Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Nacrtu prijedloga Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe
|
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | STIPE BRČIĆ | Naknada za karticu autotaksi vozača, Članak 5. | Pitanje je tko će provjeravati promjene podataka iz potvrde?? Naravno nitko kao i do sada kad 90% automobila koji su na cesti nisu upisani u ažurnu evidenciju nadležnog ureda županije. Puno je tu pitanja a malo odgovora. | Primljeno na znanje | Sukladno Zakonu o izmjenama i dopunama Zakona o prijvozu u cestovnom prometu (Narodne novine, broj 136/24), AKD provjerava sukladno zakonu kojim se uređuju pravne posljedice osude, kaznena evidencija i rehabilitacija, kontinuirano tijekom cijele godine, te će rješenjem ukinuti karticu autotaksi vozača ako autotaksi vozač prestane ispunjavati uvjete na osnovi kojih je kartice izdana, o čemu obavještava poslodavca vozača. Kartica za vozilo nije vezana uz vozilo već je vezana uz vozača, ali sa namjenom da je izložena u vozilu na uvid korisnicima i službama nadzora. |
| 2 | STIPE BRČIĆ | Naknada za karticu autotaksi vozača, Članak 3.e | Molim vas bez prilagodbe od 18 mjeseci! Čemu i kome treba prilagodba od 18 mjeseci, prilagodba može biti najviše 3 mjeseca ništa više. Isto tako ako pravilnik/zakon stupa na snagu 01.01.25. nema se šta onima kojima istječe registracija nakon tog datuma što produživati jer kao nije istekao "žuti" papir. Odmah , previše se čeka na bilo kakvo reguliranje pa makar bilo ovako mizerno. | Nije prihvaćen | Takav rok je propisan uzimajući u obzir sve relevantne okolnosti koje predlagatelj smatra potrebnim kako bi se moglo pravovremeno pripremiti te potom i obraditi svi zahtjevi postojećih i budućih vozača autotaksija. Naime, Uvidom u Registar prijevoznika Republike Hrvatske utvrđeno je da trenutno u Republici Hrvatskoj postoji 27 tisuća vozača sa položenom kvalifikacijom za vozača autotaksija odnosno vozača koji bi trebali ishoditi predmetne kartice. Osim broja vozača, bitno je navesti i to da u neke registre nije moguće izvršiti neposredan uvid već treba zatražiti od tijela pri kojemu se takav registar vodi, službeni izvadak iz evidencije. Tako na primjer treba provjeriti kaznenu i prekršajnu evidenciju djela, koje se vode pri Ministarstvu pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, a koje će za svakog pojedinog vozača morati pristupiti obradi podataka i izdavanju službenog uvjerenja. Stoga smatramo ovakav rok opravdanim. |
| 3 | ANA KNEŽEVIĆ | Kartica autotaksi vozača, Članak 3.d | Podržavamo prijedloge g. Filipovića, g. Brčića i g. Baždara jer se i nama u Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača stalno javljaju građani koji se nisu mogli sporazumjeti sa stranim vozačima, ni na hrvatskom, ni na engleskom jeziku, ne poznaju destinacije na koje trebaju voziti, upitno je da li uopće imaju položen vozački ispit, a upitna je i sigurnost i porijeklo vozila u kojima prevoze putnike. | Primljeno na znanje | Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o prijvozu u cestovnom prometu (Narodne novine, broj 136/24) propisuje se da vozači koji obavljaju autotaksi prijevoz putnika moraju imati karticu autotaksi vozača koju izdaje AKD kartica autotaksi vozača sadrži podatke o vozaču te je pomoću skeniranja QR koda otisnutog na kartici moguće provjeriti da li osoba ispunjava uvijete na osnovu kojih je kartica izdana tj. ima li dobar ugled, važeću vozačku dozvolu te položen ispit za autotaksi vozača. Propisivanjem obveze da vozači koji obavljaju autotaksi prijevoz putnika moraju imati karticu autotaksi vozača nastoji se omogućiti bolja kontrola od strane nadležnih tijela, osoba koje obavljaju autotaksi prijevoz kako bi se spriječila mogućnost da osobe koje su upisane u kaznenu evidenciju ili nemaju potrebne važeće kvalifikacije za autotaksi vozača obavljaju takvu vrstu prijevoza. Uvjeti za izdavanje kartice autotaksi vozača propisani su Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (Narodne novine, broj 136/24) te nisu predmet ovog Pravilnika. |
| 4 | JOSIP FILIPOVIĆ | Kartica autotaksi vozača, Članak 3.d | Strani državljanin ne bi smio uopće raditi kao taksi vozač jer to nije deficitarno zanimanje i nije moguće dobiti radnu dozvolu za to, tako da tehnički ne smiju ni dobiti karticu vozača taksija pa bih Vas molio da se uvede da karticu vozača mogu dobiti isključivo državljani Hrvatske sa položenim vozačkim u Republici Hrvatskoj. Kao vozač taksija od putnika dobivam konstantne primjedbe na njihovo ne poznavanje čak ni Engleskog jezika, opasno se voze po gradu i najčešći su počinitelji prekršaja pa i kaznenih djela sa taksi vozilom. Tako da bih zbog ovih a najbitnije iz sigurnosnog aspekta da država ne može nikako znati jel strani ''taksist'' činio kaznena djela spolnih sloboda, ljudi i imovine da se tim ljudima barem uvede moratorij od 5 godina u kojem moraju položiti poznavanje jezika i boraviti u RH da se može u kaznenoj evidenciji motriti jel ta osoba može obavljati osjetljivo i veoma važno zanimanje prije izdavanja kartice vozača. Do tada im se treba odbiti izdavanje kartica a bez kartica da se ne smije voziti taksi niti preko taksimetra niti preko digitalnih platformi ! Zahvaljujem unaprijed na Vašem razmatranju. | Nije prihvaćen | Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o prijvozu u cestovnom prometu (Narodne novine, broj 136/24) propisuje se da vozači koji obavljaju autotaksi prijevoz putnika moraju imati karticu autotaksi vozača koju izdaje AKD kartica autotaksi vozača sadrži podatke o vozaču te je pomoću skeniranja QR koda otisnutog na kartici moguće provjeriti da li osoba ispunjava uvijete na osnovu kojih je kartica izdana tj. ima li dobar ugled, važeću vozačku dozvolu te položen ispit za autotaksi vozača. Propisivanjem obveze da vozači koji obavljaju autotaksi prijevoz putnika moraju imati karticu autotaksi vozača nastoji se omogućiti bolja kontrola od strane nadležnih tijela, osoba koje obavljaju autotaksi prijevoz kako bi se spriječila mogućnost da osobe koje su upisane u kaznenu evidenciju ili nemaju potrebne važeće kvalifikacije za autotaksi vozača obavljaju takvu vrstu prijevoza. Uvjeti za izdavanje kartice autotaksi vozača propisani su Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (Narodne novine, broj 136/24) te nisu predmet ovog Pravilnika. |
| 5 | STIPE BRČIĆ | Kartica autotaksi vozača, Članak 3.d | Kod izdavanja kartice za vozilo obavezno usporediti da li je navedeno vozilo prijavljeno u nadležni županijski ured putem ažurne evidencije vozila. | Nije prihvaćen | Kartica za vozilo nije vezana uz vozilo već je vezana uz vozača, ali sa namjenom da je izložena u vozilu na uvid korisnicima i službama nadzora. |
| 6 | MIRALEM BAŽDAR | Kartica autotaksi vozača, Članak 3.d | Za navedeni članak, kod izdavanja kartice za taksi vozače, potrebno je dodati i uvjet poznavanja hrvatskog jezika i latiničnog pisma za strane državljane. To znači da je potrebno položiti ispit za potvrdu poznavanja hrvatskog jezika. Kandidati pristupaju ispitu za B1 stupanj u pisanom i usmenom obliku te im se ocjenjuju sve jezične vještine: pisanje, čitanje, slušanje, govor i poznavanje jezičnih struktura. Ispit se polaže pred ispitnim povjerenstvom. Smatram da je to ključno, jer takav ispit nitko neće moći kupiti niti krivotvoriti, čime se ispunjavaju uvjeti dobrog ugleda. Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske (članak 154., stavak 5. Zakona o strancima, NN 133/2020). | Nije prihvaćen | Uvjeti za izdavanje kartice autotaksi vozača propisani su Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (Narodne novine, broj 136/24) te nisu predmet ovog Pravilnika. |
| 7 | ANA KNEŽEVIĆ | ., Članak 2. | Taksimetar bi trebao biti obavezan za sva vozila, jer potrošači imaju pravo na informaciju, što znači da trebaju imati mogućnost vidjeti što taksimetar pokazuje i tako kontrolirati ispravnost računa, pod uvjetom da u taxi vozilu postoji i cjenik, dostupan i vidljiv korisniku taksija. Hrvatska udruga za zaštitu potrošača | Djelomično prihvaćen | Korištenjem aplikacije korisniku je unaprijed omogućen uvdi u cijene i uvjete prijevoza. Osim navedenog, Izmjenama i dopunama predmetnog Pravilnika propisat će se i to da cjenik mora biti jasno vidljiv kao i što sve mora sadržavati. |
| 8 | SLAVEN SARIĆ | ., Članak 2. | Predlažem da se cjenik može alternativno imati u obliku QR coda. Inače bi promjena bilo koje cijene barem jedne tarife tražila ponovno printanje cjenika. Npr. taksist ako ima 4 tarife to je 12 cijena (start, 1 km, čekanje). Neka promijeni samo jednu cijenu od tih 12 odmah mora printati novi cjenik. Ako bi cjenik mogao biti u obliku QR coda onda bi se promjena cijene mogla izvršiti online i automatski bi promjena bila vidljiva u QR codu bez ikakvog dodatnog troška. Sadržaj QR code poveznice bi mogao imati iste norme po pitanju veličine teksta. | Primljeno na znanje | Ideja će biti razmotrena u budućim izmjenama propisa, ali za sada će iz razloga transparentnosti cijenik biti propisan u fizičkom obliku odnosno putem aplikacije. Osim navedenog, Izmjenama i dopunama predmetnog Pravilnika propisat će se i to da cjenik mora biti jasno vidljiv kao i što sve mora sadržavati. |
| 9 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | ., Članak 2. | Dodati članak 3. stavak 1. podstavak 3. na način da glasi: "Ako koristi aplikaciju ista mora biti odobrenog tipa te uređaj mora biti postavljen na korisniku vidljivom mjestu u vozilu, a cjenik autotaksi usluga tj. polazni parametri određivanja cijene moraju biti jasno vidljivi, napisani slovima čija visina ne smije biti manja od 10 mm, te postavljeni na poleđini sjedala vozača i suvozača ili na vanjskim bočnim staklenim površinama vozila, osim na bočnim staklenim površinama vozača i suvozača." Obrazloženje: Ovim načinom potiče se korištenje legalnih, odnosno odobrenih aplikacija te neće biti moguće proizvoljno upisivati cijene i tarife. | Nije prihvaćen | Korištenjem aplikacije unaprijed su korisniku poznati uvjeti pod kojima se pruža usluga te prihvaćanjem ponuđenih uvjeta smatra se da je prijevoz ugovoren. Također, prema Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu autotaksi prijevoznik sam određuje cijenu. |
| 10 | ZORAN VUKASOVIĆ | ., Članak 1. | Već ne znam koji put mijenjate Zakon o prijevozu, Pravilnik o vozilima a i Zakon o radu, sve da bi omogućili Uberu da radi. I još uvijek Uber ne radi po zakonu koliko god se vi trudili jer je osnovni način rada Ubera izigravanje zakona, pravilnika i masovni rad na crno. Evo i primjer. Tko drugi osim Ubera i Bolta koristi prilagođavanje cijene potražnji? Nitko. Postojale su nekad dnevna i noćna tarifa sa točno određenim cijenama i vremenom aktivacije a vi ste to sve poništili da bi omogućili Uberu da radi kako oni žele i kako njima odgovara. Unatoč svom vašem trudu, i dalje će se događati da Uberovi vozači naplate 10 eura po prijeđenom kilometru. I dalje će Uber u novogodišnjoj noći naplaćivati 200 eura od Zagreba do Dugog Sela. To je rezultat vašeg rada i to ovaj pravilnik neće promijeniti. Prije su se cjenici nosili na ovjeru u JLS, sad ste pogodovali Uberu i poništili taj članak pa se iščuđavate zašto se putnici kradu. Zato jer ste im vi to omogućili. Bravo. Inzistirate na nekakvim karticama za vozače a vlasnici firmi koji su Uber partneri i agregatori, neki od njih su notorni kriminalci. Vlasnici, direktori i upravitelji prijevoza firmi agregatora (neki od njih) su lopovi, ucjenjivači, porezni dužnici, osuđeni kriminalci, čak i ubojice, a vi brinete o dobrom ugledu obrtnika. Još jednom, bravo. Možda sam krvio shvatio način na koji će se izdavati kartice za vozača i vozilo ali, vi shvaćate da postoje firme koje imaju po desetak vozila i 20 vozača? Zar to znači da će svaki vozač morati imati 10 kartica za vozača povezanu sa svakim od 10 vozila iz firme za koju radi? Nadam se da sam u krivu. Kakvo je to POTPUNO automatizirano vozilo ako ima operatora intervencije na daljinu? Onda nije POTPUNO automatizirano. No, valjda se i Rimcu mora omogućiti da radi kako njemu odgovara. Kakva je korist od operatora na daljinu ako auto mora donositi odluke o svom kretanju u prometu bazirano na onome što se događa sada, odmah i bez kontrole operatera? Zašto se operateri ne testiraju na poznavanje Zakona o sigurnosti prometa na cestama? Teoretski, operater može biti Indijac koji nema pojma o zakonu, nema pojma o vožnji, nema pojma o Hrvatskom jeziku, ne razumije postavljene znakove na cestama (jer isti uključuju objašnjena, tekst na Hrvatskom)? Zašto se prilikom testiranja pružanja usluge ne provjerava poštivanje obaveza i odredbi iz ZSPC? I to ne na način da vozilo prepoznaje znak ograničenja brzine ili da postupa po znaku iz baze podataka nego da postupa po onome što je SADA na cesti. SADA, jer se na ceste svaki dan postavljaju novi znakovi, obilaznice, prepreke, stoje parkirana komunalna vozila.... Zašto se ne testira mogućnost vozila da uopće postupa po pravilima i znakovima? Sjednite u takav auto i pustite ga da vozi bilo kojom cestom u Zagrebu. Na prvom raskrižju bez semafora provjerite da li će vozilo uopće pokušati odrediti tko ima prednost ili će voziti po bazi podataka. Onda to isto testirajte na nereguliranom raskrižju na kojem vrijedi pravilo desne strane. Baš me zanima na koji način će vozilo samo odrediti prednost na takvom raskrižju i kako će prepustiti prednost drugom vozilu. Na koji način s obzirom da kamere na tim autima nemaju uopće mogućnost čitanja znakova sa stražnje strane (obrnuti trokut i osmerokut, jelte, su namjerno takvog oblika). Kako će reagirati (samostalno, bez operatera) kad vozi po 3-tračnoj cesti, u dvije trake su zaustavljena vozila da bi propustila pješake preko zebre, kako će reagirati ako kamere ne vide pješake i ne mogu ih vidjeti preko ili kroz vozila koja su se zaustavila? Ili ćemo čekati operatera da intervenira u "potpuno automatizirano" vozilo na svakoj zebri? Dat ćemo Rimcu da testira svoje aute na pješacima i na djeci koja se kreću po cesti? Zašto ne testirate kako će reagirati takvo vozilo kad naiđe na komad palete na cesti? Ili na kartonsku kutiju? Ili rupu na asfaltu od vode? Ili na onesviještenog pijanca koji leži na cesti? Koliko će sudara biti potrebno da vi shvatite da su sustavi automatizirane vožnje još barem 50 godina udaljeni od ikakve samostalnosti na cesti? | Djelomično prihvaćen | Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o prijvozu u cestovnom prometu (Narodne novine, broj 136/24) propisuje se da vozači koji obavljaju autotaksi prijevoz putnika moraju imati karticu autotaksi vozača koju izdaje AKD kartica autotaksi vozača sadrži podatke o vozaču te je pomoću skeniranja QR koda otisnutog na kartici moguće provjeriti da li osoba ispunjava uvijete na osnovu kojih je kartica izdana tj. ima li dobar ugled, važeću vozačku dozvolu te položen ispit za autotaksi vozača. Propisivanjem obveze da vozači koji obavljaju autotaksi prijevoz putnika moraju imati karticu autotaksi vozača nastoji se omogućiti bolja kontrola od strane nadležnih tijela, osoba koje obavljaju autotaksi prijevoz kako bi se spriječila mogućnost da osobe koje su upisane u kaznenu evidenciju ili nemaju potrebne važeće kvalifikacije za autotaksi vozača obavljaju takvu vrstu prijevoza. Osim navedenog, Izmjenama i dopunama predmetnog Pravilnika propisat će se i to da cjenik mora biti jasno vidljiv kao i što sve mora sadržavati. Vezano za potpuno automatizirano vozilo, obveza sudjelovanja operatora intervencije propisana je odredbama Provedbene uredbe Komisije (EU) 2022/1426 o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) 2019/2144 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu jedinstvenih postupaka i tehničkih specifikacija za homologaciju tipa sustava za automatiziranu vožnju (ADS) potpuno automatiziranih vozila na je odredbama. Također za sada nije poznat točan datum početka obavljanja takve djelatnosti, a okvirno se očekuje u naredne 2 godine, odnosno onda kada budu ispunjeni svi zakonom propisani uvjeti za izdavanje takve licencije. Ukazali bismo i na to da se ne očekuje njihova pojava na svim prometnicama, već da će se prijevoz potpuno automatiziranim vozilom obavljati isključivo na unaprijed određenom području na kojem je proveden postupak testiranja usluge koji uključuje i sve odredbe propisane zakonom kojim se uređuje sigurnost prometa na cestama. |
| 11 | STIPE BRČIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE, . | Bez prilagodbe od 18 mjeseci | Nije prihvaćen | Navedeno se ne uređuje predmetnim pravilnikom. |
| 12 | ANA KNEŽEVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Pravilnikom treba obavezno propisati sljedeće: sva vozila moraju imati taksimetar, u svakom vozilu mora biti putniku na dostupnom mjestu postavljen obrazac koji sadrži: fotografiju, ime i prezime vozača, broj dozvole, cjenik po svim stavkama (start, vožnja po kilometru, čekanje, noćna vožnja i sl.)obavezno izdavanje računa i kome se putnik može žaliti ako ima problema sa taxi vozačem. Obavezno bi trebalo propisati najnižu i najvišu cijenu po kilometru. Sve su to nužne informacije za putnike i moraju im biti poznate kako ne bi bili prevareni, što se sve češće dešava. Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača svakodnevno se javljaju građani koji su platili izuzetno visoke račune za kratke relacije, neki ne dobiju ni račun iako inzistiraju na njemu , nikakvih podataka u automobilu o vozaču nema , nema cjenika, nema taksimetra, a dolazi i do verbalnih obračuna. Koga mogu putnici prijaviti ako na vozilu ima samo tablica na krovu i ništa više. Najčešće su prevareni stariji ljudi koji ne koriste aplikacije i nemaju mobitele sa kamerama da mogu fotografirati vozilo. Nužno se mora uvesti reda u ovaj posao da se njime bave samo oni koji poštuju propise, pod uvjetom da su propisi jasni i nedvosmisleni. Hrvatska udruga za zaštitu potrošača | Djelomično prihvaćen | Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o prijvozu u cestovnom prometu (Narodne novine, broj 136/24) propisuje se da vozači koji obavljaju autotaksi prijevoz putnika moraju imati karticu autotaksi vozača koju izdaje AKD kartica autotaksi vozača sadrži podatke o vozaču te je pomoću skeniranja QR koda otisnutog na kartici moguće provjeriti da li osoba ispunjava uvijete na osnovu kojih je kartica izdana tj. ima li dobar ugled, važeću vozačku dozvolu te položen ispit za autotaksi vozača. Propisivanjem obveze da vozači koji obavljaju autotaksi prijevoz putnika moraju imati karticu autotaksi vozača nastoji se omogućiti bolja kontrola od strane nadležnih tijela, osoba koje obavljaju autotaksi prijevoz kako bi se spriječila mogućnost da osobe koje su upisane u kaznenu evidenciju ili nemaju potrebne važeće kvalifikacije za autotaksi vozača obavljaju takvu vrstu prijevoza. Osim navedenog, Izmjenama i dopunama predmetnog Pravilnika propisat će se i to da cjenik mora biti jasno vidljiv kao i što sve mora sadržavati. Pitanje kontrole izdavanja računa u nadležnosti je Ministarstva financija koji su temeljem Zakona o prijevozu i ovlašteni za nadzor u tom segmentu. |
| 13 | MARIO MUSLIM | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Pravilnik je bacanje prašine u oči i stvaranje lažne slike o pokušaju uvođenja reda u taxi tržište kako bi se prikrilo pogodovanje stranim platformama koje traje od 2015. Predlažem da svako taxi vozilo mora imat upisanu namjenu u prometnoj dozvoli kao i umjeren taximetar odobrenog tipa posebice što je to patent našeg građanina Josipa Belušića . istaknut cjenik na bočnoj strani vozila a aplikacije služe kao sredstvo pozivanja i pokazivanja cijene nikako kao mjerni uređaj | Djelomično prihvaćen | Zakon o prijevozu u cestovnom prometu od svoje Zakon o prijevozu u cestovnom prometu od svoje prve verzije iz 2018. godine predstavlja jedan od najznačajnijih reformskih zakona Vlade Republike Hrvatske iz nadležnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Njegovom donošenju prethodile su studije i analize koje je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture naručilo i provelo, a koje su pokazale da u Republici Hrvatskoj (pogotovo za trajanja turističke sezone) nedostaje prijevoznih kapaciteta u autotaksi prijevozu. Zakonom provedena liberalizacija tržišta autotaksi prijevoza bila je usmjerena upravo prema zadovoljenju potražnje za tom uslugom. Pored navedenog jedan od ciljeva liberalizacije bio je potaknuti i domicilno stanovništvo na korištenje autotaksi prijevoza u vrijeme najvećih prometnih gužvi. Isto tako, povećanjem ponude na tržištu raste kvaliteta usluge što dovodi do pada cijene usluge za krajnjeg korisnika. Dobar rezultat liberalizacije svakako je otvaranje novih radnih mjesta kao i povećano korištenje autotaksi prijevoza posebno u večernjim satima od strane naše mladeži. Iako je jasno da uvijek postoji prostor za poboljšanje ovako uređene usluge autotaksi prijevoza, a što se vidi na primjer i kroz zadnje izmjene i dopune Zakona kojim se uvode kartice autotaksi vozača, smatramo da bi ograničavanje liberalizacije predstavljalo neopravdani korak unazad. Osim navedenog, Izmjenama i dopunama predmetnog Pravilnika propisat će se i to da cjenik mora biti jasno vidljiv kao i što sve mora sadržavati. |
| 14 | DEAN ERCEGOVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Podržavam prijedlog HOK-a o produženju Euro 5 norme jer nije problem u tome nego u drugim stvarima. Zakoni i pravilnici se donose a niko ih ne kontrolira na terenu. Prijava vozača na 2 sata a on radi da može i 24 sata. Agregatori sa puno vozača otvaraju i zatvaraju firme svaka 2-3 miseca nakon šta ništa ne plaćaju po pitanju poreza i ostaloga. Dozvole gradova izvade za samo par vozila a vozi ih 100-200 vozila. Ne upisuju se sva vozila u evidenciju vozila.. U zakonu piše da vlasnici aplikacija moraju biti registrairani za djelatnost kojom se bave a ni jedan vlasnik aplikacije nije registriran za taxi djelatnost. Čemu onda zakon i pravilnici ako ih se sama država ne pridržava i upisuje firme koje se ne bave taxi djelatnosti u registar digitalnih aplikacija.. | Djelomično prihvaćen | Pitanje prijave rada i sati rada u nadležnosti je Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike koje je ovlašteno za nadzor u tom segmente; dok je za pitanje kontrole provedbe Zakona o prijevozu propisano da inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona obavlja inspekcija cestovnog prometa Ministarstva. Zakon daje mogućnost da pri obavljanju autotaksi prijevoza koristite taksimetar ili aplikaciju pri čemu aplikacija ili taksimetar nisu prijevoznici, već alat s kojime se možete služiti prilikom obavljanja autotaksi djelatnosti. U članku 14. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, u kojem je propisano da “Pravna ili fizička osoba – obrtnik smije obavljati djelatnost javnog cestovnog prijevoza putnika ili tereta u unutarnjem cestovnom prometu ako je upisana u sudski, odnosno obrtni registar za obavljanje djelatnosti cestovnog prijevoza i ako posjeduje licenciju za unutarnji prijevoz koju izdaje nadležno upravno tijelo prema sjedištu/prebivalištu prijevoznika”. Dakle, prijevoznici koji obavljaju prijevoz jesu pravne osobe odnosno trgovačka društva ili fizičke osobe-obrtnici koji su ishodili licencije i koji obavljaju prijevoz koristeći aplikacije ili takimetre kao alat za rad. |
| 15 | DALIBOR ERCEG | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Poštovani, molim Vas da zanemarite komentar HOK-a. I nadam se da ce njihovi zahtjevi za produzivanje Euro 5 Norme u javnom grackom prijevozu biti odbijeni, te da ce od 1.1.2025 biti prihvacena samo norma euro 6. Smatram da produživanjem Euro 5 Norme u javnom grackom prijevozu unistavate nas male obrtnike koji smo uložili u automobile euro 6 norme radi podizanja sigurnosti i kvalitete taxi prijevoza,cime povecavate jeftinu STRANU radnu snagu , obarate cijene usluga i ujedno kvalitetu tih istih usluga te unistavate naše domaće obrtnike. Tjerate nas iz Lijepe nase. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 16 | LUKA ŠEBLJANIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | U potpunosti podržavam prijedlog HOK-a kao takav smatram ga socijalno osjetljivim prema kolegama koji su ulagali i održavali svoja vozila te smatram da u ovakvom valu poskupljenja takvo produljenje bilo bi svakako dobrodošlo. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 17 | NIKŠA PASQUALICCHIO | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | -Poštovani, molim Vas da zanemarite komentar HOK-a. Da HOK vodi računa o svojim članovima znali bi da se velika večina nas Taxi Obrtnika obnovila sukladno pozitivnim zakonskim propisima RH i već kupila EURO 6 vozila. Osim male manjine Obrtnika ostale su samo firme koje unajmljuju EURO 5 vozila poglavito ilegalnim stranim radnicima. Srečom ovaj prijedlog zakona uopće niti ne spominje iakavu promjenu starosti Taxi vozila jer za to nema niti potrebe jer već je bilo i više nego dosta prilagodbe za to! Sukladno tome nadam se da se podrazumijeva da će njihov prijedlog biti u cijelosti odbačen. Pitam se dali bi HOK kad bi njihov prijedlog bio prihvačen na bilo koji način obeštetio Obrtnike koji su se prilagodili zakonu pa barem oskobađanjem članarine do 1.1.2027? -Nadalje mišljenja sam da treba žurno poradit na pojavi velikog broja stranih radnika (državjana trečih zemalja) u Taxi službi koji se ne znaju niti ponašat niti vozit niti se snalaze u prometu! Vozila im zaudaraju klijeti ih izbjegavaju koliko mogu, Žurno postrožit kontrole da radnici koji imaju radnu dozvolu za građevinu nađu se nekako u Taxiju, Postrožit izdavanje radnih dozvola za taxi da moraju polagat Vozački ispit kod nas , znati Hrvatski jezik barem na razini A2! Taksi nije deficiratno zanimanje i ima dovoljno lokalnih taxi vozača da bi dozvolili stampedo stranih. Zaštitite domače ljude prije nego isele i oni u Irsku! | Primljeno na znanje | Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o prijvozu u cestovnom prometu (Narodne novine, broj 136/24) propisuje se da vozači koji obavljaju autotaksi prijevoz putnika moraju imati karticu autotaksi vozača koju izdaje AKD kartica autotaksi vozača sadrži podatke o vozaču te je pomoću skeniranja QR koda otisnutog na kartici moguće provjeriti da li osoba ispunjava uvijete na osnovu kojih je kartica izdana tj. ima li dobar ugled, važeću vozačku dozvolu te položen ispit za autotaksi vozača. Propisivanjem obveze da vozači koji obavljaju autotaksi prijevoz putnika moraju imati karticu autotaksi vozača nastoji se omogućiti bolja kontrola od strane nadležnih tijela, osoba koje obavljaju autotaksi prijevoz kako bi se spriječila mogućnost da osobe koje su upisane u kaznenu evidenciju ili nemaju potrebne važeće kvalifikacije za autotaksi vozača obavljaju takvu vrstu prijevoza. |
| 18 | MARIN ŠARAC | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Poštovana gospodo iz HOK-a, kao i većina kolega koji su do sada komentirali Vaš prijedlog sa istim se ne slažem i nije mi jasno čije interese zastupate. Svi smo uključeni u razne grupe vozača taksija na društvenim mrežama i većina nas je članova novoosnovanog sindikata (SVPH) i nigdje nisam vidio da se neko zalaže za odgodu primjene zakonskih promjena, a po mojoj procjeni radi se o više od 1000 kolega vozača taksija od kojih je velika većina obrtnika. Koga zastupate? | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 19 | MIRZA ŠEHIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Poštovana gospodo iz HOK-a da li Vas mi obrtnici plaćamo da radite na našu štetu? Da li želite pune gradske ulice autima upitne ispravnosti i upitnim vozačkim i ostalim iskustvom stranih vozača? | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 20 | JOSIP FILIPOVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Poštovani, Molim da se odbije prijedlog HOK-a o produljenju važenja euro 5 norme u javnom prijevozu jer to nije u skladu s EU normama, te sigurnosno je veoma opasno , i HOK ne zastupa nas obrtnike da bi uopće to mogli tražiti, 5 godina je i više nego dovoljno bilo da se svi prilagode a daljnje produljenje bi išlo na ruku agregatu i ilegalnim stranim radnicima u taksi prijevozu koji i voze neispravna i neodržavana vozila euro 5 norme. Unaprijed zahvaljujem. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 21 | SANDRO BOBAN | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Trenutne zakonske izmjene su samo kozmetičke i nece donijeti nikakve promjene na taxi tržištu, tvrdim to odgovorno!!! Nepropisivanjem minimalne cijene se ne štite prijevoznici (a trenutno se vidi po uberovoj cijeni usluga, barem u Splitu, koje su ispod svakog prosjeka isplativosti obavljanja ovog posla što dovodi do jeftinijih i loše održavanih vozila i smanjivanjem sigurnosti prometa na cestama) a nepropisivanjem maximalne cijene se ne štite putnici (sto znaci da se i dalje zakonski “odobravaju” prenaplate taxi vožnji) ?!😤 Kao drugo, tko ce spriječiti uber/bolt vozače, koji bi kako vlada i ministarstvo kazu jedino trebali voziti preko njihovih aplikacija, da primaju putnike uživo sa ulica(mimo aplikacija) i koriste lažne taximetre aplikacije na mobitelu i dalje pljačkaju putnike, zbog cega i dalje taxisti ispadaju krivi??? Tko se bavi sa tim problemom umjesto da se konstantno udovoljava aplikacijama (samo našoj vladi i ministarstvu iz poznatih razloga) dok se taxistima uvode sve rigoroznije mjere a samim tim i podižu troškovi (zbog čega moraju biti sve skuplji, žalosno ali istinito)? Mi smo jedina država u Europi gdje se ne štite prijevoznici obrtnici na kojima počiva gospodarstvo 🤷🏻♂️, umjesto da se uvede da svaki taxist mora bit obrnik i da radi sa svojim autom, opet se udovoljava aplikacijama i dopuštaju nekakvi “agregatori”(neki od njih imaju samo nekolicinu prijavljenih a ostali rade na crno dok izdaju sve račune na ovu nekolicinu, plačaju dozvole za do 2 vozila a preko njih vozi 200 vozila, itd itd) koji opet idu u prilog aplikacijama (imaju velik broj vozača na cesti, uzimaju velike iznose u proviziji i legalno iznose novac iz države bez plaćenog centa u drzavi u kojoj posluju, nisu registrirani za ništa kod nas a trebali bi biti kao prijevoznici ili barem agencija, itd) zbog čega ostaje zaključak da se sustavno uništava taxi prijevoz zbog privatnih interesa pojedinaca!! Činjenica da je taxi prijevoz postao jako unosan biznis za sve (pod tim mislim na političare, razne biznismene, vlasnike aplikacija i razne agregatore) dok taxi prijevoznici voze na margini totalne neisplativosti!?! Trebamo se zapitati zbog čega je ovo ovako i gdje to vodi?? Zašto se dopuštaju strani radnici u taxi prijevozu bez znanja engleskog i barem osnova hrvatskog jezika, pogotovo jer to nije deficitarno zanimanje u Hrvatskoj? Treba se udovoljit nekolicini hrvatskih bivših i sadašnjih političara koji imaju agencije za uvoz stranih radnika ili hrvatskim agregatorima tj vlasnicima firmi koji su podobni politici i koji sa stranim radnicima imaju jeftiniju radnu snagu i više pune osobne džepove?? Dalo bi se jos jako dugo pričati o ovome uz bezbroj tema vezanih za problematiku taxi prijevoza…razni stručnjci vam predlažu riješenje svih problema, prometni fakultet vam je napisao studiju o taxi prijevozu u kojoj se dotakao i cijene prijevoza a i broja vozila na cesti ali sve uzalud i samo vama poznato iz kojeg razloga to radite…tužno 😥 O autonomnim vozilima necu niti pričati ali cu samo rec da opet postajemo poligon EU za testiranje. I pitam se zašto veće i bogatije zemlje ne uvode autonomna vozila?? Ali da, uporno zaboravljam da je Rimac HDZov projekt i da treba vratiti novac uložen u njega, bez obzira na mogućnost da bi ista ta vozila mogla gaziti našu djecu po hrvatskim cestama. 😤 Neka me netko ispravi ako griješim?! | Primljeno na znanje | Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (Narodne novine, broj 136/24) propisuje se da vozači koji obavljaju autotaksi prijevoz putnika moraju imati karticu autotaksi vozača koju izdaje AKD kartica autotaksi vozača sadrži podatke o vozaču te je pomoću skeniranja QR koda otisnutog na kartici moguće provjeriti da li osoba ispunjava uvijete na osnovu kojih je kartica izdana tj. ima li dobar ugled, važeću vozačku dozvolu te položen ispit za autotaksi vozača. Propisivanjem obveze da vozači koji obavljaju autotaksi prijevoz putnika moraju imati karticu autotaksi vozača nastoji se omogućiti bolja kontrola od strane nadležnih tijela, osoba koje obavljaju autotaksi prijevoz kako bi se spriječila mogućnost da osobe koje su upisane u kaznenu evidenciju ili nemaju potrebne važeće kvalifikacije za autotaksi vozača obavljaju takvu vrstu prijevoza. U članku 14. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, u kojem je propisano da “Pravna ili fizička osoba – obrtnik smije obavljati djelatnost javnog cestovnog prijevoza putnika ili tereta u unutarnjem cestovnom prometu ako je upisana u sudski, odnosno obrtni registar za obavljanje djelatnosti cestovnog prijevoza i ako posjeduje licenciju za unutarnji prijevoz koju izdaje nadležno upravno tijelo prema sjedištu/prebivalištu prijevoznika”. Dakle, prijevoznici koji obavljaju prijevoz jesu pravne osobe odnosno trgovačka društva ili fizičke osobe-obrtnici koji su ishodili licencije i koji obavljaju prijevoz koristeći aplikacije ili takimetre kao alat za rad. Po pitanju automatiziranih vozila, možemo navesti da se ista prvi puta spominju u gore navedenom Zakonu o izmjenama i dopunama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (Narodne novine, broj 136/24) te u smislu obavljanja djelatnosti automatiziranog cestovnog prijevoza putnika. Za sada nije poznat točan datum početka obavljanja takve djelatnosti, a okvirno se očekuje u naredne 2 godine, odnosno onda kada budu ispunjeni svi zakonom propisani uvjeti za izdavanje takve licencije. Također, ukazali bismo i na to da se ne očekuje njihova pojava na svim prometnicama, već da će prijevoz potpuno automatiziranim vozilom obavljati isključivo na unaprijed određenom području. |
| 22 | STIPE BRČIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Draga HOK šta se vi uopće mješate i koje vi taksiste predstavljate. Upravo ovo što vi predlažete je čavao u naš lijes jer ga je počeo zabijati gospodin kolega iz Dubrovnika koji je napao ministra Butkovića te nakon što smo svi kupili automobile Euro 6 norme on produžio valjanost euro 5 norme za dvije godine te samo povećao broj raspadnutih automobila na cesti koji služe samo kaosu a ne pravoj usluzi. Molim ovo ministarstvo da zanemari zahtjeve HOK-a. Ja prisilno član HOK-a jer prisilno plaćam članarinu ali ne želim da me oni zastupaju jer su svrha sami sebi. Nadam se da će razum prevladati. Hvala | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 23 | MATESS VALERIO TOTIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Kao taksi vozač ne podržavam izmjenu zakona predliženu od strane obrtničke komore. Zakon se već jednom prilagoðavao Euro 5 normi, dane su nam 2 godine za prilagodbu sa Euro 5 norme na Euro 6 normu te svi taksisti koji su vozili tada su se prilagodili. Sa produživanjem Euro 5 norme se daje novim obrtnicima da za jeftini iznos novca uðu u posao i samim time će se stvoriti dodatna konkurencija. Izmeðu ostalog, ukoliko se prihvati prijedlog obrtničke komore onda smo mi budale koji smo kupili Euro 6 normu auto prije samog izlaska zakonodavstva. Kad već nećete regulirati tržište cijenama, onda regulirajte tržište kako spada. Osobnog sam mišljenja da putniku u slućaju prometne nesreće neće biti isto vozili se oni u Daciji Sandero koja zadovoljavaja Euro 5 i ima 4 metra dužine i Mercedes Benzom C klase Euro 5 norme. Krivo regulirate tržište, i tržište bi po mojem osobnom mišljenju trebalo biti regulirano po rangu vozila i Naccp testiranjima. Treba gledati na sigurnost putnika a ne na to da ispunjava Euro norme. | Djelomično prihvaćen | Uvođenjem obvezne Euro 6 norme podiže se i stupanj sigurnosti za putnike u vozilu jer je navedena Euro 6 norma u primjeni od 1.9.2015. |
| 24 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Predlaže se izmjena članka 6. stavak 5. Pravilnika na način da glasi: Osobni automobil kategorije M1 kapaciteta sedam + jedno ili osam + jedno putničko mjesto kojim se obavlja shuttle prijevoz, javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz, povremeni prijevoz te mikroprijevoz, mora ispunjavati sljedeće posebne uvjete: „»Osobni automobil kategorije M1 iz stavka 1. i stavka 4. ovoga Pravilnika od 1. 1. 2027. mora imati električni pogon ili motor s unutarnjim izgaranjem koji neovisno o pogonskom gorivu mora ispunjavati najmanje zahtjeve Euro 6 norme koji su utvrđeni uredbama (EZ) br. 715/2007 i (EZ) br. 595/2009 Europskog parlamenta i Vijeća te njihovim izmjenama i dopunama.«“ Obrazloženje: HOK ističe kako navedena odredba predstavlja popriličan financijski teret za obrtnike koji su primorani zamijeniti vozila do 1. siječnja 2025. godine onima koji zadovoljavaju Euro 6 norme. Naglašavamo kako je liberalizacijom tržišta napravljen dobar potez za krajnjeg korisnika usluga prijevoza, dok je s druge strane enormnim povećanjem konkurencije za pružatelje usluga, vlasnike obrta, prihod značajno smanjen. Zbog svega navedenoga, smatramo neopravdanim da se samo za određene skupine prijevoza putnika (taksi prijevoz, shuttle prijevoz, javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz, povremeni prijevoz te mikroprijevoz) propisuju obveze u smislu euro normi za vozila kojima se obavljaju navedeni tipovi prijevoza. Predlažemo pomicanje roka obveze da osobni automobil kategorije M1 kapaciteta sedam + jedno ili osam + jedno putničko mjesto kojim se obavlja shuttle prijevoz, javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz, povremeni prijevoz te mikroprijevoz mora ispunjavati najmanje zahtjeve Euro 6 norme do 1.1.2027. godine. | Prihvaćen | Djelomično se prihvaća. |
| 25 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POSEBNIM UVJETIMA ZA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ I PRIJEVOZ ZA VLASTITE POTREBE | Predlaže se izmjena članka 3. stavak 1. podstavak 1. Pravilnika na način da glasi: Osobni automobil kategorije M1 namijenjen za autotaksi prijevoz mora ispunjavati sljedeće posebne uvjete: „»: mora imati električni pogon ili motor s unutarnjim izgaranjem koji neovisno o pogonskom gorivu mora ispunjavati najmanje zahtjeve Euro 5 norme, a od 1. 1. 2027. Euro 6 norme koji su utvrđeni uredbama (EZ) br. 715/2007 i (EZ) br. 595/2009 Europskog parlamenta i Vijeća te njihovim izmjenama i dopunama.«“ Obrazloženje: Sekcija taksi prijevoza HOK-a ističe kako navedena odredba predstavlja popriličan financijski teret za obrtnike koji su primorani zamijeniti vozila do 1. siječnja 2025. godine onima koji zadovoljavaju Euro 6 norme. Naglašavamo kako je liberalizacijom tržišta napravljen dobar potez za krajnjeg korisnika usluga taksi prijevoza, dok je s druge strane enormnim povećanjem konkurencije za pružatelje usluga, vlasnike taksi obrta, prihod značajno smanjen. Zbog svega navedenoga, smatramo neopravdanim da se samo za određene skupine prijevoza putnika (taksi prijevoz, shuttle prijevoz, javni linijski prijevoz, posebni linijski prijevoz, povremeni prijevoz te mikroprijevoz) propisuju obveze u smislu euro normi za vozila kojima se obavljaju navedeni tipovi prijevoza. Predlažemo pomicanje roka obveze da osobni automobil kategorije M1 namijenjen za autotaksi prijevoz mora imati električni pogon ili motor s unutarnjim izgaranjem koji neovisno o pogonskom gorivu mora ispunjavati najmanje zahtjeve Euro 6 norme do 1.1.2027. godine. | Djelomično prihvaćen | Djelomično se prihvaća. |