Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Nacrtu Odluke o načinima i uvjetima prodaje drvnih sortimenata za 2025. godinu
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | RST-PELLET DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA TRGOVINU I PRERADU DRVA | Članak 2. – Prodaja putem ugovora i ostali komercijalni uvjeti , VI. ISPUNJENJE UGOVORNIH KOLIČINA ZA 2025. GODINU | Uzimajući u obzir sve ranije navedeno u prethodnim člancima, a s jasnim ciljem pomoći cijelom drvnom sektoru kroz cjelovito i sveobuhvatno rješenje za 2025. godinu, molimo Vas da se stavka VI. ''ISPUNJENJE UGOVORNIH KOLIČINA ZA 2025. GODINU'' dopuni sa sljedeće dvije odredbe, niže navedene: 1.) Zbog velikog poremećaja na prodajnom tržištu uzrokovanog zbog stagnacije glavnih gospodarstava Europske unije, donosi se izvanredna, horizontalna mjera pomoći za 2025. godinu, putem koje svi postojeći stari ugovorni kupci trupaca i prostornog drva zadržavaju količine iz Godišnjeg ugovora za 2024. godinu uz obavezno zadovoljavanje uvjeta propisanih u Članku 2., stavka a. – Prodaja putem ugovora, uz izuzev sljedećeg uvjeta: - da na temelju izlaznih računa mogu dokazati proizvedene i prodane količine proizvoda iz razreda dovršenosti 0 - VIII u razdoblju od 1. studenog 2023. godine do 31. listopada 2024. godine. 2.) U sklopu ove izvanredne, horizontalne mjere pomoći, novi kupci (kupci koji su se u sustavu kupoprodaje kod HŠ-a po prvi puta pojavili kao ugovorni partneri od 2018. godine) ostvaruju pravo na količine drvne sirovine koje su i opravdali na temelju izlaznih računa u razdoblju od 1. studenog 2023. godine do 31. listopada 2024. godine, bez obzira na ranije utvrđene početne količine. S ciljem opravdavanje ove horizontalne mjere pomoći te izjednačavanja tržišne pozicije starih i novih kupaca, obračunate početne količine kod novih kupaca neće se primjenjivati, već će isti svoje pravo na količine za 2025. godinu ostvariti temeljem ukupno opravdanih količine u gore navedenom razdoblju. Zbog ranije spomenutih izvanrednih okolnosti, ova mjera iznimno će se i privremeno provesti za 2025. godinu. | Nije prihvaćen | Poštovani, Vaš komentar se ne prihvaća. HŠ d.o.o. su u razdoblju od 2018. godine imale isto postupanje prema svim kupcima te niti jedan kupac nije doveden u bilo podređen, bilo povlašten položaj. Upravo bi gore navedene mjere donijelo različito postupanje u odnosu na kupce koji su u prethodnim godinama sudjelovali na Javnim pozivima. Vezano uz mjeru pomoći, a nastavno na COVID mjeru, ista se temeljila na proglašenoj pandemiji COVID-19 te paketu mjera Vlade RH za pomoć gospodarstvu tijekom iste. U trenutnom slučaju ne postoje uvjeti za proglašenje takve mjere. Napominjemo da su mjere pomoći gospodarstvu u nadležnosti resornih ministarstava i Vlade RH. |
2 | RST-PELLET DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA TRGOVINU I PRERADU DRVA | Članak 2. – Prodaja putem ugovora i ostali komercijalni uvjeti , III. NAČIN IZRAČUNA POČETNIH KOLIČINA I KOLIČINA ZA GODIŠNJI UGOVOR O KUPOPRODAJI PROSTORNOG DRVA | Zbog teškog i dramatičnog stanja na prodajnim tržištima proizvođača namještaja, parketa i ostalih proizvoda dobivenih obradom pilanskih trupaca, kao i na tržištu drvenog peleta (a poboljšanje se ne nazire niti u 2025. godini!), podržavamo prijedlog i inicijativu da se za 2025. godinu uvede jednokratna mjera pomoći svim drvoprerađivačima (kao što je bila COVID mjera u sklopu javnog poziva za 2021. godinu) u smislu pravdanja početnih količina za 2025. godinu, tj. bez pravdanja količina za iduću godinu (svi kupci zadržavaju količine iz Godišnjeg ugovora za 2024. godinu.). No, skrećemo pozornost da navedena mjere mora biti horizontalna i sveobuhvatna na razini cijelog drvnog sektora, da ne radi razliku između ''starih kupaca'' (kupci koji su stekli određena prava na kupovinu drvne sirovine zaključno do 31.12.2017. godine, zasnivana na Pismu razumijevanja, te čija su prava tada stečena, godinama ''zaštićena'' i prenosiva iz godine u godinu, uz jedini uvjet pravdanja početnih količina), i ''novih kupaca'' (kupci koji su se u sustavu kupoprodaje kod HŠ-a prvi puta pojavili kao ugovorni partneri od 2018. godine pa nadalje, te kod kojih je korištena drugačija metodologija izračuna početnih količina za godišnji ugovor u odnosu na stare kupce, te čije su količine značajno manje u usporedbi sa starim kupcima u istom razredu složenosti), već da omogući jednak tretman starih i novih kupaca, te osigura jednaku tržišnu poziciju svima. Cjelokupnoj drvnoj industriji u RH potrebna je pomoć i potpora, ali smatramo da ona mora biti sveobuhvatna i mora staviti u ravnopravan položaj sve poslovne subjekte u drvnom sektoru (u istom razredu složenosti proizvodnje), bez obzira da li se radi o starom kupcu ili novom. Podsjećamo, jednokratna mjera pomoći u sklopu javnog poziva za 2021. godine (COVID mjera) tada je zakinula ''nove kupce'' (sve one koji su se u sustavu kupoprodaje kod HŠ-a prvi puta pojavili kao ugovorni partneri od 2018. godine pa nadalje) s obzirom da je kod njih korištena drugačija metodologija izračuna početnih količina za godišnji ugovor u odnosu na stare kupce, pa je primjerice u našem slučaju tada bila situacija da smo u sklopu javnog poziva za 2021. godine opravdali ukupno 88.175 m3 drvne sirovine, no dobili smo samo 30.304 m3 drvne sirovine, baš kao što smo dobili i prvi puta (u sklopu javnog poziva za 2020. godine, kada smo postali po prvi puta ugovorni kupac Hrvatskih šuma) po metodologiji za nove kupce zasnivanoj na Pismu razumijevanja iz 2017. godine. Naime, iako je u to vrijeme, uslijed pandemije COVID-a situacija na tržištu bila kaotična i vrlo, vrlo teška (baš kao i cijela 2024. godina, a poboljšanje se ne nazire niti u 2025. godini!), te smo navedenom krizom bili jednako pogođeni baš kao i sve druge tvrtke u sektoru, jednokratna pomoć (COVID mjera) našu tvrtku je zaobišla i nije uključila u mjeru pomoći! Stoga, ovim putem zaista Vas molimo i apeliramo da pri donošenju odluke o uvođenju jednokratne mjere pomoći za drvni sektor za 2025. godinu (kao što je bila primjerice COVID mjera), da se kod novih kupaca ne ''prepišu'' samo početne količine koje su nam pri prvom ulasku u sustav kupoprodaje kod HŠ-a dodijeljene temeljem metodologije za nove kupce zasnivane na Pismu razumijevanja iz 2017. godine (u našem slučaju to je bilo u sklopu javnog poziva za 2020. godinu, kada nam je dodijeljeno 30.304 m3 drvne sirovine), već da se uzmu u obzir ukupno opravdane količine u prethodnom razdoblju (u periodu od 01.11.2023. do 31.10.2024.). Primjerice, naše društvo će do kraja mjeseca, tj. u periodu od 01.11.2023. do 31.10.2024. opravdati ukupno oko 85.000 m3 drvne sirovine, što bi značilo ako početna količina iznosi 30.000 m3, jednokratna mjera pomoći za 2025. godinu iznosila bi dodatnih 55.000 m3 drvne sirovine, ili neki drugi vid kompenzacijske mjere (državna potpora). Izvanredne okolnosti zahtijevaju izvanredne mjere, a ovakva vrsta jednokratne pomoći bila bi snažna podrška, pomoć i potpora našem društvu s ciljem stabilizacije poslovanja u 2025. godini, smanjenu troška proizvodnje te povećanju konkurentnosti na prodajnom tržištu. Baš kao što svi ''stari kupci'' štite svoja stečena prava na jednaku količinu drvne sirovine kao i u prethodnim godinama, na isti način sasvim je razumno i opravdano da i ''novi kupci'' kratkoročno ostvare, u ovim izvanrednim i alarmantnim okolnostima na tržištu, odgovarajuću mjeru pomoći: - ili u smislu omogućavanja pristupa većim količinama drvne sirovine po povoljnijoj cijeni, - ili primjerenu kompenzacijsku mjeru druge vrste (subvencije). PRISTUP VEĆIM KOLIČINAMA DRVNE SIROVINE Pod ovim prijedlogom misli se na iskorištenje količina drvne sirovine koja ostaju za nadmetanje (pristup većim količina drvne sirovine kroz godišnji ugovor). Osim aktiviranje drvne sirovine iz nadmetanja (licitacija) i prebacivanje istih u godišnji ugovor, navedeno bi također rezultiralo eliminacijom izvoza neprerađene sirovine te stavljanje hrvatskih proizvođača u povoljniji tržišni položaj (kao i sprječavanje izvoza sirovine od strateškog državnog interesa!). Budući da ovaj prijedlog djelomično utječe na tržišnu i financijsku poziciju društva Hrvatske šume, prije svega potrebno je utvrditi mogućnosti provedbe, no, također treba istaknuti da samo malen broj poduzeća (''novih kupaca'') ne dobiva pristup sirovini putem godišnjeg ugovora na razini vlastitih opravdanih količina, tako da bi financijski teret za Hrvatske šume u predloženom rješenju bio minimalan! KOMPENZACIJSKA MJERA DRUGE VRSTE Pod ovim prijedlogom misli se na novčanu potporu na razini Ministarstva poljoprivrede i šumarstva, odnosno, zadržavanje postojeće količine i strukture raspodjele drvne sirovine uz osiguranje subvencije Ministarstva poljoprivrede i šumarstva kako bi se kompenzirala razlika između opravdanih i odobrenih količina za ''nove kupce'' koji imaju manje od 100% udjela u raspodjeli, ali i one ''stare kupce'' koji također imaju manje od 100% udjela u količinskoj raspodjeli. Iznos subvencije temeljio bi se na razlici između opravdanih količina i količina drvne sirovine koje dobivaju od Hrvatskih šuma, kao i razlike između prosječne tržišne cijene te cijene po kojoj drvnu sirovinu prodaju Hrvatske šume putem godišnjih ugovora. Prosječna tržišna cijena za svaki artikl pojedinačno, može se utvrditi retroaktivno, na bazi dužeg vremenskom razdoblja, primjerice uzme se prosjek za period od 2019. do 31.10.2024. godine. Budući da od oko 750 ugovorenih kupaca, samo manji broj ima manje od 100% udjela u raspodjeli drvne sirovine, od ukupno opravdanih količina, financijski teret (kompenzacijska mjera) za Ministarstvo u predloženom rješenju bila bi minimalna, posebno kada se ta brojka stavi u kontekst ukupnog godišnjeg budžeta Ministarstva namijenjenog za državne potpore u poljoprivredi, šumarstvu i ribarstvu! S obzirom da smatramo da sa strane Ministarstva poljoprivrede i šumarstva postoji dobra volja za provedbu ovog modela već za sljedeću 2025. godinu, ovo rješenje djeluje kao najizglednije u smislu kratkoročne mjere pomoći cijelom sektoru, a koji se našao u teškim i dramatičnim uvjetima izazvanim poremećajima na glavnim prodajnim tržištima u EU, a uslijed velikog pada potražnje i stagnacije glavnih gospodarstava Europske unije. | Nije prihvaćen | Poštovani, Vaš komentar se ne prihvaća. HŠ d.o.o. su u razdoblju od 2018. godine imale isto postupanje prema novim kupcima te niti jedan kupac nije doveden u bilo podređen, bilo povlašten položaj. Na isti način pristupit ćemo i u Javnom pozivu za 2025. godinu te će svi postojeći kupci i potencijalni novi kupci imati isti tretman kakav je imala Vaša tvrtka i sve ostale tvrtke prilikom prijave na Javni poziv. Vezano uz mjeru pomoći, a nastavno na COVID mjeru, ista se temeljila na proglašenoj pandemiji COVID-19 te paketu mjera Vlade RH za pomoć gospodarstvu tijekom iste. U trenutnom slučaju ne postoje uvjeti za proglašenje takve mjere. Napominjemo da su mjere pomoći gospodarstvu u nadležnosti resornih ministarstava i Vlade RH. |
3 | DIV HM D.O.O. ZA TRGOVINU I USLUGE | II. NAČIN IZRAČUNA POČETNIH KOLIČINA I KOLIČINA ZA GODIŠNJI UGOVOR O KUPOPRODAJI TRUPACA , II.3. Ugovorne količine za 2025. godinu | DIV HM d.o.o. Županja bavi se proizvodnjom hrastovih ljepljenih masivnih ploča dužinsko-širinski spoj, širinskih ljepljenih ploča, proizvodnjom uljenih i lakiranih stolova - CNC obrada i proizvodnjom briketa. Naš proizvodni program je baziran 100% u hrastu. Nemamo ugovorenih količina u hrastu te kompletnu sirovinu u iznosu od 15 000 m3 kupujemo putem javnih nadmetanja, te drugih dobavljača za hrastove elemente. Hrastove trupce kupujemo i iz drugih zemalja EU - Slovenije i Madjarske. Da bi sačuvali postojeće kapacitete i nastavili kontinuiran rast, vidljiv u posljednje tri godine, neophodan nam je ugovor na hrastove trupce svih kvaliteta. Dobar pokazatelj uspješnosti tvrtke i konstantnog rasta jeste broj zaposlenih koji je u 2022. godini iznosio 30 djelatnika dok danas iznosi 85, sa stalnom tendenciju rasta. Ovim zahtjevom predlažemo da nam se odobre opravdane količine u hrastu imajući u vidu veliku raspoloživost pomenutom sirovinom. DIV HM d.o.o Županja | Nije prihvaćen | Poštovani, Vaš komentar se ne prihvaća. HŠ d.o.o. su u razdoblju od 2018. godine imale isto postupanje prema novim kupcima te niti jedan kupac nije doveden u bilo podređen, bilo povlašten položaj. Na isti način pristupit ćemo i u Javnom pozivu za 2025. godinu te će svi kupci i potencijalni novi kupci imati isti tretman kakav je imala i Vaša tvrtka prilikom prijave na Javni poziv. |
4 | JOSIP PUKANIĆ | II. NAČIN IZRAČUNA POČETNIH KOLIČINA I KOLIČINA ZA GODIŠNJI UGOVOR O KUPOPRODAJI TRUPACA , II.3. Ugovorne količine za 2025. godinu | Poštovani, Pilana Pukanić d.o.o. bavi se proizvodnjom masivnih ljepljenih ploča u omjeru 75% u sortimentu hrasta i 25% u sortimentu bukva. Naša proizvodnja orjentirana je na izradu širinski spojenih masivnih ljepljenih ploča u dužinama od 2000 mm pa na više, što je teško proizvesti iz pilanskih trupaca II i III klase. Ovim zahtjevom predlažemo da se proizvođačima masivnih ljepljenih ploča omogući kupnja trupaca hrasta lužnjaka F1 kvalitete, te i ukupni postotak hrasta lužnjaka i kitnjaka F1 i F2 kvalitete da od dosadašnjih 20% bude minimalno 30% od ukupne ugovorne količine. Za Pilana Pukanić d.o.o. - Zlatko Pukanić | Nije prihvaćen | Poštovani, Vaš komentar se ne prihvaća. Uvjeti navedeni u Nacrtu Odluke jednaki su za sve sudionike Javnog poziva i ni na koji način nije moguće pogodovati pojedinoj skupini. |
5 | RST-PELLET DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA TRGOVINU I PRERADU DRVA | NACRT ODLUKE O NAČINIMA I UVJETIMA PRODAJE DRVNIH SORTIMENATA ZA 2025. GODINU | Poštovani, u ime tvrtke RST-Pellet d.o.o. niže dostavljam komentare u vezi postojećeg sustava prodaje i ''Nacrta odluke o načinima i uvjetima prodaje drvnih sortimenata za 2025. godinu'', te konkretne prijedloge u vezi s poboljšanjem i unapređenjem istoga. No, prije svega, za početak nekoliko rečenica o našem Društvu, te izazovu sa kojim se susrećemo u poslovanju ovdje u Hrvatskoj, a koji je vezan uz model distribucije (prodaje) drvne sirovine upravo na temelju ovog javnog natječaja (javnog poziva), čiji su rezultati u konačnici osnova za sklapanje godišnjih ugovora. 1. O NAMA S godišnjom proizvodnjom do 70.000 tona peleta, tvrtka RST-Pellet d.o.o. najveća je tvornica za proizvodnju visokokvalitetnih ENPlus A1 drvnih peleta u Hrvatskoj, opremljena najsuvremenijom tehnologijom i opremom. Riječ je o najvećoj privatnoj investiciji u Gorskom kotaru u posljednjih 15 godina, koja je realizirana 2019. godine ukupne vrijednosti 20 milijuna eura. Od 2020. godine do danas, tvrtka nosi status najvećeg proizvođača drvnih peleta u Hrvatskoj, odakle izvozimo 90% naših proizvoda (glavno tržište: Italija). Tvrtka zapošljava 45 djelatnika (svi s područja Gorskog kotara) s iznadprosječnim mjesečnim primanjima (1.450,00 € neto po zaposleniku). Po ostvarenom prometu (ukupnim prihodima) posljednjih godina, tvrtka je jedna od dvije (2) najveće tvrtke u goranskoj regiji te jedna od trideset (30) najvećih i najznačajnih tvrtki u cijeloj Primorsko-goranskoj županiji po navedenom kriteriju. 2. IZAZOV Izazov s kojim se susrećemo vezan je uz model distribucije (prodaje) drvne sirovine kroz godišnje ugovore društva Hrvatske šume, a koji se dodjeljuju na temelju ovog javnog natječaja (javnog poziva). Po našoj percepciji, problem neravnomjerne raspodjele drvne sirovine postoji već pet (5) godina, počevši od 2020. godine do danas. Naša situacija je takva da smo se na tržištu kao novi kupac društva Hrvatske šume prvi put pojavili 2019. odnosno 2020. godine, što znači da smo ušli na tržište nabave nakon što je već postojao dokument ''Pismo razumijevanja'' iz 2017. godine kroz koji je definiran model distribucije (prodaje) drvne sirovine od Hrvatskih šuma putem godišnjih ugovora, kao i propisani kriteriji te metodologija raspodjele za naredno razdoblje. Sukladno postojećim kriterijima i metodologijom raspodjele drvne sirovine, a uzimajući u obzir da smo novi kupac, od 2020. godine pa do danas, na godišnjoj razini pripada nam tek 25% količina od ukupno potrebnih i opravdanih. Konkretno, to znači da putem godišnjeg ugovora (kroz ovaj javni natječaj) dobijemo 30.000 m3 drvne sirovine, dok su naše godišnje potrebe između 120.000 - 130.000 m3, što gotovo i u cijelosti opravdavamo putem izlaznih računa, unazad već nekoliko godina. Takvo postupanje izravno nas dovodi u podređeni tržišni položaj budući da smo 75% drvne sirovine primorani nabavljati na otvorenom tržištu, većinom iz uvoza (Slovenije, Italije i Austrije) što nam utječe na značajno povećanje proizvodnih troškova te nam narušava konkurentnost na tržištu, ugrožava profitabilnost i poslovanje općenito. Razumijemo i prihvaćamo činjenicu da smo ušli na tržište nabave nakon što je doneseno ''Pismo razumijevanja'' te nakon što su kvote već podijeljene i utvrđena pravila, isto tako sigurni smo da je tada, 2017. godine, taj model bio najbolji mogući i široko prihvaćen od strane velike većine tvrtki koje su tada egzistirale u drvnom sektoru, no isto tako smatramo da sa odmakom vremena svaki je model potrebno doraditi i poboljšati, uvažavajući sve one nove kupce koji su se pojavili na tržištu od 2018. godine pa do danas, te uvažavajući dinamično okruženje i znatno izmijenjene okolnosti na tržištu u sadašnjim vremenima, u usporedbi na razdoblje od prije 7 godina kada je donesen ovaj postojeći model zasnivan na ''Pismu razumijevanja''. 3. INICIJATIVA – UNAPREĐENJE POSTOJEĆEG MODELA RASPODJELE DRVNE SIROVINE ZA CIJELI DRVNI SEKTOR Slijedom navedenog, s ciljem pronalaska cjelovitog i sveobuhvatnog rješenja za unapređenje postojećeg modela raspodjele drvne sirovine putem ugovora i trenutno važećeg ''Pisma razumijevanja'', koje će obuhvatiti cijeli drvni sektor, početkom 2024. godine smo zatražili pomoć Ekonomskog fakulteta u Rijeci te smo u suradnji sa znanstvenicima i stručnjacima sa Ekonomskog fakulteta, koji su prepoznali ovaj izazov i priliku da se postojeći model unaprijedi, izradili Studiju povezanu sa unapređenjem postojećeg koncepta zasnivanog na ''Pismu razumijevanja'' iz 2017. godine. Konkretno, Studija je utvrdila da je cijelom drvnom sektoru potrebna državna potpora i pomoć, znači za sve kupce, njih otprilike oko 750, kako drvoprerađivača pilanskih trupaca, tako i drvoprerađivača prostornog (industrijskog) drva. Studija je također ponudila konkretna i sveobuhvatna rješenja, od kojih se neka mogu provesti na razini Hrvatskih šuma, neka na razini Ministarstva poljoprivrede i šumarstva. Poanta je da postoje cjelovita rješenja, koja ne narušavaju značajnije (ili uopće), niti tržišnu, niti financijsku poziciju Hrvatskih šuma, kao niti svih onih ''starih kupaca'' sa stečenim pravima zasnivanim na ''Pismu razumijevanja'' iz 2017. godine, a uvažavaju sve one nove kupce koji su se na tržištu pojavili od 2018. godine pa do danas, te koja bi sve postojeće kupce u drvnom sektoru stavila u jednaku tržišnu poziciju, te ih zadovoljila sa 100% njihovih opravdanih količina. Zaključno: - mišljenja smo da je cijeloj drvnoj industriji u RH potrebna pomoć i potpora, ali ona mora biti sveobuhvatna i mora staviti u ravnopravan tržišni položaj sve poslovne subjekte u drvnom sektoru, - postoje značajni gospodarski, razvojni te socijalni argumenti za održavanje i podizanje razine subvencija za drvnu industriju, - postoje različiti modaliteti unaprjeđenja sustava i poboljšanja pozicije poduzeća sa smanjenim iznosom potpora (nedovoljnim količinama sirovine). 4. INICIJATIVA – PRIJEDLOG RJEŠENJA U kontekstu promišljanja o učinkovitim rješenjima koja se relativno lako i brzo mogu primijeniti, može se identificirati nekoliko odgovarajućih pristupa za rješavanje problema nejednakosti na tržištu po pitanju pristupa drvnoj sirovini po povoljnijoj cijeni, a koji ne bi negativno utjecali na poslovanje poduzeća koji trenutno egzistiraju na tržištu, konkretno: • Zadržavanje postojeće količine i strukture raspodjele sirovine uz dizanje prodajne cijene kako bi se kompenzirala razlika između opravdanih i odobrenih količina za poduzeća koja imaju manje od 100% udjela u raspodjeli (s obzirom da je nedostajuća količina prostornog drva minimalna, rast cijene bio bi minimalan). Na ovaj način, u okviru mehanizma kojeg provodi poduzeće Hrvatske šume, mogla bi se definirati subvencija dijelu poduzeća za nabavu drvne sirovine na tržištu. Iznos subvencije temeljio bi se na razlici između opravdanih količina i količina drvne sirovine koje dobivaju od Hrvatskih šuma, kao i razlike između prosječne tržišne cijene te cijene po kojoj drvnu sirovinu prodaju Hrvatske šume; • Podizanje razine odobrenih količina poduzećima do razine opravdanih količina, temeljem iskorištenja količina prostornog drva koja ostaju za nadmetanje; • Zadržavanje postojeće količine i strukture raspodjele sirovine uz osiguranje subvencije Ministarstva poljoprivrede i šumarstva kako bi se kompenzirala razlika između opravdanih i odobrenih količina za poduzeća koja imaju manje od 100% udjela u raspodjeli. Način dodjele takve subvencije bio bi istovjetan mehanizmu opisanom u prvoj točci. Dostavljeni prijedlozi u skladu su sa Nacionalnim planom razvoja prerade drva i proizvodnje namještaja RH za razdoblje od 2023. do 2030. godine, točnije, definiranim posebnim ciljem br. I (''Jačanje konkurentnosti i inovativnosti prerade drva i proizvodnje namještaja'') te u skladu sa definiranom mjerom br. 1 (''Jačanje stabilnosti opskrbe drvnim resursom poslovnih subjekata prerade drva i proizvodnje namještaja''). Također, sva predložena rješenja ne pogoršavaju značajnije položaj poduzeća koja imaju 100% subvenciju (drvnu sirovinu) budući da je cijelom sektoru potrebna podrška države, posebice zbog gospodarskog i socijalnog značaja, ali i činjenice da je riječ o izvoznom sektoru te se subvencijama generira značajna dodana vrijednost za društvo, čime se trošak potpora države vraća kroz veću dobit, dohodak te plaće zaposlenika, a u konačnici i veće porezne prihode. Za kraj, treba istaknuti da samo malen broj poduzeća ne dobiva subvenciju te da je financijski teret (kompenzacijska mjera) za Ministarstvo ili Hrvatske šume u predloženom rješenju minimalan! Goran Petranović, financijski direktor predstavnik Društva u HGK-UDPI, HUP, CROBIOM RST-Pellet d.o.o. | Nije prihvaćen | Poštovani, Vaš komentar se ne prihvaća. HŠ d.o.o. su u razdoblju od 2018. godine imale isto postupanje prema novim kupcima te niti jedan kupac nije doveden u bilo podređen, bilo povlašten položaj. Na isti način pristupit ćemo i u Javnom pozivu za 2025. godinu te će svi kupci i potencijalni novi kupci imati isti tretman kakav je imala Vaša tvrtka i sve ostale tvrtke prilikom prijave na Javni poziv. |