Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću za Prijedlog pravilnika o izmjeni Pravilnika o utvrđivanju naknada za šumu i šumsko zemljište
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | TEA DABIĆ | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O UTVRĐIVANU NAKNADA ZA ŠUMU I ŠUMSKO ZEMLJIŠTE, Članak 1. | U ime Obnovljivih izvora energije Hrvatske (OIEH) predlažemo da se u članka 13. iza stavka 5. doda novi stavak 6., koji glasi: (6) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, naknada za šumsko zemljište za osnivanje prava služnosti za zahvate proizvodnih postrojenja obnovljivih izvora energije, obračunava se po formuli: N=T*P*(n/200) gdje su: N – naknada za šumsko zemljište T – tržišna vrijednost šumskog zemljišta P – površina služnosti n – broj godina na koje se osniva pravo služnosti. Također, OIEH predlaže da postojeći stavak 6. koji postaje stavak 7. izmijeni na način: (7) Naknada za šumsko zemljište obračunata sukladno stavcima 1., 2. i 6. ovoga članka, izračunava se na način da se utvrđeni iznos umanji za 50 %. Obrazloženje: U postupku osnivanja prava služnosti ili građenja na šumi i šumskom zemljištu u vlasništvu Republike Hrvatske, Naknada za šumu (dalje „Naknada“) predstavlja preveliki teret pravnim i fizičkim osobama za realiziranje osnivanja prava služnosti ili građenja, odnosno osnivanja tereta na zemljišnim česticama sve kako bi se mogli realizirati investicijski projekti. U velikom broju slučajeva iznosi Naknade višestruko premašuju prihvatljiva opterećenja opravdanog kapitalnog troška (CAPEX), što kao rezultat ima odustajanje od investicijskog projekta. Kako bi se omogućilo pravnim i fizičkim osobama te jedinicama lokalne i područne/regionalne samouprave, da uz manju Naknadu, realiziraju svoje investicijske projekte te kako bi se dodatno potaklo i osnažilo poduzetništvo, predlažemo umanjenje naknade za šumsko zemljište u svrhu osnivanja prava služnosti za OIE projekte. Naime, treba istaknuti da su OIE elektrane u Hrvatskoj već u obvezi sudjelovati u značajnim novčanim davanjima u korist države i JLS. Od plaćanja izdavanja energetskog odobrenja, naknade za korištenje zemljišta JLS, godišnjoj fiksnoj naknadi JLS, uključujući i naknade za osnivanje prava služnosti ili građanja na šumi ili šumskom zemljištu odnosno osnivanje prava služnosti ili građenja na poljoprivrednom zemljištu u vlasništvu Republike Hrvatske. Stoga, OIEH predlaže da se navedeni iznosi umanje kako bi se dodatno potaknula investicijska klima u Hrvatskoj. | Nije prihvaćen | Predmetnim odredbama važećeg Pravilnika propisan je način izračuna naknade za šumsko zemljište za osnivanje prava služnost te smatramo kako u ovom trenutku ne postoji ekonomska opravdanost za smanjenje predmetne naknade. Imajući u vidu važnost proizvodnih postrojenja obnovljivih izvora energije, ostavljamo otvorenu mogućnost promjene načina izračuna naknade za šumsko zemljište za osnivanje prava služnosti za zahvate proizvodnih postrojenja obnovljivih izvora energije |
2 | TEA DABIĆ | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O UTVRĐIVANU NAKNADA ZA ŠUMU I ŠUMSKO ZEMLJIŠTE | U ime Obnovljivih izvora energije Hrvatske - GIU (dalje: OIEH), predlažemo izmjene i dopune članak 9. stavka 3. koji uređuje naknadu za panjače, šikare, makije i garige na način da se stavak 3. izmijeni na sljedeći način: (3) Za šikare, šibljake, makije i garige naknada (E) utvrđuje se kao za degradirane panjače prema čl. 9. st. 2), a dobiveni iznos umanjuje se za 85 %. Obrazloženje: U postupku osnivanja prava služnosti ili građenja na šumi i šumskom zemljištu u vlasništvu Republike Hrvatske, naknada za šumu (dalje „Naknada“) predstavlja preveliki teret pravnim i fizičkim osobama za realiziranje osnivanja prava služnosti ili građenja, odnosno osnivanja tereta na zemljišnim česticama sve kako bi se mogli realizirati investicijski projekti. U velikom broju slučajeva iznosi Naknade višestruko premašuju prihvatljiva opterećenja opravdanog kapitalnog troška (CAPEX), što kao rezultat ima odustajanje od investicijskog projekta. Kako bi se omogućilo pravnim i fizičkim osobama te jedinicama lokalne i područne/regionalne samouprave, da uz manju Naknadu, realiziraju svoje investicijske projekte te kako bi se dodatno potaklo i osnažilo poduzetništvo, predlažemo da se Naknada za grupu sastojina šikare, šibljaci, makije i garizi iz st. 3. čl. 9. Pravilnika o utvrđivanju naknada za šumu i šumsko zemljište (NN 12/2020) umanji u odnosu na degradirane panjače prema čl. 9. st. 2. Pravilnika za 85 %, odnosno uveća umanjenje s postojećih 65 %. Navedena grupa sastojina predstavlja uzgojni oblik degradirane sastojine odnosno one najnekavlitetnije šume, a gubici izuzećem iz proizvodnje drvne zalihe te gubitci općekorisnih funkcija koji nastaju njihovom prenamjenom u pravilu su značajno manji od gubitaka prenamjenom ostalih grupa sastojina. | Nije prihvaćen | Odredbom članaka 9. stavaka 3. važećeg Pravilnika o utvrđivanju naknada za šumu i šumsko zemljište utvrđeno je umanjenje naknada za šikare, šibljake, makije i garige za 65 %. Smatramo kako predmetno umanjuje predstavlja dostatno smanjenje troška prilikom realizacije investicijskih projekata. Napominjemo, iako s gospodarske strane gledišta predmetne degradirane sastojine ne predstavljaju visokovrijedan izvor drvnih sortimenata, imajući u vidu općekorisne funkcije šuma, deforestaciju i prisutne klimatska promjene, predmetne sastojine su vrlo važne u ekološkom smislu. |