Izvješće o provedenom savjetovanju - Javno savjetovanje o Iskazu o procjeni učinaka propisa za Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnivanju Agencije za ugljikovodike
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Ivan Čuljak | ISKAZ O PROCJENI UČINAKA PROPISA ZA PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O OSNIVANJU AGENCIJE ZA UGLJIKOVODIKE | U 3.4. potrebno je ispraviti tekst: „Moguće normativno rješenje je donošenje novog zakona kojim bi se osnovala nova pravna osoba s javnim ovlastima, a kojoj bi se pripojile HANDA i AZU te bi se iste ukinule donošenjem tog Zakona“, u : „Moguće normativno rješenje je donošenje novog Zakona kojim bi se osnovala nova pravna osoba s javnim ovlastima, a kojoj bi se pripojile HANDA i AZU te bi se iste ukinule donošenjem tog Zakona.“ | Prihvaćen | Predmetni Nacrt Iskaza je izmijenjen i dopunjen sukladno zaprimljenom mišljenju. |
2 | Vladimir Bajzec | ISKAZ O PROCJENI UČINAKA PROPISA ZA PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O OSNIVANJU AGENCIJE ZA UGLJIKOVODIKE | Načelno pozdravljamo prijedlog normativnog rješenja opcije 4, budući da su svaka ušteda i veća učinkovitost poželjni. Štoviše, sam bi nastavak održavanja usporedno aktivnima čak dviju fosilnoenergetskih vladinih Agencija, u današnje vrijeme pri ozbiljnim počecima konačnog neospornog zalaska ere fosilne energetike, bio više nego potpuno besmislen. Međutim, tim je više nelogično, te prilično začuđuje ideja pripajanja dviju bivših fosilnoenergetskih agencija u novu energetsku agenciju - dakle bivše agencije i dalje nastavljaju s radom, samo bi u 'tehničkom' (organizacijskom) obliku trebale biti objedinjene, tek radi cilja najavljene moguće uštede, a da se pritom istodobno niti jednim od 4 predložena rješenja nimalo ne nazire čime se konkretno namjerava ubuduće u novoj važnoj energetskoj državnoj agenciji doprinijeti neophodnoj i alarmantno obvezujućoj dugoročnoj strategiji Ministarstva zaštite okoliša i energetike (MZOE) te ujedno Vlade RH o prelasku Hrvatske na obnovljive izvore energije do 2030. godine, a u potpunosti (100%) najkasnije do 2050. g. (što je realno moguće provesti: https://100.org/wp-addons/maps/embed-large.html#191), budući da je Republika Hrvatska potpisnik svjetskog sporazuma o klimi, a posjeduje i iznimno visok vlastiti prirodni potencijal visokoučinkovitih i lako dostupnih prirodnih obnovljivih izvora energije zahvaljujući kojem vrlo brzo može postati čak i predvodećom zemljom članicom u Europskoj uniji. Hoće li dakle dvije uskoro bivše fosilnoenergetske agencije uspjeti unutar buduće nove energetske agencije učiniti drastičan 'zaokret' u strategiji, tako da se umjesto dosadašnjih nastojanja i provedbi projekata fosilne energetike, preusmjere što prije u pravcu strategije prelaska Hrvatske na obnovljive izvore, te se svojim budućim radom, aktivnostima i provedbom projekata usklade i sinkroniziraju s dugoročnom vizijom i strategijom Vlade RH i MZOE na putu Hrvatske i svih njenih građana k ozbiljnom povećanju energetske učinkovitosti, postizanju uspostave istinske i potpune energetske neovisnosti zahvaljujući vlastitim čistim i bez (fosilne) konkurencije visokoučinkovitim prirodnim obnovljivim izvorima energije, putem iskorištenja i proizvodnje cijenom za sve građane značajno povoljnije, potpuno čiste i zdrave, a istovremeno beskonkurentno učinkovite, te čak i građanima i kućanstvima pojedinačno dostupno participirajuće proizvedene vlastite obnovljive energije. Naprotiv, izuzev Vladine Uredbe o izmjenama Zakona o obnovljivim izvorima energije i visokoučinkovitoj kogeneraciji (Zakon OIEiVUK) donesene 29.12., koja je stupila na snagu 31.12.2016., a zahvaljujući čijim se odrebama produljuje razdoblje obveznog otkupa i odgađa početak rada EKO bilančne grupe, pa HROTE time nije u mogućnost provesti odrebu članka 40. Zakona OIEiVUK kojom je određena prodaja neto isporučene električne energije iz postrojenja povlaštenih proizvođača na tržištu električne energije, a provedba sustava poticanja ostaje nepromijenjena u 2017. godini, može se zaključiti samo to kako Vlada i resorno Ministarstvo tijekom 2017. nemaju namjeru učiniti ništa kako bi što prije doprinijeli strategiji prelaska Hrvatske na obnovljivu energiju. Time još više začuđuje zbog čega se Zakon o obnovljivim izvorima odgađa, dok se istodobno požuruje s usporednim izmjenama gotovo svih važećih Zakona vezanih uz fosilnu energetiku, kao da bi isti trebali biti prioritet i strateški nacionalni odn. civilni interes. Sukladno navedenom, predlažemo da se u budući Prijedlog predmetnog Zakona (putem javne rasprave, a poželjno bi bilo i saborske rasprave pošto trenutno teško da postoji važnije pitanje za našu budućnost, a u Saboru se uglavnom raspravlja o daleko manje strateški značajnim pitanjima) ugradi i u javnost iznese jasna i nedvojbena definicija strategije i programa Vlade, MZOE, a time i buduće nove objedinjene energetske agencije, po pitanju orijentacije i opredijeljenosti prema postizanju energetske neovisnosti zahvaljujući obnovljivim izvorima, ili ipak nažalost mogućem nastavku i produljenju daljnje dugoročne fosilnoenergetske ovisnosti RH i kroz buduća desetljeća. Nama je građanima Republike Hrvatske, naime, već dosta zagađujućih i smrtonosnih povijesnih fosilnih goriva s pogubnim utjecajem na klimatske promjene, onečišćenjem naše prirode, okoliša, zraka i vode, ugrožavanjem našeg zdravlja i života, prisilnim produljenjem energetske ovisnosti Hrvatske i nas građana (koji privređujemo i živimo za ovu zemlju, naše obitelji i našu budućnost), s pogodovanjem ujedno i rastu visoke korupcije (dobro poznate i diljem svijeta i kod nas u Hrvatskoj) upravo u sektoru fosilne energetike, te posljedično još većim siromaštvo za većinu nas građana. Mi građani želimo dapače čak i sami sudjelovati i doprinositi proizvodnji vlastite energije iz čistih i izdašnih obnovljivih izvora energije iz za sada uglavnom još uvijek čiste prirode koja nas okružuje. Želimo održivu sadašnjost, čist i zdrav okoliš, i očuvanu netaknutu prirodu - sve ono što jedino za sve nas zajedno s Vama na vlasti može podrazumijevati zdravlje i život, zajamčen razvoj, nova brojna i zdrava radna mjesta, sigurnu budućnost i potpunu energetsku neovisnost Hrvatske, uključujući sve njene današnje stanovnike kao i buduće naraštaje. S poštovanjem, Vladimir Bajzec, mag.oec. Neprofitna građanska inicijativa NAŠ Jadran | Nije prihvaćen | Iz mišljenja proizlazi da je prihvatljiva opcija 4. predmetnog Nacrta iskaza odnosno opcija prema kojoj bi se osnovala nova pravna osoba s javnim ovlastima, a kojoj bi se pripojile HANDA i AZU te bi se iste ukinule donošenjem tog zakona. Razlozi za predlaganje opcije 4. nisu obrazloženi te stoga ta opcija nije prihvatljivo normativno rješenja imajući u vidu tablicu usporednih troškova pod točkom 4., a koja predviđa za provedbu navedene opcije dodatne troškove. Također, u istom mišljenju se predlaže da se u budući prijedlog predmetnog Zakona (putem javne rasprave, a poželjno bi bilo i saborske rasprave) ugradi i u javnost iznese jasna i nedvojbena definicija strategije i programa Vlade RH, a time i buduće nove objedinjene energetske agencije, po pitanju orijentacije i opredijeljenosti prema postizanju energetske neovisnosti zahvaljujući obnovljivim izvorima ili ipak nažalost mogućem nastavku i produljenju daljnje dugoročne fosilno energetske ovisnosti RH i kroz buduća desetljeća. S obzirom da se prijedlogom propisa uređuje organizacija, nadležnosti i djelatnosti AZU odnosno uređuju se ustrojstvo, prava, obveze i izvori sredstava AZU nemoguće je u isti unijeti buduću strategiju i program Vlade RH, a samim time i buduće nove objedinjene energetske agencije, po pitanju orijentacije i opredijeljenosti prema postizanju energetske neovisnosti Republike Hrvatske zahvaljujući obnovljivim izvorima jer isto nije u uskoj vezi sa samom svrhom predložene izmjene zakona te će se navedeno uzeti u obzir prilikom izrade nove energetske strategije. |