Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije PREHRAMBENI TEHNIČAR / PREHRAMBENA TEHNIČARKA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | ELVIRA KORMAN | 3. RAZRADA MODULA, 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI | Molim Vas, vratite Računalstvo (IKT) u drugi razred prehrambenog tehničara i tehničara nutricionista jer djeca gube dragocjeno znanje iz Izrade web-stranica,Programa i algoritama,Programiranja u Pythonu i C jeziku.Također,u 2. razredu djeca stječu i proširena znanja i vještine iz tabličnog računanja u Excelu povezana s prehrambenom strukom.Djeca su oduševljena programiranjem i rješavanjem problemskih zadataka iz prehrambene struke.Unaprijed zahvaljujem! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnih nastavnih predmeta nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kroz kurikul škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
2 | ELVIRA KORMAN | 2. STRUKOVNI MODULI, 2.2. POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Molim Vas, vratite Računalstvo (IKT) u drugi razred prehrambenog tehničara i tehničara nutricionista jer djeca gube dragocjeno znanje iz Izrade web-stranica,Programa i algoritama,Programiranja u Pythonu i C jeziku.Također,u 2. razredu djeca stječu i proširena znanja i vještine iz tabličnog računanja u Excelu povezana s prehrambenom strukom.Djeca su oduševljena programiranjem i rješavanjem problemskih zadataka iz prehrambene struke.Unaprijed zahvaljujem! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnih nastavnih predmeta nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kroz kurikul škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
3 | ELVIRA KORMAN | 2. STRUKOVNI MODULI, 2.1 POPIS OPĆEOBRAZOVNIH NASTAVNIH PREDMETA/MODULA | Molim Vas, vratite Računalstvo (IKT) u drugi razred prehrambenog tehničara i tehničara nutricionista jer djeca gube dragocjeno znanje iz Izrade web-stranica,Programa i algoritama,Programiranja u Pythonu i C jeziku.Također,u 2. razredu djeca stječu i proširena znanja i vještine iz tabličnog računanja u Excelu povezana s prehrambenom strukom.Djeca su oduševljena programiranjem i rješavanjem problemskih zadataka iz prehrambene struke.Unaprijed zahvaljujem! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnih nastavnih predmeta nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kroz kurikul škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
4 | ELVIRA KORMAN | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije PREHRAMBENI TEHNIČAR / PREHRAMBENA TEHNIČARKA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA, II. | Molim Vas, vratite Računalstvo (IKT) u drugi razred prehrambenog tehničara i tehničara nutricionista jer djeca gube dragocjeno znanje iz Izrade web-stranica,Programa i algoritama,Programiranja u Pythonu i C jeziku.Također,u 2. razredu djeca stječu i proširena znanja i vještine iz tabličnog računanja u Excelu povezana s prehrambenom strukom.Djeca su oduševljena programiranjem i rješavanjem problemskih zadataka iz prehrambene struke.Unaprijed zahvaljujem! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnih nastavnih predmeta nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kroz kurikul škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
5 | ELVIRA KORMAN | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije PREHRAMBENI TEHNIČAR / PREHRAMBENA TEHNIČARKA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA | Molim Vas, vratite Računalstvo (IKT) u drugi razred prehrambenog tehničara i tehničara nutricionista jer djeca gube dragocjeno znanje iz Izrade web-stranica,Programa i algoritama,Programiranja u Pythonu i C jeziku.Također,u 2. razredu djeca stječu i proširena znanja i vještine iz tabličnog računanja u Excelu povezana s prehrambenom strukom.Djeca su oduševljena programiranjem i rješavanjem problemskih zadataka iz prehrambene struke.Unaprijed zahvaljujem! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnih nastavnih predmeta nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kroz kurikul škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
6 | ŠIMUN NEJAŠMIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije PREHRAMBENI TEHNIČAR / PREHRAMBENA TEHNIČARKA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA | Potrebno je zadržati ukupnu satnicu geografskih sadržaja na 105 sati ukupne nastave, idealno proširivanjem satnice u okviru obveznog općeobrazovnog predmeta Geografija u prvom i drugom razredu srednje škole, kao što je to bilo i do sada. Ukoliko to nije moguće potrebno je navedeno učiniti uvrštavanjem geografskih sadržaja u obavezni strukovni dio kurikuluma (optimalno modul: Zaštita zdravlja i okoliša u prvom razredu srednje škole) U okviru obaveznih geografskih sadržaja povezanih sa strukom učenici trebaju steći znanja, vještine i stavove iz: geoekologije - zaštite neživog okoliša (zaštita stijenske podloge i tla kao preduvjet proizvodnje hrane, zaštita voda i zaštita zraka), potom: primijenjene klimatologije - utjecaj klime na proizvodnju hrane, primijenjene pedologije - utjecaj tla na proizvodnju hrane, te (socijalne) geografije prehrane - razlike u načinu prehrane stanovništva diljem svijeta, uzroci , te zdravstvene i socijalne posljedice navedenih razlika. Navedeni nastavni sadržaji iznimno su važni za obrazovanje prehrambenih tehničara jer učenicima (budućim prehrambenim stručnjacima) pružaju uvid u preduvjete koje je potrebno zadovoljiti kako bi se proizvela kvalitetna i zdravstveno ispravna hrana, kao i uvid u posljedice koje proizlaze iz procesa proizvodnje hrane u onečišćenom okolišu. Također, potrebno je precizirati kadrovske uvjete za izvođenje nastave spomenutih sadržaja na način da se propiše kako navedene nastavne sadržaje !mora! predavati geograf (profesor geografije, magistar edukacije geografije, magistar geografije s položenim pedagoškim kompetencijama) S poštovanjem, Šimun Nejašmić, nastavnik geografije, Prehrambeno-tehnološka škola Zagreb | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Odgovor na komentar vezan za Geografiju: Položaj i sadržaj općeobrazovnog nastavnog predmeta Geografija nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kroz kurikul škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Odgovor na komentar vezan za kadrovske uvijete: Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |