Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije VETERINARSKI TEHNIČAR / VETERINARSKA TEHNIČARKA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 IVANA KOVARIK ANTONOVIĆ 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 2. RAZRED Modul : BIOLOGIJA I PATOLOGIJA AKVATIČNIH ORGANIZAMA I KORISNIH KUKACA - Kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula: u realizaciji modula bi trebao moći sudjelovati i stručnjak prirodoslovnog područja, polje biologija, jer je stečenom kvalifikacijom stekao i sve potrebne kompetencije za izvođenje ovog modula i obradu navedenih ishoda učenja. Primljeno na znanje Primjeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
2 IVANA KOVARIK ANTONOVIĆ 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 1. RAZRED Ishodi učenja na razini usvojenosti „dobar“ u Skupu ishoda učenja iz SK : Okoliš, ponašanje i dobrobit životinja, nisu razumljivi i povezani s Ishodima učenja iz SK. 1. Ishod učenja na razini usvojenosti „dobar“: „Komentirati model pružatelja usluga u dobrobiti za životinja“, potrebno je izmijeniti na način da koncept „Modela pet domena dobrobiti“ ili njegove sastavnice bude u fokusu jer je cilj tog ishoda da učenici razumiju navedeni okvir po kojem se ocjenjuje /procjenjuje dobrobit životinja. Navedeni ishod nije jasan, ne prepoznaje se što se točno očekuje od učenika da komentira kako bi dokazao usvojena znanja u razumijevanju koncepta modela pet domena dobrobiti životinja. 2. Ishod učenja na razini usvojenosti „dobar“: „Primijeniti osnovne metode medicinskog treninga u teoriji učenja uvjetovanja i protuuvjetovanja“, Potrebno je izmjeniti ishod na sljedeći način : „Primijeniti osnovne metode medicinskog treninga prema principima operantnog uvjetovanja, metodom pozitivnog potkrepljenja“. 3. Ishod učenja „Povezati prednosti koje pruža obogaćivanje životnog prostora za dobrobit životinja“ se odnosi na to da učenici razumiju koncept obogaćivanja životnog prostora te da poznaju metode obogaćivanja kojima mogu poticati životinju na prirodno ponašanje i izrazito je bitno da usvoje koncept obogaćivanja životnog prostora jer je to ključan alat u osiguranju dobrobiti životinja. Ishod na razini usvojenosti „dobar“ trebalo preoblikovati na sljedeći način „Razlikovati metode obogaćivanja životnog prostora životinja pod ljudskom skrbi“. Prihvaćen Prijedlog se prihvaća. Hvala na prijedlogu za izmjenu ishoda na razini "dobar". Isti je prihvaćen te će u kurikul u skupu ishoda učenja Okoliš, ponašanje i dobrobit životinja biti unesene izmjene ishoda u skupu ishoda učenja kako slijedi: - Protumačiti sastavnice Modela pet domena dobrobiti kao i okvir po kojem se ocjenjuje /procjenjuje dobrobit životinja - Primijeniti osnovne metode medicinskog treninga prema principima operantnog uvjetovanja, metodom pozitivnog potkrepljenja - Razlikovati metode obogaćivanja životnog prostora životinja pod ljudskom skrbi. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
3 MARKO GLOGOŠKI ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije VETERINARSKI TEHNIČAR / VETERINARSKA TEHNIČARKA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA, IV. Slažem se sa navedenim komentarom. Kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula treba obavezno proširiti na stručnjak prirodoslovnog područja, polje biologija, jer osim što isti imaju potrebne kvalifikacije za izvođenje ovog modula, što se tiče tematike okoliša, kompetencije stručnjaka iz polja biologije su veće nego od stručnjaka veterinarstva. Primljeno na znanje Primjeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
4 IVANA KOVARIK ANTONOVIĆ ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije VETERINARSKI TEHNIČAR / VETERINARSKA TEHNIČARKA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA, IV. Ovdje je naveden Modul Okoliš, ponašanje i dobrobit životinja kao zaseban modul unutar 1. razreda, a kasnije je isti naveden kao Skup ishoda učenja unutar Modula Uvod u veterinarstvo. Modul OKOLIŠ, PONAŠANJE I DOBROBIT ŽIVOTINJA bi trebalo izdvojiti kao zasebni modul i unutar njega obuhvatiti Skup ishoda učenja „Timarenje domaćih životinja i životinja u zatočeništvu“ jer ovaj skup ishoda učenja obuhvaća tri velika temeljna koncepta, neizostavna i ključna u radu s životinjama (domaćim i divljim) te moraju biti znatno detaljnije obrađeni unutar kurikuluma. Također, kvalifikacije nastavnika koji sudjeluju u realizaciji modula: u realizaciji modula bi trebao moći sudjelovati i stručnjak prirodoslovnog područja, polje biologija, jer je stečenom kvalifikacijom stekao i sve potrebne kompetencije za izvođenje ovog modula i obradu navedenih ishoda učenja. Djelomično prihvaćen Djelomično se prihvaća. Nazivu skupa ishoda učenja „Okoliš, ponašanje i dobrobit životinja“ u postupku formatiranja dokumenta pridodana je pogrješkom viša razina te je ostao istaknut u tablici sadržaja. Hvala na ukazanom. Isto će biti ispravljeno. Navedeni skup ishoda učenja nalazi se u okviru modula „Uvod u veterinarstvo“ što je razvidno u nastavku dokumenta te su ishodi učenja u tom segmentu prilagođeni razini obrazovanja (4.2) kao i potrebama veterinarske tehnologije. Veterinarski tehničar u okviru veterinarske tehnologije stječe kompetencije vezane uz procedure koje se koriste u medicinskoj njezi životinja te prema uputama i pod nadzorom doktora veterinarske medicine izvršava pomoćne poslove u dijagnostici i liječenju životinja. Obujam pojedinog skupa ishoda učenja kao i ishodi učenja preneseni su iz Standarda kvalifikacije Veterinarski tehničar / Veterinarska tehničarka upisanog u Registar HKO-a te isto nije moguće mijenjati u kurikulu. Produbljivanje znanja i vještina u tome području moguće je na višim razinama obrazovanja, od specijalističkog usavršavanja na više. Odgovor na komentar u vezi kadrovskih uvjeta: uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
5 DIJANA BAUMKIRCHER ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije VETERINARSKI TEHNIČAR / VETERINARSKA TEHNIČARKA u sektoru POLJOPRIVREDA, PREHRANA I VETERINA Poštovani, Odluka o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. kao i Odluka o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. u suprotnosti su s Nacionalnom razvojnom strategijom Republike Hrvatske do 2030. godine i Nacionalnim planom razvoja sustava obrazovanja do 2027. U Nacionalnome planu navodi se „U globaliziranom svijetu brzog tehnološkog razvoja, automatizacije i digitalizacije, u kombinaciji s novim gospodarskim scenarijima te društvenim izazovima kao što su klimatske promjene, krize uzrokovane izbijanjem bolesti (pandemije) te demografske promjene, nužno je da svi pojedinci imaju odgovarajuće kompetencije (znanja, vještine i oblikovana stajališta)“. Statusom općeobrazovnih predmeta u sustavu strukovnoga obrazovanja, posebice geografije, te se kompetencije ne mogu steći na razinama 4.1. i 4.2. Za stjecanje odgovarajućih kompetencija u svakome sektoru i u svakoj kvalifikaciji na razini 4.1. geografija kao općeobrazovni predmet mora biti zastupljena kurikulom koji je sastavni dio Odluke o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. Za stjecanje odgovarajućih kompetencija u svakome sektoru i u svakoj kvalifikaciji na razini 4.2. geografija kao općeobrazovni predmet mora biti zastupljena kurikulom koji je sastavni dio Odluke o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. i minimalno u jednome razredu odgovarajućim obveznim geografskim modulom. Prije donošenja Odluke o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. sadržaj iste treba dopuniti za svaki sektor i kvalifikaciju na razini 4.2. odgovarajućim obveznim geografskim modulima. U sektoru poljoprivreda, prehrana i veterina geografski moduli trebaju biti obvezni za sve kvalifikacije. Bez navedenoga Odluka o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. nije cjelovita i ne omogućuje učenicima „razvijanje u osobe koje su kvalificirane za ulazak u svijet rada, nastavak obrazovanja te cjeloživotno učenje“ odnosno ostvarenje prvoga cilja iz Nacionalnog kurikuluma strukovnog obrazovanja. Zastupljenost općeobrazovnih predmeta određena je Nacionalnim kurikulumom strukovnog obrazovanja, izrađenim prije 2018. godine. Koliko je taj dokument relevantan za generacije koje se pripremaju za tržište rada, nastavak obrazovanja i cjeloživotno učenje desetak godina nakon njegove izrade i donošenja? Stoga je nužno zaustaviti donošenje kurikula općeobrazovnih predmeta i modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama te izraditi novi nacionalni dokument, relevantan za mlade u vremenu u kojem žive, obrazuju se i u kojem će raditi. U izradu novog nacionalnog dokumenta za strukovno obrazovanje ili reviziju postojećeg Nacionalnog kurikuluma strukovnog obrazovanja (NKSO) moraju biti uključeni predstavnici sveučilišta i nacionalnih strukovnih udruga. Bez doprinosa sveučilišta i strukovnih udruga u izradi/reviziji NKSO isti ne sadrži preduvjete za nastavak obrazovanja mladih koji završavaju srednje strukovne škole niti osigurava „osposobljavanje za cjeloživotno učenje, ponajprije radi lakšeg prilagođavanja nepredvidivoj budućnosti i brzim promjenama zbog globalizacije, promjena na tržištu rada te utjecaja informacijsko-komunikacijskih tehnologija, migracija, kao i različitih kriza i neočekivanih situacija“, temeljne zadaće odgoja i obrazovanja djece i mladih, navedenih u Nacionalnome planu razvoja sustava obrazovanja za razdoblje do 2027. godine Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnog nastavnog predmeta Geografija nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.