Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedlog uredbe o tijelima u sustavu upravljanja i kontrole za provedbu programa iz područja konkurentnosti i kohezije za financijsko razdoblje 2021. – 2027.
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Komunalno poduzeće d.o.o. Križevci | Program iz područja konkurentnosti i kohezije za financijsko razdoblje 2021. – 2027., Cilj politike 3 | Predlažemo da se FZOEU kao Posredničko tijelo razine 2 (PT2) obavezno vrati u novi Operativni program kohezije i konkurentnosti 2021-2027. Na projektima na kojima smo do sada surađivali s Fondom kao PT2 tijelom pokazali su izuzetnu stručnost i ažurnost. | Primljeno na znanje | U razdoblju od 2018. do 2020. godine Ministarstvo regionalnog razvoja u svojstvu Upravljačkog tijela za predmetni program zaprimilo je tri pisma upozorenja (tijekom 2018. i 2019. godine) Europske komisije o mogućem prekidu plaćanja , kojima je zatraženo da se otklone značajni nedostaci sustava u posredničkim tijelima razine 2 te jedno pismo upozorenja u vezi s korektivnim mjerama u odnosu na ista tijela (2020. godine). Tijela u odnosu na koje su pristigla predmetna pisma upozorenja, odnosno u vezi s korektivnim mjerama slijedom navedenog nisu predviđena biti tijelom sustava upravljanja i kontrole za razdoblje 2021.-2027. Navedena pisma upozorenja dovela su do potrebe obavljanja dodatnih radnji provjera, odnosno angažiranja dodatnih kapaciteta i vremena za obavljanje provjera kako bi se potvrdilo da su nedostaci u određenom vremenskom razdoblju otklonjeni, a u navedenom vremenu sredstva, zbog pisama upozorenja, nisu mogla biti prijavljena Europskoj komisiji, odnosno povučena iz proračuna Unije. Predmetna pisma upozorenja su i dalje na snazi. Pri tome, relevantno je istaknuti da su tijekom predmetnog razdoblja bili uočeni nedostatci i kod drugih tijela s istim funkcijama, koje su navedena tijela uspješno i pravovremeno otklonila, što je pokazatelj mogućnosti osvješćivanja i utjecanja na pravovremeno otklanjanja nedostataka, odnosno prepreka za povlačenje sredstava Unije. Nadalje, u cilju pojednostavljenja i bolje efikasnosti sustava upravljanja i kontrole za novo financijsko razdoblje 2021.-2027., a temeljem naučenih lekcija iz razdoblja 2014.-2020., zadržana su ista četiri posrednička tijela razine 1 koja su u razdoblju 2021.-2027. primarno odgovorna za pripremu poziva i provedbu postupka dodjele bespovratnih sredstava, dok je broj posredničkih tijela razine 2 smanjen, a u svrhu optimizacije poslovnih procesa, isti su primarno odgovorni za aktivnosti u postupku provedbe ugovora (upravljačke provjere) i to na način da SAFU provodi upravljačke provjere za obveznike Zakona o javnoj nabavi, dok HAMAG BICRO provodi upravljačke provjere za neobveznike Zakona o javnoj nabavi. Na opisani način doprinosi se pojednostavljenju i optimizaciji poslovnih procesa na razini sustava upravljanja i kontrole, fokusiranjem postupka odabira projekata u jednoj razini tijela, te provjera u drugoj razini. Na opisani način težište je i na stvaranju okruženja koje za cilj ima i jačanje kapaciteta upravljanja fondovima Unije u specifičnim poslovnim procesima, a što će osigurati i kvalitetniji pristup i odnos prema korisnicima. |
2 | VIDRA-Agencija za regionalni razvoj Virovitičko-podravske županije | Program iz područja konkurentnosti i kohezije za financijsko razdoblje 2021. – 2027., Cilj politike 3 | Predlažemo uključiti Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (FZOEU) kao Posredničko tijelo razine 2 u novom PKK 21-27. VIDRA-Agencija za regionalni razvoj Virovitičko-podravske županije izuzetno je zadovoljna dosadašnjom suradnjom s FZOEU tijekom provedbe svih projekata. Kontinuirana suradnja korisnika projekata i FZOEU doprinijet će uspješnijoj apsorpciju financijskih sredstava Europske unije. | Primljeno na znanje | U razdoblju od 2018. do 2020. godine Ministarstvo regionalnog razvoja u svojstvu Upravljačkog tijela za predmetni program zaprimilo je tri pisma upozorenja (tijekom 2018. i 2019. godine) Europske komisije o mogućem prekidu plaćanja , kojima je zatraženo da se otklone značajni nedostaci sustava u posredničkim tijelima razine 2 te jedno pismo upozorenja u vezi s korektivnim mjerama u odnosu na ista tijela (2020. godine). Tijela u odnosu na koje su pristigla predmetna pisma upozorenja, odnosno u vezi s korektivnim mjerama slijedom navedenog nisu predviđena biti tijelom sustava upravljanja i kontrole za razdoblje 2021.-2027. Navedena pisma upozorenja dovela su do potrebe obavljanja dodatnih radnji provjera, odnosno angažiranja dodatnih kapaciteta i vremena za obavljanje provjera kako bi se potvrdilo da su nedostaci u određenom vremenskom razdoblju otklonjeni, a u navedenom vremenu sredstva, zbog pisama upozorenja, nisu mogla biti prijavljena Europskoj komisiji, odnosno povučena iz proračuna Unije. Predmetna pisma upozorenja su i dalje na snazi. Pri tome, relevantno je istaknuti da su tijekom predmetnog razdoblja bili uočeni nedostatci i kod drugih tijela s istim funkcijama, koje su navedena tijela uspješno i pravovremeno otklonila, što je pokazatelj mogućnosti osvješćivanja i utjecanja na pravovremeno otklanjanja nedostataka, odnosno prepreka za povlačenje sredstava Unije. Nadalje, u cilju pojednostavljenja i bolje efikasnosti sustava upravljanja i kontrole za novo financijsko razdoblje 2021.-2027., a temeljem naučenih lekcija iz razdoblja 2014.-2020., zadržana su ista četiri posrednička tijela razine 1 koja su u razdoblju 2021.-2027. primarno odgovorna za pripremu poziva i provedbu postupka dodjele bespovratnih sredstava, dok je broj posredničkih tijela razine 2 smanjen, a u svrhu optimizacije poslovnih procesa, isti su primarno odgovorni za aktivnosti u postupku provedbe ugovora (upravljačke provjere) i to na način da SAFU provodi upravljačke provjere za obveznike Zakona o javnoj nabavi, dok HAMAG BICRO provodi upravljačke provjere za neobveznike Zakona o javnoj nabavi. Na opisani način doprinosi se pojednostavljenju i optimizaciji poslovnih procesa na razini sustava upravljanja i kontrole, fokusiranjem postupka odabira projekata u jednoj razini tijela, te provjera u drugoj razini. Na opisani način težište je i na stvaranju okruženja koje za cilj ima i jačanje kapaciteta upravljanja fondovima Unije u specifičnim poslovnim procesima, a što će osigurati i kvalitetniji pristup i odnos prema korisnicima. |
3 | PEOVICA d.o.o. | Program iz područja konkurentnosti i kohezije za financijsko razdoblje 2021. – 2027., Cilj politike 3 | Predlažemo vratiti FZOEU kao tim PT2 u novom OP 21-27 s obzirom da su se pokazali stručni za priviđenje projekta zaštite okoliša prirode, zraka i energetiku. Pokazali su se i kao kvalitetan partner korisnicima na svim projektima u realizaciji EU sredstava. | Primljeno na znanje | U razdoblju od 2018. do 2020. godine Ministarstvo regionalnog razvoja u svojstvu Upravljačkog tijela za predmetni program zaprimilo je tri pisma upozorenja (tijekom 2018. i 2019. godine) Europske komisije o mogućem prekidu plaćanja , kojima je zatraženo da se otklone značajni nedostaci sustava u posredničkim tijelima razine 2 te jedno pismo upozorenja u vezi s korektivnim mjerama u odnosu na ista tijela (2020. godine). Tijela u odnosu na koje su pristigla predmetna pisma upozorenja, odnosno u vezi s korektivnim mjerama slijedom navedenog nisu predviđena biti tijelom sustava upravljanja i kontrole za razdoblje 2021.-2027. Navedena pisma upozorenja dovela su do potrebe obavljanja dodatnih radnji provjera, odnosno angažiranja dodatnih kapaciteta i vremena za obavljanje provjera kako bi se potvrdilo da su nedostaci u određenom vremenskom razdoblju otklonjeni, a u navedenom vremenu sredstva, zbog pisama upozorenja, nisu mogla biti prijavljena Europskoj komisiji, odnosno povučena iz proračuna Unije. Predmetna pisma upozorenja su i dalje na snazi. Pri tome, relevantno je istaknuti da su tijekom predmetnog razdoblja bili uočeni nedostatci i kod drugih tijela s istim funkcijama, koje su navedena tijela uspješno i pravovremeno otklonila, što je pokazatelj mogućnosti osvješćivanja i utjecanja na pravovremeno otklanjanja nedostataka, odnosno prepreka za povlačenje sredstava Unije. Nadalje, u cilju pojednostavljenja i bolje efikasnosti sustava upravljanja i kontrole za novo financijsko razdoblje 2021.-2027., a temeljem naučenih lekcija iz razdoblja 2014.-2020., zadržana su ista četiri posrednička tijela razine 1 koja su u razdoblju 2021.-2027. primarno odgovorna za pripremu poziva i provedbu postupka dodjele bespovratnih sredstava, dok je broj posredničkih tijela razine 2 smanjen, a u svrhu optimizacije poslovnih procesa, isti su primarno odgovorni za aktivnosti u postupku provedbe ugovora (upravljačke provjere) i to na način da SAFU provodi upravljačke provjere za obveznike Zakona o javnoj nabavi, dok HAMAG BICRO provodi upravljačke provjere za neobveznike Zakona o javnoj nabavi. Na opisani način doprinosi se pojednostavljenju i optimizaciji poslovnih procesa na razini sustava upravljanja i kontrole, fokusiranjem postupka odabira projekata u jednoj razini tijela, te provjera u drugoj razini. Na opisani način težište je i na stvaranju okruženja koje za cilj ima i jačanje kapaciteta upravljanja fondovima Unije u specifičnim poslovnim procesima, a što će osigurati i kvalitetniji pristup i odnos prema korisnicima |
4 | ČISTI OTOK d.o.o. | Program iz područja konkurentnosti i kohezije za financijsko razdoblje 2021. – 2027., Cilj politike 3 | Uključiti (vratiti) FZOEU kao PT2 u novom OP 21-27 s obzirom da su, kao tijelo, stručni za priviđenje projekta zaštite okoliša prirode, zraka i energetike. Svakako napominjem, da su se članovi PT2, pokazali i kao partneri korisnicima na projektima u realizaciji i apsorpciji EU sredstava bez čije pomoći ne bismo realizirali naše projekte. | Primljeno na znanje | U razdoblju od 2018. do 2020. godine Ministarstvo regionalnog razvoja u svojstvu Upravljačkog tijela za predmetni program zaprimilo je tri pisma upozorenja (tijekom 2018. i 2019. godine) Europske komisije o mogućem prekidu plaćanja , kojima je zatraženo da se otklone značajni nedostaci sustava u posredničkim tijelima razine 2 te jedno pismo upozorenja u vezi s korektivnim mjerama u odnosu na ista tijela (2020. godine). Tijela u odnosu na koje su pristigla predmetna pisma upozorenja, odnosno u vezi s korektivnim mjerama slijedom navedenog nisu predviđena biti tijelom sustava upravljanja i kontrole za razdoblje 2021.-2027. Navedena pisma upozorenja dovela su do potrebe obavljanja dodatnih radnji provjera, odnosno angažiranja dodatnih kapaciteta i vremena za obavljanje provjera kako bi se potvrdilo da su nedostaci u određenom vremenskom razdoblju otklonjeni, a u navedenom vremenu sredstva, zbog pisama upozorenja, nisu mogla biti prijavljena Europskoj komisiji, odnosno povučena iz proračuna Unije. Predmetna pisma upozorenja su i dalje na snazi. Pri tome, relevantno je istaknuti da su tijekom predmetnog razdoblja bili uočeni nedostatci i kod drugih tijela s istim funkcijama, koje su navedena tijela uspješno i pravovremeno otklonila, što je pokazatelj mogućnosti osvješćivanja i utjecanja na pravovremeno otklanjanja nedostataka, odnosno prepreka za povlačenje sredstava Unije. Nadalje, u cilju pojednostavljenja i bolje efikasnosti sustava upravljanja i kontrole za novo financijsko razdoblje 2021.-2027., a temeljem naučenih lekcija iz razdoblja 2014.-2020., zadržana su ista četiri posrednička tijela razine 1 koja su u razdoblju 2021.-2027. primarno odgovorna za pripremu poziva i provedbu postupka dodjele bespovratnih sredstava, dok je broj posredničkih tijela razine 2 smanjen, a u svrhu optimizacije poslovnih procesa, isti su primarno odgovorni za aktivnosti u postupku provedbe ugovora (upravljačke provjere) i to na način da SAFU provodi upravljačke provjere za obveznike Zakona o javnoj nabavi, dok HAMAG BICRO provodi upravljačke provjere za neobveznike Zakona o javnoj nabavi. Na opisani način doprinosi se pojednostavljenju i optimizaciji poslovnih procesa na razini sustava upravljanja i kontrole, fokusiranjem postupka odabira projekata u jednoj razini tijela, te provjera u drugoj razini. Na opisani način težište je i na stvaranju okruženja koje za cilj ima i jačanje kapaciteta upravljanja fondovima Unije u specifičnim poslovnim procesima, a što će osigurati i kvalitetniji pristup i odnos prema korisnicima. |
5 | Grad Gospić | Program iz područja konkurentnosti i kohezije za financijsko razdoblje 2021. – 2027., Cilj politike 2 | Uzevši u obzir broj prioriteta na kojima je SAFU posredničko tijelo razine 2, smatramo da bi bilo potrebno vratiti Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost vezano za projekte usmjerene na promicanje energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije, iz razloga dosadašnje stručnosti i ažurnosti u provedbi naših projekata. Smatramo da bi ovakva raspodjela posla doprinijela kvalitetnijoj provedbi projekata, bržem i ažurnijem rješavanju zahtjeva za nadoknadom sredstava i da je to svakako bolji način raspodjele nego da se SAFU- u daje dodatno opterećenje, uzevši u obzir količinu posla i projekata koje već provode. | Primljeno na znanje | U razdoblju od 2018. do 2020. godine Ministarstvo regionalnog razvoja u svojstvu Upravljačkog tijela za predmetni program zaprimilo je tri pisma upozorenja (tijekom 2018. i 2019. godine) Europske komisije o mogućem prekidu plaćanja , kojima je zatraženo da se otklone značajni nedostaci sustava u posredničkim tijelima razine 2 te jedno pismo upozorenja u vezi s korektivnim mjerama u odnosu na ista tijela (2020. godine). Tijela u odnosu na koje su pristigla predmetna pisma upozorenja, odnosno u vezi s korektivnim mjerama slijedom navedenog nisu predviđena biti tijelom sustava upravljanja i kontrole za razdoblje 2021.-2027. Navedena pisma upozorenja dovela su do potrebe obavljanja dodatnih radnji provjera, odnosno angažiranja dodatnih kapaciteta i vremena za obavljanje provjera kako bi se potvrdilo da su nedostaci u određenom vremenskom razdoblju otklonjeni, a u navedenom vremenu sredstva, zbog pisama upozorenja, nisu mogla biti prijavljena Europskoj komisiji, odnosno povučena iz proračuna Unije. Predmetna pisma upozorenja su i dalje na snazi. Pri tome, relevantno je istaknuti da su tijekom predmetnog razdoblja bili uočeni nedostatci i kod drugih tijela s istim funkcijama, koje su navedena tijela uspješno i pravovremeno otklonila, što je pokazatelj mogućnosti osvješćivanja i utjecanja na pravovremeno otklanjanja nedostataka, odnosno prepreka za povlačenje sredstava Unije. Nadalje, u cilju pojednostavljenja i bolje efikasnosti sustava upravljanja i kontrole za novo financijsko razdoblje 2021.-2027., a temeljem naučenih lekcija iz razdoblja 2014.-2020., zadržana su ista četiri posrednička tijela razine 1 koja su u razdoblju 2021.-2027. primarno odgovorna za pripremu poziva i provedbu postupka dodjele bespovratnih sredstava, dok je broj posredničkih tijela razine 2 smanjen, a u svrhu optimizacije poslovnih procesa, isti su primarno odgovorni za aktivnosti u postupku provedbe ugovora (upravljačke provjere) i to na način da SAFU provodi upravljačke provjere za obveznike Zakona o javnoj nabavi, dok HAMAG BICRO provodi upravljačke provjere za neobveznike Zakona o javnoj nabavi. Na opisani način doprinosi se pojednostavljenju i optimizaciji poslovnih procesa na razini sustava upravljanja i kontrole, fokusiranjem postupka odabira projekata u jednoj razini tijela, te provjera u drugoj razini. Na opisani način težište je i na stvaranju okruženja koje za cilj ima i jačanje kapaciteta upravljanja fondovima Unije u specifičnim poslovnim procesima, a što će osigurati i kvalitetniji pristup i odnos prema korisnicima. |
6 | Komunalno poduzeće d.o.o. Križevci | Program iz područja konkurentnosti i kohezije za financijsko razdoblje 2021. – 2027., Cilj politike 2 | Predlažemo da se FZOEU kao Posredničko tijelo razine 2 (PT2) obavezno vrati u novi Operativni program kohezije i konkurentnosti 2021-2027. Na projektima na kojima smo do sada surađivali s Fondom kao PT2 tijelom pokazali su izuzetnu stručnost i ažurnost. | Primljeno na znanje | U razdoblju od 2018. do 2020. godine Ministarstvo regionalnog razvoja u svojstvu Upravljačkog tijela za predmetni program zaprimilo je tri pisma upozorenja (tijekom 2018. i 2019. godine) Europske komisije o mogućem prekidu plaćanja , kojima je zatraženo da se otklone značajni nedostaci sustava u posredničkim tijelima razine 2 te jedno pismo upozorenja u vezi s korektivnim mjerama u odnosu na ista tijela (2020. godine). Tijela u odnosu na koje su pristigla predmetna pisma upozorenja, odnosno u vezi s korektivnim mjerama slijedom navedenog nisu predviđena biti tijelom sustava upravljanja i kontrole za razdoblje 2021.-2027. Navedena pisma upozorenja dovela su do potrebe obavljanja dodatnih radnji provjera, odnosno angažiranja dodatnih kapaciteta i vremena za obavljanje provjera kako bi se potvrdilo da su nedostaci u određenom vremenskom razdoblju otklonjeni, a u navedenom vremenu sredstva, zbog pisama upozorenja, nisu mogla biti prijavljena Europskoj komisiji, odnosno povučena iz proračuna Unije. Predmetna pisma upozorenja su i dalje na snazi. Pri tome, relevantno je istaknuti da su tijekom predmetnog razdoblja bili uočeni nedostatci i kod drugih tijela s istim funkcijama, koje su navedena tijela uspješno i pravovremeno otklonila, što je pokazatelj mogućnosti osvješćivanja i utjecanja na pravovremeno otklanjanja nedostataka, odnosno prepreka za povlačenje sredstava Unije. Nadalje, u cilju pojednostavljenja i bolje efikasnosti sustava upravljanja i kontrole za novo financijsko razdoblje 2021.-2027., a temeljem naučenih lekcija iz razdoblja 2014.-2020., zadržana su ista četiri posrednička tijela razine 1 koja su u razdoblju 2021.-2027. primarno odgovorna za pripremu poziva i provedbu postupka dodjele bespovratnih sredstava, dok je broj posredničkih tijela razine 2 smanjen, a u svrhu optimizacije poslovnih procesa, isti su primarno odgovorni za aktivnosti u postupku provedbe ugovora (upravljačke provjere) i to na način da SAFU provodi upravljačke provjere za obveznike Zakona o javnoj nabavi, dok HAMAG BICRO provodi upravljačke provjere za neobveznike Zakona o javnoj nabavi. Na opisani način doprinosi se pojednostavljenju i optimizaciji poslovnih procesa na razini sustava upravljanja i kontrole, fokusiranjem postupka odabira projekata u jednoj razini tijela, te provjera u drugoj razini. Na opisani način težište je i na stvaranju okruženja koje za cilj ima i jačanje kapaciteta upravljanja fondovima Unije u specifičnim poslovnim procesima, a što će osigurati i kvalitetniji pristup i odnos prema korisnicima |
7 | Hrvatske šume d.o.o. | Program iz područja konkurentnosti i kohezije za financijsko razdoblje 2021. – 2027., Cilj politike 2 | Predlažemo da se, svakako, kao Posredničko tijelo razine 2 uključi i Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (FZOEU). Naime, njihova stručnost, temeljitost i ažurnost prilikom kontrole provedbe projekata doprinijela je uspješnoj realizaciji brojnih projekata (HŠ d.o.o. trenutno u provedbi imaju projekte čija je vrijednost veća od 1 mlrd HRK), te su se pokazali kao kvalitetno i uspješno posredničko tijelo. | Primljeno na znanje | U razdoblju od 2018. do 2020. godine Ministarstvo regionalnog razvoja u svojstvu Upravljačkog tijela za predmetni program zaprimilo je tri pisma upozorenja (tijekom 2018.i 2019. godine) Europske komisije o mogućem prekidu plaćanja , kojima je zatraženo da se otklone značajni nedostaci sustava u posredničkim tijelima razine 2 te jedno pismo upozorenja u vezi s korektivnim mjerama u odnosu na ista tijela (2020. godine). Tijela u odnosu na koje su pristigla predmetna pisma upozorenja, odnosno u vezi s korektivnim mjerama slijedom navedenog nisu predviđena biti tijelom sustava upravljanja i kontrole za razdoblje 2021.-2027. Navedena pisma upozorenja dovela su do potrebe obavljanja dodatnih radnji provjera, odnosno angažiranja dodatnih kapaciteta i vremena za obavljanje provjera kako bi se potvrdilo da su nedostaci u određenom vremenskom razdoblju otklonjeni, a u navedenom vremenu sredstva, zbog pisama upozorenja, nisu mogla biti prijavljena Europskoj komisiji, odnosno povučena iz proračuna Unije. Predmetna pisma upozorenja su i dalje na snazi. Pri tome, relevantno je istaknuti da su tijekom predmetnog razdoblja bili uočeni nedostatci i kod drugih tijela s istim funkcijama, koje su navedena tijela uspješno i pravovremeno otklonila, što je pokazatelj mogućnosti osvješćivanja i utjecanja na pravovremeno otklanjanja nedostataka, odnosno prepreka za povlačenje sredstava Unije. Nadalje, u cilju pojednostavljenja i bolje efikasnosti sustava upravljanja i kontrole za novo financijsko razdoblje 2021.-2027., a temeljem naučenih lekcija iz razdoblja 2014.-2020., zadržana su ista četiri posrednička tijela razine 1 koja su u razdoblju 2021.-2027. primarno odgovorna za pripremu poziva i provedbu postupka dodjele bespovratnih sredstava, dok je broj posredničkih tijela razine 2 smanjen, a u svrhu optimizacije poslovnih procesa, isti su primarno odgovorni za aktivnosti u postupku provedbe ugovora (upravljačke provjere) i to na način da SAFU provodi upravljačke provjere za obveznike Zakona o javnoj nabavi, dok HAMAG BICRO provodi upravljačke provjere za neobveznike Zakona o javnoj nabavi. Na opisani način doprinosi se pojednostavljenju i optimizaciji poslovnih procesa na razini sustava upravljanja i kontrole, fokusiranjem postupka odabira projekata u jednoj razini tijela, te provjera u drugoj razini. Na opisani način težište je i na stvaranju okruženja koje za cilj ima i jačanje kapaciteta upravljanja fondovima Unije u specifičnim poslovnim procesima, a što će osigurati i kvalitetniji pristup i odnos prema korisnicima. |
8 | VIDRA-Agencija za regionalni razvoj Virovitičko-podravske županije | Program iz područja konkurentnosti i kohezije za financijsko razdoblje 2021. – 2027., Cilj politike 2 | Predlažemo uključiti Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (FZOEU) kao Posredničko tijelo razine 2 u novom PKK 21-27. VIDRA-Agencija za regionalni razvoj Virovitičko-podravske županije izuzetno je zadovoljna dosadašnjom suradnjom s FZOEU tijekom provedbe svih projekata. Kontinuirana suradnja korisnika projekata i FZOEU doprinijet će uspješnijoj apsorpciju financijskih sredstava Europske unije. | Primljeno na znanje | U razdoblju od 2018. do 2020. godine Ministarstvo regionalnog razvoja u svojstvu Upravljačkog tijela za predmetni program zaprimilo je tri pisma upozorenja (tijekom 2018. i 2019. godine) Europske komisije o mogućem prekidu plaćanja , kojima je zatraženo da se otklone značajni nedostaci sustava u posredničkim tijelima razine 2 te jedno pismo upozorenja u vezi s korektivnim mjerama u odnosu na ista tijela (2020. godine). Tijela u odnosu na koje su pristigla predmetna pisma upozorenja, odnosno u vezi s korektivnim mjerama slijedom navedenog nisu predviđena biti tijelom sustava upravljanja i kontrole za razdoblje 2021.-2027. Navedena pisma upozorenja dovela su do potrebe obavljanja dodatnih radnji provjera, odnosno angažiranja dodatnih kapaciteta i vremena za obavljanje provjera kako bi se potvrdilo da su nedostaci u određenom vremenskom razdoblju otklonjeni, a u navedenom vremenu sredstva, zbog pisama upozorenja, nisu mogla biti prijavljena Europskoj komisiji, odnosno povučena iz proračuna Unije. Predmetna pisma upozorenja su i dalje na snazi. Pri tome, relevantno je istaknuti da su tijekom predmetnog razdoblja bili uočeni nedostatci i kod drugih tijela s istim funkcijama, koje su navedena tijela uspješno i pravovremeno otklonila, što je pokazatelj mogućnosti osvješćivanja i utjecanja na pravovremeno otklanjanja nedostataka, odnosno prepreka za povlačenje sredstava Unije. Nadalje, u cilju pojednostavljenja i bolje efikasnosti sustava upravljanja i kontrole za novo financijsko razdoblje 2021.-2027., a temeljem naučenih lekcija iz razdoblja 2014.-2020., zadržana su ista četiri posrednička tijela razine 1 koja su u razdoblju 2021.-2027. primarno odgovorna za pripremu poziva i provedbu postupka dodjele bespovratnih sredstava, dok je broj posredničkih tijela razine 2 smanjen, a u svrhu optimizacije poslovnih procesa, isti su primarno odgovorni za aktivnosti u postupku provedbe ugovora (upravljačke provjere) i to na način da SAFU provodi upravljačke provjere za obveznike Zakona o javnoj nabavi, dok HAMAG BICRO provodi upravljačke provjere za neobveznike Zakona o javnoj nabavi. Na opisani način doprinosi se pojednostavljenju i optimizaciji poslovnih procesa na razini sustava upravljanja i kontrole, fokusiranjem postupka odabira projekata u jednoj razini tijela, te provjera u drugoj razini. Na opisani način težište je i na stvaranju okruženja koje za cilj ima i jačanje kapaciteta upravljanja fondovima Unije u specifičnim poslovnim procesima, a što će osigurati i kvalitetniji pristup i odnos prema korisnicima. |
9 | PEOVICA d.o.o. | Program iz područja konkurentnosti i kohezije za financijsko razdoblje 2021. – 2027., Cilj politike 2 | Predlažemo vratiti FZOEU kao tim PT2 u novom OP 21-27 s obzirom da su se pokazali stručni za priviđenje projekta zaštite okoliša prirode, zraka i energetiku. Pokazali su se i kao kvalitetan partner korisnicima na svim projektima u realizaciji EU sredstava. | Primljeno na znanje | U razdoblju od 2018. do 2020. godine Ministarstvo regionalnog razvoja u svojstvu Upravljačkog tijela za predmetni program zaprimilo je tri pisma upozorenja (tijekom 2018. i 2019. godine) Europske komisije o mogućem prekidu plaćanja , kojima je zatraženo da se otklone značajni nedostaci sustava u posredničkim tijelima razine 2 te jedno pismo upozorenja u vezi s korektivnim mjerama u odnosu na ista tijela (2020. godine). Tijela u odnosu na koje su pristigla predmetna pisma upozorenja, odnosno u vezi s korektivnim mjerama slijedom navedenog nisu predviđena biti tijelom sustava upravljanja i kontrole za razdoblje 2021.-2027. Navedena pisma upozorenja dovela su do potrebe obavljanja dodatnih radnji provjera, odnosno angažiranja dodatnih kapaciteta i vremena za obavljanje provjera kako bi se potvrdilo da su nedostaci u određenom vremenskom razdoblju otklonjeni, a u navedenom vremenu sredstva, zbog pisama upozorenja, nisu mogla biti prijavljena Europskoj komisiji, odnosno povučena iz proračuna Unije. Predmetna pisma upozorenja su i dalje na snazi. Pri tome, relevantno je istaknuti da su tijekom predmetnog razdoblja bili uočeni nedostatci i kod drugih tijela s istim funkcijama, koje su navedena tijela uspješno i pravovremeno otklonila, što je pokazatelj mogućnosti osvješćivanja i utjecanja na pravovremeno otklanjanja nedostataka, odnosno prepreka za povlačenje sredstava Unije. Nadalje, u cilju pojednostavljenja i bolje efikasnosti sustava upravljanja i kontrole za novo financijsko razdoblje 2021.-2027., a temeljem naučenih lekcija iz razdoblja 2014.-2020., zadržana su ista četiri posrednička tijela razine 1 koja su u razdoblju 2021.-2027. primarno odgovorna za pripremu poziva i provedbu postupka dodjele bespovratnih sredstava, dok je broj posredničkih tijela razine 2 smanjen, a u svrhu optimizacije poslovnih procesa, isti su primarno odgovorni za aktivnosti u postupku provedbe ugovora (upravljačke provjere) i to na način da SAFU provodi upravljačke provjere za obveznike Zakona o javnoj nabavi, dok HAMAG BICRO provodi upravljačke provjere za neobveznike Zakona o javnoj nabavi. Na opisani način doprinosi se pojednostavljenju i optimizaciji poslovnih procesa na razini sustava upravljanja i kontrole, fokusiranjem postupka odabira projekata u jednoj razini tijela, te provjera u drugoj razini. Na opisani način težište je i na stvaranju okruženja koje za cilj ima i jačanje kapaciteta upravljanja fondovima Unije u specifičnim poslovnim procesima, a što će osigurati i kvalitetniji pristup i odnos prema korisnicima |
10 | ČISTI OTOK d.o.o. | Program iz područja konkurentnosti i kohezije za financijsko razdoblje 2021. – 2027., Cilj politike 2 | Uključiti (vratiti) FZOEU kao PT2 u novom OP 21-27 s obzirom da su, kao tijelo, stručni za priviđenje projekta zaštite okoliša prirode, zraka i energetike. Svakako napominjem, da su se članovi PT2, pokazali i kao partneri korisnicima na projektima u realizaciji i apsorpciji EU sredstava bez čije pomoći ne bismo realizirali naše projekte. | Primljeno na znanje | U razdoblju od 2018. do 2020. godine Ministarstvo regionalnog razvoja u svojstvu Upravljačkog tijela za predmetni program zaprimilo je tri pisma upozorenja (tijekom 2018. i 2019. godine) Europske komisije o mogućem prekidu plaćanja , kojima je zatraženo da se otklone značajni nedostaci sustava u posredničkim tijelima razine 2 te jedno pismo upozorenja u vezi s korektivnim mjerama u odnosu na ista tijela (2020. godine). Tijela u odnosu na koje su pristigla predmetna pisma upozorenja, odnosno u vezi s korektivnim mjerama slijedom navedenog nisu predviđena biti tijelom sustava upravljanja i kontrole za razdoblje 2021.-2027. Navedena pisma upozorenja dovela su do potrebe obavljanja dodatnih radnji provjera, odnosno angažiranja dodatnih kapaciteta i vremena za obavljanje provjera kako bi se potvrdilo da su nedostaci u određenom vremenskom razdoblju otklonjeni, a u navedenom vremenu sredstva, zbog pisama upozorenja, nisu mogla biti prijavljena Europskoj komisiji, odnosno povučena iz proračuna Unije. Predmetna pisma upozorenja su i dalje na snazi. Pri tome, relevantno je istaknuti da su tijekom predmetnog razdoblja bili uočeni nedostatci i kod drugih tijela s istim funkcijama, koje su navedena tijela uspješno i pravovremeno otklonila, što je pokazatelj mogućnosti osvješćivanja i utjecanja na pravovremeno otklanjanja nedostataka, odnosno prepreka za povlačenje sredstava Unije. Nadalje, u cilju pojednostavljenja i bolje efikasnosti sustava upravljanja i kontrole za novo financijsko razdoblje 2021.-2027., a temeljem naučenih lekcija iz razdoblja 2014.-2020., zadržana su ista četiri posrednička tijela razine 1 koja su u razdoblju 2021.-2027. primarno odgovorna za pripremu poziva i provedbu postupka dodjele bespovratnih sredstava, dok je broj posredničkih tijela razine 2 smanjen, a u svrhu optimizacije poslovnih procesa, isti su primarno odgovorni za aktivnosti u postupku provedbe ugovora (upravljačke provjere) i to na način da SAFU provodi upravljačke provjere za obveznike Zakona o javnoj nabavi, dok HAMAG BICRO provodi upravljačke provjere za neobveznike Zakona o javnoj nabavi. Na opisani način doprinosi se pojednostavljenju i optimizaciji poslovnih procesa na razini sustava upravljanja i kontrole, fokusiranjem postupka odabira projekata u jednoj razini tijela, te provjera u drugoj razini. Na opisani način težište je i na stvaranju okruženja koje za cilj ima i jačanje kapaciteta upravljanja fondovima Unije u specifičnim poslovnim procesima, a što će osigurati i kvalitetniji pristup i odnos prema korisnicima. |
11 | Boris PRELCEC | UREDBU | Mišljenja sam kako je provedba smanjenja broja PT2 tijela u sustavu OPKK vrlo upitna u kontekstu specifičnog okruženja u kojem se nalazimo u kojem je, uz rizike svojstvene programu kao takvom, potrebno uzeti u obzir i vanjske, globalne (ostvarene) rizike, na koje možemo vrlo teško i neznatno utjecati a njihov nepovoljan učinak je vrlo značajan na sve sfere života uključujući i na sferu EU fondova. U nastavku navodim argumente za izneseno mišljenje te također navodim aspekte za razmatranje ovog pitanja kao i preduvjete koji bi, po mojem skromnom mišljenju, trebali biti osigurani u slučaju smanjenja broja PT2. Temeljem osobnog iskustva, pitanje razmjernosti uspostavljenog sustava zadanim ciljevima pokazalo se ključnim za adekvatno funkcioniranje sustava. Zbog složenosti organizacijske strukture, brojnosti tijela i brojnosti stručnih kapaciteta, sustav se često suočavao s raznim izazovima koji su utjecali na provedbu, u pogledu ujednačenosti opterećenja administrativnih kapaciteta pojedinih tijela te u pogledu ujednačenosti postupanja. Navedeno je rezultiralo potrebom angažiranja značajnih resursa u smislu komunikacije i koordinacije te nadzora delegiranih funkcija. Stoga bi se sve poteškoće u provedbi OPKK 2014.-2020. a naročito poteškoće utvrđene ranijih godina u radu PT2 Hrvatske vode i Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, trebali sagledavati i kroz prizmu funkcioniranja sustava u cjelini, odnosno kao svojevrsnu posljedicu funkcioniranja sustava u cjelini a ne isključivo kao posljedicu neposrednih poteškoća inherentnih navedenim PT2 tijelima. Stoga, neovisno o dizajnu sustava, u novom programskom razdoblju bit će potrebno uzeti u obzir sve aspekte koji su nepovoljno utjecali na rad OPKK 2014.-2020. te spriječiti takve nepovoljne učinke u novom programskom razdoblju kroz kvalitetno sagledavanje rada cjelokupnog sustava te kroz rano prepoznavanje ključnih nedostataka i pravovremenu i kvalitetnu uspostavu mjera poboljšavanja rada sustava. Smanjenje sustava na način da se smanji broj PT2 tijela s 4 na 2 tijela poželjno je sagledati i s aspekta u kojem su PT2 tijela u OPKK 2014.-2020., uz UT, bila najopterećenija tijela u sustavu, koja su u okviru svojih delegiranih zadaća obavljala najzahtjevnije i najvažnije uloge provjera i odobravanja izdataka. Sagleda li se predloženo smanjenje u takvom kontekstu, uz činjenicu da će cjelokupan posao kojeg su u OPKK 2014.-2020. obavljala četiri PT2, u OPKK 2021.-2027. obavljati samo dva PT2, zaključuje se da bi se takvim smanjenjem broja PT2, stručni kapaciteti na provedbi najzahtjevnijih zadaća u OPKK 2021.-2027. prepolovili. Slijedom navedenog, ne sumnjajući da je UT kao odgovorno tijelo za program, ovim pitanjima zasigurno poklonilo dužnu pažnju, nameće se pitanje jesu li u tom slučaju, i na koji način, osigurani adekvatni (dodatni) kapaciteti za provedbu OPKK 2021.-2027. Navedeno smanjenje, samo po sebi, naizgled ne bi smjelo predstavljati nepremostiv izazov za OPKK 2021.-2027. te čak može predstavljati iskorak prema pojednostavljenju odnosno, smanjenju sustava, što je u svakom slučaju uvijek opcija vrijedna razmatranja. Međutim, smatram da za takav iskorak trebaju biti ispunjeni neki nužni preduvjeti, primarno povezani s anticipiranjem izazova vanjskog okruženja i cjelokupnih nadolazećih poslovnih potreba te u konačnici s potrebom osiguravanja specifičnih administrativnih kapaciteta koji će na adekvatan način, dakle, kvalitetno i pravovremeno, osigurati ispunjenje svih zadaća (u vezi tih nadolazećih potreba) te na taj način osigurati funkcioniranje sustava, odnosno, u ovom slučaju, adekvatno razmotriti i osigurati održivost predloženog smanjenja broja PT2. Kada je riječ o pojednostavljenju tj. smanjivanju sustava, a imajući u vidu važnost uloge koju obnašaju PT2 tijela, čini se nužnim postaviti pitanje je li adekvatan način da se u pojednostavljenje sustava krene od najosjetljivije i najznačajnije karike, pogotovo u kontekstu nedostatka adekvatnih kapaciteta, kakav bi navedeno smanjenje broja PT2 vjerojatno prouzročilo. Što više, sagledavajući PT2 tijela kao ključne 'alate' u rukama UT za provedbu programa, adekvatnost PT2 u stručnom i kvantitativnom smislu nameće se kao organizacijski imperativ. U takvom kontekstu, nadolazeće potrebe potrebno je sagledati svakako i kroz prizmu PT2 te njihovu ulogu u provedbi OPKK 2014.-2020. te OPKK 2021.-2027. Međutim, uz navedeno, potrebno je uzeti u obzir da sva 4 postojeća PT2 iz sustava provedbe OPKK 2014.-2020. imaju dodijeljene značajno opsežne uloge i u drugim područjima izvan navedenog konteksta OPKK, ponajprije u provedbi Nacionalnog plana oporavka, Fonda solidarnosti ali i novog strukturnog programa ITP 2021.-2027. Uzme li se u obzir i značajna brojčana zastupljenost stručnih kapaciteta PT2 Hrvatske vode i PT2 Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u sustavu OPKK te specifičnost i nužnost njihovih znanja i iskustva stavljenih u službu obavljanja delegiranih zadaća, nameće se zaključak da nadomjestak kapaciteta takvog broja i specifičnih stručnih kompetencija nije jednostavan zadatak, izuzev u slučaju da potreban broj djelatnika iz tih dvaju PT2 na neki način i dalje ostanu u sustavu OPKK 2021.-2027. primjerice, prelaskom u PT2 SAFU. Ne raspolažem pouzdanim saznanjima u vezi mogućnosti ostvarenja potencijalnih opcija zadržavanja potrebnog broja djelatnika PT2 HV i PT2 FZOEU u sustavu OPKK 2021.-2027., međutim, ako bi se ta mogućnost i ostvarila na zadovoljavajući način, odnosno, kada bi potreban broj ljudi iz navedena dva PT2, primjerice, prešla u SAFU, postavlja se pitanje suštinske opravdanosti razloga ukidanja ova dva PT2 u programskom razdoblju 2021.-2027. za OPKK, ukoliko ljudi iz ta dva tijela i dalje nastave raditi u sustavu OPKK 2021.-2027., naravno, uz razumnu pretpostavku da su ljudi ključna i temeljna odrednica svakog sustava. S druge strane, ako se ne bi ostvario plan popune kapaciteta SAFU iz redova HV i FZOEU, treba uzeti u obzir i činjenicu da kapaciteti s takvim specifičnim znanjima i iskustvom s kakvima raspolažu PT2 HV i PT2 FZOEU nisu lako dostupni na tržištu rada jer su u njihov razvoj uložene godine specifičnog ulaganja, kako na provedbi EU projekata tako i na nacionalno financiranim projektima u vodnom području i području zaštite okoliša i energetske učinkovitosti. Nesumnjivo je da bi takav način preraspodjele administrativnih kapaciteta iziskivao značajne prilagodbe u SAFU ili nekom drugom tijelu u koje bi ti novi kapaciteti bili raspodijeljeni, što bi otvarilo brojna tehnička, organizacijska, ekonomska i druga pitanja. U nedostatku pouzdanih informacija u vezi načina popune kapaciteta potrebnih u PT2 tijelima za potrebe OPKK 2021.-2027., u slučaju da ostanu samo dva PT2 tijela u sustavu te uzimajući izglednom pretpostavku da će značajan broj ljudi iz PT2 Hrvatske vode i PT2 Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost ostati u tim tijelima, uslijed činjenice da će HV i FZOEU obavljati zadaće u vezi Nacionalnog plana oporavka, postavlja se opravdano pitanje načina popune potrebnih kapaciteta za potrebe obavljanja delegiranih zadaća PT2 tijela za OPKK 2021.-2027. U slučaju kada bi se potreban broj djelatnika PT2 Hrvatske vode i PT2 Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost ipak na neki način zadržala u sustavu OPKK za 2021.-2027., time bi se vjerojatno potenciralo pitanje održivosti funkcioniranja NPOO jer te poslove u vezi NPOO obavljaju isti ljudi iz HV i FZOEU koji obavljaju poslove u PT2 HV i PT2 FZOEU u OPKK 2014.-2020. i koji se vjerojatno računaju kao kapaciteti koji će osigurati dovoljne kapacitete PT2 za potrebe 2021.-2027. Kada je riječ o trenutnom stanju provedbe OPKK 2014.-2020., evidentno je prisutno visoko administrativno opterećenje PT2 SAFU što se nepovoljno očituje na planirane rokove provedbe delegiranih zadaća, što je naročito potrebno sagledati u kontekstu ispunjenja rokova provedbe OPKK 2014.-2020. Uzme li se u obzir da je SAFU u međuvremenu dobio značajnu ulogu u NPOO koju još nije počeo značajnije provoditi te da je dobio dodatnu značajnu ulogu i u provedbi Fonda solidarnosti, sve to dodatno usložava navedeni kontekst. Naravno, uz to sve, tek treba dodatno sagledati i uračunati ulogu SAFU u OPKK 2021.-2027. i ITP 2021.-2027. Uz navedeno, i PT2 Hamag Bicro dobio je dodatne uloge u NPOO što upućuje na dodatno potencijalno administrativno opterećenje i tog tijela u provedbi kako OPKK 2014.-2020. tako i OPKK 2021.-2027., što također može imati učinke na provedbu OPKK 2021.-2027. naročito u kontekstu smanjenja broja PT2 razdoblju 2021.-2027. Zaključno, broj PT2 u sustavu ne bi trebalo biti presudno pitanje u dizajnu sustava za 2021.-2027. već je ključno osigurati kvalitetan rad PT2 tijela kroz analizu čimbenika koji su u 2014.-2020. utjecali na njihov rad a koji su zasigurno povezani ne samo s radom konkretnih PT2 tijela već i s funkcioniranjem sustava u cjelini. Naime, ukoliko se ne otklone ključne poteškoće koje su utjecale na kvalitetu rada PT2, problem će postojati i ubuduće, neovisno o broju PT2 tijela. Neosporno je da činjenica postojanja četiri PT2 tijela u sustavu iziskuje viši stupanj komunikacije i koordinacije na razini sustava, međutim, adekvatnim upravljanjem eventualni nedostaci postojanja 4 PT2 tijela mogu se pretvoriti u prednost postojanja 4 PT2 tijela, jer, prema mojem iskustvenom uvjerenju, u zadanom okruženju to je razmjerno potrebama sustava. Stoga, čini se pogrešnim zaključiti da će smanjenje sustava samo po sebi riješiti prisutne nepovoljne učinke, kako ovog, tako i bilo kojeg sustava. Uzimajući u obzir dijapazon projekata koji se kod nas financiraju iz strukturnih i ostalih fondova u odnosu na neke druge članice, smatram da u nadolazećem razdoblju postoji realna potreba i prostor za 4 PT2 jer se na taj način može osigurati optimalna provedba svih nadolazećih aktivnosti, uključujući dovršetak OPKK 2014.-2020., zatim treba uzeti u obzir preklapanje dvaju programskih razdoblja kao svojevrsno najkritičnije (dvogodišnje?) razdoblje jer prethodno razdoblje nosi sve one probleme završetka dotadašnjeg programa a novo razdoblje nosi izazove pokretanja i uhodavanja novog (novih) programa što značajno troši kapacitete, nakon toga provedbu OPKK 2021.-2027., provedbu IPT 2021.-2027. te provedbu programa NPOO i programa Fonda solidarnosti. Naime, na taj način osigurava se optimalno okruženje za dostatan broj adekvatnih kapaciteta svih PT2 s obzirom na specifičnosti svih projekata koji se provode u okviru svih navedenih programa. U konačnici, kada je riječ o OPKK 2021.-2027. i IPT 2021.-2027., neovisno o broju PT2 tijela, ali pod uvjetom da se osiguraju dostatni kapaciteti, ključno će, kao i kod svih sustava, biti kakav okvir za međusobnu suradnju, komunikaciju koordinaciju će se osigurati od strane glavnog nositelja odgovornosti, upravljačkog tijela. Stoga, uzimajući u obzir sve navedene specifičnosti zadanog okruženja, smatram da optimalan način osiguravanja potrebnih kapaciteta za 2021.-2027. za OPKK predstavlja zadržavanje postojećeg okvira od četiri PT2 tijela kao solidne osnovice po mjeri sustava za 2021.-2027. te kao vrlo važnog ako ne i najvažnijeg segmenta provedbe operativnih programa, upravo zbog presudne važnosti navedenih kapaciteta kako bi se osigurala kvalitetna i pravodobna provedba svih nadolazećih zadaća. | Primljeno na znanje | U razdoblju od 2018. do 2020. godine Ministarstvo regionalnog razvoja u svojstvu Upravljačkog tijela za predmetni program zaprimilo je tri pisma upozorenja (tijekom 2018. i 2019. godine) Europske komisije o mogućem prekidu plaćanja , kojima je zatraženo da se otklone značajni nedostaci sustava u posredničkim tijelima razine 2 te jedno pismo upozorenja u vezi s korektivnim mjerama u odnosu na ista tijela (2020. godine). Tijela u odnosu na koje su pristigla predmetna pisma upozorenja, odnosno u vezi s korektivnim mjerama slijedom navedenog nisu predviđena biti tijelom sustava upravljanja i kontrole za razdoblje 2021.-2027. Navedena pisma upozorenja dovela su do potrebe obavljanja dodatnih radnji provjera, odnosno angažiranja dodatnih kapaciteta i vremena za obavljanje provjera kako bi se potvrdilo da su nedostaci u određenom vremenskom razdoblju otklonjeni, a u navedenom vremenu sredstva, zbog pisama upozorenja, nisu mogla biti prijavljena Europskoj komisiji, odnosno povučena iz proračuna Unije. Predmetna pisma upozorenja su i dalje na snazi. Pri tome, relevantno je istaknuti da su tijekom predmetnog razdoblja bili uočeni nedostatci i kod drugih tijela s istim funkcijama, koje su navedena tijela uspješno i pravovremeno otklonila, što je pokazatelj mogućnosti osvješćivanja i utjecanja na pravovremeno otklanjanja nedostataka, odnosno prepreka za povlačenje sredstava Unije. Nadalje, u cilju pojednostavljenja i bolje efikasnosti sustava upravljanja i kontrole za novo financijsko razdoblje 2021.-2027., a temeljem naučenih lekcija iz razdoblja 2014.-2020., zadržana su ista četiri posrednička tijela razine 1 koja su u razdoblju 2021.-2027. primarno odgovorna za pripremu poziva i provedbu postupka dodjele bespovratnih sredstava, dok je broj posredničkih tijela razine 2 smanjen, a u svrhu optimizacije poslovnih procesa, isti su primarno odgovorni za aktivnosti u postupku provedbe ugovora (upravljačke provjere) i to na način da SAFU provodi upravljačke provjere za obveznike Zakona o javnoj nabavi, dok HAMAG BICRO provodi upravljačke provjere za neobveznike Zakona o javnoj nabavi. Na opisani način doprinosi se pojednostavljenju i optimizaciji poslovnih procesa na razini sustava upravljanja i kontrole, fokusiranjem postupka odabira projekata u jednoj razini tijela, te provjera u drugoj razini. Na opisani način težište je i na stvaranju okruženja koje za cilj ima i jačanje kapaciteta upravljanja fondovima Unije u specifičnim poslovnim procesima, a što će osigurati i kvalitetniji pristup i odnos prema korisnicima. |
12 | Primorsko-goranska županija | UREDBU | Smatramo da u postupke definiranja kriterija za odabir operacija/projekata, izrade dokumentacije poziva na dodjelu EU sredstava i izbora projekata treba uključiti i županije, odnosno županijama također dati status posredničkog tijela za odabir operacija koje se planiraju provesti na njihovom području, slično kao što je predloženo kod urbanih područja. | Nije prihvaćen | Navedeno nije predviđeno, odnosno navedena uloga dodijeljena je gradovima – središtima urbanih područja, kada se radi o području koje se odnosi na teritorijalna ulaganja. U kontekstu područja konkurentnosti i kohezije, nije predviđeno uključivanje teritorijalnih tijela. |
13 | HEP - Operator distribucijskog sustava d.o.o. | UREDBU | Potrebno je vratiti Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost kao Posredničko tijelo razina 2 (PT2) u novom operativnom programu kohezije i konkurentnosti 2021 – 2027 kao stručno tijelo za provođenje projekata zaštite okoliša, prirode, zraka i kao stručno tijelo i za projekte iz područja energetike. FZOEU su se pokazali prema HEP ODS-u kao partneri na projektima u realizaciji i apsorpciji EU sredstava posebno u Pilot projektu uvođenja naprednih mreža u HEP ODS-u. | Primljeno na znanje | U razdoblju od 2018. do 2020. godine Ministarstvo regionalnog razvoja u svojstvu Upravljačkog tijela za predmetni program zaprimilo je tri pisma upozorenja (tijekom 2018. i 2019. godine) Europske komisije o mogućem prekidu plaćanja , kojima je zatraženo da se otklone značajni nedostaci sustava u posredničkim tijelima razine 2 te jedno pismo upozorenja u vezi s korektivnim mjerama u odnosu na ista tijela (2020. godine). Tijela u odnosu na koje su pristigla predmetna pisma upozorenja, odnosno u vezi s korektivnim mjerama slijedom navedenog nisu predviđena biti tijelom sustava upravljanja i kontrole za razdoblje 2021.-2027. Navedena pisma upozorenja dovela su do potrebe obavljanja dodatnih radnji provjera, odnosno angažiranja dodatnih kapaciteta i vremena za obavljanje provjera kako bi se potvrdilo da su nedostaci u određenom vremenskom razdoblju otklonjeni, a u navedenom vremenu sredstva, zbog pisama upozorenja, nisu mogla biti prijavljena Europskoj komisiji, odnosno povučena iz proračuna Unije. Predmetna pisma upozorenja su i dalje na snazi. Pri tome, relevantno je istaknuti da su tijekom predmetnog razdoblja bili uočeni nedostatci i kod drugih tijela s istim funkcijama, koje su navedena tijela uspješno i pravovremeno otklonila, što je pokazatelj mogućnosti osvješćivanja i utjecanja na pravovremeno otklanjanja nedostataka, odnosno prepreka za povlačenje sredstava Unije. Nadalje, u cilju pojednostavljenja i bolje efikasnosti sustava upravljanja i kontrole za novo financijsko razdoblje 2021.-2027., a temeljem naučenih lekcija iz razdoblja 2014.-2020., zadržana su ista četiri posrednička tijela razine 1 koja su u razdoblju 2021.-2027. primarno odgovorna za pripremu poziva i provedbu postupka dodjele bespovratnih sredstava, dok je broj posredničkih tijela razine 2 smanjen, a u svrhu optimizacije poslovnih procesa, isti su primarno odgovorni za aktivnosti u postupku provedbe ugovora (upravljačke provjere) i to na način da SAFU provodi upravljačke provjere za obveznike Zakona o javnoj nabavi, dok HAMAG BICRO provodi upravljačke provjere za neobveznike Zakona o javnoj nabavi. Na opisani način doprinosi se pojednostavljenju i optimizaciji poslovnih procesa na razini sustava upravljanja i kontrole, fokusiranjem postupka odabira projekata u jednoj razini tijela, te provjera u drugoj razini. Na opisani način težište je i na stvaranju okruženja koje za cilj ima i jačanje kapaciteta upravljanja fondovima Unije u specifičnim poslovnim procesima, a što će osigurati i kvalitetniji pristup i odnos prema korisnicima |