Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedlog pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o provedbi intervencije 75.01. Uspostava mladih poljoprivrednika iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027.
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | AP AGRO, ANTONIO POLJAK, MARŠALA TITA 47, STARI GRADAC, PITOMAČA | PRAVILNIK | Poštovani, Pozdravljam promjenu kriterija odabira i uklanjanje sektora, prvenstveno zato što sam proizvođač duhana koji bi u suprotnom ulazio pod ostale sektore, a znamo svi da to nije ni blizu lagano kao ratarska proizvodnja i kultura je u kojoj ima jako puno posla i jako puno ulaganja, a koju nitko ne prepoznaje i ne daje joj neki sektorski polet barem što se tiče intervencija. Ono što je moj prijedlog da se promijeni stavka da nositelj ili odgovorna osoba produži na 6 godina jer je navedena intervencija bila planirana za objavu u prvom kvartalu ove godine. Hvala, lp, Antonio | Nije prihvaćen | Navedeni uvjet prihvatljivosti korisnika propisan je Strateškim planom Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027. i nije ga moguće mijenjati u ovom trenutku. U prethodnom programskom razdoblju navedeni uvjet je bio dvije godine, stoga se podizanjem granice na pet godina izišlo u susret mladim poljoprivrednicima. |
2 | NOVI PROJEKT, OBRT ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE I OSTALE USLUGE, VL. DOMAGOJ FILIPOVIĆ, GLINA, TRG PETRA KREŠIMIRA IV, BR. 11 | PRAVILNIK, Članak 5. | Molimo da se opći troškovi iz sljedećeg djelokruga (konzultanti, arhitekti, projektanti, itd...) definiraju kao i na ostalim natječajima: a) troškovi pripreme poslovnog plana prihvatljivi u iznosu do 2 % od ukupno prihvatljivih troškova b) troškovi pripreme dokumentacije i/ili provedbe projekta prihvatljivi u iznosu do 2 % od ukupno prihvatljivih troškova c) troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije, geodetskih podloga, elaborata, certifikata i trošak nadzora prihvatljivi u iznosu koji čini razliku zbroja troškova navedenih u točkama a) i b) i gornje granice od 10 % od ukupno prihvatljivih troškova projekta bez općih troškova Mišljenja smo da ne postoji razlog za izostavljanje troška provedbe projekta iz prihvatljivih troškova obzirom da će se navedena usluga u stvarnosti i desiti (velika većina korisnika kojima potpora bude odobrena imati će potrebu angažmana konzultanta oko zahtjeva za isplatu/konačnu isplatu kao i oko savjetovanja u samom procesu provedbe projekta). Navedeno je bilo praksa na do sad objavljenim natječajima 73.10 i 73.12., te ne vidimo razloga za micanje troška provedbe s ovog natječaja. Iznos od 1.500 EUR-a za sve navedene usluge teško može pokriti stvaran trošak i jedne konzultantske usluge, a kamoli svih navedenih usluga. Nadalje, mišljena smo da ne postoji edukacija koju bi korisnik pohađao u svrhu ovog natječaja a da joj je tržišna cijena 7.500 eura. Na ovakav način definiranja članka 11 izravno će se dovesti do rasta cijene usluga edukacije. Obzirom na navedene argumente molimo da se traženo uvaži. | Nije prihvaćen | Na temelju iskustva iz prethodnog programskog razdoblja te uzimajući u obzir da se u intervenciji 75.01. radi o paušalnoj potpori, smatramo da je visina navedenog troška razumna. Troškovi edukacije prihvatljivi su do 10 % iznosa potpore i nisu obvezni trošak. |
3 | INTERMEDIA PROJEKT, OBRT ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE I USLUGE, VL. ERSILIJA EREŠ, OPUZEN, JAKOVA GOTOVCA 25 | PRAVILNIK, Članak 5. | Pravilnik limitira prihvatljivi iznos troškova konzultanta zajedno s troškom projektno-tehničke dokumentacije na ukupno 1.500 eura, dakle na 2% prihvatljivog iznosa projekta i potpore, za razliku od 10% u svim ostalim intervencijama, da bi se izmjenama u ovu grupu, u 1.500 eura "ugurao" i trošak knjigovodstvenih usluga, koji prije svega ni po čemu ne pripada istoj vrsti; ne radi se o troškovima vezanim za pripremu niti provedbu projekta, već o klasičnim operativnim troškovima redovnog poslovanja. Iznos od 1.500 u stvarnosti teško može pokriti i samo jednu od predviđenih stavki. Dodatno, smanjuje se ukupan iznos za operativne troškove (umjesto 20.000 + 1.500 sada je ukupno 20.000). Istovremeno se za edukaciju odobrava do 10% iznosa potpore, što je više od cijene bilo koje (ili barem više od prosječne cijene) edukacije koju korisnik uopće može završiti u maksimalnom roku provedbe projekta, pa čak više i od trenutne cijene pune školarine petogodišnjeg diplomskog studija. Predlaže se brisati članak 5. ovih izmjena i realnije rasporediti iznos operativnih i drugih troškova. | Nije prihvaćen | Na temelju iskustva iz prethodnog programskog razdoblja te uzimajući u obzir da se u intervenciji 75.01. radi o paušalnoj potpori, smatramo da je visina navedenog troška razumna. Troškovi edukacije prihvatljivi su do 10 % iznosa potpore i nisu obvezni trošak. |
4 | KRISTINA RADOLOVIĆ | PRAVILNIK | Poštovani, ukoliko je već situacija takva da je nužno da po svakom pravilniku imamo po tri ne tako male izmjene i prije same objave natječaja onda bi bilo lijepo da se pronađe način da barem na stranicama Ministarstva ili Agencije ti pravilnici kada i ako dožive svoju konačnu verziju budu dostupni u pročišćenoj verziji. Hvala | Prihvaćen | Pročišćena verzija Pravilnika bit će javno objavljena. |
5 | OPG LEON MEĐIMUREC, LEON MEĐIMUREC, KOLEDINEC 65, KOLEDINEC, RASINJA | PRAVILNIK, Članak 9. | Poštovani, u vezi Kriterija odabira molim da se vrati točka: (Aktivnosti iz poslovnog plana odnose se na primarnu poljoprivrednu proizvodnju ili primarnu poljoprivrednu proizvodnju i preradu unutar proizvodnje u sektoru biljne ili stočarske proizvodnje u skladu s razdiobom u EVPG kalkulatoru). Smatram da bi stočarska proizvodnja trebala nositi najviše bodova, jer je i najzahtjevniji tip proizvodnje (rad svaki dan u godini, bolesti stoke, većinom je svaki stočar i ratar, potrebna dodatna znanja i genetika,...). Kriterij odabira br. 6 Stručna sprema i radno iskustvo korisnika: bilo bi dobro da se boduje 3-4 godine radnog iskustva kao viša stručna sprema, jer kroz godinu prolazimo kroz obavezne tečajeve vezane uz poljoprivredu i individualna savjetovanja od stručno osposobljenih ljudi. Naravno uz obavezno završeno srednju stručnu spremu ili program obrazovanja odraslih osoba. | Nije prihvaćen | Cilj intervencije 75.01. je preuzimanje poljoprivrednih gospodarstva i zadržavanje mladih poljoprivrednika u ruralnim područjima stoga nam je svaki mladi poljoprivrednik jednako važan bez obzira na proizvodnju kojom se bavi. Smatramo da se ne može izjednačit bodovanje radnog iskustva od 3-4 godine s višom stručnom spremom. |
6 | LJUBICA ŠOLIĆ | PRAVILNIK, Članak 5. | Ako bi mladi poljoprivrednik slučajno odlučio ulagati u gradnju i opremanje objekta troškovi arhitekte, elaborata i troškovnika iznose više od 10% planirane potpore | Primljeno na znanje | Na temelju iskustva iz prethodnog programskog razdoblja te uzimajući u obzir da se u intervenciji 75.01. radi o paušalnoj potpori, smatramo da je visina navedenog troška razumna. |
7 | PODUZETNIČKI INKUBATOR VIROVITIČKO-PODRAVSKE ŽUPANIJE DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA SAVJETOVANJE I UPRAVLJANJE | PRAVILNIK, Članak 5. | Molimo da se opći troškovi iz sljedećeg djelokruga (konzultanti, arhitekti, projektanti, itd...) definiraju kao i na ostalim natječajima: a) troškovi pripreme poslovnog plana prihvatljivi u iznosu do 2 % od ukupno prihvatljivih troškova b) troškovi pripreme dokumentacije i/ili provedbe projekta prihvatljivi u iznosu do 2 % od ukupno prihvatljivih troškova c) troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije, geodetskih podloga, elaborata, certifikata i trošak nadzora prihvatljivi u iznosu koji čini razliku zbroja troškova navedenih u točkama a) i b) i gornje granice od 10 % od ukupno prihvatljivih troškova projekta bez općih troškova Mišljenja smo da ne postoji razlog za izostavljanje troška provedbe projekta iz prihvatljivih troškova obzirom da će se navedena usluga u stvarnosti i desiti (velika većina korisnika kojima potpora bude odobrena imati će potrebu angažmana konzultanta oko zahtjeva za isplatu/konačnu isplatu kao i oko savjetovanja u samom procesu provedbe projekta). Navedeno je bilo praksa na do sad objavljenim natječajima 73.10 i 73.12., te ne vidimo razloga za micanje troška provedbe s ovog natječaja. Iznos od 1.500 EUR-a za sve navedene usluge teško može pokriti stvaran trošak i jedne konzultantske usluge, a kamoli svih navedenih usluga. Nadalje, mišljena smo da ne postoji edukacija koju bi korisnik pohađao u svrhu ovog natječaja a da joj je tržišna cijena 7.500 eura. Na ovakav način definiranja članka 11 izravno će se dovesti do rasta cijene usluga edukacije. Obzirom na navedene argumente molimo da se traženo uvaži. | Nije prihvaćen | Na temelju iskustva iz prethodnog programskog razdoblja te uzimajući u obzir da se u intervenciji 75.01. radi o paušalnoj potpori, smatramo da je visina navedenog troška razumna. Troškovi edukacije prihvatljivi su do 10 % iznosa potpore i nisu obvezni trošak. |
8 | SINIŠA JELIČIĆ | PRAVILNIK | Poštovani, Predlažem da se za prijavu na intervenciju 75.01. mladi poljoprivrednik u članku 3. smatra osoba koja ima više od 18 godina, ali ne više od 40 godina (dan prije navršavanja 41. godine starosti) u trenutku objave Pravilnika o provedbi intervencije 75.01 na e-Savjetovanju. Prema dosadašnjoj praksi kao i indikativnom planu natječaj je trebao biti objavljen nedugo nakon objave pravilnika. Zbog odgode objave poljoprivrednici koji bi zadovoljavali starosne uvjete više ne mogu predati pravovaljan zahtjev. Smatram da se izmjenom pravilnika ne bi značajno povećao broj poljoprivrednika koji bi imali mogućnost prijave na natječaj. Lijepi pozdrav, Siniša Jeličić | Nije prihvaćen | Navedeni uvjet prihvatljivosti korisnika propisan je Strateškim planom Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027. i nije ga moguće mijenjati u ovom trenutku. U prethodnom programskom razdoblju navedeni uvjet je bio dvije godine, stoga se podizanjem granice na pet godina izišlo u susret mladim poljoprivrednicima. |