Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Obrascu prethodne procjene za Zakon o izmjenama Zakona o Agenciji za odgoj i obrazovanje
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Mirjana Puljar | PRILOG 1., 8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE | Poštovani, slažem se sa svim predloženim izmjenama Zakona o Agenciji za odgoj i obrazovanje, a naročito s potrebom sa se članovi Upravnog vijeća biraju javnim pozivom. Rad Agencije mora biti stručan i neovisan. Srdačan pozdrav, Mirjana Puljar | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
2 | Nada Ćakić | PRILOG 1., 3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA | Poštovani, Podržavam ovaj prijedlog jer sam mišljenja da će odabir članova Upravnog vijeća koje imenuje Vlada RH temeljem javnog poziva koji objavljuje Ministarstvo znanosti i obrazovanja doprinijeti kvaliteti rada Agencije. Time će se omogućiti širi pristup potencijalnih članova s vizijom razvoja i napretka, a onda i izbor kvalitetnijih i kvalificiranijih članova Vijeća. S poštovanjem, Nada Ćakić | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
3 | Tatjana Ivošević | PRILOG 1., 3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA | Poštovani, Predlažem dodati tekst pod 3.1. Što je cilj koji se namjerava postići: Definirajući djelatnost i status Agencije za odgoj i obrazovanje kao odgojno-obrazovne institucije u cilju dvosmjerne uloge i povratnog djelovanja od/prema sustavu te sukladno ulozi radno-pravni položaj radnika Agencije, posao predmetnih savjetnika, koji obavljaju temeljnu djelatnost Agencije, bi postao atraktivan za izvrsne odgojitelje/učitelje/nastavnike/stručne suradnike/ravnatelje koji bi svojim kompetencijama doprinijeli daljnjem unaprjeđenju odgojno-obrazovnog sustava u cjelini. Obrazloženje: Prvo je potrebno definirati radno-pravni status i položaj radnika Agencije, a tek onda kvalitativnom i kvantitativnom analizom potreba odgojno-obrazovnog sustava odrediti unutarnji ustroj Agencije. Naime, iz analize potreba sustava proizaći će i broj predmetnih savjetnika te nazivi i uloge funkcionalnih, a brzo rastućih odjela sukladno zahtjevima odgojno-obrazovnog sustava. Uvažavajući kružni model unutarnjeg ustroja radnih mjesta u Agenciji, održivost se temelji na kompetentnom predmetnom/područnom savjetniku u središtu modela. Dugi niz godina su savjetnici i viši savjetnici Agencije u neravnopravnom i nepovoljnom položaju u odnosu na učitelje/nastavnike/stručne suradnike jer su izuzeti iz nagrađivanja odgojno-obrazovnih radnika, napredovanja odgojno-obrazovnih radnika, a nije dopušteno ni biti autorima/recenzentima/urednicima udžbenika te autorima drugih obrazovnih materijala sukladno izmjenama i dopunama Zakona o udžbenicima i drugim obrazovnim materijalima za osnovnu i srednju školu NN 116/2018. Također, savjetnici, viši savjetnici i ostali radnici Agencije potpuno su izostavljeni iz čl.2. izmjena Uredbe o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama NN 119/2019. Rezultat navedenog je značajan pad broja predmetnih savjetnika, kao i neznatno popunjavanje upražnjenih radnih mjesta. Stoga, nadležno ministarstvo izmjenama i dopunama Zakona o Agenciji za odgoj i obrazovanje, prvenstveno treba definirati dvosmjernu ulogu i povratno djelovanje Agencije za odgoj i obrazovanje od/prema svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava, putem ulaganja u održivost, efikasnost, kompetentnost i konkurentnost ljudskih potencijala Agencije za odgoj i obrazovanje. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
4 | Tatjana Ivošević | PRILOG 1., 3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA | Poštovani, Predlažem dodati tekst pod 3.2. Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti: Definiranjem radno-pravnog statusa savjetnika, viših savjetnika i ostalih radnika Agencije kao odgojno-obrazovnih radnika umanjuje se negativan trend odlazaka radnika iz Agencije, a daljnjim ulaganjem u predmetne savjetnike, radno mjesto u Agenciji postaje poželjno za izvrsne intrinzično motivirane odgojno-obrazovne radnike koji žele analizirati probleme odgojno-obrazovnog sustava i pronalaziti kvalitetna rješenja za njihovo ublažavanje ili otklanjanje. Obrazloženje: Potrebno je analizirati kvantitativne pokazatelje o broju i kvalitativne pokazatelje o radu odgojno-obrazovnih radnika u određenom predmetu/području na razini države kako bi se odredio broj izvršitelja iz redova predmetnih/područnih savjetnika. Nakon što se adekvatno prizna rad predmetnim savjetnicima sukladno odgovornostima i uspostave kvalitetni radno-pravni temelji koji bi rezultirali povećanje broja viših savjetnika i ostalih radnika u Agenciji, potrebno je izraditi Standard rada savjetnika, viših savjetnika te ostalih radnika Agencije. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
5 | Pina Žilić | PRILOG 1., 3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA | Poštovani, sviđa mi se što često spominjete riječi "brže" i "efikasnije" jer mislim da je to jedan od ključnih problema u Agenciji za odgoj i obrazovanje. Slažem se s izmjenama u zakonu. Lp | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
6 | Tatjana Ivošević | PRILOG 1., 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA | Poštovani, Predlažem dodati pod 2.3. Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona: Education and Teacher Training Agency (Agencija za odgoj i obrazovanje) je institucija za trajnu izobrazbu odgojitelja i poučavatelja u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu. Stoga je posebice važno uspostaviti aktivnu suradnju Agencije sa srodnim ustanovama i nastavničkim fakultetima u cilju razvijanja kvalitetnih programa cjeloživotnog učenja pa i kroz specijalističke studije za odgojno-obrazovne radnike. Objašnjenje: Agencija za odgoj i obrazovanje aktivno sudjeluje u cjeloživotnom obrazovanju odgojitelja/učitelja/stručnih suradnika/ravnatelja. Javno su dostupna i objavljena sva stručna izvješća sa državnih stručnih skupova područnih i predmetnih savjetnika. Stoga postoje preduvjeti za analizu i razvoj kvalitete cjeloživotnog obrazovanja odgojno-obrazovnih radnika. Međutim, godinama unazad, Agencija bilježi stalan odljev djelatnika što je posebno evidentno u 2021. godini i nažalost, nastavlja se u 2022 godini. Zbog nedostatka djelatnika Agencije, preostali radnici obavljaju poslove upražnjenih radnih mjesta. Stoga se dugoročno, ne može održati kvaliteta i rokovi koju od Agencije zahtjeva odgojno-obrazovni sustav. Stoga nadležno ministarstvo, ako želi unaprjeđenje odgojno-obrazovnog sustava, onda prvo treba definirati radno-pravni položaj radnika Agencije i mjesečna primanja sukladna profesionalnim odgovornostima te iznaći način napredovanja predmetnih savjetnika kroz vrednovanje stručnog i znanstvenog doprinosa putem stručnih predavanja/radionica te objavljenih stručnih i znanstvenih radova kako bi radno mjesto višeg savjetnika u Agenciji postalo atraktivno i privuklo brojne izvrsne odgojno-obrazovne radnike u Agenciju. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
7 | Tatjana Ivošević | PRILOG 1., 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA | Poštovani, Predlažem dodati tekst pod 2.2. Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona: Dodatno, postojeći Zakon je donesen 2006. godine i više ne predstavlja adekvatan zakonski okvir koji bi omogućio prilagodbu Agencije za odgoj i obrazovanje postojećim izazovima i okolnostima hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava. Također, s obzirom na veći broj izmjena i/ili dopuna Zakona o odgoju i obrazovanju, potrebno je dopuniti novi zakonski okvir kojim bi Agencija bila vraćena u sustav odgoja i obrazovanja s aktivnom potpornom ulogom kao i većom samostalnosti pri unaprjeđivanja odgojno-obrazovnog sustava. Obrazloženje: „Agencija za odgoj i obrazovanje“ samo nazivom pripada sustavu odgoja i obrazovanja. Iako je djelatnost Agencije u obavljanju stručno-pedagoških poslova u odgoju i obrazovanju, ista nema status odgojno-obrazovne ustanove. Radnicima Agencije za odgoj i obrazovanje dosadašnjim Zakonom nije adekvatno definiran radno-pravni položaj. Prema čl. 17 istog Zakona predmetni savjetnici i viši savjetnici da bi se zaposlili u Agenciju za odgoj i obrazovanje moraju imati najmanje 3 odn. 7 godina iskustva na odgojno-obrazovnim poslovima najčešće u svojstvu odgojitelja, učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja. Međutim, zapošljavanjem u Agenciji, djelatnici Agencije gube status odgojno-obrazovnih radnika iako im je djelatnost i dalje odgoj i obrazovanje. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
8 | Tatjana Ivošević | PRILOG 1., 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA | Poštovani, Predlažem dodati tekst pod 2.1. Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva: Potrebno je zakonski urediti status, djelatnost i ustrojstvo Agencije za odgoj i obrazovanje kao odgojno-obrazovne ustanove te jasno definirati radno-pravni položaj savjetnika, viših savjetnika i ostalih djelatnika Agencije kao odgojno-obrazovnih radnika. S obzirom da je važeći Zakon o Agenciji za odgoj i obrazovanje donesen u srpnju 2006. godine te sa svojim odredbama uvelike više ne odgovara na najbolji mogući način potrebama i zahtjevima suvremenog hrvatskog sustava odgoja i obrazovanja, potrebno je radi usklađivanja sa smjerovima javnih obrazovnih politika odbaciti „linearni model poslovanja“ i zakonski ustrojiti funkcionalne odjele Agencije po principu „kružnog modela poslovanja“ poput Odjela za istraživanje i razvoj kurikuluma, Odjela za trajnu naobrazbu odgojno-obrazovnih radnika te Odjela za informacijsko-komunikacijsku djelatnost, itd. Također, radi prilagodljivosti odgojno-obrazovnog sustava brzim i intenzivnim promjenama potrebno je usvojiti novi zakonski okvir kojim bi Agencija na temelju rezultata analiza utvrđenog stanja te konkretnih akcijskih i primijenjenih istraživanja kroz jasno definiranu proaktivnu ulogu u obavljanju djelatnosti uistinu ponovno imala ulogu potporne ustanove sustava odgoja i obrazovanja za područje predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja te školovanja djece hrvatskih građana. Obrazloženje: U čl. 1 trenutno važećeg Zakonu o Agenciji za odgoj i obrazovanje NN 85/2006 navedeno je da se ovim Zakonom uređuje status, djelatnost i ustrojstvo Agencija za odgoj i obrazovanje. Međutim, u Zakonu nije eksplicitno naveden „STATUS“ kojim bi se jasno definirao status Agencije za odgoj i obrazovanje kao javne odgojno-obrazovne ustanove. Osnivanjem nove institucije Zakonom o Agenciji za odgoj i obrazovanje NN 85/2006 izostavljena je aktivna djelatnost definirana u Zakonu o Zavodu za školstvo Republike Hrvatske (NN153/2002) poput „utvrđuje i razvija kurikulum za pojedina područja“, „izrađuje analize stanja te vodi akcijska i primijenjena istraživanja u sustavu odgoja i obrazovanja“ i, što je posebice važno za trajnu izobrazbu odgojno-obrazovnih radnika, „ostvaruje zajedničke programe sa srodnim ustanovama, nastavničkim fakultetima, visokim školama, udrugama i stručnjacima“. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
9 | Mirela Generalić | PRILOG 1., 1. OPĆE INFORMACIJE | Poštovani, predloženi Nacrt Zakona podržavam u potpunosti. Mišljenja sam da bi takvim načinom bio izabran kvalitetniji i kompetentniji član za Upravno vijeće u skladu s potrebama Agencije. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
10 | JELICA LAZAREVIĆ | PRILOG 1., 1. OPĆE INFORMACIJE | Poštovani, podržavam odabir članova Upravnog vijeća temeljem javnog poziva koji objavljuje Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Srdačan pozdrav | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
11 | Ksandra Sinožić | PRILOG 1. | Poštovani, podržavam predloženi nacrt. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
12 | ANITA VIDOVIĆ | PRILOG 1. | Poštovani! Podržavam predložene izmjene Zakona o Agenciji za odgoj i obrazovanje. Lijep pozdrav! Anita Vidović | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
13 | RANKO KLANEČEK | PRILOG 1. | Poštovani, podržavam predložene izmjene u zakonu o AZOO. S poštovanjem, Ranko Klaneček | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
14 | Krunoslav Samardžić | PRILOG 1. | Poštovani, podržavam izmjene u zakonu o AZOO-u jer se na ovaj način transparentnije može izabrati odgovarajuća osoba na čelne pozicije. LP | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
15 | Sunčica Gačić | PRILOG 1. | Poštovani, u potpunosti podržavam predloženi Nacrt Zakona kako se predsjednik i članovi Upravnog vijeća koje imenuje Vlada RH biraju na temelju javnog poziva koji objavljuje Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Smatram da bi takvim načinom bio izabran kvalitetniji i kompetentniji član za Upravno vijeće u skladu s potrebama Agencije. S poštovanjem, Sunčica Gačić! | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
16 | AURIKA MATKOVIĆ | PRILOG 1. | Poštovani, podržavam predložene promjene u Zakonu o AZOO, to da Agencija ima veću autonomiju. S poštovanjem, Aurika Matković | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
17 | Ljiljana Samardžić | PRILOG 1. | Poštovani, podržavam predloženi Nacrt Zakona o izmjenama važećeg Zakona da se predsjednik i članovi Upravnog vijeća koje imenuje Vlada RH biraju na temelju javnog poziva koji objavljuje Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a ne na prijedlog ministra kako je propisano sadašnjim Zakonom čime bi se osigurao kvalitetniji odabir članova Upravnog vijeća u skladu s potrebama Agencije. Stručno je opravdano omogućiti Agenciji da sačini/procjeni sama svoj ustroj i usklađuje ga s aktualnim promjenjivim potrebama za izvršavanjem poslova. S poštovanjem, Ljiljana Samardžić | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
18 | DARIO GEC | PRILOG 1. | Poštovani, slažem se. Lp. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
19 | Gabriela Feher | PRILOG 1. | Poštovani, u potpunosti podržavam predloženi nacrt. Srdačan pozdrav, Gabriela Feher | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
20 | Doris Šarlija | PRILOG 1. | Poštovani, u potpunosti podržavam predloženi nacrt koji objavljuje Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Lijep pozdrav, Doris Šarlija | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
21 | VEDRAN LAKOVIĆ | PRILOG 1. | Poštovani, u potpunosti podržavam predloženi nacrt. Srdačan pozdrav. Vedran Laković | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
22 | Sonja Ivić | PRILOG 1. | Poštovani, podržavam obabir članova UV temeljem javnog poziva koji objavljuje Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Lijep pozdrav, Sonja Ivić | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
23 | Branka Višić Karavida | PRILOG 1. | Držim neophodnim ovaj Zakon o izmjenama sadašnjeg zakona na način kako je predstavljen. S poštovanjem Branka Višić Karavida | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |
24 | Marina Pejić | PRILOG 1. | Poštovani, slažem se s danim nacrtom i drago mi je da će Agencija imati veću autonomiju.S poštovanjem, M.Pejić | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. |