Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije DIZAJNER MODNIH DODATAKA / DIZAJNERICA MODNIH DODATAKA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | MARIJA LISJAK | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije DIZAJNER MODNIH DODATAKA / DIZAJNERICA MODNIH DODATAKA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA | Poštovani, strukovni kurikulum dizajner modnih dodataka moderniziran je program postojećih zanimanja: galanterist i obućar, vrlo je detaljno i logički razrađen. Usmjeren je na učenje temeljeno na radu, koje između ostalog, otvara mogućnosti za provedbom nastave u različitim ustanovama uz simulaciju ili stvarne projektne zadatke u poslovnom sektoru, i kao takvog ga mogu podržati. Na nastavni kurikulum imam sljedeće komentare: Komentar na naziv strukovne kvalifikacije Predlažem promjenu naziva strukovnog kurikuluma u: DIZAJNER CIPELA I MODNIH DODATAKA Uvidom u sadržaj strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Dizajner modnih dodataka, vidljivo je da se unutar četverogodišnjeg obrazovanja u modulima od 2.-4. razreda sustavno pojavljuje riječ: cipela (modni identiteti cipela i modnih dodataka, dizajniranje temeljnih klasika cipela, tehnologija proizvodnje cipela i modnih dodataka, računalno modeliranje cipela i modnih dodataka, i dr.) Na tržištu rada osim za modne dodatke, postoji i potreba za obrazovanjem stručnjaka u području cipela. Promjena naziva, označila bi jasniju komunikaciju prema poslodavcima i prema učenicima koji biraju zanimanje. Komentar na kadrovske uvjete- za sve kurikulume Slijedom uvida u Registar HKO-a vidljiva je manjkavost u raspisivanju kadrovskih uvjeta potrebnih za stjecanje SIU i vrednovanje SIU, izostaje radno iskustvo i profil sektora Moda, tekstil i koža što je neophodno za realizaciju SIU i stjecanje strukovne kvalifikacije. Također kadrovski uvjeti mogu obuhvatiti i neke druge kadrove koji su korisni za provođenje pojedinih modula, npr… medijski i grafički dizajneri u područjima koji obuhvaćaju digitalne alate kao npr. moduli: Računalno crtanje i modeliranje cipela i modnih dodataka, Digitalne tehnologije u dizajnu cipela i modnih dodataka, Osnove informacijsko komunikacijske tehnologije u modnom poslovanju, Izrada modnog plakata i Digitalna modna fotografija) | Prihvaćen | Prihvaća se. Vaš komentar o promjeni/dopuni pojmom cipela u nazivu strukovnog kurikula Dizajner modnih dodataka / Dizajnerica modnih dodataka je opravdan, jer se temelji na analizi sadržaja obveznog i izbornog dijela strukovnog kurikula. Činjenica da sadržaj strukovnog dijela kurikulu temelji na standardima kvalifikacija izrađenim temeljem Zakona o Hrvatskom kvalifikacijom okviru (Narodne novine, broj 22/13, 41/16, 64/18, 47/20,20/21) i upisanim u dio Podregistra standarda kvalifikacije Hrvatskog kvalifikacijskog okvira naziva Tehnički dizajner cipela / Tehnička dizajnerica cipela (standard strukovnog dijela kvalifikacije) i Dizajner modnih dodataka / Dizajnerica modnih dodataka (standard strukovnog dijela kvalifikacije) predloženi strukovni kurikul Dizajner modnih dodataka / Dizajnerica modnih dodataka odražava specifičnosti ove dva standarda kvalifikacije u strukovnom dijelu kvalifikacija razine 4.2 u HKO-u sektora Moda, tekstil i koža. Zaključno, cjelovitost i smisao povezivanja karakteristika kvalifikacija razine 4.2 HKO-a na predloženi način bi bile vidljivije i transparentniji za učenike/polaznike ali i za svijet rada dopunom cipela u nazivu strukovnog kurikula. tako da glasi Dizajner cipela i modnih dodataka i Dizajnerica cipela i modnih dodataka što čini Vaš prijedlog prihvatljivim. Hvala vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
2 | MAJA GRAČNER | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije DIZAJNER MODNIH DODATAKA / DIZAJNERICA MODNIH DODATAKA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA, 4. ZAVRŠNI RAD | Poštovani, predlažem da se Geografija uvrsti kroz module 1. Geoekologija (utjecaj tekstilne industrije na okoliš) i 2. Gospodarstvo Hrvatske i svijeta (utjecaj prirodnih i društvenih faktora na razvoj suvremenog gospodarstva s naglaskom na tekstilnu industriju). Lijep pozdrav! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnog nastavnog predmeta Geografija nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kroz kurikul škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
3 | LJUBICA KOLAREVIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije DIZAJNER MODNIH DODATAKA / DIZAJNERICA MODNIH DODATAKA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA | Slijedom uvida u Registar HKO-a vidljiva je manjkavost u raspisivanju kadrovskih uvjeta potrebnih za stjecanje SIU i vrednovanje SIU, izostaje radno iskustvo i profil sektora Moda, tekstil i koža što je neophodno za realizaciju SIU i stjecanje strukovne kvalifikacije. Također kadrovski uvjeti mogu obuhvatiti i neke druge kadrove koji su korisni za provođenje pojedinih modula, npr… medijski i grafički dizajneri u područjima koji obuhvaćaju digitalne alate kao npr. moduli: Računalno crtanje i modeliranje cipela i modnih dodataka, Digitalne tehnologije u dizajnu cipela i modnih dodataka, Osnove informacijsko komunikacijske tehnologije u modnom poslovanju, Izrada modnog plakata i Digitalna modna fotografija) | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
4 | IVAN MIHALJEVIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije DIZAJNER MODNIH DODATAKA / DIZAJNERICA MODNIH DODATAKA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA | Poštovani, kurikulum za strukovno obrazovanje dizajnera modnih dodataka ažuriran je s ciljem unapređenja i modernizacije postojećih programa za galanteriste i obućare. Program je pažljivo osmišljen i smisleno strukturiran, što ga čini vrlo korisnim za učenike. Poseban naglasak stavljen je na praktično učenje, omogućavajući učenicima da razviju stvarne vještine kroz simulacije i projektne zadatke u suradnji s poslovnim sektorom. Ovaj pristup ne samo da poboljšava iskustvo učenja, već i omogućava suradnju s različitim institucijama, pružajući priliku za izvođenje nastave u stvarnim radnim uvjetima. Smatram da je ovaj kurikulum izuzetno vrijedna inicijativa i u potpunosti ga podržavam. | Primljeno na znanje | Primjeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću te potpori modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
5 | GORDANA MUŽINIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije DIZAJNER MODNIH DODATAKA / DIZAJNERICA MODNIH DODATAKA u sektoru MODA, TEKSTIL I KOŽA | Poštovani! Analizom sadržaja strukovnog kurikuluma, vidljivo je da je temeljen na poboljšanju kvalitete i stjecanju konkretnih kompetencija kod učenika. Sadržaj je cjelovit i sveobuhvatan, čime doprinosi rasterećenju obrazovnog procesa kroz naglasak na konkretne sadržaje u stvaranju kompetentnog budućeg radnika. Škola time postaje centrom izvrsnosti, te može utjecati na razvoj lokalne zajednice i poboljšanje ekonomskih prilika. Kroz modularnu nastavu unutar škole, aktivnu podršku i suradnju s poslodavcima, ovim načinom poučavanja, doprinosi se fleksibilnijim i integriranijim pristupom strukovnom obrazovanju. Stjecanjem znanja, vještina i kompetencija koje će utjecati na buduće aktivnosti, usmjeravanje i karijeru učenika. Izradom ovih stručnih sadržaja, svima koji su se uključili i dali svoj veliki doprinos znanjem i kompetencijama, za cilj je zasigurno bila velika motivacija za očuvanjem struke, poticanje motivacije i ulaganje u kompetenciju budućih kadrova; učenika i radnika. Kroz očuvanje tradicijskih vrijednosti u izradi, obuće i kožne galanterije, prenošeni novim modernim pristupom učenja i poučavanja. | Primljeno na znanje | Primjeno na znanje. Hvala vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |