Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o Pravilniku o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Porezno savjetništvo Jakovljević - Kušeta d.o.o. | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POREZU NA DODANU VRIJEDNOST , Članak 3. | Predlažemo da se formulacija “iznajmljivanje prostora” zamijeni formulacijom “smještaj na mjestima/parcelama” Obrazloženje je sljedeće. Usvoji li se formulacija predložena ovim člankom “iznajmljivanje mjesta/parcele” i dalje će ostati postojati dvojbe vezane uz nedovoljno jasno razlikovanje usluge iznajmljivanja zemljišta u kampovima (koje se u naravi zapravo i sastoji od kamp-parcela i u ugovorima u najmu takvog zemljišta u kampu se često tako i identificira) koje se ne pružaju kao dio usluge smještaja nego se vrši najam s ciljem omogućavanja korištenja zemljišta od strane vlasnika prema poreznom obvezniku koji ih ugovorom uzima u najam da bi on na tom unajmljenom zemljištu pružao usluge smještaja. Takav najam drugom poreznom obvezniku za potrebe obavljanja djelatnosti tog drugog poreznog obveznika nije usluga smještaja nego “običan” najam i oporeziv je sa PDV-om po stopi od 25%, za razliku od iznajmljivanja kamp-mjesta ili parcela u kampovima za potrebe smještaja što je oporezivo PDV-om po stopi od 13%. Naš prijedlog nove formulacije jasno omogućava da se navedena dilema razjasni i da se ukloni mogućnost da se “običan” najam zemljišta (mjesta/parcele) poistovjećuje sa uslugom smještaja koja se u kampovima pruža na zemljištu (mjestima/parcelama). Također, snižena porezna stopa od 13% na usluge smještaja uvedena je s ciljem poticanja turizma, a formulacija predložena ovim člankom u praksi često dovodi do pogrešnog tumačenja i izjednačavanja “običnog” najma mjesta/parcele u kampu sa pružanjem usluge smještaja na mjestu/parceli u kampu što posljedično znači da se osim usluge smještaja i “običan” najam mjesta/parcele u kampovima za odmor ili u mjestima određenima za kampiranje oporezuje sa poreznom stopom od 13% što nije bila namjera uvođenja snižene porezne stope od 13% na usluge smještaja. To nezasluženo i posve sigurno suprotno namjeri zakonodavca dovodi i do povoljnijeg poreznog položaja “običnog” najma mjesta/parcele u kampu u odnosu na “običan” najam zemljišta van područja kampa, koji se oporezuje poreznom stopom od 25%. Ako se formulacija koju mi predlažemo čita i samo gramatički logično je uklopljena u cijelu rečenicu gdje će se u nizu (na pet mjesta) nabrajati usluge smještaja u raznim objektima, nova formulacija prve rečenice čl. 47.2.a. glasila bi tada: - usluge smještaja ili smještaja s doručkom, polupansiona ili punog pansiona u hotelima ili objektima slične namjene, uključujući smještaj za vrijeme odmora te smještaj na mjestima/parcelama u kampovima za odmor ili u mjestima određenima za kampiranje te smještaj u plovnim objektima nautičkog turizma. Na taj je način iz te rečenice Pravilnika uklonjen pojam “iznajmljivanja” koji je i dosad u toj normi bio “strano tijelo” i kao takav je rezultirao nesporazumima i bio predmetom različitih tumačenja. | Nije prihvaćen | Prijedlog nije prihvaćen obzirom da je člankom 38. stavkom 3. točkom a) Zakona o PDV-u propisano da se PDV obračunava i plaća po sniženoj stopi 13% na usluge smještaja ili smještaja s doručkom, polupansiona ili punog pansiona u hotelima ili objektima slične namjene, uključujući smještaj za vrijeme odmora, iznajmljivanje prostora u kampovima za odmor ili u mjestima određenima za kampiranje te smještaj u plovnim objektima nautičkog turizma. |
2 | Udruga hrvatskih otkupljivača i prerađivača mlijeka CroMilk | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POREZU NA DODANU VRIJEDNOST , Članak 3. | Poštovani, kao i prijašnjih godina ponovo ukazujemo na nelogičnost da se mliječne masti iz KN 0405 koje obuhvaćaju maslac oporezuju stopom od 25% a ne stopom 13%, iako je u Zakonu o PDV-u u članku 38. stavak 3. točka c. jasno propisano da se navedenom stopom od 13% oporezuju između ostalog i jestiva ulja i masti, biljnog i životinjskog podrijetla. Tako sada na tržištu i dalje imamo nelogičnost da se topljene masti iz životinjskog tkiva kao što je primjerice svinjska mast oporezuju stopom od 13%, a maslac koji je proizvod dobiven postupkom bućkanja kojim dolazi do koncentriranja mliječne masti stopom 25%. | Primljeno na znanje | Prijedlog nije predmet ovih izmjena i dopuna Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost. Pravilnikom nije moguće propisivati odredbe o sniženoj stopi PDV-a koje nisu propisane Zakonom o PDV-u. |
3 | OPG Đurić Eva | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POREZU NA DODANU VRIJEDNOST , Članak 3. | U članku 47. stavku 1. iza točke b. dodati točku c. koja glasi "med, proizvodi od meda i pčelinji proizvodi 100% domaćeg porijekla" Točka "c" postaje točka "d" itd. ... točka "točla c" postaje točka "d" itd ... | Primljeno na znanje | Prijedlog nije predmet ovih izmjena i dopuna Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost. Pravilnikom nije moguće propisivati odredbe o sniženoj stopi PDV-a koje nisu propisane Zakonom o PDV-u. |
4 | PricewaterhouseCoopers Savjetovanje d.o.o. | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POREZU NA DODANU VRIJEDNOST | Obrazloženje: Predlažemo olakšavanje i poticanje donacija za potrebe borbe s pandemijom bolesti COVID-19. Pravilnikom o provedbi Općeg poreznog zakona bilo je propisano oslobođenje od plaćanja PDV-a za isporuke dobara i usluga potrebnih za borbu protiv učinaka pandemije bolesti COVID-19, koje više nije na snazi. Nažalost, ova odredba bila je ograničenog vremenskog karaktera zbog, pretpostavljamo, procjene da u kasnijem razdoblju neće biti potrebe za takvim donacijama. Međutim, trenutno su potrebe još veće te stoga predlažemo da se ovakvo oslobođenje osigura izmjenama Pravilnika koje predlažemo u nastavku. Iako je u slučaju donacije hrane postavljen prag na 2% prošlogodišnjih prihoda, s obzirom na to da je razumno očekivati da će pandemija ipak biti ograničenog vremenskog trajanja kao i potrebe za donacijama, ali bi te potrebe u tom razdoblju mogle biti značajne, predlažemo da se ne ograničava razina donacije ovisno o razini prihoda poreznog obveznika. Također, predlažemo da se razmotri mogućnost primjene i uvođenja ove odredbe od PDV prijave za prosinac 2020. Članak 2. Iza stavka 12. dodaju se stavci 13. i 14. koji glase: „(13) Porezno priznatim manjkom dobara smatrat će se isporuke uređaja i opreme bez naknade (donacija), potrebnih za liječenje bolesti uzrokovanih virusom SARS-CoV-2, koje porezni obveznik obavlja tijelima s javnim ovlastima, ustanovama koje pružaju bolničku i medicinsku njegu i s time usko povezane djelatnosti, odnosno koje, u uvjetima koji su u socijalnom smislu slični uvjetima koji se primjenjuju na tijela s javnim ovlastima, obavljaju bolnice, centri za liječenje ili medicinsku dijagnostiku i druge priznate ustanove slične prirode. Za obračun vrijednosti isporuka koje se smatraju porezno priznatim manjkom uzima se nabavna vrijednost takvih dobara (bez PDV-a).“ (14) Pravo da se donacije iz stavka 13. ovog članka smatraju porezno priznatim manjkom dokazuje se potvrdom koju poreznom obvezniku koji obavlja donaciju izdaje tijelo kojem je donacija obavljena.“ | Primljeno na znanje | Prijedlog nije predmet Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost. |
5 | Matea Ordulj | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POREZU NA DODANU VRIJEDNOST | Slažem se s prijedlogom zakona po kojem bi studenti stručnih studija bili na istoj razini kvalifikacije kao i studenti sveučilišnih studija. Studenti stručnih studija tada nebi bili diskriminirani a udovoljilo se odluci Ustavnog suda. 300je300 | Primljeno na znanje | Prijedlog nije predmet Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost. |
6 | Laura Češković | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POREZU NA DODANU VRIJEDNOST | Slažem se s prijedlogom zakona prema kojem bi studenti stručnih i sveučilišnih studija trebali biti na istoj razini kvalifikacije, a koja je u skladu s preporukama EU, odnosno EQF-om. 300je300 | Primljeno na znanje | Prijedlog nije predmet Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost. |