Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Nacrtu prijedloga zakona o meteorološkoj i hidrološkoj djelatnosti s Obrascem iskaza o procjeni učinaka propisa
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Vesna Pavišić Filipić | VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 25. | Na stranicama 1636-1709 Službenog lista SFRJ iz 1990. nalaze se dva pravilnika o utvrđivanju mreža i programa rada - meteoroloških postaja, stranice 1636-1678 i - hidroloških postaja, stranice 1679-1708. | Prihvaćen | Primjedba je uvažena. |
2 | Vesna Pavišić Filipić | IV. NADZOR, Članak 23. | U Članku 23.2. nedostaje definicija dopunske mreže. Koja je razlika između Kataloga iz članka 23.2. i Registra iz Članka 10.? | Primljeno na znanje | Kroz cijeli zakon, umjesto Registra, stavljen je Katalog postaja. |
3 | Vesna Pavišić Filipić | Sustav rane najave i upozorenja na opasne meteorološke i hidrološke pojave, Članak 18. | U naslovu Članka 18. navode se opasne meteorološke i hidrološke pojave, a u točci 1. se navode prirodne nepogode i nesreće. U točci 3. uz upozorenja trebalo bi dostavljati i rane najave nadležnim tijelima. Kako se dostavljaju rane najave? | Djelomično prihvaćen | Uvažena je primjedba za rane najave u stavku 3. |
4 | Vesna Pavišić Filipić | Meteorološke, hidrološke i fenološke mjerne postaje državne mreže, Članak 10. | Nedostaje definicija pojma Registar postaja. | Nije prihvaćen | Katalog postaja je definiran u članku 3. |
5 | Vesna Pavišić Filipić | Meteorološke, hidrološke i fenološke mjerne postaje državne mreže, Članak 9. | U Članak 9.1. treba dodati da Program rada postaja od interesa za Republiku Hrvatsku donosi Ravnatelj Zavoda. | Nije prihvaćen | U stavku 2. je navedeno da Program rada donosi ravnatelj Državnog zavoda uz suglasnost ministra. |
6 | Vesna Pavišić Filipić | Meteorološke, hidrološke i fenološke mjerne postaje državne mreže, Članak 8. | U Članku 8.12. treba pojasniti tko utvrđuje potrebu za promjenom lokacije, određuje zamjensku lokaciju, premješta postaju Kako se ovim prijedlogom Zakona rješava slučaj u kojem je uspostavljen piezometar državne mreže (prema točkama 1. i 2. ovog članka) na zemljištu fizičke osobe (točka 3.) i vlasnik zemljišta odluči izgraditi kuću na mjestu postojećeg piezometra državne mreže. Tko utvrđuje potrebu promjene lokacije i izbora nove. Prema Članku 8.12. troškovo premještanja piezometra državne mreže (nabava i ugradnja novog uređaja sa svim popratnim radovima i aktivnostima, tj. ključ u ruke) padaju na teret vlasnika privatnog zemljišta. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
7 | Vesna Pavišić Filipić | III. POSLOVI METEOROLOŠKE I HIDROLOŠKE DJELATNOSTI, Meteorološke, hidrološke i fenološke mjerne postaje državne mreže | Iz Članka 8.4. proizlazi da će se meteorološke, hidrološke, meteorološko-oceanografske i fenološke postaje upisati u katastar kao meteorološki krug. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
8 | Vesna Pavišić Filipić | III. POSLOVI METEOROLOŠKE I HIDROLOŠKE DJELATNOSTI, Meteorološke, hidrološke i fenološke mjerne postaje državne mreže | U Članku 8. navode se meteorološko-oceanografske mjerne postaje kojih nema u nabrajanju postaja u naslovu ovog Članka. | Prihvaćen | Meteorološko-oceanografske postaje su dodane u naslov članka. |
9 | Vesna Pavišić Filipić | Meteorološki i hidrološki motriteljski sustav Republike Hrvatske, Članak 7. | U Članku 7.6. navode se druge mreže. Nedostaje njihova definicija. Koja je razlika između pojmova druga mreža (iz ovog Članka) i pojma dopunska mreža iz Članka 23.? | Djelomično prihvaćen | Dopunska mreža iz članka 23. je ispravljena u drugu mrežu. |
10 | Vesna Pavišić Filipić | Poslovi meteorološke i hidrološke djelatnosti, Članak 6. | U Članku 6. navodi se sustav za arhiviranje, te pohranu. Potrebno je u cijelom Prijedlogu zakona usaglasiti da li se podaci arhiviraju ili pohranjuju, te srediti i obrazložiti pojmove sustav za arhiviranje i državni arhiv podataka. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
11 | Vesna Pavišić Filipić | II. INTERES REPUBLIKE HRVATSKE, Članak 4. | Člank 4.3. poziva se na tek dolazeći članak 6. što je nepraktično za čitanje Zakona. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
12 | Vesna Pavišić Filipić | Definicije pojmova, Članak 3. | U članku 3. definiraju se pojmovi kojih nema u člancima Prijedloga zakona, kao što su: EUMETSAT, ECMWF, EIG, GEO. U članku 3. nedostaje definicija pojmova koji se javljaju u člancima: druga mreža (članci7.6., 13.2.), dopunska mreža (članak 23.), registar postaja (članak 10.2.), korisnik usluga (članak 6.4.) U točci 2. definira se pojam ATMOSFERSKI koji se ne koristi u prijedlogu Zakona. U članku 7.1. navodi se METEOROLOŠKI element. Nedostaje defincija prognoze vremena ili meteorološke prognoze zbog analogije s točkom 7. Hidrološka prognoza. Na koje se nadležno državno tijelo misli u točci 8. U točci 10. u nabrajanju poslova koje obuhvaća meteorološka i hidrološka djelatnosti nedostaju poslovi obrade, kontrole i analize podataka. Nedostaje opis primjenjene/operativne hidrologije, što se u nju ubraja i na što se odnosi. Analogno točki 18. u kojoj se objašnjava primjenjena meteorologija. | Djelomično prihvaćen | Primjedba o nedostatku pojmova nije prihvaćena iz razloga što će se određeni pojmovi regulirati Pravilnicima iz stavka 6. članka 7. ovog Zakona. |
13 | TANJA RENKO | Definicije pojmova, Članak 3. | Pod točkom 7. dana je definicija hidrološke prognoze, no ne nalazim definiciju meteorološke prognoze. | Prihvaćen | Definicija meteorološke prognoze je stavljena u pojmove. |
14 | TANJA RENKO | III. POSLOVI METEOROLOŠKE I HIDROLOŠKE DJELATNOSTI, Sustav rane najave i upozorenja na opasne meteorološke i hidrološke pojave | Slažem se s primjedbom. Naslov članka uključuje ranu najavu, zatim upozorenja, a potom bi trebalo uključiti i ostale informacije za vrijeme trajanja pojave i/ili nepogode i nakon pojave. U zadnjem slučaju - nakon i za vrijeme pojave je zaista najčešće u slučaju nepogode. No, opasne vremenske pojave imaju nekoliko razina opasnosti I često se u sustavima upozorenja ovisno o razinama prikazuju sljedećim bojama: žuto, narančasto i crveno. U svim tim slučajevima DHMZ bi trebao zadržati status jedinog glasa (engl. single voice). Možda bi pomoglo da se negdje definiraju te razine upozorenja. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
15 | TANJA RENKO | Definicije pojmova, Članak 3. | Slažem se da nedostaje konkretnija definicija što smatramo opasnom vremenskom I hidrološkom pojavom. Moguće definicija mogla bi biti: Opasna meteorološka ili hidrološka pojava je ona meteorološka I hidrološka pojava koja može biti različitog trajanja, a s rizikom uzrokovanja velikih šteta, ozbiljnih društvenih poremećaja i gubitka ljudskog života, i zahtijeva mjere za minimiziranje gubitka, ublažavanja i izbjegavanja gubitaka. Upozorenje na opasnu vremensku pojavu mora sadržavati informaciju o mjestu, području ili regiji na kojoj se pojava očekuje, vrijeme trajanja opasnosti, intenzitet te razvoj samog događaja, moguće posljedice, a može sadržavati i uputu o potrebnom djelovanju. Upozorenja moraju biti prosljeđena u najkraćem mogućem roku svim nadležnim tijelima i javnosti. (Upozorenja se smatraju javnim dobrom i ne smiju se naplaćivati.) | Prihvaćen | Predložena definicija opasne meteorološke i hidrološke pojave je dodana u pojmove. |
16 | Pametno | Izrada i objava meteoroloških, hidroloških i njima srodnih informacija, Članak 16. | Što je sa strateškim projektima RH? Tko je nadležan za meteorološke i hidrološke analize u strateškim projektima obuhvaćenima Zakon o strateškim investicijskim projektima Republike Hrvatske? | Primljeno na znanje | Članak 16. ne definira strateške projekte RH, već potporu u smislu meteoroloških i hidroloških podloga nužnih za izradu studija izvodljivosti i podrške u provedbi projekata i investicija od strateške važnosti i sigurnosti za Republiku Hrvatsku. |
17 | Pametno | Poslovi meteorološke i hidrološke djelatnosti, Članak 6. | Stavak 1 Nabrajaju se poslovi Državnog hidrometeorološkog zavoda pod naslovom “Poslovi meteorološke i hidrološke djelatnosti” čime se zaključuje da meteorološka i hidrološka djelatnost ne postoji izvan Državnog hidrometeorološkog zavoda. Predlažemo da se uz meteorološku i hidrološku djelatnost kroz cijeli zakon doda “unutar Državnog hidrometeorološkog zavoda” Stavak 4 DHMZ je financiran iz proračuna RH. U članku 19 ovog nacrta zakona navedeno je: “(1) Podaci i informacije o stanju vremena, klime, voda i fizičkim karakteristikama površinskog sloja mora, koje posjeduje Državni zavod, javni su te se mora omogućiti njihova dostupnost, sukladno propisima o pravu na pristup informacijama.” Koje to usluge DHMZ može naplaćivati? | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
18 | Pametno | PRIJEDLOG ZAKONA O METEOROLOŠKOJ I HIDROLOŠKOJ DJELATNOSTI | Naziv zakona sugerira da je ovim zakonom regulirana cjelokupna meteorološka i hidrološka djelatnost. Ovim zakonom se regulira djelovanje Državnog hidrometeorološkog zavoda stoga tako treba stajati i u nazivu. Korištenjem ovog naziva, blokira se donošenje novog zakona koji bi regulirao cjelokupnu meteorološku i hidrološku djelatnost, odnosno, onaj dio koji nije pokriven ovim zakonom. | Primljeno na znanje | U članku 1. ovog Zakona propisano je da se zakonom utvrđuju poslovi od interesa za Republiku Hrvatsku, a stavkom 2. članka 6. određuje se izvršitelj poslova meteorološke i hidrološke djelatnosti od interesa za Republiku Hrvatsku. |
19 | Lovro Kalin | V. PREKRŠAJNE ODREDBE, Članak 24. | Da li je ovo primjerena kazna za neovlašteno izdavanje upozorenja (vidi primjedbe na članak 3 i 18)? Da li je potrebno regulirati i kaznenu odgovornost za neovlašteno izdavanje upozorenja ako njihovim tumačenjem nastupi znatna materijalna šteta ili ugroza zdravlja i sigurnosti ljudi? | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
20 | Lovro Kalin | Sustav rane najave i upozorenja na opasne meteorološke i hidrološke pojave, Članak 18. | stavak 1. Ja iz ove recenice tumacim da su upozorenja (samo) informacije u slucaju "... meteoroloskih i hidroloskih prirodnih nepogoda i...." i takva definicija mi se cini preuska. Članak je nekoherentan. U naslovu su upozorenja na opasne pojave, a kasnije se spominju samo informacije u kontekstu prirodnih nepogoda i katastrofa (stavak1). Što je s ostalim? Mi (DHMZ/SVPAP) upozorenjima smatramo npr sve informacije koje idu prema MeteoAlarmu i na meteo.hr prema zadanim kriterijima (vidi primjedbu na članak 3). Konkretno, u tom smislu je upozorenje i na olujni udar bure, ili npr. na jutarnju temperaturu ispod -5 (sto sumnjam da je nepogoda), ili na maglu/smanjenu vidljivost. Tumačenjem sadašnjeg prijedloga ovog članka takvu informaciju će smjeti izdavati privatnik/amater? (što očito nije intencija zakonodavca) Napomena: ovaj dio će i uz najbolju defniciju ostati siva zona - sto je upozorenje a sto obicna meteo informacija. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
21 | Lovro Kalin | Definicije pojmova, Članak 3. | Sporna je definicija 14. meteorološko i hidrološko upozoravanje - koja je korektna ali fali joj definicija opasne met. i hidr. pojave, tako da definicija ima nejasan doseg. Zbog toga kasniji clanci (clanak 18 i clanak 24) nemaju jasan učinak. Prijedlog dodatka u članku 3 (definicije): Opasna meteorološka i hidrološka pojava je ona pojava kod koje postoji opasnost za zdravlje i sigurnost ljudi ili opasnost za materijalnu štetu. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
22 | Hrvatsko meteorološko društvo | V. PREKRŠAJNE ODREDBE, Članak 24. | Kazne trebaju biti znatno veće. | Prihvaćen | Iznos novčane kazne za prekršaj pravne osobe povećan je na iznos od 10.000,00 do 50.000,00 kuna. |
23 | Hrvatsko meteorološko društvo | IV. NADZOR, Članak 23. | Stavak 2: umjesto riječi „Kataloga“ treba staviti riječ „Registra“. Registar postaja je definiran u Čl. 10. | Nije prihvaćen | Kroz cijeli zakon, umjesto Registra, stavljen je Katalog postaja. |
24 | Hrvatsko meteorološko društvo | PRIJEDLOG ZAKONA O METEOROLOŠKOJ I HIDROLOŠKOJ DJELATNOSTI , III. OCJENA I IZVOR POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA | Dodati riječ „učinka“ u naslov (Ocjena učinka i izvor potrebnih sredstava....) | Nije prihvaćen | Prijedlog nije prihvaćen. |
25 | Hrvatsko meteorološko društvo | PRIJEDLOG ZAKONA O METEOROLOŠKOJ I HIDROLOŠKOJ DJELATNOSTI , II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI | a) Ocjena stanja: 2. paragraf, 4. red: iza „i to“ staviti dvotočku a) Ocjena stanja: 2. paragraf, 7. red: izbaciti „a odredbama“ a) Ocjena stanja: 2. paragraf, 8. red: izbaciti „kojima su“, a „su“ dodati iza „određene“ (određene su kazne...) a) Ocjena stanja: 2. paragraf, 11. red, promijeniti padež:„....mijenjane su prekršajne odredbe Zakona o...... a) Ocjena stanja: 4. paragraf, 10. red: izbaciti riječ „prirodnih“, ostaviti samo „katastrofa“ a) Ocjena stanja: 5. paragraf: uskladiti padeže u prvoj rečenici: ...“pohranu, provedbu analiza, obavješćivanje javnosti,..... te suradnju s.....i uključivanje u...“ b) Osnovna pitanja koja se uređuju Zakonom, alinea 3: maknuti razmak između riječi „komunikacije“ i zareza b) Osnovna pitanja koja se uređuju Zakonom, alinea 3: brisati razmak između 4. i 5. reda b) Osnovna pitanja koja se uređuju Zakonom, alinea 5 i 6: promijeniti padež alinee („jasna raspodjela...“, „nedvojbena uloga izvođača...“ b) Osnovna pitanja koja se uređuju Zakonom, alinea 6: brisati zarez iza „sa ciljem“ b) Osnovna pitanja koja se uređuju Zakonom: iza zadnje alinee staviti točku | Prihvaćen | Gramatičke i tiskarske greške su ispravljene. |
26 | Hrvatsko meteorološko društvo | Predmet Zakona, Članak 1. | 1. red: djelatnost promjeniti u djelatnosti | Prihvaćen | Ispravljena je gramatička greška. |
27 | Hrvatsko meteorološko društvo | Meteorološki i hidrološki motriteljski sustav Republike Hrvatske, Članak 7. | Stavak 1: padež, (Republike Hrvatske) | Prihvaćen | Padež je ispravljen u stavku 1. |
28 | Hrvatsko meteorološko društvo | Meteorološke, hidrološke i fenološke mjerne postaje državne mreže, Članak 8. | Stavak 13: brisati zarez iza „Vlada Republike Hrvatske“ | Prihvaćen | Zarez je brisan. |
29 | Hrvatsko meteorološko društvo | Službeni podatak i službeno objavljiv podatak, Članak 13. | Stavak 1: promijeniti padež riječi „metodologiji“ u „metodologijom“ | Prihvaćen | Padež je promijenjen. |
30 | Hrvatsko meteorološko društvo | Sustav rane najave i upozorenja na opasne meteorološke i hidrološke pojave, Članak 18. | Trebalo bi dodati i rane najave te upozorenja na opasne vremenske pojave (kako spominje Lovro Kalin). Prijedlog: dodati stavak 1: „(1) Državni zavod izrađuje rane najave i upozorenja na opasne meteorološke i hidrološke pojave (npr. jak i olujan vjetar, hladni val, toplinski val, mraz, poledica, velika količina oborine i sl.) i objavljuje ih na mrežnoj stranici Državnog zavoda te se osigurava njihova dostupnost široj javnosti.“ Tada stavci 1 do 4 postaju stavci 2 do 5. Tiskarske i stilske pogreške: stavak 1, 4. red: izbaciti riječ „katastrofa“ | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
31 | Hrvatsko meteorološko društvo | Službeni podatak i službeno objavljiv podatak, Članak 13. | Stavak 2: da li se misli na sukladnost s propisima iz članka 2. ovog Zakona ili iz članka 12. ovog Zakona? | Primljeno na znanje | Misli se na sukladnost s propisima iz članka 2. |
32 | Hrvatsko meteorološko društvo | Meteorološke, hidrološke i fenološke mjerne postaje državne mreže, Članak 8. | Sadašnji stavak 13 trebao bi biti stavak 5, a sadašnji stavci 5-13 tada mijenjaju brojeve u 6-13. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
33 | Hrvatsko meteorološko društvo | Definicije pojmova, Članak 3. | Stavak 2: motrenje je mjerenje plus opažanje; stoga treba pisati ili „...dobiveno mjerenjem i/ili opažanjem...“ ili „...dobiveno motrenjem...". Stavak 18: umjesto „cestovna meteorologija“ staviti „prometna meteorologija“. Tiskarske i stilske pogreške: stavak 1: dodati razmak prije zagrade stavak 2: izbaciti riječ „predstavlja“ iza crtice stavak 3: dodati razmak između riječi „satelites“ i crtice; crtica treba biti srednja, a ne kratka; također i sljedeća crtica treba biti srednja, a ne kratka stavak 4: umjesto kratke crtice treba biti srednja (kao što je sljedeća u istom stavku) stavak 4: umjesto kratke crtice treba biti srednja (kao što je sljedeća u istom stavku) stavak 8: srednja crtica umjesto kratke stavak 10: srednja crtica umjesto kratke; maknuti točku na kraju stavak 11: srednja crtica umjesto kratke; maknuti točku na kraju stavak 12: srednja crtica umjesto kratke stavak 17: srednja crtica umjesto kratke stavak 18: srednja crtica umjesto kratke; zadnji red: maknuti zarez ispred veznika „i“ stavak 21: u riječi „Technical“ nedostaje slovo „c“; crtica prije JCOMM treba biti srednja, a ne kratka | Djelomično prihvaćen | Primjedba na stavak 18. nije prihvaćena jer je prometna meterologija razdvojena na cestovnu, zrakoplovnu i pomorsku meteorologiju. |
34 | Hrvatsko meteorološko društvo | Definicije pojmova, Članak 3. | Treba dodati definicije nekih pojmova, npr. vrijeme (stanje atmosfere na nekom mjestu ili području u određenom trenutku ili kraćem vremenskom razdoblju), klima (srednje stanje komponenata klimatskog sustava (atmosfera, hidrosfera, kriosfera, litosfera i biosfera) i njihovog međudjelovanja), opasna meteorološka pojava (meteorološka situacija, stanje ili pojava koja može ugroziti ljudske živote i materijalna dobra), opasna hidrološka pojava (stanje voda na određenom vodotoku ili području koje može ugroziti ljudske živote i materijalna dobra), državna mreža, dopunska mreža. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
35 | Hrvatsko meteorološko društvo | PRIJEDLOG ZAKONA O METEOROLOŠKOJ I HIDROLOŠKOJ DJELATNOSTI | Potrebno je ispraviti tiskarske i gramatičke pogreške (izbaciti nepotrebne razmake, zareze i ostale interpunkcijske znakove; dodati razmake i interpunkcijske znakove gdje ih nema a potrebni su; uskladiti padeže, naročito kod nabrajanja i sl.). U svim člancima treba biti dosljedan. Negdje se govori o meteorološkim i hidrološkim podacima, negdje o podacima o stanju vremena, klime, voda i površinskog sloja mora, negdje se spominje i tlo, negdje površina Zemlje (je li to tlo ili nešto drugo?). Dodatno, stanje vremena je u redu, ali da li postoji stanje klime ili samo klima kao srednje stanje vremena u tridesetgodišnjem razdoblju. Ne postoje „prirodne katastrofe“, umjesto „prirodne katastrofe“ predlažem „katastrofe uzrokovane prirodnim nepogodama“ (npr. u II a, paragraf 4, red 5). | Prihvaćen | Tiskarske i gramatičke pogreške su ispravljene kao i prijedlog dosljednosti u svim člancima. |