Izvješće o provedenom savjetovanju - Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava - Jačanje kapaciteta za protupožarnu zaštitu na brdsko-planinskim i potpomognutim područjima – faza 2, Upute za prijavitelje i Obrazac za ocjenjivanje kvalitete

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 JAVNA USTANOVA RAZVOJNA AGENCIJA LIČKO-SENJSKE ŽUPANIJE - LIRA UPUTE ZA PRIJAVITELJE, OBRAZAC ZA OCJENJIVANJE KVALITETE U Kriterijima odabira i pitanja za ocjenu kvalitete, točci 7.1. Doprinos projekta ostvarenju mjera iz strateškog plana razvoja jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave) na čijem području se projekt provodi navedeno je kako će se projektni prijedlozi dodatno bodovati ovisno o tome je li projekt izričito naveden u važećem strateškom razvojnom dokumentu, odnosno planu razvoja jedinice lokalne samouprave (JLS) ili jedinice regionalne (područne) samouprave (JRS) na čijem se području projekt provodi. Navedeni kriterij je diskriminirajući za sve projekte koji su istog značaja, a nisu strateški. Naime, sukladno Uredbi o smjernicama za izradu akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja i od značaja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave (NN 37/2023) čl. 8 planovi razvoja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave navode se jedino projekti od strateškog značaja dok kratkoročni projekti i projekti od manjeg značaja ne trebaju biti izričito navedeni niti to ima smisla. Nadalje, sukladno Zakonu o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske (NN 123/17, 151/22) čl. 25. st. (2) jedinice lokalne samouprave uopće nemaju obvezu izrade planova razvoja na lokalnoj razini. Zbog svega nedebenog smatramo da se kriterij "Projekt je izričito naveden u strateškom razvojnom dokumentu" treba izbrisati. Nije prihvaćen Podkriterij 7.1. Doprinos projekta ostvarenju mjera iz strateškog plana razvoja jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave) na čijem području se projekt provodi, koji se nalazi unutar kriterija odabira Doprinos projektnog prijedloga rješavanju specifičnih razvojnih problema na određenom teritoriju, usvojen je na Odboru za praćenje Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. te odstupanje od njegove primjene nije moguće. Smatramo kako je primjena ovog podkriterija u potpunosti opravdana s obzirom da omogućava dodjelu dodatnih bodova onim projektima čiji je značaj njihove provedbe već prepoznala lokalna zajednica te ih uvrstila u svoje strateške planove razvoja. Naime, na ovaj način dodatno se vrednuju oni projekti koji su u cilju rješavanja određenih razvojnih potreba i problema već konkretno navedeni u planovima razvoja određene jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili barem doprinose ostvarivanju određenih mjera i prioriteta razvoja. S obzirom da se gore navedeni planovi razvoja odnose na dugoročnu viziju razvoja određenog područja, projekti koji su u skladu s takvim dokumentima svakako će i bolje doprinositi ostvarivanju te vizije.
2 JAVNA USTANOVA RAZVOJNA AGENCIJA LIČKO-SENJSKE ŽUPANIJE - LIRA UPUTE ZA PRIJAVITELJE, OBRAZAC ZA OCJENJIVANJE KVALITETE U Kriterijima odabira i pitanja za ocjenu kvalitete, točci 3.2. Iskustva u provedbi projekata usporedive vrste, opsega i financijske vrijednosti, navedeno je kako će se projektni prijedlozi dodatno bodovati ovisno o tome ima li Prijavitelj iskustvo u provedbi projekata slične vrste, opsega i financijske vrijednosti. Molimo Vas za pojašnjenje je li se pod prethodnim iskustvom u provedbi 1 ili više projekata smatraju samo projekti financirani za vatrogasnu infrastrukturu ili su dovoljni i provedeni projekti neovisno o sektoru ulaganja. Stoga ljubazno molimo pojašnjenje koje sve vrste projekata tu dolaze u obzir. Primljeno na znanje U sklopu podkriterija 3.2. dodatni bodovi će se dodijeliti za projekte slične vrste i opsega, a odnose se na one koji su provedeni u istoj ili povezanoj djelatnosti/sektoru i/ili imaju sličnosti u aktivnostima. S obzirom na to da je predmet Poziva ulaganje u izgradnju i obnovu uključujući i njihovo opremanje odgovarajuće iskustvo prijavitelja odnosi se na prethodno iskustvo u provedbi projekata koji su obuhvaćali građevinske zahvate, dakle aktivnosti radova.
3 JAVNA USTANOVA RAZVOJNA AGENCIJA LIČKO-SENJSKE ŽUPANIJE - LIRA UPUTE ZA PRIJAVITELJE, OBRAZAC ZA OCJENJIVANJE KVALITETE U Kriterijima odabira i pitanja za ocjenu kvalitete, točci 1.6. Prethodno EU financiranje vatrogasne infrastrukture navedeno je kako će se projektni prijedlog ocjenjivati na temelju toga je li vatrogasna infrastruktura, koja je predmet prijave, već bila financirana iz sredstava Europske unije. U slučaju da na području iste jedinice lokalne samouprave već postoji operativni vatrogasni dom, trebalo bi uvrstiti sustav bodovanja ili prilikom ocjenjivanja takvih projekata dati prednost jedinicama lokalne samouprave koja nema izgrađenu adekvatnu vatrogasnu infrastrukturu. Nije prihvaćen Podkriterijem 1.6. Prethodno EU financiranje vatrogasne infrastrukture će se dodatno bodovati vatrogasna infrastruktura koja je predmet prijave, a koja do sada nije bila financirana iz sredstava EU. Skrećemo pozornost kako su prihvatljivi prijavitelji jedinice lokalne samouprave sa statusom potpomognutog i/ili brdsko-planinskog područja, a predmetni podkriterij ima za cilj osigurati da se EU sredstva usmjere prema novim projektima koji dosad nisu bili financirani iz EU sredstava na području neke JLS za ovakvu vrstu projekata-, a čime se potiče ravnomjerno ulaganje u vatrogasnu infrastrukturu te podržavaju inicijative koje donose novu vrijednost lokalnoj zajednici.
4 JAVNA USTANOVA RAZVOJNA AGENCIJA LIČKO-SENJSKE ŽUPANIJE - LIRA UPUTE ZA PRIJAVITELJE, OBRAZAC ZA OCJENJIVANJE KVALITETE U Kriterijima odabira i pitanja za ocjenu kvalitete, točci 1.1. Broj intervencija na požarima otvorenog tipa navedeno je kako će se projektni prijedlog dodatno bodovati ovisno o broju vatrogasnih intervencija na požarima otvorenog tipa javne vatrogasne postrojbe (JVP) ili/i dobrovoljnog vatrogasnog društva (DVD) koji će biti krajnji korisnici izgrađene ili obnovljene vatrogasne infrastrukture putem ovog projekta. U slučaju da je JVP iz druge jedinice lokalne samouprave intervenirala na području susjedne JLS koja tada nije imala uspostavljen operativni DVD, potrebno je uzeti u obzir njihov broj intervencija na području JLS koja je prijavitelj projektnog prijedloga. Nije prihvaćen Namjera podkriterija 1.1. je vrednovati broj intervencija upravo one javne vatrogasne postrojbe i/ili dobrovoljnog vatrogasnog društva čija je infrastruktura predmet obnove/izgradnje u sklopu projekta. Uzevši u obzir navedeno nije moguće pribrajati broj intervencija bilo koje druge vatrogasne postrojbe, neovisno je li ista iz iste JLS ili susjedne JLS.
5 ANTONIO ČERKEZ UPUTE ZA PRIJAVITELJE Predlažem da se u natječaj kao prihvatljiv trošak uvede i nabavka nove vatrogasne opreme kako bi se kompletno opremile vatrogasne postrojbe i DVD-ovi Nije prihvaćen U skladu sa točkom 4. Uputa za prijavitelje kao prihvatljiva aktivnost navedena je nabava opreme i uređaja, kao i nabava namještaja za potrebe stavljanja u funkciju izgrađene/obnovljene vatrogasne infrastrukture. U sklopu Poziva nije prihvatljiva kupnja vatrogasne tehnike u smislu Pravilnika o vatrogasnoj tehnici (NN/2021) što obuhvaća vozila u vatrogastvu, uređaje, opremu, sredstva za gašenje, alat te zaštitnu i drugu osobnu opremu i sredstva koje vatrogasci koriste na vatrogasnim intervencijama, a koja se mora redovito ispitivati. Naime, u skladu s predmetom Poziva prihvatljiva je nabava samo one opreme koja je neophodna za stavljanje u funkciju same izgrađene/obnovljene vatrogasne infrastrukture.
6 DARIJAN VINTER UPUTE ZA PRIJAVITELJE, OBRAZAC ZA OCJENJIVANJE KVALITETE Kod kriterija ocjene kvalitete 1.7. Područje djelovanja JVP potrebno dodati da prijavitelj uz projektni prijedlog može priložiti i ispis iz službenih evidencija kao dokaz područja djelovanja. Statut DVD-a nije relevantan dokument za dokazivanje područja djelovanja. Nije prihvaćen Napominjemo kako će se u skladu sa drugim zaprimljenim komentarom predmetni kriterij izmijeniti na način da se umjesto područja djelovanja ocjenjuje područje odgovornosti kako je definirano čl. 2., točkom 18. Zakona o vatrogastvu (NN 125/19, 114/22, 155/23). U predmetnom kriteriju ocjene kvalitete je navedeno da se uz Statut JVP-a/DVD-a može priložiti i drugi relevantni akt kojim se službeno utvrđuje područje djelovanja i nadležnosti. Nadležno tijelo je mišljenja da je ovako široko postavljen uvjet odgovarajući te je odgovornost na prijavitelju da dostavi adekvatni službeni dokaz iz kojeg će se moći nedvojbeno utvrditi područje odgovornosti.
7 DOBROVOLJNO VATROGASNO DRUŠTVO ILOK UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 1.OPĆE INFORMACIJE 1.500.000,00 EUR po pojedinačnom projektnom prijedlogu je premalo. Ipak su to potpomognuta područja. Minimalno 2 500 000,00 EUR po projektu kad uzmete u obzir proračune JLS te porast cijena materijala i radova. Prihvaćen Sukladno Vašem komentaru te uzevši u obzir i ostale zaprimljene komentare vezane uz prag najvišeg iznosa bespovratnih sredstava izvršit će se izmjena Uputa za prijavitelje te će najviši iznos bespovratnih sredstava iznositi 2.000.000,00 EUR po pojedinačnom projektnom prijedlogu. Ovim putem ujedno podsjećamo kako se do maksimalno 85 % prihvatljivih troškova financira bespovratnim sredstvima, dok preostali dio od 15 % predstavlja vlastito sufinanciranje prijavitelja te povećanje najvišeg iznosa bespovratnih sredstava ujedno znači i veći iznos vlastitih sredstava koje prijavitelj mora osigurati. Naime, prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstava osigurati sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projektnog prijedloga i iznosa bespovratnih sredstava, kao i sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova unutar projektnog prijedloga.
8 OPĆINA PIROVAC UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 3.PRIHVATLJIVOST OPERACIJE/PROJEKTA                                                            Projekt predstavlja veliko investicijsko ulaganje ako se u obzir uzme porast cijena materijala kao i da se radi o potpomognutim područjima. Predlažemo da se najviši iznos bespovratnih sredstava od 1.500.000,00 eura po pojedinačnom projektnom prijedlogu podigne na najmanje 2.000.000,00 eura. Prihvaćen Sukladno Vašem komentaru te uzevši u obzir i ostale zaprimljene komentare vezane uz prag najvišeg iznosa bespovratnih sredstava izvršit će se izmjena Uputa za prijavitelje te će najviši iznos bespovratnih sredstava iznositi 2.000.000,00 EUR po pojedinačnom projektnom prijedlogu. Ovim putem ujedno podsjećamo kako se do maksimalno 85 % prihvatljivih troškova financira bespovratnim sredstvima, dok preostali dio od 15 % predstavlja vlastito sufinanciranje prijavitelja te povećanje najvišeg iznosa bespovratnih sredstava ujedno znači i veći iznos vlastitih sredstava koje prijavitelj mora osigurati. Naime, prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstava osigurati sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projektnog prijedloga i iznosa bespovratnih sredstava, kao i sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova unutar projektnog prijedloga.
9 IVANKA MARTINUŠ UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 1.OPĆE INFORMACIJE Ovaj poziv za dodjelu bespovratnih sredstava usmjeren je na brdsko planinska i potpomognuta područja, a samim time i ruralna područja koja su zakonom definirana kao područja s razvojnim posebnostima. Područja s razvojnim posebnostima u svom proračunu osiguravaju sredstva za vrtiće, vatrogastvo i ostale potrebe, a uz najavljeno povećanje osobnog odbitka, smanjuje se porez na dohodok što rezultira smanjenjem prihoda Općine. Zbog navedenog molimo predlagatelja poziva da razmotri povećanje intenziteta potpore koja se može dodijeliti po pojedinom projektu za prihvatljive troškove na 100%. Nije prihvaćen Intenzitet potpore po pojedinom projektu u okviru predmetnog Poziva može maksimalno iznositi 85 % prihvatljivih troškova. S obzirom da se radi o korištenju bespovratnih sredstava iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) stope sufinanciranja projekata definirane su u članku 112. Uredbe (EU) br. 2021/1060 Europskog parlamenta i Vijeća od 24. lipnja 2021. o utvrđivanju zajedničkih odredaba o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu plus, Kohezijskom fondu, Fondu za pravednu tranziciju i Europskom fondu za pomorstvo, ribarstvo i akvakulturu te financijskih pravila za njih i za Fond za azil, migracije i integraciju, Fond za unutarnju sigurnost i Instrument za financijsku potporu u području upravljanja granicama i vizne politike (SL L 231, 30.6.2021.).
10 VATROGASNA ZAJEDNICA OPĆINE VELIKA KOPANICA UPUTE ZA PRIJAVITELJE, OBRAZAC ZA OCJENJIVANJE KVALITETE Smatramo da kriteriji 1.6.    Prethodno EU financiranje vatrogasne infrastrukture se treba odnositi na područje JLS gdje se infrastruktura gradi, a ne na projekt. Usmjeravanjem sredstava na JLS koje nisu napravile infrastrukturu se omogućuje da konzumiraju sredstva iz EU fondova i kroz Obrazac 2 Izjava prijavitelja imaju stvaran učinak odnosno isti se nebi gradio da nema PKK 2021. – 2027. Predlažemo: 2 bodova Projektna infrastruktura na području JLS nije bila financirana iz sredstava EU Nije prihvaćen Podkriterij Prethodno EU financiranje vatrogasne infrastrukture se nalazi unutar kriterija odabira Vrijednost za novac koju projekt nudi, a koji su usvojeni na Odboru za praćenje Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. Jedan od temelja za ocjenu predmetnog kriterija odabira jest to da li se projekt nadovezuje na aktivnosti/projekte koje je već prethodno financirala EU, stoga se ovaj podkriterij odnosi na projekt, a ne na područje na kojem se projekt provodi. Ovim podkriterijem se potiče usmjeravanje EU sredstava prema novim projektima koji do sada nisu bili financirani iz istih izvora te odstupanje od njegove primjene nije moguće.
11 VATROGASNA ZAJEDNICA OPĆINE VELIKA KOPANICA UPUTE ZA PRIJAVITELJE, OBRAZAC ZA OCJENJIVANJE KVALITETE PREDLAŽEMO KRITERIJ ZA 4.1. Spremnost za početak provedbe projekta, 1. Građevinski radovi pod obuhvatom Zakona o gradnji: 7,5 bodova - Ishođena pravomoćna građevinska dozvola, 3 boda - Ishođenje građevinske dozvole u postupku 2. Jednostavne građevine i radovi pod obuhvatom Pravilnika o jednostavnim i drugim građevinama i radovima (čl. 4. i 5.) 7,5 bodova Djelomično prihvaćen Temeljem dostavljenog komentara za projekte koji će se provoditi u skladu sa Zakonom o gradnji u okviru podkriterija 4.1 uvodi se dodatna kategorizacija njihove spremnosti i bodovanje kako slijedi: 4. uvođenje izvoditelja u posao – 7,5 bodova; 5. ishođena pravomoćna građevinska dozvola – 5 bodova; te 6. ishođenje građevinske dozvole u postupku – 2 boda.
12 VATROGASNA ZAJEDNICA OPĆINE VELIKA KOPANICA UPUTE ZA PRIJAVITELJE, OBRAZAC ZA OCJENJIVANJE KVALITETE Kriteriji 4.1. Spremnost za početak provedbe projekta gdje se daje najveći broj bodova (7,5) za Uvođenje izvoditelja u posao (zapisnik o uvođenju u posao) smatramo da nije pravedan i u suprotnosti je, jer se u poglavlju 3. Opravdanost operacije/projekta navodi: "18. Projekt se, na način opisan u projektnom prijedlogu, ne bi mogao provesti bez potpore iz (prijavitelj nema osigurana sredstva za provedbu projekta na način, u opsegu i vremenskom okviru kako je opisano u projektnom prijedlogu, odnosno potporom Programa osigurava se dodana vrijednost, bilo u opsegu ili kvaliteti aktivnosti, ili u pogledu vremena potrebnog za ostvarenje cilja/ciljeva projekta). Ispunjenost kriterija provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja" što znači da započetim radovima je osigurano financiranje i nisu potrebna sredstva iz PKK 2021. – 2027. Nije prihvaćen Predmetni podkriterij 4.1. u Obrascu za ocjenjivanje kvalitete koncipiran je na način da se dodatno vrednuju oni projekti koji i imaju veći stupanj spremnosti. Pri tome važno je naglasiti da kriterij prihvatljivosti projekta 18. koji se navodi u komentaru ne podrazumijeva da se projekt ne može provesti bez potpore, već da se potporom iz Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. osigurava dodana vrijednost projektu, bilo u opsegu ili kvaliteti aktivnosti, ili u pogledu vremena potrebnog za ostvarenje cilja/ciljeva projekta.
13 ZAGORSKA RAZVOJNA AGENCIJA UPUTE ZA PRIJAVITELJE, OBRAZAC ZA OCJENJIVANJE KVALITETE Kod kriterija 4.1. Spremnost za početak provedbe projekta, predlaže se drugačiji rang bodovanja u smislu da treba ili smanjiti razliku u bodovima između maksimalnih bodova po navedenom kriteriju (7,5 bodova za uvođenje u posao) i minimalnih bodova po navedenom kriteriju (3 za ishođenu pravomoćnu građevinsku dozvolu) ili smanjiti maksimalne bodove po navedenom kriteriju (primjerice sa 7,5, na 5), kako bi se smanjila i razlika između maksimalnih i minimalnih bodova. S obzirom na to da se, u točki 18. Prihvatljivost projekta, navodi da se projekt, na način opisan u projektnom prijedlogu, ne bi mogao provesti bez potpore iz PKK 2021.-2027., nije vjerojatno za očekivati da će potencijalni Prijavitelj pokrenuti postupak javne nabave ukoliko nema osigurana financijska sredstva. Pokretanje i provedba postupka javne nabave te ugovaranje samih radova predstavljaju izniman rizik za Prijavitelja koji, između ostalog, u sklopu Obrasca 2. Izjava prijavitelja, pod materijalnom i kaznenom odgovornošću izjavljuje da se projekt ne bi mogao provesti bez osiguravanja potpore iz PKK 2021.-2027. Djelomično prihvaćen Nadležno tijelo je predmetni podkriterij 4.1. u Obrascu za ocjenjivanje kvalitete koncipiralo na način da prijavitelji koji imaju veći stupanj pripremljenosti projektne dokumentacije za izvođenje radova dobiju veći broj bodova. Bodovanje se vrši prema stupnju spremnosti iznad minimalno propisane razine koja je definirana u točki 3. Uputa za prijavitelje (kriterij prihvatljivosti projekta 7.) te je intencija ovog kriterija dodatno vrednovati one projekte koji imaju viši stupanj spremnosti za provedbu projekta. Sukladno Vašem komentaru te uzevši u obzir i ostale zaprimljene komentare za predmetni kriterij, a sa ciljem smanjivanja razlike u bodovanju spremnosti projekta koji se provode pod obuhvatom Zakona o gradnji uvodi se dodatna kategorizacija njihove spremnosti i bodovanje kako slijedi: 1. uvođenje izvoditelja u posao – 7,5 bodova; 2. ishođena pravomoćna građevinska dozvola – 5 bodova; te 3. ishođenje građevinske dozvole u postupku – 2 boda. Dodatno ističemo da su kriteriji odabira usvojeni na Odboru za praćenje Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. te sukladno istome kriterij odabira 4. Dizajn i zrelost (unutar kojeg se nalazi podkriterij 4.1. Spremnost za početak provedbe projekt) mora imati udio od 30 bodova u ukupnom broju svih kriterija odabira. S obzirom na ostale podkriterije unutar kriterija odabira 4. Dizajn i zrelost nije moguća drugačija raspodjela bodova tj. smanjivanje maksimalnih bodovnih vrijednosti od 7,5 bodova. Vezano uz komentar za kriterij prihvatljivosti projekta 18. napominjemo kako je isti obvezan kriterij sukladno Pravilima za Program iz područja Konkurentnosti i kohezije 2021.-2027. Naime, predmetni kriterij ne podrazumijeva da se projekt ne može provesti bez potpore, već se potporom Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. osigurava dodana vrijednost projektu, bilo u opsegu ili kvaliteti aktivnosti, ili u pogledu vremena potrebnog za ostvarenje cilja/ciljeva projekta.
14 MARIJA HORVAT UPUTE ZA PRIJAVITELJE, OBRAZAC ZA OCJENJIVANJE KVALITETE Kod kriterija 4.1. Spremnost na početak provedbe projekta predlaže se smanjenje broja bodova za 2. Jednostavne građevine i radovi pod obuhvatom Pravilnika o jednostavnim i drugim građevinama i radovima (čl. 4. i 5.) tako da se dodijeli manji broj bodova ili da se izjednači sa brojem bodova za investicije koje će se provesti temeljem Zakona o gradnji u situaciji Ishođena pravomoćna građevinska dozvola. Argument tome je što su projekti izgradnje vatrogasnih domova, daleko financijski opterećeniji i kompleksniji za provedbu. Nadalje postoje DVD-ovi koji imaju postojeći objekt za obavljanje djelatnosti, ali su prostorno ograničeni za provedbu investicija u dogradnju ili rekonstrukciju postojećeg objekta (primjerice Vatrogasni dom nalazi se u samom centru grada, objekt je izgrađen na postojećoj čestici na kojoj više nije moguća dogradnja ili rekonstrukcija istog, a ne postoji niti mogućnost da se otkupe obližnje čestice, obzirom da su u privatnom posjedu i služe u stambenu namjenu). Također, predlaže se za dio Građevinski radovi pod obuhvatom Zakona o gradnji smanjenje vrijednosnog jaza između broja bodova Uvođenje izvoditelja u posao i Ishođena pravomoćna građevinska dozvola. Pod točkom 3. Prihvatljivost operacije/projekta u dijelu 18. propisana je ovisnost operacije/projekta o bespovratnim sredstvima na način kako se isti ne bi mogao provesti bez potpore iz PKK 2021. – 2027. (prijavitelj nema osigurana sredstva za provedbu projekta na način, u opsegu i vremenskom okviru kako je opisano u projektnom prijedlogu, odnosno potporom Programa osigurava se dodana vrijednost, bilo u opsegu ili kvaliteti aktivnosti, ili u pogledu vremena potrebnog za ostvarenje cilja/ciljeva projekta). Temeljem spomenute točke, predlaže se smanjenje broja bodova za Uvođenje izvoditelja u posao i povećanje broja bodova za Ishođenu građevinsku dozvolu upravo zbog ovisnosti JLS-ova o bespovratnim sredstvima. Skreće se pažnja kako većina JLS-ova koji se nalaze u BPP-u kontinentalnog dijele RH-a su JLS-ovi čiji su izvorni prihodi Proračuna niski, a prethodne radnje koje bi dovele do spremnosti projekta u kojima bi izvoditelj već bio odabran i uveden u posao, uvelike bi opterećivale njihove financijske kapacitete. Naravno, nesporno je da svaki investitor treba imati dovoljno sredstava da se zatvori financijska konstrukcija projekta, ali bespovratna sredstava uvelike utječu na rasterećenje njihovih Proračuna i otvaraju mogućnosti dodatnog razvoja i rasta lokalne ekonomije. Djelomično prihvaćen Namjera je ovog kriterija osigurati dodatno vrednovanje onih projekata koji imaju viši stupanj spremnosti za provedbu neovisno o složenosti radova koji su planirani projektom. U tom smislu kako bi se osigurao jednak pristup svim projektima čiji su radovi već započeti nadležno tijelo je donijelo odluku da će im dodijeliti i jednak broj bodova bez obzira da li se radi o radovima koji se izvode pod obuhvatom Zakona o gradnji ili Pravilnika o jednostavnim i drugim građevinama i radovima. Međutim, u slučaju zahvata koji se izvode sukladno Zakonu o gradnji prihvaćen je komentar na način da je smanjena razlika u dodjeli bodova kada je projekt već fizički započet ili kad je već ishođena pravomoćna građevinska dozvola. Naime, kada projekt već ima ishođenu pravomoćnu građevinsku dozvolu, a radovi još nisu započeti umjesto do sada tri boda projektu će se dodijeliti pet bodova. Sukladno Vašem komentaru te uzevši u obzir i ostale zaprimljene komentare za predmetni kriterij, a sa ciljem smanjivanja razlike u bodovanju spremnosti projekta koji se provode pod obuhvatom Zakona o gradnji uvodi se dodatna kategorizacija njihove spremnosti i bodovanje kako slijedi:: 1. uvođenje izvoditelja u posao – 7,5 bodova; 2. ishođena pravomoćna građevinska dozvola – 5 bodova; te 3. ishođenje građevinske dozvole u postupku – 2 boda.
15 MARIJA HORVAT UPUTE ZA PRIJAVITELJE, OBRAZAC ZA OCJENJIVANJE KVALITETE Kod kriterija 1.7. Područje djelovanja JVP i/ili DVD na više JLS-ova u potpomognutim i/ili brdsko planinskim područjima predlaže se da se područje djelovanja zamijeni sa područje odgovornosti. Odredbom članka 2. Zakona o vatrogastvu („Narodne novine“ broj 125/19, 114/22 i 155/23) propisano je kako je područje djelovanja dio područja jedinice lokalne samouprave na kojem djeluje jedna vatrogasna postrojba sukladno Vatrogasnom planu, dok je područje odgovornosti dio ili cijelo područje jedne ili više jedinica lokalne samouprave odnosno područja više jedinica lokalne samouprave na kojem obvezu interveniranja ima vatrogasna postrojba, na temelju Vatrogasnog plana grada, općine, područja, županije, Grada Zagreba odnosno Republike Hrvatske, a sukladno ovom Zakonu i podzakonskim propisima. Dakle, samim zakonom propisano je kako područje djelovanja može biti na području jedne ili dijela područja JLS, dok područje odgovornosti može biti na području jedne ili više JLS. Prihvaćen U skladu sa zaprimljenim komentarom predmetni kriterij će se u Obrascu za ocjenjivanje kvalitete izmijeniti na način da se umjesto područja djelovanja ocjenjuje područje odgovornosti kako je definirano člankom 2., točkom 18. Zakona o vatrogastvu (NN 125/19, 114/22, 155/23).
16 MARIJA LOZO UJEVIĆ UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 2.PRIHVATLJIVOST PRIJAVITELJA (I AKO JE PRIMJENJIVO PARTNERA) I KRITERIJI ISKLJUČENJA Uvjet da javna vatrogasna postrojba ili dobrovoljno vatrogasno društvo već moraju biti osnovani smatramo dodatnim administrativnim opterećenjem za one prijavitelje koji još nemaju osnovano isto (u odnosu na prijavitelje koji već imaju JVP ili DVD) te to planiraju tek po dovršetku projekta. Dovoljno bi bilo da Prijavitelj dostavi Izjavu da će, ukoliko već nema osnovanu JVP ili DVD, do podnošenja Završnog zahtjeva za isplatu i izvješća osnovati jedno od navedenog za korištenje vatrogasne infrastrukture koja je predmet projekta. Nije prihvaćen U točki 2. Uputa za prijavitelje je propisano da javna vatrogasna postrojba ili dobrovoljno vatrogasno društvo prilikom predaje projektnog prijedloga trebaju biti upisani u Sudski registar odnosno Registar udruga, ali za navedeno nije propisan minimalan rok u odnosu na datum podnošenja projektnog prijedloga. Iz navedenog proizlazi da se JVP/DVD može osnovati sve do trenutka podnošenja projektnog prijedloga za što smatramo da je vrlo široko postavljen uvjet koji omogućava da veliki broj vatrogasnih postrojbi budu potencijalni krajnji korisnici vatrogasne infrastrukture, koja će biti predmet ulaganja kroz ovaj Poziv.
17 MARIJA LOZO UJEVIĆ UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 1.OPĆE INFORMACIJE Na Javni poziv će se prijaviti i Prijavitelji s projektima čiji je cilj osigurati protupožarnu zaštitu ne samo svog područja nego i šire zbog čega smatramo kako je potrebno izmijeniti ciljnu vrijednost pokazatelja RCO28 - Područje obuhvaćeno mjerama zaštite od šumskih požara. Napominjemo kako je upravo Prijavitelj/Korisnik odgovoran za ispunjenje ciljne vrijednosti pokazatelja. Nije prihvaćen Pokazatelj RCO28 već je definiran u Programu Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. te se isti mjeri na razini JLS-a na čijem području se projekt provodi (područje JLS-a na kojem se provodi ulaganje u vatrogasnu infrastrukturu). Time se ujedno postiže izbjegavanje nedozvoljenog duplog zbrajanja istih podataka (odnosi se na broj hektara površine JLS-a), a što ne bi bilo moguće ukoliko bi se dopustilo pribrajanje podataka vezano uz područja drugih JLS-ova osim područja JLS-a koji je prijavitelj projektnog prijedloga. Dodatno ističemo kako je nadležno tijelo prepoznalo činjenicu da određene vatrogasne postrojbe sukladno području odgovornosti djeluju u više različitih JLS-a te se isto dodatno vrednuje kroz kriterij ocjene kvalitete 1.7.
