Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedlog pravilnika o provedbi intervencije 78.02. Potpora za pružanje savjetodavnih usluga iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027.

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 UROŠ RADAKOVIĆ PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 11. u članku 11. se navodi da su prihvatljivi troškovi sudjelovanju na edukacijama a trošak sudjelovanja na konferencijama nije prihvatljiv trošak? koji je pojam konferencije onda? Primljeno na znanje Savjetovanje poljoprivrednika usmjereno je na ciljeve poljoprivredne politike Europske Unije, nacionalnih politika i zakona. Ne može se pretpostaviti da sadržaj konferencija, iako omogućava nadogradnju stručnih znanja, bude usklađen s navedenim ciljevima i politikama i ne može se smatrati potrebnom edukacijom savjetnika u intervenciji 78.02.
2 TOMISLAV VIDAKOVIĆ PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 3. pod točkom 21. zaposlenik korisnika je zaposlenik na temelju ugovora o radu na određeno i na neodređeno vrijeme te vlasnik obrta (dodati: ili vlasnik trgovačkog društva) Nije prihvaćen Direktni sati računaju se zaposlenicima korisnika, a vlasnike obrta (fizičke osobe) smatramo zaposlenicima korisnika u smislu ovoga Pravilnika, budući isti ne mogu utvrđivati poduzetničku plaću jer im se ne priznaje u izdatke, a ako tu djelatnost obavljaju uz radni odnos kod nekog drugog poslodavca, plaćaju doprinose i po osnovi obrta ili slobodnog zanimanja po isteku godine po rješenju Porezne uprave. Obrt je samostalno i trajno obavljanje dopuštenih gospodarskih djelatnosti od strane fizičkih osoba sa svrhom postizanja dohotka ili dobiti koja se ostvaruje proizvodnjom, prometom ili pružanjem usluga na tržištu.
3 Ivan Škugor PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 7. Čl. 7. st. 5. točka a) Prijedloga pravilnika o provedbi intervencije 78.02. Potpora za pružanje savjetodavnih usluga iz strateškog plana zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027. propisuje uvjete koje stručna osoba korisnika mora zadovoljiti, a koji podrazumijevaju završen studij u minimalnom trajanju od 3 godine te radno iskustvo u minimalnom trajanju od 5 godina. Potonji uvjeti predstavljaju neizravnu diskriminaciju i to prema dobnoj osnovi, sukladno čl. 2. st. 2. Zakona o suzbijanju diskriminacije. Naime, iz uvjeta je jasno kako sve osobe mlađe od 27 godina ne mogu pružati usluge korisniku budući da ne zadovoljavaju minimalne uvjete. Štoviše, osobe mlađe od 27 godina ne mogu niti zadovoljavati navedene kriterije jer je neživotno i nelogično da primjerice s 22 godine imaju završen studij u trajanju od 3 godine i/ili radno iskustvo od 5 godina. Sljedeće, u konkretnom slučaju ne postoji nijedan opravdani legitimni cilj koji bi mogao opravdati ovako propisane uvjete. Ističe se da su uvjeti u suprotnosti sa zajamčenim načelima provedbe postupka dodjele potpore koji su propisani čl. 4. st. 1. a) i b). S obzirom na sve navedeno, molim izmjenu navedene odredbe. Nije prihvaćen Individualno savjetovanje je osim prenošenja obveznog sadržaja povezanog s pojedinim intervencijama usmjereno na savjetovanje o odlukama u proizvodnji i provođenju intervencija u ovisnosti o direktnim potrebama poljoprivrednog gospodarstva primatelja savjeta. Kako bi mogao ispravno savjetovati u specifičnim uvjetima proizvodnje svakog pojedinog gospodarstva, korisnik intervencije 78.02 mora imati duže iskustvo nego kada se kroz grupno savjetovanje odnosno tečaj predaje grupi ljudi koristeći prezentaciju ili druga nastavna pomagala.
4 Hrvatska poljoprivredna komora PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 7. Poštovani, predlažemo sljedeće izmjene/dopune: Članak 7. (1) Dodati - Korisnici savjetovanja su poljoprivrednici i šumoposjednici koji obavljaju djelatnosti poljoprivrede i šumarstva na području Republike Hrvatske i korisnici su potpora u okviru Zajedničke poljoprivredne politike, kao i privatni i javni savjetnici koji izravno obavljaju poslove savjetovanja i/ili stručnog osposobljavanja iz područja poljoprivrede, sigurnosti hrane, zaštite zdravlja i dobrobiti životinja te ruralnog razvoja. Obrazloženje: Važno je istaknuti na koja područja se savjetovanje odnosi. (5) Stručne osobe korisnika koje pružaju savjete: a) Savjetovanje poljoprivrednika i šumoposjednika u području privatne savjetodavne djelatnosti mogu obavljati stručne osobe koje imaju završen preddiplomski ili preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij, specijalistički diplomski stručni studij ili stručni studij u trajanju najmanje tri godine, poslijediplomski doktorski studij iz područja biotehničkih znanosti / biomedicine i zdravstva / društvenih / prirodnih / tehničkih znanosti ovisno o području iz kojeg se provodi savjetovanje i najmanje tri godine radnog iskustva u struci ili najmanje jednu godinu radnog iskustva iz područja iz kojeg se provodi savjetovanje te osobe s višom stručnom spremom iz područja poljoprivrede sa 10 i više godina radnog iskustva u struci. Obrazloženje stavka 5: Prošli sustav obrazovanja prije bolonjskog su bili dvogodišnji i četverogodišnji. U Hrvatskoj postoji veliki broj inženjera poljoprivrede sa završenom višom poljoprivrednom školom i dugogodišnjim radnim iskustvom (to je sada već više od 20 godina). Navedeni stručnjaci su pogodni i kompetentni za savjetodavce po pojedinim temama vezanim za užu struku. Dodati stavak: Organizacije iz stavka 1. provode prijenos i testiranje znanja te izdaju ovlaštenje za svaku obaveznu temu prema Programu koje donosi Upravljačko tijelo Ministarstva poljoprivrede. Obrazloženje stavka - Određena znanstvena područja nemaju institucije koje ih ovlašćuju za savjetovanje. Prijenos znanja i testiranje za iste trebala bi provoditi organizacija koje imaju Zakonom propisanu djelatnost organiziranja edukacija, stručnog osposobljavanja, seminara, tečajeva i radionica iz područja poljoprivrede, sigurnosti hrane, zaštite zdravlja i dobrobiti životinja te ruralnog razvoja prema Programu koje donosi Upravljačko tijelo Ministarstva poljoprivrede. Dodati stavak: Iznimno od stavka 5. ovoga članka stručnjaci iz područja biotehničkih znanosti, biomedicine, zdravstva, društvenih, prirodnih ili tehničkih znanosti s doktoratom iz područja određenog stručnog smjera mogu obavljati savjetovanje poljoprivrednika i šumoposjednika u području privatne savjetodavne djelatnosti iz područja stručnoga smjera za koji su školovani ako nisu zaposleni u redovitom obrazovnom sustavu. Obrazloženje stavka: Osobe koje imaju formalno stečen najviši stupanj obrazovanja i stručnosti (doktori znanosti) u određenom području znanosti, imaju već specijalizirano znanje za određeno područje. Isti bi trebali biti izostavljeni iz obaveze ovlaštenja. Dodati stavak: Stručne osobe iz stavka 5. mogu provoditi savjetovanje poljoprivrednika i šumoposjednika u području privatne savjetodavne djelatnosti ako su zaposlene u organizaciji koja Zakonom ima propisanu djelatnost organiziranja edukacija, stručnog osposobljavanja, seminara, tečajeva i radionica iz područja poljoprivrede, sigurnosti hrane, zaštite zdravlja i dobrobiti životinja te ruralnog razvoja. Obrazloženje stavka: Ako je djelatnost upisana kao zakonska obaveza, onda se treba osigurati provedba iste bez dodatnih administrativnih i financijskih opterećenja. Nije prihvaćen Prihvatljivi korisnici propisani su Strateškim planom Zajedničke poljoprivredne politike RH 2023. – 2027. Uvjeti prihvatljivosti korisnika propisani su u skladu s člankom 114. Zakona o poljoprivredi kojim je propisano tko može biti savjetnik poljoprivrednika i drugih korisnika u okviru Zajedničke poljoprivredne politike kao i uvjeti koje savjetnici moraju ispuniti. Zakonom o Hrvatskoj agronomskoj komori propisano je da pravo na upis u Popis ovlaštenih agronoma ima agronom fizička osoba koja je: završila sveučilišni diplomski studij; specijalistički diplomski stručni studij; poslijediplomski specijalistički studij; poslijediplomski znanstveni magistarski studij; poslijediplomski sveučilišni (doktorski) studij; obranu doktorske disertacije izvan studija i istovrijedan studij prema prijašnjim propisima iz biotehničkih znanosti, znanstveno polje poljoprivreda (agronomija) ili je obrazovnu kvalifikaciju stekla u drugoj državi članici ili u trećoj zemlji, ako joj je ista priznata kao kvalifikacija odgovarajuća onoj stečenoj u Republici Hrvatskoj.
5 DRAŽEN BLAŽEKOVIĆ PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 51. Iza čl. 51. dodaje se novi čl. 52. koji glasi: Ministarstvo poljoprivrede dužno je u roku od 3 mjeseca od stupanja na snagu ovog Pravilnika uspostaviti AKIS platformu. Primljeno na znanje Odlukom o osnivanju koordinacijskog tijela sustava prijenosa znanja i inovacija u poljoprivredi od 2. listopada 2023. godine ministrica poljoprivrede imenovala je članove koordinacijskog tijela i ulogu i obveze. Uspostava AKIS platforme je jedna od obveza navedenog koordinacijskog tijela.
6 DRAŽEN BLAŽEKOVIĆ PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 46. u čl. 46. riječi najmanje pet godina zamjenjuju se riječima najmanje tri godine. Nije prihvaćen Trajanje ex-post razdoblja propisano je Europskim uredbama.
7 DRAŽEN BLAŽEKOVIĆ PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 31. u čl. 31. st. 7 iza točke dodaju se riječi: osim u slučajevi više sile i u suglasnost Agencije za plaćanje. Prihvaćen Viša sila propisana je člankom 38. Pravilnika: (1) Rok za ispunjenje obveza preuzetih ugovorom o financiranju može se produžiti u slučaju više sile i izvanrednih okolnosti nastalih prije njegovog isteka, na koje korisnik nije mogao utjecati.
8 DRAŽEN BLAŽEKOVIĆ PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 30. U čl. 30. st. 6. riječ "15" zamjenjuje se riječju "8". Na taj način ubrzava se cijeli postupak. Nije prihvaćen Navedeni uvjet je propisan u skladu s procedurama Agencije za plaćanja.
9 DRAŽEN BLAŽEKOVIĆ PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 17. u čl. 17. st.8. iza točke dodaju se riječi koje glase: u roku od 30 dana od dana stupanja ovog Pravilnika na snagu. Nije prihvaćen Ovaj Pravilnik je temelj za raspisivanje natječaja u programskom razdoblju 2023.-2027. s toga nije moguće navoditi datum objave natječaja.
10 DRAŽEN BLAŽEKOVIĆ PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 15. Čl. 15. treba brisati i omogućiti da jedan korisnik može podnijeti zahtjev za potporu i u poljoprivrednom savjetničkom paketu i u šumarskom savjetničkom paketu. Propisivanjem da se smije javiti samo na jedan paket ograničava se poduzetnička sloboda, a isto tako i ograničava se kvaliteta savjetovanja jer budući korisnici će morati odlučiti na koji natječaj će se prijaviti iako možda imaju kvalitetne predavače za oba paketa. Primljeno na znanje Člankom 15 propisano je da jedan (isti) korisnik može podnijeti zahtjev za potporu za svaki tip paketa tijekom jednog natječaja.
11 DRAŽEN BLAŽEKOVIĆ PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 11. U čl. 11. st. 2 riječ 200.000,00 EUR zamijenjuje se riječju 300.000,00 EUR. Na taj način bi se omogućilo da na natječaj se jave više korisnika budući da je iznos godišnjeg savjetovanja povećan Nije prihvaćen Za troškove edukacije korisnika primjenjuje se Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013 оd 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore, što znači da potpora po jednom poduzetniku u razdoblju od tri fiskalne godine može iznositi najviše 200.000 eura.
12 DRAŽEN BLAŽEKOVIĆ PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 10. u čl. 10. st. 6. potrebno je izmijeniti na način na isti glasi: "Sati pripreme savjetovanja ne mogu biti veći od 100% direktnih sati. Na ovaj način sati pripreme u mjeri 78.02 izjednačuju se sa satima pripreme za mjeru 78.01. Nije prihvaćen Smatramo da nije potreban veći broj sati pripreme. Iskustvo stručne osobe koje je preduvjet za prijavu iz područja savjetovanja osigurava da posjeduje znanje za direktno savjetovanje poljoprivrednika. Budući da se može očekivati da će savjetovanje uključivati i potrebu za specifičnim provjerama usklađenosti sa zakonskim propisima ili izradu izračuna i pripremu materijala za savjetovanje predviđena je mogućnost do 25% posto sati pripreme od ukupnih direktnih sati.
13 DRAŽEN BLAŽEKOVIĆ PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 10. U čl. 10. st. 4. nije jasno definirano na koji se način utvrđuju izravni troškovi stručnih osoba zaposlenika korisnik već je samo navedeno prema povijesnim podacima Ministarstva poljoprivrede uprave nadležne za savjetovanje. Ovdje smatram da se treba jasno definirati satnica izravnih troškova stručnih osoba kao što je to definirana u Pravilniku za mjeru 78.01. Primljeno na znanje Izravni troškovi definirani su na način kao u Pravilniku o provedbi intervencije 78.01. Budući ovaj Pravilnik vrijedi za više godina, natječajem će bit propisan točan iznos za godinu u kojoj se natječaj raspisuje kao što je i u Natječaju o provedbi intervencije 78.01.
14 DRAŽEN BLAŽEKOVIĆ PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 8. u čl. 8. iza st. 22. dodaje se st. 23. koji glasi: Korisnik primatelju savjeta savjete može dati neposredno na njegovom obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu ili preko ZOOM platforme. Na ovaj način propisuje se da savjeti se mogu dati i preko ZOOM platforme čime se izjednačava savjetovanje u mjeri 78.02 sa onim u mjeri 78.01. Prihvaćen Dopunjen je članak 8. Pravilnika.
15 DRAŽEN BLAŽEKOVIĆ PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 8. U čl. 8. st. 7. iza točke dodaju su riječi "u roku od 30 dana". Ovim nadopunama propisuje se rok od 30 dana u kojem Upravno tijelo (što je i rok prema Zakonu o općem upravnom postupku) mora donijeti odobrenje (ako je sve u skladu s ovim Pravilnikom) od dostave Godišnjeg plana. Nije prihvaćen Poslovnikom o radu ocjenjivačkog odbora propisuje se rok u kojem ocjenjivači Upravljačkog tijela ocjenjuju Godišnje programe.
16 DRAŽEN BLAŽEKOVIĆ PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 7. Čl. 7. st. 5 podstavak b) briše se. U istome je navedeno da "moraju biti ovlaštene u skladu s nacionalnim zakonodavstvom, ako je primjenjivo". Zakonodavac ovom odredbom nije decidirano definirao što se pod pojmom ovlaštenja u skladu s nacionalnim zakonodavstvom odnosi i zbog toga se ova odredba treba izbrisati i detaljnije pojasniti na što se ista odnosi. Nije prihvaćen Uvjeti prihvatljivosti privatnih savjetnika propisani su u skladu s člankom 114. Zakona o poljoprivredi kojim je propisano tko može biti savjetnik poljoprivrednika i drugih korisnika u okviru Zajedničke poljoprivredne politike, kao i uvjeti koje savjetnici moraju ispuniti. Zakonom o Hrvatskoj agronomskoj komori propisano je da pravo na upis u Popis ovlaštenih agronoma ima agronom fizička osoba koja je: završila sveučilišni diplomski studij; specijalistički diplomski stručni studij; poslijediplomski specijalistički studij; poslijediplomski znanstveni magistarski studij; poslijediplomski sveučilišni (doktorski) studij; obranu doktorske disertacije izvan studija i istovrijedan studij prema prijašnjim propisima iz biotehničkih znanosti, znanstveno polje poljoprivreda (agronomija) ili je obrazovnu kvalifikaciju stekla u drugoj državi članici ili u trećoj zemlji, ako joj je ista priznata kao kvalifikacija odgovarajuća onoj stečenoj u Republici Hrvatskoj.
17 DRAŽEN BLAŽEKOVIĆ PRAVILNIK O PROVEDBI INTERVENCIJE 78.02. POTPORA ZA PRUŽANJE SAVJETODAVNIH USLUGA IZ STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027., Članak 3. Točka 21. treba glasiti: Zaposlenik korisnik je zaposlenik na temelju ugovora o radu na određeno i na neodređeno vrijeme te vlasnik obrta, trgovačkog društva ili ustanove za obrazovanje odraslih. Zakonodavac je predloženim terminom u kojem navodi "samo" vlasnika obrta doveo u nepovoljniji položaj u odnosu na vlasnika trgovačkog društva i vlasnika ustanove za obrazovanje odraslih. Predloženim izmjenama i dopunama vlasnici trgovačkih društava i ustanova za obrazovanje odraslih stavili bi se u isti pravni položaj kao i vlasnici obrta. Nije prihvaćen Direktni sati računaju se zaposlenicima korisnika, a vlasnike obrta (fizičke osobe) smatramo zaposlenicima korisnika u smislu ovoga Pravilnika, budući isti ne mogu utvrđivati poduzetničku plaću jer im se ne priznaje u izdatke, a ako tu djelatnost obavljaju uz radni odnos kod nekog drugog poslodavca, plaćaju doprinose i po osnovi obrta ili slobodnog zanimanja po isteku godine po rješenju Porezne uprave. Obrt je samostalno i trajno obavljanje dopuštenih gospodarskih djelatnosti od strane fizičkih osoba sa svrhom postizanja dohotka ili dobiti koja se ostvaruje proizvodnjom, prometom ili pružanjem usluga na tržištu.