Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o obrascu prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o osiguranju radničkih tražbina
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | palamida | PRILOG 1.OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE, 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA | Radničke tražbine trbaju biti prioritet u naplati iz potrživanja ili stečajne mase.Nakon toga država, pa vjerovnici.Upravni,poslovodni i ostali odbori, savjetnici i ostali trebali bi biti posljednji u naplati bilokakvih potraživanja. | Nije prihvaćen | Navedeno je predmet uređenja Stečajnog zakona, a ne Zakona o osiguranju radničkih tražbina. |
2 | Savez samostalnih sindikata Hrvatske | PRILOG 1.OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE, 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA | Predlažemo propisati rok u kojem stečajni upravitelj mora ispuniti obvezu otvaranja posebnog namjenskog računa za prihvat uplate osiguranih tražbina radnika, te obračunati i uplatiti obvezni doprinos, porez i prirez, u slučaju kada se otvoreni stečajni postupak neće provoditi. Člankom 37. i 38. važećeg Zakona propisani su prekršaji poslodavca i stečajnog upravitelja za koje je zapriječena novčana kazna, pa SSSH predlaže propisati prekršaj stečajnog upravitelja i zaprijetiti novčanom kaznom ako ne otvori posebni namjenski račun za prihvat uplate osiguranih tražbina radnika, te ne obračuna i uplati obvezne doprinose, porez i prirez, u slučaju kada se otvoreni stečajni postupak neće provoditi i/ili isti ne otvori u propisanom roku. Također, predlaže se dopuniti sada važeći članak 39. Zakona na način da se prošire ovlasti Agencije (tužitelj u prekršajnom postupku) i na ovaj prekršaj. | Prihvaćen | Navedeni prijedlozi ugradit će se u Nacrt prijedloga zakona. |
3 | Savez samostalnih sindikata Hrvatske | PRILOG 1.OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE, 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA | SSSH predlaže da se proširi obuhvat radnika na način da se omogući pristup zaštiti radnicima kojima je radni odnos prestao DVENAEST (12) mjeseci prije otvaranja postupka i da se zaštićeno razdoblje produlji s tri na ŠEST (6) mjeseci prije otvaranja stečajnog postupka. Obrazloženje: Praksa pokazuje da je razdoblje od podnošenje prijedloga za otvaranje stečaja do donošenja rješenja o otvaranju stečaja vrlo dugo, ponekad i 12 i više mjeseci i to zbog opterećenosti sudova; ponekad potrebe da se i nakon više od pola godine prijedlozi sa otvaranje stečaja (stečajni sudski predmeti), temeljem odluke Visokog trgovačkog suda, ustupaju sa nadležnog suda drugim trgovačkim sudovima u RH na kojima se ponovno čeka početak postupka; ali i zbog raspolaganja stranaka posebno stečajnih dužnika koji npr. podnose zahtjeve odgode zakazanih ročišta za utvrđivanje uvjeta za otvaranje stečaja, dolazi do pristupanja dugu i tsl. čime se zloupotrebljavaju odredbe ovog Zakona ali i Stečajnog zakona. Posebno treba istaknuti zloupotrebe predstečajnih postupaka kao npr. podnošenje prijedloga za pokretanje predstečajnih postupaka iako postoje uvjeti za otvaranje stečaja u kojem slučaju se eventualni prijedlozi za otvaranje stečajnih postupaka odbacuju do okončanja predstečajnih postupaka; u slučaju obustave predstečajnog postupka ponovno se čeka ispunjenje razloga odnosno protek razdoblja propisan člankom 6. Stečajnog zakona. Budući da ovaj Zakon osigurava zaštitu materijalnih prava radnika, a da su ona gore opisanim postupanjima ugrožena, smatramo ovaj prijedlog opravdanim. | Primljeno na znanje | Za razmatranje konkretnog prijedloga, potrebno je prikupiti dodatne podatke koji se odnose na broj radnika kojima radni odnos prestao 12 mjeseci prije otvaranja stečajnog postupka, kao i financijsku podlogu. |