Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o Nacrtu prijedloga zakona o izmjenama Zakona o porezu na dobit, s Nacrtom konačnog prijedloga zakona

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 elen bambić OBRAZLOŽENJE, Uz članak 7. Molim zakonodavca da ovaj iznos zaokruži na 1.000.000,00 radi lakše kontrole poduzetnika interno i sa strane poreznih tijela. Nije prihvaćen U skladu s načelom neutralnosti, novčani iznosi se preračunavaju uz primjenu fiksnog tečaja konverzije i u skladu sa člankom 14. Zakona o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj (NN 57/22, 88/22-Ispravak), te ako je primjenjivo i člankom 15. tog Zakona tj. bez zaokruživanja na nižu deseticu, dok se pravilo vezano za zaokruživanje na nižu deseticu iz članka 69. stavka 3. istog Zakona primjenjuje samo i isključivo na odredbe o novčanim kaznama prekršajne i kaznene naravi.
2 elen bambić KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O POREZU NA DOBIT, Članak 1. Molim zakonodavca za zaokruži ovaj iznos na 1.000.000,00 eura. Naime vrlo je teško snalaziti se u ovim iznosima. Nije prihvaćen U skladu s načelom neutralnosti, novčani iznosi se preračunavaju uz primjenu fiksnog tečaja konverzije i u skladu sa člankom 14. Zakona o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj (NN 57/22, 88/22-Ispravak), te ako je primjenjivo i člankom 15. tog Zakona tj. bez zaokruživanja na nižu deseticu, dok se pravilo vezano za zaokruživanje na nižu deseticu iz članka 69. stavka 3. istog Zakona primjenjuje samo i isključivo na odredbe o novčanim kaznama prekršajne i kaznene naravi.
3 Porobija & Špoljarić d.o.o. KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O POREZU NA DOBIT, Članak 2. Svakako smatramo da bi bilo smisleno i oportuno iznose u EUR zaokružiti na okrugle brojke, a ne da se samo provodi puka konverzija iz okrugle, lako pamtljive HRK brojke u nimalo jasan, jednostavan i pamtljiv iznos u EUR. Ovako će se doći do velikih i nepotrebnih komplikacija u provedbi zakona, a ne postoji niti jedna prepreka da se prilikom konverzije odmah ne pristupi i manjoj korekciji iznosa. Tako je npr. učinjeno prilikom izrade nacrta Izmjena i dopuna Zakona o trgovačkim društvima, što svakako pozdravljamo i smatramo da je jedan vrlo pozitivan primjer izmjene propisa radi usklađenja s promjenom valute u EUR. Uz to, smatramo da je ovo idealna prilika da se izjednače dva bitna praga u poreznom sustavu, koja su oba vezana uz ostvarene prihode pouzetnika: 1. Prag ispod kojeg porezni obveznik plaćao porez na dobit po stopi od 10% i 2. Prag ispod kojeg porezni obveznik plaća PDV po naplati Radi jednostavnosti, smatramo da je ovo idealna prilika da se oba praga utvrde na iznos prihoda od okruglih 2.000.000 EUR. Izjednačavanje navedenih pragova će dati snažan pozitivan signal u vrijeme povećane inflacije i potencijalne recesije, omogućiti će mikro i malim poduzetnicima još lakše poslovanje i izračun potencijalne porezne obveze, a i biti će poticaj za ostvarivanjem što više dobiti, s obzirom da je stopa od 10% vrlo poticajna i psihološki će vrlo povoljno utjecati na smanjenje porezne evazije. Kako je bivši ministar financija istaknuo u svom zadnjem govoru prije ostavke: "Čim smo smanjili poreznu presiju, naplatili smo više poreza". Nije prihvaćen U skladu s načelom neutralnosti, novčani iznosi se preračunavaju uz primjenu fiksnog tečaja konverzije i u skladu sa člankom 14. Zakona o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj (NN 57/22, 88/22-Ispravak), te ako je primjenjivo i člankom 15. tog Zakona tj. bez zaokruživanja na nižu deseticu, dok se pravilo vezano za zaokruživanje na nižu deseticu iz članka 69. stavka 3. istog Zakona primjenjuje samo i isključivo na odredbe o novčanim kaznama prekršajne i kaznene naravi. Nakon sveobuhvatne analize poreznog sustava izvršene su brojne izmjene u sustavu poreza na dobit s ciljem poreznog rasterećenja posebno malih poreznih obveznika. Rezultat te reforme je snižavanje porezne stope sa 20% na 18% za porezne obveznike sa jačom gospodarskom snagom odnosno za one koji ostvaruju prihode iznad 7,5 milijuna kuna. Za male i srednje porezne obveznike (ne srednje poduzetnike kako su razvrstani prema Zakonu o računovodstvu), koji ostvaruju prihode do 7,5 milijuna kuna smanjena je porezna stopa na 10%. Niža porezna stopa koja polazi od ostvarenih prihoda, a ne od ostvarene dobiti, obuhvaća 90% poreznih obveznika i to malih i srednjih, što je jedan od bitnih ciljeva porezne reforme. Međutim, zbog potrebe održavanja zadane razine prihoda državnog proračuna nije moguće nižom poreznom stopom obuhvatiti sve velike porezne obveznike.