Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje sa zainteresiranom javnosti o Nacrtu prijedloga Pravilnika o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Lina Bartolec | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI, Članak 10. | Predlažem da se "suglasnost" izbaci iz ovog članka. | Prihvaćen | Ministarstvo će prikupiti podatke svih studenata koji mogu konkurirati za ostvarivanje prava na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti uzevši u obzir Opću uredbu o zaštiti podataka. |
2 | Franjo Josip Marelja | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI, Članak 6. | Članak 6.6. Članak 6.6. nije pravedan prema studentima viših godina zahtjevnijih fakulteta. Naime, na zahtjevnijim studijima (pr. farmacija), naročito onima u Zagrebu koje upisuju najbolji studenti, prosjeci su izrazito niski. Tako da veoma mal broj studenata viših godina takvih fakulteta uspijeva dobiti STEM stipendiju, a ujedno velik broj studenata prve godine dobiva istu. Naime, nije ekvivalentno imati visok prosjek na manje zahtjevnom studiju i onome vrlo zahtjevnom. To bi se moglo ispraviti tako da se uzimaju u obzir rezultati mature i za studente viših godina ili tako da se uzima u obzir prosječan prosjek fakulteta (prosjek studenta da se dijeli s prosječnim prosjekom studenta na toj godini fakulteta te da se taj broj množi s brojem ECTS bodova). | Djelomično prihvaćen | Rang-liste za studente viših godina utvrđivat će se na način da se broj bodova izračunava na temelju umnoška prosječnog broja ECTS bodova ostvarenog tijekom studija (koji može biti najviše 60 po godini studiranja) i prosjeka ocjena studenta u odnosu na prosjek ocjena studijskog programa (Formula: (prosječna ocjena studenta/prosječna ocjena studijskog programa) x prosječan broj ECTS bodova – zaokruženo na tri decimale). |
3 | Lina Bartolec | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI, Članak 6. | Predlažem izmjenu članka 6. stavka (8) na način da se studentima koji studiraju na dvopredmetnim studijskim programima, od kojih jedan nije u STEM području broj ostvarenih bodova množi s faktorom primjerice 0,8. Ostane li prijedlog ovakav niti jedan student na višim godinama neće moći ostvariti pravo na stipendiju | Prihvaćen | Rang-liste za studente viših godina utvrđivat će se na način da se broj bodova izračunava na temelju umnoška prosječnog broja ECTS bodova ostvarenog tijekom studija (koji može biti najviše 60 po godini studiranja) i prosjeka ocjena studenta u odnosu na prosjek ocjena studijskog programa (Formula: (prosječna ocjena studenta/prosječna ocjena studijskog programa) x prosječan broj ECTS bodova – zaokruženo na tri decimale). Redovitim studentima koji studiraju na dvopredmetnim studijskim programima, od kojih jedan nije u STEM područjima znanosti, broj ostvarenih bodova dodatno se množi s 0,8 (ukupan broj bodova bit će 80% umnoška bodova). |
4 | Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI, Članak 6. | Smatramo da kriterij definiran točkom 6. članka 6. pravilnika nije pravedno definiran. Obrazloženje: Kriterij bi bio u redu kada bi zahtjevnost različitih studija bila podjednaka pa bi studenti uz isti napor, zalaganje i sposobnosti mogli različite studije završavati istim tempom i ocjenama. Ipak, to nije slučaj. Također, situacija je takva da veći broj izvrsnih maturanata upisuje određene studije, odnosno, ne raspoređuju se ravnomjerno po različitim studijskim programima u STEM-područjima znanosti iz Upisnika studijskih programa Ministarstva znanosti i obrazovanja. Cilj je svake visokoškolske ustanove prenijeti određeno znanje te vrednovati usvajanje znanja studenata. To čini uspješno ako studente koji studij upisuju, koji u ekstremnom slučaju svi mogu biti izvrsni maturanti, valorizira različitim ocjenama - od dovoljan, kada student pokazuje minimum znanja dovoljan za prolaz kolegija pa sve do izvrstan. Kada bi visokoškolska ustanova sve ulazne studente ocjenjivala izvrsnim, makar je upisivali sve sami izvrsni maturanti, tada zasigurno ne bi dobro obavljala svoj posao. Smatramo da se usporedba nekih mjera može činiti samo ako su te mjere dobivene istim "metrom" - kao što je slučaj za studente prve godine, gdje svi studenti u podjednakim uvjetima rješavaju isti ispit (Državnu maturu). Kriterij na temelju umnoška prosjeka ocjena i prosječnog broja ECTS bodova ostvarenog tijekom studija na različitim studijskim programima to nikako nije. Smatramo da kriterij u ovome obliku ima nekoliko važnih nedostataka: A.diskriminira studente viših godina određenih studijskih programa; B.može dugoročno utjecati na odluke o upisu pojedinih studija; C.može dugoročno utjecati na kriterije ocjenjivanja: - u smislu pritiska na nastavnike da snize kriterije pri ocjenjivanju; - na pojedinim studijskim programima bi se u ekstremnom slučaju moglo dogoditi da kriteriji za polaganje predmeta te dobivanje ocjene izvrstan budu ekstremno niski, s ciljem da studenti tih studijskih programa dobiju više državnih stipendija. Nedostatak naveden pod C. može se eliminirati koristeći prakse i pravilnike koji su već na snazi. Primjer takvog pravilnika je Pravilnik o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na subvencionirano stanovanje (https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2017_06_53_1206.html) gdje se u članku 8. navodi način za izračun broja bodova na temelju prosjeka ocjena: "(3) Svi ostali studenti preddiplomskoga sveučilišnog, kratkoga stručnog ili preddiplomskoga stručnog studija, integriranoga preddiplomskog i diplomskoga sveučilišnog studija ostvaruju broj bodova na temelju prosjeka ocjena na način da se izračunani osobni prosjek studenta na tri decimale podijeli s izračunanim prosjekom na tri decimale svih osobnih prosjeka studenata na istoj razini studija s istoga visokog učilišta iz natječaja." Promjena kriterija na ovaj način onemogućila bi situaciju da neki studenti mogu ostvarivati iznadprosječan uspjeh na svom fakultetu, no tijekom procesa rangiranja i selekcije ne dobivaju priliku za stipendiju zbog studenata koji su na svom fakultetu ispodprosječni, ali svejedno zadovoljavaju kriterije. Kako bi se izbjegli svi gore navedeni neželjeni učinci postojećeg kriterija definiranog točkom 6. članka 6. ovog pravilnika, uz prethodno navedenu sugestiju za promjenom članka 6., predlažemo i alternativnu izmjenu ovog kriterija na sljedeći način: (6) Rang-liste za studente ostalih godina utvrđuju se tako da se za pojedina visoka učilišta na temelju dodijeljenih stipendija prema kriteriju (5) za prvu godinu studija, omjerno dodijeli određeni broj stipendija za više godine studija. Studenti će unutar pojedinih visokih učilišta biti rangirani prema broju bodova koji se izračunava na temelju umnoška prosjeka ocjena i prosječnog broja ECTS bodova godišnje ostvarenog tijekom studija (koji može biti najviše 60 po godini studiranja). | Djelomično prihvaćen | Rang-liste za studente viših godina utvrđivat će se na način da se broj bodova izračunava na temelju umnoška prosječnog broja ECTS bodova ostvarenog tijekom studija (koji može biti najviše 60 po godini studiranja) i prosjeka ocjena studenta u odnosu na prosjek ocjena studijskog programa (Formula: (prosječna ocjena studenta/prosječna ocjena studijskog programa) x prosječan broj ECTS bodova – zaokruženo na tri decimale). |
5 | Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI, Članak 5. | Smatramo da prijedlog da se iz prava na stipendiju izuzmu polaznici studijskih programa koji se izvode na engleskom jeziku nije korektan i u skladu s proklamiranim politikama RH. | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
6 | Gordana Cvijanović | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI, Članak 5. | Smatram da bi naša djeca kao državljani Republike Hrvatske trebali imati pravo primati državnu stipendiju bez obzira na jezik njihovog studija. S obzirom da su odlučili ostati i obrazovati se u Hrvatskoj, a ne u inozemstvu, vjerujem da bi im prilika dobivanja državne stipendije koristila i kao poticaj da nakon studiranja ipak ostanu u Hrvatskoj. | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
7 | Aleksander Radovan | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI, Članak 5. | Kao voditelj programerskog tima u hrvatskoj IT tvrtki koja je već zapošljavala studente koji su završili studij na engleskom jeziku i s kojima smo bili jako zadovoljni, smatram da je izrazito diskriminatorno mlade stručnjake dijeliti prema jeziku na kojem studiraju. Kao članica Evropske Unije, hrvatskim tvrtkama je omogućeno olakšano ostvarivanje poslova sa stranim partnerima na drugom govornom području pa strani jezik i pripadajuće reference stručnjaka otvaranju nove mogućnosti i opcije u suradnji. Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju hrvatski jezik je postao službeni jezik u toj zajednici, a engleski je službeni jezik već 45 godina i velika je nelogičnost uvođenje kriterija da engleski jeziki stvara prepreku u ostvarivanje prava koji ne vrijedi za ostale jezike. | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
8 | Vedran Podkrajšek | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI, Članak 5. | Kao voditelj HR odjela u IT kompaniji, nikako ne mogu poduprijeti odredbe navedene u čl. 5. stavak 1. Naime, radi se o diskriminaciji studenata za čiji su program nadležno Ministarstvo i Agencija dali odobrenje. Kao zemlja koja je članica EU u potpunosti je irelevantno na kojem jeziku se nastava održava. Najvažnije je da studenti dobiju kvalitetnu naobrazbu koja je u tijeku s vanjskim praksama i ta na taj način postanu konkurentni na tržištu rada. Nadalje, poznavanje engleskog jezika je od krucijalne važnosti za STEM područje, jer se radi gotovo o „materinjem“ jeziku za navedeno područje. | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
9 | EXTENSIONENGINE d.o.o. | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI, Članak 5. | Naša tvrtka, ali i velika većina ostalih informatičkih tvrtki u Hrvatskoj, pruža usluge prvenstveno klijentima iz država engleskog govornog područja. S obzirom na tržišnu potrebu, bilo bi logičnije da se programi na engleskom jeziku dodatno potiču umjesto da se studente takvih studijskih programa stavlja u neravnopravan položaj u odnosu na druge studente, što će biti direktna posljedica članka 5. | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
10 | Nikola Drašković | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI, Članak 5. | S obzirom da je RH članica EU, nelogično je da se ograničava stipendiranje studenata na akreditiranim programima koji se provode na engleskom jeziku. Upravo se studiranjem na engleskom kod studenata unapređuju vještine korištenja stranog jezika, a što je jedna od temeljnih kompetencija potrebnih prilikom zapošljavanja. | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
11 | Sanja Mikloš | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI, Članak 5. | Državnu stipendiju trebaju moći ostvariti svi studenti koji imaju hrvatsko državljanstvo i pohađaju studij u Republici Hrvatskoj ,bez obzira na jezik na kojem se izvodi studij. | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
12 | Altima d.o.o. | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI, Članak 5. | Verso Altima grupa je protiv bilo kakve diskriminacije. U Verso Altima grupi prihvaćamo i podržavamo razlike, uspješno ih usavršavamo u korist naših zaposlenika, poslovanja i kulture. Ponosni smo što su radna mjesta u Verso Altima grupi mjesto jednakih mogućnosti. Engleski jezik je nužan alat u našoj industriji i šire, a za pojedinca za njegov osobni i profesionalni razvoj kao i cijeloživotno učenje. Official “working languages” EU-a su English, French and German. I nakon Brexit-a Engleski i dalje ostaje official language i working language EU-a koje je Hrvatska članica. Možda Ministarstvo želi zaštiti dodjele na samo domaće studente da ne bi International students mogli imati prava na te stipendije i sa time bi se složili. Verso Altima grupa | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
13 | mladen crnjaković | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI | Clanak 5. st 1. Pravilnika stavlja u nepovoljan i nejednak polozaj studente koji studiraju na engleskom jeziku u odnosu na studente koji studiraju na ostalim sluzbenim jezicima EU. Odredba je diskriminatorna po osnovu jezika i suprotna Ustavu RH [cl 14.] i pravu EU. | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
14 | Kristijan Tabak | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI | Sasvim je jasno da je članak 5 u potpunosti suprotan temeljnim načelima koja vrijede u akademskom svijetu. Isključivanje iz sustava stipendiranja institucija koje koriste samo engleski jezik je diskriminatoran i protivan temeljnom načelu inkluziviteta, pogotov uzevši u obzir da je RH članica EU. | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
15 | Luka Goleš Babić | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI | Postovani, S obzirom na, po mojem misljenju, ocitu diskriminaciju u clanku 5 stavku 1 nacrta prijedloga Pravilnika, smatram da sam primoran dati svoje misljenje o gore navedenom dokumentu. Naime, cinjenica da pojedini studenti studiraju na engleskom jeziku bi po meni trebala biti gledana kao prednost a ne kao razlog zbog kojeg ti isti studenti nebi mogli uci u natjecaj za STEM stipendije. Uzevsi u obzir da je RH clanica Europske Unije te da je engleski jezik neophodan u svim zanimanjima danas, a pogotovo u STEM podrucjima, sto moze biti potvrdeno u razgovoru s vecinom strucnih ljudi u tim podrucjima, ne vidim nikakvo drugo objasnjenje za takav zakon osim nepotrebne diskriminacije. Nadalje, kao student informacijskih tehnologija na engleskom jeziku u gradu Zagrebu, svjestan sam da je engleski jezik primarni jezik IT industrije sto samo potvrduje moju zbunjenost ovim clankom. Nadam se da cete ove primjedbe uzeti u obzir te da ce se ovaj clanak u potpunosti maknuti iz ovog nacrta prijedloga Pravilnika jer smatram da se njime ne dobiva nista osim diskriminacije te da ce ta ista diskriminacija u najmanju ruku rezultirati jos jednim razlogom za odlaskom studenata iz Republike Hrvatske u potrazi za boljim skolovanjem. | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
16 | RIT Croatia | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI | Uz informacije objavljene u inicijalnom komentaru, želimo naglasiti da članak 5 stavak 1 nacrta prijedloga Pravilnika nije u skladu sa specifičnim ciljem 10.ii.1 programa Europskoga socijalnog fonda (OP Učinkoviti ljudski potencijali 2014. - 2020.) iz kojeg su stipendije financirane. Naime, upravo Specifični cilj 10ii1:”Poboljšanje kvalitete, relevantnosti i učinkovitosti visokog obrazovanja” potiče razvoj programa na stranim jezicima u STEM područjima. Jedna od aktivnosti u sklopu specifičnog cilja 10ii1je: · razvoj studijskih programa i zajedničkih/dvostrukih studijskih programa NA STRANIM JEZICIMA u znanstvenim, tehnološkim, inženjerskim i matematičkim (STEM) područjima te u informacijsko-komunikacijskom području i drugim prioritetnim područjima koja su definirana pametnom specijalizacijom, nacionalnim strategijama gospodarskog razvoja i ključnim razvojnim tehnologijama utvrđenim Industrijskom strategijom 2014.-2020. Iz svega navedenog, ukoliko se financiranje ovog programa i ove godine vrši sredstvima iz navedenog operativnog programa, razvidno je da članak 5 stavak 1 treba promijeniti na način da potiče i nagrađuje studente koji studiraju na stranom jeziku | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
17 | Đurđa Vlah | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI | Jeli ovaj diskriminirajući članak dio neke nove „obrazovne reforme“? Umjesto da se znanje još jednog jezika osim materinjeg gleda kao „bogatstvo“ za društvo i razvoj, ono se kažnjava. Pogotovo IT sektor, za koji je engleski jezik osnova. Sigurno će ih netko iz razumjeti kad napišu ili izgovore „usmjerivač“ umjesto router… ili „preklopnik“ umjesto „switch“… Pa zašto bi se engleski jezik cijenio kad imamo google translate.. Stvarno deprimirajuće. Sve se radi da otjera studente u inozemstvo, gdje mogu dobiti stipendije, jer se je tamo ipak kriterij znanje a ne pravilnici prilagođeni samo određenim skupinama. Što je sa studentima koji upisuju studij engleskog na filozofskom fakultetu (predavanja su na engleskom)? Isto uskraćeni stipendija?? Koliko Vam napredak i znanje naše djece/studenata zaista vrijedi? Molim Vas da ispravite odnosno izbrišite Paragraf 1, čl. 5. iz ovog nacrta prijedloga. | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
18 | Andro Bjelopera | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI | Članak 5. Pravilnika ne samo da diskriminira studente koji studiraju na stranom jeziku već i smanjuje kompetentnost hrvatskog sveučilišnog sustava. Ovom odredbom se može jedino smanjiti broj upisa na fakultete koji nastavu ne obavljaju na materinjem jeziku, nikako i povećati. Ti isti fakultetski programi su često i kvalitetniji i donose bolje radno iskustvo od onih na hrvatskom jeziku te su samim time produktivniji u naobrazbi studenata. Nedostaje toliko ljudi u IT sektoru kako u Hrvatskoj tako i u ostalim zemljama članicama EU te ideja o destimuliranju upisa jednog od najkvalitetnijih IT programa u RH samo zato što je na stranom jeziku ne predstavlja kvalitetno rješenje. Štediti na stipendijama je najskuplje rješenje, jer će isti ti kvalitetni mladi ljudi poći na studij u države u kojima se ne donose ovakve odredbe te će ostati tamo raditi. Molim vas da još jednom razmislite o dugoročnim posljedicama ove odredbe te uvidite gubitak potencijala koji proizlazi iz iste. | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
19 | Martin Žagar | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI | Poštovani, smatram svojom dužnosti ukazati na nelogičnosti u ovom Nacrtu jer će pojedini studenti biti značajno zakinuti bez pravog razloga. Prvo, Članak 3 ovog Nacrta diskriminira diplomske studente stručnih studija u STEM područjima koji su bezrazložno isključeni iz prava na stipendiju. Ako je na razini preddiplomskog studija omogućeno studentima sveučilišnih i stručnih studija, zašto to nije napravljeno i na diplomskoj razini? Drugo i ono bitnije, u Članku 5 Paragraf 1 ovog Nacrta stoji da pravo na stipendiju ne mogu ostvariti studenti upisani na programe koji se izvode na engleskom jeziku. S obzirom da sam član akademske zajednice 14 godina, što u suradničkom, što u znanstveno-nastavnom zvanju u području tehničkih znanosti, grana računarstvo; te s obzirom da držim nastavu studentima STEM područja isto toliko godina, smatram se dovoljno kompetentnim ocijeniti da je ovaj Paragraf potrebno kompletno izbaciti jer je u najmanju ruku nelogičan. Naime, engleski je "materinji" jezik računarstva, u programima koji se izvode na hrvatskom jeziku i tako je glavnina literature na engleskom jeziku; sram me reći, ali i tako u predavanjima koje držim na hrvatskom jeziku koristim gomilu engleskih izraza samo zato jer ne postoje adekvatni hrvatski termini i osobno smatram na temelju svog iskustva, da bi se svi programi iz područja računarstva u Republici Hrvatskoj trebali držati na engleskom jeziku jer bi se tako podigla međunarodna kompetentnost budućih IT inženjera koji i tako trebaju znati engleski jezik gotovo na razini materinjeg da bi uspjeli u globalnom društvu. Stoga smatram da je ovaj Paragraf skoro pa skandalozan i da ga treba definitivno izbaciti iz budućeg Pravilnika. Zahvaljujem, uz srdačan pozdrav, Martin Žagar | Djelomično prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. Projekt je financiran iz Europskog socijalnog fonda u okviru Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020.“ te postupak dodjele stipendija podliježe praćenju i kontrolama Europske komisije prema svim uputama za provedbu navedenim u pratećim Smjernicama za ESF 2014.-2020. Primarni cilj projekta Dodjela stipendija studentima u prioritetnim područjima (STEM) je poticanje upisa na studijske programe u STEM područjima znanosti i uspješnosti na tim studijskim programima te su stoga stipendije, u skladu sa osiguranim sredstvima iz europskih fondova, namijenjene redovitim studentima koji upisuju prvu godinu (40% ukupnih stipendija) i onima koji su stekli najviše 120 ECTS bodova na studijskom programu do akademske godine za koju se dodjeljuju stipendije. |
20 | Peter Schmidt | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI | As a citizen of another EU country and faculty member at a Croatia-accredited institution of higher education in Zagreb (RIT Croatia) I am deeply concerned about the obviously discriminating article 5 item 1. There is no discernible objective reason why the ministry should limit scholarship opportunities for students on the basis of the language of instruction. This is even more upsetting considering that information sciences (informatika), the STEM subject in question here, is virtually an English speaking subject. Any student who wishes to compete on the job market, even nationally, will have to have a secure command of English. The intention of this regulation clearly discriminates Croatian institutions that teach in foreign languages and thus prevents equal opportunities for all students in Croatia. The regulation would probably not stand a judicial review and it is deeply un-European in spirit. I recommend that the ministry review the more than generous study opportunities that other European countries offer (Austria, Germany, etc.), which are not only independent of the language of instruction (there are many English speaking programs in these countries), but are also offered equally to all students, irrespective of origin. | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
21 | Dubravka Lenert Mijalić | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI | Ne slazem se sa clankom 5 jer smatram da se na taj nacin diskriminiraju studenti RIT a koji nastavu imaju na engleskom jeziku.Na taj nacin se narusava jednakost studenata | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
22 | Željka Stojić | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI | Posebnu paznju skrecem na članak 5 koji navodi da studenti koji su „upisani na programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskome jeziku“ nemaju pravo na ovu državnu stipendiju. Smatram da ovaj članak dovodi u diskriminatoran te nepovoljan položaj sve studente koji odabrano STEM područje studiraju na engleskom jeziku u odnosu na one koji ne studiraju na engleskom jeziku te da ovakva odredba ozbiljno narusava jednakost svih studenata. U daljnjem radu svi studenti ce se u istoj mjeri sluziti engleskim jezikom bez obzira da li studirali na engleskom jeziku ili ga ucili na fakultetu te je nejasan ratio ovakve odredbe. | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
23 | Niko Katušić | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI | U ime Studentskog vijeća RIT Croatia htio bih se osvrnuti na članak 5 koji navodi da studenti koji su „upisani na programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskome jeziku“ nemaju pravo na ovu državnu stipendiju. Smatram da ovaj članak dovodi u nepovoljan položaj sve studente koji odabrano STEM područje studiraju na engleskom jeziku. Engleski jezik je primarni jezik informacijskih tehnologija i ne bi smio biti razlog zbog kojeg studenti nemaju pravo na stipendiju. Većina naših studenata su hrvatski državljani koji svoja znanja bruse u tvrtkama u Hrvatskoj tijekom stručne prakse za vrijeme studija, i dosta njih nakon studija ostaje raditi u Hrvatskoj. Vjerujem da studij na engleskom jeziku može samo pružiti bolje prilike i izglede za buduću karijeru studenta. Nadam se da ćete uvažiti ovaj komentar i promijeniti članak 5. Zahvaljujem, Niko Katušić, student i predsjednik studentskog vijeća RIT Croatia. | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
24 | RIT Croatia | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI | Člankom 5. navedenog Pravilnika onemogućeno je pravo na stipendiju studentima upisanim na programe Informacijskih tehnologija koji se izvode na RIT Croatia. Navedeni članak definira da studenti koji su upisani na akreditirane programe koji se u potpunosti izvode na engleskom jeziku ne ostvaruju pravo na državnu stipendiju. Programi koje izvodi RIT Croatia su akreditirani programi za koje je Ministarstvo znanosti obrazovanja i sporta izdalo dopusnice i koji prolaze jednake postupke vrednovanja kao i svi ostali akreditirani programi u Republici Hrvatskoj. Redoviti studenti koji studiraju na našim programima u potpunosti su izjednačeni sa redovitim studentima na bilo kojem drugom akreditiranom hrvatskom visokom učilištu po svim pravima i obvezama. Jedina razlika je da se naši programi izvode na engleskom jeziku te smatramo nepravednim da se studentima koji su odlučili uložiti dodatni trud kako bi studirali na stranom jeziku, na RIT Croatia ili nekoj drugoj visokoškolskoj ustanovi, na ovaj način onemogućava ostvarivanje prava na stipendiju. Sukladno članku 5. Pravilnika redoviti studenti RIT Croatia, iako upisani na akreditirane programe u STEM području, nemaju pravo na ostvarivanje prava na stipendiju pod jednakim uvjetima kao ostali redoviti studenti u sustavu hrvatskog visokog obrazovanja što ih na određeni način stavlja u diskriminirajući položaj te smatramo da je ovaj propust potrebno što hitnije ispraviti. | Prihvaćen | Pravo na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti ostvarivat će i redoviti studenti upisani na studijske programe koji su akreditirani i u potpunosti se izvode kao programi na engleskom jeziku ukoliko ispunjavaju sve ostale uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na državnu stipendiju u STEM područjima znanosti. |
25 | Ivan Markić 84 | NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O UVJETIMA I NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA REDOVITIH STUDENATA NA DRŽAVNU STIPENDIJU U STEM PODRUČJIMA ZNANOSTI | Za STEM područja bi trebalo biti obavezno da student radi uz studij jer nas (mislim i na sebe) mnogo izađe a da neznamo što ćemo ustvari raditi i ne ispunjavamo očekivanja poslodavca. PREDLOŽENI SUSTAV OBRAZOVANJA I RADA Obrazovanje u nekoj struci se može samo uz sponzorstvo nekog poduzeća (projektni ured, izvođačko poduzeće, hotel, škola u nekoj sredini i sl.). Predlažem oblik da student dio vremena studira a dio radi. Za vrijeme koje radi bi trebao biti plaćen od poduzeća ili države (EU sredstva kao za stručno usavršavanje). Država uvijek može neki minimalan broj ljudi obrazovati (za svaki slučaj) ukoliko ispadne da neko zanimanje nitko ili jako mali broj želi obrazovati. Na taj način bi se riješilo dosta problema koji su sada aktualni. Nastali bi i neki novi ali potrebno ih je dobro predvidjeti i minimalizirati jer postojeće stanje je neodrživo. ZAPOSLENIK/STUDENT STUDIRANJE: Učiš nešto što znaš kako se u praksi primjenjuje i čemu koji predmet služi te si zainteresiran za problematiku i bolji si student Profesori dobivaju kvalitetne povratne informacije o potrebnim znanjima u praksi pa studente uče što ima je potrebno u praksi U praksi odmah vidiš kako će ti izgledati posao i već tokom prve godine vidiš da li te to stvarno zanima Studiraš 7-8 godina jer moraš raditi ali ti ide u staž i već si samostalan tj. zarađuješ novce (sada dobivam životopise inženjera koji su radili 3-4 godine kao konobari, pizza majstori i sl. a neznaju ništa o struci u praksi) RAD: Imaš posao nakon studija Nakon studija imaš praktična znanja koja će koristiti poslodavcu te možeš od poslodavca dobiti pristojnu plaću Studij vas je završilo dovoljni ne razmišljaš o odlasku u inozemstvo Odmah znaš kako će ti izgledati posao i država ne troši novac na obrazovanje onih koji se time neće baviti POSLODAVAC Ima zaposlenika sposobnog primijeniti znanja naučena na studiju Student prenese suvremena saznanja iz akademske zajednice Ima dovoljan broj kvalificiranih zaposlenika jer je sam predvidio da će mu trebati te ih sponzorira Nema naglih skokova u potražnji za plaćama jer nema premalo ili previše radnika DRŽAVA Plaća studij osobama u struci koja je potrebna i imat će zadovoljne državljane koji se bave poslom koji ima se sviđa i odgovara Obrazovati će dovoljan broj određene struke pa će nedostajati poslodavcima koji će morati sami određivati koliko im kadrova treba na temelju strategije za rad i ciljevima poduzeća Obrazuje motivirane i zainteresirane osobe koje nakon studija rade u struci Nema ni previe ni premalo određene profesije na tržištu te država ima manja davanja i potrebno je manje uvoziti radne snage OBRAZOVNE USTANOVE Imaju dobar kontakt s poslodavcima i poduzećima jer inače neće imati dovoljan broj studenta Kada im struka postane prezasićena imaju vremena baviti se znanstvenim i/ili istraživačkim radom Kadrovi se mogu unutar sveučilišta prebacivati na fakultete ili struke gdje je veća potražnja Zašto svaki fakultet ima svoju katedru za matematiku, fiziku, sociologiju, engleski i sl. To sve mogu pokrivati profesori s PMF-a, filozofskog i sl. pa kada je previše građevinara a malo programera oni predaju na FER-u iste ali prilagođene predmete bez promjene radnog mjesta Slično se može i sa školama na razini gradova | Nije prihvaćen | Nije predmet ovog pravilnika. |