Izvješće o provedenom savjetovanju - Obrazac prethodne procjene za Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 Auto SL 91 d.o.o. Pula PRILOG 1., 1. OPĆE INFORMACIJE Unatoč činjenici kako će se ovaj prijedlog možebitno tretirati kako nije predmet prethodne procjene planiranih Izmjena i dopuna Zakona o sigurnosti prometa na cestama, predlažemo uvrštavanje u smislu pozitivne, razumne, društveno korisne poboljšice, ukidanja limitirajućeg dobnog ograničenja, usklađenja sa pozitivnim propisima i preporukama HR/EU radnog zakonodavstva. U članku 203.st.4. zakona iza riječi „kategorije” stavlja se točkam a briše se „te koja je navršila 24 godine starosti.” Članak 203. stavak 4 sada glasi: " (4) Instruktor vožnje u autoškoli može biti osoba sa zanimanjem instruktora vožnje koja ima najmanje tri godine vozačku dozvolu za vozila B kategorije, zdravstveno sposobna za vozača i kojoj je izdana dozvola instruktora vožnje određene kategorije te koja je navršila 24 godine starosti." Članak 203.st.4. mijenja se i glasi: „(4) Instruktor vožnje u autoškoli može biti osoba sa zanimanjem instruktora vožnje koja ima najmanje tri godine vozačku dozvolu za vozila B kategorije, zdravstveno sposobna za vozača i kojoj je izdana dozvola instruktora vožnje određene kategorije.” Obrazloženje: Izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama preko najavljene zakonodavne aktivnosti za I. tromjesećje 2021. predlaže se radna, socijalna, ekonomski održiva poboljšica brisanjem nepotrebne, ograničavajuće i diskriminirajuće odredbe o najmanjoj starosnoj dobi instruktora vožnje. Predloženom izmjenom će se automatizmom omogućiti pristup i uključenje na tržište rada radno sposobnim mlađim osobama sa najmanje 21 godinom starosti, učenicima srednjih prometnih škola, izvanrednim studentima viših škola u području cestovnog prometa koji prethodno ispunjavaju sva tri odnosno četiri uvjeta za zanimanje instruktora vožnje. Kako je zanimanje instruktor vožnje posljednjim izmjenama isključeno iz popisa reguliranih profesija nema uporišta niti potrebe za ispunjavanje četiri odnosno čak pet uvjeta. Ograničenje i razlog za odbijanje ovog prijedloga nema uporište u definiciji „Mladi vozači” jer se navedeno odnosi isključivo na primjenu ograničenja i strožih prekršajnih odredbi koje su ionako primjenjive neposredno na instruktore vožnje kao profesionalce zaposlene isključivo prema odredbama radnog HR i EU zakonodavstva. U tom smislu nema smislenih razlika obzirom na uzročno posljedičnu vezu prekršajnih primjena unutar ili izvan rednog vremena, pa u tom smislu citiramo izvor: „https://gov.hr/moja-uprava/promet-i-vozila/sigurnost-na-cesti/mladi-vozaci/318” "Mladi vozač je vozač u dobi do 24 godine koji posjeduje vozačku dozvolu izdanu na teritoriju Republike Hrvatske  Ograničenja Mladi vozač: • ne smije upravljati vozilom na cesti niti početi upravljati vozilom ako je pod utjecajem droga, lijekova ili alkohola • ako u razdoblju od dvije godine prikupi 9 negativnih prekršajnih bodova, rješenjem će mu se ukinuti i oduzeti vozačka dozvola. Vozački ispit može ponovno polagati nakon dvije godine, prije čega mora ponovno proći postupak osposobljavanja za vozača • odluči li upravljati vozilom unatoč tome što mu je vozačka dozvola oduzeta može platiti novčanu kaznu u iznosu od 10 000 do 20 000 kuna ili kaznom zatvora u trajanju do 60 dana." Nije prihvaćen Dostavljeni prijedlog nije obuhvaćen ovim izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama
2 DENIS PELOZA PRILOG 1., 1. OPĆE INFORMACIJE Podržavam prijedlog izmjene članka 203. stavka 4. zakona, brisanjem dobnog ograničenja od 24 godina starosti. Kao osoba predstavnik poslodavca u djelatnosti mogu potvrditi činjenicu kako ne prođe niti jedan mjesec a da se mladi nezaposleni, a posebno mladi koji su ostali bez posla tijekom Covid19 krize ne raspituju za mogućnost rada na poslovima instruktora vožnje i uvjetima za stjecanje dozvole instrutkora vožnje. Nema nikakve potrebe ograničavati ili onemogućavati pristup zanimanju koje ne zahtjeva višu ili visoku stručnu spremu, odnosno punoljetnim osobama starosti 21, 22 ili 23 godine starosti koji ispunjavaju uvjete obzirom da su podložni nakndadnin provjerama. Dapače, dio potencijalnih kao mladi vozači imaju i viši stupanj odgovornosti jer time postaju profesionalci i zahtjeva se puno ozbiljniji pristup u sudjelovanju u prometu unutar ili izvan redovnog rada. Gotovo identičan prijedlog izmjena podnesen je i tijekom 2019. godine. Nije prihvaćen Dostavljeni prijedlog nije obuhvaćen ovim izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama
3 DOMAGOJ PAVOŠEVIĆ PRILOG 1. Poštovani, podržavam izmjenu članka 203. stavka 4. Zakona, brisanjem dobnog ograničenja od minimalno 24 godina starosti za instruktora vožnje jer polaganju ispita iz nastavnog predmeta upravljanje vozilom za vozačku dozvolu B kategorije mogu pristupiti samo osobe koje su navršile 18 godina starosti, pa tako slijedno proizlazi kako instrutkor vožnje može biti samo osoba koja je ispunjava sve tražene uvjete i koja je navršila najmanje 21 godinu starosti. Pregledom prethodnog e-savjetovanja na Izmjene i dopune zakona koje je održano tijekom veljače - ožujka 2019. godine Udruga autoškola pri HGK i drugi sudionici rasprave predložili su ukidanje starosne dobi u ime 300-injak pravnih osoba autoškola što čini apsolutnu i relativnu većinu pravnih osoba i njihovih zaposlenika na koje se propisi neposredno odnose i primjenjuju. Prijedlozi su odbijeni iz pravno formalnih razloga uz obrazloženje, citirano: Status odgovora: „Nije prihvaćen” i „Komentar se odnosi na odredbe čije izmjene se ovom novelom ne predlažu” . Slijedno navedenog opravdano je očekivati jednostavnu, pravno formalno nomotehničku izmjenu, koja iako jednostavna, sadržava značajnu poboljšicu sa dugoročno pozitivnim učinkom na povećanje zapošljivosti mladih punoljetnih osoba u dobi od 21. do 24. godine u području djelanosti prema NKD 85.53 -vozačke škole. Također, predložena izmjena sasvim je odgovarajuća strategiji unaprijeđenja dualnog obrazovanja, a u ovom slučaju nakon stečenog srednjoškolskog obrazovanja, osposobljavanja i dozvole instruktora vožnje neodrživo i neprimjereno je osobe sa 24 i više godina starosti tretirati kao početnike na poslovima za koje je dovoljno srednjoškolsko obrazovanje pa tako istovremeno nemaju uvjete za ostvarivanje pripravničkog statusa. Nelogično je da osoba koja već sa 19. godinom života može raditi kao vozač tegljača s poluprikolicom NDM 40 tona mora čekati 24. godinu života kako bi se zaposlila kao instruktor vožnje. Nije prihvaćen Dostavljeni prijedlog nije obuhvaćen ovim izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama
4 HGK PRILOG 1. Udruženje autoškola HGK predlaže dopuniti Obrazac prethodne procjene za Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama na način da se istim predvidi izmjena odredbe članka 203. stavak 4. Zakona koja sada glasi: (4) Instruktor vožnje u autoškoli može biti osoba sa zanimanjem instruktora vožnje koja ima najmanje tri godine vozačku dozvolu za vozila B kategorije, zdravstveno sposobna za vozača i kojoj je izdana dozvola instruktora vožnje određene kategorije te koja je navršila 24 godine starosti. Predlaže se izmjena ove odredbe na način da se iz iste briše zadnji dio koji glasi ...“ te koja je navršila 24 godine starosti“. Obrazloženje: Već nekoliko godina uočava se problem nedostajućeg kadra i suženi izbor kvalitetno i stupnjevito educiranih licenciranih instruktora vožnje B i viših kategorija, a posljedično tome predavača prometnih propisa i stručnih voditelja autoškole, što konačno rezultira i nedostatkom potrebnih i kvalitetnih kadrova za poslove ovlaštenih ispitivača. Po trenutno važećem zakonu, mladi ljudi koji završe srednju prometnu školu sa 17, 18 godina starosti života i završe program usavršavanja za instruktora vožnje, moraju čekati šest godina na mogućnost zapošljavanja na poslovima instruktora vožnje. U tom razdoblju mladim nezaposlenim osobama srednje ili više stručne spreme je u potpunosti ograničen pristup zapošljavanja na poslovima instruktora vožnje. I dok se Vlada RH, u ova teška vremena za poduzetništvo, trudi očuvati radna mjesta raznim mjerama, istodobno se ovom odredbom ograničava zapošljavanje mladih ljudi. Slijedom toga, potencijalni kadrovi nisu zaintereisrani i odlaze u druga zanimanja ili djelatnosti, a svjedočimo i pojačanom odlasku na rad izvan RH. Udruženje je mišljenja kako eventualni odgovor predlagatelja Zakona kako je „mladi vozač“ osoba do 24 godine starosti te stoga ne može biti instruktor vožnje nema uporišta glede radnog prava. Instruktor vožnje zadnjim izmjenama je brisan sa popisa reguliranih profesija. Kako i u drugim djelatnostima/zanimanjima postoji značajan nedostatak radne snage, traže se načini za popunom pa tako je npr. i u policiji gdje postoji mogućnost da osobe nakon trogodišnjeg srednješkolskog obrazovanja, uz određeno doškolovanje koje traje manje od godinu dana, steknu zvanje i rade kao policijski službenici, dok je ranije uvjet bio završeno četverogodišnje obrazovanje. U prilog navedenom prijedlogu Udruženja autoškola HGK i obrazloženju istog dodatno navodimo sljedeće: - da je najniža starosna dob za instruktora vožnje u državama članicama EU: Belgija 18 godina, Francuska 18 godina, Portugal 20 godina, Španjolska 20 godina, Italija 21 godina, Švicarska 21 godina, Njemačka 22 godine, Mađarska 22 godine (prema podacima Hrvatskog autokluba iz 2015. godine). - da je minimalna starosna dob za upravljanje vozilom C i CE kategorije 18 godina, ukoliko vozač posjeduje početnu kvalifikaciju sukladno propisu kojim se uređuje prijevoz u cestovnom prometu - da je minimalna starosna dob za upravljanje vozilom D i DE kategorije 21 godina, ukoliko vozač posjeduje početnu kvalifikaciju sukladno propisu kojim se uređuje prijevoz u cestovnom prometu - da vozač taksija može raditi nakon završene srednje škole, ukoliko vozač posjeduje početnu kvalifikaciju sukladno propisu kojim se uređuje prijevoz u cestovnom prometu - da je minimalna starosna dob za upravljanje vozilima za prijevoz opasanih tvari (ADR) 21 godina, ukoliko vozač posjeduje ADR potvrdu o osposobljenosti vozača vozila koja prevoze opasne tvari. Nije prihvaćen Dostavljeni prijedlog nije obuhvaćen ovim izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama
5 Hrvatska udruga vozača električnih romobila PRILOG 1. Poštovani, pozdravljamo proaktivnost Vlade Republike Hrvatske i Ministarstva unutarnjih poslova prema uređenju zakonodavnih okvira, a koji se odnose na prometovanje i definiranje električnih romobila. Smatramo da kao udruga možemo doprinijeti u izradi kvalitetnog rješenja izmjene Zakona te vam dostavljamo upit za dodatnim informacijama: - Raspolaže li Ministarstvo unutarnjih poslova s radnom verzijom Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama te možemo li planirane izmjene dobiti na uvid na našu mail adresu (info@huver.hr)? - Može li se udruga HUVER uključiti u rad na izmjenama Zakona kao član Radne skupine? Hrvatska udruga vozača električnih romobila HUVER je neprofitna građanska udruga koja okuplja entuzijaste i zaljubljenike u električne romobile. Cilj nam je razvitak kulture vožnje električnim romobilima u Hrvatskoj i njihovo promicanje kao prijevoznog sredstva u svrhu očuvanja okoliša. Naše aktivnosti usmjerene su prema promicanju sigurne vožnje i poštivanje prometnih propisa o čemu svjedoči nekolicina organiziranih trening poligona za vozače. Vjerujemo da možemo biti kvalitetan i odgovoran partner pri definiranju zakonskih izmjena koje odgovaraju našem podneblju i regulatornom okviru. S poštovanjem, Goran Petković Predsjednik Hrvatske udruge vozača električnih romobila Primljeno na znanje Dostavljeni prijedlog će se razmotriti prilikom izrade Nacrta Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama
6 Ivan Kuštro PRILOG 1. Poštovani, Električni romobili: 1) smatram da bi im brzinu trebalo ograničiti na 20km/h , iz razloga što će biti nemoguće zabraniti njihovo kretanje po pješačkim površinam, te tražiti zbranu prodavanja bržih, uz eventualno uvođenje tehničkog pregleda , smatram da će to biti potrebno zbog povećanja broja korisnika. 2) Problem ubrzanja električni romobili imaju veliko ubrzanje daleko veće od bicikla ( treba dosta vremena da prosječan čovjek natjera bicikl na 20km/h) veliko ubrzanje onemogućava drugima sudionicima da ga prate, sad je tu sad tam. Te bi trebao odrediti maksimalno ubraznje koje može imati opterećen prosječnim čovjekom 80kg. 3) Obavezni svijetlosni uređaji prednji bijeli , zadnji crveni, moraju se obavezno koristiti obadva, cijena kompleta takvih svijetala je 30-40kn , ako imaš par tisuća za Eromobili imaš za svijetla. 4)Električni romobil je MOTORNO vozilo na električni pogon te ga se nikao ne smije izjednačavati s vozilma pokretanim ljudskom snagom. U ovu novu kategoriju teba svrstati Električne romobile, hoverbord, segwey i slične vozilice na elektromotorni pogon, za sve ista pravila. 5) Obavezno kažnjavanje riskante odnosno objesne vožje, ne može se voziti slalom među pješacima ili ih izgurivati... Punionice električnih vozila: za zloupotrebu naplaćivati kaznu za nepropisno parkiranje, za one koji pune vozilo pa usput parkiraju vozilo puno sati neka vlasnici punionica stave displej na kojem će pisati dokad se vozilo može zadržati, ako je preko tog vremena kazna, punionice su električni uređaji koji pomuću jednostavnih softvera sve bilježe Lječnički pregledi, lječnicima treba dostaviti točan i detaljan popis bolesti i stanja u kojim se ne može voziti, za privremene nesposobnosti vozač lječniku mora potpisati da je primio na znanje , dalje je vozačeva odgovornost. Tu je problem sudova koji bolest uvžavaju kao olakotnu okolnost, a u biti je otegotna ako si bolestan sjeo u auto a znao si za bolest i moguće posljedice onda je to čista namjera! Nejednake sankcije , strancima povećati finacijske kazne ili u zatvor. CRVENE tablice , crvene tablice znače da vozilo može tovariti veću težinu od zakonski dopuštene , da može imati više od 40t bruto zato plaća veće troškove prilikom registracije zbog većeg opterećenja ceste, to vrijedi smo na treitoriju RH, vani moraš dodatno platiti za njihove ceste, dozvoljavanje veće nosivosti može se dokazivati i papirnatim dokazom prilikom kontrole, tako da su crvene tablice nepotrebne. dokaz bi izdavale stanice za tehnički pregled kao i ostale potvrde o plaćenim naknadama za ceste Primljeno na znanje Dostavljeni prijedlog će se razmotriti prilikom izrade Nacrta Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama
7 MLADEN JAKULIĆ PRILOG 1. Problem je kategorizacija e-romobila. Nemojte izjednačavati dječje romobile sa ostalim e-romobilima. Staviti sve e-romobile u isti koš je ogromna greška. Treba ih kategorizirati prema jačini elektromotora. Ne mogu se svi e-romobili ograničiti na 25 km/h bez obzira na njihovu snagu. Ne mogu svi romobili ići jedino nogostupom jer se razlikuju po snazi elektromotora. Dolaze nova vremena, električna energija će preuzeti primat. E-romobili su nova vrsta vozila koji imaju veliku praktičnost i ne zagađuju okolinu. Nemojte se ponašati kao smo u srednjem vijeku. Budimo moderno društvo. Nemojte se ponašati restriktivno nego progresivno. Uključite ljude koji se razumiju u ovu problematiku. Ne može se dozvoliti da o ovoj materiji raspravljaju ljudi koji nikada nisu stali na e-romobil. Ova tema je jako široka i tu ne mogu stati sva moja mišljenja. Slobodno me kontaktirajte i drage volje ću vam pomoći. Postoje udruge e-romobilista koje imaju jako široko znanje o ovoj tematici. Primljeno na znanje Dostavljeni prijedlog će se razmotriti prilikom izrade Nacrta Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama
8 MLADEN JAKULIĆ PRILOG 1., 2.ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA Problem je kategorizacija e-romobila. Nemojte izjednačavati dječje romobile sa ostalim e-romobilima. Staviti sve e-romobile u isti koš je ogromna greška. Treba ih kategorizirati prema jačini elektromotora. Ne mogu se svi e-romobili ograničiti na 25 km/h bez obzira na njihovu snagu. Ne mogu svi romobili ići jedino nogostupom jer se razlikuju po snazi elektromotora. Dolaze nova vremena, električna energija će preuzeti primat. E-romobili su nova vrsta vozila koji imaju veliku praktičnost i ne zagađuju okolinu. Nemojte se ponašati kao smo u srednjem vijeku. Budimo moderno društvo. Nemojte se ponašati restriktivno nego progresivno. Uključite ljude koji se razumiju u ovu problematiku. Ne može se dozvoliti da o ovoj materiji raspravljaju ljudi koji nikada nisu stali na e-romobil. Ova tema je jako široka i tu ne mogu stati sva moja mišljenja. Slobodno me kontaktirajte i drage volje ću vam pomoći. Postoje udruge e-romobilista koje imaju jako široko znanje o ovoj tematici. Primljeno na znanje Dostavljeni prijedlog će se razmotriti prilikom izrade Nacrta Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama
9 Novak doo PRILOG 1., 1. OPĆE INFORMACIJE Molimo da se u Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama izvrši izmjena u članku 203,st.4. koji trenutno glasi : Članak 203.stavak 4. (4)" instruktor vožnje u autoskoli može biti osoba sa zanimanjem instruktora vožnje koji ima najmanje tri godine vozačku dozvolu B kategorije , zdravstveno sposobna za vozača i kojoj je izdana dozvola instruktora vožnje određene kategorije i koja je navršila 24 godine starosti " Članak 203.stavak 4. mijenja s i glasi: "(4)instruktor vožnje u autoskoli može biti osoba sa zanimanjem instruktora vožnje koja ima najmanje tri godine vozačku dozvolu za vozila B kategorije , zdravstveno sposobna za vozača i kojoj je izdana dozvola instruktora vožnje određene kategorije . Obrazloženje : Obzirom da se iz godine u godinu i u ovoj struci ukazuje /povećava nedostatak zanimanja instruktora vožnje , povećan odlazak i zapošljavanja u drugim evropskim državama nije zaobišla niti ovu struku , predloženom izmjenom omogućiti će se pristup i uključenje na tržište rada radno sposobnim mlađim osobama sa najmanje 21 godinom starosti , a koji su stečenom prethodno kvalifikacijom , najmanje Vozač motornih vozila , Prometni tehničar te sa završenom višom ili visokom stručnom spremom iz područja cestovnog smjera i koji prethodno ispunjavaju uvjete za instruktora vožnje. Ograničenje i razlog za odbijanje ovog prijedloga ne smije biti uporište u definiciji "Mladi vozač" jer je riječ o osobama koje su školovane i stekle profesionalna zanimanja iz područja cestovnog prometa. Problem odlijeva mladih radno sposobnih osoba jest problem za koji i trenutna Vlada iznalazi rješenja , potrebe za instruktorima su konstantne , stoga smatramo da ova do sada ograničavajuća i diskriminirajuća odredba o najmanjoj starosnoj dobi instruktora vožnje odnosno prihvaćanje našeg realnog prijedloga doprinosi da izvjesni broj mladih osoba ostane u Hrvatskoj i doprinose za sebe i širu društvenu zajednicu . Naš prijedlog ima uporište i u činjenici da većina država članica EU najnižu starosnu dob za instruktora vožnje ima : 22 godine Njemačka , 22 godine Mađarska , 21 godinu Švicarska ,21 godinu Italija ,20 godina Španjolska , 20 godina Portugal , 20 godina Francuska , 18 godina Belgija . Nije prihvaćen Dostavljeni prijedlog nije obuhvaćen ovim izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama
10 Udruga "Sindikat biciklista" PRILOG 1. Poštovani, kao udruga koja potiče i zagovara održive oblike prijevoza, pozdravljamo namjeru da se zakonski regulira prometovanje električnih romobila i sličnih uređaja na električni pogon. Kvalitetnim zakonskim okvirom, koji će regulirati ovu vrstu prometnih sredstava moguće je postići veću sigurnost svih sudionika u prometu, s naglaskom na najranjivije skupine. Nadamo se da se ovim nacrtom prijedloga zakona neće propustiti prilika kako bi se kvalitetnije definirale i ostale odredbe koje se tiču i ostalih ranjivih skupina u prometu: pješaka i biciklista. Apeliramo da se u ovom Zakonu o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama u točku 2.1. uvrste i problemi vezani za pješački i biciklistički promet, odnosno da se uz nejasnoće i probleme vezane za prometovanje električnih romobila, otklone nejasnoće i problemi vezani za sigurnije kretanje pješaka i biciklista. Dokazi i argumenti, koje je potrebno navesti u točki 2.3., a koji podržavaju potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona proizlaze iz trenutno važećeg Zakona o sigurnosti prometa na cestama u kojem postoje odredbe koje ograničavaju provođenje mjera kojima bi se povećala sigurnost takvih sudionika u prometu. Primjerice, u praksi često uočavamo nemogućnost ograničenja brzine u naseljenim mjestima na 30 km/h ili manje, zbog čl. 51., st. 4 koji zabranjuje ograničenje brzine kretanja vozila ispod 40 km/h u “normalnim prometnim uvjetima”. S obzirom da ZSPC ne definira što su to “normalni prometni uvjeti” često se susrećemo s prevelikom dopuštenom brzinom kretanja vozila i u blizini škola i vrtića te nemogućnosti nadležnih institucija da ograničenjem na manju dopuštenu brzinu povećaju sigurnost najmlađih sudionika u prometu. Ova odredba negativno utječe i na sigurnost vozača bicikala, koji su nepravedno zanemareni i drugim odredbama trenutnog Zakona, primjerice načinom na koji im je propisano kretanje kolnikom. Člankom 112., st. 1 propisano je da su vozači bicikala dužni kretati se što bliže desnom rubu kolnika, ukoliko ne postoje biciklistička traka ili staza. Zbog takve odredbe, manevar lijevog skretanja u situacijama u kojima za to postoji posebna prometna traka, nije moguće izvesti na legalan način s obzirom da vozačima bicikala nije dopušteno