Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću za Prijedlog pravilnika o provedbi intervencije 77.04. Potpora za kratke lance opskrbe i lokalna tržišta iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027.

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 IVAN LAUC DIO DRUGI, Članak 9. Mogućnost kupovine ili leasinga gospodarskog vozila: Primjedba: Smatramo da bi se u okviru natječaja trebala omogućiti mogućnost kupovine vozila ili uzimanja vozila na financijski ili operativni leasing, uz opciju najma. Obrazloženje: Najam vozila predstavlja najskuplji oblik nabave vozila, dok su opcije financijskog ili operativnog leasinga značajno povoljnije te omogućuju dugoročnu održivost poslovanja. Kupovina vozila ili leasing omogućava da vozilo ostane u vlasništvu korisnika nakon završetka projekta, čime se osigurava dugoročna održivost kratkog lanca opskrbe (KLO). Vozilo je ključan alat za operativno poslovanje, stoga bi opcija dugoročnog zadržavanja vozila trebala biti omogućena kako bi se osigurala stabilnost i kontinuitet poslovanja. Smatramo da bi prilagodba Pravilnika na ovaj način osigurala da natječaj bude prilagođen raznolikim poslovnim modelima koji legitimno obavljaju posredničku funkciju, kao i ka osiguravanju dugoročne održivosti projekata nakon završetka financiranja iz sredstava natječaja. Djelomično prihvaćen S obzirom na intenzitet potpore od 100%, u ovoj intervenciji nije moguća kupnja gospodarskog vozila, ali se prihvaća prijedlog uvrštenja operativnog leasinga kao prihvatljivog načina nabave gospodarskog vozila, jer na kraju operativnog leasinga korisnik ne postaje vlasnik predmeta leasinga.
2 IVAN LAUC DIO PRVI, Članak 3. Redefinicija pojma "posredovanja" (pojam 8.): Primjedba: Predlažemo proširenje definicije posredovanja koja trenutno isključivo obuhvaća kupovinu poljoprivredno-prehrambenih proizvoda radi daljnje prodaje krajnjem potrošaču. Smatramo da bi trebalo uključiti i dostavu poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u ime i za račun proizvođača. Obrazloženje: Sadašnja definicija posredovanja je ograničavajuća i ne obuhvaća sve oblike suradnje između proizvođača i posrednika. Naime, postoje modeli poslovanja gdje posrednik pruža usluge dostave, online promidžbe, logistike i plasmana proizvoda bez prethodne kupovine proizvoda od proizvođača. Ovaj model posredovanja, koji uključuje naplatu provizije od proizvođača za usluge dostave i promidžbe, također je legitiman i trebao bi biti prepoznat kao valjan oblik posredovanja unutar natječaja. Time bi se omogućila preciznija evaluacija projekata i izbjegla nepotrebna administrativna opterećenja. Smatramo da bi prilagodba Pravilnika na ovaj način osigurala da natječaj bude prilagođen raznolikim poslovnim modelima koji legitimno obavljaju posredničku funkciju, kao i ka osiguravanju dugoročne održivosti projekata nakon završetka financiranja iz sredstava natječaja. Nije prihvaćen Definicija posrednika omogućava da lanac opskrbe bude kratak, odnosno da ima samo jednog posrednika, a što znači kupovinu poljoprivredno-prehrambenih proizvoda radi daljnje prodaje krajnjem potrošaču. Model poslovanja kojeg Vi opisujete gdje se pružaju usluge dostave, online promidžbe, logistike i plasmana proizvoda bez prethodne kupovine proizvoda od proizvođača, pri čemu se naplaćuje provizija od proizvođača za usluge dostave i promidžbe, ne predstavlja posrednika u smislu definicije iz ovoga Pravilnika.