Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću za Obrazac prethodne procjene za Zakon o obnovi zgrada oštećenih potresom na području Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije, Zagrebačke županije, Sisačko-moslavačke županije i Karlovačke županije

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 ZDRAVKO REŽEK PRILOG 1. Poštovani! Članak 43., stavcima 10. do 14., vlasnik obiteljske kuće koja se uklanja može odabrati isplatu novčane pomoći umjesto gradnje zamjenske obiteljske kuće za kupnju obiteljske kuće odnosno stana na tržištu nekretnina na području županije na kojoj se nalazi obiteljska kuća koja se uklanja. Radi se o vlasniku (Jambrović) koji je predao zahtjev za uklanjanje obiteljske kuće (srpanj 2021. godine), međutim, do sada se po pitanju prijave ništa nije dogodilo. U međuvremenu vlasnik je kupio kuću u kojoj je bio privremeno smješten. PITANJE: hoće li on imati pravo na novčanu pomoć sukladno članku 43. novog Zakona? Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Nije predmet ovog Obrasca.
2 Mario Tadić PRILOG 1. Poštovani, Postojeći Zakon o obnovi zgrada oštećenih potresom na području Grada Zagreba, Krapinsko-Zagorske Županije, Zagrebačke Županije, Sisačko-Moslavačke Županije i Karlovačke Županije (NN 102/20., 10/21., 117/21.) priznaje pravo na obnovu ili gradnju zamjenske obiteljske kuće samo vlasnicima obiteljski kuća koji su u trenutku potresa živjeli u njima odnosno imali prijavljeno prebivalište/boravište na adresi obiteljske kuće. Ovo je posebno problematično jer postoje vlasnici potresom oštećenih obiteljskih kuća koji nisu živjeli u istima niti su imali prebivalište/boravište na adresi obiteljske kuće. Riječ je o obiteljima u podstnarskom ili sličnom statusu, dominantno mladim obiteljima, koje su u potrazi za rješenjem vlastitog stambenog pitanja pomoću kredita kupovali neodržavane, zapuštene nekretnine odnosno nekretnine starijeg datuma gradnje i privodili ih stambenoj namjeni. U pravilu je to bila jedina nekretnina u njihovom vlasništvu. Te su obitelji, kao podstanari ili slično, svo vrijeme živjele i još uvijek žive na području pogođenim potresom. Stoga predlažem da se kod izrade novog zakonskog rješenja proširi popis kriterija ili postojeći šire definiraju kako bi u obuhvat zakona ušli i vlasnici nekretnine pogođene/oštećene potresom, koji nisu živjeli na adresi nekretnine ili imali prijavljeno prebivalište/boravište, ali su prije i nakon potresa živjeli na području pogođenim potresom te u vlasništvu imaju samo nekretninu pogođenu/oštećenu potresom. Srdačan pozdrav, Mario Tadić Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Nije predmet ovog Obrasca.
3 IVA RUKAVINA PRILOG 1. Poštovani, htjela bih skrenuti pozornost na problem koji ima gotovo svaka druga višestambena zgrada u Zagrebu, a o kojemu se uopće ne govori u javnosti. Naime, sada kad je obnova Zagreba zaista i počela te je gotovo besplatna za suvlasnike, pojedini suvlasnici blokiraju obnovu nedopuštanjem radova u vlastitim stanovima zbog čega učvršćenje zgrade predviđeno projektnom dokumentaciojom nije moguće provesti. Naime, pojedinci ne žele da ih se inkomodira gradjevinskim radovima navodeći najbizarnije razloge zbog kojih to nije moguće izvesti, a sve bez trunka odgovornosti prema sebi, svojoj imovini te prema zdravlju i sigurnosti tisuća ljudi oko sebe. Smatraju da se potresi više neće dogadjati te one koji zagovaraju obnovu izvrgavaju najrazličitijim uvredama. U praksi se ovaj problem rješava na način da se pokreću sudski postupci te se radovi provedu putem sudskog naloga. Medjutim, obzirom na sporost sudova u Hrvatskoj, to traje predugo zbog čega se radovi ne mogu završiti u dogovorenim rokovima. Stoga smatram da bi zakon trebao definirati te postupke kao hitne kako bi se ovakve situacije u budućnosti izbjegle. Drugo, u zgradama gdje nema 51% suvlasnika suglasnih oko obnove znači da se obnova neće niti provesti. Mišljenja sam da je to nedopustivo, odnosno da zgrada koja dobije Rješenje o obnovi, obnovu mora provesti bez obzira na broj suvlasnika koji su za to zainteresirani. Štoviše, upravo ovi suvlasnici koji ne dopuštaju obnovu, su uglavnom oni koji su neulažući u nekretnine u kojima žive zadnjih sto godina, doveli do devastacije centra grada. Držim da je uništavanje kulturne baštine te ugrožavanje ljudskog psihičkog i fizičkog zdravlja, života i imovine nedopustivo i da mora biti regulirano zakonom, odnosno da oni koji se protive obnovi moraju snositi odgovarajuće sankcije koje je potrebno u praksi i provoditi. Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Nije predmet ovog Obrasca.