Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedlog pravilnika o vođenju jedinstvene evidencije i informacijskih baza podataka o operativnim snagama, materijalnim sredstvima i opremi operativnih snaga sustava civilne zaštite
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Hrvatska udruga kriznog menadžmenta | Članak 25., Prilog 1. Materijalna sredstava i oprema za provođenje aktivnosti i mjera civilne zaštite - kartice | Obrazac 16. PRIJEDLOG: Pod točkom 1. (Radio stanice mobilne - analogne) i 2.(Radio stanice mobilne - digitalne) treba dodati podatak „frekvencijsko područje“ budući da različite službe koriste međusobno nekompatibilnu komunikacijsku opremu (rad na različitim frekvencijama). Navođenjem tog podatka lakše bi se mogle planirati komunikacijske mogućnosti ovisno o situaciji. | Nije prihvaćen | Podatak o različitim frekvencijama mobilnih analognih i digitalnih radio uređaja koji koriste različiti entiteti/operativne snage u sustavu civilne zaštite je prepoznat. Proširenjem baze podatcima o frekvencijskim područjima mobilnih radio uređaja ne bi se dobila nova kvaliteta. Problem se mora premošćivati uporabom sučelja/konzola što će omogućiti komutiranje radio komunikacija između svih operativnih snaga sustava civilne zaštite bez obzira na vrstu veza i frekventna područja. Konkretna rješenja primjenom kojih će se osigurati tehnički uvjeti potrebni za međusobno uvezivanje različitih operativnih snaga sustava civilne zaštite koje koriste različite mobilne uređaje i različite frekvencije detaljno se uređuje planovima radio veza. |
2 | Hrvatska udruga kriznog menadžmenta | II.STRUKTURA BAZE PODATAKA, Članak 13. | PRIJEDLOG: Članak 13. Dodaje se 5. stavak koji glasi: (5)Baza podataka u entitetu udruga ostalih djelatnosti od interesa za sustav civilne zaštite sadrži za svaku udrugu sljedeće podatke: naziv, datum osnivanja, adresa sjedišta s GPS koordinatama, ime i prezime predsjednika s kontakt podacima, broj operativnih članova, specijalnosti od interesa za civilnu zaštitu (psihološka znanja, vojne vještine, duhovna pomoć, veterinarska obuka), datum i mjesto provedenih osposobljavanja za pojedine specijalnosti s brojem osposobljenih članova (certifikati), datum i mjesto provedenih vježbi, broj vozila. KOMENTAR: Stavak 5. pobliže opisuje sadržaj baze podataka u navedenom entitetu. | Prihvaćen | Slijedom izmjene članka 12. prihvaća se i prijedlog dopuna članka 13. i na taj način osigurava potrebna normativna konzistencija u svezi prihvaćenih promjena/dopuna odredbi Pravilnika. Postojeći stavak 5. postaje stavak 6. i glasi: „Za svaku udrugu u bazi podatka vodi se kartica s podacima iz stavaka 1., 2., 3., 4. i 5. ovog članka.“ |
3 | Hrvatska udruga kriznog menadžmenta | II.STRUKTURA BAZE PODATAKA, Članak 12. | PRIJEDLOG: Članak 12. mijenja se i glasi: Baza podataka u segmentu udruga podijeljena je u pet entiteta: -kinološke djelatnosti -podvodne djelatnosti -radio-komunikacijske djelatnosti -zrakoplovne i druge tehničke djelatnosti -ostale djelatnosti od interesa za sustav civilne zaštite (udruge psihološke pomoći, braniteljske udruge, vjerske udruge, humanitarne udruge, društva za zaštitu životnja/veterinari, udruge kriznog menadžmenta...) KOMENTAR: Na ovaj način se djelatnost udruga ne ograničava samo na one trenutno spomenute u pravilniku, već se ostavlja otvorena mogućnost i za sudjelovanje drugih udruga od interesa (npr. pružanje psihološke pomoći, asanacija terena, uključivanje ljudi koji već posjeduju određena iskustva djelovanja u kriznim situacijama jer su prošli vojnu obuku i imaju iskustvo iz Domovinskog rata i sl.) Ukoliko pojedinci u navedenim udrugama i ne posjeduju neku specifičnu opremu, dovoljno je da posjeduju potrebna znanja i vještine, a isto tako brojnost ljudi na koje se može računati sa specifičnim znanjima i vještinama treba biti evidentirana u bazi podataka. | Prihvaćen | Prihvaća se komentar predlagača kako se uvođenjem petog entiteta udruge ne ograničavaju samo na predložene djelatnosti, već se otvara mogućnost za vođenje evidencija i o drugim udrugama od interesa za sustav civilne zaštite te na taj način istovremeno i njihovo lakše sudjelovanje u provođenju mjera i aktivnosti sustava civilne zaštite u velikim nesrećama i katastrofama (npr. pružanje psihološke pomoći, asanacija terena, uključivanje ljudi koji već posjeduju određena iskustva djelovanja u kriznim situacijama jer su prošli vojnu obuku i imaju iskustvo iz Domovinskog rata i sl.). Na taj način osigurat će se uvjeti da baze podataka o operativnim snagama sustava civilne zaštite, a na temelju kojih će se na stožerima civilne zaštite svih razina jedinstvenog sustava utvrđivati razina spremnosti operativnih kapaciteta za reagiranje u velikim nesrećama i katastrofama, budu dostatne podloge za donošenje optimalnih rješenja tijekom reagiranja u velikim nesrećama i katastrofama. Članak 12. mijenja se i glasi: „Baza podataka u segmentu udruga podijeljena je u pet entiteta: -kinološke djelatnosti -podvodne djelatnosti -radio-komunikacijske djelatnosti -zrakoplovne i druge tehničke djelatnosti -ostale djelatnosti od interesa za sustav civilne zaštite (udruge psihološke pomoći, braniteljske udruge, vjerske udruge, humanitarne udruge, društva za zaštitu životinja/veterinari, udruge kriznog menadžmenta i dr.).“ |
4 | Nikola Tramontana | Članak 25., Prilog 1. Materijalna sredstava i oprema za provođenje aktivnosti i mjera civilne zaštite - kartice | U obrascu 1. nije navedeno navalno vatrogasno vozilo. Nedostaje mogućnost unosa podataka o zapremini spremnika vode (autocisterna) što je vrlo važan podatak. Kod navalnog vozila važan je i podatak o kapacitetu spremnika vode i pjenila te vrsti i kapacitetu pumpe (ovo ne treba brkati sa obrascem 6. koji se odnosi na prijenosne pumpe ili obrascem 7. koji se odnosi na prijenosne spremnike vode). | Prihvaćen | Prihvaćaju se argumenti predlagača iz razloga što se radi o podacima bitnim za utvrđivanje distinkcije o kapacitetima i mogućnostima navalnih vatrogasnih vozila s obzirom na zapremine spremnika vode. Pored navedene, u obrascu 1. učinjene su i dodatne izmjene u cilju utvrđivanja kvalitetnih baza podataka potrebnih za planiranje snaga za reagiranje u velikim nesrećama i katastrofama prilagođenih specifičnim operativnim potrebama svakog izvanrednog događaja. |