Izvješće o provedenom savjetovanju - Pravilnik o gospodarenju otpadom od eksploatacije mineralnih sirovina
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | INA Industrija nafte d.d. | PRAVILNIK, Članak 18. | Članak 18. stavak (1) predlažemo nadopuniti stavak na način da se nadoda na kraju stavka još: "ili dokaz o sklopljenom ugovoru o zbrinjavanju otpada od eksploatacije mineralnih sirovina s pravnom ili fizičkom osobom koja je ishodila i posjeduje dozvolu za gospodarenje otpadom od mineralnih sirovina" Stavak (3) alineja 2 predlažemo nadopuniti "ili dokaz o već izdanom financijskom jamstvu nadležnom ministarstvu" | Nije prihvaćen | Dozvola za gospodarenje otpadom od istraživanja i eksploatacije mineralne sirovine nije jednoznačna dozvoli za gospodarenje otpadom. |
2 | INA Industrija nafte d.d. | PRAVILNIK, Članak 6. | Članak 6. stavak (1) Predlažemo se na kraju stavka dodati tekst „ili smanjili štetni utjecaji na okoliš“ Stavak (2) Iza riječi „ugroziti“ dodati tekst „ljudsko zdravlje i nanijeti štetu na"..... | Prihvaćen | Prihvaća se |
3 | INA Industrija nafte d.d. | PRAVILNIK, Članak 5. | Članak 5 točka 2. Predlaže se da se ovdje nedvosmisleno unese definicija kako bi sve bilo jasno, ovako je neodređeno jer prema Zakonu o rudarstvu članak 5 ugljikovodici – nafta i plin , izbrisani su iz definicije mineralne sirovine a Zakon o istraživanju i eksploataciji u pojmovima ne prepoznaje ugljikovodike kao mineralne sirovine Točka 9. Da li tu spada sumporni mulj iz Lo-Cat procesa? Točka 10. Da li tu spadaju betonski spremnici za privremeno odlaganje sumpornog mulja iz Lo-Cat procesa? Predlažemo preciznije definirati što sve spada u jalovišta. Točka 14. Primjedba kao na pojmu eksploatacija mineralnih sirovina Točka 15. Primjedba Članak 3, stavak (2) izuzima otpad koji je nastao istraživanjem, eksploatacijom i obradom mineralnih sirovina na moru od primjena odredbi ovog pravilnika | Primljeno na znanje | Članak 5 točka 2. Predloženi Pravilnik uključuje sve mineralne sirovine što uključuje i energetske mineralne sirovine sukladno Direktivi Komisije (EU) 2006/21/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2006. o gospodarenju otpadom od industrije vađenja minerala koja se prenosi i ne odnosi se isključivo na Zakon o rudarstvu, nego uključuje i Zakon o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika. Točka 9. Da, ako sumporni mulj nastaje nakon obrade mineralne sirovine nekim od navedenih procesa razdvajanja (drobljenje, mljevenje, klasiranje po veličini, flotacija i ostali fizikalno-kemijski postupci) koji se poduzimaju radi izdvajanja vrijedne mineralne sirovine. Točka 10. Da, ako je to rudarska građevina/postrojenje namijenjeno odlaganju krutog otpada na površini Točka 14 Odgovor isti kao na pojmu eksploatacija mineralnih sirovina. Točka 15. Članak 3, stavak (2) izuzima otpad koji je nastao istraživanjem, eksploatacijom i obradom mineralnih sirovina na moru od primjena odredbi ovog pravilnika Članak 5 točka 2. Predloženi Pravilnik uključuje sve mineralne sirovine što uključuje i energetske mineralne sirovine sukladno Direktivi Komisije (EU) 2006/21/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2006. o gospodarenju otpadom od industrije vađenja minerala koja se prenosi i ne odnosi se isključivo na Zakon o rudarstvu, nego uključuje i Zakon o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika. Točka 9. Da, ako sumporni mulj nastaje nakon obrade mineralne sirovine nekim od navedenih procesa razdvajanja (drobljenje, mljevenje, klasiranje po veličini, flotacija i ostali fizikalno-kemijski postupci) koji se poduzimaju radi izdvajanja vrijedne mineralne sirovine. Točka 10. Da, ako je to rudarska građevina/postrojenje namijenjeno odlaganju krutog otpada na površini Točka 14 Odgovor isti kao na pojmu eksploatacija mineralnih sirovina. Točka 15. Članak 3, stavak (2) izuzima otpad koji je nastao istraživanjem, eksploatacijom i obradom mineralnih sirovina na moru od primjena odredbi ovog pravilnika Iz istog razloga se definira ovaj pojam da se pojasni izuzeće. |
4 | INA Industrija nafte d.d. | PRAVILNIK | Pravilnik obrađuje gospodarenje otpadom od eksploatacije mineralnih sirovina što treba pravilno definirati kroz sve članke istog Pravilnika. U 2018. zakonski je razdvojeno tumačenje i pojam mineralne sirovine i ugljikovodici, što isto treba primijeniti i kod revizije Pravilnika Članak 5. Zakon o rudarstvu (NN 52/18) točka 1.prestala važiti, podtočke 1.1., 1.2. energetske mineralne sirovine: 1.1. ugljikovodici (nafta, prirodni plin, plinski kondenzat i zemni vosak), 1.2. fosilne gorive tvari: ugljen (treset, lignit, smeđi ugljen, kameni ugljen), asfalt i uljni škriljavci; radioaktivne rude; geotermalne vode iz kojih se može koristiti akumulirana toplina u energetske svrhe, osim geotermalnih voda koje se koriste u ljekovite, balneološke ili rekreativne svrhe i druge namjene, na koje se primjenjuju propisi o vodama 2. mineralne sirovine za industrijsku preradbu: grafit, sumpor, barit, tinjci, gips, kreda, kremen, kremeni pijesak, drago kamenje, bentonitna, porculanska, keramička i vatrostalna glina, feldspati, talk, tuf, mineralne sirovine za proizvodnju cementa, karbonatne mineralne sirovine (vapnenci i dolomiti) za industrijsku preradbu, silikatne mineralne sirovine za industrijsku preradbu, sve vrste soli (morska sol) i solnih voda, mineralne vode iz kojih se mogu pridobivati mineralne sirovine, osim mineralnih voda koje se koriste u ljekovite, balneološke i rekreativne svrhe ili kao voda za ljudsku potrošnju i druge namjene, na koje se primjenjuju propisi o vodama, brom, jod, peloidi, 3. mineralne sirovine za proizvodnju građevnog materijala: tehničko-građevni kamen (amfibolit, andezit, bazalt, dijabaz, granit, dolomit, vapnenac), građevni pijesak i šljunak iz neobnovljivih ležišta, građevni pijesak i šljunak iz morskog dna, ciglarska glina, 4. arhitektonsko-građevni kamen, 5. mineralne sirovine kovina. | Prihvaćen | U Pravilnik se uvodi pojam „istraživanje i eksploatacija ugljikovodika“ |
5 | Našicecement d.d. | PRAVILNIK, Prilog IV | Nema priloga IV. | Primljeno na znanje | Prilog IV je tablica koja je prikazana u nastavku priloga III. |
6 | Našicecement d.d. | PRAVILNIK, Članak 24. | Stavak 5. obrisati "barem" i jasno definirati vremenski okvir. | Prihvaćen | Definiran vremenski rok: jednom godišnje |
7 | Našicecement d.d. | PRAVILNIK, Članak 24. | Stavak 2 točka 3. dodati tekst na kraju "ukoliko je istu bilo potrebno ishoditi". | Prihvaćen | Prihvaća se |
8 | Našicecement d.d. | PRAVILNIK, Članak 13. | Stavak 1 i 2 Da li je prihvatljivo da operater posluje neko razdoblje bez suglasnosti kako proizlazi iz teksta? Ako je onda to treba navesti u stavku 1. a ako nije onda treba promjeniti da se zahtjev podnosi xx mjeseci prije isteka suglasnosti ili da po službenoj dužnosti nadležno tijelo, ukoliko operater nije podnio novi zahtjev, donosi novu suglasnost. | Prihvaćen | Navedeno će biti propisano izmjenama i dopunama Zakona o održivom gospodarenju otpadom. |
9 | Našicecement d.d. | PRAVILNIK, Članak 12. | Stavak 1. treba jasno navesti koje tijelo. | Prihvaćen | Prihvaća se |
10 | Našicecement d.d. | PRAVILNIK, Članak 10. | Točka 7. i 8. Dodati tekst na kraju "ukoliko je primjenjivo". Jer ne mora biti to primjenjivo u svim slučajevima. | Prihvaćen | Prihvaća se |
11 | Našicecement d.d. | PRAVILNIK, Članak 10. | Točka 2 stavka 1. potrebno je definirati vremenski period rada za procjenu količina. npr. godina, mjesec i slično | Nije prihvaćen | Potrebno je procijeniti količine za ukupno vrijeme rada postrojenja. |