Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Prijedlogu Pravilnika o postupku, načinu i uvjetima za napredovanje u struci i stjecanje položajnih zvanja odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja u dječjem vrtiću
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | HELENA BURIĆ | PRIJEDLOGA PRAVILNIKA , OBRAZAC II: KRITERIJI VREDNOVANJA STRUČNO-PEDAGOŠKOG RADA | OBRAZAC II: KRITERIJI VREDNOVANJA STRUČNO-PEDAGOŠKOG RADA Komentar: Obrasce je potrebno revidirati sukladno prijedlozima navedenim u čl. 8 | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Pojašnjeno u odgovoru pod brojem 30. |
2 | Monika Vinković | III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 22. | Postavlja se pitanje kriterija i opravdanosti da se jednoj kategoriji stručnjaka dopusti ova iznimka. Čime su ravnatelji opravdali ovakvu prednost i kako će se objasniti ova diskriminacija u odnosu na stručnjake drugih profila? Stoga predlažem izjednačavanje pravila za sve stručnjake, odnosno odgojno-obrazovne radnike u dječjem vrtiću. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Ravnatelji dječjih vrtića nisu imali mogućnost napredovanja u položajno zvanje te se ova odredba propisuje iznimno i vrijedi isključivo i jedino za one osobe koje podnesu zahtjev u roku od 12 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika. |
3 | JELENA KULIŠIĆ | III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 22. | Članak 22 1 Ovo se treba odnositi na sve odgojno- obrazovne radnike, a ne samo na ravnatelje predškolskih ustanova. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Ravnatelji dječjih vrtića nisu imali mogućnost napredovanja u položajno zvanje te se ova odredba propisuje iznimno i vrijedi isključivo i jedino za one osobe koje podnesu zahtjev u roku od 12 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika. |
4 | HELENA BURIĆ | III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 22. | Čl. 22. Prijedlog teksta: Svaki stručni radnik (odgojitelj, stručni suradnik, ravnatelj) koji u trenutku stupanja na snagu ovoga Pravilnika ima 15 godina radnog iskustva u dječjem vrtiću, a koji je tijekom posljednjih pet godina prikupio najmanje 60 bodova iz najmanje četiri kategorije sukladno članku 8. Pravilnika, može napredovati u zvanje savjetnika bez ispunjenog uvjeta iz članka 6. stavka 3. podstavka 3. i 4. Pravilnika. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Ravnatelji dječjih vrtića nisu imali mogućnost napredovanja u položajno zvanje te se ova odredba propisuje iznimno i vrijedi isključivo i jedino za one osobe koje podnesu zahtjev u roku od 12 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika. |
5 | Udruga SIDRO | III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 22. | Postavlja se pitanje kriterija i opravdanosti da se jednoj kategoriji stručnjaka dopusti ova iznimka. Čime su ravnatelji opravdali ovakvu prednost i kako će se objasniti ova diskriminacija u odnosu na stručnjake drugih profila? Stoga predlažemo izjednačavanje pravila za sve stručnjake, odnosno odgojno-obrazovne radnike u dječjem vrtiću. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Ravnatelji dječjih vrtića nisu imali mogućnost napredovanja u položajno zvanje te se ova odredba propisuje iznimno i vrijedi isključivo i jedino za one osobe koje podnesu zahtjev u roku od 12 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika. |
6 | Hrvatska psihološka komora | III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 22. | Nejasan je razlog zašto se ovakav (olakšan) pristup statusu savjetnika omogućuje ravnateljima, a ne i ostalim stručnim djelatnicima vrtića. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Ravnatelji dječjih vrtića nisu imali mogućnost napredovanja u položajno zvanje te se ova odredba propisuje iznimno i vrijedi isključivo i jedino za one osobe koje podnesu zahtjev u roku od 12 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika. |
7 | Katarina Šeravić Lovrak | III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 22. | Ovaj stavak je diskriminira odgajatelje i stručne suradnike od ravnatelja. Po tome se može staviti i da odgajatelj koji ima napredovanje, a prikupio je najmanje 60 bodova iz 4 kategorije može napredovati u savjetnika bez ispunjavanja uvjeta iz članka 6.stavka 3. podstavka 3 i 4 Pravilnika. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Ravnatelji dječjih vrtića nisu imali mogućnost napredovanja u položajno zvanje te se ova odredba propisuje iznimno i vrijedi isključivo i jedino za one osobe koje podnesu zahtjev u roku od 12 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika. |
8 | Barbara Mikluš | III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 22. | Čl. 22. st. 1. treba se odnositi i na odgojitelje i stručne suradnike. Nema nikakvog razloga da ravnatelji budu po ovoj točci izdvojeni | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Ravnatelji dječjih vrtića nisu imali mogućnost napredovanja u položajno zvanje te se ova odredba propisuje iznimno i vrijedi isključivo i jedino za one osobe koje podnesu zahtjev u roku od 12 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika. |
9 | SANJA BOGOVČIČ | III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 22. | Ovim člankom se izravno diskriminiraju svi drugi odgojno-obrazovni djelatnici koji imaju 15 godina radnog iskustva na poslovima stručnih radnika ili suradnika, a tijekom posljednjih pet godina prikupili su najmanje 60 bodova iz najmanje četiri kategorije. Predlažem da se ovaj članak proširi na sve odgojno-obrazovne djelatnike. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Ravnatelji dječjih vrtića nisu imali mogućnost napredovanja u položajno zvanje te se ova odredba propisuje iznimno i vrijedi isključivo i jedino za one osobe koje podnesu zahtjev u roku od 12 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika. |
10 | Barbara Mikluš | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 19. | AZOO treba pozivati promovirane odgojitelje i stručne suradnike da dijele svoje znanje na edukacijama koje organizira. Netko iz manje sredine nema način da se sam probije do takvih skupova. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
11 | Monika Vinković | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 16. | Izmijeniti u dva biranja zaredom, odnosno nakon 10 godina zvanja stječe trajno zvanje izvrsnog savjetnika. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Usklađeno s Pravilnikom o napredovanju za škole. |
12 | JELENA KULIŠIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 16. | Članak 16. 1 Odgojno- obrazovni radnik koji je dva puta za redom izabran u zvanje izvrsnog savjetnika stječe trajno zvanje izvrsnog savjetnika 2 Odgojno- obrazovni radnik koji ima više od 20 godina rada u predškolskom odgoju i obrazovanju i koji je već do tada napredovao u neko od zvanja; stečeno zvanje treba zadržati trajno uz mogućnost podnošenja zahtjeva napredovanja u više znanje | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Usklađeno s Pravilnikom o napredovanju za škole. |
13 | HELENA BURIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 16. | Članak 16. Prijedlog teksta (2) Odgojno-obrazovni radnik koji ima više od 20 godina rada u predškolskom odgoju i obrazovanju stečeno zvanje zadržava trajno uz mogućnost podnošenja zahtjeva za napredovanje u više zvanje. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Usklađeno s Pravilnikom o napredovanju za škole. |
14 | Udruga SIDRO | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 16. | Izmijeniti u dva biranja zaredom, odnosno nakon 10 godina zvanja stječe trajno zvanje izvrsnog savjetnika. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Usklađeno s Pravilnikom o napredovanju za škole. |
15 | JELENA BEKAVAC KRČADINAC | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 16. | Smatram da osoba koja je dvaput zaredom izabrana u zvanje savjetnika ili izvrsnog savjetnika treba to trenutno zvanje zadržati trajno, jer nakon što se netko 16 godina (1 god. za stručni ispit + 5 god. za mentorstvo + 10 god. za više zvanje savjetnika) ili 21 godinu (1 god. za stručni ispit + 5 god. za mentorstvo + 5 god. za savjetništvo + 10 god. za izvrsnog savjetnika) predano posvetio svom pozivu, zaslužuje da taj dodatak na plaću zadrži trajno. Odgojiteljice u vrtiću svoje fizičko i svoje mentalno zdravlje ostavljaju na poslu, jer zbog prevelikih grupa djece ostati zdrav više desetljeća na takvom poslu je rijetkost. Zbog toga treba točku (2) iz Članka 16. smanjiti na 20 godina. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Usklađeno s Pravilnikom o napredovanju za škole. |
16 | HELENA BURIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 12. | Čl. 12. Komentar: Potrebno je skratiti rok za uvid do 30 dana Čl. 12. st 1 Prijedlog teksta (1) Nakon zaprimanja urednog zahtjeva, viši savjetnik Agencije razmatra zaprimljeni zahtjev i dokumentaciju te u roku od 30 dana obavlja uvid u stručno-pedagoški rad odgojno-obrazovnog radnika radi utvrđivanja ispunjenosti uvjeta izvrsnosti. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Postupa se po ZUP-u. |
17 | Hrvatska psihološka komora | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 11. | Predlažemo izostavljanje čl. 11., st. (1), alineje 5 (popis pročitanih bibliografskih jedinica). Objašnjenje: Navedena formulacija izostavljena je u pravilniku koji propisuje napredovanje odgojno-obrazovnih djelatnika u školama i učeničkim domovima jer je suvišna - popis pročitanih bibliografskih jedinica može sastaviti bilo tko pretražujući stručnu literaturu, što ne podrazumijeva da je ta literatura doista i pročitana. | Prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
18 | Silva Kramer | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 11. | Poštovani, u čl.11 nalazi se popis potrebne dokumentacije za napredovanje, a jedna od navedenih stavki je i popis pročitanih bibliografskih jedinica. Ne može se dokazati jeli osoba predani popis prepisala ili je zaista pročitala sve navedeno stoga smatram da je nepotreban i treba ga izostaviti. Lp | Prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
19 | BOJAN LAZIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 11. | Poštovani, predlažem izostavljanje čl. 11., st. (1), alineje 5 (popis pročitanih bibliografskih jedinica). OBRAZLOŽENJE: Navedena formulacija izostavljena je u pravilniku koji propisuje napredovanje odgojno-obrazovnih djelatnika u školama i učeničkim domovima jer je suvišna - popis pročitanih bibliografskih jedinica može sastaviti bilo tko pretražujući stručnu literaturu, što ne podrazumijeva da je ta literatura doista i pročitana. | Prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
20 | HELENA BURIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 10. | Čl. 10. st 4 Komentar: Važno je napisati u kojoj formi je potrebno dostaviti dokaze (sugerira se u elektroničkom obliku). | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Dokaze je moguće dostaviti i u fizičkom i elektroničkom obliku. |
21 | Monika Vinković | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Pod „UNAPRJEĐENJE RADA DJEČJEG VRTIĆA“ dodati za bodovanje i: - vođenje dodatnih (obogaćenih, alternativnih ili kraćih programa za djecu) - dodatno studijsko obrazovanje - autorstvo tekstova, glazbe, priča, dramskih i scenskih djela. POD „PREDAVANJA, RADIONICE, EDUKACIJE“ DODATI KRITERIJ ZA BODOVANJE: - vođenje edukacija za roditelje. | Djelomično prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Vođenje programa spada pod redoviti rad, autorstvo se uređuje drugim kriterijem. Vođenje programa s roditeljima bit će uvršteno u kriterij PREDAVANJA, RADIONICE I EDUKACIJE. |
22 | JELENA KULIŠIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Članak 8 Pod kategorijom aktivnosti ORGANIZACIJA I/ILI PROVEDBA NATJECANJA TE MENTORSTVO DJECI, STUDENTIMA I PRIPRAVNICIMA trebalo bi izostaviti natjecanja, te bodovanja za osvojena prva tri mjesta jer se takve aktivnosti i ne provode za ranu i predškolsku dob, a samim time i rad u povjerenstvu za organizaciju istih. Potrebno je UNAPRJEĐENJE RADA DJEČJEG VRTIĆA trebalo bi u aktivnosti sudjelovanje u izradi posebnih, alternativnih i drugih programa u dječjem vrtiću dodati i u provedbi istih. Potrebno je u kategoriji aktivnosti bodovati i provođenje verificiranih programa rada s roditeljima po odrađenom ciklusu | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Aktivnosti se provode na razini grada, županije, države i međunarodnoj razini (olimpijade, likovni natječaji, Dani dječjih vrtića…). Vođenje edukacija za roditelje će se vrednovati u posebnom kriteriju. |
23 | HELENA BURIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | UNAPRJEĐENJE RADA DJEČJEG VRTIĆA Komentar: Vrtići primjenjuju različite metode samovrednovanja, stoga se NCVOO ne bi trebao posebno izdvajati jer je to samo jedan od predloženih oblika vrednovanja rada ustanove. Sama kategorija vrednovanja proizlazi i iz radne uloge stručnog suradnika (treba li je zasebno bodovati?) | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Uloga NCVVO jasno je definirana Zakonom o NCVVO. |
24 | HELENA BURIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Komentar: Treba definirati ukratko svaku stavku podkategorija (projekti, unapređenje rada dječjeg vrtića, rad na unapređenju sustava odgoja i obrazovanja) kako bi se jasno uvidjelo na što se ona konkretno odnosi | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Jasno je iz svake kategorije na što se odnosi. |
25 | HELENA BURIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Kategorija STRUČNI I ZNANSTVENI ČLANCI, STRUČNE KNJIGE, PRIRUČNICI, DIGITALNO OBRAZOVNI SADRŽAJI, SLIKOVNICE I DR. Prijevod stručne literature, računalnoga obrazovnog programa i sl. Prijedlog teksta: Objavljen tj. službeno publiciran prijevod stručne literature | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Usklađeno s Pravilnikom za škole. |
26 | HELENA BURIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Kategorija RAD U STRUČNIM SEKCIJAMA, UDRUGAMA, STRUČNO-RAZVOJNOM CENTRU I SL. (Vođenje stručnog društva, udruge, sekcije, stručno-razvojnog centra, kluba ili sekcije na gradskoj razini (po godini) 1 bod Komentar: Za ovu kategoriju treba biti dodijeljeno 2 boda jer uloga voditelja obuhvaća različite obveze i poslove (organizacija susreta, korespodenciju s nadležnim tijelima, suradnicima i izlagačima, pripremanje izlaganja, sudjelovanje u javnim raspravama, sudjelovanje u izvješćivanju o rezultatima rada radnih skupina, sudjelovanje u krovnim tijelima, vođenje projekata u okviru Sekcije i dr.) | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Usklađeno s Pravilnikom za škole. |
27 | HELENA BURIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Prijedlog dodatka aktivnosti u kategoriji (RAD U STRUČNIM SEKCIJAMA, UDRUGAMA, STRUČNO-RAZVOJNOM CENTRU I SL.): Rad na unaprjeđivanju struke sudjelovanjem u radnim skupinama pri nadležnim tijelima (MZO, AZOO, Gradski uredi za obrazovanje i sl.) po godini i po radnoj skupini | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Obuhvaćeno u kategoriji rad na unapređenju sustava odgoja i obrazovanja. |
28 | HELENA BURIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Komentar: Mentoriraju se sudionici edukacija ili njezini izvoditelji, stoga se predlaže izmjena naziva kategorije _ Prijedlog teksta (kategorija PREDAVANJA, RADIONICE I EDUKACIJE): Vođenje ili mentoriranje sudionika edukacije na državnoj razini (po broju edukacija, međusobno različitih, uživo ili online, uz pozitivnu evaluaciju sudionika) | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Riječ je o oblicima edukacije čiji su izvoditelji odgojitelji i stručni suradnici. |
29 | HELENA BURIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Prijedlog teksta: Mentorstvo djetetu/djeci koja sudjeluju na natječajima, Danima, smotrama i sl. na međunarodnoj razini | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Propisano pravilnikom. |
30 | HELENA BURIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Prijedlog teksta: Mentorstvo djetetu/djeci koja sudjeluju na natječajima, Danima, smotrama i sl. na međužupanijskoj ili državnoj razini | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Propisano pravilnikom. |
31 | HELENA BURIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Čl. 8 stavak 1 (kategorija Organizacija i/ili provedba natjecanja...) Komentar: Natjecanja su oblik sudjelovanja djece koji je primjeren višim razinama odgojno-obrazovnog sustava stoga se predlaže micanje opisa 'osvojenih mjesta'. Važno je maknuti i u ostalim kategorijama naglasak na natjecanju. Prijedlog teksta: Mentorstvo djetetu/djeci koja sudjeluju na natječajima, Danima, smotrama i sl. na gradskoj ili županijskoj razini | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Propisano pravilnikom. |
32 | HELENA BURIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Članak 8. Predlaže se kategorije navoditi prema prethodno navedenom prijedlogu: 1. unaprjeđivanje rada dječjeg vrtića 2. rad na unaprjeđivanju sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja 3. rad u stručnim sekcijama, udrugama, radnim skupinama, komorama, stručno-razvojnom centru i sl. 4. organizacija i provedba predavanja, radionica, edukacija, stručnih skupova i konferencija 5. pisanje i objavljivanje stručnih i znanstvenih članaka, stručnih knjiga i poglavlja u stručnim knjigama, priručnika, prikaza knjiga, digitalno-obrazovnih sadržaja, slikovnica i dr. 6. osmišljavanje, pisanje i provedba projekata u radu s djecom i odraslima 7. organizacija i/ili provedba aktivnosti promoviranja odgojno-obrazovnog rada u području RPOO te mentorstvo djeci, pripravnicima i studentima | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Kategorije su navedene i usklađene prema Pravilniku o napredovanju za škole. |
33 | Udruga SIDRO | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Pod „UNAPRJEĐENJE RADA DJEČJEG VRTIĆA“ dodati za bodovanje i: - vođenje dodatnih (obogaćenih, alternativnih ili kraćih programa za djecu) - dodatno studijsko obrazovanje - autorstvo tekstova, glazbe, priča, dramskih i scenskih djela. POD „PREDAVANJA, RADIONICE, EDUKACIJE“ DODATI KRITERIJ ZA BODOVANJE: - vođenje edukacija za roditelje. | Djelomično prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Vođenje programa s roditeljima bit će uvršteno u kriterij PREDAVANJA, RADIONICE I EDUKACIJE. |
34 | Hrvatska psihološka komora | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | KATEGORIJA: UNAPRJEĐENJE RADA DJEČJEG VRTIĆA • Predlažemo novi potkriterij Sudjelovanje u provedbi posebnih, preventivnih, alternativnih, programa za roditelje/skrbnike te drugih programa u dječjem vrtiću. (po programu i godini) 1 bod Objašnjenje: Smatramo važnim priznati djelatnicima koji provode dodatne programe u dječjem vrtiću njihovu ulogu u unaprjeđenju rada dječjeg vrtića. Posebice u odnosu na priznavanje (i poticaj) za kreiranje programa za potencijalno darovitu djecu koji u cijelom pravilniku nisu prepoznati kao dodatna kvaliteta u životu djece i vrtića. Posebice u odnosu na preventivne programe koji su usmjereni su na sprečavanje nastanka i rano otkrivanje pojavnih oblika problema u ponašanju. Takvi programi nisu povremene aktivnosti već su skup univerzalnih intervencija usmjerenih na populaciju djece s ciljem podupiranja njihovog pozitivnog razvoja i smanjivanja utjecaja rizičnih čimbenika na razvoj rizičnih ponašanja i problema u ponašanju prije njihovog prvog pojavljivanja. U navedene programe s obzirom na specifična obilježja djece rane i predškolske dobi ulaze i programi rada s roditeljima. Ipak, smatramo važnim i izrijekom ih naglasiti. Posebnim isticanjem programa za roditelje naslanjamo se na čl.2., stavak 1. ovog Prijedloga koji kod ostvarivanja stručno-pedagoškog rada navodi i rad s roditeljima/skrbnicima. • Nejasan potkriterij Potrebno je jasnije definirati potkriterij: Vođenje stručnog usavršavanja u dječjem vrtiću prema Godišnjem planu i programu odgojno-obrazovnog rada. 1 bod Objašnjenje: Kriterij je nejasan. Nije jasno što se podrazumijeva pod pojmom vođenje stručnog usavršavanja. Odnosi li se to na osobu koja je zadužena za koordiniranje stručnog usavršavanja ili osobu koja provodi radionice/predavanja. Također, nejasno je na što se odnosi bodovanje, na godinu, razdoblje, radionicu/predavanje? | Djelomično prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Sudjelovanje u provedbi programa spada u redoviti odgojno-obrazovni rad. Vođenje programa s roditeljima bit će uvršteno u kriterij PREDAVANJA, RADIONICE I EDUKACIJE. Jedan bod dodjeljuje se osobi za održano predavanje u dječjem vrtiću prema Godišnjem planu i programu dječjeg vrtića. |
35 | Hrvatska psihološka komora | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | KATEGORIJA: PROJEKTI • Predlažemo izmjenu bodovanja 2 potkriterija koji se odnose na pripremu i pisanje projekta na državnoj i međunarodnoj razini Izmjena se odnosi na potkriterije koji definiraju broj bodova za pripremu i pisanje projekta na državnoj i međunarodnoj razini, tako da se broj bodova koji je sad uvjetovan prihvaćenošću projekta, definira tako da se boduju i projekti koji nisu prihvaćeni. Objašnjenje: Navedeni potkriteriji izjednačavaju se s identičnim potkriterijima pravilniku koji propisuje napredovanje odgojno-obrazovnih djelatnika u školama i učeničkim domovima. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Projekt koji nije prihvaćen ne može se bodovati. Za napredovanje se boduje se kvaliteta te je stoga važno to činiti i u ovom potkriteriju, cilj nam je povezati cjelokupan sustav odgoja i obrazovanja i ujednačiti pokazatelje kvalitete u svim dijelovima sustava. |
36 | Hrvatska psihološka komora | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | KATEGORIJA: STRUČNI I ZNANSTVENI ČLANCI, STRUČNE KNJIGE, PRIRUČNICI, DIGITALNO OBRAZOVNI SADRŽAJI, SLIKOVNICE I DR. • Predlažemo izmjenu 2 potkriterija koji se odnose na znanstvene članke Izmjena se odnosi na potkriterije koji definiraju broj autora znanstvenog članka, tako da se broj suautora koji je sad definiran: do tri suautora, definira na sljedeći način: do četiri suautora. Objašnjenje: Navedeni potkriteriji izjednačava se s identičnim potkriterijem pravilnika koji definira napredovanje u školi. • Predlažemo izmjenu potkriterija Autorstvo i suautorstvo stručnih knjiga, obrazovnih računalnih programa, priručnika i digitalnih obrazovnih sadržaja, online edukacija (po broju objavljenih publikacija) 6 bodova Na sljedeći način: Autorstvo i suautorstvo stručnih knjiga, obrazovnih računalnih programa, priručnika i digitalnih obrazovnih sadržaja te edukacija (po broju objavljenih publikacija) 6 bodova Objašnjenje: Predlažemo brisanje pojma online koji suženo definira oblik edukacije za koju su izrađeni materijali. Ovim prijedlogom podržava se bodovanje autorstva i suautorstva edukacija neovisno o obliku provođenja edukacija, što je i u skladu s pravilnikom o napredovanju u školama. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Usklađuje se s Pravilnikom za škole. |
37 | Hrvatska psihološka komora | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | KATEGORIJA: RAD U STRUČNIM SEKCIJAMA, UDRUGAMA, STRUČNO-RAZVOJNOM CENTRU I SL. • Predlažemo novi potkriterij: Vođenje stručne grupe na razini vrtića (po šk. godini) uz minimalno 3 održanih sastanaka stručne grupe godišnje te minimalno jedno održano predavanje ili radionicu godišnje 1 bod Objašnjenje: Pravilniku koji propisuje napredovanje odgojno-obrazovnih djelatnika u školama i učeničkim domovima ima sljedeći potkriterij: Vođenje stručnog vijeća na školskoj razini (po šk. godini) uz minimalno 3 održanih sastanaka stručnog vijeća godišnje te minimalno jedno održano predavanje ili radionicu godišnje 1 bod Dječji vrtići nisu uključeni u rad županijskih stručnih vijeća, koja se formiraju radi ispunjavanja zakonske obveze stručnoga usavršavanja odgojno-obrazovnih djelatnika. Navedenu obavezu imaju i stručni djelatnici vrtića, ali djelatnici vrtića ne mogu biti voditelji istih i ostvariti bodove na osnovi rada stručnih grupa. Smatramo bitnim prepoznati rad stručnih djelatnika kao voditelja stručnih grupa u vrtiću koje se osnivaju po istom zadatku kao i stručna vijeća u školama. Stručne grupe se trenutno u vrtićima nalaze pod različitim nazivima: interesne grupe, kurikularne grupe, stručne grupe, zajednice učenja i sl., pa bi osim priznavanja rada voditelja trebalo naći zajednički nazivnik za navedeni oblik stručnog rada. • Predlažemo izmjenu potkriterija: Doprinos struci izlaganjima ili radionicama u strukovnim udrugama, sekcijama, stručno-razvojnom centru koje potiču, razvijaju i unapređuju struku (po godini i po izlaganju/radionici) 1 bod Na sljedeći način: Doprinos struci kroz rad u strukovnim udrugama, strukovnim organizacijama, komorama, sekcijama i stručno-razvojnom centru koje potiču, razvijaju i unapređuju struku (po godini i po aktivnosti) 1 bod Objašnjenje: Predloženi potkriterij doprinos struci sužava samo na izlaganja i radionice, smatramo da je doprinos struci moguće ostvariti i kroz druge aktivnosti, npr. aktivnim sudjelovanjem u radu tijela strukovnih organizacija, komora, udruga i sl. Prijedlog potkriterija je proširen potkriterij iz pravilnika o napredovanju za škole, tako da su dodani pojmovi „strukovna organizacija“ i „komora“. Dodavanjem pojmova „strukovnih organizacija“ i „komora“ u članku se prepoznaje rad pojedinaca koji aktivno sudjeluju u aktivnostima komora ili drugih strukovnih organizacija, a koje nisu obuhvaćene pojmom „strukovna udruga“. • Predlažemo nadopunu potkriterija Neposredan odgojno-obrazovni rad s djecom izvan dječjeg vrtića, odnosno u organizaciji ustanova ili udruga civilnog društva koje provode aktivnosti u području odgoja i obrazovanja djece i mladih (po godini). 3 boda Na sljedeći način: Neposredan odgojno-obrazovni rad s djecom i stručni rad s roditeljima izvan dječjeg vrtića, odnosno u organizaciji ustanova ili udruga civilnog društva koje provode aktivnosti u području odgoja i obrazovanja djece i mladih (po godini). 3 boda Objašnjenje: Dodavanjem stručnog rada s roditeljima uvažit će se važnost rada s roditeljima u ovoj dobnoj skupini djece. Naime, radi dobi i potreba djece predškolske djece, njihove ovisnosti o odraslim osobama i ovisnosti o dinamici života u obitelji, u ovoj dobi nužan je rad s roditeljima koji u prijedlogu nije vrednovan. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Rad u stručnim sekcijama, udrugama, stručno-razvojnom centru i sl. odnosi se na rad odgojitelja i stručnih suradnika na višim razinama (gradska, županijska, državna), a ne na stručni rad unutar njihovog dječjeg vrtića što je propisano Programom stručnog usavršavanja i vrednuje se po drugim kriterijima. |
38 | Hrvatska psihološka komora | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Nejasno je bodovanje kod kriterija koji sadrže bodove od – do, u tekstu bi bilo potrebno točno navesti koliko bodova se dobiva za npr. Sudjelovanje u edukaciji na državnoj razini (po broju edukacija, međusobno različitih, uživo ili online). Trenutno je navedeno ovako: od 5 do 10 sati = bod. Isti komentar vrijedi i za ostale slične potkriterije. • Predlažemo novi potkriterij: Provođenje verificiranog programa rada s roditeljima (po ciklusu, uživo i online, uz evaluaciju sudionika) 2 boda Objašnjenje: Verificirani programi rada s roditeljima su jedno od specifičnosti rada u vrtićima, a proizlaze iz specifičnih obilježja djece rane i predškolske dobi i potrebe rada s odraslim osobama koje skrbe o njima. Posebnim isticanjem programa za roditelje naslanjamo se na čl.2., stavak 1. ovog Prijedloga koji kod ostvarivanja stručno-pedagoškog rada navodi i rad s roditeljima/skrbnicima, a koji nije nigdje dodatno vrednovan. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Bodovi se dobivaju za verificirane programe neovisno o kojem programu je riječ, a sastavni su dio Godišnjeg plana i programa dječjeg vrtića u kojem je naveden broj edukacija (predavanja, radionica), teme i trajanje bez obzira na način održavanja (uživo ili online). |
39 | Hrvatska psihološka komora | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | KATEGORIJA: ORGANIZACIJA I/ILI PROVEDBA NATJECANJA TE MENTORSTVO DJECI, STUDENTIMA I PRIPRAVNICIMA – OPĆI KOMENTAR Smatramo bitnim naglasiti kako radi dobi i potreba djece predškolske djece smatramo upitnim vrednovati organizaciju i/ili provedbu natjecanja te mentorstvo djeci. Na taj se način daje poticaj aktivnostima koje nisu razvojno primijenjene, djeca rane i predškolske dobi nisu psihološki spremna za javna natjecanja. Ističemo kako organizirana natjecanja djece predškolske dobi (ako već postoje) trebaju imati karakteristike rekreacijskih natjecanja kod kojih je sam rezultat natjecanja u drugom planu te je upitno dodatno bodovanje osvojenih mjesta. Natjecanja nisu u skladu ni s važećim Nacionalnim kurikulumom za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Navedeno je prepoznala i Agencija za odgoj i obrazovanje koja ne organizira natjecanja u ovoj dobi, dok je nositelj raznih oblika natjecanja u starijoj dobi djece. Smatramo kako kriteriji trebaju služiti stručnim djelatnicima kao putokaz na osnovu kojeg mogu unaprjeđivati osobni rad, rad ustanove i sustava. Stavljanjem naglaska na natjecanja kroz čak 6 potkategorija smatramo lošom uputom u odnosu na potrebe te razvojne karakteristike djece. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
40 | Hrvatska psihološka komora | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Kriteriji vrednovanja stručno-pedagoškog rada naslanjaju se na dokument koji propisuje postupke napredovanja u školskom sustavu i predstavljaju ujednačavanje načina i uvjeta za napredovanja, što u nekim prijedlozima predstavlja i poteškoću. Prvenstveno tu mislimo na stavke koje su izostavljene, a odnose se na kvalitetan rad dječjih vrtića, kao što je u potpunosti neprepoznati rad s roditeljima u verificiranim programima za roditelje. Rad s roditeljima (pojam obuhvaća i skrbnike) u dodatnim, verificiranim programima provode dodatno intrinzično motivirani djelatnici, a ne predstavlja osnovni rad djelatnika već njegovu nadogradnju u obliku provedbe specifičnih programa, za što smatramo da je bitno prepoznati kao specifičnost rada u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. Naime, radi dobi i potreba djece predškolske djece, njihove ovisnosti o odraslim osobama i ovisnosti o dinamici života u obitelji, u vrtiću je više nego i u jednom drugom obrazovnom segmentu prisutan rad s roditeljima koji u prijedlogu nije vrednovan. Važnost rada s roditeljima prepoznaje Državni pedagoški standard u čl. 2.2. (k) gdje navodi program rada s roditeljima kao oblik posebnih programa, a Nacionalnim kurikulumom za rani i predškolski odgoj i obrazovanje ostvarenje partnerstva s roditeljima je specifično načelo rada. Sam Prijedlog u čl.2., stavak 1. kod ostvarivanja stručno-pedagoškog rada navodi i rad s roditeljima/skrbnicima, ali se on u kasnijoj razradi kriterija ne navodi. | Djelomično prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Vođenje programa s roditeljima bit će uvršteno u kriterij PREDAVANJA, RADIONICE I EDUKACIJE. |
41 | Udruga odgajatelja predškolske djece Krijesnice | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | U kategoriji PREDAVANJA, RADIONICE I EDUKACIJE , primjerice kod navoda "Dijeljenje primjera dobre prakse primjene inovativnih metoda poučavanja (primjerice u drugim dječjim vrtićima, na obrazovnim portalima, mrežnim stranicama dječjeg vrtića, knjigama, zbornicima i brošurama) ako nije vrednovano u kategoriji stručni članci, nastavni materijali i obrazovni sadržaji (po primjeru)" predlažemo da se u zagradi kod nabrajanja istaknu i strukovna udruženja odgojitelja unutar kojih odgojitelji doista primjenjuju razmjenu primjera dobre, inovativne prakse s kolegama sustručnjacima te tim oblikom stručnog usavršavanja ostvaruju svoj trajni profesionalni razvoj te utječu na podizanje kvalitete odgojno-obrazovnog rada u ustanovama RPOO. | Prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
42 | BRANKA OŽURA | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Poštovani, U Članku 8. u različitim kategorijama, svakako bi trebalo imati na umu da se vrtići razlikuju po uvjetima u kojima rade i da jako ovise o osnivačima. U manjim sredinama i izvrsni odgojitelji nemaju priliku raditi na unapređenju sustava odgoja i obrazovanja. Teško se dolazi do edukacija jer ih vrtići ne žele ili ne mogu financirati. Sve ostaje na entuzijazmu pojedinih djelatnika. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
43 | Minja Vukadinović | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Rad s roditeljima je neizostavni i izuzetno važan dio odgojno-obrazovnog rada. Nacionalni kurikulum za rani predškolski odgoj i obrazovanje (2014.) o važnosti suradnje obitelji i vrtića kaže – „Obitelj i vrtić su dva temeljna sustava u kojem se dijete rane i predškolske dobi razvija i raste, zadovoljava svoje osnovne potrebe, stječe prve spoznaje o sebi i svijetu oko sebe, uči o komunikaciji i odnosima, suživotu, zajedništvu, toleranciji, razvija svoje potencijale i stječe spoznaje i vještine prijeko potrebne za čitav život. To je moguće jedino u onim zajednicama (obitelji i vrtiću) koje osiguravaju optimalne uvjete cjelovitog razvoja djeteta. U kvalitetnom vrtiću odgojitelji i drugi stručni djelatnici roditeljima tj. skrbnicima djece nude različite prilike u kojima obitelji mogu učiti jedne od drugih i međusobno se podržavati.“. Isto tako roditelji imaju pravo na podršku u ispunjavanju roditeljskih odgovornosti (čl. 27 Konvencije). A podršku u ispunjavanju roditeljstva mogu dati (i daju) odgojitelji, stručni suradnici i ravnatelji na razne načine! Stoga treba vrednovati stručni rad s roditeljima! Treba vrednovati kontinuirani rad s roditeljima kroz provjerene programe podrške roditeljstvu kao što su programi Rastimo zajedno. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Vođenje programa s roditeljima bit će uvršteno u kriterij PREDAVANJA, RADIONICE I EDUKACIJE |
44 | SANJA BOGOVČIČ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 8. | Srdačan pozdrav, 1. bilo bi dobro u Članku 8. i kriterijima vrednovanja već u podnaslovu III. kategorije dodati i sindikalna udruženja i platforme. ˝RAD U STRUČNIM SEKCIJAMA, UDRUGAMA, STRUČNO-RAZVOJNOM CENTRU, SINDIKALNIM UDRUŽENJIMA, MREŽAMA ZA UNAPRIJEĐENJE ODGOJA I OBRAZOVANJA I SL.˝ 2. Svakako bi se trebalo vrednovati aktivno sudjelovanje komentarima i na ovoj platformi e- savjetovanja čime se sudjeluje u poboljšanju odgojno-obrazovne politike. 3. Projektni rad, vođenje i koordiniranje u odgojno-obrazovnoj skupini je obvezan rad u dječjem vrtiću uz sustavno planiranje, praćenje, dokumentiranje i vrednovanje procesa rada. Tko prihvaća projekte, a tko ih ne prihvaća na razini dječjeg vrtića? 4. Rad na unapređenju rada dječjeg vrtića je i vođenje darovitih, posebnih ili alternativnih programa kao i programa za djecu s teškoćama u razvoju. Treba uvesti vrednovanje rada u tim programima. Ili uvedite obvezno samovrednovanje i vrednovanje pri NCVOO-u ili nemojte uopće bodovati takav rad. 5. S obzirom na to da je prikupljanje bodova iz obvezne kategorije -Unaprjeđenje rada vrtića- svakako treba proširiti i doraditi tu kategoriju. Većina kategorija pa i ova je prepisana iz pravilnika o napredovanju učitelja, a u vrtićima odgojno-obrazovni djelatnik ne može samostalno odlučivati o sudjelovanju u timovima koji niti ne postoje. Treba se uvesti obvezno vrednovanje za dodatno studijsko obrazovanje, za izradu didaktičkih igri i predstavljanje istih djelatnicima, roditeljima ili šire, za predstavljanje dokumentiranog odgojno-obrazovnog rada roditeljima, za radionice osnaživanja roditeljstva, za autorstvo pjesmica, priča, pedagoških članaka u časopisima za roditelje i za višednevnu pratnju djeci na izlete, boravke u prirodi, ljetovanja, zimovanja. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Sindikalna udruženja nisu stručne udruge, organizacije i slično te nemaju mogućnost drugih edukacija, osim edukacija vezanih uz sindikalne aktivnosti i ulogu sindikalnog povjerenika. |
45 | JELENA KULIŠIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 7. | Članak 6. i 7. Neke od kategorija aktivnosti u bodovanju odgojno- obrazovni radnici u manjim sredinama ne mogu ni ostvariti, a sveukupan broj potrebnih bodova uvećan je za više od 100% u odnosu na stari pravilnik. Predlažem da se smanji bodovni prag za savjetnika 30 bodova, a za izvrsnog savjetnika 40 bodova. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću Potreban broj bodova potrebno je prikupiti u pet godina. |
46 | Katarina Šeravić Lovrak | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 6. | Piše da u zvanje savjetnika može napredovati ravnatelj koji ima radnog iskustva u zvanju mentora na radnom mjestu ravnatelja s odgovarajućim obrazovanjem. Što je s odgajateljima koji već imaju neko napredovanje i postanu ravnatelji. Da li odgajatelj kad postane ravnatelj gubi svoj status i mora ispočetka krenuti u napredovanje ili samo nastavlja. Kako se u Hrvatskoj na razne načine tumače Zakoni, bilo bi to dobro bolje objasniti. "... najmanje pet godina radnog iskustva u zvanju mentora s odgovarajućim obrazovanjem..." | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću Ovo pitanje propisano je odredbama Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju. |
47 | HELENA BURIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 5. | Članak 5. Komentar: Kategorija se ovdje prvi puta spominje, predlaže se prvo najaviti sustav kategorija, a potom se na njih pozivati. Pri navođenju kategorija treba se voditi načelom od općeg ka specifičnom, no isto tako predlaže se i revidirati nazive navedenih kategorija. Primjerice, umjesto kategorije organizacija i/ili provedba natjecanja te mentorstvo djeci, studentima i pripravnicima predlaže se, radi bolje korespodencije sa sustavom ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, kategoriju nazvati – 'Organizacija i/ili provedba aktivnosti promoviranja odgojno-obrazovnog rada u području RPOO te mentorstvo djeci, pripravnicima i studentima' Prijedlog izmjene teksta: Vrednovanje stručno-pedagoškog rada odgojno-obrazovnih radnika za ispunjavanje uvjeta izvrsnosti boduje se prema kriterijima podijeljenim u kategorije. Kategorije su: 1. unaprjeđivanje rada dječjeg vrtića 2. rad na unaprjeđivanju sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja 3. rad u stručnim sekcijama, udrugama, radnim skupinama, komorama, stručno-razvojnom centru i sl. 4. organizacija i provedba predavanja, radionica, edukacija, stručnih skupova i konferencija 5. pisanje i objavljivanje stručnih i znanstvenih članaka, stručnih knjiga i poglavlja u stručnim knjigama, priručnika, prikaza knjiga, digitalno-obrazovnih sadržaja, slikovnica i dr. 6. osmišljavanje, pisanje i provedba projekata u radu s djecom i odraslima 7. organizacija i/ili provedba aktivnosti promoviranja odgojno-obrazovnog rada u području RPOO te mentorstvo djeci, pripravnicima i studentima | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Usklađeno s Pravilnikom o napredovanju u školama. |
48 | ANTONIA HITREC | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 5. | Predlažem da se članak dopuni sljedećim: Iznimno od uvjeta koji se odnosi na pet godina rada u obavljanju određenih poslova, osobe iz stavka 1., 2. i 3. ovoga članka uz ispunjavanje ostalih uvjeta mogu napredovati u zvanje mentora i nakon najmanje tri godine rada u obavljanju poslova s odgovarajućom vrstom obrazovanja u dječjem vrtiću ako prikupe 40 bodova iz najmanje četiri kategorije sukladno članku 8. ovoga Pravilnika.« Takav stavak naveden je i u izmjenama Pravilnika o napredovanju učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja u osnovnim i srednjim školama i učeničkim domovima, te je vrlo važno da bude sastavnica i ovog Pravilnika jer nagrađuje aktivne, angažirane i vrijedne mlade stručnjake. | Prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
49 | Hrvatska psihološka komora | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 5. | Predlažemo nadopunu zahtjeva redovitog stručnog usavršavanja, za sve stupnjeve napredovanja, tako da se uz ustanove dodaju i komore, strukovne organizacije i udruge ili da se navedeno objedini kroz pojam „drugi organizatori stručnog usavršavanja“. Smatramo kako je važno istaknuti da nisu samo ustanove organizatori stručnog usavršavanja, već su to i komore, strukovne organizacije i udruge koje također organiziraju kvalitetne edukacije za svoje članove, npr. Hrvatska psihološka komora organizira edukacije za psihologe, a nije ustanova. Prema ovom pravilniku koji uz AZOO prihvaća samo edukacije u organizaciji ustanova, sudjelovanje na edukaciji Hrvatske psihološke komore ne ubraja se u redovito stručno usavršavanje. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. U prijedlogu Pravilnika je navedena minimalna obveza stručnog usavršavanja jedan puta godišnje u organizaciji AZOO, što ne isključuje mogućnost usavršavanja u izvođenju ostalih organizatora stručnih usavršavanja pa i Hrvatske psihološke komore i drugih organizacija. |
50 | HELENA BURIĆ | II. NAPREDOVANJE U POLOŽAJNO ZVANJE, Članak 4. | Članak 4. Komentar: Predlaže se izmjena u redoslijedu riječi u rečenici radi jasnoće teksta. Prijedlog izmjene teksta: Odgojno-obrazovni radnici koji imaju odgovarajuću razinu i vrstu obrazovanja za rad u dječjem vrtiću propisanu zakonom (u daljnjem tekstu: odgovarajuće obrazovanje) te drugim propisima, pod uvjetima propisanim ovim Pravilnikom, mogu napredovati u zvanja: 1) mentor 2) savjetnik 3) izvrstan savjetnik. | Prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
51 | HELENA BURIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 2. | Članak 2. Komentar: Sustav za praćenje profesionalnog razvoja nije uvriježena sintagma u profesionalnoj javnosti, stoga se predlaže izmjena ovog teksta. Prijedlog izmjene teksta: Mapa profesionalnog razvoja ili profesionalni portfolio odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja oblik je kontinuiranog vođenja dokumentacije o različitim segmentima odgojno-obrazovnog rada, naglašeno refleksivnog karaktera. Može biti vođena u elektroničkom, fizičkom ili hibridnom obliku. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću Pojašnjeno u samom tekstu prijedloga Pravilnika. |
52 | MARTINA LINIĆ | PRIJEDLOGA PRAVILNIKA | U ovom prijedlogu Pravilnika o postupku, načinu i uvjetima za napredovanje u struci i stjecanje položajnih zvanja odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja u dječjem vrtiću vidljive su novosti vezane uz kriterije i provedbu sakupljanja bodova za napredovanje u zvanje. Pohvaljujemo novinu da se postupak za napredovanje u zvanje pokreće na zahtjev odgojno-obrazovnog radnika, a ravnatelj više ne ocjenjuje rad istog radnika. Radnik svoj rad potkrjepljuje dokumentacijom pohranjenoj u osobnoj mapi profesionalnog razvoja kojom se dokazuju ostvareni bodovi utvrđeni kriterijima propisanim ovim Prijedlogom pravilnika. Primjećujemo da je potreban ukupan broj bodova za stjecanje zvanja bitno povećan u odnosu na trenutno važeći Pravilnik, odnosno potreban je gotovo tri put veći broj bodova. Predlažemo osnivanje stručnog povjerenstva dječjeg vrtića u trajanju zvanja odgojno-obrazovnog radnika koje bi pratilo prikupljanje bodova na način da odgojno–obrazovni radnici koji napreduju u zvanje svoje ideje i sugestije za sudjelovanje u aktivnostima putem kojih će ostvariti kriterije vrednovanja stručno-pedagoškog rada dostave povjerenstvu u pisanom obliku te da se i mogućnosti sudjelovanja ustanove u ne/realizacija tih aktivnosti dostave u pisanom obliku od strane povjerenstva odgojno-obrazovnom radniku. Prateći stanje na terenu uočili smo potrebu za time, jer se same odgojno-obrazovne prakse i mogućnosti ustanova za sudjelovanjem u različitim projektima razlikuju s obzirom na sredinu u kojoj djeluju. Primjećujemo da je viši savjetnik Agencije za odgoj i obrazovanje dužan obaviti uvid u stručno-pedagoški rad odgojno-obrazovnog radnika. Dosadašnja praksa je bila promatrati neposredan rad odgojitelja, iako se takav oblik procjene rada događa na stručnom ispitu te je suvišno ponavljati ga. Predlažemo da viši savjetnik promatra stručno-pedagoški rad odgojno-obrazovnog radnika koji se ostvaruje u radu s roditeljima (radionice ili edukacije za roditelje), sustručnjacima (održavanja radionica ili edukacija, dijeljenje primjera dobre prakse, vođenje tima za kvalitetu) te u mentorstvu studentima i pripravnicima. S obzirom da se u ovom pravilniku pojašnjava da se profesionalni razvoj temelji na konceptu cjeloživotnog učenja te se može provoditi formalnim i neformalnim obrazovanjem i informalnim oblicima cjeloživotnog učenja, predlažemo da se vrednuje i dodatno formalno obrazovanje, odnosno dodatne dvije godine diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Pod stavkom „Unaprjeđenje rada dječjeg vrtića“ predlažemo kao kriterij za bodovanje i vođenje dodatnih (obogaćenih, alternativnih ili kraćih programa za djecu) te autorstvo tekstova i glazbe za djecu, priča i dramskih i scenskih djela. Također, primjećujemo da je iz kriterija bodovanja izostavljen rad s roditeljima koji čini važan dio stručno-pedagoškog rada u dječjem vrtiću. Predlažemo da se edukacije za roditelje uvrste u kriterije za vrednovanje u stavci „Predavanja, radionice, edukacije“. Mnogi od ovih kriterija za bodovanje ovise o sredini u kojoj odgojno-obrazovna ustanova djeluje te o (ne)mogućnostima ostvarivanja istih kriterija. Primjerice, koliko dječjih vrtića sudjeluje u vanjskom vrednovanju vrtića pri NCVOO? Stoga, taj kriterij ne bi trebao biti obvezan, već dodatna opcija za bodovanje. Primjećujemo potrebu propisivanja uvjeta da je odgojno-obrazovni radnik koji je napredovao u zvanje mentora, savjetnika i izvrsnog savjetnika dužan za vrijeme trajanja zvanja sudjelovati na e-savjetovanjima o dokumentima iz područja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Sukladno Uredbi o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama kojom se propisuju koeficijenti složenosti poslova za navedena radna mjesta, dodatak za zvanje trebao bi se primjenjivati minimalno kao i u školama. Na to obvezuje i čl. 51. Zakona o predškolskom odgoju koji propisuje da na utvrđivanje i obračun plaća, naknada i drugih prihoda radnika dječjih vrtića, koji su u vlasništvu jedinice lokalne i područne samouprave ili Republike Hrvatske, primjenjuju se propisi kojima se uređuju plaće, naknade i drugi prihodi javnih službenika i namještenika zaposlenih u osnovnom školstvu, ako su ti propisi povoljniji za radnike. Pohvaljujemo mogućnost produljavanja roka na koji je odgojno-obrazovni radnik izabran u zvanje za onoliko vremena koliko je trajala odsutnost s rada u slučaju privremene nesposobnosti za rad, korištenja rodiljnog ili roditeljskog dopusta ili mirovanja radnog odnosa. Primjećujemo novinu da odgojno-obrazovni radnik koji je tri puta zaredom izabran u zvanje izvrsnog savjetnika stječe trajno zvanje izvrsnog savjetnika. Radnik koji je već dva puta zaredom izabran u zvanje izvrsnog savjetnika već je pokazao svoju kontinuiranu izvrsnost u radu, stoga predlažemo da se nakon dva biranja u izvrsnog savjetnika stječe trajno zvanje. Novinu iz članka 22. koji propisuje da ravnatelj koji ima 15 godina radnog iskustva na poslovima ravnatelja dječjeg vrtića, a koji je tijekom posljednjih pet godina prikupio najmanje 60 bodova iz najmanje četiri kategorije sukladno članku 8. Pravilnika, može napredovati u zvanje savjetnika bez ispunjenog uvjeta iz članka 6. stavka 3. podstavka 3. i 4. Pravilnik smatramo neopravdanom. Postavlja se pitanje kriterija i opravdanosti da se jednoj kategoriji stručnjaka dopusti ova iznimka. Čime su ravnatelji opravdali ovakvu prednost i kako će se objasniti ova diskriminacija u odnosu na stručnjake drugih profila? Stoga predlažemo izjednačavanje pravila i kriterija za sve stručnjake, odnosno odgojno-obrazovne radnike u dječjem vrtiću. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Odgojno-obrazovni radnik u dječjem vrtiću koji želi napredovati prikuplja bodove za sebe odnosno osnivanje stručnog povjerenstva dječjeg vrtića u trajanju zvanja odgojno-obrazovnog radnika koje bi pratilo prikupljanje bodova ne možemo prihvatiti. Člankom 12. stavkom 2. ovog Pravilnika propisano je što obuhvaća uvid u stručno-pedagoški rad. Dodatno vrednovanje dodatnih dviju godina diplomskog studija ranog i predškolskog odgoja ne uređuje se ovim Pravilnikom. Autorstvo tekstova i glazbe za djecu, priča i dramskih i scenskih djela spada u potkategoriju broj 4. Obveza unutarnjeg i vanjskog vednovanja proizlazi iz propisa kojima se uređuje sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Obveze odgojno-obrazovnog radnika vezane uz napredovanje propisane su člancima 18 do 21. ovog Pravilnika. Pitanje materijalnih prava i naknada zaposlenika u dječjem vrtiću uređeno je Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju i nije predmet ovog Pravilnika. Člankom 22. stavkom 2. ovog Pravilnika ova mogućnost je data ravnateljima iznimno i to samo pod navedenim uvjetima u roku od 12 mjeseci od dana stupnja na snagu Pravilnika. |
53 | Monika Vinković | PRIJEDLOGA PRAVILNIKA | U ovom prijedlogu Pravilnika o postupku, načinu i uvjetima za napredovanje u struci i stjecanje položajnih zvanja odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja u dječjem vrtiću vidljive su novosti vezane uz kriterije i provedbu sakupljanja bodova za napredovanje u zvanje. Pohvaljujemo novinu da se postupak za napredovanje u zvanje pokreće na zahtjev odgojno-obrazovnog radnika, a ravnatelj više ne ocjenjuje rad istog radnika. Radnik svoj rad potkrjepljuje dokumentacijom pohranjenoj u osobnoj mapi profesionalnog razvoja kojom se dokazuju ostvareni bodovi utvrđeni kriterijima propisanim ovim Prijedlogom pravilnika. Primjećujemo da je potreban ukupan broj bodova za stjecanje zvanja bitno povećan u odnosu na trenutno važeći Pravilnik, odnosno potreban je gotovo tri put veći broj bodova. Predlažemo osnivanje stručnog povjerenstva dječjeg vrtića u trajanju zvanja odgojno-obrazovnog radnika koje bi pratilo prikupljanje bodova na način da odgojno–obrazovni radnici koji napreduju u zvanje svoje ideje i sugestije za sudjelovanje u aktivnostima putem kojih će ostvariti kriterije vrednovanja stručno-pedagoškog rada dostave povjerenstvu u pisanom obliku te da se i mogućnosti sudjelovanja ustanove u ne/realizacija tih aktivnosti dostave u pisanom obliku od strane povjerenstva odgojno-obrazovnom radniku. Prateći stanje na terenu uočili smo potrebu za time, jer se same odgojno-obrazovne prakse i mogućnosti ustanova za sudjelovanjem u različitim projektima razlikuju s obzirom na sredinu u kojoj djeluju. Primjećujemo da je viši savjetnik Agencije za odgoj i obrazovanje dužan obaviti uvid u stručno-pedagoški rad odgojno-obrazovnog radnika. Dosadašnja praksa je bila promatrati neposredan rad odgojitelja, iako se takav oblik procjene rada događa na stručnom ispitu te je suvišno ponavljati ga. Predlažemo da viši savjetnik promatra stručno-pedagoški rad odgojno-obrazovnog radnika koji se ostvaruje u radu s roditeljima (radionice ili edukacije za roditelje), sustručnjacima (održavanja radionica ili edukacija, dijeljenje primjera dobre prakse, vođenje tima za kvalitetu) te u mentorstvu studentima i pripravnicima. S obzirom da se u ovom pravilniku pojašnjava da se profesionalni razvoj temelji na konceptu cjeloživotnog učenja te se može provoditi formalnim i neformalnim obrazovanjem i informalnim oblicima cjeloživotnog učenja, predlažemo da se vrednuje i dodatno formalno obrazovanje, odnosno dodatne dvije godine diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Pod stavkom „Unaprjeđenje rada dječjeg vrtića“ predlažemo kao kriterij za bodovanje i vođenje dodatnih (obogaćenih, alternativnih ili kraćih programa za djecu) te autorstvo tekstova i glazbe za djecu, priča i dramskih i scenskih djela. Također, primjećujemo da je iz kriterija bodovanja izostavljen rad s roditeljima koji čini važan dio stručno-pedagoškog rada u dječjem vrtiću. Predlažemo da se edukacije za roditelje uvrste u kriterije za vrednovanje u stavci „Predavanja, radionice, edukacije“. Mnogi od ovih kriterija za bodovanje ovise o sredini u kojoj odgojno-obrazovna ustanova djeluje te o (ne)mogućnostima ostvarivanja istih kriterija. Primjerice, koliko dječjih vrtića sudjeluje u vanjskom vrednovanju vrtića pri NCVOO? Stoga, taj kriterij ne bi trebao biti obvezan, već dodatna opcija za bodovanje. Primjećujemo potrebu propisivanja uvjeta da je odgojno-obrazovni radnik koji je napredovao u zvanje mentora, savjetnika i izvrsnog savjetnika dužan za vrijeme trajanja zvanja sudjelovati na e-savjetovanjima o dokumentima iz područja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Sukladno Uredbi o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama kojom se propisuju koeficijenti složenosti poslova za navedena radna mjesta, dodatak za zvanje trebao bi se primjenjivati minimalno kao i u školama. Na to obvezuje i čl. 51. Zakona o predškolskom odgoju koji propisuje da na utvrđivanje i obračun plaća, naknada i drugih prihoda radnika dječjih vrtića, koji su u vlasništvu jedinice lokalne i područne samouprave ili Republike Hrvatske, primjenjuju se propisi kojima se uređuju plaće, naknade i drugi prihodi javnih službenika i namještenika zaposlenih u osnovnom školstvu, ako su ti propisi povoljniji za radnike. Pohvaljujemo mogućnost produljavanja roka na koji je odgojno-obrazovni radnik izabran u zvanje za onoliko vremena koliko je trajala odsutnost s rada u slučaju privremene nesposobnosti za rad, korištenja rodiljnog ili roditeljskog dopusta ili mirovanja radnog odnosa. Primjećujemo novinu da odgojno-obrazovni radnik koji je tri puta zaredom izabran u zvanje izvrsnog savjetnika stječe trajno zvanje izvrsnog savjetnika. Radnik koji je već dva puta zaredom izabran u zvanje izvrsnog savjetnika već je pokazao svoju kontinuiranu izvrsnost u radu, stoga predlažemo da se nakon dva biranja u izvrsnog savjetnika stječe trajno zvanje. Novinu iz članka 22. koji propisuje da ravnatelj koji ima 15 godina radnog iskustva na poslovima ravnatelja dječjeg vrtića, a koji je tijekom posljednjih pet godina prikupio najmanje 60 bodova iz najmanje četiri kategorije sukladno članku 8. Pravilnika, može napredovati u zvanje savjetnika bez ispunjenog uvjeta iz članka 6. stavka 3. podstavka 3. i 4. Pravilnik smatramo neopravdanom. Postavlja se pitanje kriterija i opravdanosti da se jednoj kategoriji stručnjaka dopusti ova iznimka. Čime su ravnatelji opravdali ovakvu prednost i kako će se objasniti ova diskriminacija u odnosu na stručnjake drugih profila? Stoga predlažemo izjednačavanje pravila i kriterija za sve stručnjake, odnosno odgojno-obrazovne radnike u dječjem vrtiću. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Odgojno-obrazovni radnik u dječjem vrtiću koji želi napredovati prikuplja bodove za sebe odnosno osnivanje stručnog povjerenstva dječjeg vrtića u trajanju zvanja odgojno-obrazovnog radnika koje bi pratilo prikupljanje bodova ne možemo prihvatiti. Člankom 12. stavkom 2. ovog Pravilnika propisano je što obuhvaća uvid u stručno-pedagoški rad. Dodatno vrednovanje dodatnih dviju godina diplomskog studija ranog i predškolskog odgoja ne uređuje se ovim Pravilnikom. Autorstvo tekstova i glazbe za djecu, priča i dramskih i scenskih djela spada u potkategoriju broj 4. Obveza unutarnjeg i vanjskog vednovanja proizlazi iz propisa kojima se uređuje sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Obveze odgojno-obrazovnog radnika vezane uz napredovanje propisane su člancima 18 do 21. ovog Pravilnika. Pitanje materijalnih prava i naknada zaposlenika u dječjem vrtiću uređeno je Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju i nije predmet ovog Pravilnika. Člankom 22. stavkom 2. ovog Pravilnika ova mogućnost je data ravnateljima iznimno i to samo pod navedenim uvjetima u roku od 12 mjeseci od dana stupnja na snagu Pravilnika. |
54 | Sandra Jovišić | PRIJEDLOGA PRAVILNIKA | Budući da se u članku 2. Profesionalni razvoj temelji na konceptu cjeloživotnog učenja, a formalno obrazovanje odgojitelja uključuje i mogućnost Diplomskog studija RPOO-a nije jasno zašto je taj oblik profesionalnog razvoja izostavljen te smatram da ga je nužno navesti. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Ovo pitanje uređuje se odredbama Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju i nije predmet ovog Pravilnika. |
55 | APOLONIJA BORAS | PRIJEDLOGA PRAVILNIKA | Poštovani, Prijedlog Pravilnika o postupku, načinu i uvjetima za napredovanje u struci i stjecanje položajnih zvanja odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja u dječjem vrtiću nema svrhu, jer nema temeljnih promjena. Također, ni ovo e-savjetovanje kao i sva druga savjetovanja ove godine vezana za RPOO nemaju svrhu (SAVJETOVANJE S JAVNOŠĆU O PRIJEDLOGU PRAVILNIKA O NAČINU I UVJETIMA POLAGANJA STRUČNOGA ISPITA ODGOJITELJA I STRUČNIH SURADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU od 1. rujna 2023.g., SAVJETOVANJE S JAVNOŠĆU O NACRTU PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ RAZINI I VRSTI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA od 4.travnja 2023. g. i SAVJETOVANJE S JAVNOŠĆU O PRIJEDLOGU PRAVILNIKA O OBRASCIMA I SADRŽAJU PEDAGOŠKE DOKUMENTACIJE I EVIDENCIJE O DJECI U DJEČJEM VRTIĆU TE ELEKTRONIČKOM UPISNIKU PREDŠKOLSKIH USTANOVA (E-VRTIĆI) od 2. ožujka 2023.g.), jer već mjesecima za njih izvješća nema pa tako i pravomoćnosti. U želji za promjenom navesti ću neke od temeljnih promjena na koje bi utjecala trenutno iz perspektive odgojitelja mentora. Članak 1. Postupak, način i uvjeti za napredovanje u struci i stjecanje položajnih zvanja u Pravilniku su jasni, ali svjedok sam ne prihvaćanja primjene čl.51 Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju kao i ne prihvaćanja pripadajućih koeficijenata. Članak 2. Stručno pedagoški rad Odgojitelj u zvanju do sad nije imao propisanu ulogu niti opis poslova nekim od pravilnika, a jedina “dodijeljena” uloga je u Pravilniku o načinima i uvjetima polaganja stručnog ispita odgojitelja i stručnih suradnika u dječjem vrtiću, a vezan je uz stručno-pedagoški rad u mentorstvu studentima i pripravnicima. Odgojitelj mentor u zvanju svojom stručnošću odnosno ljudskim, pedagoškim i metodičkim odlikama postižu uzorne rezultate u odgojno-obrazovnom radu, aktivnostima s djecom, roditeljima i zajednicom, stručnom radu te pridonosi unapređivanju procesa poučavanja, razvoju cjelokupne odgojno-obrazovne prakse u predškolskoj ustanovi. Profesionalni razvoj Prosičitana strucna literatura je nepotrebna u svrhu dokazivanja profesionalnog usavršavanja, jer je nemjerljiva i bez jasnih kriterija za napredovanje pa bi taj dio izbacila. Sustav za praćenje profesionalnog razvoja Navodi se sustav u elektroničkom obliku i fizičkom obliku. , ali ovim pravilnikom nije obuhvaćen način praćenja te programsko rješenje koje bi bilo jedinstveno za cijelu Republiku Hrvatsku kao što to činimo s pisanim načinom. Elektronički oblik praćenja zahtijeva opremljenost informacijsko-komunikacijskom tehnologijom, mogućnost spajanja na internet za sve te podršku u rješavanju teškoća s istom. U Pravilniku nigdje nije naznačeno tko snosi troškove IKT rješenja praćenja profesionalnog razvoja i održavanja, što bitno utječe na razlike u razvijenosti ustanova. Fizički oblik također nema obuhvaćeni način praćenja, osim popisa navedenih aktivnosti u ovome Praviniku i koje nemaju standard. Do sada je standard bio volja savjetnika koji su priznali ili nisu priznali npr.aktivnosti na eTwinning-u. Članak 5. „Redovito stručno usavršavanje u posljednjih pet godina i to: najmanje jedanput godišnje u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje“ ne bi trebao biti uvjet ukoliko se ne povede računa u smanjivanju razlika u razvijenosti JLS-a ili npr.privatnoga vrtića. Vrlo često zbog manjka sredstava nemoguće je otići na stručno usavršavanje u neki grad, a u Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju stoji da je obveza odgojitelja stručno se usavršavati pa bi bilo uredu tu obvezu i osigurati (novčano ili organiziranim edukacijama u organizaciji AZOO-a u neposrednoj blizini). Također, smatram da AZOO nije jedina koja ima kvalitetne edukacije i na neki način sugeriram i na druge organizacije i ustanove koje bi imale mogućnost licence ili prihvatljivog standarda za stručno usavršavanje koje bi se moglo bodovati. Članak 8. Kriteriji vrednovanja odgojno-obrazovnog rada 1. ORGANIZACIJA I/ILI PROVEDBA NATJECANJA TE MENTORSTVO DJECI, STUDENTIMA I PRIPRAVNICIMA Mentorstvo studentima - Odgojitelj mentor ima ključnu ulogu na djelovanje i praktično iskustvo studenta te sposobnost kritičke analize u planiranju, izvođenju i evaluiranju odgojno-obrazovnog rada studenta. U ovome Pravilniku izostaju uloge i kompetencije za mentorstvo studentima kao i načini, uvjeti i postupci mentoriranja studentu. Na pojedinim visokim učilištima izostaju verificirani programi vježbaonice iako je propisano. „Pravilnikom o vježbaonicama i pokusnim programima u dječjim vrtićima te o dječjim vrtićima kao stručno-razvojnim centrima (NN, 46/2004) u Čl.2 dječji vrtić određuje vježbaonicom visokih učilišta, koji osposobljavaju studente za rad s predškolskom djecom. Vježbaonicu određuje ministar znanosti i obrazovanja, a potvrđuje se rješenjem.“ U Republici Hrvatskoj u većini mentorstva odgojitelji nisu plaćeni za rad sa studentima koji obavljaju stručnu praksu, a niti dječji vrtići u kojima se održava stručna praksa nemaju verificirane programe vježbaonice za studente visokih učilišta. Mentorstvo pripravniku - Nakon godinu dana pripravničkog staža, odgojitelj pripravnik polaže stručni ispit. Svrha je stručnog ispita ustanoviti osposobljenost pripravnika za samostalno obavljanje odgojiteljskog poziva. Tada odgojitelj mentor pripravniku prestaje biti mentor, već mu se dodjeljuje odgojitelj iz vrtića u kojemu se polaže stručni ispit i koji obavlja posao mentora prilikom praktičnog rada s djecom. članovi ispitnog povjerenstva za obavljanje poslova u svezi sa stručnim ispitima, odnosno za rad u ispitnom povjerenstvu, imaju pravo na naknadu koju refundira Ministarsvo znanosti i obrazovanja, dok odgojitelj mentor za rad s pripravnikom za vrijeme pripravničkog staža nema pravo na naknadu. I na kraju, ovim Pravilnikom utvrđuju se obveze za napredovanje u struci koja će svojom pravomoćnosti postati obveza, a iste obveze nema u popisu i opisu poslova napredovanih u zvanju u Pravilniku o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada dječjeg vrtića, što opet dovodi do zaključka s početka moje teze da ja kao odgojitelj mentor u zvanju nemam radnu ulogu u predškolskoj ustanovi zbog nepostojanja svrhe i primjene Pravilnika iz čl.51 Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju „pravilnik, podzakonski normativni akt tijela drž. uprave kojim se potanje razrađuju pojedine odredbe zakona radi njegove primjene; njegov sadržaj mora biti potpuno usklađen sa zakonskim odredbama“ Srdačan pozdrav, Apolonija Boras,mag.praesc.educ. 'odgojitelj mentor na papiru" | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
56 | ANA DONADA | PRIJEDLOGA PRAVILNIKA | U ovom prijedlogu Pravilnika o postupku, načinu i uvjetima za napredovanje u struci i stjecanje položajnih zvanja odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja u dječjem vrtiću vidljive su novosti vezane uz kriterije i provedbu sakupljanja bodova za napredovanje u zvanje. Pohvaljujemo novinu da se postupak za napredovanje u zvanje pokreće na zahtjev odgojno-obrazovnog radnika, a ravnatelj više ne ocjenjuje rad istog radnika. Radnik svoj rad potkrijepljuje dokumentacijom pohranjenoj u osobnoj mapi profesionalnog razvoja kojom se dokazuju ostvareni bodovi utvrđeni kriterijima propisanim ovim Prijedlogom pravilnika. Primjećujemo da je potreban ukupan broj bodova za stjecanje zvanja bitno povećan u odnosu na trenutno važeći Pravilnik, odnosno potreban je gotovo tri put veći broj bodova. Predlažemo osnivanje stručnog povjerenstva dječjeg vrtića u trajanju zvanja odgojno-obrazovnog radnika koje bi pratilo prikupljanje bodova na način da odgojno–obrazovni radnici koji napreduju u zvanje svoje ideje i sugestije za sudjelovanje u aktivnostima putem kojih će ostvariti kriterije vrednovanja stručno-pedagoškog rada dostave povjerenstvu u pisanom obliku te da se i mogućnosti sudjelovanja ustanove u ne/realizacija tih aktivnosti dostave u pisanom obliku od strane povjerenstva odgojno-obrazovnom radniku. Prateći stanje na terenu uočili smo potrebu za time, jer se same odgojno-obrazovne prakse i mogućnosti ustanova za sudjelovanjem u različitim projektima razlikuju s ozbirom na sredinu u kojoj djeluju. Primjećujemo da je viši savjetnik Agencije za odgoj i obrazovanje dužan obaviti uvid u stručno-pedagoški rad odgojno-obrazovnog radnika. Dosadašnja praksa je bila promatrati neposredan rad odgojitelja, iako se takav oblik procjene rada događa na stručnom ispitu te je suvišno ponavljati ga. Predlažemo da viši savjetnik promatra stručno-pedagoški rad odgojno-obrazovnog radnika koji se ostvaruje u radu s roditeljima (radionice ili edukacije za roditelje), sustručnjacima (održavanja radionica ili edukacija, dijeljenje primjera dobre prakse, vođenje tima za kvalitetu) te u mentorstvu studentima i pripravnicima. S obzirom da se u ovom pravilniku pojašnjava da se profesionalni razvoj temelji na konceptu cjeloživotnog učenja te se može provoditi formalnim i neformalnim obrazovanjem i informalnim oblicima cjeloživotnog učenja, predlažemo da se vrednuje i dodatno formalno obrazovanje, odnosno dodatne dvije godine diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Pod stavkom „Unaprjeđenje rada dječjeg vrtića“ predlažemo kao kriterij za bodovanje i vođenje dodatnih (obogaćenih, alternativnih ili kraćih programa za djecu) te autorstvo tekstova i glazbe za djecu, priča i dramskih i scenskih djela. Također, primjećujemo da je iz kriterija bodovanja izostavljen rad s roditeljima koji čini važan dio stručno-pedagoškog rada u dječjem vrtiću. Predlažemo da se edukacije za roditelje uvrste u kriterije za vrednovanje u stavci „Predavanja, radionice, edukacije“. Mnogi od ovih kriterija za bodovanje ovise o sredini u kojoj odgojno-obrazovna ustanova djeluje te o (ne)mogućnostima ostvarivanja istih kriterija. Primjerice, koliko dječjih vrtića sudjeluje u vanjskom vrednovanju vrtića pri NCVOO? Stoga kriterij iz čl. 5., stavka 4., čl. 6., stavka 4., te čl.7., stavka 4. ne bi trebao biti propisan kao obvezna kategorija. Primjećujemo potrebu propisivanja uvjeta da je odgojno-obrazovni radnik koji je napredovao u zvanje mentora, savjetnika i izvrsnog savjetnika dužan za vrijeme trajanja zvanja sudjelovati na e-savjetovanjima o dokumentima iz područja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Sukladno Uredbi o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama kojom se propisuju koeficijenti složenosti poslova za navedena radna mjesta, dodatak za zvanje trebao bi se primjenjivati minimalno kao i u školama. Na to obvezuje i čl. 51. Zakona o predškolskom odgoju koji propisuje da na utvrđivanje i obračun plaća, naknada i drugih prihoda radnika dječjih vrtića, koji su u vlasništvu jedinice lokalne i područne samouprave ili Republike Hrvatske, primjenjuju se propisi kojima se uređuju plaće, naknade i drugi prihodi javnih službenika i namještenika zaposlenih u osnovnom školstvu, ako su ti propisi povoljniji za radnike. Pohvaljujemo mogućnost produljavanja roka na koji je odgojno-obrazovni radnik izabran u zvanje za onoliko vremena koliko je trajala odsutnost s rada u slučaju privremene nesposobnosti za rad, korištenja rodiljnog ili roditeljskog dopusta ili mirovanja radnog odnosa. Primjećujemo novinu da odgojno-obrazovni radnik koji je tri puta zaredom izabran u zvanje izvrsnog savjetnika stječe trajno zvanje izvrsnog savjetnika. Radnik koji je već dva puta zaredom izabran u zvanje izvrsnog savjetnika već je pokazao svoju kontinuiranu izvrsnost u radu, stoga predlažemo da se nakon dva biranja u izvrsnog savjetnika stječe trajno zvanje. Novinu iz članka 22. koji propisuje da ravnatelj koji ima 15 godina radnog iskustva na poslovima ravnatelja dječjeg vrtića, a koji je tijekom posljednjih pet godina prikupio najmanje 60 bodova iz najmanje četiri kategorije sukladno članku 8. Pravilnika, može napredovati u zvanje savjetnika bez ispunjenog uvjeta iz članka 6. stavka 3. podstavka 3. i 4. Pravilnik smatramo neopravdanom. Postavlja se pitanje kriterija i opravdanosti da se jednoj kategoriji stručnjaka dopusti ova iznimka. Čime su ravnatelji opravdali ovakvu prednost i kako će se objasniti ova diskriminacija u odnosu na stručnjake drugih profila? Stoga predlažemo izjednačavanje pravila za sve stručnjake, odnosno odgojno-obrazovne radnike u dječjem vrtiću. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Odgojno-obrazovni radnik u dječjem vrtiću koji želi napredovati prikuplja bodove za sebe odnosno osnivanje stručnog povjerenstva dječjeg vrtića u trajanju zvanja odgojno-obrazovnog radnika koje bi pratilo prikupljanje bodova ne možemo prihvatiti. Člankom 12. stavkom 2. ovog Pravilnika propisano je što obuhvaća uvid u stručno-pedagoški rad. Dodatno vrednovanje dodatnih dviju godina diplomskog studija ranog i predškolskog odgoja ne uređuje se ovim Pravilnikom. Autorstvo tekstova i glazbe za djecu, priča i dramskih i scenskih djela spada u potkategoriju broj 4. Obveza unutarnjeg i vanjskog vednovanja proizlazi iz propisa kojima se uređuje sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Obveze odgojno-obrazovni radnik vezane uz napredovanje propisane su člancima 18 do 21. ovog Pravilnika. Pitanje materijalnih prava i naknada zaposlenika u dječjem vrtiću uređeno je Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju i nije predmet ovog Pravilnika. Člankom 22. stavkom 2. ovog Pravilnika ova mogućnost je data ravnateljima iznimno i to samo pod navedenim uvjetima u roku od 12 mjeseci od dana stupnja na snagu Pravilnika. |
57 | Udruga SIDRO | PRIJEDLOGA PRAVILNIKA | U ovom prijedlogu Pravilnika o postupku, načinu i uvjetima za napredovanje u struci i stjecanje položajnih zvanja odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja u dječjem vrtiću vidljive su novosti vezane uz kriterije i provedbu sakupljanja bodova za napredovanje u zvanje. Pohvaljujemo novinu da se postupak za napredovanje u zvanje pokreće na zahtjev odgojno-obrazovnog radnika, a ravnatelj više ne ocjenjuje rad istog radnika. Radnik svoj rad potkrjepljuje dokumentacijom pohranjenoj u osobnoj mapi profesionalnog razvoja kojom se dokazuju ostvareni bodovi utvrđeni kriterijima propisanim ovim Prijedlogom pravilnika. Primjećujemo da je potreban ukupan broj bodova za stjecanje zvanja bitno povećan u odnosu na trenutno važeći Pravilnik, odnosno potreban je gotovo tri put veći broj bodova. Predlažemo osnivanje stručnog povjerenstva dječjeg vrtića u trajanju zvanja odgojno-obrazovnog radnika koje bi pratilo prikupljanje bodova na način da odgojno–obrazovni radnici koji napreduju u zvanje svoje ideje i sugestije za sudjelovanje u aktivnostima putem kojih će ostvariti kriterije vrednovanja stručno-pedagoškog rada dostave povjerenstvu u pisanom obliku te da se i mogućnosti sudjelovanja ustanove u ne/realizacija tih aktivnosti dostave u pisanom obliku od strane povjerenstva odgojno-obrazovnom radniku. Prateći stanje na terenu uočili smo potrebu za time, jer se same odgojno-obrazovne prakse i mogućnosti ustanova za sudjelovanjem u različitim projektima razlikuju s obzirom na sredinu u kojoj djeluju. Primjećujemo da je viši savjetnik Agencije za odgoj i obrazovanje dužan obaviti uvid u stručno-pedagoški rad odgojno-obrazovnog radnika. Dosadašnja praksa je bila promatrati neposredan rad odgojitelja, iako se takav oblik procjene rada događa na stručnom ispitu te je suvišno ponavljati ga. Predlažemo da viši savjetnik promatra stručno-pedagoški rad odgojno-obrazovnog radnika koji se ostvaruje u radu s roditeljima (radionice ili edukacije za roditelje), sustručnjacima (održavanja radionica ili edukacija, dijeljenje primjera dobre prakse, vođenje tima za kvalitetu) te u mentorstvu studentima i pripravnicima. S obzirom da se u ovom pravilniku pojašnjava da se profesionalni razvoj temelji na konceptu cjeloživotnog učenja te se može provoditi formalnim i neformalnim obrazovanjem i informalnim oblicima cjeloživotnog učenja, predlažemo da se vrednuje i dodatno formalno obrazovanje, odnosno dodatne dvije godine diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Pod stavkom „Unaprjeđenje rada dječjeg vrtića“ predlažemo kao kriterij za bodovanje i vođenje dodatnih (obogaćenih, alternativnih ili kraćih programa za djecu) te autorstvo tekstova i glazbe za djecu, priča i dramskih i scenskih djela. Također, primjećujemo da je iz kriterija bodovanja izostavljen rad s roditeljima koji čini važan dio stručno-pedagoškog rada u dječjem vrtiću. Predlažemo da se edukacije za roditelje uvrste u kriterije za vrednovanje u stavci „Predavanja, radionice, edukacije“. Mnogi od ovih kriterija za bodovanje ovise o sredini u kojoj odgojno-obrazovna ustanova djeluje te o (ne)mogućnostima ostvarivanja istih kriterija. Primjerice, koliko dječjih vrtića sudjeluje u vanjskom vrednovanju vrtića pri NCVOO? Stoga, taj kriterij ne bi trebao biti obvezan, već dodatna opcija za bodovanje. Primjećujemo potrebu propisivanja uvjeta da je odgojno-obrazovni radnik koji je napredovao u zvanje mentora, savjetnika i izvrsnog savjetnika dužan za vrijeme trajanja zvanja sudjelovati na e-savjetovanjima o dokumentima iz područja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Sukladno Uredbi o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama kojom se propisuju koeficijenti složenosti poslova za navedena radna mjesta, dodatak za zvanje trebao bi se primjenjivati minimalno kao i u školama. Na to obvezuje i čl. 51. Zakona o predškolskom odgoju koji propisuje da na utvrđivanje i obračun plaća, naknada i drugih prihoda radnika dječjih vrtića, koji su u vlasništvu jedinice lokalne i područne samouprave ili Republike Hrvatske, primjenjuju se propisi kojima se uređuju plaće, naknade i drugi prihodi javnih službenika i namještenika zaposlenih u osnovnom školstvu, ako su ti propisi povoljniji za radnike. Pohvaljujemo mogućnost produljavanja roka na koji je odgojno-obrazovni radnik izabran u zvanje za onoliko vremena koliko je trajala odsutnost s rada u slučaju privremene nesposobnosti za rad, korištenja rodiljnog ili roditeljskog dopusta ili mirovanja radnog odnosa. Primjećujemo novinu da odgojno-obrazovni radnik koji je tri puta zaredom izabran u zvanje izvrsnog savjetnika stječe trajno zvanje izvrsnog savjetnika. Radnik koji je već dva puta zaredom izabran u zvanje izvrsnog savjetnika već je pokazao svoju kontinuiranu izvrsnost u radu, stoga predlažemo da se nakon dva biranja u izvrsnog savjetnika stječe trajno zvanje. Novinu iz članka 22. koji propisuje da ravnatelj koji ima 15 godina radnog iskustva na poslovima ravnatelja dječjeg vrtića, a koji je tijekom posljednjih pet godina prikupio najmanje 60 bodova iz najmanje četiri kategorije sukladno članku 8. Pravilnika, može napredovati u zvanje savjetnika bez ispunjenog uvjeta iz članka 6. stavka 3. podstavka 3. i 4. Pravilnik smatramo neopravdanom. Postavlja se pitanje kriterija i opravdanosti da se jednoj kategoriji stručnjaka dopusti ova iznimka. Čime su ravnatelji opravdali ovakvu prednost i kako će se objasniti ova diskriminacija u odnosu na stručnjake drugih profila? Stoga predlažemo izjednačavanje pravila i kriterija za sve stručnjake, odnosno odgojno-obrazovne radnike u dječjem vrtiću. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Odgojno-obrazovni radnik u dječjem vrtiću koji želi napredovati prikuplja bodove za sebe odnosno osnivanje stručnog povjerenstva dječjeg vrtića u trajanju zvanja odgojno-obrazovnog radnika koje bi pratilo prikupljanje bodova ne možemo prihvatiti. Člankom 12. stavkom 2. ovog Pravilnika propisano je što obuhvaća uvid u stručno-pedagoški rad. Dodatno vrednovanje dodatnih dviju godina diplomskog studija ranog i predškolskog odgoja ne uređuje se ovim Pravilnikom. Autorstvo tekstova i glazbe za djecu, priča i dramskih i scenskih djela spada u potkategoriju broj 4. Obveza unutarnjeg i vanjskog vednovanja proizlazi iz propisa kojima se uređuje sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Obveze odgojno-obrazovnog radnika vezane uz napredovanje propisane su člancima 18 do 21. ovog Pravilnika. Pitanje materijalnih prava i naknada zaposlenika u dječjem vrtiću uređeno je Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju i nije predmet ovog Pravilnika. Člankom 22. stavkom 2. ovog Pravilnika ova mogućnost je data ravnateljima iznimno i to samo pod navedenim uvjetima u roku od 12 mjeseci od dana stupnja na snagu Pravilnika. |
58 | Ksenija Grabarević | PRIJEDLOGA PRAVILNIKA | Pozdravljam prijedlog i težnju izjednačavanja mentora predškolskog odgoja tj.odgajatelja i mentora osnovnih škola jer smo važan ,ako ne i najvažniji kotačić odgoja i obrazovanja te smatram da nam pripada zasluženo mjesto uz bok osnovnoškolskom obrazovanju. Mentori sa 30 godina rada u predškolskoj ustanovi stekli su dovoljno stručnog znanja i vještina da nije potrebno svakih 5 godina provjeravati njihove kompetencije. Njihovo mentorstvo, trebalo bi uz odgovarajuće bodove biti trajno. Sustav bodovanja je vjerojatno i zamišljen kako bi se dobio uvid o aktivnosti odgajatelja tijekom razdoblja kada je djelovao kao mentor. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
59 | Hrvatska psihološka komora | PRIJEDLOGA PRAVILNIKA | Prijedlog Pravilnika o postupku, načinu i uvjetima za napredovanje u struci i stjecanje položajnih zvanja odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja u dječjem vrtiću naslanja se na dokument koji propisuje postupke napredovanja u školskom sustavu i predstavlja ujednačavanje načina i uvjeta za napredovanje u odgojno-obrazovnoj vertikali, što svakako pozdravljamo. Također, koristimo priliku istaknuti činjenicu da je i u ovom području prisutno nejednako tumačenje stečenih prava stručnih djelatnika dječjih vrtića. Naime, dio osnivača dječjih vrtića ne prihvaća primjenu čl. 51. Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju u odnosu na priznavanje statusa napredovanja u položajno zvanje te dio stručnjaka koji su napredovali nemaju pravo na povećanje koeficijenta/boda ili je to povećanje proizvoljno i redovito manje od onog koji sustručnjaci ostvaruju u sustavu školstva. Navedeno predstavlja direktno kršenje čl. 51. Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju i smatramo bitnim da se u tekst Pravilnika unese dodatna odredba koja bi dodatno istaknula i navela kako djelatnici koji su napredovali u položajno zvanje u dječjim vrtićima imaju pravo na povećanje koeficijenta/boda koji treba biti ekvivalent onom za djelatnike škole. Također, smatramo bitnim da se kod svakog navođenja koji se poziva na „prema godišnjem planu i programu“ doda „i u skladu s godišnjim izvještajem ustanove“. Naime, u godišnjem planu i programu rada dječjeg vrtića, koji se piše u rujnu za pedagošku godinu nikako ne mogu biti navedena sva stručna usavršavanja i ostale aktivnosti koje se planiraju u skladu s potrebama djece, roditelja i djelatnika. Navedena situacija je u skladu s važećim Nacionalnim kurikulumom za rani i predškolski odgoj i obrazovanje koji kao prvo načelo navodi: Fleksibilnost odgojno-obrazovnoga procesa u vrtiću što u praksi znači da se kreira Godišnji plan koji je fleksibilan i ostavlja mogućnosti da ustanova i djelatnici odmah po ukazanoj potrebi reagiraju na istu. Nedavni primjer epidemije i izolacije pokazao je kako su vrtići vrlo brzo reagirali organizirajući aktivnosti vrtića kod kuće te dodanih edukacija za djelatnike i roditelje, a niti jedna od tih aktivnosti slijedom svoje prirode nije mogla biti planirana u godišnjem planu, ali je evidentirana u godišnjem izvještaju ustanove. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Pitanje materijalnih prava i naknada zaposlenika u dječjem vrtiću uređeno je Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju i nije predmet ovog Pravilnika. Godišnje izviješće o provedbi godišnjeg plana i programa nije propisano kao dio obavezne pedagoške dokumentacije. |
60 | Tomislav Ćosić | PRIJEDLOGA PRAVILNIKA | Poštovani, slažem se s prijedlogom Pravilnika o postupku, načinu i uvjetima za napredovanje u struci i stjecanje položajnih zvanja odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja u dječjem vrtiću. Pravilnik će sigurno poticati i usmjeravati odgojitelje i stručne suradnike na permanentno obrazovanje i usavršavanje s ciljem što boljeg rada s djecom. Pravilnik je potrebno kontinuirano modernizirati odnosno usklađivati s najnovijim saznanjima i dostignućima. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
61 | Dijana Fotez | PRIJEDLOGA PRAVILNIKA | Poštovani, slažem se s prijedlogom Pravilnika o postupku, načinu i uvjetima za napredovanje u struci i stjecanje položajnih zvanja odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja u dječjem vrtiću. Pravilnik može poticati odgojitelje i stručne suradnike na kontinuirano obrazovanje i usavršavanje, što je ključno za praćenje suvremenih pedagoških metoda i novih spoznaja iz područja predškolskog odgoja. Važno je da se pravilnik razvija i usklađuje s najnovijim spoznajama i potrebama djece i obrazovnih zajednica. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
62 | Centar za podršku roditeljstvu "Rastimo zajedno" | PRIJEDLOGA PRAVILNIKA | Komentar na članak 8.: Kako se u kategoriji stručno-pedagoškog rada aktivnosti podrške i stručnog rada s roditeljima/skrbnicima koje provode odgojitelji, stručni suradnici i ravnatelji ne bi bile izostavljene iz vrednovanja, odnosno kako bi se ujednačile u vrednovanju, smatramo da ih je potrebno jasno istaći u kriterijima za vrednovanje. Rad s roditeljima je neizostavni i izuzetno važan dio odgojno-obrazovnog rada. U današnje vrijeme kad su roditelji izloženi velikom broju različitih informacija, potrebno im je osigurati pristup kvalitetnim i na dokazima utemeljenim programima podrške, kojima će ojačati svoje roditeljske kompetencije. Program podrške roditeljima najmlađe djece „Rastimo zajedno“ jedan je od takvih znanstveno utemeljenih i evaluiranih programa. Nastao je u suradnji UNICEF-a za Hrvatsku i Agencije za odgoj i obrazovanje te se danas provodi u dječjim vrtićima širom Hrvatske (146 vrtića). Program se sastoji od 11 dvosatnih radionica, a svaki novi ciklus s novom grupom roditelja zahtjeva od voditelja radionica (odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja) rad izvan radnog vremena i dodatno uložen trud u pripremama i provođenju radionica. Smatramo da je za ovaj zanemareni stručni rad potrebno priznanje. Trenutačno se stručni rad s roditeljima ne vrednuje i ovisi o svakom pojedinom savjetniku AZOO hoće li vrednovati ove aktivnosti i dodijeliti bodove. Zalažemo se da rad s roditeljima bude prepoznat kao važan stručni napor odgojno-obrazovnih djelatnika u podršci roditeljima te se treba jasnije iskazati, kako ne bi ovisio o osobnoj procjeni pojedinog savjetnika. Smatramo da provedbu programa od 11 radionica s roditeljima treba vrednovati po broju održanih ciklusa radionica za svaku godinu najmanje jednim (1) bodom. Također, zalažemo se da se odgojno-obrazovnim djelatnicima priznaju edukacije (kao polaznicima i kao edukatorima) koje provodi udruga Centar za podršku roditeljstvu „Rastimo zajedno“ i educira ih za vođenje radionica s roditeljima najmlađe djece (sudjelovanju u edukaciji 21-30 sati; za vođenje edukacije prema iskazanom trajanju). Smatramo i da ostale aktivnosti vezane za podršku roditeljstvu trebaju biti vrednovane (usavršavanje u vrtiću, autorstvo, projekti i dr.) Komentar na članak 2.: Predlažemo proširenje opisa stručno-pedagoškog rada dodatkom preventivnih programa te bi taj dio članka 2. glasio: Stručno-pedagoški rad je rad koji se ostvaruje: u radu s djecom rane i predškolske dobi, roditeljima/skrbnicima, sustručnjacima, u mentorstvu studentima i pripravnicima, održavanjem preventivnih programa, predavanja i radionica, radom u radnim skupinama i povjerenstvima na državnoj, županijskoj ili gradskoj razini, strukovnim udrugama, pisanjem stručnih i znanstvenih članaka i radova, radom na projektima te radom na unaprjeđenju rada dječjeg vrtića i sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. | Djelomično prihvaćen | Zahvaljujemo Vam na dostavljenom mišljenju i sudjelovanju u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Vođenje programa s roditeljima bit će uvršteno u kriterij PREDAVANJA, RADIONICE I EDUKACIJE. |