Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt prijedloga Pravilnika o jedinstvenom registru računa
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Addiko Bank d.d. Zagreb | II. SADRŽAJ I OBUHVAT PODATAKA, Članak 3. | U čl.3. st.1 t.4 predlažemo brisanje odredbi da se za račun fizičke osobe koja obavlja registriranu djelatnost, odnosno samostalnu djelatnost kao naziv transakcijskog računa prije stvarnog naziva obrta odnosno samostalne djelatnosti upisuje ime i prezime vlasnika obrta, odnosno nositelja samostalne djelatnosti. Dodavanje nazivu računa podataka koji nisu sastavni dio službenog naziva obrta iz obrtnog registra uzrokuje brojne zabune budući da se u drugim javnim registrima uglavnom kao naziv obrta upisuje naziv iz formalnog registra. Dodatni razlog je što je često u samom nazivu obrta sadržan i dio ili cijelo ime i prezime vlasnika samo ne na prvom mjestu pa dolazi do dupliciranja imena i prezimena uz stvarni naziv obrta. Identičnu promjenu predlažemo provesti i u ostalim člancima uz naziv obrta. | Nije prihvaćen | Obrt nema pravnu osobnost, već se radi o novčanim sredstvima u vlasništvu jedne ili više vlasnika – fizičkih osoba. Ako je u samom nazivu obrta sadržano i ime vlasnika, tada nije potrebno dvostruko navoditi naziv vlasnika računa, već: Ime Prezime, vl. naziv obrta. Podatak o imenu vlasnika obrta u nazivu računa obrta koji se dostavlja u Jedinstveni registar računa neophodan je jer Financijska agencija po računu obrta provodi ovrhu na novčanim sredstvima u svim slučajevima kada je ovrha određena na novčanim sredstvima vlasnika obrta, neovisno o tome da li se radi o tražbini iz obavljanje poslovne aktivnosti ili neke privatne obveze vlasnika obrta. |
2 | Zagrebačka banka d.d. | VI. POSTUPOVNE RADNJE OBVEZNIKA PO PODACIMA KOJE U JEDINSTVENI REGISTAR RAČUNA UPISUJE AGENCIJA, Članak 15. | Članak 15. stavak 5. –– izbacuje se tekst „u svrhu obavljanja djelatnosti“, ali je uz to nepotrebno dopisano „i“ (navodi na pogrešan zaključak da treba zatvoriti i navedene račune, a ne jedino takve račune) Članak 15. stavak 8. – dosadašnji tekst je navodio da se bez odgode trebaju provesti odgovarajući postupci sukladno propisima te zatvoriti račun bez navođenja roka. Predloženom promjenom i propisivanjem roka od 3 dana za zatvaranje računa dovodi se u pitanje mogućnost nastavka poslovanja obrta od strane privremenog poslovođe do preuzimanja obrta od strane nasljednika u skladu sa Zakonom o obrtu, pa predlažemo vraćanje dosadašnjeg teksta, odnosno dopunu predložene odredbe imajući u vidu navedenu iznimku. Članak 15. stavak 10. – navedeno je postupanje vezano uz članak 19. stavak 1. Zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima (Zakon) u smislu zabrane zatvaranja jedinog računa pravne osobe, ali nedovoljno jasno pojašnjava postupanje u odnosu na sve prethodne stavke članka 15. Nacrta Pravilnika. Opisana je iznimka u postupanja kada je pravna osoba brisana iz registra, a potrebno je jasno navesti i postupanje kod stečaja i statusnih promjena, za koje je u prethodnim stavcima istog članka propisana obaveza zatvaranja računa te uzeti u obzir situaciju kada banka kod koje se vodi jedini račun pravne osobe ima obvezu zatvaranja računa sukladno drugom zakonu (npr. Zakonu o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma – obveza na raskidanje poslovnog odnosa kod nemogućnosti provođenja mjera dubinske analize tijekom trajanja poslovnog odnosa), a što nije dostatno uređeno čl. 19. st. 1. ZPONS.) Stoga predlažemo dopunu članka 15. st. 10. „10) Obveznik je dužan prije zatvaranja jedinog preostalog računa pravne osobe, ako se radi o pravnoj osobi koja nije brisana iz registra, a račun ima oznaku blokade, izvršiti provjeru uvidom u Jedinstveni registar računa da li pravna osoba ima otvoren bilo koji drugi račun u drugoj banci. Ako se utvrdi da pravna osoba nema otvoren račun niti u jednoj drugoj banci, banka ne smije zatvoriti račun, u skladu sa člankom 19. stavkom 1. Zakona. Iznimno od navedenog, banka može zatvoriti jedini račun pravne osobe u banci i neovisno o oznaci blokade u Jedinstvenom registru računa ako obveza zatvaranja računa proizlazi iz drugih za banku obvezujućih propisa, u skladu sa člankom 19. stavkom 2. Zakona.“ | Prihvaćen | Prihvaćaju se prijedlozi. Odredbe su korigirane sukladno navedenim prijedlozima. |
3 | Zagrebačka banka d.d. | II. SADRŽAJ I OBUHVAT PODATAKA, Članak 3. | Članak 3. stavak 1. točka 4. – treba uključiti ranije dostavljeni prijedlog izmjena ovog Pravilnika u dijelu potrebe uređenja iznimke za velike upravitelje zgrada. | Prihvaćen | Dodaje se sljedeća odredba: Iznimno, za slučaj kada je prije dana stupanja na snagu ovog Pravilnika transakcijski račun otvoren kao račun zajedničke pričuve za poslovnog subjekta koji upravlja s više od 5.000 stambenih zgrada, u naziv transakcijskog računa nije potrebno upisati adresu stambene zgrade na koju se sredstva zajedničke pričuve odnose. Kako se po navedenom računu provodi ovrha, a Financijska agencija zbog nedostajućeg podatka o stambenoj zgradi na koju se ovrha odnosi ne može iz Jedinstvenog registra računa utvrditi da li može izvršiti ovrhu na sredstvima određene stambene zgrade, dodaje se i sljedeća odredba: „U tom slučaju banka je dužna Agenciji dostaviti popis svih stambenih zgrada na koje se sredstva na računu odnose, a u slučaju promjena dužna je o istom bez odgode obavijestiti Agenciju.“. |