Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije VOZAČ MOTORNOG VOZILA / VOZAČICA MOTORNOG VOZILA u sektoru PROMET I LOGISTIKA
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | INES LISAK | 2.SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.1 POPIS OPĆEOBRAZOVNIH NASTAVNIH PREDMETA/MODULA | Poštovani, smatram da je nedopustivo da jedno zanimanje kao što je Vozač motornog vozila prema predloženom kurikulumu ne obuhvaća predmet Geografija. Do sad je taj predmet bio zastupljen u 1. i 2. razredu po dva sata (dio 2. r. je bila Prometna geografija). Kako autori kurikuluma zamišljaju da će budući vozači usvojiti kompleksna znanja o prostoru i vještine potrebne za kvalitetno obavljanje svojeg zanimanja? Google Maps ili GPS ne mogu zamijeniti sva znanja o prostoru koja su neophodna kvalitetnom vozaču. Obavezno je usvojiti znanja o vlastitoj domovini i identitetu, kao i interakciji Hrvatske s Europom i svijetom. Niti jedan drugi predmet ne može nadoknaditi ili zamijeniti interdisciplinarni pristup koji omogućava Geografija. Pa prije sto godina je Geografija bila obavezni predmet u školama, a danas kad je svijet sve složeniji, ne može biti izbečena iz kurikuluma. Smatram da je to nazadovanje u obrazovnom sustavu. Osim što će dovesti do pada opće kulture, umanjit će znanja i vještine potrebne za ovo zanimanje. Lijepi pozdrav, Ines Lisak | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj općeobrazovnog predmeta Geografije nije predmet javnog savjetovanja. Naglašavamo da je strukovno obrazovanje prvenstveno usmjereno na stjecanje specifičnih stručnih vještina koje pripremaju učenike za tržište rada. Općeobrazovni moduli i kurikuli međupredmetnih tema pružaju temeljno i široko znanje koje je neophodno za cjelokupni razvoj učenika. Važno je naglasiti da se prilikom izrade novih kurikula vodilo računa o tome da učenici nisu preopterećeni dodatnim sadržajima koji nisu izravno povezani s njihovim budućim profesionalnim ili obrazovnim potrebama. U svim obrazovnim sektorima vodilo se računa da kurikuli osiguraju sveobuhvatan obrazovni okvir koji balansira između stručnog i općeobrazovnog znanja, pripremajući učenike za cjeloživotno učenje i prilagodbu promjenama u društvu i na tržištu rada. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
2 | KARLO HORVAT | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije VOZAČ MOTORNOG VOZILA / VOZAČICA MOTORNOG VOZILA u sektoru PROMET I LOGISTIKA, 1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA | Poštovani, za 11. skup ishoda učenja (Prometna geografija, tip: obavezni) treba navesti da ih u prvom redu trebaju predavati geografi budući da navedeni ishodi jesu dio geografske struke. To se može provjeriti na mrežnim stranicama Geografskih odsjeka Sveučilišta u Zagrebu i u Zadru. Navođenjem da bilo tko s razinom 7 HKO-a može predavati ovaj skup ishoda učenja, dovodi se do degradacije struke (i geografske i one za koju je kurikulum propisan) i otvara vrata manipulaciji pri zapošljavanju u školama te pri raspodjeli zaduženja u školama. Pri kreiranju kurikuluma više je puta isticano da nisu ugrožena radna mjesta nastavnicima jer će se nekadašnja nastava pretočiti u module i izborne predmete, a ovim nenavođenjem primarne struke koja je potrebna za predavanje pojedinih predmeta radi se upravo to. Lijep pozdrav. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
3 | KLARA HORVAT | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije VOZAČ MOTORNOG VOZILA / VOZAČICA MOTORNOG VOZILA u sektoru PROMET I LOGISTIKA, 1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA | Poštovani, za 11. skup ishoda učenja (Prometna geografija, tip obavezni) treba navesti da ih u prvom redu trebaju predavati geografi budući da navedeni ishodi jesu dio geografske struke. To se može provjeriti u opisima kolegija na mrežnim stranicama Geografskih odsjeka u Zagrebu i u Zadru. Navođenjem da bilo tko s razinom 7 HKO-a može predavati ovaj skup ishoda učenja, dovodi se do degradacije struke (i geografske i one za koju je kurikulum propisan) i otvara vrata manipulaciji pri zapošljavanju u školama te pri raspodjeli zaduženja u školama. Pri kreiranju kurikuluma više je puta isticano da nisu ugrožena radna mjesta nastavnicima jer će se nekadašnja nastava pretočiti u module i izborne predmete, a ovim nenavođenjem primarne struke koja je potrebna za predavanje pojedinih predmeta radi se upravo to. Lijep pozdrav. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
4 | KLARA HORVAT | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije VOZAČ MOTORNOG VOZILA / VOZAČICA MOTORNOG VOZILA u sektoru PROMET I LOGISTIKA | Odluka o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. kao i Odluka o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. u suprotnosti su s Nacionalnom razvojnom strategijom Republike Hrvatske do 2030. godine i Nacionalnim planom razvoja sustava obrazovanja do 2027. U Nacionalnome planu navodi se „U globaliziranom svijetu brzog tehnološkog razvoja, automatizacije i digitalizacije, u kombinaciji s novim gospodarskim scenarijima te društvenim izazovima kao što su klimatske promjene, krize uzrokovane izbijanjem bolesti (pandemije) te demografske promjene, nužno je da svi pojedinci imaju odgovarajuće kompetencije (znanja, vještine i oblikovana stajališta)“. Statusom općeobrazovnih predmeta u sustavu strukovnoga obrazovanja, posebice geografije, te se kompetencije ne mogu steći na razinama 4.1. i 4.2. Za stjecanje odgovarajućih kompetencija u svakome sektoru i u svakoj kvalifikaciji na razini 4.1. geografija kao općeobrazovni predmet mora biti zastupljena kurikulom koji je sastavni dio Odluke o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. Za stjecanje odgovarajućih kompetencija u svakome sektoru i u svakoj kvalifikaciji na razini 4.2. geografija kao općeobrazovni predmet mora biti zastupljena kurikulom koji je sastavni dio Odluke o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. i minimalno u jednome razredu odgovarajućim obveznim geografskim modulom. Prije donošenja Odluke o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. sadržaj iste treba dopuniti za svaki sektor i kvalifikaciju na razini 4.2. odgovarajućim obveznim geografskim modulima. U sektoru ekonomija, trgovina i poslovna administracija navedeni geografski moduli trebaju biti obvezni za sve kvalifikacije. Bez navedenoga Odluka o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. nije cjelovita i ne omogućuje učenicima „razvijanje u osobe koje su kvalificirane za ulazak u svijet rada, nastavak obrazovanja te cjeloživotno učenje“ odnosno ostvarenje prvoga cilja iz Nacionalnog kurikuluma strukovnog obrazovanja. Zastupljenost općeobrazovnih predmeta određena je Nacionalnim kurikulumom strukovnog obrazovanja, izrađenim prije 2018. godine. Koliko je taj dokument relevantan za generacije koje se pripremaju za tržište rada, nastavak obrazovanja i cjeloživotno učenje desetak godina nakon njegove izrade i donošenja? Stoga je nužno zaustaviti donošenje kurikula općeobrazovnih predmeta i modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama te izraditi novi nacionalni dokument, relevantan za mlade u vremenu u kojem žive, obrazuju se i u kojem će raditi. U izradu novog nacionalnog dokumenta za strukovno obrazovanje ili reviziju postojećeg Nacionalnog kurikuluma strukovnog obrazovanja (NKSO) moraju biti uključeni predstavnici sveučilišta i nacionalnih strukovnih udruga. Bez doprinosa sveučilišta i strukovnih udruga u izradi/reviziji NKSO isti ne sadrži preduvjete za nastavak obrazovanja mladih koji završavaju srednje strukovne škole niti osigurava „osposobljavanje za cjeloživotno učenje, ponajprije radi lakšeg prilagođavanja nepredvidivoj budućnosti i brzim promjenama zbog globalizacije, promjena na tržištu rada te utjecaja informacijsko-komunikacijskih tehnologija, migracija, kao i različitih kriza i neočekivanih situacija“, temeljne zadaće odgoja i obrazovanja djece i mladih, navedenih u Nacionalnome planu razvoja sustava obrazovanja za razdoblje do 2027. godine. „U globaliziranom svijetu koji se sve brže mijenja, obilježenom izazovima poput četvrte industrijske revolucije i zelene tranzicije, ali i brojnim ugrozama, kao što su klimatske promjene, pandemije, geopolitički poremećaji ili migracije, planiranje budućnosti danas je možda važnije nego ikada prije“ (Nacionalna razvojna strategija Republike Hrvatske do 2030. godine). To planiranje budućnosti uključuje i donošenje cjelovitih i relevantnih odluka o obrazovanju mladih u strukovnim školama. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj općeobrazovnog predmeta Geografije nije predmet javnog savjetovanja. Naglašavamo da je strukovno obrazovanje prvenstveno usmjereno na stjecanje specifičnih stručnih vještina koje pripremaju učenike za tržište rada. Općeobrazovni moduli i kurikuli međupredmetnih tema pružaju temeljno i široko znanje koje je neophodno za cjelokupni razvoj učenika. Važno je naglasiti da se prilikom izrade novih kurikula vodilo računa o tome da učenici nisu preopterećeni dodatnim sadržajima koji nisu izravno povezani s njihovim budućim profesionalnim ili obrazovnim potrebama. U svim obrazovnim sektorima vodilo se računa da kurikuli osiguraju sveobuhvatan obrazovni okvir koji balansira između stručnog i općeobrazovnog znanja, pripremajući učenike za cjeloživotno učenje i prilagodbu promjenama u društvu i na tržištu rada. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
5 | KARLO HORVAT | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije VOZAČ MOTORNOG VOZILA / VOZAČICA MOTORNOG VOZILA u sektoru PROMET I LOGISTIKA | Poštovani, odluka o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. kao i Odluka o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. u suprotnosti su s Nacionalnom razvojnom strategijom Republike Hrvatske do 2030. godine i Nacionalnim planom razvoja sustava obrazovanja do 2027. U Nacionalnome planu navodi se „U globaliziranom svijetu brzog tehnološkog razvoja, automatizacije i digitalizacije, u kombinaciji s novim gospodarskim scenarijima te društvenim izazovima kao što su klimatske promjene, krize uzrokovane izbijanjem bolesti (pandemije) te demografske promjene, nužno je da svi pojedinci imaju odgovarajuće kompetencije (znanja, vještine i oblikovana stajališta)“. Statusom općeobrazovnih predmeta u sustavu strukovnoga obrazovanja, posebice geografije, te se kompetencije ne mogu steći na razinama 4.1. i 4.2. Za stjecanje odgovarajućih kompetencija u svakome sektoru i u svakoj kvalifikaciji na razini 4.1. geografija kao općeobrazovni predmet mora biti zastupljena kurikulom koji je sastavni dio Odluke o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. Za stjecanje odgovarajućih kompetencija u svakome sektoru i u svakoj kvalifikaciji na razini 4.2. geografija kao općeobrazovni predmet mora biti zastupljena kurikulom koji je sastavni dio Odluke o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. i minimalno u jednome razredu odgovarajućim obveznim geografskim modulom. Prije donošenja Odluke o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. sadržaj iste treba dopuniti za svaki sektor i kvalifikaciju na razini 4.2. odgovarajućim obveznim geografskim modulima. U sektoru ekonomija, trgovina i poslovna administracija navedeni geografski moduli trebaju biti obvezni za sve kvalifikacije. Bez navedenoga Odluka o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. nije cjelovita i ne omogućuje učenicima „razvijanje u osobe koje su kvalificirane za ulazak u svijet rada, nastavak obrazovanja te cjeloživotno učenje“ odnosno ostvarenje prvoga cilja iz Nacionalnog kurikuluma strukovnog obrazovanja. Zastupljenost općeobrazovnih predmeta određena je Nacionalnim kurikulumom strukovnog obrazovanja, izrađenim prije 2018. godine. Koliko je taj dokument relevantan za generacije koje se pripremaju za tržište rada, nastavak obrazovanja i cjeloživotno učenje desetak godina nakon njegove izrade i donošenja? Stoga je nužno zaustaviti donošenje kurikula općeobrazovnih predmeta i modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama te izraditi novi nacionalni dokument, relevantan za mlade u vremenu u kojem žive, obrazuju se i u kojem će raditi. U izradu novog nacionalnog dokumenta za strukovno obrazovanje ili reviziju postojećeg Nacionalnog kurikuluma strukovnog obrazovanja (NKSO) moraju biti uključeni predstavnici sveučilišta i nacionalnih strukovnih udruga. Bez doprinosa sveučilišta i strukovnih udruga u izradi/reviziji NKSO isti ne sadrži preduvjete za nastavak obrazovanja mladih koji završavaju srednje strukovne škole niti osigurava „osposobljavanje za cjeloživotno učenje, ponajprije radi lakšeg prilagođavanja nepredvidivoj budućnosti i brzim promjenama zbog globalizacije, promjena na tržištu rada te utjecaja informacijsko-komunikacijskih tehnologija, migracija, kao i različitih kriza i neočekivanih situacija“, temeljne zadaće odgoja i obrazovanja djece i mladih, navedenih u Nacionalnome planu razvoja sustava obrazovanja za razdoblje do 2027. godine. „U globaliziranom svijetu koji se sve brže mijenja, obilježenom izazovima poput četvrte industrijske revolucije i zelene tranzicije, ali i brojnim ugrozama, kao što su klimatske promjene, pandemije, geopolitički poremećaji ili migracije, planiranje budućnosti danas je možda važnije nego ikada prije“ (Nacionalna razvojna strategija Republike Hrvatske do 2030. godine). To planiranje budućnosti uključuje i donošenje cjelovitih i relevantnih odluka o obrazovanju mladih u strukovnim školama. Lijep pozdrav. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj općeobrazovnog predmeta Geografije nije predmet javnog savjetovanja. Naglašavamo da je strukovno obrazovanje prvenstveno usmjereno na stjecanje specifičnih stručnih vještina koje pripremaju učenike za tržište rada. Općeobrazovni moduli i kurikuli međupredmetnih tema pružaju temeljno i široko znanje koje je neophodno za cjelokupni razvoj učenika. Važno je naglasiti da se prilikom izrade novih kurikula vodilo računa o tome da učenici nisu preopterećeni dodatnim sadržajima koji nisu izravno povezani s njihovim budućim profesionalnim ili obrazovnim potrebama. U svim obrazovnim sektorima vodilo se računa da kurikuli osiguraju sveobuhvatan obrazovni okvir koji balansira između stručnog i općeobrazovnog znanja, pripremajući učenike za cjeloživotno učenje i prilagodbu promjenama u društvu i na tržištu rada. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
6 | IVAN ČIRJAK | 2.SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.1 POPIS OPĆEOBRAZOVNIH NASTAVNIH PREDMETA/MODULA | Poštovani, želim izraziti nezadovoljstvo prijedlogom donošenja novih strukovnih kurikula kojima se smanjuje satnica općeobrazovnih predmeta koji nisu obavezni na državnoj maturi, a povećava satnica obaveznih predmeta s državne mature. Također podržavam očitovanje HRVATSKOG GEOGRAFSKOG DRUŠTVA / GEOGRAFSKOG ODSJEKA na e-savjetovanje o Odluci o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama i Odluci o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. Odluka o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. kao i Odluka o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. u suprotnosti su s Nacionalnom razvojnom strategijom Republike Hrvatske do 2030. godine i Nacionalnim planom razvoja sustava obrazovanja do 2027. U Nacionalnome planu navodi se „U globaliziranom svijetu brzog tehnološkog razvoja, automatizacije i digitalizacije, u kombinaciji s novim gospodarskim scenarijima te društvenim izazovima kao što su klimatske promjene, krize uzrokovane izbijanjem bolesti (pandemije) te demografske promjene, nužno je da svi pojedinci imaju odgovarajuće kompetencije (znanja, vještine i oblikovana stajališta)“. Statusom općeobrazovnih predmeta u sustavu strukovnoga obrazovanja, posebice geografije, te se kompetencije ne mogu steći na razinama 4.1. i 4.2. Za stjecanje odgovarajućih kompetencija u svakome sektoru i u svakoj kvalifikaciji na razini 4.1. geografija kao općeobrazovni predmet mora biti zastupljena kurikulom koji je sastavni dio Odluke o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. Za stjecanje odgovarajućih kompetencija u svakome sektoru i u svakoj kvalifikaciji na razini 4.2. geografija kao općeobrazovni predmet mora biti zastupljena kurikulom koji je sastavni dio Odluke o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. i minimalno u jednome razredu odgovarajućim obveznim geografskim modulom. Prije donošenja Odluke o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. sadržaj iste treba dopuniti za svaki sektor i kvalifikaciju na razini 4.2. odgovarajućim obveznim geografskim modulima. U sektoru ekonomija, trgovina i poslovna administracija navedeni geografski moduli trebaju biti obvezni za sve kvalifikacije. Bez navedenoga Odluka o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. nije cjelovita i ne omogućuje učenicima „razvijanje u osobe koje su kvalificirane za ulazak u svijet rada, nastavak obrazovanja te cjeloživotno učenje“ odnosno ostvarenje prvoga cilja iz Nacionalnog kurikuluma strukovnog obrazovanja. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj općeobrazovnog predmeta Geografije nije predmet javnog savjetovanja. Naglašavamo da je strukovno obrazovanje prvenstveno usmjereno na stjecanje specifičnih stručnih vještina koje pripremaju učenike za tržište rada. Općeobrazovni moduli i kurikuli međupredmetnih tema pružaju temeljno i široko znanje koje je neophodno za cjelokupni razvoj učenika. Važno je naglasiti da se prilikom izrade novih kurikula vodilo računa o tome da učenici nisu preopterećeni dodatnim sadržajima koji nisu izravno povezani s njihovim budućim profesionalnim ili obrazovnim potrebama. U svim obrazovnim sektorima vodilo se računa da kurikuli osiguraju sveobuhvatan obrazovni okvir koji balansira između stručnog i općeobrazovnog znanja, pripremajući učenike za cjeloživotno učenje i prilagodbu promjenama u društvu i na tržištu rada. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
7 | STJEPAN BUBLIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije VOZAČ MOTORNOG VOZILA / VOZAČICA MOTORNOG VOZILA u sektoru PROMET I LOGISTIKA, IV. | POŠTOVANI, moj komentar br.4 Koda odabira izbornog predmete: 1.Da li će učenici u razredu moći birati različite izbirne predmete, naime kod nas u školi sada cijeli razred bira jedan predmet. 2.AKO će moći birati različite izborne predmete, a mislim da bi trebali moći , ali to treba napisati u kurikulumu, ne znam možda mi je promaknulo, ali mislim da sada nije napisano. 3. Koliki je najmanji broj učenika za izvođenje jenog izbornog predmeta mislim da i to treba propisati, ako će učenici moći birati različite izbirne predmete. lp | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Za izvođenje izbornog modula Upravljanje skupom teretnih votornih vozila svaka školač mora imati potrebne materijalne i kadrovske uvjete. Organizacija izvođenja nastave svih modula pa tako i spomenutog modula ja u ingerenciji škole te se odvija sukladno odredbama Pravilnika o načinu organiziranje i izvođenja nastave u strukovnim školama i Pravilnika o izmjenama i dopunama pravilnika o načinu organiziranja i izvođenja nastave u strukovnim školama. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
8 | STJEPAN BUBLIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije VOZAČ MOTORNOG VOZILA / VOZAČICA MOTORNOG VOZILA u sektoru PROMET I LOGISTIKA, IV. | Poštovani , moj kometar 3. Kod uvijeta za upis s obzirom da se kao izborna nastva uvodi UMV E kat. mislim da bi trealo lječničko uvjerenje za vozača C i C +E, jer je ista cijena lječničkog C i C+E. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
9 | STJEPAN BUBLIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije VOZAČ MOTORNOG VOZILA / VOZAČICA MOTORNOG VOZILA u sektoru PROMET I LOGISTIKA, IV. | Poštovani, moj komentar br.2 Izborni predmet iz UMV skupom teretnih vozila E kat.. treba dobro razraditi jer bi moglo biti problema, inače nemam ništa protiv se uvede. Učenici koji to izaberu, a možda ih većina odabere, da bi dobili ocjenu iz tog predmeta moraju voziti propisani broj sati 10h. S obzrom na dasadašnja iskustva sa C kat uvijek je voznja na knap do kraja šk-god. koja 3.razredu završava u 5.mj.i moraju imati ocjene iz UMV. A ako izaberu izborni predmet UMV skupom vozila, a ne izvezu,,a prije toga još moraju i položiti testove nakon što polože C. kat prijava za E polaganje to se sve oduži s obziroma na način kako se sada obavlja polaganje u HAKU. Mislim da bi bilo dobro da se ide s prijedlogom ispred agencije i ministarstva da redovni učenici polažu odmah testove CE program i onada polažu Umv C i UMV E koji izaberu to za izborni program. Tako bi se dobiolo na vremenu da stignu do20.5. odnosno kraj završne god.koja završava nešto prije, izvesti Vožnju E kat. da mogu dobiti ocjenu iz UMV za E kat. Jer ako to ne uspiju iz izborne nastave koju odaberu biti će neocjenjeni , odnosno neg.ocjena i upućuju se na popravak . Drugi problem može biti što treba definirati je što je potrebno da bi pristupio završnom ispitu. 1. Ako nije izabrao izbornu UMV E kat.onda se zna mora položiti C kat. 2.Ako je izabrao izbornu nastavu UMV E kat. izvezao je svih 10 h vožnje dobio ocjenu iz UMV iz izborne nastave ima položenu C kat. da li takav učenik može pristupiti Završnom ispitu U ljetnom roku, a Ispit iz E kat položiti poslije i u kojem roku, to sve treba dobro propisati. Ima puno varijanti, da ih ne pišem sve , ali bio bi dobro da se to odmah sada napiše da se ne ostavi ništa slučaju. Poštovani ukoliko mislite da Vam mogu pomoći slobodno me kntaktirate, jer to sa E kat .može biti dobro ako se dobro propišu uvijeti, a ako ostanu rupe u kurikulumu onda kasnije nastupaju problemi u izvođenju nastave i propisia i UMV E kat. lp | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Za izvođenje izbornog modula Upravljanje skupom teretnih votornih vozila svaka školač mora imati potrebne materijalne i kadrovske uvjete. Organizacija izvođenja nastave svih modula pa tako i spomenutog modula ja u ingerenciji škole te se odvija sukladno odredbama Pravilnika o načinu organiziranje i izvođenja nastave u strukovnim školama te odredbama Pravilnika o izmjenama i dopunama pravilnika o načinu organiziranja i izvođenja nastave u strukovnim školama. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
10 | STJEPAN BUBLIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije VOZAČ MOTORNOG VOZILA / VOZAČICA MOTORNOG VOZILA u sektoru PROMET I LOGISTIKA, 1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA | Područja procjene osobito se odnose na: - uvjete održavanja nastave - stanje postojeće opreme i potrebe za novom opremom i odgovarajućom literaturom Referiam se na gornji tekst koji je dio strukovnog kurikulama za stjecanje kvalifikacije vozač motornog vozila. 1. Nigdje nije navedena literatura koja se preporučuje za korištenje u izvođenju nastave, pa kako da onda napravim procjenu preporučene odgovarajuće literature. 2. Kurikulum je napravljen dosta kvaliteno i pohvaljujem autore. 3. Mislim da je dio iz matemetike koji se odnosi na kvadratnu funkciju u ovom zanimanju nepotreban, jer vozač za vrijeme vožnje mora imati druga znanja i vještine za zaustavni put, koja će ga učiniti sigurnjim u prometu (sigurnosni razmak, stanje i vrsta kolnika, brzina kretanja, opterećenje vozila, ispravnost kočnica , stanje pneumatika, klimatski uvijeti i reakcija vozača odnosno njegova motoričnost, te primjenja elemenata defanzivne vožnje za vrijeme vožnje). 4.Budući učenik u ovom zanimanju za upis mora donijeti lječnjičko uvjrenje za C-kat. , a poslije u pojedim modulima se spominju učenici s posebnim potrebama u odgojnom obrazovanju, nije mi to jasno, jer nema lječničke svjedodžbe po prilagođenom programu., jer nema ni vozačke po prilagođenom programu. Zanima me tko će odlučiti s kojim posebim potrebama se može upisati, a kojim ne. 5. POHVALJUJEM OBAVEZNO UVOĐENJE PROBLEMSKE NASTAVE. Prvi puta pišem komentare pa ne znam da li će biti vidljivo tko piše pa ću se potpisati. Stjepan Bublić Strukovna škola Sisak LP | Prihvaćen | Primljeno na znanje. Paralelno s izradom strukovnih kurikuluma izrađen je veliki broj DOM-ova koji prate skupove ishoda učenja, a biti će ih moguće besplatno preuzimati i koristiti. Namijenjeni su i nastavnicima i učenicima. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |