Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Nacrtu programa javnih potreba u sportu na državnoj razini za 2024. godinu
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Nikola Jurić (Esq) | 5. Djelovanje nacionalnih sportskih saveza i krovnih sportskih udruženja, 5.5. Hrvatski školski sportski savez: | Ukazuje se na to da nikakav (a kamoli detaljan) financijski plan relevantnog tijela (u konkretnom slučaju HŠSS-a) nije objavljen kao sastavni dio ovog Programa. Nastavno na navedeno, a sa ciljem ostvarenja načela fiskalne odgovornosti i transparentnosti, kao i slobodnog pristupa relevantnim informacijama, moli se predlagatelj da tekst Programa dopuni na način da objavi detaljan financijski plan (odnosno njegov dio koji je obuhvaćam ovim Programom), sa pripadajućim detaljnim obrazloženjem koje je pripremljeno sukladno mjerodavnim propisima, a koji posebno sadrži detaljnu kvantitativnu specifikaciju po korisniku, programskoj skupini, programu, projektu i drugim relevantnim kriterijima. Sukladno tome, moli se predlagatelj da odredi dodatni rok (odnosno da produlji postojeći rok) za iznošenje komentara na cjeloviti tekst Programa u okviru ovog postupka savjetovanja. | Nije prihvaćen | Detaljan financijski plan dijela programa kojeg provodi Hrvatski olimpijski odbor sastavni je dio ovoga Programa i biti će javno obavljen s Programom javnih potreba u sportu. Savjetovanje nije potrebno dodatno produživati s obzirom kako je sve navedeno usklađeno s detaljnim financijskim planom. |
2 | Nikola Jurić (Esq) | 5. Djelovanje nacionalnih sportskih saveza i krovnih sportskih udruženja, 5.4. Hrvatski akademski sportski savez: | Ukazuje se na to da nikakav (a kamoli detaljan) financijski plan relevantnog tijela (u konkretnom slučaju HASS-a) nije objavljen kao sastavni dio ovog Programa. Nastavno na navedeno, a sa ciljem ostvarenja načela fiskalne odgovornosti i transparentnosti, kao i slobodnog pristupa relevantnim informacijama, moli se predlagatelj da tekst Programa dopuni na način da objavi detaljan financijski plan (odnosno njegov dio koji je obuhvaćam ovim Programom), sa pripadajućim detaljnim obrazloženjem koje je pripremljeno sukladno mjerodavnim propisima, a koji posebno sadrži detaljnu kvantitativnu specifikaciju po korisniku, programskoj skupini, programu, projektu i drugim relevantnim kriterijima. Sukladno tome, moli se predlagatelj da odredi dodatni rok (odnosno da produlji postojeći rok) za iznošenje komentara na cjeloviti tekst Programa u okviru ovog postupka savjetovanja. | Nije prihvaćen | Detaljan financijski plan dijela programa kojeg provodi Hrvatski olimpijski odbor sastavni je dio ovoga Programa i biti će javno obavljen s Programom javnih potreba u sportu. Savjetovanje nije potrebno dodatno produživati s obzirom kako je sve navedeno usklađeno s detaljnim financijskim planom. |
3 | Nikola Jurić (Esq) | 5. Djelovanje nacionalnih sportskih saveza i krovnih sportskih udruženja, 5.3. Hrvatski sportski savez gluhih | Ukazuje se na to da nikakav (a kamoli detaljan) financijski plan relevantnog tijela (u konkretnom slučaju HSSG-a) nije objavljen kao sastavni dio ovog Programa. Nastavno na navedeno, a sa ciljem ostvarenja načela fiskalne odgovornosti i transparentnosti, kao i slobodnog pristupa relevantnim informacijama, moli se predlagatelj da tekst Programa dopuni na način da objavi detaljan financijski plan (odnosno njegov dio koji je obuhvaćam ovim Programom), sa pripadajućim detaljnim obrazloženjem koje je pripremljeno sukladno mjerodavnim propisima, a koji posebno sadrži detaljnu kvantitativnu specifikaciju po korisniku, programskoj skupini, programu, projektu i drugim relevantnim kriterijima. Sukladno tome, moli se predlagatelj da odredi dodatni rok (odnosno da produlji postojeći rok) za iznošenje komentara na cjeloviti tekst Programa u okviru ovog postupka savjetovanja. | Nije prihvaćen | Detaljan financijski plan dijela programa kojeg provodi Hrvatski olimpijski odbor sastavni je dio ovoga Programa i biti će javno obavljen s Programom javnih potreba u sportu. Savjetovanje nije potrebno dodatno produživati s obzirom kako je sve navedeno usklađeno s detaljnim financijskim planom. |
4 | Nikola Jurić (Esq) | 5. Djelovanje nacionalnih sportskih saveza i krovnih sportskih udruženja, 5.2. Hrvatski paraolimpijski odbor: | Ukazuje se na to da nikakav (a kamoli detaljan) financijski plan relevantnog tijela (u konkretnom slučaju HPO-a) nije objavljen kao sastavni dio ovog Programa. Nastavno na navedeno, a sa ciljem ostvarenja načela fiskalne odgovornosti i transparentnosti, kao i slobodnog pristupa relevantnim informacijama, moli se predlagatelj da tekst Programa dopuni na način da objavi detaljan financijski plan (odnosno njegov dio koji je obuhvaćam ovim Programom), sa pripadajućim detaljnim obrazloženjem koje je pripremljeno sukladno mjerodavnim propisima, a koji posebno sadrži detaljnu kvantitativnu specifikaciju po korisniku, programskoj skupini, programu, projektu i drugim relevantnim kriterijima. Sukladno tome, moli se predlagatelj da odredi dodatni rok (odnosno da produlji postojeći rok) za iznošenje komentara na cjeloviti tekst Programa u okviru ovog postupka savjetovanja. | Nije prihvaćen | Detaljan financijski plan dijela programa kojeg provodi Hrvatski olimpijski odbor sastavni je dio ovoga Programa i biti će javno obavljen s Programom javnih potreba u sportu. Savjetovanje nije potrebno dodatno produživati s obzirom kako je sve navedeno usklađeno s detaljnim financijskim planom. |
5 | Nikola Jurić (Esq) | 5. Djelovanje nacionalnih sportskih saveza i krovnih sportskih udruženja, 5.1. Hrvatski olimpijski odbor | Ukazuje se na to da nikakav (a kamoli detaljan) financijski plan relevantnog tijela (u konkretnom slučaju HOO-a) nije objavljen kao sastavni dio ovog Programa. Nastavno na navedeno, a sa ciljem ostvarenja načela fiskalne odgovornosti i transparentnosti, kao i slobodnog pristupa relevantnim informacijama, moli se predlagatelj da tekst Programa dopuni na način da objavi detaljan financijski plan (odnosno njegov dio koji je obuhvaćam ovim Programom), sa pripadajućim detaljnim obrazloženjem koje je pripremljeno sukladno mjerodavnim propisima, a koji posebno sadrži detaljnu kvantitativnu specifikaciju po korisniku, programskoj skupini, programu, projektu i drugim relevantnim kriterijima. Sukladno tome, moli se predlagatelj da odredi dodatni rok (odnosno da produlji postojeći rok) za iznošenje komentara na cjeloviti tekst Programa u okviru ovog postupka savjetovanja. | Nije prihvaćen | Detaljan financijski plan dijela programa kojeg provodi Hrvatski olimpijski odbor sastavni je dio ovoga Programa i biti će javno obavljen s Programom javnih potreba u sportu. Savjetovanje nije potrebno dodatno produživati s obzirom kako je sve navedeno usklađeno s detaljnim financijskim planom. |
6 | Lovro Rupić | PROGRAM | Podržavam ovaj program jer se bavim sportom cijeli život i smatram ga jako bitnim za razvoj, zdravlje i zdravi način zabave. Potrebno ga je poticati u svim oblicima i pružati ljudima potrebne uvjete za bavljenje sportom. Pogotovo mislim da bi ga trebalo više poticati u odgojno-obrazovnim ustanovama jer je Hrvatska među vodećim državama u Europi po broju pretile djece. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
7 | Lara Gadža | PROGRAM, I. | Podržavam ovaj program. Smatram ga vrlo korisnim i zdravim za naš razvoj stanovništva i poboljašanja zdralja. Slažem se s idejama o izgradnji novih objekata jer to mogu biti i vrlo pozitivni učinci na naš turizam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
8 | Klara P | PROGRAM | Podržavam ovaj program jer sam i sama kroz svoje osnovno i srednjoškolsko obrazovanje uvidjela koliko je neophodna promjena. TZK je predmet iz kojeg su svi imali ocijenu odličan, a nitko nije trebao uložiti puno truda. Zbog toga smatram da je potrebno brinuti o sportu i kroz sustav obrazovanja. Za početak, smatram da je poboljšanje uvesti obavezna tri školska sata tjedno! Smatram da je potrebno potaknuti građane na bavljenje sportom i sviđa mi se što upravo ovaj plan podrazumijeva organizaciju sportskorekreativnih programa. Sukladno s tim mislim da je jako važno školovati i osposobiti stručne kadrove u sportu kako bi mogli prenijeti znanje i sportski duh na sve uzraste. Potrebno je graditi objekte koji će pružati mogućnost da se građani i rekreativno mogu baviti fizičkom aktivnošću. U potpunosti se slažem s ovim programom javnih potreba u sportu jer iste i postoje. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
9 | IVO RILOVIĆ | PROGRAM | Ovdje nije adresirano pitanje razine financiranja projekata od strane države, općenito, niti prema vrsti organizatora. Svjedoci smo da brojni sportski projekti nisu financirani pretežito realnim sredstvima, već pretežito novcem poreznih obveznika, bilo izravno iz budžeta, bilo preko HTZ-a, sredstvima lokalne zajednice, preko državnih trgovačkih društava u većinskom državnom vlasništvu (npr. HEP). Dugo sam radio u NŠS-u i odlično sam upoznat s činjenicom da pojedini sportski projekti ne da su većinski financirani na takve načine (+50%), već udio prelazi 75%, pa i 90%. Ako se i utvrdi interes Države da pomogne pojedini projekat, ukupan postotak sredstava koji državni službenici odvajaju od sredstava koje su zakonima nametnuli oduzeti poreznim obveznicima (račun za struju je u istoj kategoriji, jer nema alternative), mora imati svoj realan limit. Kod limita treba razlikovati o karakteru organizatora, je li riječ o profitabilnom trgovačkom društvu ili je riječ o udruzi građana, dakle radi li se o profitabilnoj pravnoj osobi ili neprofitabilnoj. Ovaj limit bi kod trgovačkih društava morao biti bitno niži nego kod udruga, do 10%, dok kod udruga građana može biti veći. Nipošto i nikada kod profitabilnih pravnih osoba ne smije prijeći 20%. Ponavljam, radi se o ukupnom prihodu sredstava izravno iz budžeta, preko HTZ-a, lokalnih zajednica, HEP-a i sličnih monopolista u vlasništvu Države (Plin, Holding i sl). Koji je smisao da država većinski, odnosno skoro u cijelosti financira projekt kojeg privatnik radi s ciljem ostvarivanja profita. Toga nema niti u socijalizmu, to su vrata za korupciju jer s milijunskim sredstvima svi mogu biti poduzetnici, a samo neki jesu, samo oni koji su u vezi s onima koji odlučuju. Da bi se spriječila ili barem smanjila korupcija, koja se pokriva rečenicama: očekuje se porast pansiona, očekuje se promidžba i sl…, sve bez realnih pokazatelja, ova sredstva treba limitirati, tražiti od organizatora da jasno prikažu svoj budžet, ako žele sredstva. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
10 | IVO RILOVIĆ | PROGRAM | Ovaj financijski plan je loš, ali ne može biti bolji jer je dio sustava sporta koji je u jako lošem stanju. Prema statistici Eurostata Hrvatska je jedna od najlošije rangiranih zemalja po stvarnom sudjelovanju građana u sportu: https://ec.europa.eu/health/ph_publication/eb_food_en.pdf Bavljenje sportom od strane mladih je katastrofalno. U mom sportu, slično je i u ostalima, više je veterana nego mladih. Kada sam bio mlad bilo je obrnuto. Jasno, uzrok tome su opći društveni trendovi, to je nesporno. Problem je što ne postoji adekvatna, zapravo skoro nikakva reakcija na ovaj problem. Sustav sporta naslijeđen iz SFRJ, koji je bio socijalistički orijentiran, nikad nije temeljito niti kvalitetno reformiran već prepušten krpanju i ne talasaj mentalitetu. Posljedica toga je jako loše stanje zdravlja, jer rekorderi smo po pretilosti, niska razina bavljenja sportom, te socijalistički pristup sportu uz velika ulaganja u sumnjive sportske projekte koji jasno smrde na korupciju kod odlučivanja o raspodjeli sredstava. https://www.vecernji.hr/lifestyle/istrazivanje-pokazalo-hrvati-su-najdeblji-narod-u-europi-1509935 S druge strane imamo mit o Hrvatskoj kao sportskoj naciji, koji nema uporište ako se statistika pravilno analizira. No kako nema objektivne ljestvice mjerenja uspjeha cijele nacije u sportu, svaka nacija, pa i naša, može cherrypickat određene sportske uspjehe i koristit ih za mazanje očiju javnosti i davanje prividna suda o uspješnosti vlasti i/ili sportskih tijela. Svrha državne intervencije bi trebala biti prvo korist za zdravlje nacije, pa desetak praznih mjesta, pa tek onda korist za turizam i promidžbu države. Prvo u što bi novac trebalo uložiti je analiza stanja i izrada master plana razvoja sporta, ali na pravim osnovama, s pravim ciljevima, od kojih je prvi zdravlje mladih. Ovo što se (ovdje) radi s novcem poreznih obveznika, ovo kako se državni službenici odnose prema građanima i ponajviše djeci, kako umjesto da se bave stvarnim promišljanjem o rješavanju problema, ogroman novac lupaju u sulude privatne projekte koji bi se za novac trebali izboriti na tržištu, koji smrde na korupciju,… prestrašno | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
11 | IVO RILOVIĆ | 2. Organizacija međunarodnih i nacionalnih sportskih natjecanja , 2.7 Svjetsko prvenstvo u utrci s preprekama – Spartan World Championship | Od svih socijalističkih, zapravo koruptivnih potpora sportskim priredbama, ova je valjda za tri klase najgora. Na prethodnom SP nastupilo je bitno manje od 3000 https://race.spartan.com/en/race/past-results/7985 Da i nastupi 3000 sudionika, znači da država daje 500 EUR po sudioniku. To je suludo. Koliko sportskih radnika se trudi oko svojih priredbi godinama, desetljećima, i onda s neba padne priredba u svom prvom izdanju, iz neolimpijskog nepoznatog netradicionalnog sporta, gdje se plaća startnina. Zar su svi ostali u sportu koji se trude budale, pa da ovakvim papzjanijama padaju milijunipo eura, a ostali se trude za mrvice. Sve što se ovdje nudi kao argument je futur. Jednom kada novac ode i nestane, taj futur će biti jednako nebitan kakav je i sada. Ovo je sramota | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
12 | IVO RILOVIĆ | 2. Organizacija međunarodnih i nacionalnih sportskih natjecanja , 2.3 Međunarodna biciklistička utrka – „CRO RACE“ | Razlikuje se nastup timova od njihovih članova, jer svaki team ima svoju prvu postavu i ostatak, "klupu". Dakle svaki team može doći s prvom ekipom i s "rezervama". Prema kvaliteti sudionika (ne teamova) se kreira realan rang utrka. Prema kvaliteti sudionika CRO Race je 139 utrka po svjetskom rangu: https://www.procyclingstats.com/rankings.php?date=2023-12-31&nation=hr&offset=0&continent=&class=&filter=Filter&p=me&s=races Postoji velik nesrazmjer (10-30x) u financiranju ove utrke i drugih na kojim nastupa znatno više sudionika, sudionika iz također bojnih svjetskih timova, utrka koje ne zaostaju bitno za CRO race-om po kvaliteti sudionika, koje imaju dužu tradiciju, koje su ukupno dohodovne, a iza kojih nema traga skandala. Efekt promocije sigurno postoji, kao i kod svake priredbe. Koliko je dodatnih turističkih pansiona ostvareno zahvaljujući ovoj 139. rangiranoj utrci je potpuna nepoznanica. Kids Cro race koji se spominje je šarena laža, virtualna papazjanija da se može reći kako postoji nešto za djecu. Petminutna zanimacija za jednokratnu prezentaciju. No odluka o financiranju je vjerojatno donesena bitno drugačijim parametrima od realnih, pa svaka realna kritika će biti odbačena u startu. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |