Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije ADMINISTRATOR/ADMINISTRATORICA u sektoru PRAVO, POLITOLOGIJA, SOCIOLOGIJA, DRŽAVNA UPRAVA I JAVNI POSLOVI

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 KRISTINA JERČIĆ ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije ADMINISTRATOR/ADMINISTRATORICAu sektoru PRAVO, POLITOLOGIJA, SOCIOLOGIJA, DRŽAVNA UPRAVA I JAVNI POSLOVI Poštovani! Kvalifikacija administrator/ica u sektoru pravo, politologija, sociologija, državna uprava i javni poslovni bi trebao imati minimalno dvije godine nastave povijesti koja treba obuhvaćati cjelokupnu hrvatsku povijest u europskom i svjetskom kontekstu kao obavezan predmet unutar općeobrazovnog dijela. Iako se u popisu izbornih modula unutar ove kvalifikacije nalaze izborni moduli koji obuhvaćaju razvoj hrvatskih državnih institucija i hrvatsku povijest učenici trebaju imati u općeobrazovnom dijelu cjeloviti prikaz povijesti ljudske civilizacije. Ovaj smjer bi zapravo trebao imati nastavu povijesti prema gimnazijskom programu jer su to učenici koji će u RH obnašati vrlo važne poslove unutar državnih institucija i javne uprave pa trebaju imati širok spektar znanja, vještina, ali i vrlo razvijenu identitetsku komponentu, empatičnost, osjećaj solidarnosti, odgovornost i brigu prema duhovnoj i kulturnoj baštini RH i interesima svih njenih građana. Smatram da je nastava povijesti u tom smislu nezamjenjiva i da mora biti minimalno dvije školske godine kao obavezan predmet. Učenici ovog smjera sada imaju i Kulturnu baštinu kao obavezan dio nastave unutar nastave Povijesti. Smatram da to tako treba i ostati. Prijedlog da se u trećem razredu obrađuje hrvatska povijest od 18. do kraja 20. st. nije dobar, isključuje se velik dio hrvatske povijesti i europski i svjetski kontekst. Radim u ovim smjerovima i bila sam učenik ovog smjera i prijedlog općeobrazovnog dijela kurikuluma vidim kao veliki korak unatrag za ovo zanimanje. Predlaže se da nastava matematike bude 4 sata tjedno u sve četiri godine školovanja što je za ovaj smjer nepotrebno. Istovremeno se marginalizira ono što je najvažnije za ovo zanimanje, a to je uz pravni dio, humanistički aspekt obrazovanja, povijest, filozofija i logika. Učenici ovih smjerova najčešće rade u državnim i javnim službama ili upisuju pravni fakultet za koji im opet trebaju sve ove komponente koje su navedene. Ja sam završila ovaj smjer i upisala filozofski fakultet, neki novi učenik koji će pohađati ovaj program to nikako neće moći učiniti. Predlažem da nastava povijesti ostane obavezan predmet tri školske godine i obuhvaća cjelokupnu hrvatsku povijest u europskom i svjetskom kontekstu i hrvatsku povijesnu i kulturnu baštinu. To se može učiniti tako da se planirano povećanje satnice matematike ostavi kao izborno za učenike, jer i sada imaju tu mogućnost kako bi se pripremali za državnu maturu, a povijest bude obavezan predmet. Učenici ovih smjerova ionako polažu državnu maturu iz svih obveznih predmeta u postotku od 80% i 90% pa ne vidim logiku u povećanju satnice matematike na štetu nastave povijesti. Nikada nitko iz ovog smjera nije upisao studij matematike, elektrotehnike ili strojarstva, ova djeca imaju izraženu društveno-humanističku komponentu. Srdačan pozdrav! Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnog nastavnog predmeta Povijesti nije predmet savjetovanja. U svim sektorima pa tako i u navedenom škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
2 MARTINA JERKOVIĆ ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije ADMINISTRATOR/ADMINISTRATORICAu sektoru PRAVO, POLITOLOGIJA, SOCIOLOGIJA, DRŽAVNA UPRAVA I JAVNI POSLOVI Uvođenje strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije "Administrator/Administratorica" odgovor je na potrebe tržišta rada za kvalificiranim kadrom u sektoru prava, politologije, sociologije, državne uprave i javnih poslova. Cilj uvođenja ovog kurikuluma je osigurati učenicima stjecanje praktičnih i teorijskih znanja i vještina potrebnih za obavljanje administrativnih poslova u pravnim, političkim, sociološkim, državnim i javnim institucijama. Kurikulum se sastoji od općeg i stručnog dijela, uključujući teorijsku nastavu, praktične vježbe i stručnu praksu te zadovoljava potrebe suvremenog administrativnog djelatnika. Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja.
3 SAŠA PERIČAK ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije ADMINISTRATOR/ADMINISTRATORICAu sektoru PRAVO, POLITOLOGIJA, SOCIOLOGIJA, DRŽAVNA UPRAVA I JAVNI POSLOVI Poštovani, Prvo moram napomenuti kako je odnedavno promijenjeno sučelje e-savjetovanja čime je znatno otežano snalaženje i komentiranje. Isprobao sam sučelje na 4 različita računala i na svakome na različitim preglednicima (Mozilla Firefox, Chrome, Edge) i svugdje sam se susreo s problemima u vidu nečitljivosti dijela teksta ili problema s otvaranjem dijela dokumenta. Nadam se da mi zbog toga nisu promakli dijelovi dokumenta - u slučaju da jesu i da se to reflektira na poslane komentare, unaprijed se ispričavam. Smatram da je kurikulum u ovakvoj formi neprihvatljiv i ne slažem se s prijedlogom njegovog uvođenja. Razumijem potrebu za osuvremenjivanjem kurikuluma i uvođenje „reforme“, ali ovakav pristup vodi ka stvaranju ljudi bez opće kulture i znanja i vještina potrebnih za život u suvremenom društvu. Kao biolog, osvrćem se nepostojanje predmeta biologije (ili nečeg sličnog poput predmeta Čovjek i zdravlje ili čovjek, zdravlje i okoliš koji su do sad postojali u srodnim zanimanjima i u velikoj većini četverogodišnjih zanimanja). U svijetu u kojem živimo sve je više bolesti kardiovaskularnog sustava i dijabetesa uzrokovanih nepravilnom prehranom i nezdravim životnim stilovima; sve je više ovisnosti o različitim opijatima, ali i o kockanju (u pozadini koje su također promjene u radu živčanog sustava - što je biološka tema); sve manje ljudi shvaća važnost cijepljenja kao prevencije epidemija i pandemija, a epidemije i pandemije nam sve više prijete; sve više nam prijeti i zagađenje i onečišćenje okoliša iz raznih ljudskih aktivnosti; natalitet nam se smanjuje, a spolno prenosive bolesti i maloljetničke trudnoće i dalje su prisutne ... kako bi se građanin 21. stoljeća mogao nositi sa svim tim, a i mnogim drugim izazovima koji izlaze izvan okvira ovog komentara, nužna je kvalitetna edukacija u čijoj je srži biologija. Nažalost, svjedok sam kako učenici srednjih škola o tim temama iz generacije u generaciju znaju sve manje. Pojava raka je sve češća, a sve veći broj srednjoškolaca uopće ne zna što je rak (!!), a kamoli kako smanjiti vjerojatnost njegove pojave. Osnovnoškolsko obrazovanje nije dovoljno - potrebno je navedene teme (a uz to svakako i sadržaje o zdravlju spolnog sustava, o trudnoći i kontracepciji) produbljivati i proširivati (a i ponavljati). Tu je ključna i dob učenika - ne može se očekivati da se sva potrebna znanja i vještine usvoje u osnovnoj školi niti se može očekivati da će se navedeni sadržaji (kvalitetno) odraditi kao međupredmetne teme. U kurikulumu nema ključnih sadržaja/ishoda učenja koji su do sad u srodnim zanimanjima obuhvaćeni predmetom Biologija ili Čovjek i zdravlje ili Čovjek, zdravlje i okoliš: kontracepcija, trudnoća, odgovorno spolno ponašanje, spolno prenosive bolesti, zarazne bolesti, cijepljenje i imunosni sustav, kronične nezarazne bolesti, druge učestale bolesti organskih sustava, zaštita prirode i okoliša i održivi razvoj, onečišćenje i zagađenje okoliša, ovisnosti... U kurikulum je stoga nužno uvesti predmet Biologija odnosno Čovjek, zdravlje i okoliš od 2 sata tjedno barem jednu godinu. Korjenite promjene poput ovih potrebno je puno ozbiljnije promisliti i uvesti postupno/eksperimentalno te nakon cijelog provedenog ciklusa analizirati uspješnost kako se ne bi ponovila „Škola za život“ koja je unatoč dobrim željama unazadila osnovnoškolsko i gimnazijsko obrazovanje. Promjene koje slijede mi se čine kao još puno manje promišljene i lošije osmišljene, unatoč tome što zahvaćaju puno veći broj zanimanja i što je realni opseg posla da se to kvalitetno odradi puno veći. U svakom slučaju, i kao roditelj i kao učitelj i nastavnik s višegodišnjim iskustvom, smatram kako je predloženi kurikulum štetan za razvoj mladih ljudi u odgovorne i obrazovane ljude 21. stoljeća, spremne uhvatiti se u koštac sa svim izazovima ispred njih - umjesto toga ih pokušava pretvoriti u „fah idiote“ bez temeljnih znanja i vještina potrebnih za kvalitetan život. Predloženi kurikulum je jedan u nizu slično strukturiranih strukovnih kurikuluma koji će, umjesto da unaprijede sustav strukovnog obrazovanja, dovesti do njegovog dodatnog nazadovanja pa predlažem da se cijela reforma revidira i ponovno promisli te da se biologija uključi kao obavezni predmet odnosno da se barem ranije navedeni biološki sadržaji uključe kao obavezni moduli. Srdačan pozdrav Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Kurikulumom međupredmetne teme Zdravlje za osnovne i srednje škole i Kurikulumom međupredmetne teme Održivi razvoj za osnovne i srednje škole obuhvaćeni su sadržaji koji se tiču zdravlja, prirode i okoliša, uključujući teme kao što su kontracepcija, trudnoća, odgovorno spolno ponašanje, spolno prenosive bolesti, zarazne bolesti, cijepljenje, kronične nezarazne bolesti, zaštita prirode i okoliša, održivi razvoj, onečišćenje i zagađenje okoliša te ovisnosti. Ove međupredmetne teme omogućuju učenicima kontinuirano usvajanje znanja i vještina vezanih uz zdravlje, zdrav život, zaštitu okoliša i održivi razvoj kroz integrirane sadržaje u različitim modulima. Uz to, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava ostvarenje ishoda učenja na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.