Izvješće o provedenom savjetovanju - Javno savjetovanje o Nacrtu Programa rješavanja željezničko-cestovnih i pješačkih prijelaza preko pruge za razdoblje od 2023. do 2027. godine
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | FRANKO ORBANIĆ | 3. PRIKAZ POSTOJEĆEG STANJA OSIGURANOSTI ŽELJEZNIČKO-CESTOVNIH I PJEŠAČKIH PRIJELAZA PREKO PRUGE I PLAN ZA RAZDOBLJE OD 2023. DO 2027. GODINE, 3.6. Plan rješavanja željezničko-cestovnih i pješačkih prijelaza preko pruge za razdoblje od 2023. do 2027. godine | U Plan rješavanja željezničko-cestovnih i pješačkih prijelaza preko pruge za razdoblje od 2023. do 2027. godine uvrstiti dopunu osiguranja ŽCP na pruzi R101 DG-Buzet-Pula u kilometru 85+016 i 89+663 sa polubranicima jer postojeće osiguranje ŽCP je izvedeno samo svjetlosnim i zvučnim upozorenjem. Navedeni ŽCP su ugrađeni osamdesetih godina prošlog stoljeća kada cesta još nije bile asfaltirane i frekvencija prometa je bila znatno manja. Na navedenim ŽCP dogodio se smrtni slučaj i veše naleta vlaka na cestovno vozilo. | Prihvaćen | Za oba navedena ŽCP-a konačno tehničko rješenje je: SV+ZV+POL, te su na listi prioriteta (tablica 13.) pod rangom br.: 439. i 440. |
2 | Rail Cargo Carrier-Croatia d.o.o. | 5. PRIJEDLOZI DODATNIH MJERA ZA UNAPREĐENJE SIGURNOSTI ŽELJEZNIČKO-CESTOVNIH I PJEŠAČKIH PRIJELAZA, 5.2. Tehničko-tehnološke i organizacijske mjere | U tehničko-tehnološke mjere treba uvrstiti i standardizaciju tehničkih rješnje uređaja za osiguranje ŽCP-a. Postojeća tehnička rješenja se međusobno razlikuju u toj mjeri da zbunjuju sudionike cestovnog proemta. Kao primjer navodimo vrijeme razrješenja nakon prolaska vlaka koje je kod nekih ŽCP-a predugačko (30 sekundi nakon prolaska vlaka podiže se polubranik). | Nije prihvaćen | Tehnički uvjeti za rad ŽCP-a određeni su Uredbom Komisije (EU) 2019/773 оd 16. svibnja 2019. o tehničkoj specifikaciji za interoperabilnost za podsustav odvijanja prometa i upravljanja prometom željezničkog sustava u Europskoj uniji koja se direktno primjenjuje. |
3 | Rail Cargo Carrier-Croatia d.o.o. | 5. PRIJEDLOZI DODATNIH MJERA ZA UNAPREĐENJE SIGURNOSTI ŽELJEZNIČKO-CESTOVNIH I PJEŠAČKIH PRIJELAZA, 5.4. Zakonodavstvo | Zalažemo se za strožije kažnjavanje prekršitelja koji ne poštuju cestovne prometne znakove za prijelaz preko pruge poglavito one koji prelaze prugu iako je uključen svjetlosni i zvučni signal koji zabranjuje prijelaz preko pruge. | Primljeno na znanje | Sankcioniranje sudionika koji na željezničko-cestovnim prijelazima ne poštuju prometne propise, propisano je člancima 137. i 138. Zakona o sigurnosti prometa na cestama („NN“ br. 67/08., 48/10., 74/11., 80/13., 158/13., 92/14., 64/15., 108/17., 70/19., 42/20., 85/22. i 114/22.), prilikom čega su za vozače koji ne poštuju propise na prijelazima na kojima postoje uređaji za zatvaranje prometa ili svjetlosni i zvučni signali koji najavljuju približavanje vlaka, propisane kazne u rasponu od 390 do 920 eura, a također vozaču se izriče zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom: tri mjeseca – ako je prekršaj počinjen drugi put, odnosno šest mjeseci – ako je prekršaj počinjen treći odnosno svaki sljedeći put. Uz navedeno, vozaču se u evidenciju upisuju i tri negativna prekršajna boda. U ostalim slučajevima za vozače i druge sudionike propisana je kazna od 60 eura. Ministarstvo unutarnjih poslova tijekom narednog razdoblja kontinuirano će pratiti stanje sigurnosti na željezničko–cestovnim prijelazima te poduzimati preventivne i represivne mjere u cilju podizanja stanja sigurnosti na viši nivo. Jednako tako, ukoliko dođe do pogoršanja sigurnosti na navedenim prijelazima, razmotrit će se i možebitno povećanje navedenih kazni u nekoj od budućih izmjena i dopuna citiranog Zakona. |
4 | Rail Cargo Carrier-Croatia d.o.o. | 5. PRIJEDLOZI DODATNIH MJERA ZA UNAPREĐENJE SIGURNOSTI ŽELJEZNIČKO-CESTOVNIH I PJEŠAČKIH PRIJELAZA, 5.3. Niskobudžetne infrastrukturne mjere | Niskobudžetnim infrastrukturnim mjerma treba biti obuhvaćeno opremanje svih ŽCP i PP video nadzorom. | Nije prihvaćen | Navedena aktivnost obuhvaćena je Nacionalnim planom sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske za razdoblje od 2021. do 2030. |
5 | Rail Cargo Carrier-Croatia d.o.o. | 4.3. Pristup i metodologija, 4.3.3. Metodologija vrednovanja težine identificiranih kriterija | U metodologiji vrednovanja treba primijeniti i kriterij "težina pruge" koji bi se odnosio na nagib i zakrivljenost pruge. Mislimo da bi prijelazi na takvim mjestima trebali imati određenu prednost kod vrednovanja prioriteta za kvalitetnije osigurannje. | Primljeno na znanje | Sama geometrija pruge nije bila kriterij za utvrđivanje metodologije vrednovanja. Dani prijedlog će se razmotriti prilikom izrade narednog Programa. |
6 | Sabina Seražin Korper | 4. METODOLOGIJA VREDNOVANJA, 4.4. Liste prioriteta rješavanja željezničko-cestovnih i pješačkih prijelaza preko pruge | S obzirom na predviđene radove u sklopu projekta rekonstrukcije postojećeg i dogradnje drugog kolosijeka na dionici Križevci - Koprivnica - DG koji su u tijeku (izgradnja nadvožnjaka, podvožnjaka, pothodnika i izmještanja trase pruge), za prijelaze na pruzi M201 Dg - Botovo - Dugo Selo, u tablici 13. potrebno je izmijeniti podatke (te ujedno ih uskladiti s podacima u tablici 15. gdje su ti podaci ispravni) na sljedeći način: - km 482+975: umjesto SV+ZV+M.O. treba stajati denivelacija; - km 484+511: umjesto SV+ZV+POL treba stajati denivelacija; - km 485+836: umjesto SV+ZV+M.O. treba stajati denivelacija; - km 488+659: umjesto SV+ZV+M.O. treba stajati denivelacija; - km 495+925: umjesto SV+ZV+M.O. treba stajati ukidanje i svođenje; - km 497+265: umjesto SV+ZV+POL treba stajati ukidanje i svođenje; - km 499+792: umjesto SV+ZV+POL treba stajati denivelacija; - km 511+742: umjesto SV+ZV+POL treba stajati denivelacija; - km 513+839: umjesto SV+ZV+POL treba stajati denivelacija. Dodatno, potrebno je u tablici 13. navesti i prijelaze (u tablici 12. to su prijelazi br 137 i 139): - km 519+474 / Kop-križ./ Drnje / konačno teh.rj: denivelacija; - km 522+717 / Kop-križ./ Drnje / konačno teh.rj: denivelacija. | Prihvaćen | Usklađeni su podaci iz tablice 13., sukladno komentaru. ŽCP-i u km 519+474 i 522+717 nisu u tablici 1.3 jer su isti bili u rješavanju dok se izrađivala tablica 13., tj. lista prioriteta za stari Program, 2018. godine. Navedeni su u tablici 15. gdje su svi na EU velikim projektima. |
7 | Sindikat prometnika vlakova Hrvatske | PROGRAM RJEŠAVANJA ŽELJEZNIČKO-CESTOVNIH I PJEŠAČKIH PRIJELAZA PREKO PRUGE ZA RAZDOBLJE OD 2023. DO 2027. GODINE, Popis tablica | Tablica 13: Lista prioriteta rješavanja svih ŽCP-a i PP-a u Republici Hrvatskoj za prijelaze: Selnica rb 16, Krčeni put rb. 19, Rade Končar rb 17, Sokolska – rb 3 Rijeka – rb 222 za sve navedene predvidjeti denivelaciju i uvrstiti u top 20 za žurno rješavanje. | Primljeno na znanje | Denivelacije se rješavaju kroz EU projekte. Navedeno rješenje ne ovisi samo o HŽ Infrastrukturi d.o.o., nego i o prostornim mogućnostima, zahtjevima jedinica lokalne samouprave i upravitelja ceste. |
8 | Sindikat prometnika vlakova Hrvatske | 4.3. Pristup i metodologija, 4.3.2. Identifikacija kriterija | 2.1. Kategorija ceste Lako je dokučivo da je frekvencija vozila u najvećim gradskim središtima neusporedivo veća od skale koja nosi predloženi broj bodova (državne i županijske ceste množiti omjer broja stanovnika s 2, lokalne ceste s 1.5, a nerazvrstane ceste s 1) te je potrebno prepoznati i podkategorije cesta, ovisno o veličini naselja kroz koje prolaze. 2.2. Veličina naselja Očito je kako autori ovog prijedloga Programa... ne znaju da su objavljeni konačni rezultati popisa stanovništva RH u 2021. godini i nema razloga da se za kategorizaciju koriste stari podaci iz 2011. godine. | Prihvaćen | Unijete su promjene u tekst. Predmetni Popis nije utjecao na konačan redoslijed liste prioriteta. |
9 | Sindikat prometnika vlakova Hrvatske | 3. PRIKAZ POSTOJEĆEG STANJA OSIGURANOSTI ŽELJEZNIČKO-CESTOVNIH I PJEŠAČKIH PRIJELAZA PREKO PRUGE I PLAN ZA RAZDOBLJE OD 2023. DO 2027. GODINE, 3.2. Status rješavanja željezničko-cestovnih i pješačkih prijelaza iz Programa rješavanja željezničko-cestovnih i pješačkih prijelaza preko pruge za radoblje od 2018. do 2022. godine | 3.2. Ti žcp trebali su biti rješavani temeljem Programa rješavanja žcp-a i pp-a za razdoblje od 2018. do 2022. godine, no među prvih 15 navedenih u tablici rješavani su prioriteti br. 39, 48, 54, 57, 184, 190, 254, 269, 273, 275, 276, 278, 280, 288, 338... Čemu prioriteti, ako se toga nitko ne drži i ne snosi nikakvu odgovornost? | Primljeno na znanje | Na navedenim ŽCP-ima su pokrenute aktivnosti rješavanja (projektiranja) prije donošenja Programa rješavanja željezničko-cestovnih i pješačkih prijelaza preko pruge za razdoblje od 2018. do 2022. godine |
10 | Sindikat prometnika vlakova Hrvatske | 3. PRIKAZ POSTOJEĆEG STANJA OSIGURANOSTI ŽELJEZNIČKO-CESTOVNIH I PJEŠAČKIH PRIJELAZA PREKO PRUGE I PLAN ZA RAZDOBLJE OD 2023. DO 2027. GODINE, 3.1. Pregled postojećeg stanja osiguranosti željezničko-cestovnih i pješačkih prijelaza preko pruge u Republici Hrvatskoj | U točki 3.1. nedostaje konstatacija kako se uočeni nedostatak nepostojanja minimalnog kuta preglednosti treba u vremenu provođenja ovog Programa potpuno označiti upozoravajućom signalizacijom. U poglavlju 3.1. ovog Programa naveden je pregled tipova osiguranosti ŽCP-a i PP-a u Republici Hrvatskoj. Autori konstatiraju:... "Najkritičniji ŽCP-i PP-i u smislu hitnosti provedbe konačnog tehničkog rješenja su oni na kojima su još uvijek ljudski resursi zaduženi za osiguravanje sigurnosti ŽCP-a." Ovakva neargumentirana tvrdnja pobija sve prioritete. Je li žcp kojeg osigurava čovjek najhitniji za osiguranje uređajem? | Djelomično prihvaćen | Ispravljen je navod u tekstu u točki 3.1. poglavlja 3. Radi usklađenja s pozitivnim propisima EU te zbog sigurnosnih i ekonomskih razloga na rangiranje prioriteta rješavanja ŽCP-a utjecala je potreba prisustva ljudskog resursa na pojedinom ŽCP-u. |