Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije CVJEĆARSKI TEHNIČAR DIZAJNER / CVJEĆARSKA TEHNIČARKA DIZAJNERICA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | EDITA MERĆEP | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije CVJEĆARSKI TEHNIČAR DIZAJNER / CVJEĆARSKA TEHNIČARKA DIZAJNERICA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA | Poštovani. Podržavam uvođenje nove ODLUKE o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije CVJEĆARSKI TEHNIČAR DIZAJNER / CVJEĆARSKATEHNIČARKA DIZAJNERICA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA . S obzirom da je ovaj kurikul za stjecanje kvalifikacije potpuno nov, koristim priliku da predložim drugi naziv, FLORIST- (nlat. Flora ← lat. Flora ≃ flos:cvijet ≃ florēre: cvasti). Moduli AGROBOTANIKA, POLJOPRIVREDNA TEHNIKA I ZAHVATI U POLJOPRIVREDI ne bi se trebali nalaziti strukovnom kurikulumu. Naime, ti moduli su isključivo vezani na proizvodnju cvijeća, čime se Cvjećarski tehničar dizajner ( u daljnjem tekstu Florist ) NE KORISTI. Florist upotrebljava cvatuće, dendrološke, ukrasne vrste,vrste trajnica te lončanica ISKLJUČIVO kao medij u izražavanju svog cvjetnog dizajna. Molim vas da razmotrite prijedlog za izmještanje kurikula Florista iz sektora Poljoprivreda, prehrana i veterina u sektor Primijenjene umjetnosti. Smatram da bi takvo premještanje bolje odražavalo prirodu i karakteristike posla florista, koji se više oslanja na kreativnost, estetiku i dizajn, nego na poljoprivredne ili prehranbene aspekte. Ovaj prijedlog ima za cilj bolje usklađivanje kurikuluma sa stvarnim potrebama i zahtjevima zanimanja florista, te bi omogućio učenicima da steknu potrebna znanja i vještine u području primijenjenih umjetnosti. Vjerujem da bi takva promjena bila korisna za sve uključene strane i doprinijela bi kvaliteti obrazovanja u tom području. Stoga predlažem inkluziju nekh općih modula POVIJEST STRUKE, CRTANJE, TEORIJA BOJE, TEORIJA PROPORCIJA I PERSPEKTIVE, OSNOVA PSIHOLOPGIJE ODGOJA I OBRAZOVANJA- PSIHOLOGIJA LIČNOSTI, POVIJEST LIKOVNE UMJETNOSTI što će dodatno obogatiti znanje i vještine budućih Florista. Cilj korikuluma je stjecanje stručnih znanja i vještina cvjetne umjetnosti (oblikovanje ili izrada predmeta koji se sastoje od organskih materijala poput cvijeća, listova, grana i mahovine, te neorganskih materijala poput metala, kamena, drva i stakla, u atraktivnu kompoziciju). Stoga Moduli kao što su STILOVI U ARANŽIRANJU, FLORISTIKA ,ELEMENTI CVJETNOG DIZAJNA ,UKRASNE VRSTE ZA REZ , RADNI PROSTOR CVJEĆARA , CVJETNI DIZAJN KROZ POVIJEST ,DENDROLOŠKE VRSTE ZA ARANŽIRANJE, PRIMJENJENI CVJETNI DIZAJN, CVATUĆE VRSTE ZA ARANŽIRANJE ,VRSTE TRAJNICA ZA ARANŽIRANJE , JEDNOSTAVNI CVJETNI ARANŽMAN ,LONČANICE U ARANŽIRANJU , EGZOTIČNE VRSTE U ARANŽIRANJU, ELEMENTI GROBNIH DEKORACIJA CVJETNA DEKORACIJA PROSTORA , ELEMENTI VJENČANE DEKORACIJE , POSLOVANJE CVJEĆARNICE LATINSKI JEZIK STRUKE 1 , CVJETNI RAD NA ZADANU TEMU , PODUZETNIČKI PROJEKT . ENGLESKI JEZIK bi trebali biti OBAVEZNI. Na kraju, ovim ovim kurikulom se stvara mogućnost uvođenja majstorskog ispita što bi dodadno doprinjelo standartizaciji kvalitete,profesionalizaciji zanimanja,poboljšanju kvalitete usluge, stalno usavršavanje te regulaciju tržišta rada. S poštovanjem, Rafaela Petrinić, cvjećar Predsjednica Ceha cvjećara Obrtnička komora Zagreb,članica ceha cvjećara HOK-a/ Edita Merćep cvjećar,predsjednica sekcije cvjećara Obrtnička komora Split te predsjednica ceha cvjećara HOK-a | Nije prihvaćen | Prijedlog se ne prihvaća. Pri izradi Standarda zanimanja predloženi naziv zamijenjen je nazivom Cvjećarski tehničar dizajner u procesu vrednovanja na temelju procjene nadležnih tijela. Modul Agrobotanika uključuje skupove ishoda učenja Obilježja živog svijeta i građe biljnog organizma te Različitost biljnog svijeta u biocenozi i agrobiocenozi. Osnove građe biljke, binarna nomenklatura, latinska imena te sistematska pripadnost biljnih vrsta temelj su za stjecanje daljnjih znanja i vještina i u cvjećarstvu. Modul Poljoprivredna tehnika kroz svoja dva skupa ishoda učenja uključuje uz strojeve, alate i pribor koji se primjenjuju i u cvjećarstvu. Provedene uzgojne mjere i zahvati važni su za izgled i kvalitetu cvjetnih vrsta koje se kasnije koriste u dekoriranju i aranžiranju. Ujedno su navedeni moduli dio podsektorske jezgre i samim time element su olakšane horizontalne prohodnosti. Strukovni kurikul temelji se na Standardu kvalifikacije upisanom u Registar HKO-a, a intervencije u isti moguće su jedino kroz revizijski postupak sa točno propisanom procedurom. Uključivanje novih SIU bilo kao obveznih ili izbornih nije moguće ako se isti ne nalaze u standardu kvalifikacije. U Kurikulu ustanove izbornost se može proširiti uvođenjem fakultativnih modula ovisno o resursima ustanove i interesu učenika. Slijedom gore navedene prijedloge nije moguće uvrstiti. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |