Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću za Prijedlog pravilnika o ribolovnim mogućnostima i raspodjeli državne kvote u 2025. godini za ribolov plavoperajne tune (Thunnus thynnus)
|
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ANTE DEKOVIĆ | PRAVILNIK O RIBOLOVNIM MOGUĆNOSTIMA I RASPODJELI DRŽAVNE KVOTE U 2025. GODINI ZA RIBOLOV PLAVOPERAJNE TUNE (Thunnus thynnus), PRILOG 2. | Prigovor na Pravilnik o ribolovnim mogućnostima i raspodjeli državne kvote za ribolov plavoperajne tune u 2025. godini Poštovani, Ovim putem želim iznijeti svoje neslaganje sa Pravilnikom o ribolovnim mogućnostima i raspodjeli državne kvote za ribolov plavoperajne tune za 2025. godinu, posebno u vezi s pitanjima tržišne konkurencije i mogućih monopolističkih praksi na tržištu ribarstva. Naime, smatram da trenutna raspodjela kvote i uvjeti koji su postavljeni za gospodarski ribolov, a naročito za ribolov plavoperajne tune plivaricama tunolovkama, mogu dovesti do koncentracije tržišta i stvaranja monopolske pozicije nekoliko velikih igrača u industriji, dok mali i srednji ribolovni subjekti ostaju marginalizirani. Konkretno, primijetio sam nekoliko ključnih problema u vezi s raspodjelom kvote i kapacitetima ribolovne flote: Nedovoljna fleksibilnost za male ribolovne operacije: Pravilnik propisuje da maksimalni broj plovila koja mogu sudjelovati u ribolovu plavoperajne tune plivaricom tunolovkom ne smije biti veći od 18, dok broj plovila koja sudjeluju u ciljanom ribolovu tune udičarskim alatima ne smije biti veći od 12. Ove brojke, premda naizgled ograničavajuće, mogu favorizirati veće ribarske operacije koje već posjeduju potrebnu infrastrukturu i kapacitete za učinkovitu eksploataciju kvote. Mali ribolovci, s manjim flota i resursima, suočavaju se s problemom ulaska na tržište ili izravne konkurencije s većim, bolje kapitaliziranim entitetima. Raspodjela kvote favorizirajuća za veće aktere: Državna kvota za ribolov plavoperajne tune raspoređena je na način koji, čini se, favorizira velike plovila i operacije. Za ribolov plavoperajne tune plivaricama tunolovkama predviđena je kvota od 880 tona, što je značajan postotak ukupne raspodijeljene kvote. Ovaj udio može stvoriti nejednake uvjete na tržištu, gdje manji ribolovci s ograničenim kapacitetima za ulov ne mogu konkurirati s velikim flota koje već imaju pristup većim kvotama. Povećanje koncentracije tržišta u rukama nekoliko velikih operacija: S obzirom na način raspodjele kvote i količine koje su dodijeljene velikim ribolovnim plovilima, postoji opravdana zabrinutost da bi moglo doći do monopolističkih praksi, gdje samo nekoliko velikih aktera bude u mogućnosti ostvariti profit od ribolova plavoperajne tune. Ovo može rezultirati smanjenjem konkurencije, višim cijenama za krajnje potrošače i smanjenjem tržišne dinamike koja je ključna za zdravlje sektora. Nedostatak adekvatne potpore za male i srednje ribare: Pravilnik ne pruža dovoljnu zaštitu malim i srednjim ribolovnim operacijama koje se suočavaju s većim izazovima u konkurenciji s velikim korporacijama. Potrebno je razmotriti posebne mjere podrške za ove operacije, uključujući povoljnije uvjete za dobivanje kvota, subvencije ili druge poticaje koji bi omogućili ravnotežu u sektoru. Zbog navedenih razloga smatram da je potrebno izvršiti izmjene u pravilniku kako bi se omogućilo ravnotežno i pravedno tržište za sve sudionike u sektoru ribarstva, te spriječilo koncentriranje tržišta u rukama nekoliko velikih aktera. Uvođenje mjera koje bi podržale manje ribolovce, osigurale veću transparentnost u dodjeli kvota i spriječile monopolističke prakse, bilo bi od ključne važnosti za održivost sektora i dugoročni ekonomski razvoj. Zahvaljujem na razumijevanju i pozivam vas da preispitate trenutnu raspodjelu kvote i uvjete u pravilniku u svrhu osiguravanja pravičnijeg tržišta za sve sudionike. S poštovanjem, | Primljeno na znanje | Poštovani, prijedlog raspodjele kvote plavoperajne tune iz Priloga 1. prijedloga Pravilnika temelji se na okolnostima prisutnima tijekom promatranog referentnog razdoblja i dodatno je, u najvećoj mogućoj mjeri prilagođen stvarnim potrebama, a slijedom analize dinamike i rezultata prošlogodišnjih ribolovnih sezona. Primjetan trend povećanja ukupnog dopuštenog ulova na razini ICCAT-a tijekom posljednjih 10 godina, prati i evolucija alokacije kvote na nacionalnoj razini koja je obilježena postojanim porastom alokacije na različite segmente ribolova, uključujući i one koji spadaju u mali priobalni ribolov kao i stalnim porastom broja sudionika na tržištu. |
| 2 | BORNA VUJNOVIĆ | PRAVILNIK O RIBOLOVNIM MOGUĆNOSTIMA I RASPODJELI DRŽAVNE KVOTE U 2025. GODINI ZA RIBOLOV PLAVOPERAJNE TUNE (Thunnus thynnus) | Poštovani, Želim izraziti svoj prigovor na trenutni zakon koji regulira lov plavoperajne tune, s posebnim naglaskom na nejednakost u raspodjeli kvota i njegov negativan utjecaj na cijenu ribe za građane Hrvatske. Naime, zakon omogućava velikim komercijalnim plivaricama značajnu kvotu za ulov plavoperajne tune, dok manji, tradicionalni ribari i lokalne zajednice nisu u istoj mjeri uključeni u raspodjelu resursa. Ovakav sustav ne samo da dovodi do koncentracije plovila u rukama nekoliko velikih ribarskih poduzeća, već ima i dugoročne negativne ekonomske posljedice na cijene ribe na domaćem tržištu. Zbog prevelikog udjela plivarica u ukupnom ulovu, ponuda plavoperajne tune je ograničena, a cijene za krajnje potrošače, uključujući i hrvatske građane, postaju nedostupne za mnoge. Na taj način, resursi koje priroda pruža postaju privilegija manjeg broja profitnih interesa, dok se građanima otežava pristup ovim proizvodima. S obzirom na to da plavoperajna tuna ima visok ekonomski značaj, smatram da bi zakon trebao omogućiti pravedniju raspodjelu kvota i uključiti širi spektar ribara u lovnu praksu, čime bi se smanjio monopol velikih plivarica, a istovremeno poboljšala dostupnost i cijena ribe za širu javnost. Pozivam nadležne institucije da preispitaju trenutni zakon, s ciljem usklađivanja interesa velikih i malih ribara, te stvaranja održivog i pravednog tržišta koje neće ugrožavati pristup hrane građanima Hrvatske. S poštovanjem | Primljeno na znanje | Poštovani, primjetan trend povećanja ukupnog dopuštenog ulova na razini ICCAT-a tijekom posljednjih 10 godina, prati i evolucija alokacije kvote na nacionalnoj razini koja je obilježena s postojanim porastom alokacije na segmente ribolova kojima je primarno odredište domaće tržište svježom ribom, uključujući i one segmente koji ujedno spadaju u mali priobalni ribolov. Cijene plavoperajne tune u maloprodaju posljedica su funkcioniranja tržišta. Prijedlog raspodjele kvote plavoperajne tune iz Priloga 1. prijedloga Pravilnika proizlazi iz analiza dinamike i rezultata prošlogodišnjih ribolovnih sezona i u najvećoj mogućoj mjeri je usklađen sa stvarnim potrebama. |
| 3 | BIG FISHING DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA TRGOVINU I USLUGE | PRAVILNIK O RIBOLOVNIM MOGUĆNOSTIMA I RASPODJELI DRŽAVNE KVOTE U 2025. GODINI ZA RIBOLOV PLAVOPERAJNE TUNE (Thunnus thynnus), PRILOG 1. | s obzirom na broj zainteresiranih sudionika natječaja za dodjelu kvote, očito je da je interes za rekreacijski tunolov i više nego prisutan, što znači da bi smanjenje kvote bilo kontraproduktivno. Predlažemo da pravne i fizičke osobe koje uopće nisu iskoristile kvotu ili npr. iskoristili samo mali njezin dio, ne mogu sudjelovati na slijedećem natječaju. Također, smatramo da bi bilo svrsishodno dati prednost obrtima i pravnim osobama koji se bave ribolovnim čarterom jer kroz obavljanje svoje djelatnosti direktno kroz poreze i doprinose pune državni budžet. | Primljeno na znanje | Poštovani, zahvaljujemo na iznesenim prijedlozima, no skrećemo pažnju da su uvjeti i kriteriji za odabir ponuda na temelju javnog natječaja kojim se dodjeljuje kvota u okviru rekreacijskog ribolova trofejnih primjeraka tune predmet drugog propisa. |
| 4 | HONESTO MAENA, OBRT ZA TRGOVINU, VL. IVAN HORŽIĆ, ZADAR, PRILAZ JOSIPA TORBARINE 2 | PRAVILNIK O RIBOLOVNIM MOGUĆNOSTIMA I RASPODJELI DRŽAVNE KVOTE U 2025. GODINI ZA RIBOLOV PLAVOPERAJNE TUNE (Thunnus thynnus) | Poštovani, Nadamo se u narednom vremenu da ćemo i mi ostali ribarski obrti imati uvjete za dobiti kvotu na osobna plovila koja imaju upisane udičarske alate u povlastici. Državna kvota članak 3.Ako se ukupna kvota ne bude ispunjena ostatak ulovne kvote ili njegov dio Ministarstvo može preraspodijeliti na udičarske alate u gospodarskom ribolovu i/ili na prilov i/ili na ribolov u znanstvene svrhe. Hvala na ukazanom vremenu i promišljanju. Srdačan pozdrav, Ivan | Primljeno na znanje | Poštovani, u slučaju potrebe za primjenom članka 3. stavka 3. prijedloga Pravilnika, način raspodjele dodatne individualne kvote za plovila koja obavljaju ribolov tune udičarskim alatima predviđen je posebnim propisom kojim se regulira ribolov tune udičarskim alatima te nije predmet ovog propisa. |
| 5 | FILIP ŠVEB | PRAVILNIK O RIBOLOVNIM MOGUĆNOSTIMA I RASPODJELI DRŽAVNE KVOTE U 2025. GODINI ZA RIBOLOV PLAVOPERAJNE TUNE (Thunnus thynnus) | Poštovani, Želim iznijeti svoj prigovor u vezi s trenutnim zakonodavnim okvirom koji regulira ribolovni turizam i lov plavoperajne tune, te ukazati na nekoliko ključnih problema koji utječu na održivost i konkurentnost hrvatskog turizma. Za hrvatski turizam od izuzetne je važnosti osigurati pristupačnije cijene plavoperajne tune, jer je ona postala jedan od najtraženijih proizvoda među turistima koji dolaze na ribolovne ture. Mnogi od njih žele uloviti tunu i ponijeti je kući, no trenutno je to zakonski ograničeno. Ovakva situacija negativno utječe na doživljaj turista i smanjuje konkurentnost Hrvatske kao destinacije za ribolovni turizam, koji predstavlja važan segment naše ekonomije. S obzirom na značaj ribolovnog turizma, smatram da bi trebalo uvesti specijalizirane autorizacije za lov tune za sve koji se bave ovim oblikom turizma. Ovaj sustav omogućio bi održivo upravljanje ulovom, uz pravo plovila koja se bave ribolovnim turizmom da svakog dana ulove jednu tunu. Time bi se turistima omogućilo autentično iskustvo lova na tunu, a istovremeno bi se ostvarili dodatni prihodi kroz odgovarajuće naknade, čime bi se omogućio održivi razvoj turizma i zadovoljile potrebe i turista i lokalnih zajednica. Također, smatram da je nužno povećati broj autoriziranih plovila za lov plavoperajne tune i ravnomjerno raspodijeliti kvote među svim operaterima koji se bave ribolovnim turizmom. Trenutna raspodjela kvota ne osigurava jednak pristup resursima svim zainteresiranim plovilima, što dovodi do tržišne nejednakosti i smanjuje konkurentnost sektora. Ravnomjerna raspodjela kvota omogućila bi veći broj operatera da sudjeluje u ovoj aktivnosti, čime bi se povećala ponuda, a istovremeno bi se osigurao održiviji pristup plavoperajnoj tuni. Plovilima koja nemaju odgovarajuću autorizaciju za ribolovni turizam, a bave se prijevozom putnika i/ili rentom brodova, trebalo bi zabraniti bavljenje lovom na tunu. Za takve prekršaje nužno je uvesti stroge kazne kako bi se zastitili obrti i firme koji se bave ribolovnim turizmom. Na taj način omogućit će se da samo legalni subjekti koji zadovoljavaju uvjete za ribolovni turizam mogu loviti tunu, čime bi se očuvala održivost sektora i zaštitili interesi svih onih koji se bave zakonitim i održivim ribolovnim turizmom. Zahvaljujem na pažnji i nadam se da će ovaj prijedlog biti razmotren kako bi se osigurao dugoročan razvoj i konkurentnost hrvatskog ribolovnog turizma. S poštovanjem, | Nije prihvaćen | Poštovani, prijedlog raspodjele kvote plavoperajne tune iz Priloga 1. prijedloga Pravilnika proizlazi iz analiza dinamike i rezultata prošlogodišnjih ribolovnih sezona i u najvećoj mogućoj mjeri odražava stvarne potrebe. Konkretno, u slučaju rekreacijskog ribolova trofejnih primjeraka tune, analiza prethodnih ribolovnih sezona, od uspostave ovog oblika ribolova, pokazuje da je iskorištenost kvote redovno ispod 50% dodijeljene kvote pri čemu se tijekom promatranog razdoblja ne prepoznaje trend porasta. K tome, želimo pojasniti kako postoji značajna razlika između ribolovnog turizma i rekreacijskog ribolova. Sukladno člancima 36.-38. Zakona o morskom ribarstvu (Narodne novine 62/17, 130/17, 14/19, 30/23 i 14/24) ribolovni turizam je oblik gospodarskog ribolova u kojem gospodarski ribolov smije obavljati ovlaštenik povlastice za gospodarski ribolov ribolovnim alatima koji su upisani u povlasticu, u ribolovnim zonama koje su upisane u povlasticu, poštujući pravila koja su propisana zakonskim i podzakonskim aktima za gospodarski ribolov. U ribolovnom turizmu turistima se demonstrira ribolov, no u njemu turisti ne sudjeluju aktivno. Uvjeti za dobivanje ovlaštenja za ribolovni turizam propisani su člankom 37. Zakona o morskom ribarstvu. Želimo stoga naglasiti kako nije moguće u sklopu ribolovnog turizma iskorištavati kvotu za rekreacijski ribolov. |
| 6 | ANTONELA MAJSTOROVIĆ | PRAVILNIK O RIBOLOVNIM MOGUĆNOSTIMA I RASPODJELI DRŽAVNE KVOTE U 2025. GODINI ZA RIBOLOV PLAVOPERAJNE TUNE (Thunnus thynnus) | Zbog sve većeg interesa za ribolovni turizam, smatram da bi bilo nužno uvesti kvote za brodove koji se bave ovim oblikom turizma, s ciljem održivog upravljanja resursima plavoperajne tune. Preporučujem da se uvede kvota od jedne tune po danu po brodu, koju bi turisti plaćali uz određenu naknadu. Na taj način bi se osigurala ravnoteža između očuvanja prirodnih resursa i interesa ribolovnog turizma, koji ima veliki ekonomski potencijal za lokalne zajednice. Ovakva mjera omogućila bi transparentno i odgovorno upravljanje, smanjujući pritisak na populaciju tune, dok bi istovremeno donijela dodatne prihode kroz naknade koje bi se koristile za očuvanje morskog ekosustava. Također, takav sustav bi osigurao poštenu raspodjelu resursa među svim sektorima i spriječio potencijalne zloupotrebe u ribolovnom turizmu, čime bi se pridonijelo održivom razvoju turizma i ribarstva u Hrvatskoj. | Nije prihvaćen | Poštovani, želimo pojasniti kako postoji značajna razlika između ribolovnog turizma i rekreacijskog ribolova. Sukladno člancima 36. - 38. Zakona o morskom ribarstvu ("Narodne novine", br. 62/17, 130/17, 14/19, 30/23 i 14/24) ribolovni turizam je oblik gospodarskog ribolova u kojem gospodarski ribolov smije obavljati ovlaštenik povlastice za gospodarski ribolov ribolovnim alatima koji su upisani u povlasticu, u ribolovnim zonama koje su upisane u povlasticu, poštujući pravila koja su propisana zakonskim i podzakonskim aktima za gospodarski ribolov. U ribolovnom turizmu turistima se demonstrira ribolov, no u njemu turisti ne sudjeluju aktivno. Uvjeti za dobivanje ovlaštenja za ribolovni turizam propisani su člankom 37. Zakona o morskom ribarstva. Želimo stoga naglasiti kako nije moguće u sklopu ribolovnog turizma iskorištavati kvotu za rekreacijski ribolov. Dodatno, uvjeti i kriteriji za odabir ponuda na temelju javnog natječaja kojim se dodjeljuje kvota u okviru rekreacijskog ribolova trofejnih primjeraka tune predmet su drugog propisa. |
| 7 | MAURO LUKŠIĆ | VREMENSKA OGRANIČENJA, Članak 8. | NONO MIKO, OBRT ZA RIBARSTVO, CHARTER I DR. Postovani, Javljam se na ovo e-savjetovanje u nadi da ce nasi komentari biti prihvaceni te da nece doci do smanjenja kvote za rekreacijski ribolov isto tako da nece biti skracen vremenski period za koristenje kvote. Kao sudionik u natjecajima za kvotu od 2019 godine te dobitnik iste svjedocim visestrukom povecanju interesa nasih i stranih turista za trofejni ribolov na plavoperajnu tunu te njihovom zadovoljstvu prilikom ulova sto uvelike pridonosi pozitivnom utisku o Hrvatskom turistickom proizvodu u cjelini. Veliki interes za tu vrstu ribolova, sve veca prisutnost ribe u akvatoriju mi je i bila vodilja da dodatno ulozim sredstva u nabavku plovila za charter sa ciljem pruzanja sto bolje usluge. Postoje razni nacini kako selekcionirati korisnike kvota koji su ulozili znatna sredstva za ozbiljno bavljenje charterom (visegodisnje koristenje kvote, ispunjenje kvote, dokaz vlasnistva nad odgovarajucem plovilu za charter itd.) od onih koji to cine povremeno. Smanjenjem kvote ce se upravo sankcionirati oni koji bi trebali biti nagradjeni. Mauro Luksic, Vlasnik | Nije prihvaćen | Poštovani, promjene koje se predlažu ovim pravilnikom, a odnose se na rekreacijski ribolov trofejnih primjeraka tune prozlaze iz analize dinamike i rezultata prethodnih ribolovnih sezona. Rezultati ovih analiza pokazuju da je iskorištenost ukupne kvote u ovom obliku ribolova redovno ispod 50 % dodijeljene kvote, pojedinačna dodijeljena količina uglavnom premašuje stvarne potrebe, a vrhunac ribolovne sezone počinje u kolovozu. Dodatno, uvjeti i kriteriji za odabir ponuda na temelju javnog natječaja kojim se dodjeljuje kvota u okviru rekreacijskog ribolova trofejnih primjeraka tune predmet su drugog propisa. |
| 8 | MAURO LUKŠIĆ | OPĆE ODREDBE, Članak 1. | NONO MIKO, OBRT ZA RIBARSTVO, CHARTER I DR. Postovani, Javljam na na ovo e-savjetovanje u nadi da ce nasi komentari biti prihvaceni te da nece doci do smanjenja kvote za rekreacijski ribolov isto tako da nece biti skracen vremenski period za koristenje kvote. Kao sudionik u natjecajima za kvotu od 2019 godine te dobitnik iste svjedocim visestrukom povecanju interesa nasih i stranih turista za trofejni ribolov na plavorepu tunu te njihovom zadovoljstu prilikom ulova sto uvelike pridonosi pozitivnom utisku o Hrvatskom turistickom proizvodu u cjelini. Veliki interes za tu vrstu ribolova, sve veca prisutnost ribe u akvatoriju mi je i bila vodilja da dodatno ulozim sredstva u nabavku plovila za charter sa ciljem pruzanja sto bolje usluge. Postoje razni nacini kako selekcionirati korisnike kvota koji su ulozili znatna sredstva za ozbiljno bavljenje charterom (visegodisnje koristenje kvote, ispunjenje kvote, dokaz vlasnistva nad odgovarajucem plovilu za charter itd.) od onih koji to cine povremeno. Smanjenjem kvote ce se upravo sankcionirati oni koji bi trebali biti nagradjeni. Mauro Luksic, Vlasnik | Nije prihvaćen | Poštovani, promjene koje se predlažu ovim pravilnikom, a odnose se na rekreacijski ribolov trofejnih primjeraka tune proizlaze iz analize dinamike i rezultata prethodnih ribolovnih sezona. Rezultati ovih analiza pokazuju da je iskorištenost ukupne kvote u ovom obliku ribolova redovno ispod 50 % dodijeljene kvote, pojedinačna dodijeljena količina uglavnom premašuje stvarne potrebe, a vrhunac ribolovne sezone počinje u kolovozu. Dodatno, uvjeti i kriteriji za odabir ponuda na temelju javnog natječaja kojim se dodjeljuje kvota u okviru rekreacijskog ribolova trofejnih primjeraka tune predmet su drugog propisa. |
| 9 | OLIVER BANFIĆ | PRAVILNIK O RIBOLOVNIM MOGUĆNOSTIMA I RASPODJELI DRŽAVNE KVOTE U 2025. GODINI ZA RIBOLOV PLAVOPERAJNE TUNE (Thunnus thynnus), PRILOG 1. | Postovani. Smatram da smanjenje kvote za rekreaciski ribolov plavo perajne tune sa 12,5 na 6,5t donosi problem za Ribolovnie chartere, Trudimo se ravijat ribolni turizam na jako visokom nivou, i donjeti Hrvatski turizam u samom vrhu Ribolovnog turizma, kao sto cini jedan veliki dio svjeta, jer imamo tu mogučnos,. a smanjenje kvote i stalna izmjena pravilnika to otežava, kao i planiranje za novi sezonu. Najave gostiju od 1vog svibanj su vec pozitivne a ovako neznamo na cemu smo a donjet pravu odluku nije lako. Svake godine ima barem duplo vise natjecatelja nego raspisanih kvota, to znaci da je interes veliki i ne vidim razlog za smanjivanje kvota. Predlazem da se uzmu u obzir kao prve ribolovne chartere koji placaju porez i pune državni budjet pa onda ostali. Te smatram da Ribolovni charteri bi trebali imat prednost nad ostalima u natjecaju. Isto tako svijesan sam da jedan veliki dio sudionika koji su imali kvotu nisu ispunili istu jer vrijeme provedeno na moru im je sigurno manje od naseg koji zivimo od toga, a mozda njihova platežna moc je veca. Te iskustvo se nemoze uspoređivati. Zamolio bi vas da razmotrite nase prjesloge i komentare. Te da donesete ispravnu odliku koja ce ic u korist svima. S duznim postovanjem. Auto hit j.d.o.o - HITFISHING&TOURS | Nije prihvaćen | Poštovani, promjene koje se predlažu ovim pravilnikom, a odnose se na rekreacijski ribolov trofejnih primjeraka tune prozlaze iz analize dinamike i rezultata prethodnih ribolovnih sezona. Rezultati ovih analiza pokazuju da je iskorištenost ukupne kvote redovno ispod 50 % dodijeljene kvote, pojedinačna dodijeljena količina uglavnom premašuje stvarne potrebe, a vrhunac ribolovne sezone počinje u kolovozu. Dodatno, uvjeti i kriteriji za odabir ponuda na temelju javnog natječaja kojim se dodjeljuje kvota u okviru rekreacijskog ribolova trofejnih primjeraka tune predmet su drugog propisa. |
| 10 | OLIVER BANFIĆ | VREMENSKA OGRANIČENJA, Članak 8. | Poštovani, Zamolio bi vas da razmotrite vise, i uzmete u obzir Ribolovne chartere kojim se i moja dijelatnost bavi. Sportski ribolovni turiram je jedna bitna karika u Nasem turizmu, te skračenje razdoblja ribolovnog turizma neide nikome u korist, Gosti nam dolaze iskljucivo na ribolov a ne usput. Proljetna sezona nam je najbitnija, kako nama tako i vama. Zamolio bi vas da nase argumente razmotrite i donesete zakljucke na temelju nasih prijedloga. Uz dužno postovanje. Auto hit j.d.o.o -hitfishig&tours | Nije prihvaćen | Poštovani, promjene koje se predlažu ovim pravilnikom, a odnose se na rekreacijski ribolov trofejnih primjeraka tune prozlaze iz analize dinamike i rezultata prethodnih ribolovnih sezona. Rezultati ovih analiza pokazuju da vrhunac ribolovne sezone počinje u kolovozu. Odredbe koje sadrži ovaj prijedlog Pravilnika odnose se na ograničenja u vrlo uskom segmentu rekreacijskog ribolova trofejnih primjeraka tune te nemaju utjecaj na rekreacijski i sportski ribolov u cjelini, a koji su regulirani posebnim propisom. |
| 11 | BIG FISHING DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA TRGOVINU I USLUGE | VREMENSKA OGRANIČENJA, Članak 8. | kao tvrtka koja se bavi ribolovnim čarterom, možemo reći da pred- i postsezona privlači veliki broj gostiju koji nerijetko dolaze isključivo zbog ribolova. Mogućnost rekreacijskog tunolova na vrlo kvalitetan način upotpunjuje turističku ponudu te pomicanje granice na 1. srpnja bi onemogučila privlačenje dijela turista van sezone, što nikome nije u interesu. | Nije prihvaćen | Poštovani, promjene koje se predlažu ovim pravilnikom, a odnose se na rekreacijski ribolov trofejnih primjeraka tune prozlaze iz analize dinamike i rezultata prethodnih ribolovnih sezona. Rezultati ovih analiza pokazuju da vrhunac ribolovne sezone počinje u kolovozu. Odredbe koje sadrži ovaj prijedlog Pravilnika odnose se na ograničenja u vrlo uskom segmentu rekreacijskog ribolova trofejnih primjeraka tune te nemaju utjecaj na rekreacijski i sportski ribolov u cjelini, a koji su regulirani posebnim propisom. |
| 12 | VELIKO PLAVETNILO DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA USLUGE | VREMENSKA OGRANIČENJA, Članak 8. | Nelogično je da se u rekreacijskom ribolovu ribolovni period skraćuje i počinje tek od 1. srpnja, već bi trebao ostati isti kao u sportskom ribolovu (1. svibanj – 1. studeni). Samo u proljetnom dijelu sezone tuna je na površini u velikom broju i tada postoji mogućnost prakticiranja lova spinanjem (popping) što preferira veliki dio ribolovaca koji dolaze u Hrvatsku na ribolovne ture. Taj proljetni dio godine vrlo je zanimljiv u ovom obiku turizma jer kao i jesenski period omogućuje vrlo jaku posezonu i rasterećenje same špice sezone (srpanj-kolovoz). Molimo da ove argumente uzmete u obzir pri donošenju konačne verzije pravilnika Uz dužno poštovanje Igor Felker dipl.ing. | Nije prihvaćen | Poštovani, promjene koje se predlažu ovim pravilnikom, a odnose se na rekreacijski ribolov trofejnih primjeraka tune prozlaze iz analize dinamike i rezultata prethodnih ribolovnih sezona. Rezultati ovih analiza pokazuju da vrhunac ribolovne sezone počinje u kolovozu. Odredbe koje sadrži ovaj prijedlog Pravilnika odnose se na ograničenja u vrlo uskom segmentu rekreacijskog ribolova trofejnih primjeraka tune te nemaju utjecaj na rekreacijski i sportski ribolov u cjelini, a koji su regulirani posebnim propisom. |
| 13 | VELIKO PLAVETNILO DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA USLUGE | PRAVILNIK O RIBOLOVNIM MOGUĆNOSTIMA I RASPODJELI DRŽAVNE KVOTE U 2025. GODINI ZA RIBOLOV PLAVOPERAJNE TUNE (Thunnus thynnus), PRILOG 1. | Poštovani, komentiramo ovaj Prijedlog pravilonika kao zainteresirana stranka. Naime, kao firma javljamo se na natječaj za rekreacijsku kvotu za ulov trofejnih primjeraka tune od prve godine raspisivanja natječaja i korisnici smo kvote (ponekad i dvije) kada god je natječaj bio raspisan. Vezano za prijedlog ovogodišnjeg smanjenje kvote za rekreaciski ribolov sa 12,5 na 6,25 tona moguće je iznijeti cijeli niz argumenata zbog kojih je ono neopravdano. Naime, svake godine se na natječaj javi barem dvostruko više zainteresiranih subjekata od broja izdanih kvota. Nadalje, ukoliko se barata argumentom da pojedine kvote nisu iskorištene, treba napomenuti da je riječ o kvoti koju može dobiti bilo koji građanin ili pravni subjekt (iz EU, ne samo iz HR) koji je u mogućnosti platiti najviši iznos na natječaju koji ima smo jedan usporedni kriterij – visinu ponuđenog iznosa. Dakle, ostavljena je mogućnost da kvotu dobije i subjekt koji ne posjeduje dovoljno znanja i vještina da iskoristi cijelu kvotu. Ta činjenica ne bi trebala predstavljeti problem s osnova ukupne kvote na razini HR, jer po isteku perioda za lov (01.11.) neiskorištenu kvotu može se dodjeliti profesionalnim tunolovcima udičarima, umjesto da se to čini u naprijed, Nadalje, ukoliko se smatra da je problem neispunjene pojedinačne kvote, to jest veći dio neispunjene kvote od strane pojedinih korisnika, istima se može uskratiti mogućnost javljenja na sljedeći natjecaj, umjesto da se ograničava tako i onako mala kvota kada se uzme broj zainteresiranih za istu. Napominjemo da dio rekreacijskih kvota koriste firme za razvoj ribolovnog čartera od čega postoji višestruka korist (zapošljavanje radnika, plaćanje PDV-a, poticanje prodaje, novi priliv specifičnih gostiju dobre platežne moći...), pri čemu će smanjenje broja izdanih kvota onemogućiti nesmetan rad nekima od nas. Ne treba posebno napominjati koliko je teško donositi poslovne odluke u situaciji kada se propisi mijenjaju iz godine u godinu. Ovakvom politikom stalne izmjene propisa i pravilnika otežava se, umjesto da se potiče razvoj ribolovnog turizma, turističke grane koja ima veliki potencijal koji su prepoznale velika većina priobalnih zemalja. Nadamo se da će naši komentari biti uzeti u obzir pri konačnom usvajanju pravilnika. Uz dužno poštovanje Igor Felker dipl. ing. | Nije prihvaćen | Poštovani, promjene koje se predlažu ovim pravilnikom, a odnose se na rekreacijski ribolov trofejnih primjeraka tune proizlaze iz analize dinamike i rezultata prethodnih ribolovnih sezona. Rezultati ovih analiza pokazuju da je iskorištenost ukupne kvote u ovom obliku ribolova redovno ispod 50 % dodijeljene kvote, a pojedinačna dodijeljena količina uglavnom premašuje stvarne potrebe. Dodatno, zahvaljujemo na iznesenim prijedlozima, no skrećemo pažnju da su uvjeti i kriteriji za odabir ponuda na temelju javnog natječaja kojim se dodjeljuje kvota u okviru rekreacijskog ribolova trofejnih primjeraka tune predmet drugog propisa. |
| 14 | TUNA.COM RIBARSKI OBRT, VL, IVAN BABIĆ, JEZERA, MURTERSKA | PRAVILNIK O RIBOLOVNIM MOGUĆNOSTIMA I RASPODJELI DRŽAVNE KVOTE U 2025. GODINI ZA RIBOLOV PLAVOPERAJNE TUNE (Thunnus thynnus) | Dear Sir/Madam, I am writing to you regarding the Regulation on Fishing Possibilities and the Allocation of the State Quota for Bluefin Tuna Fishing in 2025, with particular emphasis on the allocation of the quota for rod and reel fishing. Based on Articles 4 and 8 of this Regulation, I notice a discrepancy between the allocated quota for rod and reel fishing (120 tons) and the limitations set by Article 4 on the maximum catch per vessel (5 tons per vessel for a maximum of 12 vessels). Main reason for the complaint: According to the regulations, the maximum number of vessels that can participate in Bluefin Tuna fishing using rod and reel is 12, and the maximum quota per vessel is 5 tons. This means that the total quota for rod and reel fishing, according to the regulations, cannot exceed 60 tons (12 vessels x 5 tons). However, in Annex 1 of this Regulation, the total quota for rod and reel fishing is 120 tons, which is double the maximum amount that would be possible under the current regulations (60 tons). This discrepancy between the quota allocation and the regulations on quota per vessel represents a serious problem as it raises concerns about the consistency and fairness of resource distribution. Requested corrections: Thank you for your attention and understanding so far, but I believe the following steps are necessary to ensure consistency and sustainability of fishing resources: Correct the discrepancy in quota allocation so that the total amount of the quota for rod and reel fishing is aligned with the maximum allowed number of vessels, i.e., the 5 tons per vessel quota should be distributed across a maximum of 24 vessels, which would total 120 tons, as opposed to the current provision. Clarify the basis and criteria for the distribution of quotas and the increase in the fleet of vessels engaged in rod and reel fishing, which would allow for a fairer distribution if such an opportunity exists. If this is not justified, the quota should be adjusted to reflect the actual capacity of the fishing fleet. Ensure transparency in the implementation of these provisions and introduce mechanisms for control to prevent any abuses or discrepancies in the application of the rules. The quota distribution, while detailed, could present several issues: The disproportionately high quota for purse seine tunny nets compared to other fishing methods could lead to overfishing. The small quota for sport and recreational fishing could cause dissatisfaction within these communities. The high share allocated to bycatch may raise concerns about the sustainability of fish stocks. There is a risk of misuse or discrepancies in the execution of these reallocations. Targeted Bluefin Tuna fishing should only be conducted using environmentally friendly methods, including: Purse seine tunny nets that comply with international standards for minimum tuna sizes and environmentally friendly fishing methods. Rod and reel fishing gear that ensures minimal impact on ecosystems and reduces bycatch of other species. (2) Bycatch and accidental catch must be minimized, and any tuna not in accordance with the regulations must be immediately returned to the sea. High share of the quota for bycatch (17.72 tons and 28 tons): The total quota for bycatch (45.72 tons) is significant in relation to the quota for targeted fishing. While bycatch is inevitable in fishing practices, it raises the question of whether these amounts are justified and aligned with sustainability goals. A high proportion of bycatch could lead to disagreements regarding proper monitoring and control of that amount, as well as potential negative impacts on the fish stock. Conclusion: Quota distribution in accordance with the regulations and laws is crucial for the sustainability of fishing resources and the balance between different users. The discrepancy between the allocation of the quota for rod and reel fishing and the limitations on the quota per vessel, as currently prescribed, may lead to undesirable consequences for sustainable fishing and long-term use of these resources. Therefore, I urge you to consider the issues raised and take appropriate steps to correct the discrepancy in this Regulation. Yours sincerely, Ivan Babić Tuna.com Murterska 12, Jezera | Nije prihvaćen | Poštovani, odgovor je dan na pitanje postavljeno na hrvatskom jeziku. |
| 15 | IVAN BABIĆ | PRAVILNIK O RIBOLOVNIM MOGUĆNOSTIMA I RASPODJELI DRŽAVNE KVOTE U 2025. GODINI ZA RIBOLOV PLAVOPERAJNE TUNE (Thunnus thynnus) | Poštovani, Obraćam se u vezi s Pravilnikom o ribolovnim mogućnostima i raspodjeli državne kvote u 2025. godini za ribolov plavoperajne tune, s posebnim naglaskom na raspodjelu kvote za udičarske alate. Na temelju članka 4. i članka 8. ovog Pravilnika, uočavam nesklad između raspodijeljene kvote za udičarski ribolov (120 tona) i ograničenja koje propisuje članak 4. o maksimalnoj količini ulova po plovilu (5 tona po plovilu za maksimalno 12 plovila). Glavni razlog prigovora: Prema pravilnicima, maksimalni broj plovila koja mogu sudjelovati u ribolovu plavoperajne tune udičarskim alatima je 12, a maksimalna kvota po plovilu iznosi 5 tona. Ovaj iznos znači da ukupna kvota za udičarske alate, prema propisima, ne može premašiti 60 tona (12 plovila x 5 tona). Međutim, u Prilogu 1 ovog pravilnika, ukupna kvota za udičarske alate iznosi 120 tona, što je dvostruko više od maksimalne količine koja bi bila moguća prema trenutnim pravilima (60 tona). Ovaj nesklad između raspodijele kvote i propisa o kvoti po plovilu predstavlja ozbiljan problem jer dovodi u pitanje usklađenost pravilnost i ravnopravnost raspodjele resursa. Traženi ispravci: Zahvaljujem na dosadašnjoj pažnji i razumijevanju, ali smatram da bi bilo nužno poduzeti sljedeće korake kako bi se osigurala dosljednost i održivost ribolovnih resursa: Ispraviti nesklad u raspodjeli kvote tako da ukupan iznos kvote za udičarske alate bude usklađen s maksimalnim dopuštenim brojem plovila, tj kvotaod 5 tona po plovilu raspodijeli na maksimalno 24 plovila, što bi činilo ukupno 120 tona, a ne kako je trenutno propisano. Pojasniti osnovu i kriterije za raspodjelu kvote i povecanja flote plovila koji se bave udicarskim alatima koji omogućuju pravedniju raspodjelu, ako postoji takva mogućnost. Ako to nije opravdano, kvota treba biti prilagođena stvarnim kapacitetima ribolovne flote. Osigurati transparentnost u provedbi ovih odredbi i uvođenje mehanizama za kontrolu kako bi se spriječile bilo kakve zloupotrebe ili nesuglasice u provedbi pravila. Raspodjela kvote, iako detaljno razrađena, može izazvati nekoliko problema: Nerazmjerno visoka kvota za plivarice tunolovke u odnosu na druge metode ribolova može dovesti do prekomjernog izlovljavanja. Mala kvota za sportski i rekreacijski ribolov može izazvati nezadovoljstvo u tim zajednicama. Visok udio za prilov može izazvati zabrinutost u vezi s održivošću ribljih resursa. Postoji rizik od zloupotreba ili neskladnosti u izvršenju tih preraspodjela. Ciljani ribolov plavoperajne tune može se obavljati isključivo uz primjenu ekološki prihvatljivih metoda, uključujući: Plivarice tunolovke koje su usklađene s međunarodnim standardima za minimalne veličine tune i ekološki prihvatljive metode ribolova, Udičarske alate koji osiguravaju minimalni utjecaj na ekosustave i smanjuju slučajni ulov drugih vrsta. (2) Prilov i slučajni ulov moraju biti minimalizirani, a svaka tuna koja nije u skladu s pravilima odmah se vraća u more. Visok udio kvote za prilov (17,72 t i 28 t): Ukupna kvota za prilov (45,72 t) je znatna u odnosu na kvotu za ciljani ribolov. Iako je prilov neizbježan u ribolovnim praksama, može se postaviti pitanje jesu li ove količine opravdane i usklađene s ciljem održivosti. Visok udio prilova može dovesti do nesuglasica u smislu pravilnog praćenja i nadzora tog iznosa, kao i potencijalnih negativnih utjecaja na riblji fond. Zaključak: Raspodjela kvote u skladu s pravilnicima i zakonima ključna je za održivost ribolovnih resursa i ravnotežu između različitih korisnika. Nesklad između raspodjele kvote za udičarske alate i ograničenja kvote po plovilu, kako je trenutno propisano, može dovesti do nepoželjnih posljedica za održivi ribolov i dugoročno korištenje ovih resursa. Stoga, pozivam vas da razmotrite navedeno i poduzmete odgovarajuće korake za ispravak nesklada u ovom pravilniku. S poštovanjem, Ivan Babić Tuna.com Ribarski obrt Murterska 12 Jezera | Nije prihvaćen | Poštovani, ICCAT zakonodavnim okvirom propisano je da se kapacitet ribolovne flote za ciljani ulov plavoperajne tune usklađuje s dodijeljenom kvotom na način da ukupni aktivni kapacitet flote po ribolovnom alatu, gdje je to primjenjivo, ne prelazi dodijeljenu kvotu u odnosu na ulovne mogućnosti (Catch rate). Drugim riječima, s obzirom na to da ulovne mogućnosti za flotu koja cilja tunu udičarskim alatima iznose 5 tona po plovilu znači da ukupna kvota koja se alocira na ovaj segment flote ne smije biti manja od umnoška broja plovila i propisanih ulovnih mogućnosti po plovilu. Dodjela ribolovnih mogućnosti na nacionalnoj razini preko definiranog minimuma ničim nije ograničena. Alokacija kvote na prilov umanjuje rizik da se slučajni ulov ne prijavi i time ne oduzme od kvote. Ministarstvo je prepoznalo segmente flote kod kojih je prilov tune neizbježan, a način ribolova takav da je vraćanje živih jedinki u more teško postići. Stoga za takve segmente flote treba osigurati dostatne količine prilova za njihove potrebe. U konačnici, prijedlog raspodjele kvote plavoperajne tune iz Priloga 1. prijedloga Pravilnika temelji se na okolnostima prisutnima tijekom promatranog referentnog razdoblja i dodatno je, u najvećoj mogućoj mjeri prilagođen stvarnim potrebama, a slijedom analize dinamike i rezultata prošlogodišnjih ribolovnih sezona. |