Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedlog pravilnika za intervenciju 73.08. „Izgradnja šumske infrastrukture“ iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027.

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 HRVATSKE ŠUME DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU DIO ŠESTI, Članak 58. Predlažemo da se kod kriterija odabira broj 1. Vrsta korisnika „privatni šumoposjednik“ kategorizira u skladu s člankom 14. stavkom 3. Zakona o šumama („Narodne novine“, br. 68/18, 115/18, 98/19, 32/20, 145/20, 101/23 i 36/24) na malog, srednjeg i velikog šumoposjednika. 1. Vrsta korisnika Najviše bodova 20 2.1. Mali šumoposjednici 20 2.2 Srednji šumoposjednici 18 2.3. Jedinice lokalne samouprave koje nisu u kategoriji privatnog šumoposjednika, veliki šumoposjednici, javni šumoposjednik i ostali šumoposjednici 16 Nije prihvaćen Tijekom izrade Prijedloga pravilnika utvrđeno je da ne postoje službeni registri na temelju kojih je moguće utvrditi/potvrditi kojoj kategoriji pripada privatni šumoposjednik (mali, srednji ili veliki).
2 HRVATSKE ŠUME DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU DIO DRUGI, Članak 9. Predlažemo da isti (jedan) korisnik može podnijeti više zahtjeva za potporu na jednom natječaju za intervenciju 73.08. Nije prihvaćen Uzimajući u obzir ograničena sredstva koja su na raspolaganju za provedbu ove intervencije, potrebno je omogućiti što većem broju šumoposjednika mogućnost dodjele potpore, a ne koncentraciju potpore na nekolicinu korisnika.
3 SILVIJA ZEC DIO DRUGI, Članak 8. .. u ime HRVATSKE KOMORE INŽENJERA ŠUMARSTVA I DRVNE TEHNOLOGIJE: - čl.8.st.2. podst.d) - ističemo tumačenje Ministarstva poljoprivrede od 07. lipnja 2024. godine (klasa: UP/II-034-08/23-01/1188; URBROJ: 525-04/128-24-5) jasno određuje tko smije i na temelju kojih propisa planirati, projektirati i nadzirati izgradnju šumske ceste. Stoga se predlaže da se tekst podstavka d) uskladi s izdanim Rješenjem. - čl.8. st. 2. podst. j) – nepotreban posebni dokument, jer kao takav nije propisan zakonskim propisima iz područja šumarstva te predstavlja nepotrebno administrativno opterećenje potencijalnih korisnika potpore. Prilikom podnošenja zahtjeva za potporu korisnik je dužan predati Elaborat učinkovitosti mreže šumskih prometnica koji izrađuju ovlašteni inženjeri šumarstva za šumske prometnice. - čl. 8.st.2. tč. o) – treba pisati: „iznimno od podstavka n) ovog stavka“. Također, u podst. r) treba pisati: „podstavak p) ovoga članka….“ - članak 8.st.4. podst. b) – u suprotnosti s odredbama ZOŠ-a, odnosno posebnoga akta koji regulira gradnju u šumi i na šumskom zemljištu, a vezano i uz već navedeno rješenje/tumačenje Ministarstva poljoprivrede. Nije prihvaćen S obzirom da je gradnja šumskih prometnica i u nadležnosti Zakona o gradnji, potrebno je propisati da se navedeno odnosi i na građevinske radove. Zakon o šumama propisuje suglasnost Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva na idejno rješenje za izgradnju šumske infrastrukture koja nije planirana u šumskogospodarskom planu. Ali Zakon o šumama u tom pogledu ne navodi što kada se postojeća šumska prometnica rekonstruira. Iz tog razloga je predviđena potvrda Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva kako bi imali odgovarajući dokument za sve moguće situacije: 1)Projekt izgradnje šumske ceste, a koji je planiran šumskogospodarskim planom – potrebno je dostaviti rješenje Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva o odobrenju šumskogospodarskog plana u kojem je propisana izgradnja primarne šumske prometne infrastrukture 2)Projekt izgradnje šumske ceste koji nije planiran šumskogospodarskim planom – potrebno je dostaviti suglasnost Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva 3)Projekt rekonstrukcije šumske ceste – potrebno je dostaviti potvrdu Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva Pravilnik je nomotehnički dorađen.
4 OPĆINA BEBRINA DIO DRUGI, Članak 8. Poštovani, Članak 8. stavak 2. ovoga Prijedloga pravilnika u bitnome isključuje JLS i manje šumoposjednike kao prihvatljive korisnike ove intervencije. Ono što treba uzeti u obzir je i generalno situacija na terenu gdje se šumske cjeline koje su u privatnom vlasništvu na razini RH sastavljene iz velikog broja malih šumoposjednika i njihovih malih katastarskih čestica, vrlo često nereguliranih imovinsko pravnih odnosa, izuzev nekolicine velikih šumoposjednika i s druge strane državnih šuma kojima gospodari trgovačko društvo Hrvatske šume d.o.o. Analizom stanja na terenu, može se zaključiti da mali šumoposjednici imaju brojne poteškoće u gospodarenju šumama, a jedan od glavnih razloga je nemogućnost prilaska svojim parcelama zbog katastrofalno loših puteva (kako god ih nazivali "šumske ceste, traktorski putevi, nerazvrstane ceste projektirane kao šumska infrastruktura za otvaranje šuma itd."). Otvaranje šumskih kompleksa malih šumoposjednika izgradnjom infrastrukture za pristup šumama i šumskom zemljištu, jedino je izvodivo putem jedinica lokalne samouprave financiranjem iz EU sredstava, stoga je vrlo važno ne isključiti JLS i male šumoposjednike iz pristupa ovakvim izvorima financiranja. Ovim člankom se iz financiranja izbacuju nerazvrstane ceste, koje su u smislu pristupa šumskim kompleksima (osobito malih šumoposjednika) i otvaranju šuma, projektirane isključivo kao šumske prometnice (primarna šumska infrastruktura). Ime - značenje "nerazvrstane ceste" -"šumske ceste" može se tumačiti na razne načine ali mora se omogućiti financiranje kroz ovu mjeru otvaranje šumskih kompleksa malih privatnih šumoposjednika rekonstrukcijom njihovih dosadašnjih trakorskih puteva u šumske ceste, ma kako se one zvale. Financiranjem rekonstrukcije postojećih trakorskih puteva (nerazvrstane ceste) u šumske ceste, jedino omogućuje smanjenje administracije i opterećenje drugih tijela za davanje suglasnosti i prava građenja prilikom rekonstrukcije. Za trakorske puteve koji se u katastru i zemljišnjim knjigama vode kao (put RH, javno dobro u općoj uporabi, društveno vlasništvo, općenarodna imovina itd.) biti će problem ishođenja prava građenja koja su propisana ovim pravilnikom, a ne zna se s kim se sklapa ugovor o navedenom pravu. Najčišće što može biti je naziv nerazvrstana cesta kojoj se generalno teži kako bi se jednostavno uskladile zemljišne knjige. Nerazvrstana cesta u ovom kontekstu je u funkciji šumske prometnice kojom se otvaraju šumski kompleksi i projektira se kao šumska prometnica za koju smatramo da svakako treba imati mogućnost financiranja iz ove intervencije. S poštovanjem, Općina Bebrina Primljeno na znanje U Prilogu 1 unutar kriterija odabira broj 2 prednost se daje privatnim šumoposjednicima i jedinicama lokalne samouprave koje nisu u kategoriji privatnog šumoposjednika. Rješavanje imovinskopravnih odnosa nije u nadležnosti ovoga Pravilnika. S obzirom na uvjete prihvatljivosti propisane u Strateškom planu, visinu alokacije za provedbu intervencije 73.08. (11.764.706,25 EUR) te na potrebu pojednostavljenja i administrativnog olakšanja provedbe intervencije 73.08., potporu je potrebno usmjeriti na šumske ceste. Nerazvrstane ceste se financiraju unutar intervencije 73.13.
5 HRVATSKE ŠUME DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU DIO DRUGI, Članak 8. Predlažemo na kraju članka 8. stavak 4) podstavak a) dodati tekst: ….. ali će ulaganje služiti i za potrebe održivog gospodarenja šumama koje je propisano šumskogospodarskim planom. Nije prihvaćen Cilj ove intervencije je doprinjeti boljiem pristupu šumskim područjima, stoga su projekti namijenjeni javnoj upotrebi/korištenju i moraju biti javno dostupni pojedincima i interesnim skupinama.S obzirom da je unutar ove intervencije prihvatljiv projekt odnosno ulaganje u šumske prometnice čija je svrha definirana Zakonom o šumama u kojem je naglašeno i održivo gospodarenja šumama, smatramo da nema potrebe nadopunjavati postojeći izričaj.
6 ANITA SRBELJ-DEHLIĆ DIO DRUGI, Članak 8. Ovim člankom 8., stavkom 2. propisani su uvjeti prihvatljivosti koji Općinama onemogućuju prijavu projekata. Ne mogu prijavljivati projekte na katastarskim česticama koje su definirane kao put – javno dobro u općoj upotrebi ili rekonstrukciju nerazvrstane ceste niti javne ceste. Na području Općine Žakanje šume i šumsko zemljište u velikoj je većini u privatnom vlasništvu, a vlasnički odnosi u velikom broju slučaja nisu riješeni (vlasnici su pokojni, preminuli davno u inozemstvu, više suvlasnika i sl.). Budući da korisnik mora biti vlasnik zemljišta na kojem je planirana primarna šumska prometna infrastruktura ili mora imati ugovor o osnivanju prava građenja sklopljen s vlasnikom zemljišta na rok od najmanje 10 godina, gotovo je nemoguće zadovoljiti odredbe ovoga članka. Također će biti vrlo teško ishoditi suglasnosti vlasnika zemljišta da se uz postojeći katastarski put, koji se vodi kao javno dobro u općoj upotrebi, gradi novi put preko njihovog zemljišta. Općina Žakanje namjerava prijaviti rekonstrukciju šumskog puta na k.č.br. 2822/1, 2826/1, 2836 i 2837, ali zbog ovakvih vrlo ograničavajućih odredbi pravilnika, to neće biti u mogućnosti. Primljeno na znanje Rješavanje imovinskopravnih odnosa nije u nadležnosti ovoga Pravilnika. Uvjeti u pogledu prava vlasništva/prava građenja i/ili suglasnosti vlasnika zemljišta u skladu su s propisima koji reguliraju vlasništvo i druga stvarna prava te područje gradnje. S obzirom na uvjete prihvatljivosti propisane u Strateškom planu, visinu alokacije za provedbu intervencije 73.08. (11.764.706,25 EUR) te na potrebu pojednostavljenja i administrativnog olakšanja provedbe intervencije 73.08., potporu je potrebno usmjeriti na šumske ceste. Nerazvrstane ceste se financiraju unutar intervencije 73.13.
7 OPĆINA OPRISAVCI DIO DRUGI, Članak 8. Izmijeniti stavak 2. podstavak c) - da se odnosi na izgradnju ili rekonstrukciju nerazvrstane ceste i javne ceste iz razloga što su sve ceste na području JLS koje bi mogle biti potencijalno prihvatljiva ulaganja evidentirane kao nerazvrstane, javne ceste i putevi u općoj uporabi, te u podstavku n) dodati - da se ulaganja provode i na nerazvrstanim, javnim cestama i putevima u općoj uporabi. Ovakav prijedlog Pravilnika uskraćuje nam mogućnost prijave na natječaj, a samim time narušena je kvaliteta življenja u ruralnim područjima. Nije prihvaćen Rješavanje imovinskopravnih odnosa nije u nadležnosti ovoga Pravilnika. Uvjeti u pogledu prava vlasništva/prava građenja i/ili suglasnosti vlasnika zemljišta u skladu su s propisima koji reguliraju vlasništvo i druga stvarna prava te područje gradnje. S obzirom na uvjete prihvatljivosti propisane u Strateškom planu, visinu alokacije za provedbu intervencije 73.08. (11.764.706,25 EUR) te na potrebu pojednostavljenja i administrativnog olakšanja provedbe intervencije 73.08., potporu je potrebno usmjeriti na šumske ceste. Nerazvrstane ceste se financiraju unutar intervencije 73.13.
8 TOMO KOVAČIĆ DIO DRUGI, Članak 8. Ovim člankom propisuju se uvjeti prihvatljivosti projekta te je u jednom od podstavaka navedeno da je prihvatljiva lokacija ulaganja isključivo šuma i šumsko zemljište. Obzirom na to, općinama se značajno smanjuje mogućnost prijave projekata, jer ne mogu više prijavljivati projekte na katastarskim česticama koje su put – javno dobro u općoj upotrebi i sl. Budući iz prakse znamo da vlasnici okolnih zemljišta teško daju suglasnosti za provedbu ulaganja, a sada će to biti nemoguće, jer nitko neće dopustiti da se pored postojeće katastarskog puta radi cesta preko njegovog zemljišta, lijepo Vas molimo korekciju predmetnog stavka, a na način da se omogući prijava i puteva, javnih dobara u općoj upotrebi koji prolaze kroz šumska zemljišta. Općina Pisarovina planira prijaviti šumski put Culerovo - Jagodnjički put koji se nalazi na k.č.br. 7167, 7065 i 7066, sve k.o. Kupinec, a koji uz postojeće predložene uvjete Pravilnika ne bi bio prihvatljiv. Nije prihvaćen Rješavanje imovinskopravnih odnosa nije u nadležnosti ovoga Pravilnika. Uvjeti u pogledu prava vlasništva/prava građenja i/ili suglasnosti vlasnika zemljišta u skladu su s propisima koji reguliraju vlasništvo i druga stvarna prava te područje gradnje. S obzirom na uvjete prihvatljivosti propisane u Strateškom planu, visinu alokacije za provedbu intervencije 73.08. (11.764.706,25 EUR) te na potrebu pojednostavljenja i administrativnog olakšanja provedbe intervencije 73.08., potporu je potrebno usmjeriti na šumske ceste. Nerazvrstane ceste se financiraju unutar intervencije 73.13.
9 DALIBOR BIŠĆAN DIO DRUGI, Članak 8. Poštovani, Grad Hrvatska Kostajnica predlaže da se u članku 8. Prijedloga Pravilnika omogući prijava projekta koji se odnosi na izgradnji i/ili rekonstrukciju nerazvrstane ceste i/ili putova u javnoj uporabi. Na području grada, odnosno prigradskih naselja, imamo velik broj putova zaraslih u šume koji se u vlasničkim listovima navode kao „putovi“, odnosno „javno dobro u općoj uporabi“ (navodimo primjer puta k.č.br. 706/46, 1318/1, 1318/2 i 1322 – sve KO Utolica). Naglašavamo na postojanje velikog broj ovih putova koje vodimo kao nerazvrstane ceste, a čije bi uređenje bilo nužno – ne samo radi pristupa zemljištu, već i radi sigurnosnih mjera /kontrola požara/, lakšeg gospodarenja šumom i lakše komunikacije i kontrole granice s Bosnom i Hercegovinom. Nije prihvaćen Rješavanje imovinskopravnih odnosa nije u nadležnosti ovoga Pravilnika. Uvjeti u pogledu prava vlasništva/prava građenja i/ili suglasnosti vlasnika zemljišta u skladu su s propisima koji reguliraju vlasništvo i druga stvarna prava te područje gradnje. S obzirom na uvjete prihvatljivosti propisane u Strateškom planu, visinu alokacije za provedbu intervencije 73.08. (11.764.706,25 EUR) te na potrebu pojednostavljenja i administrativnog olakšanja provedbe intervencije 73.08., potporu je potrebno usmjeriti na šumske ceste. Nerazvrstane ceste se financiraju unutar intervencije 73.13.
10 MARKO ZORIĆ DIO DRUGI, Članak 8. Stavak 2., podstavak c) eliminira prihvatljive korisnike JLS, jer ovako naveden tekst eliminira kao prihvatljive lokacije ulaganja puteve-javno dobro u općoj upotrebi. U zadnjem programskom razdoblju gotovo svi projekti koje su prijavljivale JLS bili su projekti rekonstrukcije puteva - javno dobro pod upravljanjem JLS korisnika potpore. Osim toga, niti jedan vlasnik zemljišta neće dati suglasnost za ulaganje JLS na svome zemljištu, ako u neposrednoj blizini postoji katastarksa čestica puta. Također, sa aspekta šumarske struke, nema smisla pored postojećih katastarskih puteva raditi/probijati nove, jer se na takav način nepotrebno krči šuma i smanjuje se njena površina. Rekonstrukcijom postojećih puteva koji su javno dobro omogućio bi se pristup vlasnicima šuma njihovom zemljištu, unaprijedilo gospodarenje šumama, povećala njihova zaštita, te omogućilo veće korištenje općekorisnih funkcija šume. Teskt Stavka 2., podstavka d) je u direktnom sukobu s Rješenjem Ministarstva poljoprivrede i Šumarstva, Samostalnog sektora za drugostupanjsu upravni postupak od 07. Lipnja 2024. Godine (klasa: UP/II-034-08/23-01/1188; URBROJ: 525-04/128-24-5) gdje je jasno dano tumačenje tko smije i na temelju kojih propisa izrađivati šumske ceste. Stoga se predlaže da se tekst podstavka d) uskladi s izadnim Rješenjem. Stavak 2, podstavak j) Izdavanje posebnog dokumenta, koji nije propisan zakonskim propisima iz područja šumarstva predstavlja nepotrebno administrativno opterećenje potencijalnih korisnika potpore. Prilikom podnošenja zahtjeva za potporu korisnk je dužan predati Elaborat učinkovitosti mreže šumskih prometnica koji izrađuju ovlašteni inženjeri šumarstva za šumske prometnice. Ukoliko APPRRR ili MP imaju sumnju u istinitost prikazanih podataka mogu od strane HKIŠDT zatražiti stručni nadzro nad radom ovlaštenog inženjera šumarstva sukladno članku 72. Zakona o šumama. Podstavak n) direktno eliminira kao prihvatljive prijavitelje JLS. Ukoliko ovaj podstavak ostane sastavni dio pravilnika jedini korisnici koji se mogu javiti na natječaj koji će biti otvoren na osnovu ovog pravilnika su javni šumoposjednik i veliki šumovlasnici. Svi ostali neće moći ishoditi suglasnosti vlasnika okolnog zemljišta. Predlaže se izmijeniti tekst ovog podstavka na način da su kao lokacije ulaganja prihvatljivi putevi – javno dobro u općoj upotrebi, a da se opravdanost ulaganja ocjenjuje kroz elaborat učinkovitosti mreže šumskih prometnica koji izrađuje ovlašteni inženjer šumarstva. Podstavak o) - U postupku projektiranja šumskih cesta niti jedno javno pravno tijelo kao uvjet ne navodi koji dio šumske ceste i u kojoj količini (dužini ili površini) se smije nalaziti izvan šume I šumskog zemljišta. Stoga smatram da je ovaj podstavak suvišan. Predlaže se definirati ovaj ili novi podstavak na način da je prihvatljivo ulaganje u šumske ceste koje sa minimalno 50% svoje dužine prolaze kroz šumu i šumsko zemljište. Podstavak p) predlaže se reducirati tekst jer je nejasan i zbunjujući. Ostaviti samo suglasnost vlasnika zemljišta, odnosno pravnih osoba koje gospodare zemljištem. Stavak 2, podstava r) pretpostavljam da bi trebao glasiti : "r) podstavak p) ovoga članka se ne odnosi na korisnike pravne osobe koje gospodare šumom/šumskim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske, kada je planirana primarna šumska prometna infrastruktura u toj šumi/na tom šumskom zemljištu". Teskt Stavka 4, podstavka b) je u direktnom sukobu s Rješenjem Ministarstva poljoprivrede i šumarstva, Samostalnog sektora za drugostupanjsu upravni postupak od 07. Lipnja 2024. Godine (klasa: UP/II-034-08/23-01/1188; URBROJ: 525-04/128-24-5) gdje je jasno dano tumačenje tko smije I na temelju kojih propisa izrađivati šumske ceste. Stoga se predlaže da se tekst podstavka b) uskladi s izadnim Rješenjem. Nije prihvaćen Rješavanje imovinskopravnih odnosa nije u nadležnosti ovoga Pravilnika. Uvjeti u pogledu prava vlasništva/prava građenja i/ili suglasnosti vlasnika zemljišta u skladu su s propisima koji reguliraju vlasništvo i druga stvarna prava te područje gradnje. S obzirom na uvjete prihvatljivosti propisane u Strateškom planu, visinu alokacije za provedbu intervencije 73.08. (11.764.706,25 EUR) te na potrebu pojednostavljenja i administrativnog olakšanja provedbe intervencije 73.08., potporu je potrebno usmjeriti na šumske ceste koje cijelom svojom dužinom moraju prolaziti kroz šumu/šumskom zemljištu uz izuzeća navedena u članku 8. stavku 2 podstavku n). Nerazvrstane ceste se financiraju unutar intervencije 73.13. Za tumačenje propisa iz područja gradnje nadležno je Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, a u svrhu jasnijeg postupanja pokrenut je komunikacija s Ministarstvom prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine . Uvjet da projekt mora imati izrađenu i ishođenu svu potrebnu dokumentaciju u skladu s propisima kojima se uređuje gradnja i prostorno uređenje propisan je Strateškim planom. Uloga Agencije za plaćanja nije nadzor nad radom inženjera ili drugih tijela. Takav nadzor Agencija za plaćanja može zatražiti kao iznimka u slučaju sumnje na neku nepravilnost. Uloga Agencije za plaćanja je provedba kontrola nad zahtjevima za potporu i zahtjevima za isplatu, uspostava učinkovitih sustava kontrole te zaštita financijskih interesa EU sve u svrhu pravilnog postupka odobrenja i isplate sredstava. Zakon o šumama propisuje suglasnost Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva na idejno rješenje za izgradnju šumske infrastrukture koja nije planirana u šumskogospodarskom planu. Ali Zakon o šumama u tom pogledu ne navodi što kada se postojeća šumska prometnica rekonstruira. Iz tog razloga je predviđena potvrda Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva kako bi imali odgovarajući dokument za sve moguće situacije: 1)Projekt izgradnje šumske ceste, a koji je planiran šumskogospodarskim planom – potrebno je dostaviti rješenje Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva o odobrenju šumskogospodarskog plana u kojem je propisana izgradnja primarne šumske prometne infrastrukture 2)Projekt izgradnje šumske ceste koji nije planiran šumskogospodarskim planom – potrebno je dostaviti suglasnost Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva 3)Projekt rekonstrukcije šumske ceste – potrebno je dostaviti potvrdu Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva
11 SILVIJA ZEC DIO PRVI , Članak 3. ..u ime HRVATSKE KOMORE INŽENJERA ŠUMARSTVA I DRVNE TEHNOLOGIJE: čl.3.st.1. tč. 24. – ispraviti, tako da glasi: izgradnja šumske ceste je šumarski rad kojim se gradi nova ili produljuje postojeća šumska cesta; Nije prihvaćen S obzirom da je gradnja šumskih prometnica i u nadležnosti Zakona o gradnji, potrebno je propisati da se navedeno odnosi i na građevinske radove.
12 HRVATSKI SAVEZ UDRUGA PRIVATNIH ŠUMOVLASNIKA PRAVILNIK Uz pravilnik o intervenciji 73.08 izražavamo nezadovoljstvo vezano uz odluku da šumske ceste koje se financiraju ovom Intervencijom cijelom svojom dužinom moraju prolaziti kroz šumu. Takva odluka je nepotrebna pa smatramo da bi se s ciljem razvoja ruralnih područja u kojima se nalaze private šume malih šumoposjednika trebalo dozvoliti da cesta dijelom prolazi i kroz ostale tipove zemljišta jer je skoro nemoguće u tim područjima projektirati takvu cestu s obzirom na prostornu raznolikost i mozaičnost šumskih i poljoprivrednih površina. Zato predlažemo da se uz promjenu u pravilniku uz postojeće kriterije doda još jedan u kojem će se vrednovati dužina kojom prometnica prolazi kroz šumu. Nije prihvaćen Tijekom izrade prijedloga pravilnika usuglašeno je s obzirom na uvjete prihvatljivosti propisane u Strateškom planu, visinu alokacije za provedbu intervencije 73.08. (11.764.706,25 EUR) te na potrebu pojednostavljenja i administrativnog olakšanja provedbe intervencije 73.08., da šumske ceste koje se financiraju u intervenciji 73.08. cijelom svojom dužinom moraju prolaziti kroz šumu/šumskom zemljištu. Prijedlog pravilnika u čl. 8. st. 4. podst. n) omogućuje da se dio šumske ceste može nalaziti izvan šume/šumskog zemljišta u slučaju spajanja šumske ceste s javnom cestom odnosno s nerazvrstanom cestom te u drugim slučajevima u skladu s posebnim uvjetima propisanim od strane javnopravnog tijela nadležnog za navedeno.
13 MARKO ZORIĆ PRAVILNIK Prilog 2. Pravilnika nije usklađen s pravilnikom u dijelu u kojem se propisuju maksimalne dopuštene otvorenosti šuma po pojedinim reljefnim područjima. Također, predlaže se brisanje veličina mjerila kod izrade tematskih karata koje su sastavni dio elaborata. Prihvaćen Navedeno je redefinirano u odredbama Pravilnika.