Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću za Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o zahvatima u prostoru koji se ne smatraju građenjem, a za koje se izdaje lokacijska dozvola

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 HRVATSKA KOMORA INŽENJERA ELEKTROTEHNIKE PRAVILNIK, OBRAZLOŽENJE Prijedlog Pravilnika se donosi u trenutku kada su u izradi Zakon o prostornom uređenju i Zakon o gradnji te smo mišljenja da bi se donošenje ovog pravilnika (u izmijenjenom obliku) trebalo pomaknuti nakon donošenja Zakona o prostornom uređenju. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Predmetni Pravilnik izrađuje se i donosi paralelno s novim Zakonom, upravo kako bi popratio već postojeće nacrte budućeg Zakona.
2 HRVATSKA KOMORA INŽENJERA ELEKTROTEHNIKE PRAVILNIK, Članak 3. Komentar na članak 2.b. stavka 1. Ovo znači da se navedeni „zahvati u prostoru“ mogu početi koristiti ako su radovi izvedeni unutar obuhvata zahvata određenog lokacijskom dozvolom. Ne provodi se nikakva druga kontrola, ne traže se dokazi o kvaliteti ugrađene opreme (atesti, certifikati) ni izvedenih radova. Ne prilažu se izjave izvođača, izvješća nadzornih inženjera i sl., što za ovako složene objekte nije primjereno. Sidrenje plutajućih elektrana za morsko dno je vrlo izazovno zbog jakih morskih struja. Komentar na članak 2.b. stavka 2. Potrebno je pojasniti tko su druga tijela nadležna prema posebnim propisima. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. v. odgovor broj 14.
3 HRVATSKA KOMORA INŽENJERA ELEKTROTEHNIKE PRAVILNIK, Članak 3. Komentar na članak 2.a. Ovaj članak regulira način prijave početka provedbe zahvata u prostoru, te u stavku 3 navodi, da će tijelo koje izdalo lokacijsku dozvolu, obavijestiti građevinsku inspekciju i inspekciju rada te upravno tijelo koje se bavi komunalnim redarstvom u jedinici lokalne samouprave. Upitna je nadležnost ovih institucija nad npr. plutajućoj solarnom elektranom usidrenoj na npr. 100 m od obale, tj. da li uopće imaju ingerenciju na moru i sl. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Nadležnost navedenih tijela za nadzor nad ovim građevinama je određena prema posebnim zakonima te će se prema njima i provesti.
4 HRVATSKA KOMORA INŽENJERA ELEKTROTEHNIKE PRAVILNIK, Članak 2. Komentar na stavak 6. ovoga članka „plutajuće sunčane elektrane“ • Potrebno je definirati što pojam „plutajuće sunčane elektrana“ podrazumijeva; (pontonska konstrukcija sa solarnim panelima, inverterima, NN kabelski rasplet AC i DC, trafostanice?, KB rasplet SN, VN?) • Potrebno je definirati veličinu plutajućih sunčanih elektrana po: o Površini zauzeća – predlažemo max 2000 m2 o Snazi – predlažemo do max 500 kW o Naponskom nivou – do max 1000 V Obrazloženje Ukoliko se plutajuće sunčane elektrane ne ograniče po snazi i naponskom nivou, po ovom pravilniku bi bilo moguće izgraditi plutajuće elektrane 40 MW i više na 110 kV naponskom nivou, a što bi značilo i izgradnju transformatorskih stanica x/110 kV, kao i SN(20kV, 35kV) i VN (110 kV) kabelskih raspleta. Ovakvi zahvati po ničemu ne pripadaju u ovaj pravilnik. Komentar na stavak 7. ovoga članka „postavljanje postrojenja i prateće opreme za proizvodnju električne energije na unutarnjim vodama koje ne uključuje gradnju građevina“ • Analogno kao stavka 6. potrebno je definirati što podrazumijeva pojam „postrojenja i prateće opreme za proizvodnju električne energije na unutarnjim vodama koje ne uključuje gradnju građevina • Potrebno je definirati veličinu zahvata po: o Površini zauzeća – predlažemo max 2000 m2 o Snazi – predlažemo do max 500 kW o Naponskom nivou – do max 1000 V Obrazloženje Analogno kao stavka 6. s tom razlikom da je eko sustav na unutarnjim vodama još ugroženiji uslijed sprječavanja prodora svjetla prema dnu. Mišljenja da se za ovakve zahvate mora izraditi Studija utjecaja na okoliš, kako bi se utvrdilo da li je takav zahvat prihvatljiv za okoliš. Djelomično prihvaćen Djelomično se prihvaća. Razmotrit će se definiranje veličine i snage sunčanih elektrana te postrojenja i prateće opreme za proizvodnju električne energije na unutarnjim vodama. Napominjemo da se navedeni uvjeti kapaciteta zahvata u načelu definiraju važećom prostorno-planskom dokumentacijom za pojedine lokacije. Dio primjedbe se odnosi na tehničko definiranje elemenata priključenja, odnosno izgradnju građevina u svrhu priključenja što se ne definira ovim Pravilnikom, već posebnim propisima iz područja gradnje i dr. Zahvati koji podliježu postupcima o zaštiti okoliša i prirode određuju se propisima iz tog područja.
5 HRVATSKA KOMORA INŽENJERA ELEKTROTEHNIKE PRAVILNIK Komentar na predloženi Pravilnik o izmjenama i dopunama pravilnika o zahvatima u prostoru koji se ne smatraju građenjem, a za koje se izdaje lokacijska dozvola Članak 2. Stavka 6. „plutajuće sunčane elektrane“ • Potrebno je definirati što pojam „plutajuće sunčane elektrana“ podrazumijeva; (pontonska konstrukcija sa solarnim panelima, inverterima, NN kabelski rasplet AC i DC, trafostanice?, KB rasplet SN, VN?) • Potrebno je definirati veličinu plutajućih sunčanih elektrana po: o Površini zauzeća – predlažemo max 2000 m2 o Snazi – predlažemo do max 500 kW o Naponskom nivou – do max 1000 V Obrazloženje Ukoliko se plutajuće sunčane elektrane ne ograniče po snazi i naponskom nivou, po ovom pravilniku bi bilo moguće izgraditi plutajuće elektrane 40 MW i više na 110 kV naponskom nivou, a što bi značilo i izgradnju transformatorskih stanica x/110 kV, kao i SN(20kV, 35kV) i VN (110 kV) kabelskih raspleta. Ovakvi zahvati po ničemu ne pripadaju u ovaj pravilnik. Stavka 7. „postavljanje postrojenja i prateće opreme za proizvodnju električne energije na unutarnjim vodama koje ne uključuje gradnju građevina“ • Analogno kao stavka 6. potrebno je definirati što podrazumijeva pojam „postrojenja i prateće opreme za proizvodnju električne energije na unutarnjim vodama koje ne uključuje gradnju građevina • Potrebno je definirati veličinu zahvata po: o Površini zauzeća – predlažemo max 2000 m2 o Snazi – predlažemo do max 500 kW o Naponskom nivou – do max 1000 V Obrazloženje Analogno kao stavka 6. s tom razlikom da je eko sustav na unutarnjim vodama još ugroženiji uslijed sprječavanja prodora svjetla prema dnu. Mišljenja da se za ovakve zahvate mora izraditi Studija utjecaja na okoliš, kako bi se utvrdilo da li je takav zahvat prihvatljiv za okoliš. Članak 2.a (2) U prijavi početka provedbe zahvata podnositelj zahtjeva je dužan navesti klasu, urudžbeni broj i datum izdavanja lokacijske dozvole, izvođača te uz prijavu priložiti dokaz da su ispunjeni uvjeti propisani lokacijskom dozvolom (da je u katastru formirana građevna čestica, ako je njeno formiranje predviđeno lokacijskom dozvolom i sl.). (3) Tijelo koje je izdalo lokacijsku dozvolu dužno je u roku od pet dana od primitka prijave početka provedbe zahvata u prostoru o tome putem elektroničkog programa »eDozvola« obavijestiti građevinsku inspekciju i inspekciju rada te upravno tijelo koje se bavi komunalnim redarstvom u jedinici lokalne samouprave odnosno Gradu Zagrebu na čijem se području provodi zahvat, te im na taj način omogućiti uvid u lokacijsku dozvolu, idejni projekt i dokaz da je u katastru formirana građevna čestica, ako je njeno formiranje predviđeno lokacijskom dozvolom. Ovaj članak regulira način prijave početka provedbe zahvata u prostoru, te u stavku 3 navodi, da će tijelo koje izdalo lokacijsku dozvolu, obavijestiti građevinsku inspekciju i inspekciju rada te upravno tijelo koje se bavi komunalnim redarstvom u jedinici lokalne samouprave. Upitna je nadležnost ovih institucija nad npr. plutajućoj solarnom elektranom usidrenoj na npr. 100 m od obale, tj. da li uopće imaju ingerenciju na moru i sl. Članak 2.b (1) Zahvati u prostoru koji se prema posebnim propisima kojima se uređuje gradnja ne smatraju građenjem mogu se početi koristiti nakon što je tijelo koje je izdalo lokacijsku dozvolu očevidom utvrdilo da su radovi izvedeni unutar obuhvata zahvata određenog lokacijskom dozvolom, o čemu se izdaje potvrda. Ovo znači da se navedeni „zahvati u prostoru“ mogu početi koristiti ako su radovi izvedeni unutar obuhvata zahvata određenog lokacijskom dozvolom. Ne provodi se nikakva druga kontrola, ne traže se dokazi o kvaliteti ugrađene opreme (atesti, certifikati) ni izvedenih radova. Ne prilažu se izjave izvođača, izvješća nadzornih inženjera i sl., što za ovako složene objekte nije primjereno. Sidrenje plutajućih elektrana za morsko dno je vrlo izazovno zbog jakih morskih struja. (2) Za ispunjavanje ostalih uvjeta određenih lokacijskom dozvolom te drugih uvjeta za provedbu zahvata određenih posebnim propisima odgovorni su podnositelj zahtjeva za izdavanje lokacijske dozvole i druga tijela nadležna prema posebnim propisima. Potrebno je pojasniti tko su druga tijela nadležna prema posebnim propisima. Prijedlog pravilnika se donosi u trenutku kada su izradi Zakon o prostornom uređenje i Zakon o gradnji, te smo mišljenja da bi se donošenje ovog pravilnika (u izmijenjenom obliku) trebalo pomaknuti nakon donošenja Zakona o prostornom uređenju. Djelomično prihvaćen Djelomično se prihvaća za članak 2. stavke 6. i 7. Razmotrit će se definiranje veličine i snage sunčanih elektrana te postrojenja i prateće opreme za proizvodnju električne energije na unutarnjim vodama. Napominjemo da se navedeni uvjeti kapaciteta zahvata u načelu definiraju važećom prostorno-planskom dokumentacijom za pojedine lokacije. Dio primjedbe se odnosi na tehničko definiranje elemenata priključenja, odnosno izgradnju građevina u svrhu priključenja što se ne definira ovim Pravilnikom, već posebnim propisima iz područja gradnje i dr. Zahvati koji podliježu postupcima o zaštiti okoliša i prirode određuju se propisima iz tog područja. Ne prihvaća se za članak 2.a i 2.b. Sunčane elektrane se prema članku 3. Zakona o prostornom uređenju u načelu i ne postavljaju na morskim površinama (osim ako to nije izričito kratografski predviđeno prostornim planom). Također, nadležnost navedenih tijela za nadzor nad ovim građevinama je određena prema posebnim zakonima te će se prema njima i provesti. U članku 2.b. stavku 2. navodi se odgovornost tijela nadležnih po posebnim propisima, što se u slučaju elektroenergetskih objekata provodi sukladno propisima i institutima iz tog područja. Predmetni Pravilnik izrađuje se i donosi paralelno s novim Zakonom, upravo kako bi popratio već postojeće nacrte budućeg Zakona.
6 ISTARSKA ŽUPANIJA PRAVILNIK, Članak 2. Predlaže se dopuna Članka 2. novom točkom 15., koja glasi: ,,15. postavljanje ili ostavljanje mobilnih kućica, kontejnera, kamp kućica, glamping šatora, šatora sa kupolom i sl. naprava, koji ne uključuju gradnju građevina.'' na način da se postavljanje ili ostavljanje mobilnih kućica i ostalih navedenih naprava, koje ne uključuju građenje, propiše kao zahvat u prostoru koji se ne smatra građenjem, a za koji se izdaje lokacijska dozvola. To iz razloga što je iz dosadašnjeg iskustva i raspoložive sudske prakse, u primjeni članka 57. Zakona o građevinskoj inspekciji uočen problem u odnosu na nadležnost i postupanje komunalnih redara za takve slučajeve, a koji su u prostoru prisutni u velikom broju. Time bi se omogućilo konzumiranje ovlasti komunalnih redara iz članka 57. Zakona o građevinskoj inspekciji (uklanjanje zahvata u prostoru koji nije građenje), a također i sinergija sa ovlastima i postupanjem građevinske inspekcije za uklanjanje mobilnih kućica koje imaju status građevine prema definiciji iz čl. 3 st. 1. toč. 11. Zakona o gradnji, a u konačnici veću učinkovitost tih nadležnih tijela u zaštiti prostora i suzbijanju bespravne gradnje. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Dio ovog prijedloga je već sadržan u točki 14. gdje su navedeni zahvati u prostoru za robinzonski smještaj koji ne uključuju gradnju građevina. Mobilne kućice i kontejneri nisu predmet ovog Pravilnika, te se prema propisima iz područja gradnje u načelu ne mogu smatrati zahvatima koji nisu građenje.
7 ISTARSKA ŽUPANIJA PRAVILNIK, Članak 1. Predlaže se dopuna Članka 1. novim stavkom (4) koji glasi: ,,(4) Stavak 3. ovog Članka ne primjenjuje se za zahvate u prostoru definirane Člankom 2. stavak 1. toč. 15. ovog Pravilnika.'' iz razloga navedenih u komentaru uz Članak 2. i samo ukoliko se istovremeno prihvati i predložena dopuna Članka 2. točkom 15. iz razloga što su iste uzročno-posljedično povezane. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Primjedba broj 10. ovog Izvješća nije prihvaćena.
8 HRVATSKA KOMORA OVLAŠTENIH INŽENJERA GEODEZIJE. PRAVILNIK, Članak 3. Kada je u pitanju izdavanje potvrde od strane tijela koje je izdalo lokacijsku dozvolu (članak 2.b), nije posve jasno kako će tijelo očevidom utvrditi da su radovi izvedeni unutar obuhvata zahvata, imajući u vidu da je riječ o zahvatima propisanim člankom 2. ovog pravilnika (plutajuće sunčane elektrane, kavezi za uzgoj ribe, golf tereni itd..) Isto bi trebao pratiti određen geodetski snimak izvedenog stanja. Djelomično prihvaćen Djelomično se prihvaća. Razmotrit će se prijedlog propisivanja obvezne dostave određenog dokaza o položaju zahvata u prostoru.
9 MAJA POKROVAC PRAVILNIK, Članak 2. OIEH predlaže dopunu članka 2. točke 6., dodavanjem riječi „i pripadajuća oprema“ tako da članak 2. točka 6. glasi „plutajuće sunčane elektrane i pripadajuća oprema“ . Obrazloženje: Plutajuća elektrana sastoji se od pontonske konstrukcije koja se na prikladan način sidri za dno ili nasip. Na toj konstrukciji nalaze se nosači za fotonaponske module, fotonaponski moduli, fotonaponski kabeli koji vode od modula do inverterskih stanica, inverterske stanice, kabelski razvod i interne transformatorske stanice, kao i dio kabelske opreme koja se također postavlja na pontone do obale. Sve navedeno potrebno je jednoznačno odrediti kako bi se izbjegle neusklađenosti u postupanju nadležnih tijela. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Pravilnik uređuje postavljanje građevine sunčane elektrane, dok se sva dodatna oprema procjenjuje prema propisima o gradnji i drugim posebnim propisima.
10 JAVNA USTANOVA LUČKA UPRAVA SISAK PRAVILNIK, Članak 2. U Predloženim izmjenama i dopunama Pravilnika o zahvatima u prostoru koji se ne smatraju građenjem, a za koje se izdaje lokacijska dozvola u članku 2. u točki 3. predlažemo izmjenu riječi “jezeru, rijeci” riječima “unutarnje vode”. OBRAZLOŽENJE: Pojam “unutarnje vode” obuhvaća sve stajaće i tekuće vode kao što su rijeke, kanali i jezera, osim rijeka jadranskog sliva do granice do koje su one plovne s morske strane, sukladno Zakonu o plovidbi i lukama unutarnjih voda (Narodne novine 144/21), u daljem tekstu : ZOPLUV, a što smatramo da obuhvaća sva područja na kojima je moguća unutarnja plovidba. Osim navedenog u Pravilniku o zahvatima u prostoru koji se ne smatraju građenjem, a za koje se izdaje lokacijska dozvola (»Narodne novine«, broj 105/17, 108/17) molimo da razmotrite dopunu važećeg članka 2. točke 3. na način da se iza riječi “moru” dodaju riječi “na unutarnjim vodama” OBRAZLOŽENJE: Dopuna u članku 2. točki 3. u odnosu na postojeći tekst se odnosi na dodavanje sidrišta na unutarnjim vodama kako bi se uskladili uvjeti na unutarnjim vodama kao i na moru. Molimo i izmjenu važećeg članka 2. točke 4. na način da glasi: “ 4. trajno postavljanje i privezivanje plutajućih objekata unutarnje plovidbe (pristan, kućica na vodi, plutajući stambeni objekt, plutajuća radionica, plutajući terminal, pontonski most, plutajući ugostiteljski objekt, plutajući dok, plutajuće skladište, spremište, hangar, vodenica, kupalište, bazen i sl.)” i skelni prijelazi. OBRAZLOŽENJE: Izmjena u članku 2. točki 4. u odnosu na postojeći tekst se odnosi na izmjenu pojma “ plutajući objekt” u pojam “plutajući objekt unutarnje plovidbe” a sve u skladu s odredbama ZOPLUV- a kojim se uređuje vodni promet na unutarnjim vodama Republike Hrvatske sigurnost plovidbe unutarnjim vodama, pravni status, zaštita voda od onečišćenja s plovila, način upravljanja vodnim putovima, lukama i pristaništima unutarnjih voda, materijalno-pravni odnosi koji se odnose na sve objekte unutarnje plovidbe, postupci upisa plovila i plutajućih objekata, poslovi prijevoza i ugovaranje prijevoza, inspekcijski nadzor te druga pitanja koja se odnose na plovidbu i luke unutarnjih voda. Predlažemo da se u čl.2. točka 4. zamijeni riječ "skele" sa zakonskim(ZOPLUV) terminom "skelni prijelazi" Obrazloženje: Skele su vrsta plovila koji se ne postavlja niti privezuje trajno, već u sklopu skelnog prijelaza predstavlja zahvat u prostoru koji bi bilo potrebno uvrstiti u popis zahvata koje se ne smatraju građenjem. Prihvaćen Prihvaća se.
11 HEP-OPERATOR DISTRIBUCIJSKOG SUSTAVA D.O.O. ZA DISTRIBUCIJU I OPSKRBU ELEKTRIČNE ENERGIJE PRAVILNIK, Članak 3. Članak 2.b (1) Zahvati u prostoru koji se prema posebnim propisima kojima se uređuje gradnja ne smatraju građenjem mogu se početi koristiti nakon što je tijelo koje je izdalo lokacijsku dozvolu očevidom utvrdilo da su radovi izvedeni unutar obuhvata zahvata određenog lokacijskom dozvolom, o čemu se izdaje potvrda. Ovo znači da se navedeni „zahvati u prostoru“ mogu početi koristiti ako su radovi izvedeni unutar obuhvata zahvata određenog lokacijskom dozvolom. Ne provodi se nikakva druga kontrola, ne traže se dokazi o kvaliteti ugrađene opreme (atesti, certifikati) ni izvedenih radova (izjave izvođača, izvješća nadzornih inženjera), što za ovako složene objekte nije primjereno. Sidrenje plutajućih elektrana za morsko dno je vrlo izazovno zbog jakih morskih struja, a način sidrenje zavisi i o vrsti morskog dna (npr. pijesak). Iz pravilnika nije jasno da li je potrebno izraditi proračune za odabir načina sidrenja i da li je potrebno provesti kontrolu projekta? (2) Za ispunjavanje ostalih uvjeta određenih lokacijskom dozvolom te drugih uvjeta za provedbu zahvata određenih posebnim propisima odgovorni su podnositelj zahtjeva za izdavanje lokacijske dozvole i druga tijela nadležna prema posebnim propisima. Potrebno je pojasniti tko su druga tijela nadležna prema posebnim propisima. Prijedlog pravilnika se donosi u trenutku kada su izradi dva ključna zakona koja uređuje prostorno uređenje i građenje: - Zakona o prostornom uređenju - Zakon o gradnji Kako će ovi Zakoni biti uskoro doneseni mišljenja smo da bi sa donošenjem ovog pravilnika trebalo sačekati do usvajanja navedenih zakona, kako bi se izbjegla eventualna kolizija s istima. Isto tako Pravilnik bi trebalo doraditi s obzirom na gore sve navedeno. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Članak 1. stavak 2. propisuje da su u projektiranju i provedbi zahvata u prostoru iz stavka 1. ovoga članka, podnositelj zahtjeva za izdavanje lokacijske dozvole, projektant i izvođač dužni pridržavati se svih posebnih propisa i pravila struke koji se odnose na njihovu provedbu. U članku 2.b. stavku 2. navodi se odgovornost tijela nadležnih po posebnim propisima, što se u slučaju elektroenergetskih objekata provodi sukladno propisima i institutima iz tog područja. Nadležnost tijela za nadzor nad ovim građevinama je određena prema posebnim zakonima te će se prema njima i provesti. Predmetni Pravilnik izrađuje se i donosi paralelno s novim Zakonom, upravo kako bi popratio već postojeće nacrte budućeg Zakona.
12 HEP-OPERATOR DISTRIBUCIJSKOG SUSTAVA D.O.O. ZA DISTRIBUCIJU I OPSKRBU ELEKTRIČNE ENERGIJE PRAVILNIK, Članak 2. Potrebno je precizno razjasniti što u članku 2. pojam „plutajuće sunčane elektrane“ i pojam „postavljanje postrojenja i prateće opreme za proizvodnju električne energije na unutarnjim vodama koje ne uključuje gradnju građevina“ sve uključuje: • Da li su tu uključene pontonske konstrukcije, sidrenja pontonske konstrukcije za morsko (odnosno jezersko) dno, izgradnja inverterskih postrojenja, izgradnja transformatorskih stanica i izgradnja kabelskih raspleta (kako za povezivanje samih panela na invertere, tako i KB raspleti za povezivanje invertera na TS, kao i međusobno povezivanje TS? Ako je to sve uključeno, zašto postoji potreba to uključiti u zahvate u prostoru koji se ne smatraju građenjem?! Nigdje se ne ograničava veličina plutajuće solarne elektrane (tj. postrojenja i prateće opreme za proizvodnju el. energije na unutarnjim vodama) što znači da ti zahvati mogu zauzimati površine od npr. 1.000.000 m2. Posljedično ove zauzete površine mogu načiniti ekocid na morskom (jezerskom) dnu, jer ne propuštaju sunčevu svjetlost. Sidrenje za dno znači izvođenje građevinskih radova na morskom dnu (kopanje, betoniranje i sl.) Držimo da se za ovakve zahvate mora izraditi Studija utjecaja na okoliš, kako bi se utvrdilo da li je takav zahvat prihvatljiv za okoliš. Nigdje se ne ograničava snaga gore spomenutih zahvata što znači da se mogu pojaviti i snage od npr 50 MW. Tada će se pojaviti problem evakuacije takve snage na elektroenergetsku mrežu. Izgradnja visokonaponskih i srednjenaponskih vodova (uključivo podmorske kabele) kao i trafostanica (npr. TS 110/x kV) bi se odvijala po redovitoj proceduri (uključuje ishođenje koncesijskog odobrenja za PKB, rješavanje svih imovinsko pravnih odnosa, ishođenje lokacijske, građevinske i uporabne dozvole) koja je značajno složenija i dugotrajnija od procedure koja je predviđena za zahvate obuhvaćene ovim pravilnikom Nigdje se ne navodi naponski nivo gore navedenih zahvata, a budući nije ograničena ni snaga, potencijalno navedena postrojenja mogu imati naponske nivoe 35kV i 110 kV, a to znači da bi se TS 110/x kV, koja je sastavni dio npr. plutajuće solarne elektrane, u ovom slučaju gradila bez ishođene građevinske dozvole, te da bi se u uporabu mogla pustiti bez ishođene uporabne dozvole a sve prema članku 2b predmetnog pravilnika. Djelomično prihvaćen Djelomično se prihvaća. Razmotrit će se definiranje veličine i snage sunčanih elektrana te postrojenja i prateće opreme za proizvodnju električne energije na unutarnjim vodama. Napominjemo da se navedeni uvjeti kapaciteta zahvata u načelu definiraju važećom prostorno-planskom dokumentacijom za pojedine lokacije. Dio primjedbe se odnosi na tehničko definiranje elemenata priključenja, odnosno izgradnju građevina u svrhu priključenja što se ne definira ovim Pravilnikom, već posebnim propisima iz područja gradnje i dr. Zahvati koji podliježu postupcima o zaštiti okoliša i prirode određuju se propisima iz tog područja.
13 ŽELJKA RAJKOVIĆ PRAVILNIK, Članak 1. Predlaže se detaljnije pojasniti što znači da "ne postoji obveza posebnog planiranja u prostornom planu" jer je nejasno na koje se zahvate iz Članka 2. to odnosi. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Obveza posebnog planiranja u prostornom planu propisana je propisima iz područja prostornog uređenja, konkretno Pravilnikom o prostornim planovima (NN 152/23).
14 ŽELJKA RAJKOVIĆ PRAVILNIK, Članak 1. Predlaže se dodati pojašnjenje - iznimku da, ako se ekološki prihvatljiva nekomercijalna sidrišta planiraju na mjestima koja su planirana kao sidrišta u prostornom planu, ista mogu postavljati umjesto tih sidrišta. Odnosno da sidrišta planirana u prostornom planu nisu zapreka za postavljanje ekološki prihvatljivih nekomercijalnih sidrišta. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Navedena tematika nije predmet ovog Pravilnika.
15 ŽELJKA RAJKOVIĆ PRAVILNIK, Članak 1. Predlaže se pojasniti na koji način prostorno planiranje evidentira sve ove zahvate a kako bi se prostor kao resurs učinkovito štitio. Za slučaj ekološki prihvatljivih nekomercijalnih sidrišta isti mogu biti evidentirati u planu upravljanja pomorskim dobrom. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Sidrišta planirana u prostornom planu u načelu nisu zapreka za postavljanje ekološki prihvatljivih nekomercijalnih sidrišta na istom prostoru. Također, člankom 1. stavkom 3. je propisano da se zahvati u prostoru za koje ne postoji obveza posebnog planiranja u prostornom planu mogu provoditi na svim onim prostorima na kojima za to ne postoje zapreke u prostornom planu, vodeći računa o tome da se istima ne ugrozi provedba rješenja iz prostornih planova.
16 ŽELJKA RAJKOVIĆ PRAVILNIK, Članak 2. Zakon o prostornom uređenju jasno navodi da se sidrišta moraju planirati prostornim planom. Predlaže se pojasniti da se ekološki prihvatljiva nekomercijalna sidrišta ne trebaju planirati prostornim planom. Navedeno se potencijalno može pojasniti u definiciji pojma ekološki prihvatljiva nekomercijalna sidrišta. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Smatramo kako prema sadašnjim propisima iz prostornog uređenja ekološki prihvatljiva nekomercijalna sidrišta nije obvezno planirati prostornim planom te da isto nije potrebno dodatno posebno propisivati.
17 ŽELJKA RAJKOVIĆ PRAVILNIK, Članak 2. Potrebno je definirati koja je razlika između sidrišta i ekoloških prihvatljivih nekomercijalnih sidrišta, odnosno uvesti definiciju pojma ekološki prihvatljivih nekomercijalnih sidrišta. U suprotnom ne postoji razlika između dva pojma, odnosno drugi je samo podskup pojma sidrišta. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. v. odgovor broj 11.