Izvješće o provedenom savjetovanju - Javno savjetovanje o Nacrtu prijedloga Modernizacije i restrukturiranja željezničkog sektora
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | palamida | III. Osnovni elementi reforme, C.Planiranje sektorskih ulaganja i financiranje | Poštovani, zbog loše željezničke infratrukture,odnosno neulaganja i nebrige luka Kopar prebaci više tereta od svih RH luka zajedno. Luka Kopar je jedna a RH ima 5 (pet) luka.Nama je mnogo važniji cestovni i kamionski promet,iako je uveliko skuplji nego željeznički.Nama luka Ploče ovisi o prilikama i neprilikama u prijateljskoj i susjednoj BiH. Prije nekog vremena u luku Ploče nije zbog pomorske nesreće i havarije mogao biti osiguran prihvat goriva,pa se opskrba radila daleko skuplim putem-tegljačima. Razmislite o izgradnji elektrificiranog pravca Knin-Vrlika-Sinj-Trilj-Imotski-Vrgorac-Metković. Koliko bi to smanjilo prometno opterećenje Dugopolje-Solin-Split-Stobreč-Omiš. Također, izgradnja kraka elektrificirane pruge Solin-TTTS Stobreč uveliko bi smanjila gužve čvora Širina, rotora u Solinu, pravca Solin - Smokovik i ulaza u ST , kao i odvojka prema Stobreču. Ekonomske i ekološke opravdanosti po meni ima, a elektrifikacija pruge od Kaštel Starog do Splita ima smisla, ako se želi zaustavljati vlak unutar tunela od Kopilice prema trajektnoj luci.Osim toga to je tiši i čišći energent od dizela. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Svi elementi modernizacije i reforme željezničkog sekotra koji su važni za razvoj željezničkog sektora te koji su po aktivnostima navedeni u Nacrtu prijedloga Modernizacije i restrukutiranja će se razraditi aktima strateškog planiranja koji su u pripremi (Strategija razvoja željezničkog sustava RH, Nacioanlni plan razvoja željezničke infrastrukture i Nacionalni plan upravljanja željezničkom infrastrukturom i uslužnim objektima i razvoja usluga željezničkog prijevoza) u predstojećem razdbolju u okviru kojih će biti vrednovani i pristigli prijedlozi. |
2 | Rail Cargo Carrier-Croatia d.o.o. | III. Osnovni elementi reforme, B.Upravljanje željezničkim društvima i poslovanjem | Tvrdnja da bi 2 centra daljinske kontrole mogla upravljati cijelom mrežom je proizvoljna. Na veličinu naše mreže dovoljan je jedan centar, a ako se ide na 2, 3 ili 5 doći će do jalovih rasprava gdje će biti ti centri. Osim toga nije nam jasno o kakvoj bi se to obnovi signalizacije radilo ako se uvodi ERTMS. Predlažemo da HŽPP poduzme mjeru kvalitetno sučelje putnik – vlak jer su postojeća stajališta i kolodvori u takvom stanju da se putnik na tim mjestima ne može osjećati dobrodošlim korisnikom usluga željezničkog prijevoza. Društva željezničkog sektora trebaju usvojiti i suvremene sustave regrutiranja novih zaposlenika kako bi trajno osigurali stručno kompetentne ljudske resurse. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Svi elementi modernizacije i reforme željezničkog sekotra koji su važni za razvoj željezničkog sektora te koji su po aktivnostima navedeni u Nacrtu prijedloga Modernizacije i restrukutiranja će se razraditi aktima strateškog planiranja koji su u pripremi (Strategija razvoja željezničkog sustava RH, Nacioanlni plan razvoja željezničke infrastrukture i Nacionalni plan upravljanja željezničkom infrastrukturom i uslužnim objektima i razvoja usluga željezničkog prijevoza) u predstojećem razdbolju u okviru kojih će biti vrednovani i pristigli prijedlozi. Osim toga, u sklopu elementa reforme Upravljanje društvima i poslovanje predviđeno je moderniziranje alata za upravljanje ljudskim resursima u društvima u državnom vlasništvu. |
3 | Rail Cargo Carrier-Croatia d.o.o. | III. Osnovni elementi reforme, A.Upravljanje sektorom | Smatramo da se ne smije napustiti niti jedan dio mreže. Dapače, treba obnoviti one dijelove koji su već godinama zapušteni. Dugoročnu korist ne može se određivati jednokratno postavljenim kriterijim i propisivanjem razine usluge. One dijelove mreže za koje bi Vlada smatrala da za njih ne postoji potražnja treba dati u koncesiju. Više smo nego sigurni da bi se našli koncesionari za neke pruge kao što su Savski Marof - Kumrovec ili Lupoglav - Raša. Ojačavanje navedenih agencija nije moguće ukoliko se na sistematizirana radna mjesta u njima ne mogu privući stručno kompetentne osobe. Zapošljavanje stručno nekompetentnih osoba na određena tehnički zahtjevna radna mjesta je nepovoljnije u odnosu na situaciju da su ta radna mjesta upražnjena. Nije nam poznato da postoji politika niskih naknada za dodjelu infrastrukturnih kapaciteta. Smatramo da su te nakande, u usporedbi s drugim zemljama u okruženju, previsoke. Višegodišnji ugovor o upravljanju željezničkom infrastrukturom bio bi dobrodošao kad bi funkcije upravljanja infrastrukturom i modernizacije infrastrukture bile potpuno odvojene. U postojećim uvjetima prednost se daje modernizaciji dok je operativno upravljanje prometom u drugom planu, a time i održavanje postojećih infrastrukturnih podsustava. Stoga kod nas postoji bojazan da će se takvo stanje održavati godinama što je nama kao prijevozniku otežavajuća okolnost. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Svi elementi modernizacije i reforme željezničkog sekotra koji su važni za razvoj željezničkog sektora te koji su po aktivnostima navedeni u Nacrtu prijedloga Modernizacije i restrukutiranja će se razraditi aktima strateškog planiranja koji su u pripremi (Strategija razvoja željezničkog sustava RH, Nacioanlni plan razvoja željezničke infrastrukture i Nacionalni plan upravljanja željezničkom infrastrukturom i uslužnim objektima i razvoja usluga željezničkog prijevoza) u predstojećem razdbolju u okviru kojih će biti vrednovani i pristigli prijedlozi. U sklopu izrade navedenih akata strateškog planiranja odrediti će se kriteriji i neophodna razina usluge zavisno od potražnje u svrhu definiranja investicijskih kategorija na željezničkoj mreži. Nadalje, izradit će se i procjena razina naknada za korištenje željezničke infrastructure radi identifikacije najprikladnije politike poticanja konkurentnosti željezničkog prijevoza u odnosu na oblike prijevoza manje povoljene za okoliš. Osim toga, uspostava novog višegodišnjeg ugovora o upravljanju željezničkom infrastrukturom navedena je je kao mjera unutar elementa reforme Sektorsko upravljanje gdje je navedeno da se višegodišnji ugovor namjerava koristiti kao instrument za postizanje ciljeva politike prijevoza s jasnom raspodjelom odgovornosti između države koja će definirati ciljeve i mjere te raspodijeliti sredstva u odnosu na upravitelja željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj (društvo HŽ Infrastruktura d.o.o. (HŽI)) zaduženog za donošenje odluka i provođenje aktivnosti kojima će se postići definirani ciljevi. |
4 | Rail Cargo Carrier-Croatia d.o.o. | Modernizacija i restrukturiranje željezničkog sektora, II. Kontekst | Ne slažemo se sa navodom da je utjecaj željezničkog sektora u RH neraskidivo povezan sa snagom nacionalnih željezničkih društava. To potkrepljujemo činjenicom da je nakon liberalizacije tržišta povećan prijevoz tereta za više od 50% na godišnjoj razini unatoč tome što se operativno stanje infrastrukture s aspekta prijevoznika dodatno pogoršalo zbog zatvaranja pojedinih dionica i uvođenja usporenih vožnja radi obavljanja radova na infrastrukturi. Također se zna da nacionalno željezničko društvo za prijevoz tereta nije u tom periodu napravilo iole ozbiljniji pomak prema tržišno odgovornom poslovanju. U kontekst treba dodati nedaekvatno planiranje investicijskih ulaganja, česte promjene menadžmenta i prevelik utjecaj sindikata i raznih lobija na donošenje poslovnih odluka koji se upliću u upravljanje nacionalnim društvima bez ikakve odgovornosti isključivo radi ostvarivanja nekih svojih uskih interesa. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Svi elementi modernizacije i reforme željezničkog sekotra koji su važni za razvoj željezničkog sektora te koji su po aktivnostima navedeni u Nacrtu prijedloga Modernizacije i restrukutiranja će se razraditi aktima strateškog planiranja koji su u pripremi (Strategija razvoja željezničkog sustava RH, Nacioanlni plan razvoja željezničke infrastrukture i Nacionalni plan upravljanja željezničkom infrastrukturom i uslužnim objektima i razvoja usluga željezničkog prijevoza) u predstojećem razdbolju u okviru kojih će biti vrednovane i pristigle primjedbe. |
5 | Hrvatsko društvo željezničkih inženjera | Modernizacija i restrukturiranje željezničkog sektora | Prijedlozi koje smatramo da su važni za razvoj željezničkog sektora: • Veće ulaganje u modernizaciju željezničke infrastrukture kako bi se povećala konkurentnost na tržištu prijevoza (teretnog i putničkog) • Generiranje znanja – jačanje kompetencija i usavršavanje znanja djelatnika te primjene novih tehnologija u željezničkoj infrastrukturi; pod znanje misli se na stručna znanja te općenite kompetencije djelatnika stručnih znanja(soft skills) te redovito provođenje edukacija i suradnja s znanstvenim institucijama • Predlaže se osnivanje HŽ Nastavno-obrazovnog centra kojim bi se osigurale višestruke dobiti za cijeli željeznički sektor i to: o kvalitetnom izobrazbom uz minimalna ulaganja obrazovanje bi se sa pozicije potrošnje usmjerilo ka poziciji profitabilne djelatnosti koristeći svoje izvore (obrazovne usluge za vanjske korisnike, prijevoznike, tvrtke, industrijske željeznice...) o kvalitetnom izobrazbom znatno bi se povećala urednost i sigurnost željezničkog sektora a u cilju što kvalitetnijeg pružanja usluga našim korisnicima, prijevoznicima putnika i robe željeznicom kao i ostalim korisnicima naših usluga • Učinkovitije provođenje te usklađivanje nacionalne regulative vezano uz Tehničke specifikacije interoperabilnosti za sve željezničke podsustave kako ne bi dolazilo do nesporazuma između Upravitelja infrastrukture, nadležnog ministarstva i Agencije • Modernizacija voznog parka na elektrificiranim prugama s naglaskom na primjenu vozila na alternativni i hibridni pogon u cilju očuvanja okoliša • Promjena tarifnih modela u putničkom prijevozu, s ciljem prilagođavanja suvremenim potrebama tržišta • Donošenje zakona o integriranom prijevozu putnika kako bi se uključili svi načini prijevoza • Snažnije uključivanje lokalne i regionalne samouprave u procese planiranja prijevozne ponude čime bi se ponudom željezničkog prometa direktno odgovaralo potrebama putnika • Žurno osuvremenjivanje sustava upravljanja prometom i implementacija ERTMS sustava • Istinska reorganizacija željezničkih društava u cilju postizanja veće učinkovitosti i međusobne povezanosti • Snažnije uključivanje strukovnih udruga u razvojne procese željezničkog sektora • Primjena suvremenih metoda planiranja prijevozne ponude (simulacije voznog reda i sl.) | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Svi elementi modernizacije i reforme željezničkog sekotra koji su važni za razvoj željezničkog sektora te koji su po aktivnostima navedeni u Nacrtu prijedloga Modernizacije i restrukutiranja će se razraditi aktima strateškog planiranja koji su u pripremi (Strategija razvoja željezničkog sustava RH, Nacioanlni plan razvoja željezničke infrastrukture i Nacionalni plan upravljanja željezničkom infrastrukturom i uslužnim objektima i razvoja usluga željezničkog prijevoza) u predstojećem razdbolju u okviru kojih će biti vrednovani i pristigli prijedlozi. Osim toga, prijedlozi koji se odnose na ulaganja u modernizaciju željezničke infrastrukture u cilju povećanja konkurentnosti željezničkog sektora, generiranje znanja, modernizaciju voznog parka, vozila na alternativni i hibridni pogon, promjenu tarifnih modela u putničkom prijevozu, osuvremenjivanje sustava upravljanja prometom, reorganizaciju željezničkih društva,metode planiranja prijevozne ponude navedeni su kao aktivnosti i mjere reforme željezničkog sektora. |