Izvješće o provedenom savjetovanju - PRIJEDLOG UREDBE O NAKNADI ZA ODLAGANJE OTPADA

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA UREDBA O NAKNADI ZA ODLAGANJE OTPADA Grupacija za održavanje čistoće i gospodarenja otpadom Udruženja komunalnog gospodarstva HGK navodi kako naknada predstavlja značajan financijski teret za komunalna poduzeća, a sam postupak promjene cijene javne usluge sakupljanja i odvoza u praksi traje oko četiri mjeseca. Stoga predlaže da se razmotri dodatno vrijeme prilagodbe i odgoda primjene Uredbe do 1. siječnja 2026. Nije prihvaćen Prijedlog je razmotren i smatramo da nije prihvatljiv jer bi se provedbom navedenog poticanje smanjenja količina otpada koji se odlaže na odlagališta odgodilo na još godinu dana.
2 DRAVA KOM DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA GOSPODARENJE OTPADOM UREDBA O NAKNADI ZA ODLAGANJE OTPADA Smatram da bi trebalo ovom uredbom propisati i način prikupljanja naknade, tko je obveznik plaćanja i sl. Nije prihvaćen Pitanje obveznika i plaćanja naknade je u cijelosti uređeno člankom 100. I Dodatkom V. Zakona o gospodarenju otpadom, te nije predmet koji se uređuje ovom Uredbom.
3 KREŠIMIR HORVAT UREDBA O NAKNADI ZA ODLAGANJE OTPADA, Članak 2. Ako pogledamo Izvješća o komunalnom otpadu unatrag dvije ili tri godine, većina jedinica lokalne samouprave još uvijek ima visoke količine miješanog komunalnog otpada i nisku stopu odvojenog sakupljanja otpada. Uredbom nije propisano tko je obveznik plaćanja naknade, ali bi naknada za odlaganje otpada svakako bila ogroman trošak, da li za jedinicu lokalne samouprave ili za davatelja javne usluge. Takav trošak najvjerojatnije će se nadoknaditi iz povećanja cijene javne usluge čime će građani, odnosno korisnici usluge opet pokazati nezadovoljstvo sustavom gospodarenja otpadom. Primljeno na znanje Uredbom se ne uređuje obveznik plaćanja već je propisan člankom 100. i Dodatkom V. Zakona o gospodarenju otpadom. Naknada je instrument kojim se potiče smanjenje količine otpada koji se odlaže, stoga se, kao glavni učinak očekuje povećanje količine odvojeno sakupljenog otpada koji se neće zbrinuti odlaganjem.
4 KREŠIMIR HORVAT UREDBA O NAKNADI ZA ODLAGANJE OTPADA, Članak 2. Još uvijek nema centra za gospodarenje otpadom kamo bi se odlagao miješani komunalni otpad te se na taj način izbjeglo plaćanje naknade (čl.2., st.1., točka 1.). Komunalna poduzeća bi prema tome plaćala neku vrstu kazne jer nije na vrijeme izgrađena potrebna infrastruktura, jer se zakoni i uredbe donose korak unaprijed. Primljeno na znanje Primljeno na znanje
5 MARINA FRANJO UREDBA O NAKNADI ZA ODLAGANJE OTPADA Uredbom nije definirano tko je obveznik plaćanja naknade za odlaganje otpada. Zbog toga je važno napomenuti da će se ovo povećanje troškova, bilo da je obveznik plaćanja naknade JLS ili Komunalno poduzeće, u konačnici prenijeti na korisnike, koji se već suočavaju s visokim troškovima režija i života općenito. Koprivnica, kao jedan od vodećih gradova po odvajanju otpada (s više od 60% odvojeno prikupljenog otpada) te ostatak sjeverne Hrvatske suočava se s jedinstvenim izazovima u daljnjem smanjenju količina odloženog otpada jer svako daljnje povećanje stope iziskuje dodatni trud i značajna financijska ulaganja te dodatno smanjenje količina odloženog otpada na odlagalište neće biti u velikim količinama kao u dijelovima gdje je stopa odvojeno sakupljenog otpada niža. Nadalje, odgovornost izgradnje CGO postrojenja nije na komunalnim poduzećima te nije uveden jednak kriterij plaćanja s obzirom da će sjever Hrvatske gdje nema izgrađenih CGO postrojenja po tome plaćati više, a uz istovremeno veću stopu odvojeno sakupljenog otpada od nekih drugih dijelova Hrvatske gdje su CGO postrojenja već izgrađena pa se naknada za odlaganje otpada neće ni plaćati, a uz istovremeno manju stopu odvojeno sakupljenog otpada. Predlažemo da se ovaj kriterij ili ukine, ili da se obveza plaćanja troškova prenese na one koji su odgovorni za neigrađenost RCGO-a, bez mogućnosti da se trošak dalje prenosi na građanstvo ili pružatelje javne usluge jer oni su najmanje odgovorni što CGO nije izgrađen. Samim time, dijelovi Hrvatske koji imaju visoku stopu odvojeno sakupljenog otpada su kažnjeni jer naknada za odlaganje otpada predstavlja novi financijski udar na JLS i komunalna poduzeća koja su odavno uspostavila cjelovit sustav gospodarenja otpadom. Postavlja se i pitanje hoće li izgradnja CGO postrojenja koja su u planu biti završena kako je predviđeno. GKP Komunalac Koprivnica Nije prihvaćen Pitanje obveznika i plaćanja naknade je u cijelosti uređeno člankom 100. I Dodatkom V. Zakona o gospodarenju otpadom. Ne prihvaća se prijedlog da se „obveza plaćanja troškova prenese na one koji su odgovorni za neigrađenost RCGO-a“, iz razloga jer je obveznik plaćanja određen Zakonom te predloženo rješenje nije pitanje koje se uređuje ovom Uredbom.
6 MARINA FRANJO UREDBA O NAKNADI ZA ODLAGANJE OTPADA, Članak 2. Da li će Uredba sadržavati, odnosno propisivati i način obračuna naknade za odlaganje komunalnog otpada? U prijedlog Uredbe navedeno je samo da jedinična naknada za obračun naknade za odlaganje jedne tone svake vrste otpada postupkom D 1, D 5 ili D 12 iznosi određeni iznos po godinama. Da li to onda znači da će naknada za svaku vrstu postupka zbrinjavanja biti ista? GKP Komunalac Koprivnica Nije prihvaćen Pitanje obveznika plaćanja naknade je u cijelosti uređeno člankom 100. I Dodatkom V. Zakona o gospodarenju otpadom. Ne prihvaća se prijedlog da se „obveza plaćanja troškova prenese na one koji su odgovorni za neigrađenost RCGO-a“, iz razloga jer je obveznik plaćanja određen Zakonom te predloženo rješenje nije pitanje koje se uređuje ovom Uredbom.
7 SUZANA GABUD REPAR UREDBA O NAKNADI ZA ODLAGANJE OTPADA, Članak 2. Uredbom nije definiran obveznik plaćanja naknade, međutim za očekivati je kako će se trošak plaćanja naknade prebaciti na korisnike odlagališta, odnosno na pravne osobe koje odlažu otpad na odlagališta. Predlažemo prolongirati početak plaćanja naknade kao i smanjiti iznos. Nije prihvaćen Uredbom se ne uređuje obveznik plaćanja naknade već je propisan člankom 100. i Dodatkom V. Zakona o gospodarenju otpadom. Prijedlog o prolongaciji nije prihvatljiv jer bi se provedbom navedenog poticanje smanjenja količina otpada koji se odlaže na odlagališta odgodilo na još godinu dana.
8 SUZANA GABUD REPAR UREDBA O NAKNADI ZA ODLAGANJE OTPADA, Članak 4. Smatramo kako stupanje na snagu Uredbe treba prolongirati obzirom da nisu ispunjeni uvjeti u smislu izgradnje CGO-a, a koji bi omogućili smanjenje odlaganja. Nije prihvaćen Prijedlog nije prihvatljiv jer bi se provedbom navedenog poticanje smanjenja količina otpada koji se odlaže na odlagališta odgodilo na još najmanje godinu dana.