Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije ELEKTROINSTALATER/ELEKTROINSTALATERKA u sektoru ELEKTROTEHNIKA I RAČUNARSTVO
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | ODLUKU , 4. ZAVRŠNI RAD | Predlažemo jasno isticanje informacije o naučničkom ispitu kao dijelu obrane završnog rada, odnosno uvrštavanje informacije da je uvjet za stjecanje kvalifikacije izrađen i obranjen završni rad čiji je sastavni dio naučnički ispit. | Nije prihvaćen | Sukladno članku 62. Zakona o obrtu, strukovno obrazovanje za vezane obrte završava izradom i obranom završnog rada, koji uključuje naučnički ispit. Naučnički ispit sastoji se od izvedbe radne probe u okviru složenijeg ispitnog zadatka, pri čemu se provjeravaju praktične vještine i razina samostalnosti potrebne za obavljanje poslova određenog obrta. Budući da naukovanje predstavlja samo jedan od oblika strukovnog obrazovanja, nije potrebno posebno naglašavati naučnički ispit kao dio završnog rada u kurikulu koji obuhvaća različite oblike obrazovanja. Naučnički ispit već je reguliran posebnim propisima, koji definiraju sve potrebne odredbe za njegovo provođenje. |
2 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | 3.4 IZBORNI DIO – INSTALACIJE FOTONAPONSKIH SUSTAVA, 3. RAZRED | Predlažemo za sve izborne module sljedeće izmjene: - pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu predlažemo sljedeći izmijenjeni tekst: Učenje temeljeno na radu provodi se naukovanjem kod licenciranog poslodavca, odnosno u Regionalnom centru kompetentnosti (gdje je primjenjivo) ili u ustanovi uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za obrt. Navedenim su obuhvaćene sve mogućnosti učenja temeljenog na radu čime se osigurava obrazovanje za kvalifikacije potrebne tržištu rada. Ishodi učenja temeljenog na radu se usklađuju između ustanove i licenciranog poslodavca. -pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula predlažemo sljedeću nadopunu: Okruženje kod LICENCIRANOG poslodavca, regionalni centar kompetentnosti, školska specijalizirana učionica/praktikum… Također, napominjemo da se ishodi učenja usklađuju između škole i poslodavca. | Djelomično prihvaćen | Prijedlog promjene teksta pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu se ne prihvaća jer je ograničavajući i ne omogućuje poslodavcima koji ispunjavaju uvjete za izvođenje učenja temeljenog na radu sudjelovanje u obrazovanju učenika. Prijedlog promjena pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje potrebni za realizaciju modula djelomično se prihvaća i glasi: " Okruženje za ostvarivanje ishoda učenja uključuje širok spektar mogućnosti koje se prilagođavaju potrebama učenika i kvalifikacija. To okruženje može obuhvaćati licenciranog poslodavca, regionalni centar kompetentnosti (gdje je primjenjivo), školsku učionicu, specijaliziranu učionicu ili praktikum, kao i učenje temeljeno na radu kod poslodavca. Ishodi učenja ostvaruju se kroz različite oblike aktivnosti, a oni vezani za učenje temeljeno na radu izvan škole usklađuju se između škole i poslodavca." |
3 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | 3.4 IZBORNI DIO – INSTALACIJE FOTONAPONSKIH SUSTAVA, 2. RAZRED | Predlažemo za sve izborne module sljedeće izmjene: - pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu predlažemo sljedeći izmijenjeni tekst: Učenje temeljeno na radu provodi se naukovanjem kod licenciranog poslodavca, odnosno u Regionalnom centru kompetentnosti (gdje je primjenjivo) ili u ustanovi uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za obrt. Navedenim su obuhvaćene sve mogućnosti učenja temeljenog na radu čime se osigurava obrazovanje za kvalifikacije potrebne tržištu rada. Ishodi učenja temeljenog na radu se usklađuju između ustanove i licenciranog poslodavca. -pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula predlažemo sljedeću nadopunu: Okruženje kod LICENCIRANOG poslodavca, regionalni centar kompetentnosti, školska specijalizirana učionica/praktikum… Također, napominjemo da se ishodi učenja usklađuju između škole i poslodavca. | Djelomično prihvaćen | Prijedlog promjene teksta pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu se ne prihvaća jer je ograničavajući i ne omogućuje poslodavcima koji ispunjavaju uvjete za izvođenje učenja temeljenog na radu sudjelovanje u obrazovanju učenika. Prijedlog promjena pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje potrebni za realizaciju modula djelomično se prihvaća i glasi: " Okruženje za ostvarivanje ishoda učenja uključuje širok spektar mogućnosti koje se prilagođavaju potrebama učenika i kvalifikacija. To okruženje može obuhvaćati licenciranog poslodavca, regionalni centar kompetentnosti (gdje je primjenjivo), školsku učionicu, specijaliziranu učionicu ili praktikum, kao i učenje temeljeno na radu kod poslodavca. Ishodi učenja ostvaruju se kroz različite oblike aktivnosti, a oni vezani za učenje temeljeno na radu izvan škole usklađuju se između škole i poslodavca." |
4 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | 3.3 IZBORNI DIO - ELEKTROMONTAŽA, 3. RAZRED | Predlažemo za sve izborne module sljedeće izmjene: - pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu predlažemo sljedeći izmijenjeni tekst: Učenje temeljeno na radu provodi se naukovanjem kod licenciranog poslodavca, odnosno u Regionalnom centru kompetentnosti (gdje je primjenjivo) ili u ustanovi uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za obrt. Navedenim su obuhvaćene sve mogućnosti učenja temeljenog na radu čime se osigurava obrazovanje za kvalifikacije potrebne tržištu rada. Ishodi učenja temeljenog na radu se usklađuju između ustanove i licenciranog poslodavca. -pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula predlažemo sljedeću nadopunu: Okruženje kod LICENCIRANOG poslodavca, regionalni centar kompetentnosti, školska specijalizirana učionica/praktikum… Također, napominjemo da se ishodi učenja usklađuju između škole i poslodavca. | Djelomično prihvaćen | Prijedlog promjene teksta pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu se ne prihvaća jer je ograničavajući i ne omogućuje poslodavcima koji ispunjavaju uvjete za izvođenje učenja temeljenog na radu sudjelovanje u obrazovanju učenika. Prijedlog promjena pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje potrebni za realizaciju modula djelomično se prihvaća i glasi: " Okruženje za ostvarivanje ishoda učenja uključuje širok spektar mogućnosti koje se prilagođavaju potrebama učenika i kvalifikacija. To okruženje može obuhvaćati licenciranog poslodavca, regionalni centar kompetentnosti (gdje je primjenjivo), školsku učionicu, specijaliziranu učionicu ili praktikum, kao i učenje temeljeno na radu kod poslodavca. Ishodi učenja ostvaruju se kroz različite oblike aktivnosti, a oni vezani za učenje temeljeno na radu izvan škole usklađuju se između škole i poslodavca." |
5 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | 3.3 IZBORNI DIO - ELEKTROMONTAŽA, 2. RAZRED | Predlažemo za sve izborne module sljedeće izmjene: - pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu predlažemo sljedeći izmijenjeni tekst: Učenje temeljeno na radu provodi se naukovanjem kod licenciranog poslodavca, odnosno u Regionalnom centru kompetentnosti (gdje je primjenjivo) ili u ustanovi uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za obrt. Navedenim su obuhvaćene sve mogućnosti učenja temeljenog na radu čime se osigurava obrazovanje za kvalifikacije potrebne tržištu rada. Ishodi učenja temeljenog na radu se usklađuju između ustanove i licenciranog poslodavca. -pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula predlažemo sljedeću nadopunu: Okruženje kod LICENCIRANOG poslodavca, regionalni centar kompetentnosti, školska specijalizirana učionica/praktikum… Također, napominjemo da se ishodi učenja usklađuju između škole i poslodavca. | Djelomično prihvaćen | Prijedlog promjene teksta pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu se ne prihvaća jer je ograničavajući i ne omogućuje poslodavcima koji ispunjavaju uvjete za izvođenje učenja temeljenog na radu sudjelovanje u obrazovanju učenika. Prijedlog promjena pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje potrebni za realizaciju modula djelomično se prihvaća i glasi: " Okruženje za ostvarivanje ishoda učenja uključuje širok spektar mogućnosti koje se prilagođavaju potrebama učenika i kvalifikacija. To okruženje može obuhvaćati licenciranog poslodavca, regionalni centar kompetentnosti (gdje je primjenjivo), školsku učionicu, specijaliziranu učionicu ili praktikum, kao i učenje temeljeno na radu kod poslodavca. Ishodi učenja ostvaruju se kroz različite oblike aktivnosti, a oni vezani za učenje temeljeno na radu izvan škole usklađuju se između škole i poslodavca." |
6 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | 3.2 IZBORNI DIO - ELEKTROINSTALACIJE, 3. RAZRED | Predlažemo za sve izborne module sljedeće izmjene: - pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu predlažemo sljedeći izmijenjeni tekst: Učenje temeljeno na radu provodi se naukovanjem kod licenciranog poslodavca, odnosno u Regionalnom centru kompetentnosti (gdje je primjenjivo) ili u ustanovi uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za obrt. Navedenim su obuhvaćene sve mogućnosti učenja temeljenog na radu čime se osigurava obrazovanje za kvalifikacije potrebne tržištu rada. Ishodi učenja temeljenog na radu se usklađuju između ustanove i licenciranog poslodavca. -pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula predlažemo sljedeću nadopunu: Okruženje kod LICENCIRANOG poslodavca, regionalni centar kompetentnosti, školska specijalizirana učionica/praktikum… Također, napominjemo da se ishodi učenja usklađuju između škole i poslodavca. | Djelomično prihvaćen | Prijedlog promjene teksta pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu se ne prihvaća jer je ograničavajući i ne omogućuje poslodavcima koji ispunjavaju uvjete za izvođenje učenja temeljenog na radu sudjelovanje u obrazovanju učenika. Prijedlog promjena pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje potrebni za realizaciju modula djelomično se prihvaća i glasi: " Okruženje za ostvarivanje ishoda učenja uključuje širok spektar mogućnosti koje se prilagođavaju potrebama učenika i kvalifikacija. To okruženje može obuhvaćati licenciranog poslodavca, regionalni centar kompetentnosti (gdje je primjenjivo), školsku učionicu, specijaliziranu učionicu ili praktikum, kao i učenje temeljeno na radu kod poslodavca. Ishodi učenja ostvaruju se kroz različite oblike aktivnosti, a oni vezani za učenje temeljeno na radu izvan škole usklađuju se između škole i poslodavca." |
7 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | 3.2 IZBORNI DIO - ELEKTROINSTALACIJE, 2. RAZRED | Predlažemo za sve izborne module sljedeće izmjene: - pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu predlažemo sljedeći izmijenjeni tekst: Učenje temeljeno na radu provodi se naukovanjem kod licenciranog poslodavca, odnosno u Regionalnom centru kompetentnosti (gdje je primjenjivo) ili u ustanovi uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za obrt. Navedenim su obuhvaćene sve mogućnosti učenja temeljenog na radu čime se osigurava obrazovanje za kvalifikacije potrebne tržištu rada. Ishodi učenja temeljenog na radu se usklađuju između ustanove i licenciranog poslodavca. -pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula predlažemo sljedeću nadopunu: Okruženje kod LICENCIRANOG poslodavca, regionalni centar kompetentnosti, školska specijalizirana učionica/praktikum… Također, napominjemo da se ishodi učenja usklađuju između škole i poslodavca. | Djelomično prihvaćen | Prijedlog promjene teksta pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu se ne prihvaća jer je ograničavajući i ne omogućuje poslodavcima koji ispunjavaju uvjete za izvođenje učenja temeljenog na radu sudjelovanje u obrazovanju učenika. Prijedlog promjena pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje potrebni za realizaciju modula djelomično se prihvaća i glasi: " Okruženje za ostvarivanje ishoda učenja uključuje širok spektar mogućnosti koje se prilagođavaju potrebama učenika i kvalifikacija. To okruženje može obuhvaćati licenciranog poslodavca, regionalni centar kompetentnosti (gdje je primjenjivo), školsku učionicu, specijaliziranu učionicu ili praktikum, kao i učenje temeljeno na radu kod poslodavca. Ishodi učenja ostvaruju se kroz različite oblike aktivnosti, a oni vezani za učenje temeljeno na radu izvan škole usklađuju se između škole i poslodavca." |
8 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | 3.1 OBVEZNI STRUKOVNI DIO, 3. RAZRED | Predlažemo za modul Izvođenje i održavanje elektroenergetskih instalacija sljedeće izmjene: - pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu predlažemo sljedeći izmijenjeni tekst: Učenje temeljeno na radu provodi se naukovanjem kod licenciranog poslodavca, odnosno u Regionalnom centru kompetentnosti (gdje je primjenjivo) ili u ustanovi uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za obrt. Navedenim su obuhvaćene sve mogućnosti učenja temeljenog na radu čime se osigurava obrazovanje za kvalifikacije potrebne tržištu rada. Ishodi učenja temeljenog na radu se usklađuju između ustanove i licenciranog poslodavca. -pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula predlažemo sljedeću nadopunu: Okruženje kod LICENCIRANOG poslodavca, regionalni centar kompetentnosti, školska specijalizirana učionica/praktikum… Također, napominjemo da se ishodi učenja usklađuju između škole i poslodavca. | Djelomično prihvaćen | Prijedlog promjene teksta pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu se ne prihvaća jer je ograničavajući i ne omogućuje poslodavcima koji ispunjavaju uvjete za izvođenje učenja temeljenog na radu sudjelovanje u obrazovanju učenika. Prijedlog promjena pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje potrebni za realizaciju modula djelomično se prihvaća i glasi: " Okruženje za ostvarivanje ishoda učenja uključuje širok spektar mogućnosti koje se prilagođavaju potrebama učenika i kvalifikacija. To okruženje može obuhvaćati licenciranog poslodavca, regionalni centar kompetentnosti (gdje je primjenjivo), školsku učionicu, specijaliziranu učionicu ili praktikum, kao i učenje temeljeno na radu kod poslodavca. Ishodi učenja ostvaruju se kroz različite oblike aktivnosti, a oni vezani za učenje temeljeno na radu izvan škole usklađuju se između škole i poslodavca." |
9 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | 3.1 OBVEZNI STRUKOVNI DIO, 3. RAZRED | Predlažemo za module Izvođenje i održavanje elektroenergetskih instalacija, Tehničko i poslovno upravljanje i komuniciranje, Složeni projektni zadatak, Primjena marketinga u malom poduzetništvu sljedeće nadopune: - pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu predlažemo sljedeći izmijenjeni tekst: Učenje temeljeno na radu provodi se i naukovanjem kod licenciranog poslodavca, odnosno u Regionalnom centru kompetentnosti (gdje je primjenjivo) ili u ustanovi uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za obrt. Navedenim su obuhvaćene sve mogućnosti učenja temeljenog na radu čime se osigurava obrazovanje za kvalifikacije potrebne tržištu rada. Ishodi učenja temeljenog na radu se usklađuju između ustanove i licenciranog poslodavca. -pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula predlažemo sljedeću nadopunu: Okruženje kod LICENCIRANOG poslodavca, regionalni centar kompetentnosti, školska specijalizirana učionica/praktikum… Također, napominjemo da se ishodi učenja usklađuju između škole i poslodavca. | Djelomično prihvaćen | Prijedlog promjene teksta pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu se ne prihvaća jer je ograničavajući i ne omogućuje poslodavcima koji ispunjavaju uvjete za izvođenje učenja temeljenog na radu sudjelovanje u obrazovanju učenika. Prijedlog promjena pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje potrebni za realizaciju modula djelomično se prihvaća i glasi: " Okruženje za ostvarivanje ishoda učenja uključuje širok spektar mogućnosti koje se prilagođavaju potrebama učenika i kvalifikacija. To okruženje može obuhvaćati licenciranog poslodavca, regionalni centar kompetentnosti (gdje je primjenjivo), školsku učionicu, specijaliziranu učionicu ili praktikum, kao i učenje temeljeno na radu kod poslodavca. Ishodi učenja ostvaruju se kroz različite oblike aktivnosti, a oni vezani za učenje temeljeno na radu izvan škole usklađuju se između škole i poslodavca." |
10 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | 3.1 OBVEZNI STRUKOVNI DIO, 2. RAZRED | Predlažemo za module Osnove električnih uređaja i instalacija, Zaštita električnih instalacija i trošila i Izvođenje električnih instalacija u zgradarstvu sljedeće izmjene: - pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu predlažemo sljedeći izmijenjeni tekst: Učenje temeljeno na radu provodi se naukovanjem kod licenciranog poslodavca, odnosno u Regionalnom centru kompetentnosti (gdje je primjenjivo) ili u ustanovi uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za obrt. Navedenim su obuhvaćene sve mogućnosti učenja temeljenog na radu čime se osigurava obrazovanje za kvalifikacije potrebne tržištu rada. Ishodi učenja temeljenog na radu se usklađuju između ustanove i licenciranog poslodavca. -pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula predlažemo sljedeću nadopunu: Okruženje kod LICENCIRANOG poslodavca, regionalni centar kompetentnosti, školska specijalizirana učionica/praktikum… Također, napominjemo da se ishodi učenja usklađuju između škole i poslodavca. | Djelomično prihvaćen | Prijedlog promjene teksta pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu se ne prihvaća jer je ograničavajući i ne omogućuje poslodavcima koji ispunjavaju uvjete za izvođenje učenja temeljenog na radu sudjelovanje u obrazovanju učenika. Prijedlog promjena pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje potrebni za realizaciju modula djelomično se prihvaća i glasi: " Okruženje za ostvarivanje ishoda učenja uključuje širok spektar mogućnosti koje se prilagođavaju potrebama učenika i kvalifikacija. To okruženje može obuhvaćati licenciranog poslodavca, regionalni centar kompetentnosti (gdje je primjenjivo), školsku učionicu, specijaliziranu učionicu ili praktikum, kao i učenje temeljeno na radu kod poslodavca. Ishodi učenja ostvaruju se kroz različite oblike aktivnosti, a oni vezani za učenje temeljeno na radu izvan škole usklađuju se između škole i poslodavca." |
11 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | 3.1 OBVEZNI STRUKOVNI DIO, 2. RAZRED | Predlažemo za modul Osnove elektronike sljedeće nadopune: - pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu predlažemo sljedeći izmijenjeni tekst: Učenje temeljeno na radu provodi se i naukovanjem kod licenciranog poslodavca, odnosno u Regionalnom centru kompetentnosti (gdje je primjenjivo) ili u ustanovi uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za obrt. Navedenim su obuhvaćene sve mogućnosti učenja temeljenog na radu čime se osigurava obrazovanje za kvalifikacije potrebne tržištu rada. Ishodi učenja temeljenog na radu se usklađuju između ustanove i licenciranog poslodavca. -pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula predlažemo sljedeću nadopunu: Okruženje kod LICENCIRANOG poslodavca, regionalni centar kompetentnosti, školska specijalizirana učionica/praktikum… Također, napominjemo da se ishodi učenja usklađuju između škole i poslodavca. | Djelomično prihvaćen | Prijedlog promjene teksta pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu se ne prihvaća jer je ograničavajući i ne omogućuje poslodavcima koji ispunjavaju uvjete za izvođenje učenja temeljenog na radu sudjelovanje u obrazovanju učenika. Prijedlog promjena pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje potrebni za realizaciju modula djelomično se prihvaća i glasi: " Okruženje za ostvarivanje ishoda učenja uključuje širok spektar mogućnosti koje se prilagođavaju potrebama učenika i kvalifikacija. To okruženje može obuhvaćati licenciranog poslodavca, regionalni centar kompetentnosti (gdje je primjenjivo), školsku učionicu, specijaliziranu učionicu ili praktikum, kao i učenje temeljeno na radu kod poslodavca. Ishodi učenja ostvaruju se kroz različite oblike aktivnosti, a oni vezani za učenje temeljeno na radu izvan škole usklađuju se između škole i poslodavca." |
12 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | 3.1 OBVEZNI STRUKOVNI DIO, 1. RAZRED | Predlažemo za module: Poznavanje, obrada i spajanje materijala,, Osnove elektrotehnike i Električne instalacije i električni vodovi sljedeće nadopune: - pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu predlažemo sljedeći izmijenjeni tekst: Učenje temeljeno na radu provodi se i naukovanjem kod licenciranog poslodavca, odnosno u Regionalnom centru kompetentnosti (gdje je primjenjivo) ili u ustanovi uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za obrt. Navedenim su obuhvaćene sve mogućnosti učenja temeljenog na radu čime se osigurava obrazovanje za kvalifikacije potrebne tržištu rada. Ishodi učenja temeljenog na radu se usklađuju između ustanove i licenciranog poslodavca. -pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje, potrebni za realizaciju modula predlažemo sljedeću nadopunu: Okruženje kod LICENCIRANOG poslodavca, regionalni centar kompetentnosti, školska specijalizirana učionica/praktikum… Također, napominjemo da se ishodi učenja usklađuju između škole i poslodavca. | Djelomično prihvaćen | Prijedlog promjene teksta pod stavkom Preporuke za učenje temeljeno na radu se ne prihvaća jer je ograničavajući i ne omogućuje poslodavcima koji ispunjavaju uvjete za izvođenje učenja temeljenog na radu sudjelovanje u obrazovanju učenika. Prijedlog promjena pod stavkom Specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje potrebni za realizaciju modula djelomično se prihvaća i glasi: " Okruženje za ostvarivanje ishoda učenja uključuje širok spektar mogućnosti koje se prilagođavaju potrebama učenika i kvalifikacija. To okruženje može obuhvaćati licenciranog poslodavca, regionalni centar kompetentnosti (gdje je primjenjivo), školsku učionicu, specijaliziranu učionicu ili praktikum, kao i učenje temeljeno na radu kod poslodavca. Ishodi učenja ostvaruju se kroz različite oblike aktivnosti, a oni vezani za učenje temeljeno na radu izvan škole usklađuju se između škole i poslodavca." |
13 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | ODLUKU , 1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA | U općim informacijama o strukovnom kurikulumu se pod Oblicima učenja temeljenog na radu navodi sljedeće: Učenje temeljeno na radu provodi se naukovanjem kod licenciranog poslodavca, a može se provoditi i kod poslodavca, u Regionalnom centru kompetentnosti (gdje je primjenjivo) ili u ustanovi. Navedenim su obuhvaćene sve mogućnosti učenja temeljenog na radu čime se osigurava obrazovanje za kvalifikacije potrebne tržištu rada. Predlažemo sljedeću izmjenu, odnosno nadopunu: Učenje temeljeno na radu provodi se naukovanjem kod licenciranog poslodavca, odnosno u Regionalnom centru kompetentnosti (gdje je primjenjivo) ili u ustanovi uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za obrt. Navedenim su obuhvaćene sve mogućnosti učenja temeljenog na radu čime se osigurava obrazovanje za kvalifikacije potrebne tržištu rada. OBRAZLOŽENJE: Hrvatska obrtnička komora se dopisom 11-786-4133-130-2024. od 7.6.2024. obratila Ministarstvu znanosti i obrazovanja u okviru kojeg je poslan popis zanimanja za koje će HOK osigurati mjesta za naukovanje. A u slučaju da se dogode nepredviđene okolnosti postoji suglasnost ministarstva nadležnog za obrt. Ne vidimo razlog da se u kurikulima koji se provode naukovanjem učenje temeljeno na radu provodi kod nelicenciranog poslodavca. | Nije prihvaćen | Isticanje potrebe za prethodnom suglasnošću ministarstva nadležnog za obrt, ili tvrdnja da se pitanje osiguravanja dostatnog broja mjesta za naukovanje kod licenciranih poslodavaca treba rješavati unutar kurikula se ne prihvaćaju s obzirom na to da je Zakonom o obrtu, člankom 53. stavkom 3. propisano kako se plan strukture upisa učenika u programe za stjecanje kvalifikacija za vezane obrte određuje temeljem slobodnih naučničkih mjesta koja, na prijedlog Hrvatske obrtničke komore šest mjeseci prije početka iduće školske godine, osigurava ministarstvo nadležno za obrt o čemu izvješćuje ministarstvo nadležno za obrazovanje. Isto tako, Zakonom o strukovnom obrazovanju člankom 1. stavkom 4. propisano je kako se dio djelatnosti strukovnog obrazovanja koji se ostvaruje naukovanjem provodi na temelju posebnog zakona kojim je uređena djelatnost obrta te isto nije potrebno definirati strukovnim kurikulom. Strukovni kurikul omogućuje fleksibilno planiranje u skladu s potrebama tržišta rada i dostupnim resursima, čime se učenicima osigurava dostupnost kurikula kojima se mogu steći kompetencije za tržište rada, a koje uključuju znanja i vještine stečene u školi i tijekom učenja temeljenog na radu kod poslodavca. Isticanjem naukovanja kao jedinog oblika učenja temeljenog na radu odnosno izostavljanjem ostalih pravnih subjekata i trgovačkih društava značajno se ograničava dostupnost mjesta za učenje temeljeno na radu posebno kada je riječ o kvalifikacijama za koje ne postoje dovoljan broj licenciranih poslodavaca, a što dovodi do nemogućnosti stjecanja propisanih skupova ishoda učenja i u konačnici same kvalifikacije. |
14 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | ODLUKU , 1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA | Htjeli bismo staviti opću napomenu u vezi izrade dorađenog prijedloga kurikuluma. Hrvatska obrtnička komora je izrađivala standarde zanimanja za zanimanja automehatroničar, elektroinstalater i elektromehaničar, odnosno u izradi navedenih standarda su sudjelovali obrtnici i stručnjaci iz gospodarstva. Na temelju standarda zanimanja izrađeni su i standardi kvalifikacija te u skladu s njima prijedlozi novih kurikuluma. Međutim, trenutačni dorađeni prijedlozi kurikuluma su nadopunjeni logikom suprotnom od metodologije HKO-a, odnosno na temelju kurikuluma su izmijenjeni i standardi kvalifikacija te se isti više ne podudaraju sa standardima zanimanjima u Registru HKO-a, a nitko nije konzultirao stručnjake koji su te iste standarde zanimanja izrađivali. Također, tražimo da kurikulumi budu usklađeni sa Nacionalnim kurikulumom za strukovno obrazovanje, posebno u smislu omjera CSVET bodova u strukovnim modulima i učenju temeljenom na radu u gospodarstvu. | Nije prihvaćen | Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih izradila je standarde kvalifikacija za elektroinstalatera i elektromehaničara na temelju izrađenih standarda zanimanja. U postupku revizije, ukupnom obujmu dodani su rezervirani skupovi ishoda učenja iz matematike te skup ishoda učenja "Složeni projektni zadatak". Ponovno postavljanje ovih dvaju strukovnih kurikula na e-savjetovanje posljedica je zahtjeva Ministarstva gospodarstva i Hrvatske obrtničke komore da se objedinjeni strukovni kurikul za električara (koji je bio na e-savjetovanju u svibnju 2024.) razdvoji na dva kurikula: elektroinstalater i elektromehaničar. Agencija je također uputila u postupak revizije standard kvalifikacije automehatroničar, koji je izradio Regionalni centar kompetentnosti. Prema Zakonu o strukovnom obrazovanju, Agencija je predlagatelj strukovnih kurikula za redovito uvođenje u obrazovni sustav i ima mandat za reviziju standarda kvalifikacija. Revidirani standardi kvalifikacija usklađeni su sa sektorskim pristupom i sektorskom jezgrom, omogućuju vertikalnu i horizontalnu prohodnost te su prilagođeni Nacionalnom kurikulumu za strukovno obrazovanje, u smislu omjera CSVET bodova u strukovnim modulima i učenju temeljenom na radu. Kako bi se osigurala provedba učenja temeljenog na radu prema propisanim standardima, ključna je koordinacija između škola i poslodavaca, što će ovisiti o lokalnim uvjetima i mogućnostima škola. Međutim, fleksibilnost modularnog sustava omogućuje prilagodbu različitim scenarijima, osiguravajući da učenici steknu potrebne kompetencije bez obzira na izazove vezane uz resurse ili dostupnost poslodavaca. |