Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije RAČUNALNI DIZAJNER TEKSTILA / RAČUNALNA DIZAJNERICA TEKSTILA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | MAJA GRAČNER | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije RAČUNALNI DIZAJNER TEKSTILA / RAČUNALNA DIZAJNERICA TEKSTILA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA, 4. ZAVRŠNI RAD | Poštovani, predlažem da se Geografija uvrsti kroz module 1. Geoekologija (utjecaj tekstilne industrije na okoliš) i 2. Gospodarstvo Hrvatske i svijeta (utjecaj prirodnih i društvenih faktora na razvoj suvremenog gospodarstva s naglaskom na tekstilnu industriju). Lijep pozdrav! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnog nastavnog predmeta Geografija nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kroz kurikul škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
2 | NEVENKA PAPAC | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 4. RAZRED | Poštovani, pod stavkom specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula piše: Radi složenosti IU unutar modula, ishodi učenja stječu se radom u manjim odgojno-obrazovnim skupinama učenika te sukladno tomu je potrebno osigurati materijalne i kadrovske uvjete. U slučaju da odgojno obrazovnu skupinu pohađaju učenici s teškoćama potrebno je broj učenika u skupini smanjiti prema državnom pedagoškom standardu. Predlažem da se u dijelu teksta "ishodi učenja stječu se radom u manjim odgojno-obrazovnim skupinama" nadopuni sa: do 10 učenika, na sljedećim nazivima modula: -Dizajniranje tkanine jacquard tkanjem -Dizajn i oblikovanje osnovinih pletiva -Digitalni tisak na tekstilu | Prihvaćen | Prihvaća se. Vaš komentar vezan za module je opravdan zbog skupova ishoda učenja u navedenim modulima koji imaju veliki postotak učenje temeljenog na radu. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
3 | NEVENKA PAPAC | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 3. RAZRED | Poštovani, pod stavkom specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula piše: Radi složenosti IU unutar modula, ishodi učenja stječu se radom u manjim odgojno-obrazovnim skupinama učenika te sukladno tomu je potrebno osigurati materijalne i kadrovske uvjete. U slučaju da odgojno obrazovnu skupinu pohađaju učenici s teškoćama potrebno je broj učenika u skupini smanjiti prema državnom pedagoškom standardu. Predlažem da se u dijelu teksta "ishodi učenja stječu se radom u manjim odgojno-obrazovnim skupinama" nadopuni sa: do 10 učenika, na sljedećim nazivima modula: -Dizajn i oblikovanje tkanina listovnim tkanjem -Dizajn i izrada oblikovanih pletiva | Prihvaćen | Prihvaća se. Vaš komentar vezan za module je opravdan zbog skupova ishoda učenja u navedenim modulima koji imaju veliki postotak učenje temeljenog na radu. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
4 | NEVENKA PAPAC | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 2. RAZRED | Poštovani, pod stavkom specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula piše: Radi složenosti IU unutar modula, ishodi učenja stječu se radom u manjim odgojno-obrazovnim skupinama učenika te sukladno tomu je potrebno osigurati materijalne i kadrovske uvjete. U slučaju da odgojno obrazovnu skupinu pohađaju učenici s teškoćama potrebno je broj učenika u skupini smanjiti prema državnom pedagoškom standardu. Predlažem da se kod navoda "radom u manjim odgojno - obrazovnim skupinama učenika " doda navod: do 10 učenika, jer smatram da je taj navod greškom ispušten u sljedećim nazivima modula: - Dizajn i oblikovanje tkanina tradicijskim tehnikama tkanja -Dizajn i tehnike oblikovanja tapiserije | Prihvaćen | Prihvaća se. Vaš komentar vezan za module je opravdan zbog skupova ishoda učenja u navedenim modulima koji imaju veliki postotak učenje temeljenog na radu. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
5 | GORANKA STANIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije RAČUNALNI DIZAJNER TEKSTILA / RAČUNALNA DIZAJNERICA TEKSTILA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA, III. | RAČUNALNI DIZAJNER TEKSTILA / RAČUNALNA DIZAJNERICA TEKSTILA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA je kurikulum koji treba uvesti umjesto postojećeg Dizajnera tekstila . Novi prijedlog je upotpunjen potrebnom modernizacijom i suvremenim osviještenim pogledom na održivost, budućnost i kompetencije učenika, budućih snaga naših mladih ljudi. Uz sve potrebno za obradu tekstilne forme, ponuđene su široke mogućnosti poznavanja raznih softvera koji su adekvatno primjenjivi u mnogim srodnim granama dizajna. Poznavanje i suvremenog , vizionarskim pristupom budućnosti, otkrivanjem mogućih propusta koje smo već vidjeli u industrijskoj nekontroliranoj proizvodnji i gomilanju i proizvoda koji postaju otpad ( u svim sferama proizvodnje radi proizvodnje i potrošnje), potrebno je balansirati između materijalizacije i vizualizacije kako proizvoda , tako i ideja. Vizualna digitalna pismenost je neizostavna u budućoj komunikaciji za sve segmente života i razvoja i društva i pojedinca koji svojim stečenim zvanjem može konkurirati na tržištu u više pravaca. Prošlost pripada nama, a dužni smo usmjeriti mladost poučeni vlastitim propustima kako bi gradili bolje, humanije, ugodnije okruženje i društvo. Racionalno i uspješno . . | Prihvaćen | Prihvaća se. Novi strukovni kurukul za stjecanje kvalifikacije Računalni dizajner tekstila / Računalna dizajnerica tekstila implementira suvremene prakse dizajniranja i izrade tekstila i tekstilnih proizvoda korištenjem osim tradicionalnih i digitalne alate za razvoj vještina potrebnih za EU zelenu i digitalnu tranziciju. Kao što ste naveli u novom kurikulu je zastupljeno sve što je potrebno za obradu tekstilne forme u suvremenom kontekstu potreba pojedinca, društva i svijeta rada uvažavajući sve strategije za razvoj dizajniranje i izrade tekstila i tekstilnih proizvod. Slijedom navedenog i Vašeg komentara usvaja se prijedlog da se uvede novi strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije Računalni dizajner tekstila / Računalna dizajnerica tekstila umjesto postojećeg plan i programa Dizajner tekstila. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
6 | GORANKA STANIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije RAČUNALNI DIZAJNER TEKSTILA / RAČUNALNA DIZAJNERICA TEKSTILA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA, III. | RAČUNALNI DIZAJNER TEKSTILA / RAČUNALNA DIZAJNERICA TEKSTILA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA je kurikulum koji treba uvesti umjesto postojećeg Dizajnera tekstila . Novi prijedlog je upotpunjen potrebnom modernizacijom i suvremenim osviještenim pogledom na održivost, budućnost i kompetencije učenika, budućih snaga naših mladih ljudi. Uz sve potrebno za obradu tekstilne forme, ponuđene su široke mogućnosti poznavanja raznih softvera koji su adekvatno primjenjivi u mnogim srodnim granama dizajna. Poznavanje i suvremenog , vizionarskim pristupom budućnosti, otkrivanjem mogućih propusta koje smo već vidjeli u industrijskoj nekontroliranoj proizvodnji i gomilanju i proizvoda koji postaju otpad ( u svim sferama proizvodnje radi proizvodnje i potrošnje), potrebno je balansirati između materijalizacije i vizualizacije kako proizvoda , tako i ideja. Vizualna digitalna pismenost je neizostavna u budućoj komunikaciji za sve segmente života i razvoja i društva i pojedinca koji svojim stečenim zvanjem može konkurirati na tržištu u više pravaca. Prošlost pripada nama, a dužni smo usmjeriti mladost poučeni vlastitim propustima kako bi gradili bolje, humanije, ugodnije okruženje i društvo. Racionalno i uspješno . . | Prihvaćen | Prihvaća se. Novi strukovni kurukul za stjecanje kvalifikacije Računalni dizajner tekstila / Računalna dizajnerica tekstila implementira suvremene prakse dizajniranja i izrade tekstila i tekstilnih proizvoda korištenjem osim tradicionalnih i digitalne alate za razvoj vještina potrebnih za EU zelenu i digitalnu tranziciju. Kao što ste naveli u novom kurikulu je zastupljeno sve što je potrebno za obradu tekstilne forme u suvremenom kontekstu potreba pojedinca, društva i svijeta rada uvažavajući sve strategije za razvoj dizajniranje i izrade tekstila i tekstilnih proizvod. Slijedom navedenog i Vašeg komentara usvaja se prijedlog da se uvede novi strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije Računalni dizajner tekstila / Računalna dizajnerica tekstila umjesto postojećeg plan i programa Dizajner tekstila. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
7 | MAJA BIŽACA | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije RAČUNALNI DIZAJNER TEKSTILA / RAČUNALNA DIZAJNERICA TEKSTILA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA, I. | Poštovani, novi strukovni kurikul usklađen je sa Zakonom o HKO-u i Pravilnikom o Registru Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (NN 96/21) koji u Članku 6. utvrđuje da sektor IV. Moda, tekstil i koža obuhvaća modu, dizajn tekstila i odjeće, tekstilnu i kožnu tehnologiju predlažemo da razmotrite da se modernizacijom kurikuluma uzme u obzir i nastavni plan i program Dizajner tekstila (npr. stavi se van snage i zamijeni s Računalnim dizajnerom tekstila/računalnom dizajnericom tekstila). | Prihvaćen | Prihvaća se. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
8 | GORANKA STANIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije RAČUNALNI DIZAJNER TEKSTILA / RAČUNALNA DIZAJNERICA TEKSTILA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA, I. | Mogu samo ponoviti - "Kvalifikacija RAČUNALNI DIZAJNER TEKSTILA / RAČUNALNA DIZAJNERICA TEKSTILA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA od velike važnosti za obrazovanje mladih kadrova koji nakon završenog programa imaju mogućnost otvaranja i vlastitih obrta i proizvodnje , a time i podržavaju ostanak u RH. Uz ovakav kurikulum moguć je rad i na daljinu , te konkurentnost diljem svijeta.Smatram da naši mladi ljudi ne bi trebali odlaziti i tražiti nešto bolje izvan svoje domovine, ako bi ovdje imali mogućnost rada . Vrlo kvalitetan program koji otvara mogućnosti usvajanja vještina i kompetencija za održavanje konkurentnosti u sektoru tekstila, odjeće i mode. Odjeća ( tekstilija) je usko vezana iz čovjekovo bivanje i ako gledamo i po Biblijskim ili evolucijskim načelima je PRVO što se spominje u razvoju ljudskog bića. Odjeća govori, odjeću volimo,odjeća štiti. Bilo gledajući sa ekonomske pozicije ili čistog stvaranja do razine umjetnosti, jedni od najpoznatijih stvaratelja su modni dizajneri, a isto i najbogatiji ljudi svijeta. Veliku ulogu za samu modu i odjeću igra i dobar izbor tekstilne forme, koji često rješava i sam dizajn odjeće.Podržavam sve vezano uz razvoj i osvješćivanje mode, tekstila i odjeće i očuvanja tradicije u RH, kao i bogati izvor za stvaranje, izražavanje . Moda još zvanično nije uvrštena u jednu od grana umjetnosti, ali vrijeme ide u tom smjeru i ne treba je zatirati. Uz svu proizvodnju i razbuktavanje mogućnosti, razvija se i visok stupanj recikliranja i redizajna starih tekstilnih predmeta u nove mogućnosti. Sve se to može samo uz dobru edukaciju . " | Primljeno na znanje | Primjeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću te potpori modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
9 | IVANA VITLOV | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije RAČUNALNI DIZAJNER TEKSTILA / RAČUNALNA DIZAJNERICA TEKSTILA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA | Smatram da objavljeni kurikulum Računalni dizajner tekstila / Računalna dizajnerica tekstila u sektoru Moda, tekstil i koža stavlja naglasak na učenju temeljenom na radu te je povezan sa tržištem rada sukladno HKO-u. Na taj način učenicima je omogućen lakši nastavak obrazovanja, veća fleksibilnost i profesionalni razvoj. | Primljeno na znanje | Primjeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću te potpori modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
10 | SANDRA BAČIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije RAČUNALNI DIZAJNER TEKSTILA / RAČUNALNA DIZAJNERICA TEKSTILA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA | Poštovani, uvidom u objavljeni kurikulum Računalni dizajner tekstila / Računalna dizajnerica tekstila u sektoru Moda, tekstil i koža mišljenja sam da je navedeni kurikulum u skladu sa zahtjevima HKO-a i potrebama tržišta rada te napokon donosi prijeko potrebnu modernizaciju. Zanimanje "Računalni dizajner tekstila / Računalna dizajnerica tekstila" obuhvaća širok spektar kompetencija i znanja potrebnih za suvremeno tržište rada u industriji mode, tekstila i kože. Vidljivo je da novi prijedlog kurikuluma stavlja naglasak na modernizaciju i usvajanje suvremenih pristupa dizajnu, tehnologiji, poduzetništvu i održivosti. Vjerujem da će ovakav kurikulum pripremiti učenike za dinamične izazove budućnosti, osiguravajući im potrebne vještine i kompetencije kako bi postali inovativne i odgovorne snage u modnoj industriji. Srdačan pozdrav, Sandra Bačić | Primljeno na znanje | Primjeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću te potpori modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
11 | GORANKA STANIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije RAČUNALNI DIZAJNER TEKSTILA / RAČUNALNA DIZAJNERICA TEKSTILA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA | RAČUNALNI DIZAJNER TEKSTILA / RAČUNALNA DIZAJNERICA TEKSTILA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA je kurikulum koji treba uvesti umjesto postojećeg Dizajnera tekstila . Novi prijedlog je upotpunjen potrebnom modernizacijom i suvremenim osviještenim pogledom na održivost, budućnost i kompetencije učenika, budućih snaga naših mladih ljudi. Uz sve potrebno za obradu tekstilne forme, ponuđene su široke mogućnosti poznavanja raznih softvera koji su adekvatno primjenjivi u mnogim srodnim granama dizajna. Poznavanje i suvremenog , vizionarskim pristupom budućnosti, otkrivanjem mogućih propusta koje smo već vidjeli u industrijskoj nekontroliranoj proizvodnji i gomilanju i proizvoda koji postaju otpad ( u svim sferama proizvodnje radi proizvodnje i potrošnje), potrebno je balansirati između materijalizacije i vizualizacije kako proizvoda , tako i ideja. Vizualna digitalna pismenost je neizostavna u budućoj komunikaciji za sve segmente života i razvoja i društva i pojedinca koji svojim stečenim zvanjem može konkurirati na tržištu u više pravaca. Prošlost pripada nama, a dužni smo usmjeriti mladost poučeni vlastitim propustima kako bi gradili bolje, humanije, ugodnije okruženje i društvo. Racionalno i uspješno . . | Primljeno na znanje | Primjeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću te potpori modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
12 | DARIJA ĆERDIĆ VUKUŠIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije RAČUNALNI DIZAJNER TEKSTILA / RAČUNALNA DIZAJNERICA TEKSTILA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA | Poštovani, ukazala bih na pogrešku sadašnjeg prijedloga dotičnog strukovnog kurikuluma, a to je izostanak ishoda biologije iz skupine obveznih općeobrazovnih modula. Izostavljanje ishoda biologije, čiji su sadržaji vezani uz razvijanje odgovornosti za vlastito zdravlje i zdravlje zajednice, glavne rizične čimbenike koji narušavanju ljudsko zdravlje, rizično spolno ponašanje, problematiku ovisnosti te pružanje prve pomoći, smatram nedopustivim te dajem svoj prijedlog za unaprijeđenje strukture općeobrazovnih modula. Smatram da su navedene odgojno-obrazovne teme KLJUČNE za sve učenike i učenice srednjih škola. Zbog toga predlažem uključivanje OBAVEZNOG OPĆEOBRAZOVNOG MODULA pod nazivom "Čovjek i zdravlje" U SVE SEKTORE srednjih strukovnih škola (4.1 i 4.2 razine kvalifikacije), s opterećenjem od 4 CSVET bodova, i to u sklopu prvog razreda srednje škole, s odgojno-obrazovnim ishodima koji su već predviđeni kurikulumom, ali raspisani u izbornim/fakultativnim modulima pod nazivima "Brinem o svom zdravlju" i "Spolnost", svaki s opterećenjem od po 2 CSVET boda. Vjerujem da samo uz edukaciju učenika/ca i razvijanjem svijesti o važnosti pravilne prehrane, problematici ovisnosti, razvijanjem brige o vlastitom zdravlju, znanju o pružanju prve pomoći i samopomoći odgojno-obrazovni sustav može ispuniti svoje ciljeve koji su, između ostalog, i razvoj zdravih i odgovornih građana koji će biti punopravni članovi našeg društva. U prilog modulu „Čovjek i zdravlje“ idu, nažalost, porazni rezultati GYTS istraživanja (Global Youth Tobacco Survey) u Hrvatskoj o uporabi duhana i duhanskih proizvoda kod mladeži u dobi od 13 do 15 godina koju ukazuju na sve veću upotrebu duhanskih proizvoda i njihove velike posljedice na adolescente; ESPAD istraživanje (Europsko istraživanje o pušenju, pijenju i uzimanju droga) u Hrvatskoj koju pokazuju zabrinjavajuće podatke o pijenju, pušenju i konzumaciji narkotika, posebice uživanju kanabisa među mladima; HBSC istraživanje (Health Behaviour in School-aged Children) u Hrvatskoj o konzumaciji alkohola među djecom i mladima koje je u porasti, pogotovo među djevojčicama/djevojkama. Nažalost, rezultati trećeg kruga CroCOSI istraživanja (Europska incijativa praćenja debljine u djece) pokazuju da u Hrvatskoj 36,1% djece ima prekomjernu tjelesnu masu ili debljinu, a problemi pretilosti se nastavljaju i u odrasloj dobi. Problemi koje debljina/pretilost(/nezdrava prehrana ostavljanju na zdravlje, ali i na zdravstvani sustav su mnogobrojni. Također, kako bi osvijestili učenike o važnosti stila života koji će pridonijeti smanjenju negativnog ljudskog utjecaja na okoliš, očuvanju bioraznolikosti i "zelenom promišljanju", temama koje danas prožimaju svaki aspekt osobnog i profesionalnog poslovnog života, te u cilju što kvalitetnijeg obrazovanja naših učenika predlažem uvrštavanje OPĆEOBRAZOVNOG MODULA "Održivi razvoj" s opterećenjem od 2 CSVET-a KAO OBAVEZNOG modula U SVE SEKTORE na razinama kvalifikacije 4.1 i 4.2. Težište ovog modula leži u odgojno-obrazovnim ishodima predmeta Biologije i predavao bi se modularno u višim razredima obrazovanja u sklopu strukovnog dijela kurikuluma. Smatram da jedino ulaganjem u edukaciju strukovnih učenika i učenica o temama “Utjecaj čovjeka na okoliš” i “Održivi razvoj” možemo stvarati održivo društvo i odgovorne buduće radnike i poslodavce, koji će pomoći da ova naša zemlja bude i ostane "zelena". U prilog uvođenju modula „Održivi razvoj“ kao obavezni je i Direktiva o korporativnom izvještavanju o održivosti (CSRD) u Europskoj uniji koja zahtjeva objavljivanje redovitih izvješća o utjecaju na okoliš i društvo. U Hrvatskoj će to izvješće biti obavezno za velika, srednja i mala poduzeća. Ovaj prijedlog pismenim putem podržale su brojne institucije i udruge (čiji popis je na kraju) a dopisi potpore proslijeđeni su na adrese: MZO-a, ASOO-a i Hrvatski sabor - Odboru za obrazovanje, znanost i kulturu. Hrvatska liječnička komora Hrvatska gospodarska komora Hrvatski Crveni Križ Hrvatski Crveni Križ Split Hrvatski sabor Odbor za obitelj, mlade i sport Hrvatski sabor Odbor za zaštitu prirode i okoliša Hrvatsko biološko društvo Hrvatsko društvo biologa u zdravstvu KBC Split - Klinika za dječje bolesti Liga za prevenciju ovisnosti Ministarstvo unutarnjih poslova - Ravnateljstvo policije Nastavni zavod za javno zdravstvo Split Nezavisni sindikat zaposlenih i srednjim školama Hrvatske Prirodoslovno-matematički fakultet Split Prirodoslovno-matematički fakultet Zagreb Udruga za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce Ženska soba - SNEP program Darija Ćerdić Vukušić, prof.bio. i kem. | Djelomično prihvaćen | Djelomično se prihvaća. Vaše stručne primjedbe bit će razmotrene u doradi strukovnog kurikula. Zahvaljujemo na Vašem doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
13 | GORANKA STANIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije RAČUNALNI DIZAJNER TEKSTILA / RAČUNALNA DIZAJNERICA TEKSTILA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA | Kvalifikacija RAČUNALNI DIZAJNER TEKSTILA / RAČUNALNA DIZAJNERICA TEKSTILA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA od velike važnosti za obrazovanje mladih kadrova koji nakon završenog programa imaju mogućnost otvaranja i vlastitih obrta i proizvodnje , a time i podržavaju ostanak u RH. Uz ovakav kurikulum moguć je rad i na daljinu , te konkurentnost diljem svijeta.Smatram da naši mladi ljudi ne bi trebali odlaziti i tražiti nešto bolje izvan svoje domovine, ako bi ovdje imali mogućnost rada . Vrlo kvalitetan program koji otvara mogućnosti usvajanja vještina i kompetencija za održavanje konkurentnosti u sektoru tekstila, odjeće i mode. Odjeća ( tekstilija) je usko vezana iz čovjekovo bivanje i ako gledamo i po Biblijskim ili evolucijskim načelima je PRVO što se spominje u razvoju ljudskog bića. Odjeća govori, odjeću volimo,odjeća štiti. Bilo gledajući sa ekonomske pozicije ili čistog stvaranja do razine umjetnosti, jedni od najpoznatijih stvaratelja su modni dizajneri, a isto i najbogatiji ljudi svijeta. Veliku ulogu za samu modu i odjeću igra i dobar izbor tekstilne forme, koji često rješava i sam dizajn odjeće.Podržavam sve vezano uz razvoj i osvješćivanje mode, tekstila i odjeće i očuvanja tradicije u RH, kao i bogati izvor za stvaranje, izražavanje . Moda još zvanično nije uvrštena u jednu od grana umjetnosti, ali vrijeme ide u tom smjeru i ne treba je zatirati. Uz svu proizvodnju i razbuktavanje mogućnosti, razvija se i visok stupanj recikliranja i redizajna starih tekstilnih predmeta u nove mogućnosti. Sve se to može samo uz dobru edukaciju . | Primljeno na znanje | Primjeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću te potpori modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |