Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedlog Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o obavljanju univerzalne usluge

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 HP - HRVATSKA POŠTA D.D.                                                                                                 Članak 1.,                                                                                             Članak 2. Predlaže se člankom 25. Pravilnika o obavljanju univerzalne usluge definirati minimalnu dnevnu količinu od 500 pošiljaka uz prethodno dogovorene preduvjete pristupa, a sve zbog potrebe posebnog rukovanja i obrade pošiljaka te urednog obavljanja nastavnih faza poštanskog procesa, posebno za knjižene pošiljke. Nije prihvaćen Normiranje odredbi o minimalnim dnevnim količinama pošiljaka s kojima korisnik usluga pristupa može pristupiti poštanskoj mreži HP-a kao davatelja univerzalne usluge u Pravilniku o izmjenama i dopunama Pravilnika o obavljanju univerzalne usluge HAKOM-u nije prihvatljivo iz razloga nepotrebne preregulacije odredbi. HAKOM je mišljenja da se predložena minimalna dnevna količina pošiljaka s kojima korisnik usluga pristupa može pristupiti poštanskoj mreži HP-a, može navesti u odredbama Uvjeta pristupa poštanskoj mreži iz članka 23. stavak 6. Pravilnika o obavljanju univerzalne usluge.
2 HP - HRVATSKA POŠTA D.D.            PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA  PRAVILNIKA O OBAVLJANJU UNIVERZALNE USLUGE,                                                                                                 Članak 1. U odnosu na članak 1. Prijedloga predmetnog Pravilnika kojim se dopunjuje članak 17. Pravilnika o obavljanju univerzalne usluge predlaže se u isti dodati stavak 2. kojim će se davatelju univerzalne usluge omogućiti da u slučaju promjene situcije na tržištu i razvoja mreže poštanskih ureda, prema potrebi izvrši preustroj neredovitog, sezonskog i pokretnog poštanskog ureda u redoviti poštanski ured. Navedeni stavak (2) članka 17. Pravilnika bi glasio: "U slučaju promjene situacije na tržištu i razvoja mreže poštanskih ureda, davatelj univerzalne usluge može, prema potrebi, izvršiti preustroj neredovitog, sezonskog ili pokretnog poštanskog ureda u redoviti poštanski ured." Djelomično prihvaćen HAKOM-u je djelomično prihvatljiv dostavljeni komentar s prijedlogom. HAKOM će nomotehnički izmijeniti članak 1. Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o obavljanju univerzalne usluge, u skladu s mjerodavnim propisima.
3 HP - HRVATSKA POŠTA D.D.                                                                                                 Članak 1.,                                                                                             Članak 2. Vezano za članak 2. Prijedloga predmetnog Pravilnika kojim se definira stavak (2) članka 25. Pravilnika o obavljanju univerzalne usluge predlaže se izmjena terminologije "revidiranog financijskog izvještaja u "revidiranog Regulatornog izvještaja". Djelomično prihvaćen HAKOM-u je djelomično prihvatljiv dostavljeni komentar s prijedlogom. HAKOM će nomotehnički izmijeniti članak 2. Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o obavljanju univerzalne usluge, u skladu s mjerodavnim propisima.
4 HP - HRVATSKA POŠTA D.D.                                                                                                 Članak 1.,                                                                                             Članak 2. Vezano za stavak 2. Prijedloga predmetnog Pravilnika kojim se mijenja stavak (4) članka 25. Pravilnika o obavljanju univerzalne usluge, a kojim se smanjuje količinski prag za ostvarenje cijena i popusta iz pristupa mreži sa dosadašnjih 30.000 poštanskih pošiljaka na svega 5.000 poštanskih pošiljaka daje se sljedeći komentar: Prije svega, nejasna je osnova na kojoj HAKOM temelji svoj prijedlog za smanjenjem količinskog praga sa 30.000 na 5.000, odnosno, postavlja se pitanje postojanja objektivnih kriterija za navedenu izmjenu u smislu postojanja konkretnih i razložno utemeljenih argumenata za smanjenje količinskog praga na baš 5.000, zašto uopće smanjenje i zašto smanjenje na baš 5.000, zašto ne na 15.000, 20.000… Navedeno ima za posljedicu izuzetno nepovoljan utjecaj na razvoj tržišta poštanskih usluga te dovodi do značajne zlouporabe instituta pristupa mreži uslijed okolnosti da bi se predloženom izmjenom odstupilo od ostvarenja svrhe instituta pristupa mreži budući da bi smanjenje količinskog praga moglo dovesti do ekspanzije djelovanja određenih interesnih skupina, a sve na štetu HP d.d.-a te protivno svrsi instituta pristupa mreži koja se manifestira u razvoju tržišta poštanskih usluga te većom razinom iskoristivosti poštanske mreže. Navedenu izmjenu HP d.d. smatra izuzetno nepovoljnom i naposljetku štetnom za tržište poštanskih usluga. Naime, cijeli smisao instituta pristupa mreži je razvoj poštanskog tržišta i što je moguće bolja iskoristivost poštanske mreže. S jedne strane, davatelju univerzalne usluge bi bilo u interesu da alternativni davatelji poštanskih usluga imaju mogućnost pristupiti njegovoj poštanskoj mreži jer bi se na taj način povećala iskoristivost te iste mreže, dok bi isto odgovaralo i alternativnim davateljima jer bi mogli vršiti dostavu na područjima koje njihova samostalna mreža inače ne pokriva, a vezano za neke specifične potrebe korisnika njihovih usluga. Međutim, tu je izuzetno bitna odredba o minimalnim količinama koje se moraju predati kako bi gore navedena teza imala smisla. Ako promatramo navedeno u smislu gore opisanih načela i u duhu instituta pristupa mreži, cijene iz cjenika pristupa mreži na Pravilnikom propisani način trebali bi ostvarivati samo oni pristupatelji koji svojim količinama zaista razvijaju tržište poštanskih usluga, a ne da se institut pristupa mreži i cijene iz cjenika pristupa poštanskoj mreži koriste nauštrb univerzalne i zamjenske usluge i propisanih cijena za te usluge. Prag količina od samo 5.000 pošiljaka mjesečno upravo otvara mogućnost za potonje opisanu varijantu, a u kojoj varijanti se ne razvija tržište, nego upravo suprotno na način da se ugrožava postojeća vrijednost univerzalnih i zamjenskih poštanskih usluga. S druge strane, postojeći prag od 30.000 poštanskih pošiljaka ne bi trebao predstavljati nikakvu barijeru bilo kojem ozbiljnijem akteru na tržištu poštanskih usluga i kojem je u interesu to isto tržište razvijati, a s druge strane isti prag u dostatnoj mjeri štiti vrijednost univerzalne i zamjenskih poštanskih usluga. Imajući u vidu sve prethodno navedeno, HP d.d. je stava da je količinski prag od 5.000 iznimno prenizak te je kao takav namijenjen isključivo akterima određenih interesnih skupina kojima nije cilj razvoj tržišta kao opća korist, nego im je cilj djelovanje u svrhu osobnog probitka, što će im ovakvim prijedlogom biti i omogućeno, sve na štetu HP d.d.-a te na štetu razvoja instituta pristupa mreži. Stoga, HP d.d. moli pojašnjenje/analizu kako je točno utvrđeno i na temelju kojih kriterija da bi taj prag trebao biti baš 5.000 poštanskih pošiljaka mjesečno. Molimo predlagatelja da razmotri ovaj komentar i da se zadrži postojeći prag od 30.000 poštanskih pošiljaka. Nije prihvaćen HAKOM-u nije prihvatljiv dostavljeni komentar s prijedlogom. HAKOM je odredbe o izmjeni minimalne mjesečne količine od 30.000 poštanskih pošiljaka u prijedlogu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o obavljanju univerzalne usluge temeljio na rezultatima i analizama koje je prethodno proveo te neospornoj činjenici da se pristup poštanskoj mreži od strane korisnika u proteklom periodu nije koristio. Provedena je usporedba pristupa poštanskoj mreži u Republici Hrvatskoj s drugim državama članicama Europske Unije koje imaju usporediv regulatorni okvir, konkretno analizirani su uvjeti pristupa i volumen pošiljaka u Republici Austriji, Saveznoj Republici Njemačkoj, Republici Sloveniji i Kraljevini Španjolskoj, kako bi se dobio uvid kako različiti regulatorni okviri i volumen pošiljaka utječu na procjenu količinskih limita za pristup mreži. Tako je HAKOM ponovnom procjenom minimalnih mjesečnih količina pošiljaka i usporedbom s navedenim državama došao do zaključka da je ograničenje od 10.000 poštanskih pošiljaka mjesečno najprikladnije za tržišne uvjete u Republici Hrvatskoj jer će osigurati efikasan i pravedan pristup poštanskoj mreži. Navedeni količinski limit opravdava pristup poštanskoj mreži, dok se istovremeno održava konkurentnost i ravnoteža na tržištu.