Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o Obrascu iskaza o procjeni učinaka propisa za Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Općeg poreznog zakona

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 BOŽICA IŠTVANIĆ OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA, 4. UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA Obrazloženje predloženih izmjena gotovo se u cijelosti oslanja na digitalizaciju i povećanje učinkovitosti razmjene informacija. Paralelno, predložene izmjene Zakona o poreznoj upravi detaljnije definiraju koje informacije treba sadržavati pisani ili usmeni upit obveznika prema Poreznoj upravi. Navedeno se može postići isključivo optimizacijom procesa komunikacije na način da i porezni obveznik ima mogućnost direktno kontaktirati referente na razini ispostave nadležne za pojedine poreze kojima obveznik podliježe. Prije svega, slanje poruka i dokumenata putem Pretinca unutar sustava ePorezne omogućeno je isključivo zaposlenicima Porezne uprave, dok porezni obveznik nema mogućnost niti odgovoriti niti priložiti dokument (osim pojedinom predanom obrascu, što nije idealno rješenje jer nisu svi upiti vezani za neki predani izvještaj) osim putem e-maila, ukoliko uopće dobije informaciju na koji e-mail može poslati tražene dokumente ili obrazloženje. Drugi problem koji se pojavljuje jest nedostatak kontakt podataka referenata, pa su porezni obveznici (posebice novoosnovani) često osuđeni na kontaktiranje centrale nadležne ispostave i telefonsko traženje referenta. Ukoliko se od poreznog obveznika traži da obvezno koristi sustav ePorezna, te obvezno dostavi e-mail adresu za komunikaciju s Poreznom upravom, minimum koji Porezna uprava treba pružiti poreznom obvezniku u smislu digitalizacije komunikacije i optimalnog korištenja elektroničkih rješenja jest isto tako omogućiti podatak o kontakt e-mail adresi zaposlenika Porezne uprave. Oba problema jednosmjerne komunikacije rješiva su manjim tehničkim doradama postojećeg sustava ePorezna. Nije prihvaćen Dvosmjerna komunikacija putem sustava ePorezna predviđena je kroz razvoj u projektu „Digitalna transformacija Porezne uprave“ te će ista biti omogućena završetkom projekta krajem 2026. godine. Kontakt podaci nadležne ispostave su objavljeni na Internet stranici Porezne uprave.
2 ZAVIŠA ARH   Neshvatljivo je ponašanje vlasti prema obiteljskom smještaju. Porezna presija i niz restriktivnih zakona i mjera vode prema potpunoj deturistifikaciji lokalnog stanovništva. Iz svega je razvidno da se zacrtana strategija smanjenja i uništenja obiteljskog smještaja provodi u djelo kroz cijeli niz zakona kojima će se stjecanje drugog dohotka tako učiniti neisplativim.Obiteljski smještaj doprinosi prihodima domaćinstva onda kada su drugi, osnovni prihodi poput plaća i mirovina nedostatni. Ako možemo osigurati dobar životni standard i prihod s kojim možemo plaćati sve obaveze i još putovati po svijetu kao slobodni ljudi, a ne najamni radnici, zašto se ne bismo odlučili za takav pristup? Hrvatska obala i otoci već bi davno bili bez stanovništva da nije bilo turizma, osobito obiteljskog turizma Smještajna potrošnja po noćenju (osoba/dan) iznosi prosječno 70 eura (hrana, piće, izleti, atrakcije, kupovina, suveniri i slično), što dodatno donosi 33.600 eura prihoda za lokalno pružene usluge.Iza tih usluga stoje ljudi koji primaju plaću i plaćaju porez na dohodak (na plaću) koji također ide u proračun JLS. Djeca lokalnog stanovništva idu u vrtić i školu u istom gradu ili općini, zbog čega se zapošljava potrebno osoblje. Ističem da najveći doprinos lokalnoj ekonomiji daje stanovništvo jedinice lokalne samouprave koje pored dohotka od nesamostalnog rada stječe i dohodak od iznajmljivanja smještaja turistima.Taj dohodak se troši za potrebe kućanstva u lokalnoj samoupravi i time se stvara veća potražnja za proizvodima i uslugama pa se stvara i potreba za većim zapošljavanjem. Svaka zaposlena osoba zbog povećane potražnje proizvoda i usluga opet plaća porez na dohodak koji je najznačajniji proračunski prihod JLS. Također, turisti koji borave u smještaju u domaćinstvu povećavaju potražnju pa tako potiču dodatna zapošljavanja i novi porez na dohodak. Posljedica je manji broj dolazaka najveće ciljne skupine. Osim toga, posljedica može biti povećanje iskoristivosti nekategoriziranih stanova i kuca za odmor. Najprije ukinuti pansioni, a sada su na red došli i apartmani. Mišljenja sam da je konačan cilj deturistifikacija lokalnog stanovništva, onemogućavanje stjecanja koristi od turizma za lokalno stanovništvo. To opet vodi ka oslobađanju atraktivnog prostora i atraktivnih nekretnina od domicilnog stanovništva.Ona se očituje najprije promjenom vlasništva nad privatiziranim hotelskim kućama gdje nestaje udio vlasništva lokalne zajednice, zamjenom domaćih zaposlenika u turizmu za strane, stalnih radnika za sezonske. Nastavlja se prestankom otkupa domaćih proizvoda, prestankom suradnje hotelskih kuća i domaćih vlasnika smještajnih objekata. Konačno se vrši pritisak prema lokalnim i državnim vlastima kako bi se onemogućilo pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu. Najprije su ukinuti pansioni, sad su na red došli apartmani. Nije prihvaćen Komentar se ne odnosi na procjenu učinaka propisa za Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Općeg poreznog zakona.