Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Nacrtu prijedloga Pravilnika o odgovarajućoj vrsti i razini obrazovanja odgojno-obrazovnih i ostalih radnika u dječjem vrtiću, ustanovama te drugim pravnim i fizičkim osobama koje provode programe ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 14. | U ime Grada Zagreba: u stavku 2): Predlaže se unijeti i: položen hrvatski jezik; s obzirom na opis poslova za tehničko osoblje -B razina, a za odgojno-obrazovne radnike - C razina. Naime, poznavanje hrvatskog jezika smatramo nužnim preduvjetom za sudjelovanje djelatnika u neposrednom odgojno-obrazovnom radu, kao i u obavljanju drugih poslova u dječjem vrtiću. | Nije prihvaćen | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Zapošljavanje stranih državljana u Republici Hrvatskoj definirano je zasebnim pravnim aktom. |
2 | IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 13. | U ime Grada Zagreba: Pradlažemo da se točke a) i c) ujednače u kategorijama studija na način da se kod c) voditelja računovodstva u rubrici "studij" navede samo pojam "ekonomija" te da se, sukladno istom, pod vrstom i razinom studija nadoda "stručni diplomski studij", a pod stečeni akademski naziv "magistar ekonomije", Točka e): Opis i popis poslova radnika u skladu je s opisima poslova administrativnih i računovodstvenih radnika u osnovnim školama. Međutim, navedenim prijedlogom se propisuje viša razina obrazovanja tih radnika nego što je propisano za te radnike u osnovnim školama čime se osnivačima posljedično povećava i trošak ovog osoblja. Točka i) -za zanimanja domar / lozač - predlažemo "srednja stručna sprema uz / s dodatnim stručnim osposobljavanjem" Točka m) -Prijedlog je da se unesu i radna mjesta: pomoćnika za djecu s teškoćama u razvoju te komunikacijskog posrednika, jer su ista propisana čl. 24.a Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju (za razliku od Zakona o osnovnom i srednjem školstvu gdje nisu jasno propisana). Analogija se veže s radnim mjestom odgojitelja koje je isto tako propisano čl. 24. | Djelomično prihvaćen | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Isti se prihvaća u dijelu koji se odnosi na usklađivanje Pravilnika sa Zakonom o visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti (Narodne novine, broj:119/2022.). Slijedom navedenoga u Pravilnik će se uvrstiti stečeni akademski naziv “magistar ekonomije”. Točka “e” odnosi se na mogućnost zapošljanja osobe sa srednjoškolskom kvalifikacijom u slučaju kada se na natječaj ne javi osoba sa stečenim uvjetima iz točke “d”. Radna mjesta pomoćnika za djecu s teškoćama i stručnog-komunikacijskog posrednika bit će uređena zasebnim pravnim aktom. |
3 | SNJEŽANA PIRKIĆ | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 13. | Poštovani, potrebno je provesti usklađivanje sa Zakonom o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru. | Prihvaćen | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Isti se prihvaća te će se Pravilnik uskladiti sa Zakonom o Hrvatskom kvalifikacijskim okvirom. |
4 | GORDANA HRŽICA | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 13. | Poštovani, ovaj članak nije usklađen s Hrvatskim kvalifikacijskim okvirom. | Prihvaćen | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Isti se prihvaća te će se Pravilnik uskladiti sa Zakonom o Hrvatskom kvalifikacijskim okvirom. |
5 | FRANE BEŠKER | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 13. | Poštovanje, predlaže se izmjena članka 13., točke d) na način da se administrativno-računovodstvenom radniku omogući zapošljavanje na razini 7 HKO-a (diplomski studij, VSS). Dakle, predlaže se da za navedeno radno mjesto bude opcija zapošljavanja osoba sa završenom 6. i 7. razinom HKO-a. Obrazloženje prijedloga: Predložena izmjena je opravdana s obzirom na povećanje kompleksnosti poslova u usporedbi s 1997. godinom kada je donesen prethodni pravilnik. U sustavu radi puno osoba koje imaju diplomski studij i rade na ovakvim poslovima, ali nisu u mogućnosti ''legalno'' biti zaposleni na odgovarajućoj stručnoj spremi jer nacionalni pravilnik to ne dopušta, pa osnivači daju suglasnost za radna mjesta koja nisu definirana u nacionalnom pravilniku, što potencijalno stvara nekakve dodatne komplikacije (iako ljudi rade na VSS poslovima, a da nisu voditelji računovodstva). Kompleksnost poslovanja je takva da na ovakvim poslovima trebaju raditi osobe sa završenom 6. i 7. razinom HKO-a. Predložena izmjena ne bi utjecala na postojeće zaposlenike koji nemaju 6. i 7. razinu HKO-a jer u prijedlogu Pravilnika u članku 16. jasno stoji da ''osobe koje se na dan stupanja na snagu ovoga Pravilnika zateknu u radnome odnosu na neodređeno vrijeme u dječjem vrtiću, a nemaju odgovarajuću vrstu i razinu obrazovanja propisanu ovim Pravilnikom, nastavljaju s obavljanjem poslova svoga radnog mjesta ako su radni odnos zasnovali u skladu s propisima koji su u trenutku zasnivanja radnoga odnosa bili na snazi', ali bi utjecala na to da se poslovanje vrtića podigne na veću razinu zapošljavanjem kadra s većim stupnjem obrazovanja, što je posljedično u interesu svih nas. Srdačan pozdrav, Frane Bešker | Nije prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na komentaru. Člankom 37. Državnog pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe definirano je da dječji vrtić koji ima od 17 do 20 odgojno-obrazovnih skupina ili 340 do 400 djece ima tajnika, voditelja računovodstva i administrativno-računovodstvenog radnika. Pravilnikom je za voditelja računovodstva propisana razina koju predlažete, dok je za adinistrativno-računovodstvenog radnika utvrđena prijedipolomska razina. |
6 | FRANE BEŠKER | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 13. | Poštovanje, predlaže se izmjena članka 13., točke d) na način da se administrativno-računovodstveni radnik razdvoji na dva radna mjesta: financijsko-računovodstveni radnik i administrativni radnik. Obrazloženje prijedloga: Navedena izmjena se predlaže iz razloga što administrativni i računovodstveni poslovi unutar vrtića nisu istoznačni te za navedena dva posla nije potreban kadar s istim vještinama i kompetencijama. Navedena izmjena neće povećati broj zaposlenih nego će ići u prilog pojednostavljenju poslovanja dječjih vrtića, a u određenom broju dječjih vrtića će dovesti do usklađenja s nacionalnim pravilnikom. Naime, do sada su mnogi vrtići na temelju suglasnosti osnivača morali odstupati od pravilnika jer nije bilo primjereno imati osobu koja će obavljati i administrativne i računovodstvene poslove (ako se ne prihvati prijedlog pretpostavka je da će trebati odstupati i od ovog pravilnika, što je bolje spriječiti). Posebice se to odnosi na Split gdje vrtići imaju i po 1500+ djece i uvelike odstupaju od pedagoškog standarda. Zbog svega navedenoga smatram da bi vrtići trebali imati mogućnost zapošljavanja i razdvajanja administrativno-računovodstvenog radnika na dva radna mjesta: financijsko-računovodstveni radnik i administrativni radnik. U praksi je to de facto tako. Srdačan pozdrav, Frane Bešker | Nije prihvaćen | Poštovani, zahvaljujemo na komentaru. Člankom 37. Državnog pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe definirano je da dječji vrtić koji ima od 17 do 20 odgojno-obrazovnih skupina ili 340 do 400 djece ima tajnika, voditelja računovodstva i administrativno-računovodstvenog radnika. Nadalje, člankom 21. Standarda propisano je da dječji vrtić optimalne veličine ima 17 do 20 odgojno-obrazovnih skupina ili 340 do 400 djece. Osnivači dječjih vrtića koji imaju broj djece veći od propisanoga Standardom isti moraju razdvojiti na nekoliko ustanova kako bi poslovanje uskladili s pozitivnim zakonskim i podzakonskim aktima Republike Hrvatske. |
7 | UMIJA SEJDIĆ | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 13. | potrebno je dodati: voditelj računovodstva VRSTA I RAZINA STUDIJA: stručni specijalistički diplomski studij; STEČENI AKADEMSKI NAZIV: magistar ekonomije | Prihvaćen | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Isti se prihvaća te će se Pravilnik uskladiti sa Zakonom visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti (Narodne novine, broj:119/2022.). |
8 | IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 12. | U ime Grada Zagreba: Predlaže se dodati riječ „posebne“ jer su u redovitim programima već integrirana djeca pripadnici etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina. | Nije prihvaćen | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Navedeni članak odnosi se na programe koji se mogu provoditi i u redovitim i u posebnim odgojno-obrazovnim skupinama. |
9 | SABINA MAURIĆ | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 12. | Poštovani, slažem se s izmjenama i dopunama. Lijepi pozdrav, Sabina Maurić | Primljeno na znanje | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. |
10 | IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 9. | U ime Grada Zagreba. Predlažemo u stavku 2), točki a) nadodati i i STEM ili STE(A)M programe. Stavak 2), točka c) -Interventni, kompenzacijski i rehabilitacijski programi provode se u specijaliziranim ustanovama, dok se u dječjim vrtićima i osnovnim školama provode odgojno-obrazovni /socijalizacijski programi, a u prijedlogu su podvedeni pod dječje vrtiće i osnovne škole. Te vrste programa nisu definirane DPS-om. Svaki program koji se provodi 3x tjedno po 2 sata je kraći program (i kao takvi se mogu provoditi u dječjim vrtićima i osnovnim školama). Pradlažemo da se predmetni programi, stoga, podvedu pod specijalizirane ustanove. | Nije prihvaćen | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Vaš prijedlog već se navodi u stavku 2., točki “a” pod “ostalo”. Interventni, kompenzacijski i rehabilitacijski programi mogu se provoditi u svim vrstama odgojno-obrazovnih ustanova za djceu rane i predškolske dobi, ako se utvrdi da za istima postoji potreba. |
11 | IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 8. | U ime Grada Zagreba: Prijedlog je da u tablicama u stavcima 1., 2 i 3. budu uključeni i odgojitelji u skladu s onime što je navedeno u čl. 2. st. 2., 3. i 4. ovog Pravilnika. | Nije prihvaćen | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i naobrazbe (Narodne novine, broj 63/2008. i 90/2010.) propisano je da se u odgojno-obrazovnoj skupini u kojoj se provodi program kraćeg trajanja od cjelodnevnog (a obvezni programa predškole kraćeg je trajanja od cjelodnevnoig programa) zapošljava jedan odgojno-obrazovni radnik. |
12 | SABINA MAURIĆ | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 7. | Poštovani, slažem se s navedenim izmjenama i dopunama. Lijepi pozdrav, Sabina Maurić | Primljeno na znanje | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. |
13 | IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 5. | U ime Grada Zagreba. S obzirom na to da su tekstovi ispred tablice u st.1. i st.2. identični, prijedlog je da se radna mjesta iz st. 2. navedu nastavno ispod radnih mjesta u tablici iz st. 1. Također, sva navedena zanimanja u st.1. i st. 2. ne mogu biti nositelji programa u posebnim skupinama, osim ako uz navedeno nemaju i visinu i vrstu propisanog obrazovanja za rani i predškolski odgoj. | Nije prihvaćen | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Tablica stavka 1. propisuje vrstu i razinu obrazovanja radnika, a tablica stavka 2. propisuje radno mjesto te dodatne uvjete koje je potrebno steći kako bi se osoba mogla zaposliti na navedenom radnom mjestu. |
14 | SNJEŽANA PIRKIĆ | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 5. | Poštovani , s ciljem pristupa i dostupnosti usluge za djecu u teškoćama u razvoju, pogotovo u manjim sredinama, predlažem: Dječji vrtići koji imaju odgojno-obrazovnu skupina...(ne ograničavati brojem na dvije ili više skupina). Zahvaljujem Vam! | Prihvaćen | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Isti se prihvaća. Članak 5. Izmijenit će se na način da će tekst na koji se referirate glasiti: “ dječji vrtići koji imaju jednu ili više odgojno-obrazovnih skupina u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama, posebne ustanove pri kojima su ustrojene odgojno-obrazovne skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja te osnovne škole pri kojima su ustrojene odgojno-obrazovne skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja, ovisno o vrsti oštećenja djece s teškoćama, mogu zaposliti i radnike koji imaju sljedeću vrstu i razinu obrazovanja:“ |
15 | GORDANA HRŽICA | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 5. | Poštovani, mislim da bi bilo bolje da se omogući zapošljavanje imenovanih stručnjaka i u slučaju da dječji vrtić ima jednu ili više odgojno-obrazovnih skupina u kojima se provode posebni programi. Mislim da je to posebno relevantno za manje sredine u kojima su vrtići manji, s manjim brojem skupina, a specifičnost provođenja posebnih programa zahtijeva posebno obrazovanog stručnjaka. | Prihvaćen | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Isti se prihvaća. Članak 5. izmijenit će se na način da će tekst na koji se referirate glasiti: “ dječji vrtići koji imaju jednu ili više odgojno-obrazovnih skupina u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama, posebne ustanove pri kojima su ustrojene odgojno-obrazovne skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja te osnovne škole pri kojima su ustrojene odgojno-obrazovne skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja, ovisno o vrsti oštećenja djece s teškoćama, mogu zaposliti i radnike koji imaju sljedeću vrstu i razinu obrazovanja:“ |
16 | IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 2. | U ime Grada Zagreba, komentar na čl. 2., st. 2: S obzirom da se u st. 2. navode djeca s oštećenjem sluha, st. 3. je nepotreban ukoliko se ne odnosi na npr. zdravstvenu ustanovu, jer se djeca s govorno jezičnim teškoćama integriraju u redovite skupine u dječjem vrtiću. Ukoliko se odnosi na zdravstvenu ustanovu koja provodi kraći program (npr. SUVAG) u istoj odgojno-obrazovni rad provode stručnjaci edukacijsko-rehabilitacijskog profila: edukacijski rehabilitator/logoped, ali ne i odgojitelji. | Nije prihvaćen | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Člankom 28., stavkom 3. Državnog pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe (Narodne novine, broj 63/2008. i 90/2010.) propisano je da se u odgojno-obrazovnoj skupini u kojoj se provodi posebni program odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama zapošljava i odgojitelj. Nadalje, skupine koje provode posebne programe odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama mogu se, ovisno o potrebama, osnivati i pri redovitim dječjim vrtićima. |
17 | IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 1. | U ime Grada Zagreba: U čl. 23. stavkom 2. Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju propisano je da se uz dječje vrtiće programi predškolskog odgoja mogu ostvarivati: - pri osnovnim školama za djecu predškolske dobi stariju od 36 mjeseci, a iznimno u područjima rijetke naseljenosti i za djecu rane dobi u skladu s odredbama ovoga Zakona, Državnoga pedagoškog standarda predškolskog odgoja i obrazovanja, – kao kraći programi odgojno-obrazovnog rada s djecom rane i predškolske dobi pri knjižnicama, zdravstvenim, socijalnim, kulturnim i sportskim ustanovama, udrugama, drugim pravnim osobama i fizičkim osobama-obrtnicima. Predloženu formulaciju u čl. 1 prijedloga Pravilnika „ostvaruju pri osnovnim školama, posebnim, zdravstvenim i socijalnim ustanovama te kao kraći programi odgojno-obrazovnog rada s djecom predškolske dobi pri knjižnicama, kulturnim i sportskim ustanovama, udrugama te drugim pravnim i fizičkim osobama – obrtnicima“ potrebno je uskladiti sa zakonskom odredbom jer se bi se na ovaj način propisalo da se, osim u dječjim vrtićima i osnovnim školama, i u zdravstvenim i socijalnim ustanovama provodi cjelodnevni program, a ne kao kraći u tim ustanovama kako je Zakonom propisano. Isto tako skrećemo pozornost da se u navedenom tekstu zakonske odredbe ne spominju posebne ustanove pa samim time ukazujemo da je u formulaciji potrebno izostaviti riječ „posebnim“. Također, isto je potrebno uskladiti dalje u tekstu (spominju se samo posebne ustanove) ili ukoliko se namjerava koristiti sintagma „posebne ustanove“, potrebno je navesti na koje se to ustanove u daljnjem tekstu odnosi, jer i iz predložene formulacije ne proizlazi da se isto odnosi na zdravstvene i socijalne ustanove. | Nije prihvaćen | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Provođenje ranog i predškolksog programa koji traje duže od 3 sata dnevno, koliko je dopušteno trajanje kraćeg programa, potrebno je omogućiti i djeci koji zbog zdravstvenog stanja borave u bolnici ili koja su zbog teških životnih okolnosti smještena u ustanove socijalne skrbi (zdravstvene i socijalne ustanove). “Posebne ustanove” terminologija je koja se odnosi na ustanove koje skrbe o djeci s teškoćama u razvoju, razvojnim odstupanjima te ostaloj djeci koja se zbog specifičnih životnih uvjeta ili okolnosti nalaze u riziku te im je potreban posebni program odgoja i obrazovanja koji navedene ustanove provode. |
18 | UDRUGA SIDRO-ODGOJITELJI U ZAŠTITI PRAVA DJETETA U DJEČJEM VRTIĆU | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 1. | ČLANAK 2. - Propisuje odgojno-obrazovne radnike koji rade u odgojno-obrazovnoj skupini u kojoj se provodi redoviti program ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja u dječjem vrtiću, te trebaju imati sljedeću razinu i vrstu obrazovanja potrebno je napomenuti da odgojitelji imaju mogućnost studiranja do razine doktorskog studija što je potrebno regulirati ovim Pravilnikom te dodati studijski program pedagogije, razina i vrsta studija Poslijediplomski sveučilišni doktorski studij pedagogije uz stečeni akademski naziv Doktor/doktorica društvenih znanosti, polje pedagogije. ČLANAK 2, stavci 2,3,4. - navedeni su odgojno-obrazovni radnici (edukacijski rehabilitator, logoped, socijalni pedagog, odgojitelji) koji će raditi u odgojno-obrazovnoj skupini u dječjem vrtiću u kojoj se provodi posebni program ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama u razvoju te trebaju imati navedenu razinu i vrstu obrazovanja. Potrebno je predvidjeti rad edukacijskih rehabilitatora, logopeda i socijalnih pedagoga uz odgojitelje (umjesto trećeg odgojitelja) i u redovnim (inkluzivnim i integracijskim) programima ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja u dječjem vrtiću koje pohađaju djeca s teškoćama u razvoju. Predlaže se uključivanje radnog terapeuta kao jednog od odgojno-obrazovnih radnika u odgojno-obrazovnim skupinama u dječjim vrtićima. Primarno obrazovanje radnih terapeuta i kompetencije stečene njime predviđaju njihov rad u dječjem vrtiću. Predlaže se i uključivanje specijaliste rane intervencije u edukacijskoj rehabilitaciji kao jednog od odgojno-obrazovnih radnika u odgojno-obrazovnim skupinama u dječjem vrtiću. ČLANAK 3. - Na mjestu stručnog suradnika u dječjem vrtiću potrebno je predvidjeti i magistra/magistru ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja radi potrebnih kompetencija stečenih diplomskim studijem uz uvjet 5 ili 10. godina radnog iskustva u struci, osobito zbog deficita stručnih suradnika na tržištu rada. Uvođenje magistra/magistre ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na mjesto stručnog suradnika osobito bi bilo od koristi u mjestima u kojim uopće nema stručnih suradnika na raspolaganju za rad u dječjim vrtićima. ČLANAK 5. - Dječji vrtići koji imaju dvije ili više odgojno-obrazovnih skupina u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama, ovisno o vrsti oštećenja djece s teškoćama, mogu zaposliti i fizioterapeute, kineziologe, specijaliste rane intervencije u edukacijskoj rehabilitaciji,, radnog terapeuta, itd. Zbog povećanih zahtjeva za upisom djece u skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama, ali i zbog nedostatka prostornih i kadrovskih uvjeta za provođenje više od 1 takve skupine u mnogim vrtićima, potrebno je predvidjeti mogućnost zapošljavanja navedenog kadra i u ustanovama u kojima je samo 1 skupina s posebnim programom rada za djecu s teškoćama ili više od 2 inkluzivne skupine (skupine s redovnim programom rada koje pohađa 1 ili više djece s teškoćama u razvoju). Činjenica je da su djeca s teškoćama u razvoju i ponašanju u dječjim vrtićima većinom integrirana u redovne odgojno-obrazovne skupine te je ovim Pravilnikom potrebno dječjim vrtićima omogućiti pravo odabira stručnjaka za rad radi pružanja potrebne i pravovremene podrške djeci s teškoćama u razvoju, odnosno rane intervencije. ČLANAK 13., stavak 2. propisuje da voditelj računovodstva treba imati višu ili visoku razinu obrazovanja. Zbog opsega i obujma posla voditelja računovodstva, predlaže se da propisana razina obrazovanja bude visoka, odnosno Sveučilišni/a magistar/magistra ekonomije, kao što je to uvjet i za radno mjesto tajnika ustanove. Također se predlaže naznaka da poslove voditelja računovodstva može obavljati osoba koja je završila Prijediplomski sveučilišni studij ili Prijediplomski stručni studij te stekla naziv prvostupnik/ica ili sveučilišni/a prvostupnik/ca ekonomije, ako se na natječaj ne javi osoba iz točke a) ovog stavka. ČLANAK 14. - Prilikom zapošljavanja radnika stranih državljanina nije jasno na kojim se radnim mjestima u predškolskoj ustanovi mogu zaposliti, je li uvjet zaposlenja poznavanje hrvatskog jezika te koja razina i na koji će se način utvrditi postoje li ili ne zapreke iz članka 25. Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju. | Djelomično prihvaćen | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Komentar se prihvaća u dijelu koji se odnosi na članak 5. Naime, isti će se izmijeniti na način da će tekst na koji se referirate glasiti: “ dječji vrtići koji imaju jednu ili više odgojno-obrazovnih skupina u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama, posebne ustanove pri kojima su ustrojene odgojno-obrazovne skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja te osnovne škole pri kojima su ustrojene odgojno-obrazovne skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja, ovisno o vrsti oštećenja djece s teškoćama, mogu zaposliti i radnike koji imaju sljedeću vrstu i razinu obrazovanja:“ Nadalje, Pravilnikom je propisana odgovarajuća vrsta I razina potrebnog obrazovanja odgojno-obrazovnih radnika što iste ne sprječava u nastavku školovanja. Člancima 3. i 4. propisana je razina i vrsta obrazovanja stručnih suradnika i zdravstvenog voditelja/ice (odnosi se na ustanove koje provode samo redovite programe odgoja i obrazovanja kao i na ustanove koje provode i posebne programe odgoja i obrazovanja). Navedeni odgojno-obrazovni radnici i stručni suradnici uključeni su u neposredni rad s djecom sa i bez teškoća u ustanovama koje provode redovite kao i posebne programe odgoja i obrazovanja. Zapošljavanje radnog terapeuta kao i specijalista rane intervencije u edukacijskoj rehabilitaciji predviđeno je u dječjim vrtićima koji imaju odgojno-obrazovne skupine koje provode posebne programe te u dječjim vrtićima pri posebnim ustanovama. Pravilnikom je predviđeno da poslove voditelja računovodstva može obavljati osoba različitih vrsta i razina obrazovanja (Sveučilišni/a magistar/magistra ekonomije, Sveučilišni/a prvostupnik/ca ekonomije, Prvostupnik/ca ekonomije). Zapošljavanje stranih državljana u Republici Hrvatskoj definirano je zasebnim pravnim aktom. |
19 | IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA | "U ime Grada Zagreba: Predlažemo da se u cijelom tekstu, na mjestima na kojima se spominje riječ "roditelj" nadoda i riječ "skrbnik". | Nije prihvaćen | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Terminologija ovog Pravilnika usklađena je s propisima iz područja socijalne skrbi kojima su definirani termini roditelj i skrbnik. |
20 | ANA DONADA | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA | ČLANAK 2. - Propisuje odgojno-obrazovne radnike koji rade u odgojno-obrazovnoj skupini u kojoj se provodi redoviti program ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja u dječjem vrtiću, te trebaju imati sljedeću razinu i vrstu obrazovanja potrebno je napomenuti da odgojitelji imaju mogućnost studiranja do razine doktorskog studija što je potrebno regulirati ovim Pravilnikom te dodati studijski program pedagogije, razina i vrsta studija Poslijediplomski sveučilišni doktorski studij pedagogije uz stečeni akademski naziv Doktor/doktorica društvenih znanosti, polje pedagogije. ČLANAK 2, stavci 2,3,4. - navedeni su odgojno-obrazovni radnici (edukacijski rehabilitator, logoped, socijalni pedagog, odgojitelji) koji će raditi u odgojno-obrazovnoj skupini u dječjem vrtiću u kojoj se provodi posebni program ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama u razvoju te trebaju imati navedenu razinu i vrstu obrazovanja. Potrebno je predvidjeti rad edukacijskih rehabilitatora, logopeda i socijalnih pedagoga uz odgojitelje (umjesto trećeg odgojitelja) i u redovnim (inkluzivnim i integracijskim) programima ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja u dječjem vrtiću koje pohađaju djeca s teškoćama u razvoju. Predlaže se uključivanje radnog terapeuta kao jednog od odgojno-obrazovnih radnika u odgojno-obrazovnim skupinama u dječjim vrtićima. Primarno obrazovanje radnih terapeuta i kompetencije stečene njime predviđaju njihov rad u dječjem vrtiću. Predlaže se i uključivanje specijaliste rane intervencije u edukacijskoj rehabilitaciji kao jednog od odgojno-obrazovnih radnika u odgojno-obrazovnim skupinama u dječjem vrtiću. ČLANAK 3. - Na mjestu stručnog suradnika u dječjem vrtiću potrebno je predvidjeti i magistra/magistru ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja radi potrebnih kompetencija stečenih diplomskim studijem uz uvjet 5 ili 10. godina radnog iskustva u struci, osobito zbog deficita stručnih suradnika na tržištu rada. Uvođenje magistra/magistre ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na mjesto stručnog suradnika osobito bi bilo od koristi u mjestima u kojim uopće nema stručnih suradnika na raspolaganju za rad u dječjim vrtićima. ČLANAK 5. - Dječji vrtići koji imaju dvije ili više odgojno-obrazovnih skupina u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama, ovisno o vrsti oštećenja djece s teškoćama, mogu zaposliti i fizioterapeute, kineziologe, specijaliste rane intervencije u edukacijskoj rehabilitaciji,, radnog terapeuta, itd. Zbog povećanih zahtjeva za upisom djece u skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama, ali i zbog nedostatka prostornih i kadrovskih uvjeta za provođenje više od 1 takve skupine u mnogim vrtićima, potrebno je predvidjeti mogućnost zapošljavanja navedenog kadra i u ustanovama u kojima je samo 1 skupina s posebnim programom rada za djecu s teškoćama ili više od 2 inkluzivne skupine (skupine s redovnim programom rada koje pohađa 1 ili više djece s teškoćama u razvoju). Činjenica je da su djeca s teškoćama u razvoju i ponašanju u dječjim vrtićima većinom integrirana u redovne odgojno-obrazovne skupine te je ovim Pravilnikom potrebno dječjim vrtićima omogućiti pravo odabira stručnjaka za rad radi pružanja potrebne i pravovremene podrške djeci s teškoćama u razvoju, odnosno rane intervencije. ČLANAK 13., stavak 2. propisuje da voditelj računovodstva treba imati višu ili visoku razinu obrazovanja. Zbog opsega i obujma posla voditelja računovodstva, predlaže se da propisana razina obrazovanja bude visoka, odnosno Sveučilišni/a magistar/magistra ekonomije, kao što je to uvjet i za radno mjesto tajnika ustanove. Također se predlaže naznaka da poslove voditelja računovodstva može obavljati osoba koja je završila Prijediplomski sveučilišni studij ili Prijediplomski stručni studij te stekla naziv prvostupnik/ica ili sveučilišni/a prvostupnik/ca ekonomije, ako se na natječaj ne javi osoba iz točke a) ovog stavka. ČLANAK 14. - Prilikom zapošljavanja radnika stranih državljanina nije jasno na kojim se radnim mjestima u predškolskoj ustanovi mogu zaposliti, je li uvjet zaposlenja poznavanje hrvatskog jezika te koja razina i na koji će se način utvrditi postoje li ili ne zapreke iz članka 25. Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju. | Djelomično prihvaćen | Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Komentar se prihvaća u dijelu koji se odnosi na članak 5. Naime, isti će se izmijeniti na način da će tekst na koji se referirate glasiti: “ dječji vrtići koji imaju jednu ili više odgojno-obrazovnih skupina u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama, posebne ustanove pri kojima su ustrojene odgojno-obrazovne skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja te osnovne škole pri kojima su ustrojene odgojno-obrazovne skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja, ovisno o vrsti oštećenja djece s teškoćama, mogu zaposliti i radnike koji imaju sljedeću vrstu i razinu obrazovanja:“ Nadalje, Pravilnikom je propisana odgovarajuća vrsta i razina potrebnog obrazovanja odgojno-obrazovnih radnika što iste ne sprječava u nastavku školovanja. Člancima 3. i 4. propisana je razina i vrsta obrazovanja stručnih suradnika i zdravstvenog voditelja/ice (odnosi se na ustanove koje provode samo redovite programe odgoja i obrazovanja kao i na ustanove koje provode i posebne programe odgoja i obrazovanja). Navedeni odgojno-obrazovni radnici i stručni suradnici uključeni su u neposredni rad s djecom sa i bez teškoća u ustanovama koje provode redovite kao i posebne programe odgoja i obrazovanja. Zapošljavanje radnog terapeuta kao i specijalista rane intervencije u edukacijskoj rehabilitaciji predviđeno je u dječjim vrtićima koji imaju odgojno-obrazovne skupine koje provode posebne programe te u dječjim vrtićima pri posebnim ustanovama. Pravilnikom je predviđeno da poslove voditelja računovodstva može obavljati osoba različitih vrsta i razina obrazovanja (Sveučilišni/a magistar/magistra ekonomije, Sveučilišni/a prvostupnik/ca ekonomije, Prvostupnik/ca ekonomije). Zapošljavanje stranih državljana u Republici Hrvatskoj definirano je zasebnim pravnim aktom. |