Izvješće o provedenom savjetovanju - Ulaganje u učinkovitu upotrebu resursa i potpora prelasku na kružno gospodarstvo
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | DARIJAN VINTER | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.3.Specifične odredbe za projekte ulaganja u postrojenja za recikliranje | Nejasno je zašto prijavitelji kod izrade Analize tržišta i dostupnosti otpada trebaju uzeti u obzir "postojeće vlastite kapacitete" i "količine otpada koje se već recikliraju na obuhvatu projekta" kada je iz drugih dijelova UZP-a razvidno da se pozivom podupiru ulaganja usmjerena resursnoj učinkovitosti, odnosno i utvrđivanje prihvatljivosti troškova temelji se na utvrđivanju razlike resursno učinkovitog projekta u odnosu na konvencionalna rješenja kakva se u pravilu koriste na tržištu. | Nije prihvaćen | Sukladno Metodologiji procjene predviđenih količina (u t/god) otpada koji će se reciklirati u postrojenju za oporbu/recikliranje, navedenoj u 1.3. Specifične odredbe za projekte ulaganja u postrojenja za recikliranje UzP-a, prilikom procjene predviđenih količina otpada Prijavitelj između ostaloga treba iskazati postojeće vlastite kapacitete za recikliranje, ukoliko postoje i količine otpada koje se već recikliraju na obuhvatu projekta. Navedena Metodologija je sastavni dio Analize tržišta i dostupnosti otpada koja je između ostaloga jedan od izvora za provjeru prilikom ocjenjivanja vezanih uz kriterije odabira. Npr. za ocjenjivanje Kriterija odabira 1.2 Omjer ukupno prihvatljive vrijednosti projekta i dodatnog kapaciteta recikliranja, temelj za potvrđivanje dodatnog |
2 | DARIJAN VINTER | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.3.Specifične odredbe za projekte ulaganja u postrojenja za recikliranje | Potrebno je jasno i nedvojbeno specificirati što se smatra "dodatnim troškom ulaganja" a što "ugradnjom dodatnih komponenti". Spomenuta terminologija samo se šturo navodi u opisu izrade protučinjeničnog scenarija a isto je polazište za utvrđivanje prihvatljivih troškova projekta. Potrebno je specificirati što je "ekvivalent koji je manje pogodan za okoliš", da li je to postrojenje istoga kapaciteta ali manje energetske i/ili resursne učinkovitosti. | Nije prihvaćen | U točki 1.5. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava i članku 9. Programa dodjele državnih potpora iz Priloga 4. UzP-a navedeno je što se općenito smatra „dodatnim troškom ulaganja" i veza prihvatljivosti ukupnih troškova ulaganja s "ugradnjom dodatnih komponenti". Prijavitelj u projektnom prijedlogu, izradom Analize tržišta i dostupnosti otpada utvrđuje usklađenost s kriterijima prihvatljivosti projekta te s kriterijima odabira za onu vrstu otpada na kojoj se temelji projektni prijedlog, a sve u ostvarenju cilja projekta. Prihvatljive aktivnosti i vezani troškovi temeljem kojih se projektni cilj planira postići, odnosno dizajn projektnog prijedloga je u nadležnost Prijavitelja i nije potrebno detaljno navođenje što se sve može smatrati i sačinjava troškove ulaganja. Također, u UzP-u za prihvatljive aktivnosti i troškove navedeno je da isti ne predstavljaju iscrpnu listu, već projektni prijedlog može uključivati i sve ostale aktivnosti potrebne za izvođenje/realizaciju projekta kao i ostale troškove potrebne za realizaciju projekta dok god su u skladu s općim zahtjevima koji se odnose na prihvatljivost izdataka za provedbu projekta iz točke 2.10. Prihvatljive kategorije troškova, UzP-a. |
3 | DARIJAN VINTER | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.3.Specifične odredbe za projekte ulaganja u postrojenja za recikliranje | Iz formulacije teksta "građevni otpad mora se reciklirati kako je definirano u Pravilniku o građevnom otpadu i otpadu koji sadrži azbest (NN 69/16) a moraju se provesti postupci recikliranja otpada koji su propisani Dodatkom II ZGO-a - R3 , R4 , R5 . Ostali otpad treba se obrađivati sukladno Pravilniku o gospodarenju otpadom (NN 106/22) te Pravilnikom o ambalaži i otpadnoj ambalaži, plastičnim proizvodima za jednokratnu uporabu i ribolovnom alatu koji sadržava plastiku (NN 137/23)." moglo bi se zaključiti da se ostali otpad može obrađivati i drugim postupcima izuzev R3, R4 i R5. | Djelomično prihvaćen | Svrha poziva ostaje kako je navedeno u Uputama za Prijavitelje te u poglavlju 1.3. Specifične odredbe za projekte ulaganja u postrojenja za recikliranje. Uredbom (EU) 2021/241 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. veljače 2021. o uspostavi Mehanizma za oporavak i otpornost za dimenziju i mjeru 045.a „Promicanje upotrebe recikliranih materijala kao sirovina“ je navedeno da je cilj mjere da se obradi najmanje 50 % mase obrađenog odvojeno prikupljenog neopasnog otpada u sekundarne sirovine. Isključivo ulaganje u postupak R12 ne predstavlja prihvatljiv trošak po navedenoj Uredbi ali sami strojevi koji bi mogli obavljati postupak oporabe mogu biti uključeni u cjelovit tehnološki proces reciklaže ukoliko su bitni za rezultat procesa recikliranja u sklopu postupaka R3, R4, R5. |
4 | DARIJAN VINTER | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.2.Svrhapoziva | U formulaciju potrebno dodati i postupak R12 s obzirom na to da je izravno i usko vezan tehnološkim procesom koji prethodi postupku R5. "Materijalna imovina koja je nabavljena sredstvima državne potpore po ovom Pozivu mora se koristiti za recikliranja/obnavljanja otpadnih organskih tvari koje se ne koriste kao otapala (uključujući kompostiranje i druge procese biološke pretvorbe) - oznake R3, recikliranje/obnavljanje otpadnih metala i spojeva metala - oznake R4 i recikliranje/obnavljanje drugih otpadnih anorganskih materijala propisanima u Dodatku II Zakona o gospodarenju otpadom (NN 84/21, 142/23, dalje ZGO) - oznake R5 te mijenjanje otpada radi primjene postupaka R3, R4 i R5 postupkom R12." | Djelomično prihvaćen | Svrha poziva ostaje kako je navedeno u poglavlju 1.2 Svrha poziva te u poglavlju 1.3. Specifične odredbe za projekte ulaganja u postrojenja za recikliranje, UzP-a. Uredbom (EU) 2021/241 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. veljače 2021. o uspostavi Mehanizma za oporavak i otpornost za dimenziju i mjeru 045.a „Promicanje upotrebe recikliranih materijala kao sirovina“ je navedeno da je cilj mjere da se obradi najmanje 50 % mase obrađenog odvojeno prikupljenog neopasnog otpada u sekundarne sirovine. Isključivo ulaganje u postupak R12 ne predstavlja prihvatljiv trošak po navedenoj Uredbi ali sami strojevi koji bi mogli obavljati postupak oporabe mogu biti uključeni u cjelovit tehnološki proces reciklaže ukoliko su bitni za rezultat procesa recikliranja u sklopu postupaka R3, R4, R5. |
5 | DARIJAN VINTER | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.2.Svrhapoziva | Molim Vas poveznicu na Programu dodjele državnih potpora za ulaganje u učinkovitu upotrebu resursa i za podupiranje prelaska na kružno gospodarstvo s obzirom na to da isti nije nigdje objavljen | Primljeno na znanje | Program dodjele državnih potpora za ulaganje u učinkovitu upotrebu resursa i za podupiranje prelaska na kružno gospodarstvo (Prilog 4. UzP-a), objavljen je 6.kolovoza 2024. na https://mzozt.gov.hr/javni-pozivi-i-natjecaji-7371/uprava-za-programe-i-projekte-eu-europske-i-medjunarodne-poslove-7394/programi-potpora/7562 |
6 | DARIJAN VINTER | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.3.Specifične odredbe za projekte ulaganja u postrojenja za recikliranje | Potrebno je definirati koju metodologiju je potrebno primijeniti u utvrđivanju količina koje se obrađuju trenutno na obuhvatu projekta. Naime navodi se da kod planiranja kapaciteta postrojenja "Prijavitelj nije uzeo u obzir količine otpada koje se već recikliraju na području obuhvata projekta." | Nije prihvaćen | Način utvrđivanja količina na obuhvatu projekta je odgovornost Prijavitelja. Navedene količine trebaju biti što preciznije određene jer će iste morati biti usklađene s pokazateljima uspješnosti projekta. Izvješće o komunalnom otpadu za 2023. godinu je objavljeno na https://www.haop.hr/hr/novosti/objavljeno-izvjesce-o-komunalnom-otpadu-za-2023-godinu. Prilikom pripreme projektnog prijedloga Prijavitelji također mogu u obzir uzeti i podatke iz Plana gospodarenja otpadom Republike Hrvatske za razdoblje 2023. – 2028. godine. |
7 | DARIJAN VINTER | NACIONALNI PLAN OPORAVKA I OTPORNOSTI 2021.-2026., 4.POSTUPAK DODJELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA | Kriterij 1.2. ocjenjuje omjer ukupne prihvatljive vrijednosti projekta i dodatnog kapaciteta za recikliranje izraženog u tonama. Potrebno definirati o kakvom kapacitetu pričamo, onom koji će se dokazati izmjenom Dozvole ili pokazatelju dodatno obrađenih količina otpada u odnosu na godinu n-1. | Nije prihvaćen | Iz teksta točke 1.2. proizlazi kako je riječ o dodatnom kapacitetu: „u dokumentu Analiza dostupnosti otpada Prijavitelj mora prikazati omjer ukupno prihvatljive vrijednosti projekta iskazanog u eurima i dodatnog kapaciteta za recikliranje otpada iskazanog u tonama“. Radi li se o novom kapacitetu ili samo o proširenju postojećeg kapaciteta u kontekstu ocjenjivanja nije važno budući da se u svakom slučaju radi o dodatnom kapacitetu. U svakom slučaju, ukoliko se radi o proširenju postojećeg kapaciteta, isti mora biti predmet izmjene Dozvole za gospodarenje otpadom. |
8 | DARIJAN VINTER | NACIONALNI PLAN OPORAVKA I OTPORNOSTI 2021.-2026., 4.POSTUPAK DODJELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA | Kriterij odabira 1.1. Kapacitet opreme - kakav je to kriteriji i na koji način je uopće primjenjiv uvažavajući da se pozivom podupiru različita postrojenja namijenjena obradi različitih vrsta otpada. Tko i na koji način će izračunati koji je kapacitet postrojenja ako je npr. kapacitet drobilice građevinskog otpada xx tona/h. Da li to podrazumijeva da bi prijavitelj trebao organizirati smjenski rad samo zato što nabavlja drobilicu određenog kapaciteta? Strojevi za orbadu otpada se proizvode sukladno potrebama tržišta i samim time stroj koji obrađuje materijal većih gabarita automatski je deklariran i sa većim kapacitetom rada na sat. Kao i u prijašnjem pozivu za izgradnju postrojenja za obradu otpada, opet se forsira nekakva usklađenost kapaciteta postrojenja s potrebama na tržištu bez jasno predočene metodologije na koji način kapacitete obrade izračunati. Ukoliko se stavlja već takav bodovni kriterij, predlažem da se jasno definira formula po kojoj se izražava godišnji kapacitet s obzirom na to da su strojevi deklarirani po kapacitetu rada po satu. | Nije prihvaćen | Kako je navedeno u kriteriju odabira 1.1. Kapacitet opreme za recikliranje otpada (izražen u t/god.) usklađen je s količinama otpada (također u t/god.) koje su Prijavitelju dostupne na području obuhvata projekta. Kod planiranja kapaciteta Prijavitelj je uzeo u obzir podatke iz posljednjeg dostupnog izvješća MZOZT/Zavoda za zaštitu okoliša i nije uzeo u obzir količine otpada koje se već recikliraju na području obuhvata projekta. Planirane ulazne količine otpada odnose se na nultu godinu rada opreme.“ Prijavitelj mora prikazati i izračunati sve vrijednosti kako je traženo ovim Uputama i to u tonama po godini. MZOZT ne može ulaziti u način kako će Prijavitelj organizirati rad vlastitog postrojenja (rad u smjenama ili ne). Navedeno podrazumijeva da Prijavitelji preračunaju kapacitet stroja u tone po godini te jednostavnim izračunom planirane količine otpada podijele sa projektiranim kapacitetom opreme. |
9 | GORAN GREGUREK | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.2.Svrhapoziva | Prije kratkog vremena u FZOEU nam je rečeno da će Poziv obuhvatiti i izgradnju i opremanje reciklažnih dvorišta za obradu glomaznog otpada, a sada koliko vidimo, toga nema. Kao što je poznato, količine glomaznog otpada stalno rastu, a odlagališta ga više, takvog neobrađenog ili ne žele preuzimati ili ga pak preuzimaju u bitno manjim količinama od onih koji stvarno nastaje. Trenutno je moguće postići stopu recikliranja glomaznog otpada od cca. 60%. Da li se u ovom Pozivu može dodati i sufinanciranje izgradnje i opremanje RD-a za obradu glomaznog otpada ? | Nije prihvaćen | Predmet poziva ostaje kako je navedeno u poglavlju 1.1. Predmet poziva UzP-a. Programa dodjele državnih potpora iz Priloga 4. UzP-a, ne predviđa uključivanje glomaznog opada kao mješavine više frakcija otpada u ovaj poziv. |
10 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | NACIONALNI PLAN OPORAVKA I OTPORNOSTI 2021.-2026., 4.POSTUPAK DODJELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA | Molimo pojašnjenje sljedećega. U tekstu se navodi: Povezanim društvima/prijaviteljima za koje se prema evidenciji povezanih trgovačkih društava utvrdi da su predali projektne prijave, prihvatit će se prijava koja ostvari najviše bodova u postupku ocjenjivanja kvalitete. Navedeno znači da će se sve prijave povezanih poduzeća ocjenjivati, ali će prilikom formiranja rang liste biti odabrana samo jedna projektna prijava od više povezanih društva i to ona s najviše bodova, dok se ostale prijave povezanih društava isključuju iz postupka dodjele. Društva ne smiju biti povezana najmanje 12 mjeseci prije roka za podnošenje projektnog prijedloga. Molimo pojasniti na što se odnosi predmetna zabrana iz sljedeće rečenice"Društva ne smiju biti povezana najmanje 12 mjeseci prije roka za podnošenje projektnog prijedloga." Znači li zabrana da ukoliko se društvo A) koje je pripojeno od strane društva B) u ožujku 2024. godine ne smije natjecati u ovom postupku dodjele ili, da će oba društva biti odbačena tijekom administrativne provjere ili nešto treće? Ukoliko je bilo što od navedenoga uvjet prihvatljivosti, molimo navedeno staviti i u Listu za administrativnu provjeru projektnog prijedloga prilikom objave konačne dokumentacije Javnog poziva. | Prihvaćen | MZOZT će u finalnoj verziji dokumentacije izbaciti tekst „Društva ne smiju biti povezana najmanje 12 mjeseci prije roka za podnošenje projektnog prijedloga.“ |
11 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | NACIONALNI PLAN OPORAVKA I OTPORNOSTI 2021.-2026., 4.POSTUPAK DODJELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA | Poštovani, KO 2 - 2.1. - Obvezujuće pismo namjere banke - hoće li se tražiti da u dokumentu (za koji se pri banci traži procjena rizika jednaka onome u zahtjevu za kredit!) bude naveden iznos razlike vlastitog sufinanciranja i neprihvatljivih troškova ili će se tražiti da Obvezujuće pismo bude izdano na ukupni iznos (ukupnu vrijednost) projekta? molimo pojasniti | Nije prihvaćen | MZOZT nije odredio na koju vrijednost će Prijavitelj dostaviti pismo namjere. Kako je navedeno, Prijavitelj može dostaviti obvezujuće pismo namjere banke ili drugi odgovarajući dokument kojim pokazuje ili potvrđuje da ima u cijelosti osigurana sredstva za sufinanciranje provedbe projekta. |
12 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 2.PRAVILA POZIVA, 2.15.Održivi razvoj | Poštovani, točka 2.15. navodi kako se podržavaju dodatne aktivnosti radi postizanja EnU resursa, između ostaloga i za" integriranje obnovljivih izvora energije". U tom smislu, molimo jasno navesti bi li ugradnja sunčevih elektrana za vlastite potrebe i uštede u potrošnji u sklopu projekta predstavljala prihvatljivu aktivnost i prihvatljiv trošak? | Nije prihvaćen | Navedeni troškovi nisu prihvatljivi za financiranje bespovratnim sredstvima u sklopu ovog Poziva, no MZOZT podržava inicijativu u sklopu zelene tranzicije, financiranje korištenja obnovljivih izvora energije vlastitim sredstvima Prijavitelja u sklopu projektnog prijedloga. |
13 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.5.Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Molimo pojasniti je li intenzitet potpore za Aktivnost/troškove Vidljivosti jednak onima navedenima u tablici? Ukoliko su prihvatljivi i troškovi vanjskih usluga (savjetodavnih, tehnička pomoć u pripremi projektnog prijedloga te provedbi projekta tj. izvještavanju i postupcima nabava), molimo dodati u tablicu / razraditi ili tekstualno navesti. | Nije prihvaćen | Sukladno navedenom u poglavlju 2.10 Prihvatljive kategorije troškova UzP-a, troškovi vezani uz vidljivost nisu prihvatljivi za financiranje bespovratnim sredstvima unutar ovog Poziva. U poglavlju 5.5. Informiranje i vidljivost UzP-a, navedene su obveze vezane uz vidljivost, iste su obvezne te je za provedbu korisnik dužan osigurati vlastita sredstva. |
14 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 2.PRAVILA POZIVA, 2.10.Prihvatljive kategorije troškova | U kontekstu točaka 2.5. A) te 2.7., molimo dodati i Troškove vezane sa savjetodavne usluge (tehničku pomoć) vezane za pripremu projektnog prijedloga, provođenje postupaka nabave te izvještavanje - ukoliko je primjenjivo. Za navedeno je potrebno iskazati intenzitet potpore u Tablicama točke 1.5. | Nije prihvaćen | Troškovi pripreme projektnog prijedloga te provođenje postupaka javne nabave te izvještavanje nisu prihvatljivi za financiranje u sklopu ovog Poziva. |
15 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 2.PRAVILA POZIVA, 2.7.Prihvatljive aktivnosti projekta | Molimo dodati točku Aktivnosti pripreme projektnog prijedloga, Aktivnosti upravljanja projektom (provedba i nabava) i sl. - ukoliko je primjenjivo u kontekstu točke 2.5. A) | Nije prihvaćen | Aktivnost pripreme projektnog prijedloga nije prihvatljiva za financiranje u sklopu ovog Poziva. |
16 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 2.PRAVILA POZIVA, 2.6.Prihvatljivost projekta | Molimo pojašnjenje predstavlja li točka 17. uvjet prihvatljivosti jer se navodi "Projekt se provodi u razdoblju od dana podnošenja projektnog prijedloga...". Kako sam UZP navodi, potpora bi trebala imati poticajni učinak, dok ovaj navod implicira da prijavitelj ne bi imao izbora odrediti i neki drugi datum početka provedbe projekta. Molimo pojasniti. | Primljeno na znanje | Sve točke u poglavlju 2.6. Prihvatljivost projekta UzP-a predstavljaju uvjete prihvatljivosti. Točka 17. formulirana je imajući u vidu da Prijavitelj može pokrenuti aktivnosti u skladu s napomenom u poglavlju 5. Razdoblje provedbe projekta UzP-a: „Skreće se posebna pažnja na pravila koja proizlaze iz članka 6. Uredbe Komisije (EU) 651/2014 o učinku poticaja prema kojem radovi koje se prijavljuju prema Programu dodjele državnih potpora ne smiju započeti prije prijave projektnog prijedloga na Poziv. Početak radova se u skladu s člankom 2. točkom 23. Uredba Komisije (EU) 651/2014 smatra početak građevinskih radova povezanih s ulaganjem ili prva zakonski obvezujuća obveza za naručivanje opreme ili bilo koja druga obveza koja ulaganje čini neopozivim, ovisno što nastupi prije. Kupnja zemljišta i pripremni radovi, primjerice ishođenje dozvola i izrada studija izvedivosti, ne smatraju se početkom radova.” Zaključno, Prijavitelj može započeti aktivnosti koje nemaju poticajni učinak te ne smije nastupiti zakonski obvezujuća obveza za naručivanje opreme koja ulaganje čini neopozivim. |
17 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 2.PRAVILA POZIVA, 2.5.Zahtjevi koji se odnose na sposobnost, učinkovito korištenje sredstava i održivost | Molimo pojašnjenje točke C) u dijelu "promjena vlasništva nad opremom". Molimo pojasniti navod radi li se o zabrani prodaje isključivo sufinancirane opreme ili se navedeno zahtijeva i za razinu prijaviteljevog poduzeća (npr. da li bi tijekom provedbe projekta ili u razdoblju održivosti bilo ili ne bi bilo dozvoljeno preuzimanje ili spajanje poduzeća korisnika potpore jer bi takvom transakcijom automatski došlo do promjene vlasništva nad opremom). | Prihvaćen | Navedeno se odnosi samo na zabranu prodaje iste u periodu od 5 godina od odobrenja završnog izvješća Korisniku, dok se ostali uvjeti definiraju Općim uvjetima. |
18 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 2.PRAVILA POZIVA, 2.5.Zahtjevi koji se odnose na sposobnost, učinkovito korištenje sredstava i održivost | S obzirom na to da se u točci 2.5. A) navodi "vanjski projektni tim za provedbu projekta", molimo uskladiti daljnje točke UZP-a u dijelu Prihvatljive aktivnosti, Prihvatljivi troškovi (ili neprihvatljivi) u odnosu na Aktivnost savjetodavnih usluga iz područja pripreme i provedbe projektnih prijedloga te javne (NOJN) nabave s obizirom na to da postoji nejasnoća oko prihvatljivosti navedenih aktivnosti i vezanih troškova tehničke pomoći prijavitelju prilikom pripreme i provedbe te nabave za Projekt | Nije prihvaćen | U poglavlje 2.5. Zahtjevi koji se odnose na sposobnost učinkovito korištenje sredstava i održivost UzP-a, odnose se na opće obveze Prijavitelja od kojih je jedna i uspješna provedba projekta. Navedeno u tom poglavlju nije u vezi s prihvatljivim troškovima/aktivnostima gdje troškovi upravljanja projektom nisu prihvatljivi troškovi u ovom Pozivu. |
19 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 2.PRAVILA POZIVA, 2.4.Broj projektnih prijedloga | Molimo pojašnjenje sljedećega: "uz napomenu da se pojedinom korisniku bespovratna sredstva mogu dodijeliti samo jednom za svako djelovanje te se isti troškovi ni u kakvim okolnostima ne smiju dvaput financirati iz proračuna Unije. U kojem se vremenskom razdoblju promatra "djelovanje" u odnosu na "proračun Unije"? Radi li se o demarkaciji između MFF 2014-2020, NPOO, MFF 2021-2027? Ako "djelovanje" znači "projekt", a prijavitelj ima projektno ulaganje u fazama radi prirode tehnologije te radi iznosa ulaganja, znači li ova odredba da prijavitelj koji je na npr. prethodnom Pozivu iz razdoblja 2014-2020 dobio bespovratna sredstva za projekt za fazu 1, da sada nije prihvatljiv prijavitelj ukoliko želi na ovaj Javni poziv prijaviti projektni prijedlog sufinanciranja faze 2 navedenog projekta? Mogu li se navesti primjeri što se hoće, a što neće smatrati jednim projektom ulaganja u kontektstu ove točke UZP-a, dakle što se ima smatrati jednim djelovanjem, a što ne, a sve kako bi se izbjegla dodatna Pitanja i Odgovori ili administrativni pad projektnih prijedloga? hvala unaprijed | Nije prihvaćen | U poglavlju 1.8. Dvostruko financiranje UzP-a navedeno je „ Prijavitelji ne smiju tražiti/primiti sredstva iz drugih javnih izvora za troškove koji će im biti nadoknađeni u okviru prijavljenog i za financiranje odabranog projekta. Načelo zabrane dvostrukog financiranja podrazumijeva da se treba izbjegavati dvostruko financiranje istih troškova iz Mehanizma za oporavak i otpornost i drugih programa Unije te javnih izvora.“ U točki 2.4. Broj projektnih prijedloga UzP-a između ostaloga navedeno je „…pojedinom korisniku bespovratna sredstva mogu dodijeliti samo jednom za svako djelovanje te se isti troškovi ni u kakvim okolnostima ne smiju dvaput financirati iz proračuna Unije.“, odnosno ne postoji vremenski interval na koje se ograničenje odnosi. |
20 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.7.Isključenje | Molimo navesti koji je točno obuhvat ili indikativni popis koji se podrazumjeva pod navod "SVI IZNOSI POTPORA" u rečenici "o zbrajanju potpora, uzimat će se u obzir svi iznosi potpora koje su određenom poduzetniku, projektu ili aktivnosti dodijeljene iz državnih/javnih izvora neovisno o tome radi li se o sredstvima iz Programa dodjele državnih potpora (Prilog 4 ovog Poziva) ili drugih davatelja potpora na razini državne uprave ili sredstvima dodijeljenima od strane jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. ". Na navedeno se odnosi i zamolba za pojašnjenjem termina "poduzetnik" i/ili "jedan poduzetnik" iz komentara na točku 1.6., kao drugi dio komentara pod 1.6. koji se odnosi na to kako će se zbrajati potpore iz subvencija JLRPS-a koje prima poduzetnik/jedan ppoduzetnik. | Nije prihvaćen | Kako je navedeno u poglavlju 1.6. Zbrajanje potpora UzP-a, prilikom podnošenja projektnog prijedloga bit će potrebno popuniti i dostaviti informacije o korištenim državnim potporama za Prijavitelja i svako povezano poduzeće kao i potrebne informacije radi određivanju veličine poduzetnika, u sklopu obrazaca 2. Izjava prijavitelja, 3. Izjava o korištenim potporama i 4. Skupna izjava prijavitelja. Prijavitelj zna koje je državne potpore primio i koje su primjenjive za ovaj Poziv. Termin poduzetnika je objašnjen u komentaru u poglavlju 1.6. |
21 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.6.Zbrajanje potpora | U rečenici: "Pri određivanju poštuju li se pragovi prijave od 30 milijuna EUR po PODUZETNIKU po projektu ulaganja i maksimalni intenziteti potpore iz Programa dodjele državnih potpora, u obzir se uzima ukupni iznos državnih potpora za djelatnost, projekt ili poduzetnika kojima je dodijeljena potpora." - molimo pojasniti radili se o pojmu "jedan poduzetnik" kako ga definira Uredba 651/2014, Prilog 1 po kojem će se navedeno promatrati na razini svih povezanih (partnerskih) poduzeća ili će se gledati po OIB-u prijavitelja? Nadalje, s obzirom na navod o određivanju praga na razini "djelatnost, projekt ili poduzetnik", molimo pojašnjenje kako će se računati navedeni prag ukoliko poduzetnik i/ili "jedan poduzetnik" kako ga definira GBER prima subvencije sa bilo koje razine JLRPS-a za obavljanje djelatnosti koja može biti predmetom ulaganja (na primjer, za reciklažu plastike)? | Primljeno na znanje | Da, radi se o pojmu "jedan poduzetnik" kako ga definira Uredba 651/2014, Prilog 1 po kojem će se navedeno promatrati na razini svih povezanih (partnerskih) poduzeća. U tu svrhu ispunjava se Obrazac 3. Izjava o korištenim potporama UzP-a iz koje se vide sve potpore koje su poduzetnik ili povezana poduzeća primili i je li zadovoljen uvjet vezan uz premašivanja najvišeg intenziteta potpore ili iznosa potpore primjenjiv na tu potporu, temeljem Programa dodjele državnih potpora, Prilog 4. UzP-a, Uredbe Komisije br. 651/2014 te Uredbe Komisije br. 2017/1084, Uredbe 2020/972, Uredbe 2021/1237 i Uredbe 2023/2831. Prijavitelj ispunjava i Obrazac 4. Skupna izjava prijavitelja radi određivanja veličine (mikro, malo, srednje i veliko). |
22 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.5.Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | U rečenici "ukupni troškovi ulaganja, ako se ulaganje sastoji od ugradnje dodatne komponente u već postojeći objekt za koji ne postoji ekvivalent koji je manje pogodan za okoliš ili ako podnositelj zahtjeva za potporu može dokazati da bez potpore ne bi bilo ulaganja." - ljubazno molimo jasnije navesti ili propisati koji će to biti adekvatni i prihvatljivi načini u kontekstu navoda u CAPS "nositelj.....MOŽE DOKAZATI" - dakle kako će se i na koji način ocjenjivati metoda i kapacitet nositelja u smislu navoda "AKO MOŽE DOKAZATI" | Nije prihvaćen | U poglavlju 1.5. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava i članku 9. Programa dodjele državnih potpora iz Priloga 4. UzP-a između ostaloga navedeno je troškovi prihvatljivi za sufinanciranje mogu biti i ukupni troškovi ulaganja ako podnositelj zahtjeva za potporu može dokazati da bez potpore ne bi bilo ulaganja. U tom slučaju Prijavitelj treba odlučiti na koji način će u projektnoj prijavi nedvojbeno dokazati da bez potpore ne bi bilo ulaganja, odnosno analizirati financijsku održivost projekta (za vrijeme trajanja projekta i u vremenu održivosti nakon završetka projektnih aktivnosti) sa i bez traženog iznosa bespovratnih sredstava. |
23 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.5.Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Molimo razmotriti povećanje najvišeg iznosa bespovratnih sredstava za ulaganja u recikliranje otpadne plastike, a s obzirom na trenutne (visoke) cijene relevatne opreme za recikliranje na tržištu | Nije prihvaćen | Navedeno je definirano Programom dodjele državnih potpora (Priloga 4. UzP-a) koji je donesen i objavljen na https://mzozt.gov.hr/javni-pozivi-i-natjecaji-7371/uprava-za-programe-i-projekte-eu-europske-i-medjunarodne-poslove-7394/programi-potpora/7562 MZOZT će u pripremi sljedećih poziva financiranih iz PKK 2021.-2027. za recikliranje će razmotriti ovaj prijedlog. |
24 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.2.Svrhapoziva | Poštovani, s obzirom na Cilj i Svrhu poziva, molimo proširiti obuhvat prihvatljivih troškova za materijalnu imovinu na R 12 i R 13 područja iz Dodatka II ZGO | Djelomično prihvaćen | Svrha poziva ostaje kako je navedeno u poglavlju 1.2 Svrha poziva te u poglavlju 1.3. Specifične odredbe za projekte ulaganja u postrojenja za recikliranje, UzP-a. Uredbom (EU) 2021/241 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. veljače 2021. o uspostavi Mehanizma za oporavak i otpornost za dimenziju i mjeru 045.a „Promicanje upotrebe recikliranih materijala kao sirovina“ je navedeno da je cilj mjere da se obradi najmanje 50 % mase obrađenog odvojeno prikupljenog neopasnog otpada u sekundarne sirovine. Isključivo ulaganje u postupak R12 ne predstavlja prihvatljiv trošak po navedenoj Uredbi ali sami strojevi koji bi mogli obavljati postupak oporabe mogu biti uključeni u cjelovit tehnološki proces reciklaže ukoliko su bitni za rezultat procesa recikliranja u sklopu postupaka R3, R4, R5. |
25 | IVO JURANOV | 2.PRAVILA POZIVA, 2.7.Prihvatljive aktivnosti projekta | Je su li prihvatljivi troškovi: 1. priprema projektne dokumentacije 2. izgradnja mini pretovarne stanice | Nije prihvaćen | Troškovi pripreme projektnog prijedloga te izgradnje mini pretovarne stanice nisu prihvatljivi za financiranje u sklopu ovog Poziva. |
26 | JOSIPA KALE | NACIONALNI PLAN OPORAVKA I OTPORNOSTI 2021.-2026., 4.POSTUPAK DODJELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA | Poštovani, molim sljedeća pojašnjenja: 1. Na koji način se treba dokazati doprinos smanjenju odlaganja građevnog otpada? (Što je dovoljan dokaz - okvirni ugovori, pisma namjere i sl?) 2. Na koji način je potrebno dokazati planirane ulazne količine otplada? (Da li su dovoljni pisma namjere ili okvirni ugovori?) | Nije prihvaćen | Vezano uz Kriterij odabira 6, navedeni doprinos se dokazuje uvidom u projektnu prijavu te ga jasno i nedvojbeno mora iskazati Prijavitelj objašnjenjem količina u Prijavnom obrascu. Navedeni izračuni proizlaze iz količina koje su objašnjenje u dokumentu Analiza tržišta i dostupnost otpada. Planirane ulazne količine se navode u Analizi tržišta i dostupnosti otpada i mogu se dodatni dokumenti priložiti uz Analizu. |
27 | JOSIPA KALE | 2.PRAVILA POZIVA, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja | Poštovani, molim informaciju da li je prihvatljiv prijavitelj zadruga koja ima rješenje za obradu građevnog otpada? | Nije prihvaćen | Zadruge nisu prihvatljivi prijavitelj po ovome pozivu. |
28 | LIDIJA BALEN ĆURIĆ | 2.PRAVILA POZIVA, 2.7.Prihvatljive aktivnosti projekta | Nejasno je je li među prihvatljivim troškovima izgradnja platoa za reciklažno dvorište građevnog otpada prema već izrađenom projektu. Nadalje, ako to nije prihvatljiv trošak, postavlja se pitanje imamo li pravo u sklopu ovog javnog poziva konkurirati za nabavu strojeva i opreme pod pretpostavkom da u narednom razdoblju sami financiramo izgradnju plohe. Molim pojašnjenje. | Nije prihvaćen | U točki 2.7. definirano je da su prihvatljive aktivnosti građenje odnosno izvođenje radova, potrebnih za ugradnju opreme za recikliranje, sukladno Pravilniku o jednostavnim i drugim građevinama i radovima (NN 112/17, 34/18, 36/19, 98/19, 31/20, 74/22 155/23). |
29 | LOVRE KOLIMBATOVIĆ | 2.PRAVILA POZIVA, 2.7.Prihvatljive aktivnosti projekta | Je su li prihvatljivi troškovi za: - pripremu projektnog prijedloga - provedbu projekta i - provedbu postupka nabave | Nije prihvaćen | Troškovi pripreme projektnog prijedloga te provedba postupka nabave nisu prihvatljivi za financiranje u sklopu ovog Poziva. |
30 | MATEA GAČAN | NACIONALNI PLAN OPORAVKA I OTPORNOSTI 2021.-2026., 4.POSTUPAK DODJELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA | Poštovani, pod kriterijem odabira 6. dogodila Vam se omaška u podtočki 6.1. a) Doprinos smanjenju odlaganja građevnog otpada - raspon od 500 l - 10000 t/god, treba zamjeniti rasponom od 5.000 l - 10000 t/god. | Nije prihvaćen | Navedeno nije greška te je ispravno napisano u točki 6.1a). |
31 | MATEA GAČAN | NACIONALNI PLAN OPORAVKA I OTPORNOSTI 2021.-2026., 4.POSTUPAK DODJELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA | Poštovani, na kraju ocjenjivanja kvalitete projektne prijave, kod minimalnog broja bodova stoji 5 bodova, ok dolje niže u napomeni piše da se u drugu fazu upućuju prijedlozi koji ostvare minimalno 16 bodova. Molimo objašnjenje koji će se minimalni prag bodova uzimati kao prolazak u drugu fazu. | Nije prihvaćen | Navedeno nije greška. Minimalan broj bodova 5 je definiran na obveznim kriterijima, no to nije dovoljno za prelazak u Fazu 2 – Provjera prihvatljivosti izdataka. Za prelazak u Fazu 2 projektni prijedlog mora ostvariti minimalno 16 bodova ostatak bodova prijavitelj može ostvariti na drugim kriterijima. |
32 | MATEA GAČAN | 2.PRAVILA POZIVA, 2.10.Prihvatljive kategorije troškova | Poštovani, da li će u kategoriji troškova biti prihvatljive i kategorije koje su bile prihvatljive na zadnjem pozivu koji se ticao građevinskog i glomaznog otpada, kao i na zadnjem pozivu izgradnje sortirnice: Troškovi u svezi s ispunjavanjem uvjeta informiranja i vidljivosti te trošak aktivnosti upravljanja projektom, koji obuhvaća upravljanje aktivnostima projekta, administracija i tehnička koordinacija, financijsko upravljanje, izvještavanje i ostale aktivnosti u vezi s upravljanjem projektom te neizravni troškovi na projektu. | Nije prihvaćen | Navedeni troškovi nisu prihvatljivi za financiranje u sklopu ovog Poziva. |
33 | MATEA GAČAN | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.3.Specifične odredbe za projekte ulaganja u postrojenja za recikliranje | Poštovani, napisali ste da se kod izrade Analize tržišta i dostupnosti otpada koriste podaci iz posljednjeg dostupnog Izvješća o komunalnom otpadu i izvješća o građevnom otpadu Zavoda za zaštitu okoliša i prirode MZOZT-a. Zanima me da li postoje informacije o tome da će do otvaranja Javnog poziva biti već dostupno Izvješče za 2023. godinu (s obzirom da je trenutno dostupno Izvješće službeno za 2022. godinu). | Primljeno na znanje | MZOZT ostaje pri navedenome u UzP-u. Izvješće o komunalnom otpadu za 2023. godinu je objavljeno na https://www.haop.hr/hr/novosti/objavljeno-izvjesce-o-komunalnom-otpadu-za-2023-godinu. |
34 | MIJO BEŽOVAN | 2.PRAVILA POZIVA, 2.10.Prihvatljive kategorije troškova | Može li se trošak transportnih traka, koje su u funkciji tehnološkog procesa reciklaže građevinskog otpada, smatrati prihvatljivim, s obzirom da one predstavljaju sastavni dio tehnološke cjeline u procesu reciklaže? | Prihvaćen | MZOZT pojašnjava kako nije u mogućnosti odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta ili prijavitelja, konkretnih aktivnosti, konkretnih troškova i slično prije ocjenjivanja projektnog prijedloga. Načelno, trošak transportnih traka i druge opreme koja je u funkciji cjelovitog tehnološkog procesa reciklaže otpada smatra se prihvatljivim troškom. |
35 | MIJO BEŽOVAN | NACIONALNI PLAN OPORAVKA I OTPORNOSTI 2021.-2026. | Može li se trošak transportnih traka, koje su u funkciji tehnološkog procesa reciklaže građevinskog otpada, smatrati prihvatljivim, s obzirom da one predstavljaju sastavni dio tehnološke cjeline u procesu reciklaže? | Prihvaćen | U poglavlju 2.7. Prihvatljive aktivnosti projekta Uputa za prijavitelje (UzP), pod točkom 1. Aktivnosti vezane uz nabavu opreme za recikliranje, navedena je prihvatljiva aktivnosti nabave strojeva, uređaja i opreme za recikliranje. MZOZT ne može pretpostaviti koju će tehnologiju recikliranja prijavitelji izabrati u svom projektnom prijedlogu, no da bi aktivnosti bile prihvatljive, tehnološka cjelina procesa reciklaže mora biti zadovoljena. Zaključno, prijavitelji mogu prijaviti potpuni tehnološki proces ili samo stroj za reciklažu. |
36 | MIRELA BARTOLEC BARBIR | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.2.Svrhapoziva | "Materijalna imovina koja je nabavljena sredstvima državne potpore po ovom Pozivu mora se koristiti za recikliranja/obnavljanja otpadnih organskih tvari koje se ne koriste kao otapala (uključujući kompostiranje i druge procese biološke pretvorbe) - oznake R3, recikliranje/obnavljanje otpadnih metala i spojeva metala - oznake R4 i recikliranje/obnavljanje drugih otpadnih anorganskih materijala propisanima u Dodatku II Zakona o gospodarenju otpadom (NN 84/21, 142/23, dalje ZGO) - oznake R5." Prijedlog novog teksta: Materijalna imovina koja je nabavljena sredstvima državne potpore po ovom Pozivu mora se koristiti za recikliranja/obnavljanja otpadnih organskih tvari koje se ne koriste kao otapala (uključujući kompostiranje i druge procese biološke pretvorbe) - oznake R3, recikliranje/obnavljanje otpadnih metala i spojeva metala - oznake R4; recikliranje/obnavljanje drugih otpadnih anorganskih materijala propisanima u Dodatku II Zakona o gospodarenju otpadom (NN 84/21, 142/23, dalje ZGO) - oznake R5 i razmjene otpada radi primjene bilo kojeg od postupaka oporabe navedenim pod R 1 – R 11 (može obuhvatiti prethodne postupke prije oporabe, uključujući prethodnu preradu kao što su, među ostalim, rasklapanje, sortiranje, drobljenje, sabijanje, peletiranje, sušenje, usitnjavanje, kondicioniranje, ponovno pakiranje, odvajanje, uklapanje ili miješanje prije podvrgavanja bilo kojem od postupaka navedenim pod R1 – R11) – oznake R12. Obrazloženje: Smatramo da je neophodno da se u ovaj poziv, uz postupke oznaka R3, R4 i R5, uključi i postupak R12, iz sljedećih razloga: Postupak oporabe otpada R12 odnosi koji se na „razmjenu otpada radi podvrgavanja bilo kojem od postupaka označenih R1 do R11“ ključan je jer se odnosi na sve faze pripreme i oporabe otpada koje su nužne za uspješno provođenje daljnjih postupaka reciklaže i oporabe otpada. Bez postupka oporabe R12, otpad često sadrži onečišćenja koja onemogućavaju kvalitetnu reciklažu i mnogi tokovi otpada, poput plastičnog otpada, biootpada ili građevinskog otpada, ne mogu se izravno reciklirati bez odgovarajuće prethodne oporabe. Postupak R12 stoga služi kao važan preduvjet za učinkovitost postupaka oporabe R1-R11 jer poboljšava kvalitetu ulaznog materijala i smanjuje količinu ostatnog otpada koji preostaje nakon postupaka oporabe R1-R11. Osim toga, u praksi, reciklirani materijali često imaju nižu kvalitetu zbog prisutnosti nečistoća. Primjenom postupka R12 osigurava se da otpad prolazi kroz fazu u kojoj se uklanjaju nepoželjni elementi čime se postiže veća čistoća i kvaliteta recikliranog materijalašto omogućuje širu upotrebu recikliranih proizvoda u industriji. | Djelomično prihvaćen | Svrha poziva ostaje kako je navedeno u poglavlju 1.3. Specifične odredbe za projekte ulaganja u postrojenja za recikliranje UzP-a. Uredbom (EU) 2021/241 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. veljače 2021. o uspostavi Mehanizma za oporavak i otpornost za dimenziju i mjeru 045.a „Promicanje upotrebe recikliranih materijala kao sirovina“ navedeno je cilj mjere da se obradi najmanje 50 % mase obrađenog odvojeno prikupljenog neopasnog otpada u sekundarne sirovine. Isključivo ulaganje u postupak R12 ne predstavlja prihvatljiv trošak po navedenoj Uredbi ali sami strojevi koji bi mogli obavljati postupak oporabe mogu biti uključeni u cjelovit tehnološki proces reciklaže ukoliko su bitni za rezultat procesa recikliranja u sklopu postupaka R3, R4, R5. |
37 | MIRELA BARTOLEC BARBIR | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.2.Svrhapoziva | Molimo da razmotrite uvrštavanje glomaznog otpada i otpadnog tekstila u predmetni poziv. Obrazloženje: Uključivanje glomaznog otpada i otpadnog tekstila u predmetni poziv kojim se sufinanciraju kapaciteti za oporabu otpada nužno je zbog povećanih količina tih vrsta otpada, dok su postojeći kapaciteti za njihovu obradu nedostatni. Trenutna infrastruktura nije adekvatna za efikasno zbrinjavanje navedenih vrsti otpada, što predstavlja ekološki i operativni izazov. | Nije prihvaćen | Predmet poziva ostaje kako je navedeno u poglavlju 1.1. Predmet poziva UzP-a. Program dodjele državnih potpora ne predviđa uključivanje navedenih vrsta opada u ovaj poziv. MZOZT će u pripremi sljedećih poziva financiranih iz PKK 2021.-2027. vezanih za recikliranje ponovno razmotriti ovaj prijedlog vezano za tekstil. |
38 | NIKOLINA KOVAČIĆ | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.4.Pokazatelji | Predlažemo izmjenu Pokazatelja Poziva „Smanjena količina otpada odloženog na odlagališta“ koji glasi: Pokazatelj mjeri projekcije smanjenja količina građevnog otpada/biootpada/plastike odloženih na odlagališta. Prijavitelj je u projektnom prijedlogu obvezan iskazati projekcije smanjenja količina građevnog otpada/biootpada/plastike koji se odlaže na odlagališta, a koje se odnose na prvu godinu nakon ishođenja akta za obavljanje djelatnosti gospodarenja otpadom. u sljedeći tekst: Pokazatelj mjeri projekcije količina građevnog otpada/biootpada/plastike koji su odvojeno prikupljeni i ušli u postupak oporabe. Prijavitelj je u projektnom prijedlogu obvezan iskazati projekcije povećanja količina građevnog otpada/biootpada/plastike koji će biti usmjereni na odvojeno prikupljanje i/ili na oporabu u prvoj godini nakon ishođenja akta za obavljanje djelatnosti gospodarenja otpadom. Ovaj pokazatelj naglašava pozitivan učinak na smanjenje količina otpada odloženih na odlagališta i pridonosi ostvarivanju ciljeva održivog gospodarenja otpadom." Obrazloženje: Obrazloženje izmjene pokazatelja temelji se na odredbama Zakona o gospodarenju otpadom (NN 84/2021), članka 39. koji propisuje da je na odlagalištima zabranjeno odlaganje odvojeno sakupljenog otpada namijenjenog pripremi za ponovnu uporabu i recikliranje, te da je odlaganje dopušteno samo za otpad koji je prošao prethodnu obradu. S obzirom na navedene zakonske odredbe, mišljenja smo da postojeći pokazatelj, koji se temelji na projekcijama smanjenja količina građevnog otpada/biootpada/plastike odloženih na odlagališta, nije primjenjiv s obzirom da, prema važećem zakonodavstvu, te vrste otpada ne bi smjele biti odložene na odlagališta bez prethodne obrade ili pripreme za ponovnu uporabu, čime ovaj pokazatelj ne odražava stvarne ciljeve i rezultate gospodarenja otpadom u skladu s važećim propisima. Izmjena pokazatelja, na način da se isti temelji na količinama otpada koje su odvojeno prikupljene i/ili su ušle u postupak oporabe, usklađena je sa zakonskom obvezom i hijerarhijom gospodarenja otpadom. Ovaj pristup omogućuje preciznije praćenje napretka u području održivog gospodarenja otpadom, te potiče povećanje odvojenog prikupljanja otpada i oporabe otpada. | Djelomično prihvaćen | Pokazatelj nije u suprotnosti sa Zakonskim odredbama iako nije bio dovoljno jasno definiran, međutim sva ulaganja u sklopu C.1.3 R2-1 Program smanjenja odlaganja otpada doprinose pokazatelju „Smanjenje udjela komunalnog otpada poslanog na odlaganje“ . Stoga se pokazatelj mijenja i glasi „Reciklirana količina otpada“ kojom se utvrđuju reciklirane količine koje ne završavaju na odlaganju i doprinose glavnom pokazatelju Smanjenje udjela komunalnog otpada poslanog na odlaganje. |
39 | VJEKOSLAV MIJIĆ | 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.2.Svrhapoziva | Poštovani, u fusnoti 4 točke 1.2. Poziva, neopasna otpadna plastika definirana je kao odvojeno sakupljena plastika iz komunalnog otpada (ref. čl. 4 ZGO-a) i ambalažni otpad (ref. čl. 4 ZGO-a) od polimera, koji nije u sustavu povratne naknade FZOEU-a. Međutim, neopasna otpadna plastika može potjecati i iz drugih izvora osim iz komunalnog i ambalažnog otpada (primjerice škart i tehnološki obrez iz proizvodnje) i pri tome zadovoljavati kriterije neopasnog otpada. Primjer su strugotine plastike koje prema Pravilniku o gospodarenju otpadom spadaju u grupu otpada 12 te se izrijekom navodi da im se ne određuju opasna svojstva (oznaka N). S obzirom na iznimno veliki potencijal recikliranja škarta i tehnološkog obreza iz proizvodnje, molimo Vas za uvrštavanje i ovog oblika otpada u definiciju neopasne otpadne plastike čije je recikliranje prihvatljiva aktivnost. Predloženim postupanjem proširio bi se krug potencijalnih prijavitelja te bi Ministarstvo izbjeglo rizik od nedovoljnog iscrpljenja financijske alokacije Poziva. | Prihvaćen | Definicija otpadne plastike je proširena i na otpadnu plastiku iz proizvodnje koja zadovoljava kriterije neopasnog otpada. |