Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR NUTRICIONIST / TEHNIČARKA NUTRICIONISTICA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | DANIJEL BAČAN | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR NUTRICIONIST / TEHNIČARKA NUTRICIONISTICA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA, IV. | Poštovani, slažem se sa kolegom Nejašmićem. Potrebno je zadržati ukupnu satnicu geografskih sadržaja na 105 sati ukupne nastave, idealno proširivanjem satnice u okviru obveznog općeobrazovnog predmeta Geografija u prvom i drugom razredu srednje škole, kao što je to bilo i do sada. Ukoliko to nije moguće potrebno je navedeno učiniti uvrštavanjem geografskih sadržaja u obavezni strukovni dio kurikuluma (optimalno modul: Održivi razvoj u prvom razredu srednje škole) U okviru obaveznih geografskih sadržaja povezanih sa strukom učenici trebaju steći znanja, vještine i stavove iz: geoekologije - zaštite neživog okoliša (zaštita stijenske podloge i tla kao preduvjet proizvodnje hrane, zaštita voda i zaštita zraka), potom: primijenjene klimatologije - utjecaj klime na proizvodnju hrane, primijenjene pedologije - utjecaj tla na proizvodnju hrane, te (socijalne) geografije prehrane - razlike u načinu prehrane stanovništva diljem svijeta, uzroci , te zdravstvene i socijalne posljedice navedenih razlika. Navedeni nastavni sadržaji iznimno su važni za obrazovanje prehrambenih tehničara jer učenicima (budućim tehničarima nutricionistima) pružaju uvid u preduvjete koje je potrebno zadovoljiti kako bi se proizvela kvalitetna i zdravstveno ispravna hrana, kao i uvid u posljedice koje proizlaze iz procesa proizvodnje hrane u onečišćenom okolišu. Također, potrebno je precizirati kadrovske uvjete za izvođenje nastave spomenutih sadržaja na način da se propiše kako navedene nastavne sadržaje !mora! predavati geograf (profesor geografije, magistar edukacije geografije, magistar geografije s položenim pedagoškim kompetencijama) Danijel Bačan, mag. educ. geogr. at mag. geogr. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj općeobrazovnog predmeta Geografije nije predmet javnog savjetovanja. Naglašavamo da je strukovno obrazovanje prvenstveno usmjereno na stjecanje specifičnih stručnih vještina koje pripremaju učenike za tržište rada. Općeobrazovni moduli i kurikuli međupredmetnih tema pružaju temeljno i široko znanje koje je neophodno za cjelokupni razvoj učenika. Važno je naglasiti da se prilikom izrade novih kurikula vodilo računa o tome da učenici nisu preopterećeni dodatnim sadržajima koji nisu izravno povezani s njihovim budućim profesionalnim ili obrazovnim potrebama. U svim obrazovnim sektorima vodilo se računa da kurikuli osiguraju sveobuhvatan obrazovni okvir koji balansira između stručnog i općeobrazovnog znanja, pripremajući učenike za cjeloživotno učenje i prilagodbu promjenama u društvu i na tržištu rada. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
2 | ŠIMUN NEJAŠMIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR NUTRICIONIST / TEHNIČARKA NUTRICIONISTICA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA, IV. | Potrebno je zadržati ukupnu satnicu geografskih sadržaja na 105 sati ukupne nastave, idealno proširivanjem satnice u okviru obveznog općeobrazovnog predmeta Geografija u prvom i drugom razredu srednje škole, kao što je to bilo i do sada. Ukoliko to nije moguće potrebno je navedeno učiniti uvrštavanjem geografskih sadržaja u obavezni strukovni dio kurikuluma (optimalno modul: Održivi razvoj u prvom razredu srednje škole) U okviru obaveznih geografskih sadržaja povezanih sa strukom učenici trebaju steći znanja, vještine i stavove iz: geoekologije - zaštite neživog okoliša (zaštita stijenske podloge i tla kao preduvjet proizvodnje hrane, zaštita voda i zaštita zraka), potom: primijenjene klimatologije - utjecaj klime na proizvodnju hrane, primijenjene pedologije - utjecaj tla na proizvodnju hrane, te (socijalne) geografije prehrane - razlike u načinu prehrane stanovništva diljem svijeta, uzroci , te zdravstvene i socijalne posljedice navedenih razlika. Navedeni nastavni sadržaji iznimno su važni za obrazovanje prehrambenih tehničara jer učenicima (budućim tehničarima nutricionistima) pružaju uvid u preduvjete koje je