Izvješće o provedenom savjetovanju - Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Matija Saftić | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika, 7. Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije | Podržavam i pridružujem se stavu i navodima kolega Marije Lovrić i Vedrana Medakovića. Matija Saftić, zamjenik u Općinskom kaznenom državnom odvjetništvu u Zagrebu | Primljeno na znanje | Komentar se ne odnosi na predloženi sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika. |
2 | vedran medaković | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika, 4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA | Uzimajući u obzir sadašnje stanje koje u nedovoljnoj mjeri vrednuje rad pravosudnih dužnosnika po pitanju isplate plaće kao ekvivalenta za pruženi rad, pronalazim da bi novim normativnim reguliranjem zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika trebalo osigurati dosljedniju i pravičniju isplatu. U tom smislu smatram da bi se osim povećanja same osnovice te koeficijenta kao osnovnih parametara za izračun plaće ( a koje su očigledno nerazmjerno niske poglavito u odnosu na suce općinskih, upravnih i trgovačkih sudova te zamjenike državnih odvjetnika ), trebalo pristupiti zakonodavnom rješenju koje bi vrednovalo i određene druge elemente u cilju pravednije isplate plaća. U tom smislu pronalazim da bi se trebalo uzeti u obzir sljedeće: 1. Kao prvo, pravosudni dužnosnici na temelju sadašnjeg rješenja ne ostvaruju nikakvo pravo na uvećanje plaće s osnove stečenog višeg akademskog zvanja obzirom da odredbe Zakona o plaćama sudaca i pravosudnih dužnosnika te drugi materijalni popisi ne osiguravaju isto, pa kako je Vlada RH takvu situaciju regulirala u odnosu na državne službenike, to pronalazim da bi novim normativnim rješenjem valjalo osigurati ostvarivanje prava na uvećanje plaće i pravosudnim dužnosnicima, poglavito u slučaju kada su vlastitim sredstvima financirali ulaganje u znanje koje primjenjuju u svakodnevnom radu i čime su osigurali viši stupanj znanja koji je od interesa i za samog poslodavca. Ovo stoga jer dužnosnik koji je završio poslijediplomski stručni sveučilišni ili doktorski studij u sklopu stečenog znanja koje je od interesa i samom poslodavcu, ne ostvaruje nikakvo pravo na povećanje plaće po toj osnovi pri čemu je ulagao vlastita sredstava vrijeme u znanje i izobrazbu koje koristi u svakodnevnom radu. 2. Drugi element koji pronalazim nepravičnim i koji bi normativno rješavanje moralo ispraviti predstavljaju situacije vezane za primjenu ranije odredbe čl. 5. Zakona i koje su se odnosile na dodatke na plaću. Naime, velik broj dužnosnika je osim poslova sudaca godišnjim rasporedom raspoređen na obavljanje drugih različitih poslova koji predstavljaju i zahtjevaju dodatan rad ( zamjenik predsjednika suda, predsjednik odjela, glasnogovornik suda, voditelj odjela, stalne službe i slično). U tom smislu npr. sudac koji je godišnjim rasporedom poslova određen za zamjenika predsjednika suda, u trenucima u kojima stvarno i faktično obavlja poslove predsjednika suda za kojeg je predviđen viši koeficijent ( npr. za vrijeme korištenje godišnjeg odmora ili bolovanja predsjednika suda ) ne ostvaruje pravo na isplatu plaće temeljem višeg koeficijenta propisanog za predsjednika suda (4,55), već znatno nižeg za prvostupanjskog suca ( 3,54) iako stvarno i faktično obavlja poslove predsjednika suda u tom periodu. U odnosu na navedeno smatram nužnim ukazati da je sudska praksa u čitavom nizu odluka zauzela stajalište prema kojemu radnici ostvaruju pravo na isplatu plaće sukladno poslovima koje stvarno i faktično odrađuju onda kada je izdan i nalog za obavljanjem takvih poslova. U konkretnom slučaju godišnji raspored poslova predstavlja osnovu temeljem koje pravosudni dužnosnik zamjenjuje predsjednika suda, te stvarno i faktično obavlja poslove za koje je propisan viši koeficijent od onog temeljem kojega mu se vrši obračun plaće. Stoga pronalazim da bi svaki pravosudni dužnosnik u trenutku u kojemu temeljem godišnjeg raspreda poslova obavlja poslove za koje je propisan viši koeficijent, trebao ostvarivati pravo na višu plaću, pri čemu bi se normativno u skladu sa ranijom odredbom čl. 5. Zakona trebalo honorirati i rad predsjednika odjela, glasnogovornika, voditelja službi i slično. 3. Kao treće, pravosudni dužnosnici ne ostvaruju nikakva materijalna prava koja su vezana za pitanje božićnica i ostalih prava koji pripadaju državnim službenicima, pa pronalazim da bi se takva prava trebala osigurati i sucima i pravosudnim dužnosnicima. Prema tome i zaključno, smatram da bi zakonodavna izmjena prije svega trebala polaziti od povećanja osnovice i koeficijenta usmjerenih radi ostvarivanja pravednije isplate plaće kao ekvivalenta za pruženi rad, pri čemu bi povrh navedenog trebalo cijeniti i druge navedene elemente svakodnevnog rada sa ciljem pravednijeg vrednovanja rada onih koji su u sklopu svojih zaduženja dodatno opterećeni te onih koji su uložili dodatan trud i sredstva u vlastitu izobrazbu koja koristi i samom poslodavcu. | Primljeno na znanje | U obrascu je naveden sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika koji se namjerava donijeti u žurnom postupku radi što bržeg poduzimanja mjera za poboljšanje materijalnog statusa svih pravosudnih dužnosnika, a naročito onih u tijelima prvog stupnja. Za rad na cjelovitoj reformi sustava plaća pravosudnih dužnosnika osnovana je posebna radna skupina te će navedene izmjene biti predmet drugog zakonskog nacrta. |
3 | Mislav Matić | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika, 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA | U cijelosti se s slažem s kolegicom Lovrić. Iz sustava pravosuđa je u tijeku golem odljev kadrova upravo zbog neadekvatnih plaća, plaća koje ne odgovaraju iznimnoj složenosti, zahtjevnosti, društvenoj važnosti i odgovornosti posla kojeg obavljamo. Mislav Matić, zamjenik OKDO Zagreb | Primljeno na znanje | U obrascu je naveden sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika koji se namjerava donijeti u žurnom postupku radi što bržeg poduzimanja mjera za poboljšanje materijalnog statusa svih pravosudnih dužnosnika, a naročito onih u tijelima prvog stupnja. Za rad na cjelovitoj reformi sustava plaća pravosudnih dužnosnika osnovana je posebna radna skupina te će navedene izmjene biti predmet drugog zakonskog nacrta. |
4 | Janka Iskra | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika, 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA | U cijelosti se slažem s komentarom kolegice Marije Lovrić. Janka Iskra, državnoodvjetnička savjetnica, Općinsko kazneno državno odvjetništvo u Zagrebu | Primljeno na znanje | Komentar se ne odnosi na predloženi sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika. |
5 | Ernest Kropf | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika, 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA | U potpunosti se slažem s komentarima kolegice Marije Lovrić i Doroteje Marković. Ernest Kropf, savjetnik OKDOZG | Primljeno na znanje | Komentar se ne odnosi na predloženi sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika. |
6 | Doroteja Marković | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika, 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA | U cijelosti se slažem s primjedbama i komentarima kolegice Marije Lovrić. Ako želimo kvalitetno, efikasno i integritetno pravosuđe, moramo pružiti dostojanstvo onima na čijim leđima taj sustav leži. Opsežna reforma sustava plaća i drugih davanja, o kojima piše kolegica Lovrić, nužna je početna točka za postizanje navedenog. Doroteja Marković, zamjenica općinskog državnog odvjetnika, Općinsko kazneno državno odvjetništvo u Zagrebu | Primljeno na znanje | U obrascu je naveden sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika koji se namjerava donijeti u žurnom postupku radi što bržeg poduzimanja mjera za poboljšanje materijalnog statusa svih pravosudnih dužnosnika, a naročito onih u tijelima prvog stupnja. Za rad na cjelovitoj reformi sustava plaća pravosudnih dužnosnika osnovana je posebna radna skupina te će navedene izmjene biti predmet drugog zakonskog nacrta. |
7 | Marina Đokić | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika, 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA | U potpunosti se slažem sa kolegicom Lovrić. Marina Đokić, Zamjenica ODO u Bjelovaru | Primljeno na znanje | Komentar se ne odnosi na predloženi sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika. |
8 | JASNA VEHTERSBAH-STOJAN | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika, 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA | U cijelosti se slažem sa kolegicom Lovrić. Jasna Vehtersbah Stojan | Primljeno na znanje | Komentar se ne odnosi na predloženi sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika. |
9 | MARIJA LOVRIĆ | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika, 2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA | Prvenstveno valja uzeti u obzir zahtjeve sudaca donesene na Zboru Udruge hrvatskih sudaca od 31.3.2023. prema kojima, u toč. 3. stoji kako osnovna plaća suca prvostupanjskog suda ne smije biti manja od plaće bilo kojeg sudskog savjetnika na VSRH, konkretno predlažući da visina neto plaće mora biti 3.000,00 eura neto s obzirom da je plaća suca prvog stupnja bila 2.000,00 njemačkih maraka, što je danas ekvivalent iznosu od 2.000,00 eura, a kako su troškovi života porasli za 50%, što je VSRH potvrdio u Orijentacijskim kriterijima te je u istom postotku povećana Odvjetnička tarifa, to je razvidno da je tražena visina neto plaće od 3.000,00 eura objektiva i opravdana. Nadalje, valja imati na umu slijedeće: - u razdoblju od 2009. do prosinca 2022. prema podacima Državnog zavoda za statistiku, prosječna neto plaća po zaposlenom u pravnim osobama porasla za 43%, dok je naša osnovica u više navrata bila smanjena - u razdoblju od 2017. do danas osnovica za obračun plaća državnih i javnih službenika je porasla za više od 28%, pa predložen rast osnovice od 8% apsolutno nije zadovoljavajući - pravosudni dužnosnici nemaju materijalna prava kao državni i javni službenici – pravo na naknadu troškova prijevoza, pravo na dodatak na plaću za poslijediplomsko obrazovanje, božićnicu, regres, dar za djecu i ostalo, shodno čemu smo diskriminirani u odnosu na državne i javne službenike, ali i u odnosu na pravosudne dužnosnike zemalja članica EU koji ta prava imaju Za omogućavanje normalnog funkcioniranja pravosudne vlasti nužno je trenutno povećanje neto plaće sudaca prvog stupnja i zamjenika općinskih državnih odvjetnika kako je to prihvaćeno na Zboru UHS i nediskriminatorno priznanje svih materijalnih prava koja imaju državni i javni službenici kao i pravosudni dužnosnici zemalja članica EU | Primljeno na znanje | U obrascu je naveden sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika koji se namjerava donijeti u žurnom postupku radi što bržeg poduzimanja mjera za poboljšanje materijalnog statusa svih pravosudnih dužnosnika, a naročito onih u tijelima prvog stupnja. Za rad na cjelovitoj reformi sustava plaća pravosudnih dužnosnika osnovana je posebna radna skupina te će navedene izmjene biti predmet drugog zakonskog nacrta. |
10 | Nataša Borović | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika, 1. OPĆE INFORMACIJE | U cijelosti se slažem sa svim primjedbama i komentarima koje je iznijela kolegica Marija Lovrić. Nataša Borović, zamjenica OKDO ZG | Primljeno na znanje | Komentar se ne odnosi na predloženi sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika. |
11 | Josipa Klepač | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika | U potpunosti se slažem s komentarima i primjedbama kolegice Marije Lovrić. Josipa Klepač, državnoodvjetnička savjetnica, OKDO ZG | Primljeno na znanje | Komentar se ne odnosi na predloženi sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika. |
12 | MARINA CRNJAK | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika | U cijelosti se slažem sa svim primjedbama i komentarima koje je iznijela kolegica Marija Lovrić. Marina Crnjak, zamjenica OKDO ZG | Primljeno na znanje | Komentar se ne odnosi na predloženi sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika. |
13 | Renata Miličević | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika | U cijelosti se slažem sa svim primjedbama koje je iznijela kolegica Marija Lovrić. Renata Miličević, zamjenica OKDO ZG | Primljeno na znanje | Komentar se ne odnosi na predloženi sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika. |
14 | Jelena Biga | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika | U cijelosti se slažem sa svim primjedbama koje je iznijela kolegica Marija Lovrić. Jelena Biga, zamjenica OKDO ZG | Primljeno na znanje | Komentar se ne odnosi na predloženi sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika. |
15 | Laura Crnić Klapšić | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika | U SVEMU SE SLAŽEM S IZNESENIM KOMENTARIMA KOLEGICE MARIJE LOVRIĆ LAURA CRNIĆ KLAPŠIĆ | Primljeno na znanje | Komentar se ne odnosi na predloženi sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika. |
16 | Danijela Marotti Andrić | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika | U cijelosti se slažem sa svim primjedbama koje je iznijela kolegica Marija Lovrić. Danijela Marotti Andrić, sutkinja Općinskog radnog suda u Zagrebu | Primljeno na znanje | Komentar se ne odnosi na predloženi sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika. |
17 | Petra Hertelendi Lovrić | Obrazac prethodne procjene za Zakon o izmjenama i dopuni zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika | U cijelosti se slažem sa kolegicom Marijom Lovrić. Petra Hertelendi Lovrić, sutkinja Općinskog radnog suda u Zagrebu | Primljeno na znanje | Komentar se ne odnosi na predloženi sadržaj Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o plaćama sudaca i drugih pravosudnih dužnosnika. |