18 MARIJA LOZO UJEVIĆ UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 1.OPĆE INFORMACIJE Na Javni poziv će se prijaviti i Prijavitelji s projektima čiji je cilj osigurati protupožarnu zaštitu ne samo svog područja nego i šire zbog čega smatramo kako je potrebno izmijeniti ciljnu vrijednost pokazatelja RCR36 - Stanovništvo koje ostvaruje korist od mjera zaštite od šumskih požara. Napominjemo kako je upravo Prijavitelj/Korisnik odgovoran za ispunjenje ciljne vrijednosti pokazatelja. Nije prihvaćen Pokazatelj RCR36 već je definiran u Programu Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. te se isti mjeri na razini JLS-a na čijem području se projekt provodi (područje JLS-a na kojem se provodi ulaganje u vatrogasnu infrastrukturu). Time se ujedno postiže izbjegavanje nedozvoljenog duplog zbrajanja istih podataka, a što ne bi bilo moguće ukoliko bi se pribrajalo i područje izvan područja JLS-a koji je prijavitelj projektnog prijedloga. Dodatno ističemo kako je nadležno tijelo prepoznalo činjenicu da određene vatrogasne postrojbe sukladno području odgovornosti djeluju u više različitih JLS-a te se isto dodatno vrednuje kroz kriterij ocjene kvalitete 1.7.
19 MATEJA VRBANIĆ UPUTE ZA PRIJAVITELJE, OBRAZAC ZA OCJENJIVANJE KVALITETE Kod kriterija 4.1. Spremnost za početak provedbe projekta predlaže se da se za jednostavne građevine i radove pod obuhvatom Pravilnika o jednostavnim i drugim građevinama dodjeljuje manji broj bodova u odnosu na radove koji se izvode temeljem Zakona o gradnji. Investicije koje bi se provodile temeljem građevinske dozvole same po sebi su kompleksnije te priprema projektno-tehničke dokumentacije i izvođenje radova zahtjeva veća financijska sredstva. Prijavitelj čiji bi se radovi izvodili temeljem Zakona o gradnji preuzeli bi znatno veći rizik kada bi prije prijave projekta proveli postupak javne nabave, ugovorili izvođača i izvršili uvođenje u posao, u odnosu na one koji će radove vršiti temeljem Pravilnika. Dodatno, jedan od kriterija prihvatljivosti projekta, točka 18., govori o tome da se projekt ne bi mogao provesti bez potpore iz PKK 2021.-2027. pa ukoliko je investitor spreman provesti JN prije no što je osigurao sredstva iz PKK i preuzeti rizik da mu bespovratna sredstva nisu odobrena, govori da se takav projekt može provesti bez potpore iz PKK. Nije prihvaćen Nadležno tijelo je predmetni podkriterij 4.1. u Obrascu za ocjenjivanje kvalitete koncipiralo na način da prijavitelji koji imaju veći stupanj pripremljenosti projektne dokumentacije za izvođenje radova dobiju veći broj bodova, bez obzira na vrstu zahvata planiranog projektom. Bodovanje se vrši prema stupnju zrelosti projekta iznad minimalno propisane razine koja je definirana u točki 3. Uputa za prijavitelje (kriterij prihvatljivosti projekta 7.) te je intencija ovog kriterija dodatno vrednovati one projekte koje imaju viši stupanj spremnosti za provedbu, a ne vrednovati kompleksnost radova planiranih projektom. Naime, namjera je na jednaki način vrednovati projekte koji su spremniji za početak provedbe, neovisno o vrstama i složenosti zahvata te se stoga ne radi diferencijacija po vrstama radova. Prilikom izrade kriterija uzeta je u obzir činjenica kako postoji veliki broj potencijalno prihvatljivih prijavitelja, koji imaju različite potrebe za ulaganjima, a na koje se primjenjuje različit zakonodavni okvir iz područja građevine (Zakon o gradnji ili Pravilnik o jednostavnim i drugim građevinama i radovima). Vezano uz komentar za kriterij prihvatljivosti projekta 18. napominjemo kako je isti obvezan kriterij sukladno Pravilima za Program Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. Naime, predmetni kriterij ne podrazumijeva da se projekt ne može provesti bez potpore, već da se potporom iz Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. osigurava dodana vrijednost projektu, bilo u opsegu ili kvaliteti aktivnosti, ili u pogledu vremena potrebnog za ostvarenje cilja/ciljeva projekta.
20 MATEJA VRBANIĆ UPUTE ZA PRIJAVITELJE, OBRAZAC ZA OCJENJIVANJE KVALITETE Predlaže se izmjena kriterija 1.1. Broj intervencija na požarima otvorenog tipa na način da uključuje i požarne intervencije na objektima, s obzirom da jačanje kapaciteta za protupožarnu zaštitu uključuje obje vrste intervencija. Nije prihvaćen Smatramo da trenutni kriterij kojim se boduje isključivo broj intervencija na požarima otvorenog tipa bolje odražava svrhu Poziva i više je u skladu sa Specifičnim ciljem RSO2.4. Promicanje prilagodbe klimatskim promjenama i sprečavanja rizika od katastrofa te otpornosti, uzimajući u obzir pristupe utemeljene na ekosustavima. te više doprinosi pokazateljima zadanim u okviru Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027u sklopu kojeg se provodi Poziv. Naime, Specifični cilj RSO2.4. naglašava prilagodbu klimatskim promjenama i jačanju otpornosti na rizike, pri čemu je jedan od ključnih aspekata smanjenje utjecaja prirodnih katastrofa, šumskih požara te požara na otvorenom.
21 MIHAELA BAKUNIĆ UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 5.OPĆI ZAHTJEVI KOJI SE ODNOSE NA PRIHVATLJIVOST TROŠKOVA OPERACIJE/PROJEKTA U poglavlju 5.OPĆI ZAHTJEVI KOJI SE ODNOSE NA PRIHVATLJIVOST TROŠKOVA OPERACIJE/PROJEKTA navodi se sljedeće: "Troškovi iskazani u proračunu projekta moraju biti utemeljeni na tržišnim cijenama u trenutku podnošenja projektnog prijedloga i/ili utemeljeni na potpisanom ugovoru/narudžbenici (u slučaju retroaktivno prihvatljivih troškova), odnosno realni i usmjereni na učinkovito i efikasno korištenje sredstava, a prijavitelj navedeno dokazuje dostavljanjem najmanje sljedeće dokumentacije: a. Obrazac 4. Troškovnika s referencama uz obrazloženje procijenjenih troškova za svaku od stavki troškova (kako su iste raspisane/prikazane u Prijavnom obrascu, rubrika Proračun); te b. popratne dokumentacije (izvore) na osnovu kojih se ocjenjuje utemeljenost troškova (ispitivanje tržišta, usporedba sa sličnim projektima, vrijednosti recentni (u zadnjih 1,5 godinu ili ranije (ako je primjenjivo) postupaka nabave sličnog predmeta). Troškovi se obrazlažu na razini na kojoj su definirani u opisu proračuna projekta (ne npr. troškovnika iz glavnog projekta). Također, kod kriterija ocjenjivanja 4.3. navodi se da troškovi moraju biti utemeljeni na provjerljivim izvorima, uključujući ispitivanje tržišta, usporedbe sa sličnim projektima, prethodne projekte Prijavitelja i/ili Partnera vrijednosti nedavnih (u posljednjih 1.5 godinu) nabava sličnih predmeta. Troškovi se obrazlažu na razini definiranoj u opisu proračuna, tj. u Prijavnom obrascu (rubrika Proračun), a ne, primjerice, iz troškovnika glavnog projekta. S obzirom na sve prethodno navedeno, te da svaki izvor mora biti naveden, a uz obrazloženje je potrebno priložiti dokumentarne dokaze ili reference (web stranice, oznake nabava itd.) na koji način pravdati i dokumentirati troškove građenja ako nije relevantan i provjerljiv troškovnik radova? Primljeno na znanje Namjera odredbi propisanih u poglavlju 5. Uputa za prijavitelje te napomene koja je navedena u kriteriju 4.3. u Obrascu za ocjenjivanju kvalitete je pojasniti na koji način se mogu koristiti različite reference na temelju kojih je izrađena procjena troškova za projektni prijedlog koji se prijavljuje. Naime, sukladno općim načelima učinkovitog korištenja sredstava prijavitelj treba postupati u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti što ujedno znači da proračun projekta treba biti realan i razmjeran za postizanje očekivanih rezultata, a iskazane cijene trebaju odgovarati tržišnim cijenama. Također, skrećemo pozornost kako je u kriteriju 3. prihvatljivosti projekta propisano da prijavitelji u projektnom prijedlogu opisuju način na koji je ocijenjeno da su troškovi projekta opravdani u odnosu na opseg projekta (vrstu i broj aktivnosti), a taj se opis može temeljiti na obrazloženju jediničnih troškova ključnih aktivnosti projekta (u odnosu na trenutne tržišne cijene), na usporedbi s troškovima sličnih projekata ili na neki drugi način koji pokazuje odnos između planiranih troškova i planiranih aktivnosti i ciljeva (dostava isključivo troškovnika ili Izjave projektanta neće se smatrati dovoljnom za ispunjenje kriterija jer isto pokazuje samo popis troškova). Ističemo da se u Obrazac 4. – Troškovnik s referencama unosi obrazloženje procijenjenih troškova za svaku stavku troška Proračuna kako će isti biti navedeni u sklopu Prijavnog obrasca koji se ispunjava unutar sustava eKohezija te se na toj razini troškovi obrazlažu, odnosno ne obrazlažu se troškovi za svaku pojedinu stavku troška troškovnika iz glavnog projekta. Također, uz Obrazac 4. - Troškovnik s referencama moguće je dostaviti i dodatne dokaze (npr. podaci o analiziranim/drugim nabavama i projektima te slično).
22 MIHAELA BAKUNIĆ UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 1.OPĆE INFORMACIJE Molimo da se razmotri povećanje najvišeg iznosa bespovratnih sredstava iz EFRR-a koji se može dodijeliti u okviru Poziva. Naime, projekti izgradnje i opremanja novih vatrogasnih domova predstavljaju veliko investicijsko ulaganje, a uzevši u obzir kontinuiran rast cijena u građevinskom sektoru, posebice posljednjih nekoliko godina, te da prijavitelji moraju osigurati vlastiti udio sufinanciranja od minimalno 15%, trenutno definirani maksimalni iznos bespovratne potpore nije adekvatan i potencijalno može rezultirati odvraćanjem potencijalnih prijavitelja od prijave na poziv. Nije prihvaćen Sukladno Vašem komentaru te uzevši u obzir i ostale zaprimljene komentare vezane uz prag najvišeg iznosa bespovratnih sredstava izvršit će se izmjena Uputa za prijavitelje te će najviši iznos bespovratnih sredstava iznositi 2.000.000,00 EUR po pojedinačnom projektnom prijedlogu. Ovim putem ujedno podsjećamo kako se do maksimalno 85 % prihvatljivih troškova financira bespovratnim sredstvima, dok preostali dio od 15 % predstavlja vlastito sufinanciranje prijavitelja te povećanje najvišeg iznosa bespovratnih sredstava ujedno znači i veći iznos vlastitih sredstava koje prijavitelj mora osigurati. Naime, prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstava osigurati sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projektnog prijedloga i iznosa bespovratnih sredstava, kao i sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova unutar projektnog prijedloga.
23 OPĆINA DUBROVAČKO PRIMORJE UPUTE ZA PRIJAVITELJE OBRAZAC ZA OCJENJIVANJE-/STR 60/-Iako je pokazatelj fiksan molimo da razmislite o uvođenju novog ili pak formulaciji postojećeg na način da uključi sve intervencije na koje vatrogasci izlaze. Naime vatrogasna zajednica (društvo i javna postrojba) jedne male Općine u brdsko planinskom području koje se proteže na oko 220km2 površine a ujedno koju dijeli jedina i najprometnija prometnica (magistrala) koja povezuje jug Hrvatske, te vodi prema zemljama koje nisu članice EU, kontinuirano ima i druge intervencije te izlazak i tijekom prometnih nesreća na istoj. Ujedno vatrogasna društva prevoze vodu do najudaljenijih naselja u Općini a na moru imaju i vatrogasni brod za raznorazne intervencije, od požara, onečišćenja mora,..itd.. Ujedno izlaze i na intervencije u okolnim Općinama. Kao primjer nastavku dajemo uvid u različite intervencije u zadnje 3 godine na brdsko planinskom području Općine Dubrovačko primorje: INTERVENCIJE - DVD SLANO 2022: Požari: 16 Prometne nesrece: 11 Tehničke intervencije: 2 2023: Požari: 10 Prometne nesrece: 15 Tehničke intervencije: 3 2024: Požari: 8 Prometne nesrece: 4 Tehničke intervencije: 47 INTERVENCIJE - JAVNA VATROGASNA POSTROJBA 2022: Požari: 32 Prometne nesrece: 18 Tehničke intervencije: 17 2023: Požari: 17 Prometne nesrece: 10 Tehničke intervencije: 45 2024: Požari: 10 Prometne nesrece: 8 Tehničke intervencije: 51 Nije prihvaćen Poziv se provodi u sklopu Specifičnog cilja RSO2.4. Promicanje prilagodbe klimatskim promjenama i sprečavanja rizika od katastrofa te otpornosti, uzimajući u obzir pristupe utemeljene na ekosustavima u okviru Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027., koji adresira aktivnosti prilagodbe klimatskim promjenama i jačanju otpornost na rizike, pri čemu je jedan od ključnih aspekata smanjenje utjecaja prirodnih katastrofa, šumskih požara te požara na otvorenom. Smatramo da trenutni kriterij, kojim se boduje isključivo broj intervencija na požarima otvorenog tipa odražava svrhu Poziva te je usklađen sa navedenim Specifičnim ciljem. Ujedno skrećemo pozornost kako projektni prijedlozi moraju doprinositi ostvarenju unaprijed zadanih pokazatelja Programa Konkurentnost i kohezija 2021. – 2027. i to RCO 28 „Područje obuhvaćeno mjerama zaštite od šumskih požara“ te RCR 36 „Stanovništvo koje ima koristi od mjera zaštite od šumskih požara“ pri čemu smatramo jedino relevantnim pri ocjenjivanju projektnog prijedloga vrednovati onu vrstu intervencija koje se provode na požarima otvorenog tipa.
24 OPĆINA DUBROVAČKO PRIMORJE UPUTE ZA PRIJAVITELJE 2. PRIHVATLJIVOST PROJEKTA - Molimo da se u skladu s njihovim djelovanjem pod moguće prijavitelje dodaju i Jedinice područne (regionalne) samouprave, odnosno županije ukoliko projekt provode na području prihvatljivih jedinica lokalne samouprave, odnosno na području brdsko planinskih i potpomognutih područja /str 14/ Nije prihvaćen Pozivom na dodjelu bespovratnih sredstava se stavlja fokus na jedinice lokalne samouprave te je namjera ovog Poziva jačanje kapaciteta za protupožarnu zaštitu koja je u nadležnosti jedinica lokalne samouprave. Također, Pozivom je određeno kako jedan prijavitelj (jedinica lokalne samouprave) može podnijeti samo jedan projektni prijedlog te se na taj način omogućuje ravnomjerno ulaganje u svaku jedinicu lokalne samouprave u kojoj postoji potreba za ulaganjem u razvoj vatrogasne infrastrukture. Naime, u skladu s čl. 23. Zakona o vatrogastvu (NN 125/2019, NN 114/22) čelnik jedinice lokalne samouprave u skladu sa svojim nadležnostima osigurava organiziranost, opremanje i djelovanje vatrogastva na svom području te osigurava obavljanje vatrogasne djelatnosti putem osnivanja potrebnog broja vatrogasnih postrojbi u skladu s vatrogasnim planom grada, općine, županije odnosno Grada Zagreba. S obzirom na navedeno mišljenja smo da kriterij prihvatljivosti prijavitelja adekvatno postavljen, a prema kojem su prihvatljivi prijavitelji isključivo jedinice lokalne samouprave na čijem se području projekt provodi i koji su po Zakonu o vatrogastvu nadležni za organizaciju i djelovanje vatrogastva. Također, prema Obrascu kriterija za odabir operacija i pripadajuće metodologije koji je usvojen na Odboru za praćenje Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. upravo su jedinice lokalne samouprave predložene kao indikativni prihvatljivi prijavitelji. Ovakav odabir prihvatljivih prijavitelja odražava svrhu poziva koja je jačanje kapaciteta za protupožarnu zaštitu na području jedinicama lokalne samouprave sa statusom brdsko-planinskog i/ili potpomognutog područja.
25 ROBERT RAVENŠĆAK UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 2.PRIHVATLJIVOST PRIJAVITELJA (I AKO JE PRIMJENJIVO PARTNERA) I KRITERIJI ISKLJUČENJA Molimo razmotriti mogućnost da Prijavitelji budu i same JVP i DVD jer je npr. čest slučaj da DVD-ovi nisu u vlasništvu lokalne samouprave tj. nemaju suosnivača pa je njima teže "nagovoriti" lokalnu samoupravu da podupre njihove potrebe i zahjtev te da se prijavi za bespovratnu potporu. Također, ako su JLS prijavitelj, onda one moraju raditi intervencije (rebalanse) u godišnjem proračunu i teže im je to prihvatiti. Ovako, kada bi one bile partner JVP ili DVD onda bi bilo lakše dati potporu. Nekako se čini da su ovim konceptom zakinuti DVD-ovi. Također, koji je smisao da JLS bude naveden kao partner, kad je on Prijavitelj? Nije prihvaćen Nadležno tijelo je mišljenja kako su jedinice lokalne samouprave adekvatni prihvatljivi prijavitelji, s obzirom na to da imaju veće administrativne, stručne i financijske resurse za uspješnu provedbu projekta u odnosu na JVP/DVD koji su krajnji korisnici infrastrukture (koja je predmet ulaganja). U tom smislu mišljenja smo kako je uloga JVP/DVD kao potencijalnih partnera u projektu prihvatljiva i opravdana posebice stoga što kao krajnji korisnici kroz partnerstvo imaju mogućnost sudjelovati u njegovoj provedbi te osiguranju njegove održivosti. Ujedno skrećemo pozornost da za određeni JLS može biti prihvatljiv samo jedan prijavitelj s obzirom da višestruko pribrojavanje istih brojčanih podataka (površina područja u hektarima i broj stanovnika u određenom JLS-u) kod postavljanja ciljanih vrijednosti pokazatelja nisu dozvoljena. Vezano uz primjer koji navodite da DVD-ovi nisu u vlasništvu jedinica lokalne samouprave ističemo kako je nadležno tijelo prilikom izrade Poziva vodilo računa o različitim aspektima, kao i o činjenici kako postoji veliki broj DVD-ova te bi postavljanjem istih kao prihvatljivih prijavitelja postojao veliki broj potencijalnih prijavitelja, dok su pritom raspoloživa financijska sredstva Poziva ograničena. Kako bi se osigurala što ravnomjernija raspodjela bespovratnih sredstava mišljenja smo kako su JLS u tom pogledu adekvatniji kao prijavitelji. Međutim, nadležno tijelo je svjesno uloge i značaja koji imaju krajnji korisnici (DVD i JVP) stoga je istima omogućeno sudjelovanje u projektu u ulozi partnera. Također, napominjemo kako je sukladno Uputama za prijavitelje upravo prijavitelj taj koji (neovisno o postojanju partnerstva) preuzima punu pravnu i financijsku odgovornost za upravljanje i provedbu projekta. Točnije, prijavitelj je odgovoran za podnošenje projektnog prijedloga te za upravljanje i provedbu odobrenih aktivnosti projekta i proračuna projekta kao i za koordinaciju zadataka. Uzevši u obzir gore navedene odgovornosti i uloge koje preuzima prijavitelj mišljenja smo kako su jedinice lokalne samouprave jedino adekvatni prihvatljivi prijavitelji. Vezano uz dio pitanja koji se odnosi na jedinice lokalne samouprave kojima je dozvoljeno da budu partneri pojašnjavamo kako je namjera ove odredbe da se i jedinicama lokalne samouprave koje su suosnivači određene javne vatrogasne postrojbe, a čija će infrastruktura biti predmet ulaganja, također omogući sudjelovanje u provedbi projekta i to zajedno s onim prijaviteljem JLS-om koji je također (su)osnivač te iste javne vatrogasne postrojbe i na čijem području se projekt provodi.
26 TOMISLAV NAĐ UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 7.PODNOŠENJE PROJEKTNOG  PRIJEDLOGA S obzirom da UVI daje nekoliko mogućnosti izvještaja, ne bi bilo loše točnije definirati koju točno vrstu izvatka iz UVI-a je potrebno dostaviti (Broj intervencija po tipizaciji/Broj događaja po tipizaciji/nešto treće)? Je li kod odabira potrebno dostaviti izvadak za svaku godinu posebno ili za cjelokupan period od 01.01.2022. do dana prijave na projekt? Prihvaćen Nadležno tijelo će do objave Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava definirati vrstu izvatka iz informacijskog sustava „Upravljanje vatrogasnim intervencijama“ (dalje: UVI sustav) te će parametri za pretragu iz UVI sustava biti definirani u sklopu dokumentacije Poziva.
27 TOMISLAV NAĐ UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 2.PRIHVATLJIVOST PRIJAVITELJA (I AKO JE PRIMJENJIVO PARTNERA) I KRITERIJI ISKLJUČENJA Može li partner odnosno korisnik biti i Vatrogasna zajednica Grada/općine/područja? S obzirom da Zakon o vatrogastvu člankom 28. propisuje mogućnost da VZG/VZO/VZP ustroji vatrogasni operativni centar samostalno ili u okviru JVP koji je operativno, komunikacijsko i koordinacijsko tijelo gradskog, područnog odnosno općinskog vatrogasnog zapovjednika, može li VZ biti također korisnik prostora (najčešće su sjedišta VZ upravo u središnjim postrojbama odnosno JVP-ima što se svede na ured i korištenje prostorije za sastanke odnosno korištenje prostora za provođenje vatrogasnih osposobljavanja)? Primljeno na znanje U točki 2. Uputa za prijavitelje je propisano tko može biti prihvatljivi prijavitelj te prihvatljivi partner na projektu te krajnji korisnik vatrogasne infrastrukture koja je predmet projekta. Ističemo kako ulaganja u izgradnju i obnovu vatrogasnih domova te povezane vatrogasne infrastrukture moraju biti u funkciji obavljanja vatrogasnih aktivnosti i djelatnosti te doprinositi svrsi Poziva kroz osiguranje novih ili unaprjeđenjem postojećih infrastrukturnih i materijalnih kapaciteta sa ciljem postizanja kvalitetnih uvjeta rada i smještaja javnih vatrogasnih postrojbi i dobrovoljnih vatrogasnih društava. Nadležno tijelo je mišljenja kako nema prepreke da se u sklopu vatrogasne infrastrukture koja je predmet projekta ulaže u prostorije koje su namijenjene vatrogasnom operativnom centru (dalje: VOC), kao jednom od sastavnih dijelova vatrogasnog doma te čiji je korisnik tih prostorija Vatrogasna zajednica koja ustrojava VOC, a koji je direktno u funkciji javnih vatrogasnih postrojbi ili dobrovoljnih vatrogasnih društava.
28 TOMISLAV NAĐ UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 2.PRIHVATLJIVOST PRIJAVITELJA (I AKO JE PRIMJENJIVO PARTNERA) I KRITERIJI ISKLJUČENJA Na stranici https://razvoj.gov.hr/UserDocsImages/O%20ministarstvu/Regionalni%20razvoj/Potpomognuta%20podru%C4%8Dja.pdf dostupan je popis potpomognutih područja. U skladu s člankom 36. Zakona status potpomognutih područja imaju sva područja ispod prosjeka razvijenosti Republike Hrvatske odnosno I.-IV. skupina jedinica lokalne samouprave i I.-II. skupina jedinica područne (regionalne) samouprave. Novi postupak ocjenjivanja i razvrstavanja svih jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u Republici Hrvatskoj prema indeksu razvijenosti proveden je tijekom 2023. te je donesena nova Odluka o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (Narodne novine, br. 03/2024). koja se primjenjuje od 13. siječnja 2024. Jesu li sve JLS iz IV. skupine jedinica lokalne samouprave koje se prema vrijednosti indeksa nalaze u prvoj četvrtini ispodprosječno rangiranih jedinica lokalne samouprave (Belica, Benkovac, Bilje, Breznica, Breznički Hum, Budinščina, Cestica, Čabar, Čepin, Donji Miholjac, Donji Vidovec, Drnje, Đakovo, Đelekovec, Ernestinovo, Gola, Goričan, Gornja Vrba, Gornji Mihaljevec, Gradec, Hlebine, Hrašćina, Ivankovo, Jakšić, Jalžabet, Kalnik, Kamanje, Klakar, Krašić, Kukljica, Lanišće, Lasinja, Lekenik, Lepoglava, Lipik, Lipovljani, Lobor, Lokve, Mače, Mala Subotica, Mali Bukovec, Marina, Martijanec, Metković, Mihovljan, Mrkopalj, Mursko Središće, Netretić, Nova Gradiška, Opuzen, Orle, Otočac, Pirovac, Podravske Sesvete, Popovača, Pribislavec, Rakovec, Selca, Slivno, Stankovci, Sveti Đurđ, Šolta, Štrigova, Valpovo, Vela Luka, Velika Ludina, Virje, Visoko, Vratišinec, Vrgorac, Žakanje, Županja) prihvatljivi prijavitelji s obzirom da gorenavedena tablica nije usklađena s odlukom Vlade o razvrstavanju jer ako ja dobro tumačim - status potpomognutih područja trebaju imati i sve JLS iz IV. skupine? Nije prihvaćen Sukladno Zakonu o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (NN 147/14, 123/17, 118/18) razvrstavanje jedinica područne (regionalne), odnosno lokalne samouprave prema stupnju razvijenosti obavlja se u skladu s člankom 34. odnosno 35. tog Zakona. U skladu s člankom 36. Zakona status potpomognutih područja imaju sva područja ispod prosjeka razvijenosti Republike Hrvatske odnosno I.-IV. skupina jedinica lokalne samouprave i I.-II. skupina jedinica područne (regionalne) samouprave. Prihvatljivi prijavitelji u sklopu predmetnog Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava su sve jedinice lokalne samouprave sa statusom potpomognutog ili/i brdsko-planinskog područja na području Republike Hrvatske. Od 13. siječnja 2024. godine u primjeni je trenutno važeća Odluka o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 3/2024) koja je dostupna putem poveznice https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2024_01_3_60.html.
29 KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA ŽUPANIJA UPUTE ZA PRIJAVITELJE, OBRAZAC ZA OCJENJIVANJE KVALITETE Kriterij odabira 1.5. Broj operativnih i/ili profesionalnih vatrogasaca u javnim vatrogasnim postrojbama (JVP) i dobrovoljnim vatrogasnim društvima (DVD) - Prema poglavlju 1., članku 14. Pravila vatrogasne službe, broj operativnih vatrogasaca pojedine vatrogasne postrojbe utvrđen je planom zaštite od požara pojedine općine ili grada. Većina JLS-a Planom zaštite od požara ima definiran minimalan broj operativnih vatrogasaca u vatrogasnim postrojbama DVD-ova na način da postrojbe središnjih društava moraju imati minimalno 20 operativnih vatrogasaca, a postrojbe ostalih društava minimalno 10 operativnih vatrogasaca. Smatramo da bi po ovom kriteriju trebalo smanjiti broj operativnih vatrogasaca za maksimalan broj bodova na 25 i više operativnih i/ili profesionalnih vatrogasaca. Većina DVD-a nema financijske ni ljudske kapacitete za postizanje broja od 30 ili više operativnih vatrogasaca. Prihvaćen Sukladno Vašem komentaru, a sa ciljem prilagođavanja bodovanja broja operativnih i/ili profesionalnih vatrogasaca u javnim vatrogasnim postrojbama (JVP) i dobrovoljnim vatrogasnim društvima (DVD) kako bi se bodovanjem optimalno vrednovali ljudski kapaciteti u obje vrste vatrogasnih postrojbi (JVP i DVD) Pozivom na dodjelu bespovratnih sredstava će se definirati novi rasponi bodovanja kako slijedi: 5 bodova: 25 i više operativnih i/ili profesionalnih vatrogasaca; 4 boda: 20 do 24 operativnih i/ili profesionalnih vatrogasaca; 3 boda: 15 do 19 operativnih i/ili profesionalnih vatrogasaca; 2 boda: 10 do 14 operativnih i/ili profesionalnih vatrogasaca.
30 KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA ŽUPANIJA UPUTE ZA PRIJAVITELJE, OBRAZAC ZA OCJENJIVANJE KVALITETE Kriterij odabira 1.1. Broj intervencija na požarima otvorenog tipa - Predlažemo da se boduju sve intervencije vatrogasne postrojbe,a ne samo na požarima otvorenog tipa, obzirom da je i cilj samog Poziva jačanje kapaciteta za protupožarnu zaštitu. Nije prihvaćen Smatramo da trenutni kriterij, kojim se boduje isključivo broj intervencija na požarima otvorenog tipa bolje odražava svrhu Poziva i više je u skladu sa Specifičnim ciljem RSO2.4. Promicanje prilagodbe klimatskim promjenama i sprečavanja rizika od katastrofa te otpornosti, uzimajući u obzir pristupe utemeljene na ekosustavima. te više doprinosi pokazateljima zadanim u okviru Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. u sklopu kojeg se provodi Poziv. Naime, Specifični cilj RSO2.4. naglašava prilagodbu klimatskim promjenama i jačanju otpornosti na rizike, pri čemu je jedan od ključnih aspekata smanjenje utjecaja prirodnih katastrofa, šumskih požara te požara na otvorenom.