Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU / GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | KRISTINKA JURČEVIĆ | ODLUKUo uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU/ GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA, I. | Mislim da bi trebali promijeniti ime Strukovnog kurikuluma iz Građevinski radnik u zgradarstvu - u IZVODITELJ RADOVA U GRADARSTVU. Promjenom imena samo zanimanje bi zvučalo suvremenije i budući učenici i njihovi roditelji lakše bi se odučili za isto. | Prihvaćen | Prihvaća se izmjena naziva u Izvođač radova u zgradarstvu/Izvođačica radova u zgradarstvu. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
2 | SNJEŽANA ERDELJAC | ODLUKUo uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU/ GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA | Stav i mišljenje Nastavničkog vijeća Mješovite industrijsko-obrtničke škole je da u nazivu kvalifikacije treba izbjegavati riječ radnik jer on odbija učenika od upisa u to zanimanje. Prijedlog je promjena naziva u Izvoditelj ili izvođač radova u zgradarstvu. | Prihvaćen | Prihvaća se izmjena naziva u Izvođač radova u zgradarstvu/Izvođačica radova u zgradarstvu. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
3 | SANDRA TUĐA | ODLUKUo uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU/ GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA | Podržavam promjenu naziva GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU / GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU u prikladniji naziv IZVOĐAČ RADOVA U ZGRADARSTVU / IZVOĐAČICA RADOVA U ZGRADARSTVU. Smatram da naziv radnik / radnica nije dovoljno atraktivan i motivirajući za učenike te da ga je potrebno uskladiti sa suvremenim trendovima u obrazovanju i tržištu rada. S poštovanjem, Sandra Tuđa, mag.ing.aedif. nastavnica strukovnih predmeta Srednja škola Bedekovčina | Prihvaćen | Prihvaća se izmjena naziva u Izvođač radova u zgradarstvu/Izvođačica radova u zgradarstvu. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
4 | MARIN BENČIĆ | ODLUKUo uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU/ GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA | Podržavam promjenu naziva "Građevinski radnik u zgradarstvu/Građevinska radnica u zgradarstvu" u "Izvođač radova u zgradarstvu/Izvođačica radova u zgradarstvu" koji će zasigurno povećati interes za zanimanjem te će bolje kotirati u popisu zanimanja. Naime, čak i u današnje vrijeme velike potražnje i dobrih primanja koja ostvaruju kadrovi u graditeljstvu, škole vape za učenicima koji se žele obrazovati za rad u građevinskoj struci. Mislim da je predloženi naziv korak prema jačanju ove pozicije. Marin Benčić, ovlašteni arhitekt nastavnik strukovnih predmeta Srednja škola Bedekovčina | Prihvaćen | Prihvaća se izmjena naziva u Izvođač radova u zgradarstvu/Izvođačica radova u zgradarstvu. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
5 | ŽELJKO ROD | ODLUKUo uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU/ GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA | Predlažem promjenu naziva kurikuluma "Građevinski radnik u zgradarstvu/Građevinska radnica u zgradarstvu" u "Izvođač radova u zgradarstvu/Izvođačica radova u zgradarstvu". Novi naziv je atraktivniji, povećava interes učenika završnih razreda osnovnih škola, doprinosi pozitivnoj percepciji zanimanja u društvu, motivira učenike za stjecanje potrebnih znanja i vještina te usklađuje kurikulum s modernim trendovima u obrazovanju i tržištu rada, pripremajući učenike za buduće izazove u struci. Srdačan pozdrav, Željko Rod,dipl.ing.građ. | Prihvaćen | Prihvaća se izmjena naziva u Izvođač radova u zgradarstvu/Izvođačica radova u zgradarstvu. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
6 | ZAJEDNICA GRADITELJSKIH ŠKOLA REPUBLIKE HRVATSKE | ODLUKUo uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU/ GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA | Zajednica graditeljskih škola koja okuplja 30 škola koje imaju sektor graditeljstvo i geodezija ima stav da riječ RADNIK u nazivu zanimanja neće biti afirmativno i odbit će učenika pri odabiru zanimanja . Stav Zajednice je da bi naziv " Građevinski radnik u zgradarstvu" " trebalo zamijeniti nazivom " IZVODITELJ RADOVA U ZGRADARSTVUI". Iskustvo koje imamo pri upisu učenika pokazalo nam je da i učenici i roditelji imaju averziju prema zanimanjima koja asociraju na teži rad. | Prihvaćen | Prihvaća se izmjena naziva u Izvođač radova u zgradarstvu/Izvođačica radova u zgradarstvu. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
7 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | ODLUKUo uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU/ GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA | Hrvatska obrtnička komora podržava uvođenje novih kurikuluma u sustav strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te modernizaciju provedbe strukovnog obrazovanja, posebno isticanjem modularnog pristupa te jačanje komponente učenja temeljenog na radu kao ključne komponente kvalitetnog strukovnog obrazovanja. U skladu s navedenim, u nastavku dostavljamo primjedbe na predloženi kurikulum: Predlažemo pod odjeljkom Uvjeti i načini obrazovanja u okviru obrazovnog programa jasno istaknuti da su uvjeti i načini obrazovanja uz navedene zakonske i podzakonske akte određeni i posebnim propisima kojima je uređena provedba naukovanja. Primjer: Uvjeti u kojima se stječu kompetencije propisani su Državnim pedagoškim standardom srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (Narodne novine, broj 63/2008 i 90/2010) i Pravilnikom o načinu organiziranja i izvođenja nastave u strukovnim školama (Narodne novine, broj 140/2009 i 130/2020), kao i posebnim propisima kojima je uređena provedba naukovanja. S obzirom da se pod Uvjetima i načinima obrazovanja u okviru obrazovnog programa ne navodi i potreba posjedovanja Ugovora o naukovanju smatramo da je navedenu napomenu da se provedba naukovanja, a time i posjedovanje Ugovora o naukovanju regulira posebnim propisima kojima je uređena provedba naukovanja izrazito bitno istaknuti zbog jasnoće informacija o uvjetima i načinima obrazovanja u takvom modelu. Nadalje, u vezi Oblika učenja temeljenog na radu u okviru strukovnog kurikuluma predlažemo jasno uvrstiti informaciju da se učenje temeljeno na radu realizira naukovanjem kod licenciranog poslodavca, odnosno uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za poduzetništvo i obrt, u ustanovi ili u Regionalnom centru kompetentnosti, ukoliko nije moguće osigurati dostatan broj odgovarajućih mjesta za naukovanje kod licenciranog poslodavaca. Također, u kurikulumu se navodi najmanji mogući broj CSVET bodova koje je potrebno ostvariti kod licenciranog poslodavca kao i postotci provedbe učenja temeljenog na radu ukupno i za svaki modul. Smatramo da je minimalno 50% CSVET bodova ukupnog obujma kvalifikacije potrebno ostvariti kod licenciranog poslodavca. Konačno, predlažemo jasno isticanje informacije o naučničkom ispitu kao dijelu obrane završnog rada, odnosno uvrštavanje informacije da je uvjet za stjecanje kvalifikacije izrađen i obranjen završni rad čiji je sastavni dio naučnički ispit. U skladu s navedenim, ljubazno molimo da razmotrite navedene primjedbe u vezi jasnog i konkretnog isticanja naukovanja kod licenciranih poslodavaca kao dijela učenja temeljenog na radu, pridržavanje optimalnog broja CSVET bodova koje je potrebno ostvariti kod licenciranog poslodavca kao i navođenja naučničkog ispita kao sastavnog dijela završnog rada. Navedene primjedbe dostavljamo s ciljem unaprjeđenja jasnoće i konkretnosti informacija u predloženom kurikulumu što će dovesti do kvalitetnije provedbe strukovnog obrazovanja za navedeno zanimanje. | Djelomično prihvaćen | Djelomično se prihvaća. U odjeljku Uvjeti i načini obrazovanja u okviru obrazovnog programa stoji: Uvjeti u kojima se stječu kompetencije propisani su Državnim pedagoškim standardom srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (Narodne novine, broj 63/2008 i 90/2010) i Pravilnikom o načinu organiziranja i izvođenja nastave u strukovnim školama (Narodne novine, broj 140/2009 i 130/2020), kao i posebnim propisima kojima je uređena provedba naukovanja. Navedenim su obuhvaćeni svi posebni propisi kojima se regulira provedba naukovanja uključujući i Ugovor o naukovanju kao i naučnički ispit. U odjeljku Oblici učenja temeljenog na radu stoji: Učenje temeljeno na radu realizira se naukovanjem kod licenciranog poslodavca uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za poduzetništvo i obrt. Ukoliko nije moguće osigurati dostatan broj odgovarajućih mjesta za naukovanje kod licenciranog poslodavaca, učenje temeljeno na radu može se ostvariti kod poslodavca, u Regionalnom centru kompetentnosti ili u ustanovi. Navedenim su obuhvaćene sve mogućnosti učenja temeljenog na radu čime se osigurava obrazovanje za kvalifikacije potrebne tržištu rada. U navedenom strukovnom kurikulu stoji da je najmanje 70 CSVET bodova potrebno je ostvariti kroz učenje na radnome mjestu što upravo čini najmanje 50% bodova strukovnog dijela kvalifikacije. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
8 | SANJA MARKUŠ | ODLUKUo uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU/ GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA | Podržavam promjenu naziva GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU/ GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU u prikladniji: IZVOĐAČ RADOVA U ZGRADARSTVU/IZVOĐAČICA RADOVA U ZGRADARSTVU koji će učenicima i njihovim roditeljima zvučati atraktivnije. Naime, čak i u današnje vrijeme velike potražnje i dobrih primanja koja ostvaruju kadrovi u graditeljstvu, škole vape za učenicima koji se žele obrazovati za rad u građevinskoj operativi. Mislim da ih ne smijemo odbiti, već privući privlačnijim nazivom, jer prvobitni predloženi prvenstveno asocira na nekvalificirane radnike u graditeljstvu. Sanja Markuš, dipl. ing. arh. nastavnica strukovnih predmeta Srednja škola Bedekovčina | Prihvaćen | Prihvaća se izmjena naziva u Izvođač radova u zgradarstvu/Izvođačica radova u zgradarstvu. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
9 | VERA HRVOJ | ODLUKUo uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU/ GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA | Poštovani, u potpunosti podržavam uvođenje modernih, modularnih strukovnih kurikuluma ali mislim da modernizaciju strukovnih kurikuluma mora pratiti i modernizacija naziva strukovnog kurikuluma jer bi predloženi naziv trebao biti učenicima i roditeljima jasniji i prihvatljiviji te predlažem: - da se naziv GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU/ GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU promijeni u IZVOĐAČ RADOVA U ZGRADARSTVU/IZVOĐAČICA RADOVA U ZGRADARSTVU S poštovanjem, Vera Hrvoj ravnateljica, Srednja škola Bedekovčina | Prihvaćen | Prihvaća se izmjena naziva u Izvođač radova u zgradarstvu/Izvođačica radova u zgradarstvu. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
10 | SAŠA PERIČAK | ODLUKUo uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU/ GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA | Poštovani, Prvo moram napomenuti kako je odnedavno promijenjeno sučelje e-savjetovanja čime je znatno otežano snalaženje i komentiranje. Isprobao sam sučelje na 4 različita računala i na svakome na različitim preglednicima (Mozilla Firefox, Chrome, Edge) i svugdje sam se susreo s problemima u vidu nečitljivosti dijela teksta ili problema s otvaranjem dijela dokumenta. Nadam se da mi zbog toga nisu promakli dijelovi dokumenta - u slučaju da jesu i da se to reflektira na poslane komentare, unaprijed se ispričavam. Smatram da je kurikulum u ovakvoj formi neprihvatljiv i ne slažem se s prijedlogom njegovog uvođenja. Razumijem potrebu za osuvremenjivanjem kurikuluma i uvođenje „reforme“, ali ovakav pristup vodi ka stvaranju ljudi bez opće kulture i znanja i vještina potrebnih za život u suvremenom društvu. U svijetu u kojem živimo sve je više bolesti kardiovaskularnog sustava i dijabetesa uzrokovanih nepravilnom prehranom i nezdravim životnim stilovima; sve je više ovisnosti o različitim opijatima, ali i o kockanju (u pozadini koje su također promjene u radu živčanog sustava - što je biološka tema); sve manje ljudi shvaća važnost cijepljenja kao prevencije epidemija i pandemija, a epidemije i pandemije nam sve više prijete; sve više nam prijeti i zagađenje i onečišćenje okoliša iz raznih ljudskih aktivnosti; natalitet nam se smanjuje, a spolno prenosive bolesti i maloljetničke trudnoće i dalje su prisutne ... kako bi se građanin 21. stoljeća mogao nositi sa svim tim, a i mnogim drugim izazovima koji izlaze izvan okvira ovog komentara, nužna je kvalitetna edukacija u čijoj je srži biologija. Nažalost, svjedok sam kako učenici srednjih škola o tim temama iz generacije u generaciju znaju sve manje. Pojava raka je sve češća, a sve veći broj srednjoškolaca uopće ne zna što je rak (!!), a kamoli kako smanjiti vjerojatnost njegove pojave. Osnovnoškolsko obrazovanje nije dovoljno - potrebno je navedene teme (a uz to svakako i sadržaje o zdravlju spolnog sustava, o trudnoći i kontracepciji) produbljivati i proširivati (a i ponavljati). Tu je ključna i dob učenika - ne može se očekivati da se sva potrebna znanja i vještine usvoje u osnovnoj školi niti se može očekivati da će se navedeni sadržaji (kvalitetno) odraditi kao međupredmetne teme. I kao roditelj i kao učitelj i nastavnik s višegodišnjim iskustvom, smatram kako je predloženi kurikulum štetan za razvoj mladih ljudi u odgovorne i obrazovane ljude 21. stoljeća, spremne uhvatiti se u koštac sa svim izazovima ispred njih - umjesto toga ih pokušava pretvoriti u „fah idiote“ bez temeljnih znanja i vještina potrebnih za kvalitetan život. U kurikulumu nema ključnih sadržaja/ishoda učenja: kontracepcija, trudnoća, odgovorno spolno ponašanje, spolno prenosive bolesti, zarazne bolesti, cijepljenje i imunosni sustav, kronične nezarazne bolesti, druge učestale bolesti organskih sustava, zaštita prirode i okoliša i održivi razvoj, onečišćenje i zagađenje okoliša, ovisnosti... U kurikulum je stoga nužno uvesti obavezne biološke module koji obuhvaćaju navedene sadržaje. Srdačan pozdrav | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Kurikulumom međupredmetne teme Zdravlje za osnovne i srednje škole i Kurikulumom međupredmetne teme Održivi razvoj za osnovne i srednje škole obuhvaćeni su sadržaji koji se tiču zdravlja, prirode i okoliša, uključujući teme kao što su kontracepcija, trudnoća, odgovorno spolno ponašanje, spolno prenosive bolesti, zarazne bolesti, cijepljenje, kronične nezarazne bolesti, zaštita prirode i okoliša, održivi razvoj, onečišćenje i zagađenje okoliša te ovisnosti. Ove međupredmetne teme omogućuju učenicima kontinuirano usvajanje znanja i vještina vezanih uz zdravlje, zdrav život, zaštitu okoliša i održivi razvoj kroz integrirane sadržaje u različitim modulima. Uz to, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava ostvarenje ishoda učenja na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
11 | MARTINA POTOČKI | ODLUKUo uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU/ GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA | Smatram da se treba promijeniti naziv u "Izvođač/ica radova u zgradarstvu" jer će sam naziv biti privlačniji učenicima od naziva "radnik". Kao što je kolegica rekla u svom komentaru zvuči suvremenije. | Prihvaćen | Prihvaća se izmjena naziva u Izvođač radova u zgradarstvu/Izvođačica radova u zgradarstvu. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
12 | SELA TECILAZIĆ | ODLUKUo uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU/ GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA | Isti komentar za tri zanimanja u vezi izmjene predloženih naziva: 1. Građevinski radnik u zgradarstvu - predlažem IZVODITELJ RADOVA U GRADARSTVU 2. Građevinski radnik za drvene konstrukcije i krovove - MONTER DRVENIH KONSTRUKCIJA I KROVOVA 3. Građevinski radnik za održivu gradnju - IZVOĐAČ RADOVA U ODRŽIVOJ GRADNJI Suštinski se ne mijenja ništa, ali našim učenicima zvuči suvremenije. Sela Tecilazić, dipl.ing.arh. ravnateljica Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split | Prihvaćen | Prihvaća se izmjena naziva u Izvođač radova u zgradarstvu/Izvođačica radova u zgradarstvu. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
13 | IVANA KOVAČ | ODLUKUo uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije GRAĐEVINSKI RADNIK U ZGRADARSTVU/ GRAĐEVINSKA RADNICA U ZGRADARSTVU u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA | Manjak satnice i marginalizacija predmeta otežat će učenicima bavljenje povijesnim temama i prouzročiti da učenici slabije poznaju svijet u kojem žive, a i posljedično vole svoju domovinu. Istaknimo vrijednost predmeta za cijelu državu, njene stanovnike i činjenicu da se ovim prijedlogom degradira hrvatska povijest u europskom i svjetskom kontekstu. Ishodi predmeta trebaju biti postavljeni na višoj razini od onih koji vrijede u O.Š., što u slučaju predloženog kurikuluma nije slučaj, jer je predviđena premala satnica da bi se mogle ispoštovati teme: 37 obveznih + 2 izborne teme. Ivana Kovač,prof.povijesti | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnog nastavnog predmeta Povijesti nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |