Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanja s javnošću za Prijedlog pravilnika o načinu obračuna i postupku uplate šumskog doprinosa
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | OPĆINA MAJUR | PRAVILNIK O NAČINU OBRAČUNA I POSTUPKU UPLATE ŠUMSKOG DOPRINOSA | Poštovani, dosadašnje iskustvo nam je pokazalo da se šumski doprinos ne uplaćuje budući da se srednji i veliki šumoposjednici ne upisuju u registar kao takvi te samim time ovaj Pravilnik nema smisla. Molimo da se usklade evidencije po tom pitanju. Bilo bi logično da obračun naknade šumskog doprinosa radi netko drugi, a ne sami obveznici, jer što ako isti to ne naprave, a dosadašnja praksa je pokazala da ne rade. Predlažemo da Hrvatske šume rade obračun naknade šumskog doprinosa, te da se obveznicima ne smije dodijeliti popratnica dok se ne uplati šumski doprinos. Također molimo da se doda članak kojim se kažnjava obveznike koji ne izvrše svoju obavezu uplate šumskog doprinosa. S poštovanjem, Klementina Karanović, općinska načelnica, Općina Majur | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
2 | MARICA BELJO-REČIĆ | PRAVILNIK O NAČINU OBRAČUNA I POSTUPKU UPLATE ŠUMSKOG DOPRINOSA, Članak 5. | Pozdravljam želju da se državnu upravu izvještava o uplatama i korištenju (trošenju) sredstava šumskog doprinosa. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
3 | HRVATSKI SAVEZ UDRUGA PRIVATNIH ŠUMOVLASNIKA | PRAVILNIK O NAČINU OBRAČUNA I POSTUPKU UPLATE ŠUMSKOG DOPRINOSA | HSUPŠ je već u nekoliko navrata prijašnjih godina upozoravao da šumski doprinos predstavlja neporezno davanje,(iako nije upisan u registar neporeznih davanja) te ga je kao takvog potrebno ukinuti jer nepotrebno opterećuje pravne i fizičke osobe u šumarskom sektoru te time slabi njihovu poziciju i konkuretnost na tržištu EU. Osnovna premisa ovog davanja je tzv. renta položaja i tu se slažemo da Javni šumoposjednik, koji u biti i predstavlja jedan vid koncesionara na državnom zemljištu, treba izdvajati ta sredstva jer se koriste nacionalnim resursima a prihode centraliziraju pa se kroz šumski doprinos može kompenzirati ta nepravda i dodijeliti neka sredstva lokalnim jedinicama. Nasuprot tome privatni šumoposjednici upravljaju svojom vlastitom imovinom i ne vidimo nikakvu potrebu da se iz njihovog prihoda financira takvo neporezno davanje ponajviše iz činjenice ako gospodarenje šumama usporedimo s poljoprivrednom proizvodnjom, koja se koristi istim prometnicama i to značajno više puta, a ne plaća takav namet. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
4 | TIHOMIR KLEMENT | PRAVILNIK O NAČINU OBRAČUNA I POSTUPKU UPLATE ŠUMSKOG DOPRINOSA, Članak 5. | Nadopuna: te ga javno objaviti na službenoj web stranici | Prihvaćen | Prihvaća se. |