Izvješće o provedenom savjetovanju - Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava - Izgradnja i rekonstrukcija biciklističke infrastrukture na potpomognutim i brdsko-planinskim područjima, Upute za prijavitelje, Obrazac za ocjenjivanje kvalitete i Obrazac za samostalnu procjenu usklađenosti s NEB temeljnim vrijednostima i radnim principima

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 ZDRAVKO MUSA UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 4.Prihvatljivost aktivnosti Iako je na više mjesta u tekstu natječaja navedeno kako "biciklistička infrastruktura treba biti usklađena s Pravilnikom o biciklističkoj infrastrukturi", iskustva i praksa kod izvedbe biciklističke infrastrukture pokazuje česta odstupanja od Pravilnika pa bi bilo svrsishodno pojedine zahvate i česte greške posebno istaknuti u tekstu natječaja, poput primjerice naprava za parkiranje (spirale i češljevi vs. klamerice). Konkretno, predlaže se dodavanje sljedećeg teksta kod (ne)prihvatljivih aktivnosti/troškova projekta: • Naprave za parkiranje trebaju biti učvršćene za tlo ili objekt u kojem se nalaze te omogućiti sigurno i pristupačno vezivanje bicikla za okvir bicikla (npr. klamerice i sl.). Naprave za parkiranje koje nisu u skladu s Pravilnikom o biciklističkoj infrastrukturi (članak 59., stavak 2.) odnosno ne omogućuju sigurno i pristupačno vezivanje bicikla za okvir bicikla nego samo za kotač (npr. spirala, češalj i sl.) nisu prihvatljive u okviru Poziva. Referenca: članak s portala relevantne strukovne udruge Sindikat biciklista, https://sindikatbiciklista.hr/itu/ Nije prihvaćen Sukladno članku 48. Zakona o gradnji (NN br. 153/2013, 20/2017, 39/2019, 125/2019), kao sudionici u gradnji navode se i projektant, izvođač te nadzorni inženjer te su njihove obveze određene u Zakonu. Tako, članak 51. stavak 2. navodi: "Projektant je odgovoran da projekt koji je izradio ispunjava propisane uvjete, da je građevina projektirana u skladu s lokacijskom dozvolom, odnosno uvjetima građenja građevina propisanim prostornim planom te da ispunjava temeljne zahtjeve za građevinu, zahtjeve za energetska svojstva zgrada i druge propisane zahtjeve i uvjete." Također, članak 54. stavak 1, propisuje: "Izvođač je dužan graditi u skladu s građevinskom dozvolom, ovim Zakonom, tehničkim propisima, posebnim propisima i pravilima struke." Vezano za obveze stručnog nadzora, u članku 58., stavak 1, točka 1, se navodi: "Nadzorni inženjer dužan je u provedbi stručnog nadzora građenja nadzirati građenje tako da bude u skladu s građevinskom dozvolom, odnosno glavnim projektom, ovim Zakonom, posebnim propisima i pravilima struke." U kontekstu postupanja po Pravilniku o biciklističkoj infrastrukturi (NN br. 28/2016), to konkretno znači da projektant treba izraditi projekt u skladu s Pravilnikom, a izvođač izvesti radove prema izrađenom projektu. Nadzorni inženjer nadzire građenje i provjerava da li izvođač radova izvodi radove prema projektu. Stoga je cijelo projektno rješenje i njegova izvedba, pa tako i problematika odabira vrste naprava za parkiranje i njihove ugradnje, u nadležnosti i odgovornosti navedenih sudionika u gradnji.
2 MARIJA LOZO UJEVIĆ UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 3.Prihvatljivost operacije/projekta           Poštovani, potencijalni prijavitelj ima spreman projekt rekonstrukcije nerazvrstane ceste koji uključuje cjelovito asfaltiranje uz izgradnju i opremanje biciklističke infrastrukture na istoj prometnici. Može li se takav projekt smatrati prihvatljivim ili će biti potrebno izuzeti isključivo dio koji se odnosi na biciklističku infrastrukturu i zasebno ga prijaviti i provoditi? Primljeno na znanje Sukladno točki 4. Prihvatljivost aktivnosti Uputa za prijavitelje, prihvatljiv je projekt koji se odnosi na biciklističku infrastrukturu. Pod biciklističku infrastrukturu spadaju, u skladu s člankom 3., Pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi (NN 28/16): 1. Biciklističke prometnice – biciklističke ceste, biciklistički putovi, biciklističke staze, biciklističke trake i biciklističko-pješačke staze; 2. Prometna-signalizacija i oprema; 3. Parkirališta za bicikle i njihova oprema; 4. Spremišta za pohranu bicikla; 5. Sustav javnih bicikala. Od navedene biciklističke infrastrukture, Pozivom nisu prihvatljiva ulaganja u biciklističke trake.
3 MARIJA LOZO UJEVIĆ UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 3.Prihvatljivost operacije/projekta           Poštovani, hoće li na pozivu biti prihvatljivo prijaviti više od 1 biciklističke prometnice na području jedne JLS? Ako da, hoće li isto trebati prijaviti kao zasebne projektne prijedloge ili objedinjene Primljeno na znanje Sukladno točki 2. Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja Uputa za prijavitelje, jedan prijavitelj može podnijeti najviše jedan projektni prijedlog u okviru Poziva. Nadalje, unutar projektnog prijedloga moguće je prijaviti više dionica iste biciklističke prometnice ili prometnice koje su dio mreže biciklističkih prometnica, pod uvjetom da zajedno čine jedinstvenu mrežu koja omogućuje kontinuitet biciklističkog putovanja..
4 MARIN PALADIN UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja Koliko je meni poznato, JLS nemaju ingerenciju za obavljanje radova na koridorima državnih, županijskih i lokalnih cesta, a one bi možda bile u mnogim slučajevima najzanimljive za izgradnju biciklističke infrastrukture. JLS u vlasništvu imaju nerazvrstane ceste, ali pitanje je koliko će biti zanimljivo JLS-ovima provoditi projekte na nerazvrstanim cestama, odnosno koliko će korisnika biti na takvim biciklističkim stazama (jedan od pokazatelja rezultata iz poziva). Bilo bi dobro prilagoditi uvjete poziva tako da se potakne suradnja između JLS i županijskih uprava za ceste, odnosno Hrvatskih cesta. Također, mislim da je ovo dobra prilika da se saniraju katastrofalno opasne dionice cesta s odvodnim kanalima i betonskim mostovima preko njih, kojih je puna kontinentalna ruralna Hrvatska. Zacjevljenjem i zatrpavanjem takvih kanala, povećala bi se sigurnost prometa i stvorila nova površina za izgradnju biciklističkih staza i nogostupa. Djelomično prihvaćen U sklopu predmetnog Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava će biti dodana mogućnost prijave projektnog prijedloga u partnerstvu s županijskim upravama za ceste. Nadalje, sukladno Zakonu o cestama (NN 84/2011., 18/2013., 22/2013., 54/2013., 148/2013., 92/2014., 110/2019., 144/2021., 114/2022., 114/2022., 4/2023., 133/2023.) državne ceste su javne ceste koje imaju funkciju povezivanja Republike Hrvatske u europski prometni sustav, ostvarivanja kontinuiteta E-ceste prometnog povezivanja regija Republike Hrvatske, prometnog povezivanja sjedišta županija međusobno, povezivanja sjedišta županija s većim regionalnim sjedištima susjednih država (gradovi veći od 100.000 stanovnika), omogućavanja tranzitnog prometa, koje čine cestovnu okosnicu velikih otoka i kojima se ostvaruje kontinuitet državnih cesta kroz gradove, dok su ulaganja putem predmetnog Poziva lokalnog karaktera u svrhu poticanja korištenja bicikala u obavljanju svakodnevnih poslova. Prijedlog o potrebi sanacije opasnih dionica cesta s odvodnim kanalima i betonskim mostovima preko njih, te potrebe njihovog zacjeljivanja je primljen na znanje.
5 RAZVOJNA AGENCIJA VUKOVARSKO-SRIJEMSKE ŽUPANIJE UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja Molimo dodati mogućnost prijave projekta u partnerstvu sa županijskim upravama za ceste zbog vlasništva na već izrađenoj projektno-tehničkoj dokumentaciji za biciklističku infrastrukturu koja bi bila predmet prijave na ovaj poziv. Prihvaćen U sklopu predmetnog Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava će biti dodana mogućnost prijave projektnog prijedloga u partnerstvu s županijskim upravama za ceste.
6 ZDRAVKO MUSA UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 1.Opće informacije Vezano uz pokazatelj rezultata "RCR64 - Godišnji broj korisnika infrastrukture namijenjene vožnji biciklom" možda bi bilo dobro da se zainteresiranim prijaviteljima na natječaj olakša priprema prijave odnosno određivanje ciljne vrijednosti ovog pokazatelja navođenjem barem jednog primjera metodologije procjene godišnjeg broja biciklista. Naime kao izvor provjere navedeno je "npr. korištenje brojača bicikala" što se pretpostavljam odnosi na fizički uređaj odnosno elektronski brojač koji je naveden i kao prihvatljiva aktivnost/trošak koji se može nabaviti i instalirati kroz provedbu projekta. Ali da bi se došlo do relevantne procjene ciljne vrijednosti potrebno je na određeni način procijeniti sadašnji broj biciklista na predmetnoj relaciji što se može postići kroz sljedeći primjer metodologije koja se može implementirati kroz tekst natječaja ili navesti kao primjer na informativnim radionicama: RCR64 - Godišnji broj korisnika infrastrukture namijenjene vožnji biciklom Opis: Pokazateljem se mjeri godišnji broj korisnika namjenske biciklističke infrastrukture u godini nakon fizičkog završetka intervencije. Ciljna vrijednost pokazatelja procjenjuje se kao godišnji broj korisnika infrastrukture na osnovu brojanja biciklista prije početka provedbe projekta (najmanje 3 uzastopna radna dana, u vršnim satima između 8 i 9 ili od 15 do 16 sati) te se ciljna vrijednost procjenjuje na osnovu procjene očekivanog povećanja godišnjeg broja korisnika nakon fizičkog završetka projekta. Ostvarenje pokazatelja se dokazuje na osnovu brojanja biciklista nakon fizičkog završetka projekta (najmanje 3 uzastopna radna dana, u vršnim satima između 8 i 9 ili od 15 do 16 sati) kako bi se utvrdio godišnji broj korisnika modernizirane/izgrađene biciklističke infrastrukture. Napomena: kod izračuna godišnjeg broja biciklista svakako treba uzeti u obzir godišnja doba, broj radnih dana godišnje, prilagoditi vršne sate specifičnostima lokacije (npr. jesu li vršni sati od 7 do 9 ujutro ili od 7 do 8) i sl. Primjenom ovakve metodologije može se relevantnije odrediti ciljnu vrijednost pokazatelja te i brže dokazati njeno ostvarenje bez možebitno nepotrebnih troškova ulaganja u elektronske brojače biciklista. Reference: primjeri natječaja za financiranje biciklističke infrastrukture iz Slovenije https://www.eu-skladi.si/sl/dokumenti/ctn/vsebinska-izhodisca-ctn-pn-4-4-v101.pdf https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/10/Vsebinska_izhodisca_CTN_RSO2.8_13092023.pdf Nije prihvaćen U okviru ovog Poziva, prijavitelju je ostavljena mogućnost samostalnog definiranja metodologije za određivanje ciljne vrijednosti pokazatelja, uz prilagodbu specifičnostima projektnih aktivnosti, lokacije na kojoj će se provoditi projekt te ostalim relevantnim čimbenicima. Važno je da metodologija bude jasno obrazložena i utemeljena na realnim uvjetima i potrebama specifičnog projekta. Vezano za utvrđivanje ostvarene vrijednosti pokazatelja napominjemo da je korištenje brojača bicikala navedeno kao primjer načina dokazivanja ostvarene ciljne vrijednosti pokazatelja. Ciljnu vrijednosti pokazatelja moguće je dokazati i na drugi način, što se i navodi u Pozivu: "...Korisnik (je) dužan opisati način / metodu kojom su utvrđene ostvarene vrijednosti pokazatelja..."
7 OPĆINA DUBROVAČKO PRIMORJE UPUTE ZA PRIJAVITELJE 1. VRIJEDNOST ZA NOVAC KOJU PROJEKT NUDI smatramo da bi trebalo sljedeće: Poštovani, Iako je pokazatelj fiksan molimo da razmislite o uvođenju novog ili pak formulaciji postojećeg na način da uključi sve intervencije na koje vatrogasci izlaze. Naime vatrogasna zajednica (društvo i javna postrojba) jedne male Općine u brdsko planinskom području koje se proteže na oko 220km2 površine a ujedno koju dijeli jedina i najprometnija prometnica (magistrala) koja povezuje jug Hrvatske, te vodi prema zemljama koje nisu članice EU, kontinuirano ima i druge intervencije te izlazak i tijekom prometnih nesreća na istoj. Ujedno vatrogasna društva prevoze vodu do najudaljenijih naselja u Općini a na moru imaju i vatrogasni brod za raznorazne intervencije, od požara, onečišćenja mora,..itd.. Ujedno izlaze i na intervencije u okolnim Općinama. Kao primjer nastavku dajemo uvid u različite intervencije u zadnje 3 godine na brdsko planinskom području Općine Dubrovačko primorje: INTERVENCIJE - DVD SLANO 2022: Požari: 16 Prometne nesrece: 11 Tehničke intervencije: 2 2023: Požari: 10 Prometne nesrece: 15 Tehničke intervencije: 3 2024: Požari: 8 Prometne nesrece: 4 Tehničke intervencije: 47 INTERVENCIJE - JAVNA VATROGASNA POSTROJBA 2022: Požari: 32 Prometne nesrece: 18 Tehničke intervencije: 17 2023: Požari: 17 Prometne nesrece: 10 Tehničke intervencije: 45 2024: Požari: 10 Prometne nesrece: 8 Tehničke intervencije: 51 1 Nije prihvaćen Komentar nije primjenjiv s obzirom da se u sklopu predmetnog Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava financiraju ulaganja u razvoj biciklističke infrastrukture.
8 OPĆINA DUBROVAČKO PRIMORJE UPUTE ZA PRIJAVITELJE Prijavitelj u sklopu ovog Poziva je - Molimo da se u skladu s njihovim djelovanjem pod moguće prijavitelje dodaju i Jedinice područne (regionalne) samouprave, odnosno županije ukoliko projekt provode na području prihvatljivih jedinica lokalne samouprave, odnosno na području brdsko planinskih i potpomognutih područja Nije prihvaćen Prihvatljivi prijavitelji u sklopu predmetnog Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava su jedinice lokalne samouprave sa statusom potpomognutog ili/i brdsko-planinskog područja u Republici Hrvatskoj na kojima se projekt provodi. Nadalje, Uputama za prijavitelje će biti dodana mogućnost prijave u partnerstvu s županijskim upravama za ceste. Sukladno Zakonu o cestama (NN 84/2011., 18/2013., 22/2013., 54/2013., 148/2013., 92/2014., 110/2019., 144/2021., 114/2022., 114/2022., 4/2023., 133/2023.) županijska uprava za ceste je ustanova za upravljanje, građenje, rekonstrukciju i održavanje županijskih i lokalnih cesta. S obzirom na navedeno mišljenja smo da kriterij prihvatljivosti prijavitelja adekvatno postavljen.
9 IVO KOLA UPUTE ZA PRIJAVITELJE Prijavitelj u sklopu ovog Poziva je - Molimo da se u skladu s njihovim djelovanjem pod moguće prijavitelje dodaju i Jedinice područne (regionalne) samouprave, odnosno županije ukoliko projekt provode na području prihvatljivih jedinica lokalne samouprave, odnosno na području brdsko planinskih i potpomognutih područja Nije prihvaćen Prihvatljivi prijavitelji u sklopu predmetnog Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava su jedinice lokalne samouprave sa statusom potpomognutog ili/i brdsko-planinskog područja u Republici Hrvatskoj na kojima se projekt provodi. Nadalje, Uputama za prijavitelje će biti dodana mogućnost prijave u partnerstvu s županijskim upravama za ceste. Sukladno Zakonu o cestama (NN 84/2011., 18/2013., 22/2013., 54/2013., 148/2013., 92/2014., 110/2019., 144/2021., 114/2022., 114/2022., 4/2023., 133/2023.) županijska uprava za ceste je ustanova za upravljanje, građenje, rekonstrukciju i održavanje županijskih i lokalnih cesta. S obzirom na navedeno mišljenja smo da kriterij prihvatljivosti prijavitelja adekvatno postavljen.
10 IVO KOLA UPUTE ZA PRIJAVITELJE 1. VRIJEDNOST ZA NOVAC KOJU PROJEKT NUDI smatramo da bi trebalo sljedeće: Poštovani, Iako je pokazatelj fiksan molimo da razmislite o uvođenju novog ili pak formulaciji postojećeg na način da uključi sve intervencije na koje vatrogasci izlaze. Naime vatrogasna zajednica (društvo i javna postrojba) jedne male Općine u brdsko planinskom području koje se proteže na oko 220km2 površine a ujedno koju dijeli jedina i najprometnija prometnica (magistrala) koja povezuje jug Hrvatske, te vodi prema zemljama koje nisu članice EU, kontinuirano ima i druge intervencije te izlazak i tijekom prometnih nesreća na istoj. Ujedno vatrogasna društva prevoze vodu do najudaljenijih naselja u Općini a na moru imaju i vatrogasni brod za raznorazne intervencije, od požara, onečišćenja mora,..itd.. Ujedno izlaze i na intervencije u okolnim Općinama. Kao primjer nastavku dajemo uvid u različite intervencije u zadnje 3 godine na brdsko planinskom području Općine Dubrovačko primorje: INTERVENCIJE - DVD SLANO 2022: Požari: 16 Prometne nesrece: 11 Tehničke intervencije: 2 2023: Požari: 10 Prometne nesrece: 15 Tehničke intervencije: 3 2024: Požari: 8 Prometne nesrece: 4 Tehničke intervencije: 47 INTERVENCIJE - JAVNA VATROGASNA POSTROJBA 2022: Požari: 32 Prometne nesrece: 18 Tehničke intervencije: 17 2023: Požari: 17 Prometne nesrece: 10 Tehničke intervencije: 45 2024: Požari: 10 Prometne nesrece: 8 Tehničke intervencije: 51 Nije prihvaćen Komentar nije primjenjiv s obzirom da se u sklopu predmetnog Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava financiraju ulaganja u razvoj biciklističke infrastrukture.