Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedlog pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o provedbi intervencije 75.01. Uspostava mladih poljoprivrednika iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027.
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | OPG NAŠA FARMA, MATEA ALUJEVIĆ, RADUČ 37 F, RADUČ, LOVINAC | PRAVILNIK, Članak 7. | Poštovani, Ljubazno Vas molim da ponovno razmotrite mogućnost prijave korisnika mjere 6.1.1. na navedeni natječaj. Također, molim Vas da me uputite na članak, zakon, pravilnik ili drugi relevantni propis kojim je određeno da korisnici iz prethodnog razdoblja nisu prihvatljivi prijavitelji na natječaj u novom razdoblju. S poštovanjem | Nije prihvaćen | Člankom 75. Uredbe (EU) br. 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća od 2. prosinca 2021. o utvrđivanju pravila o potpori za strateške planove koje izrađuju države članice u okviru zajedničke poljoprivredne politike (strateški planovi u okviru ZPP-a) i koji se financiraju iz Europskog fonda za jamstva u poljoprivredi (EFJP) i Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU) br. 1305/2013 i (EU) br. 1307/2013 Europskog parlamenta i Vijeća (SL L 435, 6.12.2021.) propisano je da se potpora dodjeljuje za početak poslovanja, ako je korisnik već dobio potporu za početak poslovanja kroz tip operacije 6.1.1. iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. ne može ponovno dobiti potporu za pokretanje poslovanja. |
2 | OPG LEON MEĐIMUREC, LEON MEĐIMUREC, KOLEDINEC 65, KOLEDINEC, RASINJA | PRAVILNIK, Članak 6. | Sukladno kriteriju odabira za intervenciju 75.01. prema kriteriju 1. Ekonomska veličina poljoprivrednog gospodarstva (EUR-a SO), smatram kako bi se bodovanje za ekonomske razrede trebalo promijeniti prema prvom planu natječaja. Znači, što je veća ekonomska veličina, da ona nosi veći broj bodova. Time bi se spriječilo rascjepanje gospodarstava i manja je vjerojatnost da će poljoprivrednici nakon razdoblja od 3 do 5 godina prestati se baviti poljoprivrednom proizvodnjom. | Nije prihvaćen | Kriteriji odabira prošli su proceduru mišljenja članova Odbora za praćenje SP ZPP-a te su kao takvi relevantni. Prednost u kriterijima odabira za poljoprivredna gospodarstva s manjom ekonomskom veličinom proizišla je iz činjenice da su takva gospodarstva ekonomski i financijski slabije održiva te im je potpora potrebna za jačanje i održivost proizvodnje. |
3 | DANIJEL RADMAN | PRAVILNIK, Članak 1. | Traži se da tekst članka 5. stavak 11. ostane na snazi kakav je i prema trenutno važećem pravilniku, a to je: "(11) Agencija za plaćanja može u svakom trenutku postupka dodjele potpore, provedbe projekta i tijekom tri godine nakon konačne isplate donijeti odluku kojom će odbiti zahtjev korisnika, umanjiti potporu, odnosno zatražiti povrat djelomičnog ili cjelokupnog iznosa sredstava, u slučaju da korisnik ne ispunjava obveze propisane ovim Pravilnikom, natječajem ili drugim primjenjivim nacionalnim propisima ili propisima Europske unije." I ove 3 godine su previše a kamo li 5. U 5 godina se svašta dogodi i promjeni a vi mijenjate uvjete iz dana u dan kako se kome sprdne, nitko ne pita kako je nama. Nemojte se ljutiti ali ja ne mogu da ne pitam šta je sa glavom? Na ovaj način ćete uništiti kompletnu poljoprivredu. | Prihvaćen | Stavak je izmijenjen i sada glasi: „Agencija za plaćanja može u svakom trenutku postupka dodjele potpore, provedbe projekta i tijekom tri godine nakon konačne isplate donijeti odluku kojom će odbiti zahtjev korisnika, umanjiti potporu, odnosno zatražiti povrat djelomičnog ili cjelokupnog iznosa sredstava, ako korisnik ne ispunjava obveze propisane ovim Pravilnikom, natječajem ili drugim primjenjivim nacionalnim propisima ili propisima Europske unije.“ |
4 | GORDANA RADMAN | PRAVILNIK, Članak 1. | Traži se da tekst članka 5. stavak 11. ostane na snazi kakav je i prema trenutno važećem pravilniku, a to je: "(11) Agencija za plaćanja može u svakom trenutku postupka dodjele potpore, provedbe projekta i tijekom tri godine nakon konačne isplate donijeti odluku kojom će odbiti zahtjev korisnika, umanjiti potporu, odnosno zatražiti povrat djelomičnog ili cjelokupnog iznosa sredstava, u slučaju da korisnik ne ispunjava obveze propisane ovim Pravilnikom, natječajem ili drugim primjenjivim nacionalnim propisima ili propisima Europske unije." Sa ovakvim načinom samo će se još više smanjiti i ovako mali broj mladih poljoprivrednika. Ostavite kako je bilo jer mladi poljoprivrednici i ovako rade u neizvjesnosti od tržišta, klime, cijena, birokracije ...itd.i. i nikako ih ne treba još dodatno demotivirati! | Prihvaćen | Stavak je izmijenjen i sada glasi: „Agencija za plaćanja može u svakom trenutku postupka dodjele potpore, provedbe projekta i tijekom tri godine nakon konačne isplate donijeti odluku kojom će odbiti zahtjev korisnika, umanjiti potporu, odnosno zatražiti povrat djelomičnog ili cjelokupnog iznosa sredstava, ako korisnik ne ispunjava obveze propisane ovim Pravilnikom, natječajem ili drugim primjenjivim nacionalnim propisima ili propisima Europske unije.“ |
5 | RADMAN, TEO RADMAN, GORNJI NIKŠIĆ 74 B, GORNJI NIKŠIĆ, SLUNJ | PRAVILNIK, Članak 1. | Traži se da tekst članka 5. stavak 11. ostane na snazi kakav je i prema trenutno važećem pravilniku, a to je: "(11) Agencija za plaćanja može u svakom trenutku postupka dodjele potpore, provedbe projekta i tijekom tri godine nakon konačne isplate donijeti odluku kojom će odbiti zahtjev korisnika, umanjiti potporu, odnosno zatražiti povrat djelomičnog ili cjelokupnog iznosa sredstava, u slučaju da korisnik ne ispunjava obveze propisane ovim Pravilnikom, natječajem ili drugim primjenjivim nacionalnim propisima ili propisima Europske unije." Produljenje roka na 5 godina meni kao mladom poljoprivredniku znatno povećava troškove i rizik poslovanja. Meni nitko ne garantira da u slijedećih 5 godina neće doći do nove pandemije, prirodne katastrofe, da se neću razboliti, ozlijediti ili iz bilo kojeg drugog razloga biti onemogućen ispunjavati obaveze propisane ovim pravilnikom. Ova promjena radi toga jako negativno utječe na one kojima su potpore naj potrebnije bez nekog dobrog razloga. Ljudi koji se prijavljuju na ovakve natječaje nerijetko ulaže iznimne količine vremena, novaca i truda te preuzimaju na sebe velike rizike u pokušaju da naprave nešto pozitivno za zajednicu i nema nikakvog smisla da nam se otežava na ovakav način. | Prihvaćen | Stavak je izmijenjen i sada glasi: „Agencija za plaćanja može u svakom trenutku postupka dodjele potpore, provedbe projekta i tijekom tri godine nakon konačne isplate donijeti odluku kojom će odbiti zahtjev korisnika, umanjiti potporu, odnosno zatražiti povrat djelomičnog ili cjelokupnog iznosa sredstava, ako korisnik ne ispunjava obveze propisane ovim Pravilnikom, natječajem ili drugim primjenjivim nacionalnim propisima ili propisima Europske unije.“ |
6 | ALAN MIKELIĆ | PRAVILNIK, Članak 1. | Traži se da tekst članka 5. stavak 11. ostane na snazi kakav je i prema trenutno važećem pravilniku, a to je: "(11) Agencija za plaćanja može u svakom trenutku postupka dodjele potpore, provedbe projekta i tijekom tri godine nakon konačne isplate donijeti odluku kojom će odbiti zahtjev korisnika, umanjiti potporu, odnosno zatražiti povrat djelomičnog ili cjelokupnog iznosa sredstava, u slučaju da korisnik ne ispunjava obveze propisane ovim Pravilnikom, natječajem ili drugim primjenjivim nacionalnim propisima ili propisima Europske unije." Obzirom da je Pravilnik već dulje vrijeme objavljen, a obrazloženje za promjenu ovog stavka nije niti ponuđeno, te sami potencijalni korisnici većinom ne prate naknadne promjene Pravilnika, a također i zbog kratkog roka trajanja esavjetovanja neće stići biti upućeni u izmjene te će se oslanjati na inicijalni Pravilnik traži se da ostane po "starome" koje ide u korist budućem korisniku. Dodatno, na prvotnome e savjetovanju za ovu intervenciju, nitko nije imao prigovor na tadašnji stavak spomenutog članka iz čega se da zaključiti da su se sa tada iznesenim sadržajem članka, svi se slagali, a unošenje ovakve izmjene naknadno se može smatrati unošenjem informacije za koju se zna da većina neće zamijetiti jer da je isto bila prvotna nakana, novoželjeni tekst bi se u ta vremena već implementirao. Shodno svemu navedenome, traži se da stavak spomenutog članak ostane na snazi kakav je i do sada. Izmjenom tog članka bi se snažnije odrazilo o džep mladim poljoprivrednicima koji za svo vrijeme trajanja obaveze moraju plaćati doprinose o svome trošku koji iznose preko 200 eura mjesečno, samim time se umanjuje vrijednost natječaja, a to nisu jedini troškovi i rizici koji se povećavaju s vremenskim produljenjem. | Prihvaćen | Stavak je izmijenjen i sada glasi: „Agencija za plaćanja može u svakom trenutku postupka dodjele potpore, provedbe projekta i tijekom tri godine nakon konačne isplate donijeti odluku kojom će odbiti zahtjev korisnika, umanjiti potporu, odnosno zatražiti povrat djelomičnog ili cjelokupnog iznosa sredstava, ako korisnik ne ispunjava obveze propisane ovim Pravilnikom, natječajem ili drugim primjenjivim nacionalnim propisima ili propisima Europske unije.“ |
7 | CENTAR ZA EU FONDOVE I EDUKACIJE RASTOKE, OBRT ZA RAČUNOVODSTVENE USLUGE I PRIPREMU POSLOVNIH PLANOVA, VL. IVANA PAVIĆ, SLUNJ, TRG ZRINSKIH I FRANKOPANA 23 | PRAVILNIK, Članak 1. | Traži se da tekst članka 5. stavak 11. ostane na snazi kakav je i prema trenutno važećem pravilniku, a to je: "(11) Agencija za plaćanja može u svakom trenutku postupka dodjele potpore, provedbe projekta i tijekom tri godine nakon konačne isplate donijeti odluku kojom će odbiti zahtjev korisnika, umanjiti potporu, odnosno zatražiti povrat djelomičnog ili cjelokupnog iznosa sredstava, u slučaju da korisnik ne ispunjava obveze propisane ovim Pravilnikom, natječajem ili drugim primjenjivim nacionalnim propisima ili propisima Europske unije." Obzirom da je Pravilnik već dulje vrijeme objavljen, a obrazloženje za promjenu ovog stavka nije niti ponuđeno, te sami potencijalni korisnici većinom ne prate naknadne promjene Pravilnika, a također i zbog kratkog roka trajanja esavjetovanja neće stići biti upućeni u izmjene te će se oslanjati na inicijalni Pravilnik traži se da ostane po "starome" koje ide u korist budućem korisniku. Dodatno, na prvotnome e savjetovanju za ovu intervenciju, nitko nije imao prigovor na tadašnji stavak spomenutog članka iz čega se da zaključiti da su se sa tada iznesenim sadržajem članka, svi se slagali, a unošenje ovakve izmjene naknadno se može smatrati unošenjem informacije za koju se zna da većina neće zamijetiti jer da je isto bila prvotna nakana, novoželjeni tekst bi se u ta vremena već implementirao. Shodno svemu navedenome, traži se da stavak spomenutog članak ostane na snazi kakav je i do sada. | Prihvaćen | Stavak je izmijenjen i sada glasi: „Agencija za plaćanja može u svakom trenutku postupka dodjele potpore, provedbe projekta i tijekom tri godine nakon konačne isplate donijeti odluku kojom će odbiti zahtjev korisnika, umanjiti potporu, odnosno zatražiti povrat djelomičnog ili cjelokupnog iznosa sredstava, ako korisnik ne ispunjava obveze propisane ovim Pravilnikom, natječajem ili drugim primjenjivim nacionalnim propisima ili propisima Europske unije.“ |
8 | NIKOLA TUSTANOVSKI | PRAVILNIK | Smatram da bi bilo opravdano podići dobnu granicu nositelja s 5 na 7 godina, jer je proteklo značajno vrijeme bez održavanja ovog natječaja. Tijekom tog razdoblja, mnogi poljoprivrednici, koji su ispunjavali uvjete za sudjelovanje u natječaju prema ranijim pravilima, izgubili su priliku da se prijave i iskoriste ovu mjeru. Osim toga, uzimajući u obzir dinamičnst poljoprivredne proizvodnje i često teške uvjete u kojima mali poljoprivrednici posluju, potrebno je omogućiti većem broju nositelja gospodarstava pristup ovoj mjeri, posebno onima koji su ušli u proizvodnju u posljednjih nekoliko godina. Mjera bi trebala pružiti podršku i onima koji su tek nedavno ušli u sektor, ali imaju ambiciju i kapacitete za daljnji razvoj svojih gospodarstava. Povećanjem granice na 7 godina omogućili bi se povoljniji uvjeti za mlade poljoprivrednike i smanjili negativni efekti koje je izazvao dug period bez natječaja, čime bi se postigao pravičan pristup mjeri za sve koji imaju potencijal za uspješan razvoj u poljoprivredi. | Nije prihvaćen | Navedeni uvjet prihvatljivosti korisnika propisan je Strateškim planom Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027. i nije ga moguće mijenjati u ovom trenutku. U prethodnom programskom razdoblju navedeni uvjet je bio dvije godine, stoga se podizanjem granice na pet godina izišlo u susret mladim poljoprivrednicima. |