prestrojavanje. Također, takvo kretanje često može biti izuzetno opasno jer, osim oštećenja na cestama, slivnika i drugih prepreka koje se ondje mogu nalaziti, vozači bicikala mogu biti ugroženi i od parkiranih vozila koja se često nalaze uz desni rub kolnika, ali i tramvajskih tračnica koje se nalaze na kolniku. S obzirom da je čl. 46. st. 1. vozačima motornih vozila omogućeno da se u slučaju opasnosti za život, zdravlje i imovinu, ne moraju kretati na način propisan istim člankom, smatramo da se na isti način mogu zaštititi i vozači nemotoriziranih vozila. Zbog mnogih pritužbi koje nam građani upućuju, smatramo da je zakonom potrebno i jasnije definirati prednost vozača bicikala na biciklističkim prijelazima. Nerijetko imamo priliku svjedočiti pogrešnim tumačenjima pojma biciklistička staza, koja često nije prepoznata kao prometna površina, a posljedično tome se, čl. 45., vožnja biciklističkim prijelazom promatra kao uključivanje u promet od strane vozača bicikala. Zbog ovakvih tumačenja, vozači bicikala često pravdu traže na sudovima, čime se nepotrebno opterećuju sudovi, stvaraju nepotrebni troškovi, ali i gubi povjerenje građana u sustav. Apeliramo i na promjenu zakona u korist dobrih praksi iz drugih država, primjerice omogućavanje prijevoza osoba (djece) u prikolici za bicikl, definiranje minimalne udaljenosti prilikom pretjecanja vozača bicikala, omogućavanje ugradnje snažnijih motora u električne bicikle, s obzirom da trenutna maksimalna snaga istih ne zadovoljava potrebe teretnih bicikala ili bicikala za prijevoz putnika (rikše) i strožije sankcioniranje parkiranja vozila po biciklističkim prometnim površinama. Razmatranje preuzimanja dobrih praksi iz drugih, biciklistički razvijenijih, država potrebno je sagledati i u kontekstu povezane EU i sve brojnijih cikloturista koji nam dolaze iz drugih država, a navikli su na kvalitetnije standarde zaštite njihove sigurnosti. Još je mnogo razloga zbog kojih je nužno preispitati odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama koje utječu na sigurnost pješaka i biciklista u prometu te se nadamo da ćete uvažiti naš savjet. Vjerujemo da će se ovim izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama napraviti kvalitetan iskorak kojim ćemo spremno dočekati svjetske trendove, koji su i kod nas sve više prisutni. S poštovanjem, Udruga “Sindikat biciklista” Primljeno na znanje Dostavljeni prijedlog će se razmotriti prilikom izrade Nacrta Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama
11 ZORAN SAMBOL PRILOG 1. Molim, napraviti razvrstavanje e-romobila prema snazi pogona i brzini koju mogu razvijati. Osigurati obveznu registraciju za e-romobile (bilo koja e-prometala) svih snaga/brzina i definirati obvezu njihova kretanja po kolniku. E- prometala većih snaga/brzina; obveza kretanja na desnoj strani kolničkog traka. Za e-romobile manjih snaga/brzina odrediti prometovanje po biciklističkim stazama radi usporedivosti brzina kretanja s biciklima (i dalje e-romobili moraju biti registrirani). *Obvezna registracija e-romobila radi mogućnosti odgovornosti sudionika u prometu uslijed ozljeda i šteta. Najbolji primjer je izgaranje e-prometala u Splitu 3. kolovoza 2020. godine: https://slobodnadalmacija.hr/split/nekoliko-motora-gori-nasred-splitske-rive-gust-dim-siri-se-cijelim-gradom-1036081* *Potpuno zabraniti (bez iznimke) kretanje bilo kakvih e-vozila (e-rombila) po pločnicima.* Ne ugrožavajte zdravlje i živote pješaka! Lijep pozdrav. Primljeno na znanje Dostavljeni prijedlog će se razmotriti prilikom izrade Nacrta Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama