Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o Obrascu naknadne procjene učinaka propisa za Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dodanu vrijednost
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Udruga hrvatskih otkupljivača i prerađivača mlijeka CroMilk | , OBRAZAC NAKNADNE PROCJENE UČINAKA PROPISA | Poštovani, ponovo vas pozivamo da u budućim izmjenama i dopunama zakonskog akta vezanom uz porez na dodanu vrijednost u obzir uzmete da se nižom stopom obuhvate i ostali mliječni proizvodi osim mlijeka za piće. Na taj način bi se ovi proizvodi doveli u pravedan položaj sa ostalim osnovnim prehrambenim proizvodima koji se već oporezuju nižom stopom PDV-a na tržištu, te pomoglo održivosti mljekarskog sektora koji je već dugi niz godina u nepovoljnom položaju u našoj zemlji. | Nije prihvaćen | Prijedlog nije predmet Obrasca naknadne procjene učinaka propisa, međutim napominje se da proširenje primjene snižene stope PDV-a stvara dodatni negativni utjecaj na prihode državnog proračuna te će se razmatrati u narednom razdoblju. |
2 | Merlinka d.o.o. | , OBRAZAC NAKNADNE PROCJENE UČINAKA PROPISA | Poštovani svako porezno rasterećenje je dobrodošlo i svo što je do sada napravljeno donijelo je dobre rezultate. No za razvoj obrtništva i poduzetništva pod mjerom 1.2 bilo bi poželjno obratiti pozornost na frizersku industriju. Naime u planu usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije postoji mogućnost usklađivanja s EU Direktiva Vijeća 2006/112/EZ od 28. 11. 2006. o zajedničkom sustavu poreza na dodanu vrijednost po kojoj je EU državama omogućeno uvođenje niže stope PDV-a na frizerske usluge. Pošto je izmjenama i dopunama Zakona o PDV-u (Narodne novine, broj 106/18) od 1. siječnja 2019. omogućeno proširenje kruga dobara i usluga koje se oporezuju sniženom stopom od 13% za frizersku industriju u Hrvatskoj od iznimnog značaja bi bilo da se primjena snižene stope od 13% proširi i na FRIZERSKE USLUGE od 1. siječnja 2020. godine. Mišljenja smo da bi takova odluka uvelike povećala ulazak salona u sustav PDV-a, smanjila sivu zonu poslovanja, stvorila zdravu tržišnu konkurenciju te povoljno utjecala na nova zapošljavanja frizera. | Nije prihvaćen | Prijedlog nije predmet Obrasca naknadne procjene učinaka propisa, međutim napominje se da proširenje primjene snižene stope PDV-a stvara dodatni negativni utjecaj na prihode državnog proračuna te će se razmatrati u narednom razdoblju. |
3 | HGK | Svjesni smo činjenice kako prijedlog koji dostavljamo u nastavku nije predmet ovoga Obrasca, no naše članice okupljene unutar Udruženja energetike iz područja trgovanja naftnim derivatima izuzetno su zainteresirane za izmjenu članka 67. stavka 1. važećega Zakona o porezu na dodanu vrijednost te predlažu da se tekst nadopuni na sljedeći način: „Pravo na povrat PDV-a ostvaruje pod uvjetom da u državi podrijetla podnositelja zahtjeva tuzemni porezni obveznik također ima pravo na povrat PDV-a, osim za uslugu trgovanja motornim gorivima na malo.“ Navedenom izmjenom otvorila bi se mogućnost povrata PDV-a u prodaji goriva na benzinskim postajama svim korisnicima u tranzitu. Time bi se povećala konkurentnost Koridora 10, prijevoznici iz Turske, Makedonije, Kosova, Albanije i Crne Gore u većoj bi mjeri koristili hrvatske autoceste, povećala bi se potrošnja, odnosno kupnja goriva. Posljedično, navedeno bi imalo pozitivne učinke i na povećanje prihoda ugostiteljskih objekata u sklopu benzinskih postaja. Povećanje prihoda od potrošnje goriva na posredan način utjecalo bi i na povećanje prihoda proračuna. Usvajanjem ove mjere bio bi značajno povećan promet na benzinskim postajama u RH i to ne samo goriva nego i drugih roba, povećao bi se promet ugostiteljskih usluga, usluga servisiranja kamiona, a posebno bi se povećala naplata cestarine. | Nije prihvaćen | Prijedlog nije predmet Obrasca naknadne procjene učinaka propisa. |