potrebno zadovoljiti kako bi se proizvela kvalitetna i zdravstveno ispravna hrana, kao i uvid u posljedice koje proizlaze iz procesa proizvodnje hrane u onečišćenom okolišu. Također, potrebno je precizirati kadrovske uvjete za izvođenje nastave spomenutih sadržaja na način da se propiše kako navedene nastavne sadržaje !mora! predavati geograf (profesor geografije, magistar edukacije geografije, magistar geografije s položenim pedagoškim kompetencijama) S poštovanjem, Šimun Nejašmić, nastavnik geografije, Prehrambeno-tehnološka škola Zagreb | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj općeobrazovnog predmeta Geografije nije predmet javnog savjetovanja. Naglašavamo da je strukovno obrazovanje prvenstveno usmjereno na stjecanje specifičnih stručnih vještina koje pripremaju učenike za tržište rada. Općeobrazovni moduli i kurikuli međupredmetnih tema pružaju temeljno i široko znanje koje je neophodno za cjelokupni razvoj učenika. Važno je naglasiti da se prilikom izrade novih kurikula vodilo računa o tome da učenici nisu preopterećeni dodatnim sadržajima koji nisu izravno povezani s njihovim budućim profesionalnim ili obrazovnim potrebama. U svim obrazovnim sektorima vodilo se računa da kurikuli osiguraju sveobuhvatan obrazovni okvir koji balansira između stručnog i općeobrazovnog znanja, pripremajući učenike za cjeloživotno učenje i prilagodbu promjenama u društvu i na tržištu rada. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
3 | ELVIRA KORMAN | 3.2. IZBORNI MODULI, 2. RAZRED | Molim Vas, vratite Računalstvo (IKT) u drugi razred prehrambenog tehničara i tehničara nutricionista jer djeca gube dragocjeno znanje iz Izrade web-stranica,Programa i algoritama,Programiranja u Pythonu i C jeziku.Također,u 2. razredu djeca stječu i proširena znanja i vještine iz tabličnog računanja u Excelu povezana s prehrambenom strukom.Djeca su oduševljena programiranjem i rješavanjem problemskih zadataka iz prehrambene struke.Unaprijed zahvaljujem! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnih nastavnih predmeta nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kroz kurikul škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
4 | ELVIRA KORMAN | 3.2. IZBORNI MODULI, 4. RAZRED | Molim Vas, vratite Računalstvo (IKT) u drugi razred prehrambenog tehničara i tehničara nutricionista jer djeca gube dragocjeno znanje iz Izrade web-stranica,Programa i algoritama,Programiranja u Pythonu i C jeziku.Također,u 2. razredu djeca stječu i proširena znanja i vještine iz tabličnog računanja u Excelu povezana s prehrambenom strukom.Djeca su oduševljena programiranjem i rješavanjem problemskih zadataka iz prehrambene struke.Unaprijed zahvaljujem! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnih nastavnih predmeta nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kroz kurikul škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
5 | ELVIRA KORMAN | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.3. POPIS IZBORNIH STRUKOVNIH MODULA | Molim Vas, vratite Računalstvo (IKT) u drugi razred prehrambenog tehničara i tehničara nutricionista jer djeca gube dragocjeno znanje iz Izrade web-stranica,Programa i algoritama,Programiranja u Pythonu i C jeziku.Također,u 2. razredu djeca stječu i proširena znanja i vještine iz tabličnog računanja u Excelu povezana s prehrambenom strukom.Djeca su oduševljena programiranjem i rješavanjem problemskih zadataka iz prehrambene struke.Unaprijed zahvaljujem! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnih nastavnih predmeta nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kroz kurikul škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
6 | ELVIRA KORMAN | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.1 POPIS OPĆEOBRAZOVNIH NASTAVNIH PREDMETA/MODULA | Molim Vas, vratite Računalstvo (IKT) u drugi razred prehrambenog tehničara i tehničara nutricionista jer djeca gube dragocjeno znanje iz Izrade web-stranica,Programa i algoritama,Programiranja u Pythonu i C jeziku.Također,u 2. razredu djeca stječu i proširena znanja i vještine iz tabličnog računanja u Excelu povezana s prehrambenom strukom.Djeca su oduševljena programiranjem i rješavanjem problemskih zadataka iz prehrambene struke.Unaprijed zahvaljujem! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnih nastavnih predmeta nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kroz kurikul škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
7 | ELVIRA KORMAN | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR NUTRICIONIST / TEHNIČARKA NUTRICIONISTICA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA, I. | Molim Vas, vratite Računalstvo (IKT) u drugi razred prehrambenog tehničara i tehničara nutricionista jer djeca gube dragocjeno znanje iz Izrade web-stranica,Programa i algoritama,Programiranja u Pythonu i C jeziku.Također,u 2. razredu djeca stječu i proširena znanja i vještine iz tabličnog računanja u Excelu povezana s prehrambenom strukom.Djeca su oduševljena programiranjem i rješavanjem problemskih zadataka iz prehrambene struke.Unaprijed zahvaljujem! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnih nastavnih predmeta nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kroz kurikul škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
8 | ELVIRA KORMAN | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR NUTRICIONIST / TEHNIČARKA NUTRICIONISTICA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA | Molim Vas, vratite Računalstvo (IKT) u drugi razred prehrambenog tehničara i tehničara nutricionista jer djeca gube dragocjeno znanje iz Izrade web-stranica,Programa i algoritama,Programiranja u Pythonu i C jeziku.Također,u 2. razredu djeca stječu i proširena znanja i vještine iz tabličnog računanja u Excelu povezana s prehrambenom strukom.Djeca su oduševljena programiranjem i rješavanjem problemskih zadataka iz prehrambene struke.Unaprijed zahvaljujem! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnih nastavnih predmeta nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kroz kurikul škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
9 | DARIJA ĆERDIĆ VUKUŠIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR NUTRICIONIST / TEHNIČARKA NUTRICIONISTICA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA | Poštovani, ukazala bih na pogrešku sadašnjeg prijedloga dotičnog strukovnog kurikuluma, a to je izostanak ishoda biologije iz skupine obveznih općeobrazovnih modula. Izostavljanje ishoda biologije, čiji su sadržaji vezani uz razvijanje odgovornosti za vlastito zdravlje i zdravlje zajednice, glavne rizične čimbenike koji narušavanju ljudsko zdravlje, rizično spolno ponašanje, problematiku ovisnosti te pružanje prve pomoći, smatram nedopustivim te dajem svoj prijedlog za unaprijeđenje strukture općeobrazovnih modula. Smatram da su navedene odgojno-obrazovne teme KLJUČNE za sve učenike i učenice srednjih škola. Zbog toga predlažem uključivanje OBAVEZNOG OPĆEOBRAZOVNOG MODULA pod nazivom "Čovjek i zdravlje" U SVE SEKTORE srednjih strukovnih škola (4.1 i 4.2 razine kvalifikacije), s opterećenjem od 4 CSVET bodova, i to u sklopu prvog razreda srednje škole, s odgojno-obrazovnim ishodima koji su već predviđeni kurikulumom, ali raspisani u izbornim/fakultativnim modulima pod nazivima "Brinem o svom zdravlju" i "Spolnost", svaki s opterećenjem od po 2 CSVET boda. Vjerujem da samo uz edukaciju učenika/ca i razvijanjem svijesti o važnosti pravilne prehrane, problematici ovisnosti, razvijanjem brige o vlastitom zdravlju, znanju o pružanju prve pomoći i samopomoći odgojno-obrazovni sustav može ispuniti svoje ciljeve koji su, između ostalog, i razvoj zdravih i odgovornih građana koji će biti punopravni članovi našeg društva. U prilog modulu „Čovjek i zdravlje“ idu, nažalost, porazni rezultati GYTS istraživanja (Global Youth Tobacco Survey) u Hrvatskoj o uporabi duhana i duhanskih proizvoda kod mladeži u dobi od 13 do 15 godina koju ukazuju na sve veću upotrebu duhanskih proizvoda i njihove velike posljedice na adolescente; ESPAD istraživanje (Europsko istraživanje o pušenju, pijenju i uzimanju droga) u Hrvatskoj koju pokazuju zabrinjavajuće podatke o pijenju, pušenju i konzumaciji narkotika, posebice uživanju kanabisa među mladima; HBSC istraživanje (Health Behaviour in School-aged Children) u Hrvatskoj o konzumaciji alkohola među djecom i mladima koje je u porasti, pogotovo među djevojčicama/djevojkama. Nažalost, rezultati trećeg kruga CroCOSI istraživanja (Europska incijativa praćenja debljine u djece) pokazuju da u Hrvatskoj 36,1% djece ima prekomjernu tjelesnu masu ili debljinu, a problemi pretilosti se nastavljaju i u odrasloj dobi. Problemi koje debljina/pretilost(/nezdrava prehrana ostavljanju na zdravlje, ali i na zdravstvani sustav su mnogobrojni. Također, kako bi osvijestili učenike o važnosti stila života koji će pridonijeti smanjenju negativnog ljudskog utjecaja na okoliš, očuvanju bioraznolikosti i "zelenom promišljanju", temama koje danas prožimaju svaki aspekt osobnog i profesionalnog poslovnog života, te u cilju što kvalitetnijeg obrazovanja naših učenika predlažem uvrštavanje OPĆEOBRAZOVNOG MODULA "Održivi razvoj" s opterećenjem od 2 CSVET-a KAO OBAVEZNOG modula U SVE SEKTORE na razinama kvalifikacije 4.1 i 4.2. Težište ovog modula leži u odgojno-obrazovnim ishodima predmeta Biologije i predavao bi se modularno u višim razredima obrazovanja u sklopu strukovnog dijela kurikuluma. Smatram da jedino ulaganjem u edukaciju strukovnih učenika i učenica o temama “Utjecaj čovjeka na okoliš” i “Održivi razvoj” možemo stvarati održivo društvo i odgovorne buduće radnike i poslodavce, koji će pomoći da ova naša zemlja bude i ostane "zelena". U prilog uvođenju modula „Održivi razvoj“ kao obavezni je i Direktiva o korporativnom izvještavanju o održivosti (CSRD) u Europskoj uniji koja zahtjeva objavljivanje redovitih izvješća o utjecaju na okoliš i društvo. U Hrvatskoj će to izvješće biti obavezno za velika, srednja i mala poduzeća. Ovaj prijedlog pismenim putem podržale su brojne institucije i udruge (čiji popis je na kraju) a dopisi potpore proslijeđeni su na adrese: MZO-a, ASOO-a i Hrvatski sabor - Odboru za obrazovanje, znanost i kulturu. Hrvatska liječnička komora Hrvatska gospodarska komora Hrvatski Crveni Križ Hrvatski Crveni Križ Split Hrvatski sabor Odbor za obitelj, mlade i sport Hrvatski sabor Odbor za zaštitu prirode i okoliša Hrvatsko biološko društvo Hrvatsko društvo biologa u zdravstvu KBC Split - Klinika za dječje bolesti Liga za prevenciju ovisnosti Ministarstvo unutarnjih poslova - Ravnateljstvo policije Nastavni zavod za javno zdravstvo Split Nezavisni sindikat zaposlenih i srednjim školama Hrvatske Prirodoslovno-matematički fakultet Split Prirodoslovno-matematički fakultet Zagreb Udruga za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce Ženska soba - SNEP program Darija Ćerdić Vukušić, prof.bio. i kem. | Djelomično prihvaćen | Djelomično se prihvaća. Vaše stručne primjedbe bit će razmotrene u doradi strukovnog kurikula. Zahvaljujemo na Vašem doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
10 | IVO BEBEK | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR NUTRICIONIST / TEHNIČARKA NUTRICIONISTICA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA, III. | Smatram da je Nastavni plan i okvirni program u području prehrane (A) za zanimanje tehničar nutricionist, po Odluci o donošenju nastavnog plana i programa za stjecanje srednje stručne spreme u području rada prehrana za zanimanje tehničar nutricionist (KLASA: 602-03/04-01/271, URBROJ:533/1-04-2, od 18. ožujka 2004.), objavljen u Prosvjetnom vjesniku Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, posebno izdanje, broj 1, svibanj 2005, iznimno kvalitetan program te predlažem da se ovom Odlukom ne stavlja izvan snage. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Razvoj tehnologije te potreba za novim kompetencijama, prepoznatim od strane poslodavaca uvjetuju promjene u obrazovnom procesu. Ishodovno orijentirana nastava u okviru kurikulske paradigme zahtjeva odmak od Nastavnoga plana i programa utemeljenog na sadržaju. Strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije Tehničar nutricionist / Tehničarka nutricionistica proizlazi iz dokumenata objavljenih u Registru HKO-a: Standarda kvalifikacije Tehničar nutricionist / Tehničarka nutricionistica unutar kojega su ishodi učenja povezani sa Skupovima kompetencija iz Standarda zanimanja Tehničar nutricionist / Tehničarka nutricionistica. Nastavno na navedeno, stupanjem na snagu novog strukovnog kurikula, dvadeset godina stari Nastavni plan i program za zanimanje Tehničar nutricionist stavit će se izvan snage. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |