Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o nacrtu prijedloga Pravilnika o unutarnjoj reviziji u javnom sektoru
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Ankica Žuvan | II. KRITERIJI ZA USPOSTAVU UNUTARNJE REVIZIJE, Članak 6. | Ukoliko un revizori imaju obvezu revidirati pored svojih proračunskih korisnika i trgovačka društva i ostale pravne osobe u vlasništvu koji sami nisu obveznici ustroja un revizije onda u st. 1. treba stajati uključujući rashode i izdatke njihovih proračunskih korisnika, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba zbrojno veće od 50.000.000 kn. Kako bi se osigurao rad unutarnjim revizorima po standardima onda je potrebno osigurati timski rad što i dalje ostaje nemoguće budući nema obveze ustroja jedinice za unutarnju reviziju. Stoga, smatram kako je potrebno staviti kao obvezu ustroja jedinice unutarnje revizije svim obveznicima ustroja unutarnje revizije. | Djelomično prihvaćen | Prijedlog se djelomično prihvaća te ističemo da se u izradi kriterija za uspostavu unutarnje revizije vodilo računa o racionalnoj uspostavi unutarnje revizije i već postojećim modelima uspostave koje predviđa Zakon o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru. Prihvaća se prijedlog da se u članku 6. stavku 1. Pravilnika uzmu u obzir i rashodi trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u nadležnosti grada. Htjeli bi istaknudi da nacrtom Pravilnika nije isključena mogućnost ustrojavanja jedinice za unutarnju reviziju u gradovima iz članka 6. Naprotiv, opcija ustrojavanja jedinice za unutarnju reviziju je istaknuta kao prva opcija. Međutim, također je dana mogućnost uspostave unutarnje revizije imenovanjem unutarnjeg revizora ili sporazumom o obavljanju poslova unutarnje revizije, a te opcije su predviđene i propisane Zakonom o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru. Odluku o načinu uspostave unutarnje revizije donijet će odgovorna osoba institucije na temelju procjene opravdanosti, što će trebati obrazložiti kriterijima koji uključuju visinu prihoda i rashoda, broj zaposlenih, organizacijsko i teritorijalno ustrojstvo, vrijednost financijskih transakcija, ulogu u sustavu upravljanja i kontrole korištenja sredstava Europske unije, strateški i razvojni značaj institucije i druge specifičnosti ovisno o području poslovanja, a na što će suglasnost dati ministar financija. |
2 | Miroslav Schlossberg | I. UVODNE ODREDBE, Članak 1. | Cl.1 st. 2 i st. 3 definiraju da se odredbe ovog pravilnika odnose na korisnike i pravne osobe odredjene u "Registru proračunskih i izvanproračunskih korisnika i na jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave" te "Registru trgovačkih društava i drugih pravnih osoba obveznika davanja Izjave o fiskalnoj odgovornosti koji objavljuje Ministarstvo financija". Kasniji clanci definiraju obvezu korisnika da imenuju revizora ili ustroje jedinicu za unutarnju reviziju, ali nedostaje centralni objedinjeni popis revizora/jedinica za unutarnju reviziju. Potrebno je Pravilnikom definirati mjesto koje ce voditi centralizirane podatke o ustrojstvu unutarnje revizije (imenovani rezivor / ustrojstvena jedinica za unutarnju reviziju, datum imenovanja, kontakt podaci). Vjerujem da su to vazne informacije koje bi Ministarstvo financija trebalo prikupljati i voditi u zasebnom popisu/registru ili u boljem slucaju kao dodatak odnosno veza na postojece ranije navedene Registre. Misljenja sam da su opći principi dobrog upravljanja i organizacije, koji podrazumijevaju odgovornost, učinkovitost, transparentnost, otvorenost, participativnost, osjetljivost i pravičnost institucija u sustavu predstavljaju smjernice za efikasnu prevenciju i način sprječavanja korupcije. Preventivno antikorupcijsko djelovanje zahtijeva, prije svega, detekciju slabosti u organizacijskoj strukturi poslovanja na razini institucija te manjkavosti zakonodavnog regulatornog okvira na svim područjima djelovanja državnih institucija. Tako u ovom primjeru potrebno javno provoditi transparentnu politiku unutarnje revizije sto ukljucuje i centralno objavljivanje popisa revizora i ostalih bitnih podataka. | Nije prihvaćen | Sadržaj registra jedinica za unutarnju reviziju u javnom sektoru definiran je člankom 5 Pravilnika o sadržaju i načinu vođenja registara jedinica unutarnju reviziju i registara ovlaštenih unutarnjih revizora za javni sektor. Sadržaj registra ovlaštenih unutarnjih revizora u javnom sektoru definiran je člankom 7 Pravilnika o sadržaju i načinu vođenja registara jedinica unutarnju reviziju i registara ovlaštenih unutarnjih revizora za javni sektor. Pravilnik je završio javno savjetovanje dostupno na web adresi https://esavjetovanja.gov.hr/ECon/MainScreen?entityId=2510 |