Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Nacrtu prijedloga Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o ispitivanju vozila_03072023
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | LUKA MARINOVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O ISPITIVANJU VOZILA, Članak 17. | Poštovani, U velike se NE SLAŽEM s izjavom napisanom ovdje. Naime, postavljanje krovne kutije ili nosača bicikala uvelike utječe na vozne karakteristike vozila. Kao takva, svako postavljanje krovne kutije ili nosača bicikala bi se trebalo atestirati i upisivati u prometnu dozvolu. Uzimo za primjer auto zvučnog imena Kia Picanto, 2gen od 2011~2017 godine proizvodnje. Vozilo ima 865~965kg težine (ovisno o motoru) i najveću nosivost od 1400kg. Kako je prosječna osoba prema standardu 85kg, a auto je registriran za 5 osoba – dakle to je samo u osobama 425kg, odnosno već s time je automobil težak između 1290~1390kg. Još tome nismo dodali prtljagu po osobi, dakle barem 25kg po osobi ili ukupno 125kg tereta. Kako Kia Picanto ima mali prtljažnik od 200L obujma, onda samo par stvari stane straga, a ostatak će lijepo u kutiju na krov. Recimo Thule XT veličine M ima dodatnih 400L obujma, pa sve stane na krov lijepo. Nema veze što smo već sada na 1415~1515kg, jer Thule je samo 17,5kg + 2 nosača za Thule od po 0,5kg – dakle ukupno 18,5kg. Ukupno smo na Kia Picanto natovarili 1433~1533kg, svakako preko ograničenja. Ali to nije sve, krovni nosač uvelike utječe na aerodinamičke karakteristike vozila. Kako se onda samo spojler mora upisivati pod atest, a krovni nosač ne? Ali ni to nije sve, jer krovni nosač utječe i na vozne karakteristike vozila. I to uvelike, vjerujte mi ili pitajte mog mentora na Završni rad pri Zavodu za motorna vozila na FSB. Kako se onda krovna kutija ne mora atestirati, a spojler mora? Ista priča je i s nosačem bicikala. Kako to da se kuka mora atestirati, a nosač bicikala od 15kg za 3 bicikla s nosivosti 45kg – dakle 60kg na stražnjem dijelu vozila. I to se kao ne mora atestirati? Zbog svega navedenog – predlažem brisati „krovne kutije ili nosača bicikala“ iz navoda članka 17. i uvođenje obaveznog atesta za vozila s njihovom montažom. Hvala najljepša, | Nije prihvaćen | Člankom 2. propisano je da se odredbe ovog Pravilnika odnose na proizvodnju, preinake i bitniji popravak. Privremeno postavljanje navedenih nosača, krovne kutije, tereta i sličnog na vozilo ne smatra se preinakom vozila u smislu ovog Pravilnika. Navedeni dijelovi se smatraju zasebnim tehničkim jedinicama koji se jednostavnim postupcima mogu ukloniti s vozila te se time smatra da trajno ne čine njegov sastavni dio. |
2 | LUKA MARINOVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O ISPITIVANJU VOZILA, Članak 1. | Poštovani, A tko će dati mišljenje o „pravilima tehničkih znanosti, odnosno pravila struke“? Pa neće valjda to tehničar u CVH – „kadija te tuži, kadija ti sudi“ princip. Vjerujem kako postoje institucije od kojih se može dobiti mišljenje o ugrađenim dijelovima, sklopovima i uređajima – tipa: - Ovlašteni distributeri za vozila, ako se radi o dijelu koji se stavlja s jednog vozila na drugo…primjer: elektromotor s Mercedesa na Opel vozilu. - Ovlašteni Zavodi pri našim fakultetima, koji mogu dati mišljenje o ugradnji, funkcionalnosti, pravilima struke i sigurnosti. - Izjava o ugradnji, od ovlaštenog servisa. Vjerujem kako na ovaj način će se olakšati život CVH tehničaru za odobrenje (koji će biti manje pod stresom za odobravanje, jer će imati papir za odobravanje) i dati će se prilika institucijama za dodatnu naplatu svog mišljenja. Stoga predlažem tekst: „(3) Ako za vozila i njihove dijelove, sklopove i uređaje nema propisa, standarda ili normi proizvođača, primjenjuju se uobičajena pravila tehničkih znanosti, odnosno pravila struke čiji je cilj osigurati funkcionalnu sigurnost i zaštitu okoliša, a čije mišljenje može dati nadležni Zavod ili ovlašteni distributer za vozila i dijelove koji su ugrađeni.“ Hvala, | Primljeno na znanje | U navedenom članku dopuna se odnosila na dodatno pojašnjenje i smjer primjene uobičajenih pravila tehničkih znanosti, odnosno pravila struke, a to je osiguranje funkcionalne sigurnosti i zaštita okoliša. U stavku 1. i stavku 2. članka 3. propisano je da konstrukcijske i tehničke osobine prvenstveno trebaju biti u skladu s nacionalnim propisima i normama, zatim, međunarodnim propisima i normama, standardima i normativima proizvođača, a tek ukoliko se iscrpe sve navedene mogućnosti koristi se mogućnost stavka 3. članka 3. Nadalje, u članku 10. Pravilnika, propisana je obaveza dostava dokumentacije u kojoj treba biti sadržan opis proizvodnje, preinake, bitnijeg popravka, odgovarajuća pojedinačna ili tipna odobrenja i slično, što može uključivati i analize i mišljenja stručnih tijela i distributera vozila. |