Izvješće o provedenom savjetovanju - Javno savjetovanje o Prijedlogu Pravilnika o izmjeni Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | NIKŠA PASQUALICCHIO | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | -U pravilniku o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavljaju javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe NN 50/18 članak 3. stavak 1 mijenja se i glasi: Mora zadovoljavat minimalno EURO 6 normu sukladno direktivi EU bez obzira na starost vozila. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
2 | NIKŠA PASQUALICCHIO | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Zašto se uopće ograničavat na godine? Zašto ne bi kao i neke EU zemlje jednostavno ograničili na vrlo strogu EURO 6 normu? Znamo da je EURO 6 u RH uvedena 2015. i da nema osim nekih Premium class vozila poput Mercedesa, BMW-a Audi-a iz uvoza starijih od toga ali opet ne starijih od 2013. Nadalje kada će se RH svrstat uz bok ekoloških zemalja i počet poticat za Taksi Hibridna i električna vozila? Takva vozila su skupa jedno vozilo pogodno za taksi zbog dostatnog radijusa je VW ID4 kome je cijena cca 400.000,00kn. Nije teško zaključiti da je ovakvo vozilo i pored poticaja neodrživo za taksi! Nadasve ako je i za njih maksimalna starost 5g. kao i za diesel vozila! Hoćemo li počet zaista mislit o ekologiji ili ćemo i dalje bez analize samo tvrdit da su novija vozila sigurnije i manje zagađuju što nikako nije istina. Znamo da jedno taksi vozilo napravi kilometara i do 10 puta više od prosječnog privatnog vozila, sukladno tome je lako izračunat koliko bi poticanjem taksista da kupe električno vozilo imali efekt u dekarbornizaciji zraka. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
3 | ZORAN GLAVICA | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Sukladno podacima CVH prosječna starost vozila M1 kategorije je za 2020. bila 12,9g. U 2021. će se sukladno Covid krizi kao i ostalim poznatim problemima u nabavci novih vozila (nedostatak čipova i magnezija) ta će brojka još porasti prema sadašnjim procjenama na više od 13 godina. Da li je realno pored takvih poraznih podataka odraza stanja standarda države uvesti maksimalnu starost taksi vozila na 5 godina? Ne treba ni napominjati da bi uvođenje u EU najstrožeg zakona o maksimalnoj starosti vozila od 5g, mnogi naši sugrađani ostati bez posla jer neće moći priuštiti ni kupnju ni najam novog vozila i dio njih će se naći na burzi rada, a dio mahom mlađih emigrirati preko granice i puniti proračune nekih drugih država. Tvrdnja kojom ste odbili gotovo sve komentare u prošlom ovakvom savjetovanju da novija vozila manje zagađuju i da su sigurnija bez iznimke je neistinita! Znamo da je EURO 6 u RH uvedena 2015.g. Vozila koja zadovoljavaju EURO 6 normu imaju potpuno jednake parametre zagađenja 2015g. kao i 2021g. Ukoliko stupi na snagu odredba o maksimalnoj starosti vozila za obavljanje autotaksi prijevoza od 5 godina, neće nastupiti željeni učinci o povećanoj sigurnosti i udobnosti putnika, jer će vozači prodavati svoja 5 godina stara vozila, te za iste iznose kupovati novija ili nova vozila, što znači da će ona biti puno niže klase, vjerojatno iz A segmenta. Ta vozila, iako su novija, nemaju sigurnost i udobnost vozila iz C ili D segmenta. Vozilo starosti deset godina i dalje može biti potpuno ispravno mehanički i estetski, pogotovo ako se redovito održava. Također je moguća situacija da to vozilo nije cijeli svoj vijek pojačano korišteno u taksi prijevozu, nego tek nekoliko godina, a na početku je korišteno samo za privatne potrebe. Pa tako ovu starosnu granicu može dočekati u jako dobrom stanju. Dakle dozvolite nam da sa taksi vozilima budemo 30 % noviji od prosječne starosti vozila RH što u ovom trenutku iznosi 10g, jer je i to sasvim dovoljno da pružimo dobru uslugu našim putnicima. | Djelomično prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
4 | IVA FILIPOVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Sukladno podacima CVH prosječna starost vozila M1 kategorije je za 2020. bila 12,9g. U 2021. će se sukladno Covid krizi kao i ostalim poznatim problemima u nabavci novih vozila (nedostatak čipova i magnezija) ta će brojka još porasti prema sadašnjim procjenama na više od 13 godina. Da li je realno pored takvih poraznih podataka odraza stanja standarda države uvesti maksimalnu starost taksi vozila na 5 godina? Ne treba ni napominjati da bi uvođenje u EU najstrožeg zakona o maksimalnoj starosti vozila od 5g, mnogi naši sugrađani ostati bez posla jer neće moći priuštiti ni kupnju ni najam novog vozila i dio njih će se naći na burzi rada, a dio mahom mlađih emigrirati preko granice i puniti proračune nekih drugih država. Tvrdnja kojom ste odbili gotovo sve komentare u prošlom ovakvom savjetovanju da novija vozila manje zagađuju i da su sigurnija bez iznimke je neistinita! Znamo da je EURO 6 u RH uvedena 2015.g. Vozila koja zadovoljavaju EURO 6 normu imaju potpuno jednake parametre zagađenja 2015g. kao i 2021g. Ukoliko stupi na snagu odredba o maksimalnoj starosti vozila za obavljanje autotaksi prijevoza od 5 godina, neće nastupiti željeni učinci o povećanoj sigurnosti i udobnosti putnika, jer će vozači prodavati svoja 5 godina stara vozila, te za iste iznose kupovati novija ili nova vozila, što znači da će ona biti puno niže klase, vjerojatno iz A segmenta. Ta vozila, iako su novija, nemaju sigurnost i udobnost vozila iz C ili D segmenta. Vozilo starosti deset godina i dalje može biti potpuno ispravno mehanički i estetski, pogotovo ako se redovito održava. Također je moguća situacija da to vozilo nije cijeli svoj vijek pojačano korišteno u taksi prijevozu, nego tek nekoliko godina, a na početku je korišteno samo za privatne potrebe. Pa tako ovu starosnu granicu može dočekati u jako dobrom stanju. Dakle dozvolite nam da sa taksi vozilima budemo 30 % noviji od prosječne starosti vozila RH što u ovom trenutku iznosi 10g, jer je i to sasvim dovoljno da pružimo dobru uslugu našim putnicima. | Djelomično prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
5 | Rok Novak | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Sukladno podacima CVH prosječna starost vozila M1 kategorije je za 2020. bila 12,9g. U 2021. će se sukladno Covid krizi kao i ostalim poznatim problemima u nabavci novih vozila (nedostatak čipova i magnezija) ta će brojka još porasti prema sadašnjim procjenama na više od 13 godina. Da li je realno pored takvih poraznih podataka odraza stanja standarda države uvesti maksimalnu starost taksi vozila na 5 godina? Ne treba ni napominjati da bi uvođenje u EU najstrožeg zakona o maksimalnoj starosti vozila od 5g, mnogi naši sugrađani ostati bez posla jer neće moći priuštiti ni kupnju ni najam novog vozila i dio njih će se naći na burzi rada, a dio mahom mlađih emigrirati preko granice i puniti proračune nekih drugih država. Tvrdnja kojom ste odbili gotovo sve komentare u prošlom ovakvom savjetovanju da novija vozila manje zagađuju i da su sigurnija bez iznimke je neistinita! Znamo da je EURO 6 u RH uvedena 2015.g. Vozila koja zadovoljavaju EURO 6 normu imaju potpuno jednake parametre zagađenja 2015g. kao i 2021g. Ukoliko stupi na snagu odredba o maksimalnoj starosti vozila za obavljanje autotaksi prijevoza od 5 godina, neće nastupiti željeni učinci o povećanoj sigurnosti i udobnosti putnika, jer će vozači prodavati svoja 5 godina stara vozila, te za iste iznose kupovati novija ili nova vozila, što znači da će ona biti puno niže klase, vjerojatno iz A segmenta. Ta vozila, iako su novija, nemaju sigurnost i udobnost vozila iz C ili D segmenta. Vozilo starosti deset godina i dalje može biti potpuno ispravno mehanički i estetski, pogotovo ako se redovito održava. Također je moguća situacija da to vozilo nije cijeli svoj vijek pojačano korišteno u taksi prijevozu, nego tek nekoliko godina, a na početku je korišteno samo za privatne potrebe. Pa tako ovu starosnu granicu može dočekati u jako dobrom stanju. Dakle dozvolite nam da sa taksi vozilima budemo 30 % noviji od prosječne starosti vozila RH što u ovom trenutku iznosi 10g, jer je i to sasvim dovoljno da pružimo dobru uslugu našim putnicima. | Djelomično prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
6 | SINDIKAT RADNIKA DIGITALNIH PLATFORMI | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Sukladno podacima CVH prosječna starost vozila M1 kategorije za 2020. bila je 12,9 godina. U 2021. kao i 2022. zbog problema u svjetskoj opskrbi autoindustrije čipovima i magnezijem za očekivati je da će se smanjiti proizvodnja novih automobila kao i usporiti opskrba malim tržištima poput onog u Hrvatskoj. Sve to vjerojatno će rezultirati povećanjem prosječne starosti vozila. Spuštanje maksimalne starosti na pet godina dodatno bi povećala potražnju, koju već sada dobavljači automobila teže zadovoljavaju, te je upitno bi li odredba rezultirala novijim automobilima ili manjim brojem taksi vozača. Ne treba ni napominjati da bi uvođenjem, u EU najstrožeg zakona o maksimalnoj starosti vozila od pet godina, mnogi naši sugrađani potencijalno ostali bez posla jer ne bi mogli priuštiti ni kupnju ni najam novog vozila. Dio njih završio bi nezaposlen i time umjesto da doprinose završili bi kao dodatni trošak za državu, a nije nerealno očekivati da dio njih odluči i iseliti, s obzirom na tu uobičajenu praksu kod onih koji se teško zapošljavaju u Hrvatskoj. Tvrdnja kojom ste odbili gotovo sve komentare u prošlom ovakvom savjetovanju, da novija vozila manje zagađuju i da su sigurnija, nije u potpunosti točna. Norma EURO 6 u Hrvatsku je uvedena 2015. godine, a vozila koja zadovoljavaju EURO 6 normu proizvode se još od 2014. godine te imaju slične ili jednake parametre zagađenja, bez obzira jesu li iz 2015g. ili iz 2021g. Ukoliko stupi na snagu odredba o maksimalnoj starosti vozila za obavljanje autotaksi prijevoza od pet godina, neće nastupiti željeni učinci o povećanoj sigurnosti i udobnosti putnika, jer će vozači prodavati svoja 5 godina stara vozila, te za iste ili slične iznose kupovati novija ili nova vozila, što znači da će ona biti puno niže klase, vjerojatno iz A segmenta. Ta vozila, iako su novija, nemaju sigurnost i udobnost vozila iz C ili D segmenta. Vozilo starosti deset godina i dalje može biti potpuno ispravno mehanički i estetski, pogotovo ako se redovito održava. Također je moguća situacija da to vozilo nije cijeli svoj vijek pojačano korišteno u taksi prijevozu, nego tek nekoliko godina, a na početku je korišteno samo za privatne potrebe. Pa tako ovu starosnu granicu može dočekati u jako dobrom stanju. Klimatska kriza i rješavanje iste, a ne čekanje njenih posljedica, trebaju biti jedni od najvažnijih prioriteta za Hrvatsku, ali tranzicija mora biti pravedna. Nedopustivo je da se donose arbitrarne odluke, koje direktno utječu na poslove i živote mnogobrojnih ljudi i njihovih obitelji pod izlikom zaštite okoliša. Pogotovo kada ta arbitrarna granica ne garantira bolju zaštitu okoliša, novija vozila lošije kvalitete više zagađuju od starijih kvalitetnijih vozila više klase. Omogućite nama, vozačima i radnicima, pravednu tranziciju. Na cesti su potrebna sigurna i ekološki prihvatljiva vozila, ali to se ne postiže ovakvom odlukom. | Djelomično prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
7 | ZORAN GLAVICA | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | U pravilniku o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe NN 50/18 članak 3. stavak 1 mijenja se i glasi: Ne smije biti stariji od 10 godina za automobile sa unutarnjim izgaranjem a stariji od 12 godina za električne automobile | Nije prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
8 | IVA FILIPOVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | U pravilniku o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe NN 50/18 članak 3. stavak 1 mijenja se i glasi: Ne smije biti stariji od 10 godina za automobile sa unutarnjim izgaranjem a stariji od 12 godina za električne automobile | Nije prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
9 | Stipo Vukoja | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Mislim da je odluka da taxi vozila ne smiju biti starija od 5 godina uistinu prestroga i za puno jače ekonomije od naše hrvatske. Da bismo to postigli morali bismo raditi samo za vozila a upitno je da li bismo i u tome uspijeli. Zakon o liberalizaciji taxi tržišta iz 2018 predviđa slobodno formiranje cijena pod pretpostavkom da će cijene pasti što se i ostvarilo, međutim sa ovom odlukom o maksimalnoj starosti taxi vozila 5 godina cijene moraju rasti jer treba financirati novo vozilo svakih 4 godine. To će mnogim vozačima postati neizvedivo te će zatvoriti svoje obrte i vrlo vjerojatno otići na burzu rada, državi na teret. za primjer navodim situaciju od neki dan sa taxi stajališta u splitskoj zračnoj luci. Naime, od 20 nazočnih taksista u tome trenutku njih 14 bi moralo zamijeniti svoja vozila ukoliko bi ovo pravilo stupilo na snagu.Ne moram napominjati da većina od ovih 14 nisu vidjeli način kako to izvesti. Nadalje, postavlja se pitanje zašto se ograničava starost samo za taxi prijevoz? Najsrodniji taxi prijevozu je povremeni prijevoz putnika koji je u naravi skoro isti i nema starosnog ograničenja, da ne govorimo o autobusima koji se svako malo zapale.Svjesni smo da među taxi vozilima ima zaista starih vozila i njih bi trebalo zamijeniti, ali je granica od 5 godina realna? Moje kolege misle da to nije realno i da bi realna granica bila 10 godina uz redovite postrožene preventivne tehničke preglede.Iskreno se nadam da ćete uvažiti situaciju i razmotriti prijrdloge vozača koji žive od ovoga posla. | Nije prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
10 | VLAHO ĐEVOIĆ | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Mislim da bi uvođenjem u EU najstrožeg zakona o maksimalno starosti vozila 5 god, mnogi naše kolege koji se bave autotaksi prijevozom ostalo bez posla jer ne bi mogli priuštiti ni kupnju niti najam novog vozila, dio njih će se naći na burzi rada, a dio njih će svoj kruh pronaći preko granice u nekim zemljama Europe. Dalje, vozila koja zadovoljavaju Euro 6 norme imaju iste parametre kako 2015god,tako i 2021god.,a što se tiče sigurnosti ,sigurniji je marka vozila Renault, Kia,Mercedes itd. staro oko 6,7 god. nego nova Dacia.Jer Vašim prijedlogom od 5 godina većina taksi prijevoznika će se morati odlučiti za jeftinija vozila marke Dacija ili C -Elyse jer se u 5 godina ona jedina mogu isplatiti,s obzirom njihovu nabavnu cijenu. Kakva ćemo mi to država biti koju godišnje posjeti milioni turista,a u zračnoj luci ih dočekaju taxi prijevoznici s jeftinom markom vozila. Dozvolite nam da sa taxi vozilima budemo 30% noviji od prosječne starosti vozila u RH,što u ovom trenutku iznosi 10 god(sada je u RH prosječna starost 13 god) .Kako se prosječna starost bude smanjivala, predlažemo da se i starost taxi vozila uvijek budu 30% novija. Dozvolite da naše goste dočekamo u Zračnoj luci s Mercedesima ,Passat, Octavia kao što voze naše kolege u EU. Ovaj Vaš prijedlog od 5 god. ide na ruku jedino auto kućama i leasingu, nikako nama prijevoznicima i korisnicima. Nadam se da će te ovaj naš prijedlog razmotriti i usvojiti. | Nije prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
11 | VLAHO ĐEVOIĆ | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | U Pravilniku o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavljaju javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe (NN 50/18, NN 56/19, NN 107/20) članak 3. stavak 1 mijenja se i glasi: Ne smije biti stariji od 10 godina za automobile sa unutarnjim izgaranjem a stariji od 12 godina za električne automobile. | Nije prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
12 | mile krivokuca | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Sukladno podacima CVH prosječna starost vozila M1 kategorije je za 2020. bila 12,9g. U 2021. će se sukladno Covid krizi kao i ostalim poznatim problemima u nabavci novih vozila (nedostatak čipova i magnezija) ta će brojka još porasti prema sadašnjim procjenama na više od 13 godina. Da li je realno pored takvih poraznih podataka odraza stanja standarda države uvesti maksimalnu starost taksi vozila na 5 godina? Ne treba ni napominjati da bi uvođenje u EU najstrožeg zakona o maksimalnoj starosti vozila od 5g, mnogi naši sugrađani ostati bez posla jer neće moći priuštiti ni kupnju ni najam novog vozila i dio njih će se naći na burzi rada, a dio mahom mlađih emigrirati preko granice i puniti proračune nekih drugih država. Tvrdnja kojom ste odbili gotovo sve komentare u prošlom ovakvom savjetovanju da novija vozila manje zagađuju i da su sigurnija bez iznimke je neistinita! Znamo da je EURO 6 u RH uvedena 2015.g. Vozila koja zadovoljavaju EURO 6 normu imaju potpuno jednake parametre zagađenja 2015g. kao i 2021g. Ukoliko stupi na snagu odredba o maksimalnoj starosti vozila za obavljanje autotaksi prijevoza od 5 godina, neće nastupiti željeni učinci o povećanoj sigurnosti i udobnosti putnika, jer će vozači prodavati svoja 5 godina stara vozila, te za iste iznose kupovati novija ili nova vozila, što znači da će ona biti puno niže klase, vjerojatno iz A segmenta. Ta vozila, iako su novija, nemaju sigurnost i udobnost vozila iz C ili D segmenta. Vozilo starosti deset godina i dalje može biti potpuno ispravno mehanički i estetski, pogotovo ako se redovito održava. Također je moguća situacija da to vozilo nije cijeli svoj vijek pojačano korišteno u taksi prijevozu, nego tek nekoliko godina, a na početku je korišteno samo za privatne potrebe. Pa tako ovu starosnu granicu može dočekati u jako dobrom stanju. Dakle dozvolite nam da sa taksi vozilima budemo 30 % noviji od prosječne starosti vozila RH što u ovom trenutku iznosi 10g, jer je i to sasvim dovoljno da pružimo dobru uslugu našim putnicima. | Nije prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
13 | mile krivokuca | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | U pravilniku o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe NN 50/18 članak 3. stavak 1 mijenja se i glasi: Ne smije biti starijiod 10 godina za automobile sa unutarnjim izgaranjem a stariji od 12 godina za električne automobile. | Nije prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
14 | SINDIKAT RADNIKA DIGITALNIH PLATFORMI | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | U Pravilniku o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavljaju javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe (NN 50/18, NN 56/19, NN 107/20) članak 3. stavak 1 mijenja se i glasi: Ne smije biti stariji od 10 godina za automobile sa unutarnjim izgaranjem a stariji od 12 godina za električne automobile. | Nije prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
15 | Miro | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Sukladno podacima CVH prosječna starost vozila M1 kategorije je za 2020. bila 12,9g. U 2021. će se sukladno Covid krizi kao i ostalim poznatim problemima u nabavci novih vozila (nedostatak čipova i magnezija) ta će brojka još porasti prema sadašnjim procjenama na više od 13 godina. Da li je realno pored takvih poraznih podataka odraza stanja standarda države uvesti maksimalnu starost taksi vozila na 5 godina? Ne treba ni napominjati da bi uvođenje u EU najstrožeg zakona o maksimalnoj starosti vozila od 5g, mnogi naši sugrađani ostati bez posla jer neće moći priuštiti ni kupnju ni najam novog vozila i dio njih će se naći na burzi rada, a dio mahom mlađih emigrirati preko granice i puniti proračune nekih drugih država. Tvrdnja kojom ste odbili gotovo sve komentare u prošlom ovakvom savjetovanju da novija vozila manje zagađuju i da su sigurnija bez iznimke je neistinita! Znamo da je EURO 6 u RH uvedena 2015.g. Vozila koja zadovoljavaju EURO 6 normu imaju potpuno jednake parametre zagađenja 2015g. kao i 2021g. Ukoliko stupi na snagu odredba o maksimalnoj starosti vozila za obavljanje autotaksi prijevoza od 5 godina, neće nastupiti željeni učinci o povećanoj sigurnosti i udobnosti putnika, jer će vozači prodavati svoja 5 godina stara vozila, te za iste iznose kupovati novija ili nova vozila, što znači da će ona biti puno niže klase, vjerojatno iz A segmenta. Ta vozila, iako su novija, nemaju sigurnost i udobnost vozila iz C ili D segmenta. Vozilo starosti deset godina i dalje može biti potpuno ispravno mehanički i estetski, pogotovo ako se redovito održava. Također je moguća situacija da to vozilo nije cijeli svoj vijek pojačano korišteno u taksi prijevozu, nego tek nekoliko godina, a na početku je korišteno samo za privatne potrebe. Pa tako ovu starosnu granicu može dočekati u jako dobrom stanju. Dakle dozvolite nam da sa taksi vozilima budemo 30 % noviji od prosječne starosti vozila RH što u ovom trenutku iznosi 10g, jer je i to sasvim dovoljno da pružimo dobru uslugu našim putnicima. | Nije prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
16 | Miro | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | U Pravilniku o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavljaju javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe (NN 50/18, NN 56/19, NN 107/20) članak 3. stavak 1 mijenja se i glasi: Ne smije biti stariji od 10 godina za automobile sa unutarnjim izgaranjem a stariji od 12 godina za električne automobile. | Nije prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
17 | Sanjin Mrakovčić | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 1. | U Pravilniku o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe (Narodne novine, br. 50/18, 56/19 i 107/20) u članku 3. stavku 1. podstavku 1. riječi: “– ne smije biti stariji od sedam godina, a od 1. siječnja 2021. godine ne smije biti stariji od pet godina, što znači da modelska godina sadržana u VIN oznaci ne smije biti manja od godine u kojoj se obavlja prijevoz umanjeno za šest godina, a od 1. siječnja 2021. godine umanjeno za četiri godine“, zamjenjuju se riječima: “ne smije biti stariji od osam godina, što znači da modelska godina sadržana u VIN oznaci ne smije biti manja od godine u kojoj se obavlja prijevoz umanjeno za sedam godina.“ | Nije prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
18 | Branko Kovač-Vujčić | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Što se tiče mog obrazloženja zašto vozila mogu i moraju biti starija više od pet godina, i to najmanje 10 god iz moje perspektive, vidim nekoliko osnovnih, logičnih i jednostavnih obrazloženja. Skrenuo bih pažnju da smo u već otežanim uvjetima nabave novih vozila. Sva vozila u posljednjih 15 a možda više godina imaju pocinčanu karoseriju koja nije podložna koroziji. Uz redovne servise, pa čak i mogućnost zamjene motora radi velike kilometraže bez dodatnih kompliciranih uvjeta vozila koja koristimo i dalje ostaju u besprijekornom radnom stanju. Time što bi se starost vozila izmijenila sa 5 godina na 10 dodatne godine uveliko bi se pomoglo taksistima i srodnim djelatnostima. Taksi tržište bi dalje bilo na istom nivou kakvom je sada, a koje se ne razlikuje od same kvalitete u EU. Hvala | Nije prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
19 | JOSIP MEŠTROVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Najbitnije je da automobil ispunjava sve tehničke i sigurnosne uvjete. Sama starost je najmanje bitna ako je automobil uredan. i tehnički ispravan. Mislim da bi starost trebalo ograničiti na 12 god. kolika je prosječna starost auta u RH | Nije prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
20 | Krešimir-Mirko Fiket | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Najbitnije je da vozilo zadovoljava sigurnosne uvjete koji se utvrđuju periodičnim pregledom a starost vozila nije bitna ili ju ograničiti na prosječnu starost vozila u Hrvatskoj koja trenutno iznosi 12 godina. Također napominjem da vozila javnog prijevoza putnika (autobusi, tramvaji) nemaju starosno ograničenje. Prijedlog izmjene bi bio sljedeći: - mora zadovoljavati tehničke i sigurnosne uvjete, koji se potvrđuju periodičnim pregledom vozila - vozilo s kojim se obavlja taksi prijevoz ne smije biti starije od 12 godina (prosječna starost vozila u Republici Hrvatskoj) | Nije prihvaćen | Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske: U-II-1900/2019, U-II-5249/2020 i U-II-5835/2020 odlučeno je da se ukidaju odredbe članka 3. alineje 1., članka 6. stavka 5. i članka 23 Pravilnika, odnosno sve odredbe koje se odnose na propisivanje maksimalne starosti vozila kao uvjeta. |
21 | Sanjin Mrakovčić | PRAVILNIK O IZMJENI PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, Članak 3. | 2021., nikako ne 2020. | Prihvaćen | Prihvaćen. |